«Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ: Άνοδος +3,7% σε τζίρο και +4,5% σε όγκο το πρώτο τετράμηνο του 2024

Την επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ σε νέα προϊόντα, με την αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης» στις Αχαρνές Αττικής ανακοίνωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη, κατά τη διάρκεια ενημερωτικού τριημέρου που πραγματοποιήθηκε στην Κίσαμο Χανίων, από τις 17 έως τις 19 Μαΐου 2024. Μεταξύ άλλων, η ίδια τόνισε, αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη αναδιοργάνωση της εταιρείας με βάση τη συγκεκριμένη παραγωγική μονάδα: «Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης», ενώ προσέθεσε ότι η εταιρεία μπορεί πλέον να προχωρήσει στο επόμενο βήμα καθώς σχεδιάζει ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες. Σύμφωνα με την Ελένη Τσατσαρωνάκη, αναμένεται να ολοκληρωθεί η εν λόγω επένδυση μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ εκτιμάται ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Παράλληλα, συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο, ενώ η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες.

Διατήρηση της ηγετικής θέσης των πωλήσεων στην αγορά και προαγωγή των εξαγωγών
Επιπρόσθετα, η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ αναφέρθηκε στο διαχωρισμό δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που υλοποιεί τη στρατηγική της εταιρείας για την αποδοτικότερη χρήση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, την εξειδίκευση του προϊοντικού αντικειμένου, τη βελτίωση του διοικητικού συντονισμού και την ενίσχυση της εταιρικής επωνυμίας. Μεταξύ άλλων, το όραμα της εταιρείας για την ωρίμανση της προς την κατεύθυνση του Ομίλου περιλαμβάνει τη διατήρηση της ηγετικής θέσης των πωλήσεων στην αγορά και την προαγωγή των εξαγωγών και τη συστηματικότερη παρακολούθηση του ανταγωνισμού και τη συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία έκλεισε με αυξημένο τζίρο κατά 4,5 με 5%, ήτοι στα 22 εκατ. ευρώ, το 2023, με καθαρά κέρδη στα 2,5 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταθόπουλο, οικονομικό διευθυντή της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, η εταιρεία σημείωσε άνοδο +3,7% σε τζίρο και +4,5% σε όγκο το πρώτο τετράμηνο του 2024. Επισημαίνεται ότι μόλις το 7% των πωλήσεων αντιστοιχεί στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Metro AEBE), ενώ κατά 93% αφορούν σε επώνυμα προϊόντα της εταιρείας (80 κωδικοί).

Επέκταση κωδικών του «Δαγκωτό» μέσα στο δεύτερο εξάμηνο 2024
Ο Θανάσης Τσακαρδάνος, διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, ανέφερε ότι το 5 με 7% του τζίρου της εταιρείας οδηγείται από τις εξαγωγές (πάνω από 40 χώρες).

Ο ίδιος σημείωσε ότι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία είναι οι πιο ισχυρές αγορές των εξαγωγών της εταιρείας, ενώ δυνατή θεωρείται και η αγορά της Γερμανίας, με την Κύπρο παράλληλα να αποτελεί πλέον μία αρκετά αναπτυσσομένη αγορά.

Ο κ. Τσακαρδάνος υπογράμμισε ότι, για το 2025, στόχος αποτελεί το «Δαγκωτό» να αυξήσει δυναμικά τις εξαγωγές της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, ενώ ήδη δρομολογείται η επέκταση κωδικών του «Δαγκωτό» μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. «Θα προστεθούν τουλάχιστον άλλες δυο γεύσεις», προσέθεσε ο Θανάσης Τσακαρδάνος.

Χαρά Τσατσαρωνάκη: Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του “Μάννα”
Όσον αφορά στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού, η διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, χημικός – τεχνολόγος Τροφίμων, Χαρά Τσατσαρωνάκη, αναφέρθηκε εκτενώς στα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, που αποτελούν μέγιστη προτεραιότητα για την εταιρεία. Η Χαρά Τσατσαρωνάκη σημείωσε μεταξύ άλλων: «Είμαστε η πρώτη εταιρεία που έβαλε στην αγορά τα παξιμάδια, τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Και το κάναμε με τέτοιο τρόπο που ουσιαστικά υλοποιήσαμε, πολλά χρόνια πριν ακόμη ανακοινωθεί, τη μετέπειτα Ευρωπαϊκή Σύσταση Ανασύνθεσης Τροφίμων, παράγοντας, μεταξύ των άλλων, παξιμάδια με ελαιόλαδο, χωρίς αλάτι», ενώ συμπλήρωσε: «Άλλωστε, “πυξίδα” της εταιρείας μας ήταν από την αρχή το ανθρώπινο σώμα, ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του “Μάννα”».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Granikal: Αύξησε την κερδοφορία της, παρά τη µείωση του τζίρου κατά 700.000 ευρώ

Αυξηµένη κερδοφορία πέτυχε το 2023 η εταιρεία εµπορίας οινοπνευµατωδών ποτών και αναψυκτικών Granikal, παρά τη µείωση του τζίρου της, σύµφωνα µε τις ετήσιες οικονοµικές καταστάσεις της επιχείρησης.

Ειδικότερα, το 2023 έκλεισε για την Granikal µε κύκλο εργασιών µειωµένο κατά 10,1% ή κατά 700.000 ευρώ σε σχέση µε το 2022, από τα 7,01 εκατ. ευρώ στα 6,31 εκατ. ευρώ, ενώ µειωµένα ήταν και τα µικτά κέρδη, που διαµορφώθηκαν στα 1,77 εκατ. ευρώ, έναντι 2,10 εκατ. ευρώ το 2022 (-15,9%).

Ωστόσο, η σηµαντική µείωση των εξόδων διάθεσης κατά 235.000 ευρώ και τα κατά 275.000 ευρώ αυξηµένα έσοδα από µερίσµατα από τη θυγατρική εταιρεία MDTX Trading «ανέβασαν» τα κέρδη EBITDA στο ποσό των 1,62 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού 1,43 εκατ. ευρώ της προηγούµενης χρήσης, και τα καθαρά κέρδη µετά από φόρους στα 1,47 εκατ. ευρώ, έναντι 1,25 εκατ. το 2022.

Η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί ότι µε τον σωστό προγραµµατισµό και τις βάσεις που µέχρι τώρα έχουν τεθεί για την αποτελεσµατική και µακροχρόνια ανάπτυξη, την εύρεση νέων πελατών και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για µείωση του λειτουργικού κόστους, τα αποτελέσµατα της εταιρείας θα αυξηθούν στο άµεσο µέλλον.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Τουρκία θέλει να κατοχυρώσει με «γεωγραφική ένδειξη» τη raki

Την καταχώρηση του εθνικού της ποτού, raki, ως προϊόντος με «γεωγραφική ένδειξη» επιχειρεί η Τουρκία, με σχετική της αίτηση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία κατατέθηκε στις 9 Μαΐου. Πρόκειται για ένα αλκοολούχο ποτό που παρότι έχει την ίδια επωνυμία με τη γνωστή σε μας κρητική ρακή, στην πραγματικότητα προσομοιάζει περισσότερο στο ούζο, καθώς περιέχει γλυκάνισο, που του δίνει τη χαρακτηριστική του γεύση. Στην Τουρκία η raki πίνεται παραδοσιακά με νερό και πάγο και είναι γνωστή και ως «γάλα του λιονταριού», από το χρώμα που παίρνει όταν αναμειγνύεται με νερό, αλλά και από την υψηλή περιεκτικότητά της σε αλκοόλ, που κυμαίνεται στο 40%. Η πιο γνωστή μάρκα raki είναι η Yeni Raki, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1944 και σήμερα ανήκει στον όμιλο Diageo. Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο από την Τουρκία: το 2013 η Ένωση Τούρκων Παραγωγών Παραδοσιακών Αλκοολούχων Ποτών (GISDER) επίσης επιχείρησε την κατοχύρωση της τουρκικής raki, περιγράφοντάς την ως ένα ποτό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που παράγεται στην Τουρκία, με σκοπό να βάλει «φρένο» στην κυκλοφορία προϊόντων με την επωνυμία «raki» που κυκλοφορούν κυρίως στη Γερμανία και παράγονται εκεί. Ωστόσο, η διαδικασία δεν προχώρησε τότε.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο όρος raki, προερχόμενος από την αραβική λέξη arak, χρησιμοποιείτο επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας για να περιγράψει όλα τα αποστάγματα – εξ ου και αποστάγματα με αυτήν ή με παρόμοια επωνυμία υπάρχουν, πέρα από την Τουρκία και την Ελλάδα, και στην Αλβανία, τη Ρουμανία και σε σλαβικές χώρες. Σημειώνεται ότι, αν και η Ελλάδα είναι μία από τις πιο δραστήριες χώρες στον κατάλογο των αποσταγμάτων που προστατεύονται με «γεωγραφική ένδειξη», έχοντας κατοχυρώσει συνολικά 15 παραδοσιακά ελληνικά ποτά, ο όρος «ρακή» δεν έχει κατοχυρωθεί, καθώς πρόκειται για όρο που χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη, αντί της επίσημης επωνυμίας «τσικουδιά». Αντίθετα, στην κοινοτική νομοθεσία για τα αλκοολούχα ποτά, το «τσίπουρο» και η «τσικουδιά» αναγνωρίζονται ως προστατευόμενες ονομασίες ποτών που παράγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα, και μάλιστα για τις παρακάτω περιοχές έχουν καθιερωθεί οι αντίστοιχες γεωγραφικές ενδείξεις: Τσίπουρο Θεσσαλίας, Τσίπουρο Μακεδονίας, Τσίπουρο Τυρνάβου και Τσικουδιά Κρήτης.

Τα ελληνικά αποστάγματα με «γεωγραφική ένδειξη»
Τα ελληνικά αποστάγματα που έχουν κατοχυρωθεί με γεωγραφική ένδειξη είναι τα εξής: Ούζο, Τεντούρα, Κουμκουάτ Κέρκυρας, Κίτρο Νάξου, Μαστίχα Χίου, Τσικουδιά Κρήτης, Τσίπουρο Θεσσαλίας, Τσίπουρο Τυρνάβου, Τσίπουρο Μακεδονίας, Ούζο Μυτιλήνης, Τσικουδιά/Τσίπουρο, Ούζο Πλωμαρίου, Ούζο Καλαμάτας, Ούζο Θράκης, Ούζο Μακεδονίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μειώθηκε η αξία εξαγωγών ελληνικών ιχθυηρών προς Ισπανία

Μείωση στην αξία εξαγωγών των προϊόντων ιχθυηρών από την Ελλάδα προς την Ισπανία παρατήρηθηκε στο σύνολο της περσινής χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Μαδρίτης.

Πιο συγκεκριμένα, η συνολική αξία εξαγωγών ιχθυηρών προς τη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου μειώθηκε το 2023 κατά 6,93% σε ετήσια βάση, από τα 224,18 εκατ. ευρώ, σε 208,64 εκατ. ευρώ.

Πάντως, παρά τη μείωση αξίας εξαγωγών, τα ιχθυηρά παραμένουν η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία προϊόντων προς εξαγωγή από Ελλάδα προς Ισπανία, πίσω από τα ορυκτά καύσιμα και τη γενική κατηγορία μηχανημάτων, με μειωμένο όμως μερίδιο: Από το 10,6% του 2022, υποχώρησαν ελαφρά στο 10,1%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τέταρτη σημαντικότερη κατηγορία εξαγωγών αύξησε σημαντικά εντός 2023, κατά 65,58% τη συνολική αξία της και αντίστοιχα, το μερίδιό της στις ελληνικές εξαγωγές προς Ισπανία, από το 4,2% στο 7,1%. Οι συνολικές εξαγωγές του 2023 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μειώθηκαν κατά 2,7%, από τα 2,11 δισ. ευρώ το 2022, σε 2,07 δισ. ευρώ το 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ (Carlsberg Group): Στόχος το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σε όλη την αλυσίδα αξίας έως το 2040

«Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ο σταδιακός περιορισμός του περιβαλλοντικού αντικτύπου, η υιοθέτηση και εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών σε όλο το φάσμα λειτουργίας μας, η διασφάλιση της ασφάλειας στο εργασιακό περιβάλλον, η στήριξη της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης, σε συνδυασμό με την επίδειξη κοινωνικής υπευθυνότητας, βρίσκονται σταθερά στο επίκεντρο της κουλτούρας και της στρατηγικής μας» δήλωσε ο Henrik Fredvig, Διευθύνων Σύμβουλος, της Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ.

Όσον αφορά στο μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, στόχος του Ομίλου είναι να επιτύχει 30% μείωση των εκπομπών άνθρακα έως το 2030, σε σχέση με το έτος βάσης 2015. «Έως το 2040, στοχεύουμε στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα σε όλη την αλυσίδα αξίας μας» σύμφωνα με τον απολογισμό ESG 2023 της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ (part of Carlsberg Group).

«Το 2023 αποτέλεσε μία χρονιά, όπου παρά τις προκλήσεις, καταφέραμε και κάναμε σημαντικά βήματα διευρύνοντας έμπρακτα το θετικό μας αποτύπωμα στο περιβάλλον και την κοινωνία, έχοντας ως πυξίδα το γενικό στρατηγικό πλαίσιο του ομίλου Carlsberg, και υλοποιώντας με συνέπεια την ESG στρατηγική μας, στοχεύοντας στο “μηδέν” κι ακόμη πιο μακριά», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Henrik Fredvig. Σύμφωνα με τους στόχους του ομίλου, θα είναι 100% ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιούμενες ή ανανεώσιμες οι συσκευασίες του έως το 2030, με 90% ρυθμό συλλογής και ανακύκλωσης των φιαλών και κουτιών, 50% ανακυκλωμένο περιεχόμενο εντός των φιαλών και των κουτιών και 50% μείωση του πλαστικού ορυκτής προέλευσης όσον αφορά στο μηδενικό αποτύπωμα συσκευασιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΕ: Η Ελλάδα πέμπτος κορυφαίος εξαγωγέας μελιού σε χώρες εκτός ΕΕ

Το 2023, τα μέλη της ΕΕ εισήγαγαν 163.700 τόνους φυσικού μελιού από χώρες εκτός ΕΕ , αξίας 359,3 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Ταυτόχρονα, μόλις 24.900 τόνοι εξήχθησαν από τα μέλη της ΕΕ εκτός ΕΕ, αξίας 146 εκατ. ευρώ. Σε σύγκριση με το 2013, οι εισαγωγές μελιού από χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκαν κατά 20% (από 136.300 σε 163.700 τόνους) και οι εξαγωγές σε χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14% (από 21.700 σε 24.900 τόνους).

Το 2023, οι εισαγωγές μελιού από χώρες εκτός ΕΕ προέρχονταν κυρίως από την Κίνα (60.200 τόνοι, ή το 37% των συνολικών εισαγωγών μελιού εκτός ΕΕ), ακολουθούμενες από την Ουκρανία (45.800 τόνοι, 28%), την Αργεντινή (20.400 τόνοι , 12%), το Μεξικό (10.700 τόνοι, 7%) και την Κούβα (4.700 τόνοι, 3%).

Το Ηνωμένο Βασίλειο αναδείχθηκε ως ο κύριος εξαγωγικός εταίρος το 2023, λαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών μελιού της ΕΕ.

Το 2023, η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας μελιού της ΕΕ εντός της ΕΕ, εισάγοντας 41.000 τόνους μελιού από χώρες εκτός ΕΕ, ή το 25% του συνόλου των εισαγωγών της ΕΕ.

Η Ισπανία πρωτοστάτησε ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας, στέλνοντας 7.100 τόνους μελιού σε χώρες εκτός ΕΕ, ή το 29% του συνόλου των εξαγωγών μελιού εκτός ΕΕ. Ακολούθησε η Γερμανία με 5.500 τόνους (22%), μπροστά από τη Ρουμανία (7%), την Ουγγαρία (6%) και την Ελλάδα (1.500 τόνους, 6%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φθηνότερο καλάθι σούπερ μάρκετ η Ελλάδα, σε σχέση με τις μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες

Σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα φέρονται να έχουν οι πέντε ευρωπαϊκές χώρες που καταμετρώνται σταθερά από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στην επαναλαμβανόμενη έκθεση οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν εξαχθεί από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα και τιμοληψίες από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζεται ακριβότερο κατά 25% σε σχέση με την Ελλάδα.

Ακόμη, η Γερμανία φέρεται κατά 24% πιο ακριβή, η Γαλλία κατά 20% πιο ακριβή, η Ιταλία κατά 16% και η Πορτογαλία κατά 7%.

Η Ισπανία και η Ρουμανία βρίσκονται αρκετά κοντά με την Ελλάδα, αλλά εμφανίζονται ακριβότερες, κατά 5% και κατά 1% αντίστοιχα.

Για την τρέχουσα ανάλυση συγκρίθηκαν τιμές σε 43 κατηγορίες προϊόντων (Μάρτιος 2024), εκ των οποίων οι 20 θεωρείται ότι συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών.

Άλλες 23 εντάχθηκαν λόγω συμπερίληψης στο Καλάθι του Νοικοκυριού, με συνδυασμό αντίστοιχων καλαθιών στο εξωτερικό, για κοινή εκτίμηση και διαθεσιμότητα στοιχείων τιμών στις χώρες που εξετάστηκαν.

Ακριβότερη και η Ρουμανία
Στη σύγκριση των καλαθιών μετά την αφαίρεση του αντίστοιχου αναλογούντα ΦΠΑ και οι έξι χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα: Το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 33%, η Γερμανία κατά 31%, η Γαλλία κατά 28%, η Ιταλία κατά 24%, η Ισπανία κατά 12% η Πορτογαλία κατά 10% και η Ρουμανία κατά 6%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά ανά χώρα.

Για την Ελλάδα είναι 13%, σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%), τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Ιταλία (5% και 4%), τη Γερμανία (7%) τη Ρουμανία (9%), οριακά την Πορτογαλία (13% και 6%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%.

Το ΙΕΛΚΑ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό του καλάθι με κατά μέσο όρο χαμηλότερες τιμές, ως αποτέλεσμα οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών, διαχρονικά την τελευταία δωδεκαετία.

Για την Ελλάδα, τα στοιχεία εξήχθησαν από τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, My market (Metro ΑΕΒΕ) και Market In.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο συμμετείχαν οι Morrisons, ASDA, Sainsbury’s, Coop, Ocado, TESCO, στη Γερμανία οι Rewe, Kaufland, Netto, Tukwila, στη Γαλλία οι Monoprix Plus, Carrefour, Super U, Auchan, Aldi, στην Ιταλία οι CosiComodo, emiDrive, Pim Spesa, Agora, Everli, HeyConad, easyCoop, στην Πορτογαλία οι Continente, Minipreco, Auchan, Spar, στην Ισπανία οι Carrefour, Marcadona, Caprabo, Condis, Dia, Eroski, SoySuper. Alcampo και στη Ρουμανία οι Kaufland, Tommy, Spar, Konzum.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποια είναι τα στρατηγικά βήματα του Ομίλου της οικογένειας Τσατσαρωνάκη

«Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό», τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ. Ειδικότερα, συζητήθηκαν τα στρατηγικά βήματα του Ομίλου της οικογένειας Τσατσαρωνάκη στους τομείς της μεταποίησης, τις τουριστικές υπηρεσίες και την πρωτογενή παραγωγή κατά τη διάρκεια τριημέρου που πραγματοποιήθηκε στην Κίσαμο Χανίων.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ξενοδοχείο Molos Bay του Ομίλου στην Κίσαμο Χανίων, το οποίο λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος, καθώς οι πελάτες καταναλώνουν και δοκιμάζουν γεύσεις, με τη βιωματική διαδικασία να λειτουργεί πιλοτικά για διατροφικές ιδέες και συνταγές. Το πρώτο βήμα προς τον τουρισμό έγινε μέσα από την επένδυση στο εν λόγω ξενοδοχείο το 2008 (δυναμικότητας 45 δωματίων), κυρίως για φορολογικούς λόγους. «Ήταν κερδοφόρο από την πρώτη χρονιά δημιουργίας του», σημείωσε χαρακτηριστικά η κυρία Τσατσαρωνάκη.

Επιπλέον, η Ελένη Τσατσαρωνάκη αναφέρθηκε και στο εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία. Στο «τιμόνι» του εστιατορίου βρίσκεται ο Γιώργος Βλαχάκης, γιος της υπεύθυνης της παραγωγής του «Μάννα», Κατερίνας Τσατσαρωνάκη, αποδεικνύοντας ότι το επιχειρείν βρίσκεται στη «ραχοκοκαλιά» της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, όπως έθεσε ορθά η Ελένη Τσατσαρωνάκη. Όσον αφορά στο παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, αυτό είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα για τον Όμιλο. Σημειώνεται ότι στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Trinity Wines: Το ultra-premium Seventy One Gin προστίθεται στο portfolio της

Το ultra-premium Seventy One Gin προστίθεται στο portfolio της Trinity Wines. Ειδικότερα, το Seventy One Gin, δημιούργημα του φωτογράφου μόδας Mert Alas (Mert & Marcus), επαναπροσδιορίζει την κατηγορία του gin, ενώ χρειάστηκαν περίπου τέσσερα χρόνια προσπάθειας ώστε να καταλήξει στη γεύση του, και να δημιουργήσει ένα gin με τον ίδιο τρόπο που ένας αρωματοποιός δημιουργεί ένα άρωμα.

H μοναδικότητα του Seventy One Gin βρίσκεται στο βαρέλι. Ένα σπάνιο χρυσαφένιο χρώμα και μια μοναδική γεύση, πέρα από τα συνηθισμένα.

Αρώματα καβουρδισμένης αρκεύθου, νότες άγριου πεύκου που αναμειγνύονται με ώριμα και ζουμερά grapefruit, εκλεκτά βότανα και άνθη κάκτου Queen of the Night, συνθέτουν ένα απολαυστικό gin που ωριμάζει για 71 νύχτες σε επιλεγμένα δρύινα βαρέλια. Πλούσιο, ζεστό και αισθησιακό, με μεθυστικές νότες από γιασεμί, ροδοπέταλα Δαμασκού, tonka και βανίλια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter