Οι τρεις τύποι καταναλωτών που χάθηκαν από τα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης στη μεταπανδημική εποχή

Την ύπαρξη ποσοστού 20% ενεργών καταναλωτών προ της πανδημίας του κορωνοϊού σε ευρωπαϊκό επίπεδο που εξαφανίστηκαν στη μεταπανδημική αγορά επιβεβαίωσε η Business Development Director της Mastercard, Κριστίνα Κούμπισα, στην ημερίδα της Space 4Commerce που διοργάνωσε η Mastercard. Πρόκειται για ποσοστό που αφορά μεγάλες χώρες, όχι όμως την Ελλάδα. Η Mastercard «έτρεξε» σχετικό case study σε αλυσίδα της Πολωνίας -που δεν κατονομάστηκε- μέσα από την έρευνα στην οποία επιβεβαιώθηκαν τα προφίλ καταναλωτών που απουσιάζουν από το τρέχον οργανωμένο λιανεμπόριο της Ευρώπης, λίγο ή πολύ.

Τα σχετικά ευρήματα αμφισβητήθηκαν από το ελληνικό επιχειρηματικό κοινό της εκδήλωσης ως προς τη συμβατότητά τους στο ελληνικό αγοραστικό περιβάλλον. Πρώτος και καλύτερος είναι ο «μαζικός καταναλωτής του Σαββατοκύριακου», που αγοράζει προϊόντα ευρείας γκάμας, βάσει του προγραμματισμού αγορών του νοικοκυριού του. Η αρχική υπόθεση της Mastercard αφορούσε τη στροφή του συγκεκριμένου καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce). Τα στοιχεία καρτών των στην Πολωνία απέδειξαν ότι, δεδομένου της αντίστοιχης μείωσης της αγοραστικής του δύναμης, εκείνος επισκέπτεται πλέον φθηνότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπου συνεχίζει τη συνήθεια του μεγάλου καλαθιού και των πολλών προϊόντων.

Το διαφορετικό προφίλ του «δευτερεύοντος αγοραστή» μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών
Δεύτερο προφίλ καταναλωτή ενδιαφέροντος είναι ο «δευτερεύων αγοραστής». Η κυρία Κούμπισα τόνισε ότι μετά το πληθωριστικό κύμα στις τιμές των τροφίμων, σε αρκετές χώρες της Ευρώπης έχει υπάρξει εναλλαγή εντός νοικοκυριού, σχετικά με το επιφορτισμένο μέλος με κύρια δραστηριότητα τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και εκείνο που την κρατά πλέον ως δευτερεύουσα. Ως «δευτερεύων αγοραστή» η Mastercard ορίζει τον καταναλωτή που πραγματοποιεί ψώνια όταν το κύριο μέλος αδυνατεί να πάει στο κατάστημα για οποιοδήποτε λόγο. Εναλλακτικά, ο «δευτερεύων αγοραστής» ψωνίζει τα προϊόντα που ξέχασε το άλλο μέλος από την κύρια λίστα για τα προγραμματισμένα ψώνια της εβδομάδας.

Επικοινωνώντας με στελέχη του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου, το FOODReporter επιβεβαιώνει ότι «για το συγκεκριμένο προφίλ καταναλωτή υπάρχουν πολύ διαφορετικοί ορισμοί στην Ευρώπη. Ειδικά στα Βαλκάνια, “δευτερεύων αγοραστής” θεωρείται εκείνος που πηγαίνει συχνότερα στο σούπερ μάρκετ, αλλά με μικρότερες λίστες στα χέρια του -και άρα, μικρότερη απόδειξη- ή αγοράζει προϊόντα για πολύ συγκεκριμένη χρήση σε κάθε επίσκεψη: Για παράδειγμα, μόνο ποτά ή μόνο υλικά για την παρασκευή κέικ».

Σύμφωνα με την κυρία Κούμπισα, ο συγκεκριμένος καταναλωτής ανθίσταται στον πληθωρισμό τροφίμων και κατά κανόνα, διατηρεί τον ίδιο αριθμό επισκέψεων, αλλά ξοδεύει λιγότερα χρήματα τη φορά πλέον. Ο τρίτος τύπος αφορά στον «άφθονο καταναλωτή ευρείας κατανάλωσης», ο οποίος προκύπτει ότι έχει μειώσει κατά πολύ τις συνολικές του αγορές σε αξία πωλήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το ελληνικό ελαιόλαδο με τη ματιά ενός ειδικού: Το ζήτημα της ποιότητας και οι… διαρροές προς Ιταλία

Τη γνώμη ενός ειδικού ζήτησε το FOODReporter αναφορικά με το πώς βλέπουν οι αγοραστές του εξωτερικού το ελληνικό ελαιόλαδο, με αφορμή την ανάκληση προϊόντων στην οποία προχώρησε η εταιρεία Gaea σε Δανία, Γερμανία και Νορβηγία, λόγω εντοπισμού απαγορευμένου φυτοφαρμάκου. Μιλήσαμε με τον Silvan Brun, Master of Olive Oil και ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας evoo ag, ο οποίος προ ημερών εξέφρασε την άποψη ότι αυτήν τη στιγμή είναι πιο δύσκολο από ποτέ να προμηθευτεί κανείς καλά ελαιόλαδα από την Ελλάδα, γνωστοποιώντας ότι η evoo ag θα απέχει σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές ελληνικών ελαιολάδων φέτος.

Ρωτήσαμε τον κ. Brun τι γνώμη έχει για την ποιότητα των ελληνικών ελαιολάδων. «Θα πρέπει να κάνουμε μία διάκριση ανάμεσα στα premium προϊόντα και στα κλασικά ευρείας κατανάλωσης προϊόντα», σημείωσε, συνεχίζοντας: «Στην πρώτη περίπτωση, κατά τη γνώμη μου, η Ελλάδα υπολείπεται σαφώς έναντι άλλων ευρωπαϊκών κρατών-παραγωγών. Ωστόσο, αυτό δεν είναι τόσο ουσιώδες στη μαζική αγορά. Εδώ, το ελληνικό ελαιόλαδο είναι συγκρίσιμο με το ιταλικό ή το ισπανικό ελαιόλαδο όσον αφορά στην ποιότητα. Αυτός είναι πιθανότατα ένας από τους λόγους που τόσο πολύ ελληνικό ελαιόλαδο πωλείται χύμα στην Ιταλία. Παρεμπιπτόντως, το ελαιόλαδο από την κορωνέικη ποικιλία είναι πολύ αξιομνημόνευτο από πλευράς γεύσης – ανεξάρτητα από το αν είναι ένα ελαττωματικό ή εντελώς άψογο ελαιόλαδο. Το αναγνωρίζεις αμέσως. Με τον ίδιο τρόπο που μπορείς να αναγνωρίσεις το Picual από την Ανδαλουσία».

Κατά τον ίδιο, τα ελαιόλαδα που απευθύνονται στη μαζική αγορά δεν έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ιταλία και την Ισπανία. «Θα ήταν αδικία για τους Έλληνες παραγωγούς να πω κάτι άλλο. Η ρίζα του προβλήματος βρίσκεται στις ισχυρές λιανεμπορικές αλυσίδες τροφίμων του κόσμου. Αυτές αποτρέπουν την πρόοδο που αναμφίβολα θα μας οδηγούσε σε προϊόντα καλύτερης ποιότητας», υποστήριξε.

Οι προκλήσεις στην προμήθεια ελληνικού ελαιολάδου
O ίδιος ανέφερε: «Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε στην προμήθεια ελαιολάδου από την Ελλάδα είναι, από τη μία, το γεγονός ότι η τεχνολογία επεξεργασίας είναι παλιά σε πολλά μέρη και, από την άλλη, ότι την ελληνική βιομηχανία ελαιολάδου εκμεταλλεύονται εμφιαλωτές που εδρεύουν στην Ιταλία. Υπάρχει έλλειψη υπερηφάνειας και θάρρους για την παραγωγή καλών ελαιολάδων και την προώθησή τους μέσω των δικών τους καναλιών ως “ελληνικό ελαιόλαδο”». Όσον αφορά στο πώς βλέπει την παγκόσμια αγορά του ελαιολάδου τα επόμενα χρόνια, ο Silvan Brun απέφυγε να κάνει κάποια εκτίμηση, δεδομένου ότι δεν μπορεί κανείς να προβλέψει τις κλιματικές συνθήκες που θα επικρατήσουν, όμως σχολίασε ότι «ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, όπου καταγράφεται μία τεράστια έλλειψη ελαιολάδου, είναι σαφές ότι υπάρχει υπεραρκετό ελαιόλαδο – απλά όχι της υψηλότερης ποιότητας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Ξεκλειδώνοντας» το μοντέλο της επιτυχίας των Mailo’s

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν και το 2023 τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Mailo’s, που συνεχίζει να αναπτύσσεται σε Ελλάδα και Κύπρο με το μοντέλο του franchise.

Οι πωλήσεις της εταιρείας, που το 2021 ανέρχονταν σε μόλις 267.000 ευρώ, αυξήθηκαν το 2022 στα 1,26 εκατ. ευρώ και το 2023 εκτοξεύθηκαν στα 3,64 εκατ. ευρώ, ενώ εξίσου θεαματική έχει υπάρξει και η ανάπτυξη της καθαρής κερδοφορίας της εταιρείας: από τα 115.000 ευρώ το 2021 στα 605.000 ευρώ το 2022 και στα 2,25 εκατ. ευρώ το 2023. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το περιθώριο EBITDA της εταιρείας από το 59,3% που ήταν το 2021, έφτασε το 2023 στο εντυπωσιακό 80,7%.

Σημειωτέον ότι μέχρι το τέλος του 2023, το δίκτυο των Mailo’s αριθμούσε συνολικά 35 καταστήματα. Από το σύνολο των καταστημάτων, η Mailos λειτουργούσε τρία ιδιόκτητα καταστήματα. Διατηρεί επίσης και 32 συνεργασίες καταστημάτων franchise, εκ των οποίων τα 21 εδρεύουν στην Αττική, ενώ επίσης διατηρεί τρεις συνεργασίες στην Κύπρο. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία ενός επιπλέον ιδιόκτητου καταστήματος στην Κυψέλη, μέσω νεοσύστατης θυγατρικής της.

Από πού προέρχονται τα έσοδα
Πώς όμως προκύπτουν αυτά τα έσοδα; Την απάντηση δίνει το μοντέλο λειτουργίας της Mailo’s, όπως αποκαλύπτεται σε έκθεση αποτίμησης της Deloitte, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο της εισφοράς των μετοχών της εταιρείας σε νεοσύστατη εταιρεία συμμετοχών, και συγκεκριμένα στην NM Holdings, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 19,29 εκατομμυρίων ευρώ, επικεφαλής της οποίας είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Mailo’s, Νίκος Μουτσουρούφης. Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα, κάθε κατάστημα Mailo’s εισφέρει συνολικά 7% των πωλήσεών του στην εταιρεία ως royalties, που αναλύεται σε 5% για τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία και σε 2% για το ευρύτερο marketing που επωμίζεται η εταιρεία. Παράλληλα, η Mailo’s εισπράττει από κάθε κατάστημα του δικτύου περίπου το 10% των δαπανών για πρώτες ύλες και χαρτικά, ενώ στα έσοδα της Mailo’s περιλαμβάνονται και τα entry fees για το άνοιγμα νέων καταστημάτων, που ανέρχονται στα 34.000 ευρώ περίπου.

Συνολικά, το 2023 το 67,2% του κύκλου εργασίας της Mailo’s προήλθε από τα royalties, με το 27% σχεδόν να προέρχεται από τα αναλώσιμα και το 5,9% από entry fees.

Τα επόμενα χρόνια
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Mailo’s; Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο που έχει αναπτυχθεί για την πενταετία 2024-2028, το 2024 εκτιμάται ότι η αύξηση των οικονομικών μεγεθών θα είναι και πάλι σημαντική: ο κύκλος εργασιών της εταιρείας θα κυμανθεί στα 4,4 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη EBITDA στα 3,22 εκατ. ευρώ (περιθώριο EBITDA 73%) και κέρδη προ φόρων 3,17 εκατ. ευρώ. Από εκεί και πέρα, η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών αναμένεται πιο ήπια, ενώ η κερδοφορία θα μείνει στα ίδια επίπεδα έως και το 2026 και θα αυξηθεί ελαφρώς το 2027 και το 2028.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σκλαβενίτης: Ανεβάζει τη δύναμή του σε έξι καταστήματα στη Ρόδο

Αυξάνει το πάτημά της στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Ρόδου η Σκλαβενίτης. Όπως επιβεβαίωσε το FOODReporter, η αλυσίδα ήρθε σε συμφωνία για εξαγορά δύο εκ των τριών καταστημάτων Super Market Φλεβάρης, στις περιοχές Κάλαθου και Κολυμπίων. Το κατάστημα στην Κάλαθο αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» σε τζίρο και στεγάζεται σε ιδιόκτητο χώρο, ο οποίος περνά επίσης στα χέρια της Σκλαβενίτης. Το τρίτο κατάστημα της αλυσίδας, στον Αρχάγγελο Ρόδου που άνοιξε πιο πρόσφατα από όλα -το βλέπετε στη φωτογραφία- συμφωνήθηκε να μείνει εκτός συμφωνίας εξαγοράς και να κλείσει οριστικά. Νωρίτερα είχε κλείσει και το κατάστημα της Αφάντου. Και τα τρία υπάρχοντα καταστήματα συμφωνήθηκε να μείνουν ανοικτά ως Super Market Φλεβάρης έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024. Στα δύο εναπομείναντα θα ακολουθήσουν εργασίες ανακαίνισης και -εσωτερικής και εξωτερικής- μετατροπής τους σε Σκλαβενίτης.

Παραμένει το προσωπικό
Εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν ότι από τη διοίκηση της Κληρονόμοι Χρύσανθου Φλεβάρη και Σία ΟΕ, διαχειρίστριας εταιρείας των Super Market Φλεβάρης, τους ανακοινώθηκε ότι η Σκλαβενίτης δεσμεύτηκε να διατηρήσει τις θέσεις προσωπικού. Η αλυσίδα της Ρόδου ανέφερε σε ανακοίνωσή της στα social media, μεταξύ άλλων: «Με βαθιά συγκίνηση και με υπερηφάνεια σας ανακοινώνουμε ότι μετά από μακρά πορεία γεμάτη αγάπη και υποστήριξή σας, το σούπερ μάρκετ μας θα κλείσει τις πόρτες του. Δεν μπορούμε παρά να σας εκφράσουμε τη βαθιά μας ευγνωμοσύνη για κάθε στιγμή που μας προσφέρατε την ευκαιρία να εξυπηρετήσουμε και να είμαστε μέρος της κοινότητάς σας. Η εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλα αυτά τα χρόνια ήταν η κινητήρια δύναμή μας και η πηγή έμπνευσής μας. Το κλείσιμο αυτό δεν σημαίνει το τέλος της σχέσης μας. Σας ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή σας».

Μετά το θάνατο του Χρύσανθου Φλεβάρη το 2006, τα Super Market Φλεβάρης είχαν ενταχθεί στον Όμιλο αγορών Coop. Το 2011 μετακινήθηκαν στο Σύμμετρον Group. Με την προσθήκη των δύο καταστημάτων της Φλεβάρης, πλέον η Σκλαβενίτης διαθέτει έξι καταστήματα στο νησί (είχε ήδη τέσσερα, σε Ιαλυσό, Σγουρού, δύο στην πόλη της Ρόδου), ξεπερνώντας τα πέντε καταστήματα My market (υπάρχει και ένα Metro Cash & Carry) και μένοντας πίσω μόνο από τα επτά Bazaar (ένα Cash & Carry και έξι τύπου discount). Από τρία εταιρικά σούπερ μάρκετ μοιράζονται στο νησί οι ΑΒ Βασιλόπουλος και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο Έλληνας ομογενής που βάζει τους… Lukumades στην αγορά των ΗΠΑ

Την είσοδό της στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών πραγματοποίησε στις αρχές του μήνα η αυστραλιανή αλυσίδα Lukumades, που όπως προδίδει το όνομά της ειδικεύεται στους λουκουμάδες.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε το 2015 ένας Έλληνας ομογενής, ο Έξαρχος Σουρλίγκας, με μία καντίνα, και σταδιακά εξαπλώθηκε σε μία αλυσίδα με εννέα καταστήματα στην Αυστραλία, οκτώ στην Ινδονησία και από ένα σε Μαλαισία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ταϊβάν και Σιγκαπούρη, τα οποία εκτός από λουκουμάδες πωλούν επίσης καφέ, παγωτό και άλλα προϊόντα.

Πλέον, το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της Lukumades και στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας επί αμερικανικού εδάφους να ανοίγει στην πόλη Τζάκσονβιλ Μπιτς της Φλόριντα, σε συνεργασία με την εταιρεία St. John, ενώ σχεδιάζεται η επέκταση του αποτυπώματός της στις ΗΠΑ με το μοντέλο του franchise.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Lukumades, «η ζωντανή κουλτούρα και το ποικιλόμορφο γαστρονομικό σκηνικό της αμερικανικής αγοράς δημιουργούν μία απίστευτη ευκαιρία να μοιραστούμε τις νόστιμες μπάλες ζύμης μας με ένα εντελώς νέο κοινό».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Siris Craft Brewery: Πολλαπλές βραβεύσεις στα Greek Beer Awards 2024

Η ζυθοποιία Siris Craft Brewery για μια ακόμα φορά συμμετείχε στα Greek Beer Awards, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Οι κριτές, μέσα από τυφλή γευστική δοκιμή μπυρών από την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, βράβευσαν τη Voreia Pilsner με τον κορυφαίο τίτλο της διοργάνωσης, αυτόν της Top Lager, καθώς και με το χρυσό βραβείο στην κατηγορία Modern Pilsner. Συνολικά, η Siris Craft Brewery απέσπασε πέντε βραβεία, αφού βρέθηκαν στην κορυφή και οι μπύρες Voreia Imperial Porter, Voreia Irish Red και Happy Brewers New England IPA.

Η Voreia Pilsner με την πληθωρική και συνάμα διακριτική της γεύση με αρώματα λουλουδιών και εσπεριδοειδών, κέρδισε την προτίμηση των κριτών και ανακηρύχθηκε ως Top Lager για το 2024, κατατάσσοντάς την ως την καλύτερη Lager style μπύρα του διαγωνισμού για φέτος. Επιπλέον, η Voreia Pilsner κατάκτησε και το χρυσό βραβείο στην κατηγορία Modern Pilsner, ενώ η Voreia Imperial Porter, μια ιδιαίτερη συνταγή με νότες από Βανίλια Μαδαγασκάρης, κόκκους καφέ και ρούμι επταετούς παλαίωσης κέρδισε το Silver βραβείο στην κατηγορία Strong Stout & Porter.

Την τιμητική της είχε επίσης και η Voreia Irish Red, όπου η επίγευση καραμέλας και τα αρώματα μπισκότου, της έδωσαν το Bronze βραβείο στην κατηγορία Red Ale. Τέλος, η Happy Brewers New England IPA, μια συνταγή που δημιουργήθηκε στο δεύτερο μισό του 2023, κατέκτησε το Bronze βραβείο στην κατηγορία Modern IPA.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Pizza Hut: «Μπάσιμο» στην κατηγορία των burgers

Στον κλάδο των burgers εισέρχεται η Pizza Hut μέσα από την ένταξη στο κωδικολόγιο της του νέου Cheeseburger Melt. Πρόκειται για λεπτή κρούστα παρμεζάνας με μοσχαρίσιο κρέας, μπέικον καπνιστό, κρεμμύδια, μοτσαρέλα και τσένταρ, σερβιρισμένο με σάλτσα Burger στο πλάι, σύμφωνα με πηγές του PR Newswire.

Ειδικότερα, το αλμυρό, τυρένιο, τραγανό στοιχείο του μενού κάνει τη διαφορά στην κατηγορία των burgers, καθώς αντικαθιστά το κλασικό «ψωμάκι», ενώ η εταιρεία αναμένει ότι ο δυνατός συνδυασμός γεύσεων θα κερδίσει τον καταναλωτή.

«Επιθετική» προσφορά
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η εταιρεία αναπτύσσει προγράμματα ταχείας παράδοσης μέσω επαγγελματικών οχημάτων σε δημοφιλή drive-thrus ανταγωνιστικών αλυσίδων fast-food τα οποία θα φέρουν έναν τεράστιο κωδικό QR που εμφανίζεται στα πίσω παράθυρα των οχημάτων τους.

Επομένως, οι πιο «φιλοπερίεργοι» καταναλωτές αναμένεται να σαρώσουν τον κωδικό και να λάβουν ένα κουπόνι για δωρεάν Cheeseburger Melt και Pepsi, μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Αυτή η “επιθετική” προσφορά είναι διαθέσιμη μόνο στο Σικάγο, στο Ιλινόις και στο Μαϊάμι της Φλόριντα.

Υπενθυμίζουμε ότι η Pizza Hut, θυγατρική της Yum! Brands Inc ιδρύθηκε το 1958 στη Wichita του Κάνσας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Boutari Winery: Οινική εμπειρία στο πλαίσιο της εκδήλωσης Ανοιχτές Πόρτες

Η Boutari Winery, μια από τις κορυφαίες οινοποιίες της χώρας, προσκαλεί το κοινό να ανακαλύψει το μαγικό κόσμο του κρασιού στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Ανοιχτές Πόρτες» στους Δρόμους της Ελλάδος, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 18 και την Κυριακή 19 Μαΐου, 2024.

Σε αυτή τη μοναδική γευστική και ταξιδιωτική εμπειρία, φίλοι και φίλες του κρασιού θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν οινοποιεία σε όλη την Ελλάδα. Οι εκδηλώσεις «Ανοιχτές Πόρτες» αποτελούν πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πόλεων του Κρασιού, στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους οινοπαραγωγούς και να εξερευνήσουν τον κόσμο του κρασιού.

Οι Δρόμοι του Κρασιού προσφέρουν μαγικές διαδρομές στα οινοποιεία Boutari και συγκεκριμένα στο ιστορικό Οινοποιείο Μπουτάρη στη Στενήμαχο της Νάουσας, το μοναδικής ομορφιάς οινοποιείο Μπουτάρη στη Σαντορίνη και το οινοποιείο Scalarea Estate στην Κρήτη να ξεχωρίζουν ως μία από τις ομορφότερες και πλέον εντυπωσιακές στάσεις. Το πνεύμα της εποχής ζωντανεύει το διήμερο 18-19 Μαΐου, από τις 11 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα στο Οινοποιείο της Νάουσας, ενώ το οινοποιείο της Σαντορίνης θα είναι ανοιχτό το Σάββατο 18 Μαΐου από τις 11:00 έως τις 17:00 και το οινοποιείο της Κρήτης θα είναι ανοιχτό μόνο την Κυριακή 19 Μαΐου από τις 11:00 έως τις 17:00.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΗΠΑ: Χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης για το convenience κανάλι από τα άλλα multi-outlet channels

Το κανάλι ευκολίας (convenience channel) «ξεπέρασε» τα άλλα κανάλια πολλαπλών καταστημάτων (multi-outlet channels) σε πολλές κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της έρευνας “US C-store Landscape Q1 2024” της Circana. Παρά τη μείωση του αριθμού των επισκέψεων στα καταστήματα του convenience channel, σημειώθηκε αύξηση της αξίας πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι.

Μπύρα και γλυκά: Οι πωλήσεις των multi-outlet channels ξεπέρασαν εκείνες του convenience channel
Ειδικότερα, στις ΗΠΑ, το convenience channel ξεπέρασε τα multi-outlet channels σε ετήσια βάση, σε κορυφαίες κατηγορίες όπως τα τσιγάρα και άλλα προϊόντα καπνού. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις των multi-outlet channels ξεπέρασαν εκείνες του convenience channel όσον αφορά στην κατηγορία της μπύρας και την κατηγορία των γλυκών. Σύμφωνα με τη Circana, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των καταστημάτων του convenience channel μειώθηκαν κατά 0,9% ετησίως, ενώ οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2,2%.

Οι συνολικές πωλήσεις του convenience channel αυξήθηκαν κατά 1%, ενώ των multi-outlet channels σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 2,5%. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε ότι βάσει της εν λόγω έρευνας οι πωλήσεις των multi-outlet channels (+0,9%) επίσης ξεπέρασαν εκείνες του convenience channel (-2,1%) για το πρώτο τρίμηνο 2024.

Η Circana επισημαίνει ότι, παρόλο που η επισκεψιμότητα στα εστιατόρια των καταστημάτων του convenience channel μειώθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2024, το εν λόγω κανάλι ξεπέρασε την απόδοση των ταχείας εξυπηρέτησης (quick service restaurants) τις απογευματινές ώρες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μεταξύ 28 και 31 το Japan Wine Challenge 2024 στο Τόκιο

Μεταξύ 28 και 31 Αυγούστου 2024 θα διεξαχθεί και φέτος, για 27η συναπτή χρονιά ο διεθνής διαγωνισμός οίνου Japan Wine Challenge. Πρόκειται για τον παλαιότερο και σημαντικότερο διαγωνισμό οίνου της Ασίας, ο οποίος διεξάγεται στην περιοχή Χιγκάσι Νιχονμπάσι του Τόκιο, με φημισμένη σταθερή κριτική επιτροπή, η οποία όμως είναι ανοικτή σε νέες εισόδους και δυναμικούς μετασχηματισμούς της κάθε χρόνο και όσο ο θεσμός εξελίσσεται.

Οι αιτήσεις συμμετοχής έχουν ήδη ξεκινήσει, με προθεσμία που ολοκληρώνεται στις 5 Ιουλίου.

Οι υποψήφιες οινοποιίες, ανάμεσα στις οποίες υπάρχει πολύ σοβαρό ενδεχόμενο να βρίσκονται και ελληνικές και φέτος, σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Τόκιο, μπορούν να αποστείλουν τα δείγματα των οίνων τους που θα διαγωνιστούν μεταξύ Μεγάλης Τετάρτης 1 Μαΐου και Παρασκευής 12 Ιουλίου 2024. Ταυτόχρονα με τη δημοφιλή διοργάνωση οίνου, διεξάγονται και τα Fuji Cider Challenge και Japan Spirits Competition.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter