Η παραδοσιακή ελληνική κουζίνα μπαίνει στα ψυγεία των βρετανικών σούπερ μάρκετ

Η ελληνική κουζίνα είναι μία από τις αγαπημένες των Βρετανών καταναλωτών, που την τοποθετούν στο ίδιο επίπεδο με την ιταλική και τη γαλλική κουζίνα, και όταν επισκέπτονται τη χώρα μας εντυπωσιάζονται από τα παραδοσιακά φαγητά. Όταν όμως επιστρέφουν στην πατρίδα τους, τέτοια φαγητά είναι δυσεύρετα και μπορούν να τα απολαύσουν σχεδόν αποκλειστικά σε ελληνικά εστιατόρια. Ωστόσο, φαίνεται πως ήρθε η ώρα τα ελληνικά παραδοσιακά φαγητά να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στα ράφια των βρετανικών σούπερ μάρκετ, καθώς μέσα σε λιγότερους από δύο μήνες πραγματοποιήθηκαν δύο μεγάλα λανσαρίσματα έτοιμων γευμάτων με ελληνικό «χρώμα».

Η αρχή έγινε, όπως διαβάσατε τον περασμένο Απρίλιο στο FOODReporter, από τη βρετανική εταιρεία Surya Foods, που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και διανομέας ethnic τροφίμων στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 140 εκατ. ευρώ. H Surya Foods λάνσαρε τη σειρά κατεψυγμένων προϊόντων Trophi, που περιλαμβάνει φαγητά όπως σπανακοτυρόπιτα, κεμπάπ, κεφτεδάκια, αλλά και έτοιμα meal kits με γύρο, πίτες και τζατζίκι, ενώ ετοιμάζει ακόμα δύο κωδικούς κατεψυγμένων προϊόντων και δεκάδες κωδικούς προϊόντων εκτός ψυγείου. Άλλωστε, όπως εξήγησε και ο επικεφαλής της εταιρείας, Harry Dulai, μολονότι υπάρχουν ελληνικά εστιατόρια, οι επιλογές για τους καταναλωτές που θα προτιμούσαν να μαγειρέψουν μόνοι τους ελληνικό φαγητό είναι περιορισμένες.

Το νέο εγχείρημα της The Real Greek
Πριν από λίγες ημέρες ήρθε μία ακόμα σημαντική κίνηση στην ίδια κατηγορία προϊόντων: η The Real Greek, μία γνωστή και επιτυχημένη αλυσίδα ελληνικών εστιατορίων που φημίζεται για το σουβλάκι της, ανακοίνωσε το «ντεμπούτο» της στο λιανεμπόριο, με μία μεγάλη σειρά από έτοιμα γεύματα που διατίθενται ήδη στην αλυσίδα Tesco. Η σειρά The Real Greek at Home περιλαμβάνει τόσο κυρίως γεύματα, όπως παστίτσιο, μουσακά και γύρο, όσο και ορεκτικά, όπως γίγαντες, ντολμάδες και τζατζίκι, αλλά και πίτες για σουβλάκι και πατάτες τηγανιτές. Είναι αξιοσημείωτο ότι, όπως αναγράφεται στις συσκευασίες τους, πολλά από τα προϊόντα της The Real Greek για το λιανεμπόριο παράγονται στην Ελλάδα: μεταξύ άλλων, το παστίτσιο, ο μουσακάς και τα κεφτεδάκια παράγονται στην Ελλάδα, με μοσχαρίσιο κρέας προερχόμενο από την ΕΕ, ενώ οι ντολμάδες και οι γίγαντες επίσης παράγονται στην Ελλάδα, με πρώτες ύλες από άλλες χώρες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

NielsenIQ: Το βλέμμα 6 δευτερολέπτων του Έλληνα καταναλωτή στο ράφι

Τόσο οι ανάγκες, όσο και οι επιθυμίες των καταναλωτών όσο εκείνοι πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια, σύμφωνα με τη νέα πραγματικότητα στο ελληνικό λιανεμπόριο τρόφιμων που καταγράφουν τα Advanced Analytics της NielsenIQ.

Θέτοντας το ευρύτερο πλαίσιο και με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook της NielsenIQ, το 2024 συνεχίζει να είναι έτος όπου οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς, να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές σε ό,τι αφορά τις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν.

Πιο συγκεκριμένα, το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε στη σχετική έρευνα της NielsenIQ ότι βρίσκεται σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Ωστόσο, υπάρχουν και καλά νέα: Το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος, όπου είχε ανέλθει στο 60%. Η αύξηση του κόστους ζωής παραμένει η πρωταρχική ανησυχία των καταναλωτών, τόσο ως προς τις τιμές των τροφίμων, όσο και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη της διαβίωσης.

Οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν αγορές, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται ότι ικανοποιούν την ανάγκη αυτή: Έχουν φθάσει στο ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς 25,4% στο φετινό πρώτο τρίμηνο, με ποσοστό ανάπτυξης 5,4%.

Επανασχεδιασμός της go-to-market στρατηγικής και η omnichannel πρόκληση
Οι μάρκες έχουν μπροστά τους σημαντική πρόκληση ως προς το χώρο που διεκδικούν και κατακτούν στο ράφι του σούπερ μάρκετ: Πρόκειται για τη σωστή τιμή τοποθέτησης στην αγορά, τους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς για την αγοραστική πράξη και τη συνολική στρατηγική, ώστε να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας καταναλωτής στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο και συνεπώς, παραμένει από τους πιο ελαστικούς στην Ευρώπη. Συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, ο Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ψάχνοντας ενδεχομένως για καλύτερες προωθητικές ενέργειες μεταξύ άλλων. Επιπλέον, φέρεται τελικά να επιλέγει πολύ συγκεκριμένα προϊόντα από το ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από τα προϊοντικά tails για στο σύνολο των FMCG κατηγοριών προϊόντων, τα οποία αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από 2% των πωλήσεων.

Συμπερασματικά, για να παραμείνει η κάθε μάρκα σχετική με τις ανάγκες του καταναλωτή πρέπει να επανασχεδιάσει κατάλληλα την go-to-market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Ο καταναλωτής είναι πλέον omnichannel user, οπότε οι μάρκες επιβάλλεται να βρίσκονται παντού, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά. Η νέα λογική επιτάσσει: «One size doesn’t fit all».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κουρίκος ΑΒΕΕ: Ολοκληρώθηκε το «μπάσιμο» σε συσκευασμένα φυσικά αφεψήματα

Με ίδια κεφάλαια υλοποιήθηκε οριστικά το επενδυτικό σχέδιο της Κουρίκος ΑΒΕΕ, το οποίο είχε ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο.

Η εταιρεία εμπορίας, επεξεργασίας και συσκευασίας μπαχαρικών, αναψυκτικών και άλλων τροφίμων, έχοντας δει την εμπορική επιτυχία ως προς τη διανομή και την κίνηση στο ράφι των νέων προϊόντων αφεψημάτων και ροφημάτων που εγκαινίασε το 2021, αποφάσισε να καταρτίσει επενδυτικό πλάνο αποκλειστικά για παραγωγή από το συγκεκριμένο βραχίονα. Το επενδυτικό σχέδιο κατατέθηκε τον Αύγουστο του 2021 και τροποποιήθηκε ελαφρά με την προσθήκη των απαραίτητων επιπλέον δραστηριοτήτων στο καταστατικό της βιοτεχνικής και εμπορικής εταιρείας. Στη βάση του, έμεινε ίδιο και απαράλλαχτο: Αφορούσε εργασίες επάνω στα μηχανήματα παραγωγής στο εργοστάσιο της Κουρίκος ΑΒΕΕ στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης στη Σίνδο. Οι αλλαγές αφορούσαν την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή αποκλειστικά να παράγει προϊόντα και συσκευασίες προϊόντων τσαγιού σε φακελάκια, σε σχήμα πυραμίδας, περιλαμβάνοντας και την επεξεργασία των συμπυκνωμάτων και παρασκευασμάτων τσαγιού και λοιπών αφεψημάτων.

Με ίδια κεφάλαια και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου καλύφθηκε η επένδυση
Το αρχικώς εγκεκριμένο επιλέξιμο και ενισχυόμενο σχέδιο του επενδυτικού σχεδίου είχε ανέλθει σε €373.146,90. Όσο η συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής περνούσε σε λειτουργική ετοιμότητα, το τμήμα πωλήσεων της εταιρείας είχε επεκτείνει τόσο τις συμφωνίες διανομής με αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου και σημεία πώλησης σε παραδοσιακό λιανεμπόριο και μικρή λιανική. Από το νέο διοικητικό συμβούλιο, εκλεγμένο στις 18 Νοεμβρίου 2022, πάρθηκε απόφαση η επένδυση να καλυφθεί με ίδια κεφάλαια της εταιρείας, δίχως δανεισμό. Το έργο οριστικοποιήθηκε ως πλήρως λειτουργικό ήδη από την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2023. Επειδή η εταιρεία τελικά προέβη σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους €190.400 κατά την ίδια ημερομηνία, για την κάλυψη της επένδυσης, η οποία, εκτός των άλλων, μετέβαλε τη μετοχική της σύνθεση, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία είχε εγκρίνει την είσοδο του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, αποφάσισε να μειώσει το οριστικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης στα €189.166,01, μειούμενο δηλαδή κατά 49,3% σε σχέση με το αρχικό, επειδή η εταιρεία δεν ενημέρωσε εγκαίρως τους αρμόδιους φορείς για τη μεταβολή μετοχικής σύνθεσης.

Συνεπακόλουθα, μειώθηκε και το συνολικό ύψος ενίσχυσης που, βάσει έγκρισης, είχε συμφωνηθεί να αφορά ωφέλεια με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής: Ως ποσοστό 55% επί του συνολικού ενισχυόμενου κόστους επένδυσης, η Κουρίκος ΑΒΕΕ πιστώνεται φορολογική απαλλαγή ύψους €101.950,49, μετά τελών κυρώσεων, για μελλοντική χρήση. Η συνολική παραγωγική δυναμικότητα τσαγιών και αφεψημάτων της Κουρίκος ΑΒΕΕ συνδυαστικά ανέρχεται πλέον σε δέκα τόνους παραγωγής ανά έτος, για αρωματικά φυτά, διαθέσιμα για κατανάλωση σε εμβαπτιζόμενες πυραμίδες, μέσα σε σχετικές πολυσυσκευασίες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nestlé: Λανσάρει νέα σειρά κατεψυγμένης πίτσας για άτομα που παίρνουν φάρμακα για απώλεια βάρους

Μια νέα σειρά κατεψυγμένης πίτσας και ζυμαρικών εμπλουτισμένων σε πρωτεΐνες αναμένεται να λανσάρει η Nestlé στις ΗΠΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Ειδικότερα, η κατεψυγμένη πίτσα της σειράς “Vital Pursuit” θα στοιχίζει 5 δολάρια και πρόκειται για μια ειδικά σχεδιασμένη λύση για άτομα τα οποία λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή. Συγκεκριμένα, απευθύνεται σε άτομα που παίρνουν φάρμακα όπως το Ozempic και το Wegovy, τα οποία υπόσχονται απώλεια βάρους και το τελευταίο διάστημα προσελκύουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των Αμερικανών καταναλωτών.

Ενισχυμένη σε πρωτεΐνη, σίδηρο και ασβέστιο
Η νέα σειρά θα αποτελείται από προϊόντα τα οποία θα περιέχουν ενισχυμένη πρωτεΐνη, σίδηρο και ασβέστιο και προορίζεται για άτομα που παίρνουν εξαιρετικά δημοφιλή φάρμακα καταστολής της όρεξης.

Ο Tom Moe, πρόεδρος του τμήματος γευμάτων της Nestlé ΗΠΑ, δήλωσε ότι θα παρουσιάσει τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα σε μια νέα σειρά ως «διατροφική λύση» για τα άτομα που θέλουν να συμπληρώσουν τη χρήση των φαρμάκων με «τη σωστή διατροφή: υψηλή πρωτεΐνη, καλή φυτικές ίνες, μέταλλα», όπως το κάλιο και η βιταμίνη C. Από την πλευρά του ο CEO της Nestlé, Mark Schneider, δήλωσε ότι η εταιρεία παρακολουθεί προσεκτικά κατά πόσο η εξάπλωση της χρήσης των φαρμάκων δύναται να μειώσει τη ζήτηση για τα προϊόντα διατροφής της.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο 2024
Τα προϊόντα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο του 2024, ενώ κοστολογούνται από πέντε δολάρια και κάτω, λίγο ακριβότερα, δηλαδή, από μια ατομική πίτσα τεσσάρων τυριών της DiGiorno, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Nestlé.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αγρόκτημα Ηπείρου: Εξοφλείται η επένδυση της νέας μονάδας εκτροφής γαλοπούλας

Οριστικοποιήθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου το επενδυτικό σχέδιο της Γ. και Ν. Αγρόκτημα ΕΠΕ (Αγρόκτημα Ηπείρου), που είχε ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου. Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε €365.558.

Η επένδυση έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία, οπότε η διαδικασία της πιστοποίησης ολοκλήρωσης δίνει το «πράσινο φως» για την εκταμίευση της αντίστοιχης επιχορήγησης, που αφορά ποσοστό 50% επί του του συνολικού ενισχυόμενου κόστους της συμβατικής επένδυσης.

Το επενδυτικό έργο αφορούσε στην ίδρυση νέας μονάδας εκτροφής γαλοπούλας («ινδιάνων»), με δυναμικότητα 5.000 πτηνών ανά εκτροφή και η ενίσχυση στη μορφή της επιχορήγησης διαμορφώθηκε οριστικά στα €181.881,20, βάσει και της πλήρωσης του όρου για δημιουργίας μίας νέας θέσης εργασίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Από το συνολικό κόστος, το 20% (€72.752,48) προήλθε από ίδια κεφάλαια της Αγρόκτημα Ηπείρου.

Το 30% αφορούσε εξωτερική χρηματοδότηση μέσω σύναψης τραπεζικού δανείου, διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών (€109.128,71). Το υπόλοιπο 50% θα αποπληρωθεί με εκταμίευση της σχετικής επιχορήγησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φιξ Άνευ: Έδωσε το «παρών» στη φετινή επετειακή διοργάνωση του Spetsathlon

Η Φιξ Άνευ, έδωσε δυναμικά το «παρών» στο Spetsathlon 2024, το οποίο σηματοδότησε τη 10η διοργάνωση για το μεγάλο αθλητικό γεγονός που έλαβε χώρα στις Σπέτσες. Η Φιξ Άνευ, που ηγείται της κατηγορίας της, διατηρεί αναλλοίωτη την αυθεντική γεύση μπύρας, με τις λιγότερες θερμίδες (μόλις 14 θερμίδες ανά 100 ml.), αποτελώντας την ιδανική πρόταση για όσους επιλέγουν έναν πιο ισορροπημένο και υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Φιξ Άνευ στήριξε φέτος για πρώτη φορά τη διοργάνωση του Spetsathlon, μία αθλητική «γιορτή» για το τρίαθλο, που πραγματοποιήθηκε στο νησί των Σπετσών και διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Σπετσών και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Φέτος, λοιπόν, στο Spetsathlon, το τριήμερο 17-19 Μαΐου 2024, οι αθλητές, εθελοντές και επισκέπτες απόλαυσαν, μετά τον τερματισμό των δράσεων, μία παγωμένη μπύρα ΦΙΞ Άνευ, που ήταν διαθέσιμη στο πλαίσιο της διοργάνωσης, προσφέροντας στιγμές δροσιάς και απόλαυσης στους παρευρισκόμενους.

Η ΦΙΞ Άνευ, ως μία διαφορετική πρόταση για όλες εκείνες τις περιστάσεις που επιθυμεί το κοινό να απολαύσει τη γεύση του αγαπημένου του ποτού, άνευ αλκοόλ, μέσα από την παρουσία της στην εκδήλωση, υπενθύμισε και πάλι ότι στη ζωή κάποια «άνευ» είναι καλύτερα από τα «με», και προσκάλεσε να γιορτάσει με το κοινό μαζί τον αθλητισμό, στο πλαίσιο του φετινού επετειακού Spetsathlon.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΠΕΤΕΤ: Τι υποστηρίζει για την πιθανή μόλυνση έτοιμων γευμάτων στη Λαμία με σταφυλόκοκκο

Τη δική της τοποθέτηση έδωσε στο φως χθες την Τετάρτη 22 Μαΐου η Επιστημονική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) απέναντι στο θέμα της πιθανής σταφυλοκοκκικής μόλυνσης των έτοιμων γευμάτων που προσέφερε η Γιαννίτσης Group στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Λαμίας. Η εν λόγω είδηση έχει πάρει τις τελευταίες ημέρες μεγάλες διαστάσεις στα ΜΜΕ, ενώ δεν έλειψαν και τα διαδικτυακά «πηγαδάκια» σχετικά με την ξαφνική πυρκαγιά που έκαψε ολοσχερώς τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Γιαννίτσης στη ΒΙΠΕ Λαμίας, το βράδυ της περασμένης Κυριακής. Η Επιστημονική Επιτροπή της ΠΕΤΕΤ ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:

  • Η πρώτη αξιολόγηση για το είδος και τον τρόπο της μόλυνσης των συγκεκριμένων τροφίμων έγινε με βάση τα συμπτώματα. Απαιτούνται εργαστηριακές εξετάσεις για την επιβεβαίωση, τόσο του μικροβίου, όσο και του τύπου της εντεροτοξίνης που πιθανόν εμπλέκεται.
  • Σε κάθε περίπτωση, τα ευρήματα συνάδουν με τροφιμογενή ύπαρξη εντεροτοξίνης σταφυλοκόκκου.
  • Η εντεροτοξίνη παράγεται από το βακτήριο όταν αυτό εγκατασταθεί στο τρόφιμο και με κατάλληλες συνθήκες, που αφορούν κυρίως την παραμονή του σε θερμοκρασία δωματίου, το βακτήριο πολλαπλασιάζεται απελευθερώνοντας την εντεροτοξίνη στο τρόφιμο. Σημειώνεται ότι αν και η θέρμανση ή άλλη επεξεργασία μπορεί να σκοτώσει το βακτήριο, η εντεροτοξίνη είναι εξαιρετικά θερμοανθεκτική και δεν καταστρέφεται με απλή αναθέρμανση του τροφίμου. Για αυτό, τρόφιμο που μολύνονται μετά το μαγείρεμα ή ψήσιμο, άρα δεν σκοτώνεται το βακτήριο, είναι πιο επικίνδυνα στο να αναπτύξουν την τοξίνη, σε επίπεδα πρόκλησης της νόσου. Πιο επιρρεπή τρόφιμα είναι τα πρωτεϊνούχα, κυρίως.
  • Η αρχική προέλευση της επιμόλυνσης του τροφίμου από το βακτήριο είναι, σχεδόν πάντα, η πλημμελής υγιεινή των χειριστών των τροφίμων και ιδιαίτερα των χεριών τους, διότι οι σταφυλόκοκκοι, αποτελούν επίσης σχεδόν πάντα τμήμα της φυσικά ενυπάρχουσας μικροβιακής χλωρίδας του δέρματός μας και της μύτης μας. Άρα η πρώτη και σπουδαιότερη προφύλαξη, τόσο στην βιομηχανία είναι η εφαρμογή σχολαστικής υγιεινής των χεριών (πλύσιμο, απολύμανση), πριν τον χειρισμό τροφίμων, και η άμεση εφαρμογή ψύξης στα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα, εκτός αν αυτά πρόκειται να καταναλωθούν σχετικά άμεσα.

Επιπλέον, η ΠΕΤΕΤ σημείωσε: «Αφενός, η πιστοποίηση κατά ISO δεν είναι υποχρεωτική. Υπάρχουν Κανονισμοί και Νομοθεσία, η εφαρμογή των οποίων εξασφαλίζει την Υγιεινή και την Ασφάλεια των τροφίμων. Αφετέρου, η πιστοποίηση με οποιοδήποτε πρότυπο όπως αυτά της οικογενείας των ISO, παρέχει εξαιρετικά εργαλεία για τη διευκόλυνση της διαχείρισης της ασφαλείας των τροφίμων, αλλά δεν εξασφαλίζει ότι αυτά εφαρμόζονται ικανοποιητικά και ορθά. Συνεπώς, μεγαλύτερη σημασία έχουν η εφαρμογή των ορθών πρακτικών παραγωγής και υγιεινής με ενσωμάτωση τους στην εταιρική κουλτούρα κάθε επιχείρησης».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Ξεκινά το πρόγραμμα “Social Farming 360”

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος “Social Farming 360” με χρηματοδότηση και υποστήριξη από το Ίδρυμα Citi, σε άμεση συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και τη συμμετοχή της ActionAid και της Πύλης Ελευθερίας. Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η ανάπτυξη νέων προϊόντων κοινωνικής γεωργίας.

Στο πλαίσιο εξασφαλισμένης χρηματοδότησης από το Ίδρυμα Citi και σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, το “Social Farming 360” αναπτύσσεται σε ένα πολυεπίπεδο, πρακτικό, διετές πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα υποστηρίζει τη βιώσιμη παραγωγή και διάθεση τροφίμων σε σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας μας, την κατάρτιση των κρατουμένων και τη δημιουργία δυνατοτήτων απασχόλησης στον γεωργικό κλάδο, τη βελτιστοποίηση των υπαρχουσών καλλιεργειών, δηλαδή της ελαιοκομίας και των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών, κ.ά.. H Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη υποστηρίζει το πρόγραμμα με τη διάθεση 4 αγροτικών σωφρονιστικών καταστημάτων, Αγιά Χανίων, Τίρυνθα Αργολίδος, Κασσαβέτεια Βόλου και Κασσάνδρα Χαλκιδικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Cardico ΑΕ: Αντιμέτωπες με το ηλεκτρονικό σφυρί οι εγκαταστάσεις της στο Σχηματάρι

Σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό προχωρά το εργοστάσιο της – άλλοτε – ηγέτιδας εταιρείας στην ελληνική αγορά ξηρών καρπών «Κων. Καρδασιλάρης και Υιοί Ανώνυμος εμπορική και βιομηχανική εταιρεία ξηρών καρπών», με το διακριτικό τίτλο “Cardico ΑΕ”.

Ειδικότερα, η αγοραία αξία του ακινήτου των εγκαταστάσεων της στο Σχηματάρι, ανέρχεται στα 9.593.000 ευρώ, με την ημερομηνία διεξαγωγής του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού του να ορίζεται ως η 28η Ιουνίου 2024 και ώρα 10.00. Αναφορικά, πρόκειται για ένα αγροτεμάχιο επιφάνειας 58.315 τ.μ. που βρίσκεται στη Δημοτική Κοινότητα Σχηματαρίου του Δήμου Τανάγρας στη Βοιωτία, στη θέση «Ραχίλη».

Οι εγκαταστάσεις έχουν συνολική επιφάνεια 26.879 τ.μ.. Επίσης, μετά την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στο ακίνητο, διαπιστώθηκε ότι οι χώροι είναι πλήρως περατωμένοι και λειτουργικοί. Η επιχείρηση, και κατά συνέπεια οι εγκαταστάσεις, παραμένουν ανενεργές για περίπου δέκα έτη και είναι παροπλισμένες, αλλά φυλασσόμενες, προς αποφυγή λεηλατήσεων και φθορών από κλοπές, χωρίς όμως να έχουν αποτραπεί πλήρως τέτοια φαινόμενα.

Οι εγκαταστάσεις είναι κατασκευασμένες με μικρή ευελιξία χρήσεων και είναι διαρρυθμισμένες αποκλειστικά για την προοριζόμενη χρήση, με την εναλλακτική χρήση λειτουργίας του χώρου είτε ως κέντρου διανομής και αποθήκευσης, είτε ως έτερης βιομηχανικής χρήσης να είναι απόμακρη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ούζο Πλωμαρίου: Στον αέρα η νέα καμπάνια που δημιούργησε η Solid Havas

Φέτος, το Ούζο Πλωμαρίου γιορτάζει τα 130 χρόνια του με μια καμπάνια-ωδή στον ήλιο, καθώς και στα συναισθήματα και τις αξίες που γεννά.

Ένα ποίημα που αποτυπώνει όλα όσα νιώθει όποιος απολαμβάνει Ούζο Πλωμαρίου και τον λαμπερό ελληνικό ήλιο, έννοιες που εδώ και 130 χρόνια είναι ταυτόσημες.

Αναφορικά, την καμπάνια δημιούργησε η Solid Havas, επικρατώντας στο spec που διενεργήθηκε πριν από λίγους μήνες, ενώ την παραγωγή επιμελήθηκε η Avion Films, με σκηνοθέτη τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter