EE: Το πρόστιμο στη Mondelēz International ανοίγει τον ασκό του Αιόλου

Έναν έντονο διάλογο ανά την Ευρώπη ανοίγει το βαρύ πρόστιμο που επέβαλε η Κομισιόν στην Mondelēz International, κατηγορώντας την εταιρεία για παρεμπόδιση του διασυνοριακού εμπορίου σοκολάτας, μπισκότων και προϊόντων καφέ μεταξύ κρατών-μελών της ΕΕ από το 2006 και μετά. Και το θέμα που βρίσκεται στο προσκήνιο είναι αυτό των λεγόμενων TSCs, εδαφικών περιορισμών δηλαδή που θέτουν πολυεθνικές επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν να πωλούν τα ίδια προϊόντα με διαφορετικές τιμές σε διαφορετικές χώρες εντός της ΕΕ.

Δεν πρόκειται φυσικά για κάτι που ακούμε για πρώτη φορά: για το θέμα αυτό έχει διεξαχθεί αναλυτική έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 16 κράτη-μέλη, που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2020 και μεταξύ των συμπερασμάτων της είναι ότι οι πρακτικές των TSCs στοιχίζουν στους καταναλωτές τουλάχιστον 14 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αντίστοιχη έρευνα της ολλανδικής κυβέρνησης έδειξε ότι εδαφικοί περιορισμοί επιβάλλονται σε 1 στα 25 προϊόντα, με τιμές κατά μέσο όρο αυξημένες κατά 10% σε σχέση με τις φθηνότερες αγορές.

Ωστόσο, αυτήν τη φορά φαίνεται πως το πρόστιμο στη Mondelēz International μπορεί να λειτουργήσει σαν καταλύτης για νομοθετικές πρωτοβουλίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου η πρακτική αυτή να αντιμετωπιστεί στην πράξη. Ήδη την περασμένη Παρασκευή οκτώ κράτη-μέλη (ανάμεσα σε αυτά και η Ελλάδα), με επικεφαλής την Ολλανδία, με έγγραφό τους ζήτησαν από την Κομισιόν την αυστηροποίηση των κανόνων για την ενιαία αγορά, ώστε να παταχθεί το φαινόμενο. Μάλιστα, η κίνηση αυτή έρχεται λίγες μόνο μέρες μετά την επιστολή που έλαβε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν, από τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με τα φαινόμενα αισχροκέρδειας από πολυεθνικούς ομίλους, και όλα δείχνουν ότι η πολιτική πίεση προς την κατεύθυνση αυτή είναι εντονότερη από ποτέ στην Ευρώπη.

Η θέση της EuroCommerce
Στο πλευρό αυτής της πρωτοβουλίας στέκονται και οι λιανέμποροι και χονδρέμποροι, που επίσης πλήττονται από τους εδαφικούς περιορισμούς που τίθενται από πολυεθνικές και δεν τους επιτρέπουν να μειώσουν τις τιμές σε χώρες όπου οι τιμές είναι υψηλότερες. «Τώρα είναι η ώρα να δράσει η Κομισιόν πέρα από μεμονωμένες περιπτώσεις. Οι λιανέμποροι και οι χονδρέμποροι εμποδίζονται επί μακρόν από τις πρακτικές μεγάλων βιομηχανιών που τους αρνούνται την ελευθερία να προμηθεύονται προϊόντα απ’ όπου θέλουν στην Ένιαία Αγορά», δήλωσε η Christel Delberghe, γενική διευθύντρια της EuroCommerce, προσθέτοντας πως οι πρακτικές αυτές σημαίνουν πως σε μία περίοδο όπου οι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών πιέζονται, κάποιοι καταναλωτές αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ περισσότερα από τους γείτονές τους για τα ίδια προϊόντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα διοικητική… dream team στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ

Καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ανέλαβε στο νέο διοικητικό συμβούλιο της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ (Σέλι – Διός) ο Κωνσταντίνος Κούτσας, γενικός διευθυντής της εταιρείας από το 2015 και εδώ και έναν περίπου χρόνο πρόεδρος του Συνδέσμου Φυσικών Μεταλλικών Νερών Ελλάδος (ΣΕΦΥΜΕΝ).

Σημειωτέον ότι στο προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, πριν την είσοδο του EOS Capital, του SMERemediumCap και του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ασκούσε ο Δημήτρης Μεντεκίδης, που στο νέο διοικητικό συμβούλιο κρατά μόνο το ρόλο του προέδρου, και είναι το μόνο μέλος του παλιού ΔΣ που παραμένει και στο νέο, αφού οι Ζαχαρίας Βασιλειάδης, Παρασκευή Τριανταφυλλοπούλου, Βασίλης Κυπαρίσσης και Δημήτρης Βασιλειάδης μένουν εκτός.

Από εκεί και πέρα, τα νέα μέλη του επταμελούς ΔΣ της εταιρείας είναι ο Απόστολος Ταμβακάκης και ο Γιάννης Παπαδόπουλος του EOS Capital, ο Νίκος Καραμούζης και ο Νίκος Βουδούρης του SMERemediumCap, καθώς και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Cafetex: Νέα αύξηση τζίρου κατά 30% το 2023 και κερδισµένα µερίδια στο ράφι

Αύξηση 30% σηµείωσαν οι πωλήσεις της Cafetex σε αξία το 2023, σύµφωνα µε πληροφορίες που έδωσε στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας, Γιάννος Μπενόπουλος. Σύµφωνα µε τον ίδιο, η αύξηση, που είναι ίδια µε εκείνη του 2022 σε σχέση µε το 2021 (ένα δεύτερο συνεχόµενο +30%), είναι σε πολύ µικρότερο ποσοστό πληθωριστική από πέρσι και κυρίως, αφορά αύξηση όγκων πωλήσεων.

Πράγµατι, η Ελληνική Ένωση Καφέ, διά του νέου προέδρου Τάσου Γιάγκογλου, επιβεβαιώνει ότι «οι σηµαντικότερες ανατιµήσεις στον κλάδο του καφέ -σε ό,τι έχει να κάνει µε πωλήσεις στο ράφι του σούπερ µάρκετ- έγιναν έως τον Αύγουστο του 2022». Για την Cafetex, σηµαντικό ρόλο έπαιξε η είσοδός της στη διανοµή καφέ στο χώρο της εστίασης, µέσω της συνεργασίας µε τη Χελίττα, κάτι που αύξησε την πελατειακή βάση πελατών χονδρικής και από το κανάλι της Ho.Re.Ca. Επιπλέον, ο κ. Μπενόπουλος αποκάλυψε στο FOODReporter ότι η Cafetex, µέσα από το brand Coffeeway, αύξησε τα µερίδιά της στο σύνολο του 2023 στο οργανωµένο λιανεµπόριο.

Πρόκειται για ιδιαιτέρως σηµαντικό στοιχείο, επειδή άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το FOODReporter δείχνουν ότι το Coffeeway ήταν από τις λιγότερο ενεργά brand σε βάθος και απόλυτη τιµή προωθητικών ενεργειών, που παίζουν ιδιάζοντα ρόλο στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά καφέ από το σούπερ µάρκετ. Σηµαντικό ρόλο στην αύξηση έπαιξαν τα καινοτόµα προϊόντα coffee bags, που δεν έχουν έως και τώρα ανταγωνισµό στο ράφι.

Οι προοπτικές του Ηνωµένου Βασιλείου
Ο κ. Μπενόπουλος έχει δει αύξηση αξίας πωλήσεων στο brand Coffeeway στο σούπερ µάρκετ και στο φετινό πρώτο τρίµηνο. Το 2024 θα είναι η χρονιά που η Cafetex θα περιµένει να «γράψει» και τα αποτελέσµατα πωλήσεων στην Αγγλία, βάσει της νέας επένδυσης, που ανοίγει την πόρτα και σε άλλες διεθνείς αγορές, πέραν εκείνης του Ηνωµένου Βασιλείου, η οποία θα λειτουργήσει προσθετικά ως προς το συνολικό κύκλο εργασιών του τρέχοντος έτους. Για το 2024, η Cafetex σχεδιάζει επικέντρωση στο «άνοιγµα» προς τον ξενοδοχειακό κλάδο µε πολυπροϊοντικές επαγγελµατικές λύσεις στο πρωινό και στη γενικότερη εστίαση επισκεπτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο ρόλος της νεοσύστατης Κρεμέλ Συμμετοχών και το δίκτυο franchise στο Ηράκλειο Κρήτης

Νέα εταιρεία, την Κρεμέλ Συμμετοχών, άνοιξαν ο Νικόλαος Παπαστεφανάκης και Περίανδρος Γαράκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Κρεμέλ ΑΕ. Η Κρεμέλ ΑΕ αποτελεί βιομηχανία τροφίμων που δραστηριοποιείται σε φυτικά προϊόντα, vegan προϊόντα και αναπληρώματα τυριών και γαλακτοκομικών.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία, το εργοστάσιο της οποίας βρίσκεται σε ιδιόκτητο χώρο εμβαδού 3.870 τ.μ. στη Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου Κρήτης, παράγει και μέλι. Αντίστοιχα, η Κρεμέλ Συμμετοχών ΑΕ, με κοινή έδρα με την Κρεμέλ ΑΕ, συστάθηκε την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024, και έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους €100.000, τα οποία έχουν ήδη ολοσχερώς καταβληθεί κατά 100% με μετρητά, διαιρεμένα σε 10.000 μετοχές με ονομαστική αξία €10,00 εκάστη.

Έκαστοι οι κ.κ. Παπαστεφανάκης και Γαράκης κατέχουν ποσοστό 50% της νέας ανώνυμης εταιρείας.
Η Κρεμέλ Συμμετοχών, βάσει του καταστατικού της, έχει συσταθεί με σκοπό να παρέχει υπηρεσίες εταιρειών χαρτοφυλακίων (holding services), αλλά και υπηρεσίες εμπορικής αντιπροσωπείας και διαμεσολάβησης για πώληση τροφίμων και άλλων ειδών. Επίσης, παρέχει υπηρεσίες παροχής συμβουλών για θέματα εφοδιασμού, διαχείρισης αποθεμάτων και διαθεσίμων, οικονομικής διαχείρισης και προώθηση πωλήσεων. Από τους σκοπούς δραστηριότητας της Κρεμέλ δε λείπει και η παραγωγή τυριού και τυροπήγματος.

Το δίκτυο franchise
Το ενδιαφέρον είναι ότι η νέα εταιρεία διατηρεί και υπηρεσίες παραχώρησης προνομίου δικαιόχρησης (franchise) προς συνεργάτες και τρίτων, με αντίστοιχη παροχή σχετικών συμβουλών, αλλά και υπηρεσίες παροχής εμπορικών σημάτων και συμβάσεων δικαιόχρησης, κάτι που δείχνει ότι είναι πιθανό η Κρεμέλ Συμμετοχών ΑΕ να χρησιμοποιήσει ενεργά το κανάλι του franchising για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων για προϊόντα που θα παράγει η ίδια ή η Κρεμέλ ΑΕ στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το FOODReporter προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον κ. Γαράκη για να μάθει περισσότερα ως προς το ακριβές business plan της νεοσύστατης εταιρείας, αλλά εκείνος επιφυλάχθηκε να απαντήσει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι λόγοι πίσω από τον… αμετακίνητο ελληνικό καφέ και η «βουτιά» του καφέ φίλτρου

Μικρή αύξηση στον όγκο πωλήσεων οργανωμένου λιανεμπορίου σημείωσε στο πρώτο τετράμηνο του 2024 ο ελληνικός καφές, κατά 1%. Πρόκειται για καφέ που καλύπτει σταθερά άνω του 50% του συνολικού όγκου πωλήσεων.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η σταθερότητα στην κατανάλωση ελληνικού καφέ «δεν έχει προηγούμενο, ούτε αντίστοιχο σε άλλο FMCG προϊόν» και αποδίδουν την τάση «στη συνήθεια και σε επίπεδο ελληνικής κουλτούρας πρωινού ροφήματος, κάτι αντίστοιχο που έχουν οι Τούρκοι με το τσάι».

Ο ελληνικός καφές βρίσκεται στο μόλις 9% της outdoor κατανάλωσης καφέ εκτός espresso. Άλλες πηγές ανέφεραν στο FOODReporter ότι η κατανάλωση ελληνικού καφέ μόνο εντός σπιτιού (ή γραφείου) «είναι πιθανό να οφείλεται στη χρήση μηχανής για την παρασκευή του ελληνικού καφέ», κάτι που μειώνει την παραδοσιακή φυσιογνωμία του ελληνικού καφέ και τις αντίστοιχες προσδοκίες από την κατανάλωση αυτού, άρα και την απόλαυση.

Βάσει όγκου πωλήσεων στο ράφι του σούπερ μάρκετ, ο καφές espresso σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο στο πρώτο τετράμηνο του 2023, κατά 8%. Ακολούθησε ο στιγμιαίος καφές, με αύξηση 7%. Αντιθέτως, ο καφές φίλτρου σημείωσε μείωση όγκου στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2024, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο περσινό πρώτο τετράμηνο.

Ανέβηκε σε όγκο και αξία ο espresso, ακολούθησε ο στιγμιαίος καφές
Βάσει αξίας πωλήσεων, ο καφές espresso έχει πάλι τα πρωτεία αύξησης, κατά 9,5% στο πρώτο τετράμηνο του 2024. Πρόκειται για αναμενόμενο αποτέλεσμα, βάσει και των πιέσεων που ασκήθηκαν χρηματιστηριακά στην πρώτη ύλη από τα καιρικά φαινόμενα που επηρέασαν τις σοδειές σε Βραζιλία και Βιετνάμ.Ειδικά για την Ελλάδα, προκύπτει και από την αύξηση των πωλήσεων σε κιλά. Ειδικά η κάψουλα espresso στο σούπερ μάρκετ έχει βρεθεί από το προ επταετίας μερίδιο 4% μεταξύ 18% και 19%.

Ο στιγμιαίος καφές σημείωσε επίσης αύξηση κατά 6% σε αξία στο φετινό πρώτο τετράμηνο. Η αντίστοιχη αύξηση του ελληνικού καφέ βρέθηκε στο 1,2%, ενώ η μείωση αξίας πωλήσεων στον καφέ φίλτρου έφτασε το 8,5%.

Συνδυαστικά με τα δεδομένα όγκων πωλήσεων, εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο ελληνικός καφές είχε μικρή ανατίμηση στο ράφι κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, ενώ ο καφές φίλτρου είχε ακόμη μεγαλύτερη, που καταγράφηκε όμως ως απώλεια πωλήσεων σε αξία στο χρονικό διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2024.

Πάντως, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής συνεχίζει να πίνει σταθερά περίπου τον ίδιο καφέ που κατανάλωνε από το 2011 και μετά.

Στο σήμερα, η μέση κατανάλωση καφέ κατά κεφαλήν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του τουριστικού σώματος που επισκέπτεται τη χώρα μας, φτάνει τα 4,2 κιλά ανά έτος. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με κορυφαία στελέχη της αγοράς του καφέ, ο μέσος Γερμανός καταναλωτής καφέ πίνει 7 κιλά το χρόνο, ο μέσος Σουηδός 11, ο μέσος Δανός 12, ενώ ο μέσος Τούρκος μόλις μισό κιλό το χρόνο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

London Wine Fair 2024: Λιγότερη, αλλά πιο «ποιοτική» επισκεψιμότητα

Πτώση κατά 8% σε σύγκριση με πέρσι σημείωσε το φετινό London Wine Fair, από τις 20 έως τις 22 Μαΐου 2024 , σύμφωνα με πηγές του Drinks Business. Ειδικότερα, οι συνολικοί επισκέπτες για το 2024 ανήλθαν στους 9.243, σημειώνοντας πτώση σε σχέση με το 2023, με το 31% να προέρχεται από το εμπόριο (ίδιο ποσοστό με το 2023).

Αν και ο αριθμός των επισκεπτών ήταν ελαφρώς μειωμένος, επισημαίνεται ότι η ποιότητα του κοινού της φετινής έκθεσης κρασιού στο Λονδίνο ήταν «σίγουρα ανοδική», καθώς το 41% ασχολείτο με το εγχειρίδιο «βασικού σχεδιασμού» που είχε στην κατοχή του, φανερώνοντας μεγάλη αύξηση σε σχέση με το ποσοστό της τάξεως του 12% πέρυσι.

«Παρά αυτούς τους δύσκολους καιρούς, είχαμε συντριπτικά θετικά σχόλια από τους εκθέτες, χάρη στην παροχή μιας πραγματικά εξαιρετικής και καινοτόμου εκδήλωσης, η οποία ενίσχυσε την Έκθεση Οίνου του Λονδίνου ως απαραίτητο προορισμό για τους σοβαρούς παίκτες της αγοράς», σχολίασε μεταξύ άλλων η επικεφαλής της διοργάνωσης, Hannah Tovey.

Η ίδια συμπλήρωσε: «Φυσικά, θα θέλαμε να δούμε περισσότερους από τους κορυφαίους εμπόρους του Ηνωμένου Βασιλείου να επιστρέφουν στο χώρο. Αυτό είναι κάτι που οι ηγέτες του κλάδου μας έχουν εκφράσει ως απαραίτητο συστατικό για την αποκατάσταση της οινοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

300 εκατ. ευρώ για καινοτομία στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα

Προϋπολογισμό ύψους 300 εκατ. ευρώ καλύπτει η δράση «Ερευνώ – Καινοτομώ» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που παρουσιάζεται σήμερα στο ξενοδοχείο Divani Caravel στην Αθήνα.

Βασικός στόχος της δράσης στρατηγικής σημασίας είναι η απευθείας διασύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την κοινωνία, κάτι που περιλαμβάνει επιχειρηματικές ευκαιρίες και συνέργειες και για τη βιομηχανία τροφίμων.

Έχει σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων προς διεθνείς αγορές, σε ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και αύξηση προστιθέμενης αξίας. Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» (ΕΣΠΑ 2021 – 2027).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Alfa Nut: Έσπασαν το φράγμα των 25 εκατομμυρίων ευρώ οι πωλήσεις

Το ορόσημο των 25 εκατομμυρίων ευρώ ξεπέρασαν το 2023 οι πωλήσεις της εταιρείας εμπορίας και επεξεργασίας ξηρών καρπών Alfa Nut, η οποία πάντως για φέτος βλέπει σταθεροποίηση εν μέσω ενός κλίματος οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των κινδύνων και την διατήρηση της κερδοφορίας της.

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2023 έκλεισε για την Alfa Nut με αύξηση τζίρου κατά 9% σε ετήσια βάση, από τα 22,98 εκατ. ευρώ του 2022 στα 25,06 εκατ. ευρώ, ενώ αυξημένη ήταν και η μικτή κερδοφορία, από τα 2,23 εκατ. ευρώ στα 3,12 εκατ. ευρώ.

Παρά τα αυξημένα κατά σχεδόν 150.000 ευρώ έξοδα διάθεσης και διοίκησης, η επιχείρηση κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία της στα 2,05 εκατ. ευρώ προ φόρων (από 1,44 εκατ. το 2022) και στα 1,58 εκατ. ευρώ μετά από φόρους (έναντι 1,11 εκατ. το 2022).

Εξάλλου, το 2023 η εταιρεία διενέργησε σημαντικές επενδύσεις οι οποίες ανέρχονται σε 730.000 ευρώ περίπου και αφορούν κυρίως σε δύο νέες γραμμές παραγωγής.

Σημειώνεται ότι η Alfa Nut ιδρύθηκε το 1994, αρχικά ως ομόρρυθμη εταιρεία, και το 2020 μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία.

Αναφορικά, το δίκτυο πωλήσεων της επιχείρησης γεωγραφικά καλύπτει το σύνολο της χώρας, ενώ επίσης διαθέτει και αξιοσημείωτη εξαγωγική δραστηριότητα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

illycaffè: Για άλλη μια φορά η κορυφαία εταιρεία καφέ B Corp στην Ιταλία

Η illycaffè, παγκόσμιος ηγέτης στο βιώσιμο καφέ υψηλής ποιότητας και Benefit Corporation, έλαβε ξανά την πιστοποίηση B Corp χάρη στη συνεχή δέσμευσή της σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και την ικανότητά της να δημιουργεί θετικό αντίκτυπο για τους εργαζομένους της, τις κοινότητες αναφοράς της και το περιβάλλον.

Η πιστοποίηση B Corp παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό B Lab, ο οποίος μετρά τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιδόσεις των επιχειρήσεων σύμφωνα με τα πρότυπα B Impact Assessment (BIA) και προβλέπει την επανεξέταση της αξιολόγησης και επακόλουθη επαναπιστοποίηση κάθε τρία χρόνια. Το 2024 η illycaffè έλαβε βαθμολογία 90,4, μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την πιστοποίηση του 2021.

«Είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε, το οποίο επιβεβαιώνει τη δέσμευση της illycaffè να αναπτύσσεται με βιώσιμο, υπεύθυνο και διαφανή τρόπο», δήλωσε η Cristina Scocchia, CEO της illycaffè.

Συνέχισε λέγοντας: «Η επιλογή της επίτευξης των επιχειρηματικών μας στόχων με τη δημιουργία διαρκούς και κοινωφελούς αξίας σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αποτελεί ένα θετικό οικονομικό μοντέλο που, ως B Corp, δεσμευόμαστε να προωθήσουμε, επειδή είμαστε πεπεισμένοι ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να κάνει και αυτός το καθήκον του για να υποστηρίξει τη μετάβαση σε μοντέλα που εγγυώνται το μέλλον της ανθρωπότητας και του περιβάλλοντος».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Craft: Ο ιδρυτής της πρώτης ελληνικής μικροζυθοποιίας απένειμε βραβείο στην Candia Beer

Ο ιδρυτής της Craft Microbrewery Παύλος Εμμανουηλίδης, της πρώτης ελληνικής μικροζυθοποιίας, απένειμε το ασημένιο βραβείο, στα Greek Beer Awards, στην κατηγορία Modern Lager στον Head Brewer της Candia Beer Κωνσταντίνο Αγουρίδα.

Αναφορικά, η Craft, η οποία ξεκίνησε την επανάσταση του κινήματος της μικροζυθοποιίας στην Ελλάδα, νιώθει ιδιαίτερη τιμή σε κάθε διάκριση που προωθεί τη φιλοσοφία της δημιουργίας και τη περιορισμένης ποιοτικής παραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter