ΣΕΒΤ – Κυβέρνηση: Το… ένα στα δέκα που διαφωνούν και οι αιχμές Γιώτη

«Συμφωνούμε στα 9 από τα 10, δε χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλα». Η φράση αυτή του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη θα λέγαμε ότι συνοψίζει το κλίμα μεταξύ βιομηχάνων και κυβέρνησης στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών (ΣΕΒΤ), με τις δύο πλευρές να ανταλλάσσουν… φιλοφρονήσεις, αλλά και προβληματισμούς.

Ποιο είναι όμως αυτό το «ένα στα δέκα» θέματα που χωρίζει τις δύο πλευρές; Δεν είναι άλλο από τη μείωση του ΦΠΑ, που αποτελεί πάγιο αίτημα της βιομηχανίας τροφίμων, όμως ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν μπορεί, αλλά και δεν θέλει να προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση.

Το «δεν μπορεί» συνοψίζεται στη φράση του υπουργού:

«Δεν έχουμε δημοσιονομικά περιθώρια. Δεν θέλω να βάλω την υπογραφή μου σε μια αποσταθεροποίηση του προϋπολογισμού και σε όλες τις συνακόλουθες αναταράξεις.
Προτιμώ να γίνω δυσάρεστος μαζί σας, παρά να με κυνηγάτε κι εσείς και όλοι οι υπόλοιποι μετά».

Γιατί όμως δεν θέλει; Για λόγους ισοζυγίου, όπως εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης: «Διότι θα ενθαρρύνουμε την κατανάλωση, και δεν θέλουμε να ενθαρρύνουμε την κατανάλωση, θέλουμε να ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις».

Σημεία τριβής και αιχμές
Η άποψη αυτή βέβαια δε βρίσκει σύμφωνη τη βιομηχανία, με τον πρόεδρο του ΣΕΒΤ, Ιωάννη Γιώτη, να τονίζει πριν την τοποθέτηση του υπουργού: «Ότι μας ζητήθηκε, και όταν ήρθε κοντά μας το υπουργείο, εμείς ήμασταν εκεί και συζητήσαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπο να λειτουργήσουμε καλύτερα.

Εδώ που έχουμε φτάσει, στο 0,6% πληθωρισμό στα τυποποιημένα τρόφιμα, θέλουμε να έχουμε μια μείωση του ΦΠΑ, να μπορέσουμε κι εμείς να ανταγωνιστούμε τις υπόλοιπες χώρες.
Η Γαλλία έχει 5% και εμείς 13%. Έχουμε την Ισπανία με 0%.

Και όταν τα συζητήσαμε αυτά τα πράγματα, μας λένε ‘ναι, αλλά έκαναν λάθος’. Δεν έκαναν λάθος. Έκαναν τη συγκεκριμένη στιγμή μείωση ΦΠΑ σε ορισμένα ευαίσθητα προϊόντα, που αν δεν την είχαν κάνει, οι αυξήσεις που θα είχαν υποστεί τα προϊόντα αυτά και ο πληθωρισμός θα ήταν πολύ μεγαλύτερες».

Ένα άλλο σημείο τριβής φάνηκε μετά την αναφορά του κ. Χατζηδάκη στην προτεραιότητα για επενδύσεις από την πλευρά των βιομηχανιών, με τον πρόεδρο του ΣΕΒΤ να αντιτείνει ότι υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στη χορήγηση των σχετικών επιδοτήσεων, ενώ για το θέμα των «κλειδωμένων» περιθωρίων κέρδους ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε πως πρόκειται για ένα προσωρινό μέτρο που ελήφθη για να αντιμετωπιστεί μία έκτακτη συνθήκη, που τώρα όμως δείχνει να ομαλοποιείται, και άρα όταν έρθει η ώρα θα αρθεί.

Ενδιαφέρον είχε η αιχμή του κ. Γιώτη προς την κυβέρνηση για το Καλάθι του Νοικοκυριού: «Στηρίξαμε το Καλάθι, που βέβαια αγωνιστήκαμε πάρα πολύ για να βάλουμε και τα υπόλοιπα προϊόντα μέσα, γιατί όπως είχε στηθεί δεν ήταν σωστό. Από εκεί και πέρα είδαμε να διαφημίζονται τα private label προϊόντα εις βάρος των επωνύμων. Εγώ δε θεωρώ ότι αυτό επιτρέπεται σε μία ελεύθερη οικονομία». Επίσης, συζητήθηκε πολύ από τους παριστάμενους ένα σχόλιο του κ. Γιώτη προς τον κ. Χατζηδάκη, που ερμηνεύθηκε ως… μπηχτή για τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα: «Προτιμώ να συνομιλούμε με εσάς».

«Η επώνυμη βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν κερδοσκοπεί»
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Ιωάννης Γιώτης αντέκρουσε τους ισχυρισμούς περί αισχροκέρδειας από τη βιομηχανία τροφίμων, εξηγώντας πως τον Απρίλιο ο πληθωρισμός των επώνυμων, τυποποιημένων τροφίμων (εξαιρουμένου του ελαιόλαδου) ήταν μόλις 0,6%.

Επεσήμανε ακόμα ότι, εξετάζοντας τους ισολογισμούς μελών του ΣΕΒΤ για το 2022 και αφαιρώντας έκτακτα κέρδη από εξαγορές και συγχωνεύσεις, διαπιστώνεται ότι τα καθαρά κέρδη τους εμφάνισαν μείωση 7,5%, αποδεικνύοντας ότι «η επώνυμη βιομηχανία τροφίμων και ποτών όχι μόνο δεν κερδοσκοπεί, αλλά κάνει μια τιτάνια προσπάθεια για να διατηρήσει τις τιμές προσιτές».
Άλλωστε, ο ίδιος υπογράμμισε πως η ακρίβεια δεν είναι εχθρός μόνο για τον πολίτη, αλλά και για τη βιομηχανία. «Καμία επώνυμη βιομηχανία δεν επιδιώκει ευκαιριακά υψηλές τιμές, γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό θα μειώσει την κατανάλωση», ξεκαθάρισε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ: Οι πρώιμες αποδείξεις ανάπτυξης μέσω εξαγωγών στα αποτελέσματα του 2023

Ραγδαία αύξηση τζίρου σημείωσε το 2023 η Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ, φθάνοντας τα 27,32 εκατ. ευρώ, έναντι 17,82 εκατ. ευρώ το 2022.

Πρόκειται για αύξηση 57,7%, που συνεπακόλουθα ανέβασε και τα κόστη πωληθέντων κατά 65,84%, από τα 10,1 εκατ. ευρώ σε 16,8 εκατ. ευρώ και τελικά συνεισέφερε στην εκτόξευση του τελικού μεικτού αποτελέσματος, κατά 39,44%, από τα 7,95 εκατ. ευρώ σε 11,1 εκατ. ευρώ.

Εν πολλοίς, οι αυξημένες πωλήσεις της Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ αφορούν τις νέες συνεργασίες εξωτερικού που σύναψε η εταιρεία. Ειδικότερα, εδώ και 20 μήνες, η εταιρεία έχει εξαγοράσει το δημοφιλές brand ρυζιού Bali από την Rickmers, αποκτώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να το επαναλανσάρει από την αρχή, ως επίσημη προμηθεύτρια εταιρεία μέσα από το δικό της δίκτυο.

Όπως έχει αναφέρει το FOODReporter, η εταιρεία σκοπεύει να επικεντρωθεί στις εξαγωγές και να επεκτείνει ακόμη περισσότερο το συγκεκριμένο κανάλι και το 2024, στοχεύοντας σε περαιτέρω αύξηση πωλήσεων. Η εταιρεία έχει ενισχυμένη καθαρή θέση, μετά από προβλέψεις και υποχρεώσεις, ύψους 31,9 εκατ. ευρώ, έναντι 29,22 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, οπότε υπάρχει χρηματοοικονομικός χώρος για περαιτέρω επενδύσεις. Το λειτουργικό κέρδος, προ μεταβολών κεφαλαίου κίνησης, ξεπέρασε τα 4 εκατ. ευρώ για το 2023, ενώ το 2022 είχε διαμορφωθεί κάτω από τα 3,2 εκατ. ευρώ.

Αύξηση των δεικτών κερδοφορίας
Εξαιτίας των νέων συνεργασιών, τα λοιπά συνήθη έσοδα αυξήθηκαν, κάτι που ίσχυσε επίσης για τα έξοδα διάθεσης και για τα διοικητικά έξοδα.

Τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων της Κώστας Α. Παπαέλληνας ΑΕΒΕ αυξήθηκαν κατά 54,2%, διαμορφούμενα στα 2,94 εκατ. ευρώ για το 2023, έναντι 1,91 εκατ. ευρώ το 2022. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 71,53%, στα 1,78 εκατ. ευρώ από τα 1,04 εκατ. ευρώ του 2022 και τα κέρδη μετά φόρων αναπτύχθηκαν κατά 69,3%, φθάνοντας τα 1,35 εκατ. ευρώ, έναντι €794.797,67.

Η εταιρεία πλήρωσε για το 2023 σχεδόν το διπλάσιο φόρο εισοδήματος συγκριτικά με το 2022.

Η Κ. Παπαέλληνας δεν σταματά να επενδύει σε συνεργασίες με πανίσχυρα brands του εξωτερικού με παγκόσμια φήμη και ταυτόχρονα, επικεντρώνεται στη δημιουργία περισσότερων brands δικής της ιδιοκτησίας, που θα είναι διαθέσιμα για εξαγωγές σε όλα τα κανάλια.

Μέγιστη προτειραιότητα της Κ. Παπαέλληνας η ανάπτυξη των εξαγωγών της
Η στόχευση στην ανάπτυξη εξαγωγών αποτελεί τη μέγιστη προτεραιότητα της εταιρείας για το 2024 και αυτό αναμένεται να αποτυπωθεί και στο μερίδιο των εξαγωγών στον ετήσιο κύκλο εργασιών της τρέχουσας χρονιάς: Για το 2024 έχει ήδη τεθεί στόχος το συνολικό ποσοστό του εξαγόμενου προϊόντος να ανέλθει σε διψήφιο αριθμό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο νόμος προσφοράς-ζήτησης δείχνει… μόνιμο πληθωρισμό στα τρόφιμα

Μάταια φαίνεται πως περιμένουν αποκλιμάκωση των τιμών στα τρόφιμα οι καταναλωτές, καθώς ο οικονομολόγος Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, εκτιμά πως μάλλον θα πρέπει να… συνηθίσουμε στις ανεβασμένες τιμές.

Μιλώντας στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών (ΣΕΒΤ), ο κ. Βέττας επεσήμανε πως η αγορά τροφίμων έχει παγκόσμια χαρακτηριστικά και, όπως και όλες οι αγορές, λειτουργεί με όρους προσφοράς και ζήτησης. Και καθώς ο αστικός πληθυσμός αυξάνεται ταχύτατα σε περιοχές όπως η Ινδία, η Κίνα και η Αφρική, αντίστοιχα αυξάνεται και η ζήτηση για περισσότερα και καλύτερης ποιότητας τρόφιμα. Την ίδια στιγμή, η προσφορά αυξάνεται μεν, όμως δεν αυξάνεται με τον ίδιο ρυθμό και «τρέχει» πίσω από τη ζήτηση, λόγω των αβεβαιοτήτων που υπάρχουν, αλλά και επειδή υπάρχουν τα κόστη ενέργειας και προσαρμογής στην πράσινη μετάβαση.

«Γι’ αυτόν το λόγο, και φυσικά μπορεί να κάνω λάθος και σε μερικά χρόνια να το ξανασυζητήσουμε, εγώ πιστεύω ότι οι παγκόσμιες τιμές τροφίμων κατά μέσο όρο δεν θα αποκλιμακωθούν. Είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσουμε να το ζούμε, γιατί η ζήτηση θα ανεβαίνει περισσότερο από την προσφορά. Δε νομίζω ότι θα μιλάμε για πληθωρισμό που θα είναι 5% ή 10%, αλλά μιλάμε για έναν πληθωρισμό που και στα τρόφιμα δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που συνηθίσαμε τα τελευταία 10-15 χρόνια».

«Μέχρι να δούμε αρνητικό πληθωρισμό, οι τιμές θα παραμείνουν εκεί που είναι»
Συνεχίζοντας, ο κ. Βέττας υπογράμμισε πως δεν θα πρέπει να μπερδεύουμε την ακρίβεια με την τρέχουσα τάση αύξησης των τιμών (που σχετίζεται με τη σωρευτική αύξηση των τιμών) με την τρέχουσα αύξηση των τιμών. «Μέχρι να δούμε αρνητικό πληθωρισμό, αν ποτέ δούμε αρνητικό πληθωρισμό, αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα θα παραμείνουν εκεί που είναι», εξήγησε, ενώ απέδωσε τη γιγάντωση του πληθωρισμού στο χρήμα που (καλώς) έπεσε στα νοικοκυριά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο πυροδότησε ένα πληθωριστικό σπιράλ που τώρα σιγά-σιγά εξασθενίζει, με σταθεροποίηση του μέσου επιπέδου τιμών. Υπενθύμισε εξάλλου ότι ακρίβεια υπάρχει και αλλού και όχι μόνο στα τρόφιμα, π.χ. στη στέγαση, στις μετακινήσεις ή στην υγεία.

«Όσο περισσότερο μπορείς να εξάγεις, πετυχαίνεις οικονομίες κλίμακας»
Μιλώντας με την ιδιότητά του ως οικονομολόγος, σχολίασε: «Για να μπορέσει κανείς να έχει καλύτερη ποιότητα προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές, ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αναπτύσσεται συστηματικά η πλευρά της προσφοράς, με νέες επενδύσεις, με μεγαλύτερη κλίμακα, γιατί πλέον η χώρα μας έχει μια μικρή εσωτερική αγορά, άρα όσο περισσότερο μπορείς να εξάγεις, πετυχαίνεις οικονομίες κλίμακας και στην παραγωγή και στην αγορά πρώτων υλών. Αν τα καταφέρεις αυτά τα πράγματα, μπορείς να σταθμίσεις το κόστος προς τα κάτω, και μέσω και του ανταγωνισμού, γιατί ο ανταγωνισμός είναι πάντα μία πολύ σημαντική αξία, να δούμε σιγά-σιγά αποκλιμάκωση τιμών».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα πλάνα Σκλαβενίτη και Retail & More για επέκταση εκτός Ελλάδας με τη ματιά του ειδικού

Καθώς η Retail & More, μετά την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, ετοιμάζεται να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων Carrefour σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο (έχει ήδη υπογράψει side letter με τον όμιλο Carrefour για αποκλειστικότητα στις αγορές αυτές), ενώ η Σκλαβενίτης εξετάζει επίσης την επέκτασή της σε χώρες του εξωτερικού, έχοντας στο στόχαστρο την Πολωνία, το FOODReporter ζήτησε τη γνώμη ενός ειδικού στο λιανεμπόριο, του Σέρβου retail specialist/consultant Ζάρκο Γκρόζντανιτς, αναφορικά με τα δεδομένα στις αγορές αυτές και το πώς θα πρέπει να κινηθούν οι δύο ελληνικές εταιρείες.

Όπως εξηγεί ο Ζάρκο Γκρόζντανιτς, η Σερβία είναι μία αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται πολλές λιανεμπορικές αλυσίδες, με μεγαλύτερες τις Maxi (του ομίλου Ahold Delhaize), Lidl και Mercator-s (IDEA, Roda, Mercator), αλλά και μικρότερες τοπικές αλυσίδες, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η Unireverexport, που έχει δικό της δίκτυο σούπερ μάρκετ και δική της παραγωγή.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όπως και σε πολλές αγορές της Ευρώπης, έτσι και στη Σερβία οι καταναλωτές έχουν μία ισχυρή ροπή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η Lidl μπήκε στη σερβική αγορά το 2018 και έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία με τα νέα προϊόντα και τη γρήγορη εξυπηρέτηση που προσφέρει, ενώ επιτυχημένη είναι και η ρωσική Torgservis, που λειτουργεί τα σούπερ μάρκετ MERE (που δεν «έπιασαν» στην Ελλάδα) και Svetofor.

«Ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσει η Retail & More»
Ο ίδιος θεωρεί μεγάλο πλεονέκτημα της Retail & More το γεγονός ότι θα μπορεί να προσφέρει μία ευρεία γκάμα προϊόντων υπό το brand της Carrefour και κάνει λόγο για μία ευκαιρία που η ελληνική εταιρεία δεν πρέπει να χάσει. «Αν προσφέρει νέα προϊόντα και γρήγορη εξυπηρέτηση σε ανταγωνιστικές τιμές, πιστεύω στη μεγάλη επιτυχία της Retail & More στη Σερβία, αλλά και στις χώρες της ευρύτερης περιοχής», εκτιμά, προσθέτοντας πως η Retail & More θα πρέπει να αναλύσει προσεκτικά τη σερβική αγορά και τις ανάγκες της. «Βλέπουμε ότι ανοίγουν σούπερ μάρκετ στη Βουλγαρία με επιφάνειες αρκετών εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων.

Αυτή είναι μια ιδανική μορφολογία και για τη Σερβία, αλλά η αγορά του Βελιγραδίου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί διαφορετικά από τις άλλες πόλεις. Υπάρχει μεγάλος αριθμός πελατών που θέλουν να δουν μια λίγο πιο μεγάλη τυπολογία, και υπάρχει χώρος για αρκετά τέτοια καταστήματα στην πρωτεύουσα (2.000 – 4.000 τ.μ.)», σημειώνει.

Η… έκπληξη του Σκλαβενίτη και οι ιδιαιτερότητες της πολωνικής αγοράς
Τι γίνεται όμως με την πρόθεση της Σκλαβενίτης να μπει στην αγορά της Πολωνίας; Εκεί η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική, καθώς πρόκειται για μία αγορά στην οποία επικρατεί ένας «πόλεμος» ανάμεσα στις δύο αλυσίδες με τις χαμηλότερες τιμές: την Biedronka και τη Lidl.

Ο Ζάρκο Γκρόζντανιτς δήλωσε ξαφνιασμένος από τη στόχευση της Σκλαβενίτης σε μία αγορά όπως είναι αυτή της Πολωνίας, εξηγώντας: «Η πρόβλεψή μου ήταν ότι ο Σκλαβενίτης θα μπορούσε πρώτα να μπει στις αγορές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας ή της Σερβίας, επειδή εκεί υπάρχει προοπτική ανάπτυξης, ειδικά αν δούμε τη Ρουμανία, που είναι μια αγορά πολύ παρόμοια με την Πολωνία».

Επεσήμανε ακόμα πως η Σκλαβενίτης είναι μία αλυσίδα χωρίς πρόγραμμα πιστότητας και χωρίς μάρκετινγκ, όμως στην Πολωνία οι αλυσίδες επενδύουν μεγάλα ποσά προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις, και επομένως «αν μπει στην πολωνική αγορά, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει το προηγούμενο επιχειρηματικό της μοντέλο και την πολιτική της».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coffee Island: Νέο “experience” κατάστημα στο Κάιρο

Νέο “experience” κατάστημα άνοιξε στο Κάιρο η πατραϊκή αλυσίδα Coffee Island. Πρόκειται για την ολική μεταμόρφωση του Πανοράματος της Γκίζας και τη δημιουργία μίας «όασης» και μαγευτικής εμπειρίας, «ντυμένη» με τα ζεστά χρώματα της ιδιαίτερης αυτής τοποθεσίας, ώστε να είναι σε πλήρη αρμονία με αυτήν.

Οι περισσότεροι από 14 εκατ. επισκέπτες από όλο τον κόσμο θα μπορούν να κάνουν ένα αξιομνημόνευτο διάλειμμα, απολαμβάνοντας την ιστορικότητα των Πυραμίδων μέσω της μοναδικής ποιότητας του καφέ της. Με αυτό το κατάστημα, η ελληνική αλυσίδα καφεστίασης αποδεικνύει ότι μπορεί να προσαρμόσει την εικόνα και το στυλ της, ώστε να παρέχει κάθε φορά μια νέα, πρωτοποριακή και φρέσκια εμπειρία.

Η Coffee Island έχει επεκταθεί διεθνώς τα τελευταία χρόνια με σημαντική παρουσία σε τρεις ηπείρους. Δίνει δυναμικά το στίγμα της και στην Αίγυπτο, έχοντας τρία καταστήματα σε διαφορετικές τοποθεσίες, στο Plaza Espana Mall στην πόλη Sheikh Zayed, στο Zamalek, αλλά και στο Mall of Egypt, προσθέτοντας τώρα και το νέο once-in-a-lifetime experience κατάστημα.

Ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, Managing Director της Coffee Island, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είναι μία ευκαιρία να συνδεθούμε με ένα από τα ιστορικότερα μνημεία σε όλον τον πλανήτη, καθώς και να γίνουμε μέρος της αιγυπτιακής κουλτούρας και φιλοξενίας, προσφέροντας μοναδικές, αξέχαστες «Coffee Island» αναμνήσεις, σε όσους μας επισκεφτούν στον αξιοθαύμαστο αυτόν προορισμό».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

SPC: Έντεκα βραβεία στα φετινά Promotional Marketing Awards 2024

Με 11 βραβεία για 11 διαφορετικές promotional marketing ενέργειες, 11 διαφορετικών brands, το SPC απέδειξε για άλλη μια χρονιά την πολυδιάστατη προσέγγισή του και την εμπιστοσύνη που λαμβάνει από τους συνεργάτες του στα φετινά Promotional Marketing Awards 2024 υπό τη διοργάνωση της BOUSSIAS Events.

Το πρώτο commercial marketing agency, που ανέδειξε το χώρο του Promotional Marketing στην Ελλάδα, ξεχώρισε με πέντε χρυσά βραβεία σε κατηγορίες όπως Best Insights Shopper Marketing Campaign, Best Price Discount Promotion, Best Live Brand Experience in a Public Space, Best Display & Merchandising Projects και Best Brand Partnerships & Loyalty Alliances, με διάφορες προϊοντικές κατηγορίες όπως FMCG, αλκοολούχα, personal care, home care και consumer electronics.

Έτσι αναδεικνύεται τo πολύπλευρο αποτύπωμα του οργανισμού σε ενέργειες που συνδυάζουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες marketing με τους στόχους πωλήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ηνωμένο Βασίλειο: Μερίδιο – ρεκόρ για τη Lidl

Στο 8,1% έφτασε το μερίδιο της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας νεό ρεκόρ, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Kantar για τις 12 εβδομάδες έως και τις 12 Μαΐου 2024.

Ειδικότερα, η Kantar αναφέρει ότι έπαιξαν ουσιαστικό ρόλο στην αύξηση του μεριδίου της Lidl στη βρετανική αγορά τα αρτοποιεία που διαθέτει εντός των καταστημάτων της (Lidl Bakery), καθώς και το ευνοϊκό Πρόγραμμα Επιβράβευσης Πελατών (Lidl Plus).

Πράγματι, η Kantar αναφέρει ότι το φρεσκοψημένο ψωμί, το κέικ και τα γλυκά της ζεστής γωνιάς της βρίσκονταν στο 1/4 των καλαθιών κατά τις τελευταίες 12 εβδομάδες, ενώ τα εκπτωτικά της κουπόνια μέσω της εφαρμογής Lidl Plus βοήθησαν σημαντικά στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων ειδών αρτοποιίας, με ποσοστό της τάξεως άνω του 40%.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Kantar, η Tesco συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με το μεγαλύτερο ποσοστό μεριδίου (καταλαμβάνει πλέον το 27,6% της αγοράς), ενώ αυτό συνεχίζει να αυξάνεται (αύξηση κατά 0,5% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιώτης: Στηρίζει ενεργά τo «Μαζί για το Παιδί»

Η εταιρεία Γιώτης, με τη νέα της πρωτοβουλία «Ζαχαροπλάθουμε για καλό σκοπό», προσκαλεί το κοινό να συμμετέχει σε μία δράση που συνδυάζει την αγάπη για τη ζαχαροπλαστική και την τέχνη, με την κοινωνική προσφορά.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψησίματος (World Baking Day), καλεί το κοινό να «ζαχαροπλάσουν» το αγαπημένο του γλυκό και να συμμετάσχει στη δημιουργία του πιο γλυκού κολάζ για να στηρίξει το «Μαζί για το Παιδί». Για κάθε μία συμμετοχή, η Γιώτης θα προσφέρει ένα προϊόν της για την κάλυψη αναγκών σίτισης παιδιών που στηρίζει το «Μαζί για το Παιδί». Τα βήματα για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό «Ζαχαροπλάθουμε για καλό σκοπό», είναι απλά:

  • «Ζαχαροπλάθει» ο ενδιαφερόμενος το αγαπημένο του γλυκό με προϊόντα Γιώτης
  • Φωτογραφίζει το γλυκό και ανεβάζει τη φωτογραφία του στο www.jotis-zacharoplathoume.gr, από τις 20 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2024.

Όλες οι φωτογραφίες οι οποίες θα ανέβουν στο www.jotis-zacharoplathoume.gr. θα μεταμορφωθούν στο πιο «γλυκό κολάζ» με τη δημιουργική επιμέλεια του visual designer Xάρη Τσέβη.
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό παίρνουν μέρος σε κλήρωση και θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν μια επώνυμη κουζινομηχανή και 20 πακέτα προϊόντων Γιώτης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodlink: Ολοκληρώθηκε η δωρεάν διάθεση μετοχών προς εργαζόμενους και συνεργάτες

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 η δωρεάν διάθεση 285.751 ιδίων μετοχών σε εργαζομένους και συνεργάτες της Foodlink ΑΕ. Η δωρεάν διάθεση συμπεριελάμβανε και τις συνδεδεμένες εταιρείες.

Η δωρεάν διάθεση μετοχών έγινε με κριτήριο την ατομική εργασιακή απόδοση και προσφορά στην εταιρεία και στον Όμιλο FDL. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατόπιν σχετικής απόφασης της τακτικής γενικής συνέλευσης μετόχων της 10ης Σεπτεμβρίου 2023, με αντίστοιχης εξουσιοδότησης που είχε δοθεί στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, δίχως τη συμμετοχή των κυρίων μετόχων.

Η συνολική αξία των μετοχών που διατέθηκαν ανέρχεται σε €138.303,48, λαμβάνοντας υπόψη την τιμή κλεισίματος της προηγούμενης εργάσιμης ημέρας, στα €0,4840, στο χρηματιστήριο Αθηνών. Η Foodlink ΑΕ εφαρμόζει επιτυχημένα το ίδιο πρόγραμμα για περισσότερα από δέκα έτη, ως επιβράβευση προς εργαζόμενους και συνεργάτες που συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων του Ομίλου.

Επενδύοντας σε συνεχή ανάπτυξη, την τελευταία δεκαετία πραγματοποίησε μακροχρόνιες συνεργασίες με πολυεθνικές, ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις και ολοκλήρωσε εξαγορές επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2023 έκλεισε για τον Όμιλο FDL με κύκλο εργασιών 83,06 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA στα €8,86 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 25,6%, έναντι του 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΕ: Μείωση του ζωικού κεφαλαίου το 2023

Το 2023, το ζωικό κεφάλαιο της ΕΕ ήταν χαμηλότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της Eurostat. Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2022, οι πληθυσμοί χοίρων και βοοειδών μειώθηκαν κατά 1%, ενώ τα πρόβατα μειώθηκαν κατά 3% και οι κατσίκες κατά 5%. Το 2023, η ΕΕ είχε 133 εκατομμύρια χοίρους, 74 εκατομμύρια βοοειδή, 58 εκατομμύρια πρόβατα και 11 εκατομμύρια κατσίκες.

Επιπλέον, την τελευταία δεκαετία, οι πληθυσμοί όλων των ειδών ζώων έχουν μειωθεί. Συγκεκριμένα, η Eurostat αναφέρει ότι ο πληθυσμός των βοοειδών στην ΕΕ μειώθηκε λιγότερο, κατά 5% σε σύγκριση με το 2013, ακολουθούμενοι από τους χοίρους (μείωση 6%). Ο αριθμός των προβάτων μειώθηκε κατά 9%, ενώ ο αριθμός των αιγών σημείωσε απότομη μείωση της τάξεως του 15%.

Σημειώνεται ότι οι αλλαγές σε επίπεδο ΕΕ στους πληθυσμούς χοίρων και βοοειδών το 2023 σε σύγκριση με το 2022 ήταν σχετικά μέτριες, ενώ υπήρξαν διαφορετικές εξελίξεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η Κροατία και η Ιρλανδία κατέγραψαν απότομες μειώσεις στους πληθυσμούς των χοίρων τους (-10% σε σύγκριση με το 2022), ενώ η Βουλγαρία και η Μάλτα κατέγραψαν ακόμη πιο έντονες αυξήσεις (+21%).

Η Λετονία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση στον πληθυσμό των βοοειδών της το 2023 (μείωση 6% σε σχέση με το 2022), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία, την Εσθονία, την Πορτογαλία, τη Φινλανδία και την Ουγγαρία (όλες με πτώση περίπου 3%). Όσον αφορά στην Ελλάδα, η χώρα σημείωσε μείωση των βοοειδών της κατά 0,2% με 0,3% περίπου. Η Κύπρος ήταν η μόνη χώρα με μέτρια αύξηση (+1%), ενώ οι πληθυσμοί βοοειδών στη Μάλτα, την Πολωνία και την Ιρλανδία παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητοι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter