Ανελαστική η κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα – Παρατηρήθηκε άνοδος πωλήσεων στο ράφι στο τέταρτο τρίμηνο 2023

Το 1 δισ. ευρώ ξεπέρασε το 2023 το συνολικό ποσό ειδικού φόρου κατανάλωσης καφέ που έχει αποδοθεί μέσα στην επταετία που έχει τεθεί σε ισχύ από την κυβέρνηση το σχετικό μέτρο.
Η Ελληνική Ένωση Καφέ -και με τη νέα σύνθεση του προεδρείου της- συνεχίζει πάγια να ζητά από την κυβέρνηση την κατάργηση του συγκεκριμένου φόρου, διότι «αυτό θα εξασφάλιζε πρόσθετα κεφάλαια κίνησης για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο».

Το ζήτημα του ειδικού φόρου κατανάλωσης καφέ
Το ζήτημα της κατάργησης ή μη του φόρου δεν αντιμετωπίζεται θετικά από την κυβέρνηση, επειδή ο φόρος έχει αποδειχθεί ανελαστικός ως προς τη συνολική κατανάλωση. Ωστόσο, η πολιτική του φόρου φέρεται να έχει γιγαντώσει το λαθρεμπόριο και το παρεμπόριο καφέ, καθώς έχει γίνει ελκυστική η αγορά πρώτης ύλης χωρίς παραστατικά, με αντίστοιχη φοροαποφυγή στο τελικό σημείο. Από την ετήσια κατανάλωση καφέ στη χώρα, το 10% έως 15% αφορά παράνομη κατανάλωση πανελλαδικώς, με πρώτη χώρα προέλευσης τη Βουλγαρία. Μόνο το 2023 οι νόμιμες εταιρείες καφεστίασης και πώλησης καφέ στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο ξεπέρασε τα 140 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος είναι €2,00 στον ωμό καφέ, €3,00 στον ψημένο και €4,00 στον στιγμιαίο καφέ ανά κιλό, στο οποίο προστίθεται ΦΠΑ 13%. Η Ελληνική Ένωση Καφέ ζητά από την κυβέρνηση ένα σεβαστό ποσοστό του ετησίως εισπραχθέντος σχετικού φόρου να διοχετεύεται για ελέγχους στα τελωνεία – πύλες εισόδων στην Ελλάδα και σε άλλες ενέργειες για την αντιμετώπιση λαθρεμπορίου και παρεμπορίου. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί κινητές μονάδες ελέγχου.

Ανατιμήσεις ενόψει
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί την Ελληνική Ένωση Καφέ είναι η ανατίμηση των προϊόντων καφέ που βρίσκονται στο ράφι του σούπερ μάρκετ, η οποία βρίσκεται επί θύραις. «Τα καιρικά φαινόμενα στο Βιετνάμ δημιούργησαν ελλείψεις πρώτης ύλης και οδήγησαν σε αυξήσεις τιμής της ποικιλίας Robusta, έως και 60% σε χρηματιστηριακό επίπεδο. Αυτή η αύξηση συμπαρέσυρε και την ποικιλία Arabica, σε αυξημένες τιμές κατά 30%. Μέχρι στιγμής, οι επιχειρήσεις δείχνουν να απορροφούν τις αυξήσεις. Αν όμως το αυξητικό κύμα συνεχιστεί, θα χρειαστεί οι εταιρείες να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις από 5%, ίσως έως και 15%», δήλωσε ο νέος πρόεδρος Τάσος Γιάγκογλου.

Πάντως, δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να έχει επηρεαστεί η κατανάλωση, ίσα-ίσα που σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η Έλληνική Ένωση Καφέ έχει δει αύξηση όγκου κατά 1,6% στις πωλήσεις καφέ στο σούπερ μάρκετ μεταξύ τρίτου και τετάρτου τριμήνου 2023. Η ετήσια κατανάλωση καφέ είναι 40.000 τόνοι συνολικά.

Ο ελληνικός καφές, που επιμένει
Ως προς τον επιμερισμό κατανάλωσης σε όγκο οργανωμένου λιανεμπορίου, το 50% αφορά ελληνικό καφέ, το 18% στιγμιαίο, το 17% καφέ φίλτρου και το 15% espresso, εκ του οποίου το 71% αφορά αξία πωλήσεων σε κάψουλες. Οι πωλήσεις κάψουλας καταλαμβάνουν το 50% στην τοποθέτηση στο ράφι, σε κιλά. Το 70% του όγκου πωλήσεων στο σούπερ μάρκετ αφορά ελληνικό και στιγμιαίο καφέ. Αντιθέτως, το 90% του όγκου στην καφεστίαση ξεπερνά το 90% σε espresso.

Ο ετήσιος τζίρος καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο κυμάνθηκε το 2023 μεταξύ 350 και 400 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα 180 εκατ. ευρώ ετησίως φθάνει η πώληση κόκκου καφέ ως πρώτη ύλη προς καφεστίαση πανελλαδικά. Η συνολική αξία παρασκευασμένων ροφημάτων καφέ στη χώρα υπολογίζεται σε 2,2 δισ. ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ.

Τουριστικό κοινό και μερίδια κατανάλωσης εντός κι εκτός σπιτιού
Το κοινό του τουρισμού στην Ελλάδα υπολογίζεται σε 385.000 άτομα επιπλέον σε ετήσια βάση Ο μέσος Έλληνας πίνει 1,5 ρόφημα καφέ την ημέρα, με ετήσια κατανάλωση 4,2 κιλά ανά έτος. Το 55% των Ελλήνων έχουν ελληνικό καφέ στο σπίτι του, είτε πίνουν, είτε όχι, «μήπως τυχόν έρθει επισκέπτης και τους ζητήσει».

Η έρευνα της Κάπα Research του 2023, για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, παρατήρησε μετατόπιση κατανάλωσης στην περίοδο της πανδημικής κρίσης, προς την εντός σπιτιού κατανάλωση και την εργασία, σε ποσοστό 80%. Στη μεταπανδημική εποχή, η εκτός σπιτιού κατανάλωση επανήλθε, για να σταθεροποιηθεί στο 40%, με την εντός σπιτιού να φθάνει το 60%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Βαρύ πρόστιμο στη Mondelēz International από την Κομισιόν

Πρόστιμο ύψους 337,5 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη Mondelēz International για παρεμπόδιση του διασυνοριακού εμπορίου σοκολάτας, μπισκότων και προϊόντων καφέ μεταξύ κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά παράβαση των κοινοτικών κανόνων ανταγωνισμού.

Όπως προέκυψε από την έρευνα της Κομισιόν, η Mondelēz, στην οποία ανήκουν μάρκες όπως οι Milka, Oreo και Toblerone, είχε συνάψει συμφωνίες που καταστρατηγούσαν τον ανταγωνισμό ή ακολουθούσε εναρμονισμένες πρακτικές που αποσκοπούσαν στον περιορισμό του διασυνοριακού εμπορίου διαφόρων προϊόντων σοκολάτας, μπισκότων και καφέ, και παράλληλα προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της σε ορισμένες εθνικές αγορές για την πώληση σοκολάτας. Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Mondelēz συμμετείχε σε 22 αντιανταγωνιστικές συμφωνίες ή εναρμονισμένες πρακτικές με:

  • Περιορισμό των περιοχών ή των πελατών στους οποίους επτά πελάτες χονδρικής θα μπορούσαν να μεταπωλήσουν τα προϊόντα της Mondelēz. Μια συμφωνία περιελάμβανε επίσης μια διάταξη που ανάγκαζε τον πελάτη της Mondelēz να εφαρμόζει υψηλότερες τιμές για τις εξαγωγές σε σύγκριση με τις εγχώριες πωλήσεις. Αυτές οι συμφωνίες και οι εναρμονισμένες πρακτικές πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2012 και 2019 και κάλυψαν όλες τις αγορές της ΕΕ.
  • Αποτροπή δέκα αποκλειστικών διανομέων που δραστηριοποιούνται σε ορισμένα κράτη-μέλη από το να απαντούν σε αιτήματα πώλησης από πελάτες που βρίσκονται σε άλλα κράτη-μέλη χωρίς προηγούμενη άδεια από τη Mondelēz. Αυτές οι συμφωνίες και πρακτικές πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2006 και 2020 και κάλυψαν όλες τις αγορές της ΕΕ.

Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι, μεταξύ 2015 και 2019, η Mondelēz έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, με άρνηση παροχής σοκολατών σε ενδιάμεσο στη Γερμανία για να αποτρέψει τη μεταπώλησή τους σε Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία και Ρουμανία, όπου οι τιμές ήταν υψηλότερες, και με διακοπή της προμήθειας προϊόντων σοκολάτας στην Ολλανδία για να αποτραπεί η εισαγωγή τους στο Βέλγιο, όπου η Mondelēz πουλούσε αυτά τα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές. Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παράνομες πρακτικές της Mondelēz εμπόδισαν τους λιανεμπόρους να προμηθεύονται ελεύθερα προϊόντα από κράτη-μέλη με χαμηλότερες τιμές και «τεμάχισε» τεχνητά την εσωτερική αγορά. Τέτοιες παράνομες πρακτικές, σύμφωνα πάντα με την Κομισιόν, επέτρεψαν στη Mondelēz να συνεχίσει να χρεώνει περισσότερα για τα δικά της προϊόντα, εις βάρος των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Οι τιμές των τροφίμων διαφέρουν μεταξύ των κρατών-μελών. Το διασυνοριακό εμπόριο στην εσωτερική αγορά μπορεί να μειώσει τις τιμές και να αυξήσει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων για τους καταναλωτές. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού. Στη σημερινή απόφαση, διαπιστώνουμε ότι η Mondelēz περιόρισε παράνομα τις διασυνοριακές πωλήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Mondelēz το έκανε για να διατηρήσει υψηλότερες τιμές για τα προϊόντα της σε βάρος των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, επιβάλαμε πρόστιμο 337,5 εκατομμυρίων ευρώ στη Mondelēz», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Μαργκρέτε Βέσταγκερ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επεκτείνεται η συνεργασία Alfa Quality Foods και Αγγελάκης ΑΕ

Την επέκταση δραστηριοτήτων και προς τη μεταπώληση αυγών εκκόλαψης ανακοίνωσε η εμπορική εταιρεία Alfa Quality Foods. Πρόκειται για αυγά που προορίζονται για την πτηνοτροφία, τα οποία προμηθεύεται η Alfa Quality Foods από την Αγγελάκης ΑΕ, όπως έμαθε το FOODReporter.

Η συνεργασία της εταιρείας με έδρα τη Χαλκίδα με την Αγγελάκης ΑΕ είναι εκτεταμένη, τόσο σε παραγωγικό, όσο και σε εμπορικό επίπεδο: Η Alfa Quality Foods διατηρεί συμφωνίες εμπορίας προϊόντων της Αγγελάκης ΑΕ, σε διάφορα κανάλια διανομής.

Ανάμεσά τους βρίσκονται οι κωδικοί κοτόπουλου Αγγελάκη, το περίφημο Ελαιοπουλάκι, η σειρά «Το Παραδοσιακόν Αγγελάκης» και οι «Μυστικές Συνταγές της Οικογένειας Αγγελάκη», με χειροποίητα προψημένα Ready-to-Cook προϊόντα, δίχως συντηρητικά. Πλέον, η επιτυχημένη συνεργασία των δύο πλευρών επεκτείνεται περισσότερο και στο κομμάτι της παροχής λύσεων για εκκόλαψη ορνιθίων για την τοπική πτηνοτροφία, στην Εύβοια και αλλού.

Η Alfa Quality Foods πρόσθεσε τους σχετικούς κωδικούς δραστηριότητας στο ανανεωμένο καταστατικό της, το οποίο δημοσιεύτηκε στο ΓΕΜΗ χθες 23 Μαΐου 2024. Η Alfa Quality Foods είχε νωρίτερα προσθέσει ως δραστηριότητες την παραγωγή παρασκευασμάτων και κονσερβών από κρέας πουλερικών, την παραγωγή προψημένων παρασκευασμάτων, έτοιμων γευμάτων και φαγητών και το λιανικό εμπόριο ελαιολάδου και ξηρών καρπών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα Holland & Barrett «μπαίνουν» σε ακόμα δύο καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος

Ιδιαίτερα ικανοποιημένη από τη συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων Holland & Barrett δηλώνει η διοίκηση του ομίλου Φουρλή, με τη συνύπαρξη των δύο brands να επεκτείνεται εντός του Μαΐου σε δύο ακόμα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Υπενθυμίζεται ότι τη Holland & Barrett, μία ιστορική και πολύ γνωστή στη Βρετανία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης εταιρεία λιανικής που ειδικεύεται σε συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα ομορφιάς, αλλά και εξειδικευμένα τρόφιμα και ροφήματα, έφερε στην Ελλάδα ο όμιλος Φουρλή, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας τον Ιανουάριο του 2023 στη Γλυφάδα.

Ακολούθησαν η Κηφισιά και το The Mall Athens, καθώς η αρχική στόχευση του ομίλου Φουρλή ήταν το άνοιγμα καταστημάτων σε περιοχές-εμπορικά κέντρα με υψηλή επισκεψιμότητα. Εν συνεχεία, η «βεντάλια» άνοιξε προς τις συνοικίες, με καταστήματα σε Χαλάνδρι και Νέα Σμύρνη (με το δεύτερο μάλιστα να πηγαίνει πολύ καλά), αλλά και με το πρώτο shop-in-shop Holland & Barrett μέσα στο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στο Ελληνικό, στο πλαίσιο συνεργασίας με την αλυσίδα, που άνοιξε τις πόρτες του τον περασμένο Δεκέμβριο.

Μετά το Ελληνικό, Νέα Ερυθραία και Θεσσαλονίκη
Όπως ανέφερε στη διάρκεια εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φουρλή, Δημήτρης Βαλαχής, το κατάστημα στο Ελληνικό είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο της Holland & Barrett, καθώς η υψηλή επισκεψιμότητα του σούπερ μάρκετ, και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό από τακτικούς πελάτες, έχει βοηθήσει στη δημιουργία μίας σταθερής σχέσης με τους πελάτες. Αξιοποιώντας τη δυναμική της συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα Holland & Barrett «μπαίνουν» τώρα και σε δύο ακόμα καταστήματα της αλυσίδας, αρχής γενομένης αυτήν την εβδομάδα από το ανανεωμένο κατάστημα της Νέας Ερυθραίας, πάνω στην εθνική οδό, όπου μάλιστα το υπάρχον τμήμα Armonia του σούπερ μάρκετ «κόπηκε στη μέση» για να εγκατασταθεί εκεί η Holland & Barrett, ενώ μέσα στον Μάιο θα ανοίξει και ένα ακόμα shop-in-shop σε κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη.

Ετοιμάζει επέκταση στη Ρουμανία
Παρότι η Holland & Barrett αντιπροσωπεύει πολύ μικρό μέρος του τζίρου του ομίλου Φουρλή (στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 400.000 ευρώ περίπου), πρόκειται για μία δραστηριότητα με υψηλό περιθώριο μεικτού κέρδους, άνω του 50%, και η διοίκηση του ομίλου εμφανίζεται ικανοποιημένη από την ανάπτυξή της. Μία ανάπτυξη η οποία συνεχίζεται με νέα καταστήματα να βρίσκονται στα σκαριά στην Αθήνα, ενώ παράλληλα δρομολογείται για το 2025 η επέκταση του concept και στη Ρουμανία, όπου επίσης θα αναπτυχθεί από τον όμιλο Φουρλή.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Όμιλος Ahold Delhaize: Στόχος η αύξηση του μεριδίου ιδιωτικής ετικέτας

Στην αύξηση κατά 45% του μεριδίου των πωλήσεων της ιδιωτικής ετικέτας της αποσκοπεί ο όμιλος Ahold Delhaize (μέλος του οποίου είναι και η ελληνική αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος), αποτελώντας ένα από τα στρατηγικά βήματα που θα ακολουθήσει για το 2024, στο πλαίσιο της στρατηγικής Growing Together του ομίλου. Ειδικότερα, την περίοδο από το 2025 έως το 2028, ο όμιλος στοχεύει να επιτύχει Σύνθετο Ετήσιο Ρυθμό Ανάπτυξης (CAGR) των πωλήσεων του κατά 4%.

Επιπρόσθετα, στα στρατηγικά βήματα του ομίλου Ahold Delhaize αναφέρονται και οι φιλοδοξίες του όσον αφορά στη βιωσιμότητα, ενώ επίσης επιδιώκει ένα εργασιακό περιβάλλον με 100% ισορροπία μεταξύ των φύλων, χωρίς αποκλεισμούς.

Μέσω αυτών των μέτρων, ο όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι βέβαιος ότι θα αυξήσει τα υποκείμενα κέρδη ανά μετοχή με έναν Σύνθετο Ετήσιο Ρυθμό Ανάπτυξης (CAGR) υψηλών μονοψήφιων ποσοστών σε σύγκριση με το 2024, και θα δημιουργήσει ελεύθερες ταμειακές ροές στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ, καθώς και θα αυξάνει το μέρισμα ανά μετοχή σε ετήσια βάση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Εγκαινιάστηκε η πρώτη μονάδα καλλιέργειας φυτοπλαγκτόν στην Ελλάδα

Την πρώτη μονάδα καλλιέργειας φυτοπλαγκτόν στην Ελλάδα εγκαινίασε χθες η εταιρεία Plankton First στη Σκάρφεια Φθιώτιδας. Πρόκειται για θυγατρική εταιρεία της ελβετικής Nano Algae Solutions AG, η οποία πραγματοποιεί επένδυση συνολικού ύψους άνω των 18 εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας, με στόχο την παραγωγή 2.000 έως 3.000 τόνων φυτοπλαγκτόν ετησίως.

Το «παρών» στην τελετή εγκαινίων έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος στον χαιρετισμό του τόνισε πως απαιτούνται καινοτόμες λύσεις για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που απορρέουν από την εξάντληση των φυσικών πόρων, τον υποσιτισμό, την αύξηση της θερμοκρασίας και την υπερ-αλιεία.

«Το φυτοπλαγκτόν θεωρείται από τους ειδικούς η τροφή του μέλλοντος, με εξαιρετικά θρεπτικά στοιχεία, και, ταυτόχρονα, σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον. Παράγει το μισό οξυγόνο που αναπνέουμε, μειώνει το διοξείδιο του άνθρακα, είναι πολύ σημαντικό για την αλιεία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής για τον άνθρωπο και ως συστατικό για την παρασκευή καλλυντικών προϊόντων και φαρμάκων. Με δεδομένο ότι η ευρωπαϊκή αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο σε φυτικές πρώτες ύλες, η συγκεκριμένη καλλιέργεια αποκτά ακόμη μεγαλύτερη δυναμική», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας, χαρακτηρίζοντας τη νέα μονάδα ως μια ευκαιρία η χώρα μας να καταστεί κεντρικός κόμβος παραγωγής φυτοπλαγκτού στην Ευρώπη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επίσημα εγκαίνια για τη συνδρομητική υπηρεσία Wolt+

Επίσημη η πρεμιέρα για τη συνδρομητική υπηρεσία Wolt+, την οποία είχε παρουσιάσει πρώτο το FOODReporter (σελ. 8). Επιβεβαιώνεται ότι για την ώρα η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στην Αθήνα, σε όλες τις περιοχές της Αττικής, τις οποίες εξυπηρετεί η Wolt. Aπό το Wolt+ προσφέρονται πλεονεκτήματα που αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία του χρήστη, μέσα από ειδικά προνόμια. Οι χρήστες θα πραγματοποιούν τις παραγγελίες τους με μηδενικό κόστος διανομής, για καταστήματα που βρίσκονται έως και τέσσερα χιλιόμετρα μακριά τους.

Ως προς το κόστος ελάχιστης παραγγελίας, αυτή θα είναι: €7,50 για εστιατόρια, €25,00 για τη Wolt Market και €12,00 για λοιπά καταστήματα λιανικής. Οι χρήστες θα επωφελούνται και από αποκλειστικές προσφορές (exclusive deals), διαθέσιμες στη νέα υπηρεσία. Το κόστος εγγραφής στην υπηρεσία Wolt+ είναι €3,99 ανά μήνα, με δυνατότητα δωρεάν δοκιμής για τις πρώτες 30 ημέρες.

Δ. Καρέλος: «Στόχος να ανταποκρινόμαστε συνεχώς στις ανάγκες των καταναλωτών»
«Στόχος είναι να ανταποκρινόμαστε συνεχώς στις ανάγκες των καταναλωτών, βρίσκοντας τρόπους να φέρνουμε το χρήστη πιο κοντά στην πλατφόρμα και να προσφέρουμε νέες δυνατότητες και διευρυμένες υπηρεσίες, ώστε η διαδικασία της παραγγελίας φαγητού ή άλλων προϊόντων να γίνει όσο το δυνατόν πιο προσιτή, εύκολη και γρήγορη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Wolt, Δημήτρης Καρέλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ: Η MeliAlice για τον τόνο Geisha της εταιρείας

Μία σειρά γευστικών δοκιμών σε συνεργασία με επιλεγμένα super market ΕΥΣ & My Market με βάση τον τόνο Geisha, και επιμέλεια του chef Προκόπη Κουρή, σχεδίασε και υλοποίησε η MeliAlice, για την εταιρεία Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ.

Μέσω του Brand Geisha, του premium ρυζιού Bali και των νέων Tabasco sauces, οι επισκέπτες των καταστημάτων είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν δημιουργίες του σεφ.

Τα events πλαισίωσε μια ομάδα από επαγγελματίες promoters της MeliAlice, η οποία ενημέρωνε τον κόσμο για τα ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά του τόνου Geisha, ενώ τους παρουσίαζε και την ενέργεια A Hashtag for a Meal μία δράση όπου οι καταναλωτές καλούνται να μοιραστούν στα social media συνταγές με τόνο Geisha χρησιμοποιώντας το #ahashtagforameal. Κάθε hashtag ισοδυναμεί με ένα γεύμα, που θα δοθεί mέσω της ΜΚΟ «Μπορούμε».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πολωνία: Αυξητική η πορεία της αξίας των ελληνικών εξαγωγών σε φρούτα και καρπούς

Οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Πολωνίας σημειώνουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με την τελευταία δεκαετία να παρατηρείται σταδιακή αύξηση στην αξία των ελληνικών εξαγωγών προς την Πολωνία για τους βρώσιμους καρπούς, τα φρούτα και τις φλούδες εσπεριδοειδών ή πεπονιών, με μοναδική εξαίρεση το 2017, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Βαρσοβίας.

Το Γραφείο ΟΕΥ αναφέρει στην πρόσφατη έρευνα αγοράς που διενέργησε ότι η υψηλότερη ετήσια αξία των ελληνικών εξαγωγών προς την πολωνική αγορά σημειώνεται το 2023 και ανέρχεται στα 117,6 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, οι ποσότητες των ελληνικών εξαγωγών προς την Πολωνία για τους βρώσιμους καρπούς, τα φρούτα και τις φλούδες εσπεριδοειδών ή πεπονιών παρουσιάζουν αυξομειώσεις από το 2014 έως και το 2019.

Τα επόμενα έτη σημειώνεται ανοδική τάση μέχρι και το 2022, όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη ετήσια ποσότητα των εξαγωγών της χώρας μας την τελευταία δεκαετία, ήτοι 126.407,3 τόνοι. Επίσης, η ποσότητα των ελληνικών εξαγωγών για τους βρώσιμους καρπούς, τα φρούτα και τις φλούδες εσπεριδοειδών ή πεπονιών προς την Πολωνία έχει πτωτική τάση από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο 2023.

Στη συνέχεια, σημειώνεται ανοδική πορεία μέχρι και τον Ιούνιο, ενώ από τον επόμενο μήνα και μετά καταγράφεται μείωση έως και τον Οκτώβριο, όπου εξάγεται η ελάχιστη μηνιαία ποσότητα του 2023 (1.647,6 τόνοι). Τους τελευταίους δύο μήνες του έτους, παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση που οδηγεί στη μέγιστη μηνιαία τιμή των ελληνικών εξαγωγών τον Δεκέμβριο (18.283,9 τόνοι).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κολιός: Η πρώτη ελληνική βιομηχανία που καλύπτει τις θερμικές της ανάγκες με LNG

H πρώτη ελληνική βιομηχανία που καλύπτει τις θερμικές ενεργειακές της ανάγκες με LNG είναι πλέον γεγονός: Πρόκειται για τη γαλακτοβιομηχανία Κολιός στο Πολύκαστρο, Κιλκίς, με προμηθευτή την Blue Grid, 100% μέλος του Ομίλου Molgas, του μεγαλύτερου ομίλου προμήθειας και διανομής LNG στην Ευρώπη.

Το LNG φορτώνεται τακτικά σε βυτιοφόρα οχήματα της Blue Grid στην εγκατάσταση μεταφόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα. Από εκεί, παραδίδεται σε ειδικό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG που κατασκεύασε, λειτουργεί και συντηρεί η Blue Grid εντός των εγκαταστάσεων της Κολιός. Ακολουθώντας τις πραγματικές ενεργειακές ανάγκες της Κολιός, το LNG επαναεριοποιείται και τροφοδοτεί τους λέβητες της εταιρείας, επιτρέποντας την κατανάλωση Φυσικού Αερίου, χωρίς να χρειάζεται σύνδεση σε κάποιο τοπικό δίκτυο αγωγών.

«Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης η Κολιός λειτουργεί ήδη Φ/Β πάρκο για την κάλυψη μέρους των απαιτήσεων του εργοστασίου της σε ηλεκτρική ενέργεια, τώρα αντικαθιστά το μαζούτ με το LNG για την παραγωγή θερμικής ενέργειας και σε σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώνει την μονάδα αναερόβιας επεξεργασίας των λυμάτων της, με στόχο την ιδιοκατανάλωση του παραγόμενου βιοαερίου», όπως δηλώνει εκ μέρους της Κολιός, ο Θέμης Κωστόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter