Το 65% των Ελλήνων βρίσκει ευχάριστα τα ψώνια του σούπερ μάρκετ

Προτεινόμενη στρατηγική για τους Έλληνες λιανέμπορους προκειμένου να αυξήσουν τις τελικές πωλήσεις τους ανέπτυξε σε ανάλυσή του ο Κόνραντ Σιβίνσκι, Senior Partner της Minds & Roses, στην ημερίδα Space4Commerce της Mastercard.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε, το ευρωπαϊκό κοινό σε ποσοστό 55% επιθυμεί να δοκιμάσει «κάτι νέο» στις αγορές του (όχι μόνο τροφίμων), το 45% όμως επιδιώκει συχνά αγορές grocery εκτός προϋπολογισμού (εκτός «λίστας σούπερ μάρκετ»).

Επίσης, το 25% του κοινού λατρεύει τις αγορές στο σούπερ μάρκετ, ενώ ένα 38% προτιμά περισσότερο έξοδο σε εστιατόρια και μπαρ, σημεία ενδιαφέροντος εστίασης δηλαδή. Ειδικότερα για το ελληνικό κοινό, το 65% αυτού βρίσκει ευχάριστη διαδικασία τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, αλλά ταυτόχρονα, «ευχαρίστως θα παραιτούνταν από αυτή, αν είχε τη δυνατότητα».

«Οι πελάτες χρειάζονται κίνητρο από τους λιανεμπόρους για να κάνουν το κάτι παραπάνω και να συμμετέχουν ακόμη περισσότερο στη διαδικασία της αγοράς», τόνισε ο κ. Σιβίνσκι, συμπληρώνοντας:

«Ειδικά στην Ελλάδα, είναι πολύ υψηλά τα ποσοστά των καταναλωτών που εκτιμούν και επιδιώκουν την ανθρώπινη επαφή». Ο κ. Σιβίνσκι μίλησε για στοχευμένες καμπάνιες προϊόντων στην εμβέλεια του καταστήματος, που θα δώσουν χρώμα, άρωμα, ύφος και εικόνα στις εντός καταστήματος αγορές.

SMERemediumCAP: Πολύ κοντά σε είσοδο σε εταιρεία ελαιολάδου

Στις προχωρημένες συζητήσεις με εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο του ελαιολάδου αναφέρθηκε ο πρόεδρος του επενδυτικού ταμείου SMERemediumCAP, Νίκος Καραμούζης. Η επένδυση αφορά εταιρεία εκτός Αττικής, με την οποία έχει ήδη υπάρξει καταρχήν συμφωνία για λογιστικό έλεγχο, που θα διασφαλίσει τα επενδυτικά κεφάλαια που θα κατατεθούν, εφόσον καρποφορήσει οριστικά το deal. Η επένδυση αφορά το βραχίονα επενδύσεων στον κλάδο των τροφίμων.

Είναι πολύ πιθανό η συγκεκριμένη επένδυση να είναι η τελευταία του SMERemediumCAP στον κλάδο, καθότι, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, τα 143 εκατ. ευρώ που έχει λάβει από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα έχουν σχεδόν εξαντληθεί μετά από αυτή την τελευταία επένδυση και τις επενδύσεις στον βραχίονα των ζώων συντροφιάς και τον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι επενδύσεις γίνονται εκτός Αθηνών, «στις Περιφέρειες όπου είναι διαπιστωμένο ότι λείπουν επενδύσεις και κεφάλαια». Ο κ. Καραμούζης αποκάλυψε επίσης ότι προ ενός έτους περίπου, το SMERemediumCap είχε έρθει πολύ κοντά σε συμφωνία για εξαγορά γαλακτοβιομηχανίας της βόρειας Ελλάδας, στην οποία είχε γίνει ο απαιτούμενος έλεγχος και τελικά, δεν υπήρξε τελικό βήμα επένδυσης, επειδή κρίθηκε ότι απαιτούνταν πολύ μεγαλύτερη επένδυση στη βιομηχανική μονάδα απ’ ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Το δόγμα του «ζεστού χρήματος» για την ανάκτηση ανταγωνιστικότητας
Άλλωστε, ο κ. Καραμούζης, με αφορμή τη στρατηγική επένδυση στη βιομηχανία αναψυκτικών Έψα μέσω της Αγριάς Εμπορική, ανέπτυξε με ξεκάθαρα λόγια το δόγμα του επενδυτικού κεφαλαίου: «Στηρίζουμε με κεφάλαια τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που, από άποψη μεγέθους, χρειάζεται να μεγαλώσουν ώστε να επιβιώσουν στη νέα εποχή, διότι, για την ώρα, είναι από τις μικρότερες στην Ευρωζώνη και χρειάζονται ρευστότητα και στρατηγικές συνεργασίες, ώστε να αποκτήσουν και πάλι δυναμική, με έμφαση στην εξωστρεφή ανάπτυξη.

Παρέχουμε τεχνογνωσία, “ζεστό χρήμα” και βοηθάμε προς την ψηφιοποίηση και τεχνολογική και επιχειρησιακή αναβάθμισή τους, βάσει επιταγών της ΕΕ. Επιλέγουμε επιχειρήσεις με δυνατό επιχειρηματικό αφήγημα και δυναμική προοπτική ανάπτυξης εργασιών και εξωστρέφειας. Είναι πιθανό προσωρινά να αντιμετώπιζαν έλλειμμα κεφαλαίων ή υπερδανεισμό και γενικά, δυσκολία αντιμετώπισης των προκλήσεων της νέας εποχής».

Ταυτόχρονα, σημείωσε: «Η διοίκηση της κάθε εταιρείας έχει την ευθύνη για την εταιρεία στην οποία εμείς επενδύουμε». Για τη σύμπραξη με τα EOS Capital Partners και Bespoke SGA Partners στη Water Invest, η οποία επένδυσε στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, ο κ. Καραμούζης απάντησε ότι σε σχέση με την Έψα, η μόνη συνέργεια έχει να κάνει με την κοινή αγορά πρώτων υλών για τη συσκευασία των αναψυκτικών Έψα και των φυσικών μεταλλικών νερών Διός και Σέλι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ήπειρος ΑΕΒΕ: Μια ανάσα από τα 100 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του 2023

Μια… ανάσα από τα 100 εκατομμύρια ευρώ έκλεισαν το 2023 οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας Ήπειρος ΑΕΒΕ, με την εταιρεία να αυξάνει τόσο τον τζίρο, όσο και την κερδοφορία της σε σχέση με το 2022. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Ήπειρος ΑΕΒΕ, το 2023 ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 99,89 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 87,38 εκατ. το 2022 (+14,3%), ενώ αν προστεθούν και τα έσοδα από παρεπόμενες ασχολίες, επιχορηγήσεις και έσοδα κεφαλαίων, ξεπερνιέται το ορόσημο των 100 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι πλέον το σύνολο σχεδόν του τζίρου της γαλακτοβιομηχανίας προέρχεται από την ελληνική αγορά: το 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα ανέρχονταν σε 64,18 εκατ. ευρώ και αποτελούσαν το 73,4% επί του συνόλου των πωλήσεων, όμως λόγω του μηδενισμού των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά, που το 2022 άγγιζαν τα 18 εκατομμύρια ευρώ, και της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων εντός Ελλάδος, που ξεπέρασαν τα 94 εκατομμύρια ευρώ, το 2023 το ποσοστό των εγχώριων πωλήσεων επί του συνόλου του τζίρου έφτασε το 94,2%. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά σε πωλήσεις σε αγορές τρίτων χωρών, συνολικού ύψους 5,79 εκατ. ευρώ.

Αυξημένη κερδοφορία
Αυξημένα ήταν και τα μικτά κέρδη της εταιρείας, που διαμορφώθηκαν στα 8,38 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 7,60 εκατ. ευρώ το 2022 (+10,3%), με το περιθώριο μικτού κέρδους πάντως να υποχωρεί ελαφρώς από το 8,69% του 2022 στο 8,39%. Η συγκράτηση των εξόδων διάθεσης κατά σχεδόν 700.000 ευρώ και των εξόδων διοίκησης κατά 625.000 ευρώ περίπου βοήθησε την εταιρεία να διπλασιάσει σχεδόν την κερδοφορία προ τόκων και φόρων, φτάνοντας τα 4,06 εκατ. ευρώ, έναντι 2,12 εκατ. ευρώ του 2022. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 2,71 εκατ. ευρώ, έναντι 1,75 εκατ. το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 2,77 εκατ. ευρώ, έναντι 1,71 εκατ. το 2022. Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διάθεση των καθαρών κερδών μετά από φόρους ως ακολούθως:

  • Τακτικό αποθεματικό 138.260,73 ευρώ
  • Αφορολόγητο αποθεματικό ν. 4399/2016 669.946,67 ευρώ
  • Υπόλοιπο κερδών εις νέο 1.957.007,06 ευρώ.

Κερδοφόρο και το 2024
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Ήπειρος ΑΕΒΕ, η πορεία της εταιρείας αναμένεται να είναι κερδοφόρα και κατά την τρέχουσα χρονιά, καθώς λόγω των επενδύσεων αλλά και της στρατηγικής που ακολουθεί, εκτιμά πως έχουν μπει για τα καλά οι βάσεις της συνεχούς ανάπτυξης της εταιρείας. «Η εταιρεία μας όλα τα προηγούμενα χρόνια με τις συνεχείς επενδύσεις , έχει κτίσει τις κατάλληλες υποδομές ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στην ανταγωνιστικότητα της αγοράς των τυροκομικών προϊόντων και να κερδίσει παρά την κρίση νέα μερίδια αγοράς τόσο με την προσφορά καλύτερων τιμών, όσο και με την ποιότητα των παγκοσμίως γνωστών προϊόντων Ήπειρος», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για το 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι πέντε πυλώνες ανάπτυξης της νέας Έψα στην πενταετία

Με πλάνο πενταετίας, που ξεκίνησε πέρσι, η εποχή της νέας Έψα, υπό τη διοίκηση για την οποία φρόντισε η Αγριά Εμπορική, φιλοδοξεί να γίνει περισσότερο ορατή στην αγορά από ποτέ.
Ο διευθύνων σύμβουλος Τάκης Πέρκιζας μίλησε για πολλαπλασιασμό μεγέθους της εταιρείας αναψυκτικών και στόχο να οδηγηθεί σταδιακά σε κερδοφορία. Σύμφωνα με τον κ. Πέρκιζα, χρειάζονται 2,5 έως τρία έτη, προκειμένου να οδηγηθεί η εταιρεία σε break-even και μετέπειτα, να καταστεί κερδοφόρα, εφόσον θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Το πλάνο ανάπτυξης της νέας εποχής της Έψα στηρίζεται σε πέντε πυλώνες: Πρώτος είναι η καλύτερη απόδοση παραγωγής και αλυσίδας τροφοδοσίας.

Η τωρινή παραγωγική δυναμικότητα της Έψα (15.000 έως 20.000 φιάλες ανά ώρα) καλύπτει τις ανάγκες παραγωγής, βάσει business plan, για τα επόμενα τρία χρόνια τουλάχιστον. Ο κ. Πέρκιζας σημείωσε ότι η Έψα σκοπεύει να σεβαστεί το συμβόλαιο με την PepsiCo Ελλάς για την εμφιάλωση της Ήβη πορτοκάλι σε κουτάκι. Η Έψα θα επενδύσει σε νέα αποθήκη, νέα συστήματα και νέες συνεργασίες τροφοδοσίας.

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά την αναγέννηση του brand: Ποιοτική και ποσοτική έρευνα της MRB, που παρήγγειλε η Έψα, κατέδειξε ότι το όνομα «Έψα» αποτελεί το «πρώτο ερέθισμα στο μυαλό του καταναλωτή, όταν πρόκειται για αναψυκτικά με γεύσεις». Η Έψα σκοπεύει να ενισχύσει το ερέθισμα με σημαντική επένδυση σε νέα επικοινωνία (τηλεόραση, ραδιόφωνο, digital media, social media), νέες συσκευασίες, με ανανεωμένο branding, αλλά και νέες γεύσεις.

Το ράφι και η Ho.Re.Ca.
Ο τρίτος πυλώνας αφορά πανελλαδική επέκταση και αναβάθμιση παρουσίας σε σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, ιδιαίτερα όπου μέχρι σήμερα η Έψα δεν είχε επαρκή τοποθέτηση. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει ήδη συνάψει περισσότερες από 30 σημαντικές συνεργασίες χονδρεμπορίου και οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά.

Ο κ. Πέρκιζας είπε στο FOODReporter ότι η Έψα έχει προβλέψει πρόσληψη τοπικών πωλητών σε Πελοπόννησο και νότια Ελλάδα γενικότερα που θα «βλέπουν» απευθείας σημεία Ho.Re.Ca. Ως προς τα σούπερ μάρκετ, εκτίμησε ότι δεν θα έχει επίδραση η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής προς τα επάνω: «Πριν ήμαστε πολύ φθηνότεροι, τώρα βρισκόμαστε στην ίδια ευθεία με τους ανταγωνιστές. Το ζητούμενο για τους λιανεμπόρους είναι να αντιληφθούν τη δυναμική κινητικότητας στο ράφι. Εμείς τους απευθυνόμαστε πλέον με το σύνολο του portfolio μας παντού και κερδίζουμε τοποθέτηση», είπε. Τα σημεία τοπικής κατανάλωσης (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, μίνι μάρκετ) ενισχύονται και με ψυγεία της Έψα. Ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ανάπτυξη των εξαγωγών, με εδραιοποίηση παρουσίας στις 35 χώρες που εξάγει ήδη (σε ΗΠΑ, Γερμανία, Κίνα, Αυστραλία το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου εξαγωγών) και επέκταση σε νέες αγορές.

Ο πέμπτος πυλώνας αφορά εκπαίδευση σε ανθρώπους και συστήματα, με αναβάθμιση συστημάτων, διαδικασιών και νέες προσλήψεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Gaea: Η απόσυρση παρτίδων ελαιολάδου σε τρεις χώρες και οι αιχμές για τη διοίκηση

Σε απόσυρση παρτίδων έξτρα παρθένων ελαιολάδων της από τις αγορές της Δανίας, της Γερμανίας και της Νορβηγίας προχώρησε η εταιρεία Gaea, καθώς σε αυτές εντοπίστηκε απαγορευμένο εντομοκτόνο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το τοξικό φυτοφάρμακο «χλωροπυριφός» (chlorpyrifos), το οποίο ενοχοποιείται για διάφορα προβλήματα υγείας και η χρήση του έχει απαγορευθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2020. Το φυτοφάρμακο αυτό εντοπίστηκε σε παρτίδες με συσκευασίες των 500 ml των ελαιολάδων Gaea Classic, Gaea Select και Gaea Salad Oil. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της η ίδια η εταιρεία, ήταν το δικό της σύστημα ιχνηλασιμότητας ελαιολάδου που εντόπισε μία ποσότητα 8 τόνων με αυξημένη συγκέντρωση του απαγορευμένου φυτοφαρμάκου. Η ποσότητα αυτή, σύμφωνα πάντα με την επιχείρηση, προήλθε από έμπιστο προμηθευτή με τον οποίο η Gaea συνεργάζεται εδώ και είκοσι και πλέον χρόνια, από περιοχή στην οποία εδώ και χρόνια δεν έχουν καταγραφεί προβλήματα με χρήση εντομοκτόνων.

«Αυτό είναι το πρώτο περιστατικό τέτοιου είδους στα 29 χρόνια λειτουργίας μας, στη διάρκεια των οποίων έχουμε επεξεργαστεί πάνω από 10.000 τόνους ελαιολάδου», τονίζει η Gaea, ξεκαθαρίζοντας πως αμέσως μόλις εντοπίστηκε το φυτοφάρμακο ξεκίνησε η ανάκληση των μη ασφαλών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι το χλωροπυριφός συνδέεται με προβλήματα όπως διάσπαση προσοχής και γέννηση λιποβαρών νεογνών, εφόσον ο οργανισμός εκτίθεται σε αυτό μακροχρόνια.

Προβληματισμοί για την ποιότητα
Παρά τον καθησυχαστικό τόνο της ανακοίνωσης της εταιρείας, η ανάκληση των ελαιολάδων της Gaea εγείρει προβληματισμούς σε αγοραστές ελαιολάδου ανά την Ευρώπη για την ποιότητα του ελαιολάδου που διακινείται όχι μόνο από την Gaea, αλλά και ευρύτερα του ελληνικού ελαιολάδου. Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του Silvan Brun, Master of Olive Oil και ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας evoo ag, o οποίος σχολιάζει: «Αυτό το παράδειγμα δείχνει δύο πράγματα. Από τότε που ο Άρης Κεφαλογιάννης αποχώρησε από την Gaea, η ελληνική εταιρεία, που ανήκει στη γερμανική Zertus GbmH, έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες ως προς την προμήθεια προϊόντων επαρκούς ποιότητας. Και είναι αυτήν τη στιγμή πιο δύσκολο από ποτέ να προμηθευτεί κανείς καλά ελαιόλαδα από την Ελλάδα. Η evoo ag, ως Competence Center για το ελαιόλαδο, θα απέχει επομένως σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές ελληνικών ελαιολάδων αυτήν τη χρονιά».

Παρόμοιες αιχμές για την πορεία της εταιρείας μετά την αποχώρηση του Άρη Κεφαλογιάννη, που ήταν ιδρυτής της Gaea και επικεφαλής της επί 23 χρόνια, μέχρι το 2018, αφήνει και ο Stig Engelhardt Karlsen, πρώην brand manager για λογαριασμό της Gaea στη Νορβηγία. Όπως υποστηρίζει: «Κάποτε η Gaea αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση όσον αφορά στην ποιότητα στα σούπερ μάρκετ των σκανδιναβικών χωρών. Η ποιότητα και η ασφάλεια των τροφίμων ήταν κορυφαία προτεραιότητα με τον Άρη Κεφαλογιάννη, όταν εκείνος ηγείτο της εταιρείας. Το να αγνοείς την ποιότητα μπορεί να βλάψει το brand ολοσχερώς».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πρόγραμμα κατάρτισης των συνεργαζόμενων παραγωγών της Μπάρμπα Στάθης

Ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά και η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης συνεργάστηκαν για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εξειδικευμένου προγράμματος κατάρτισης, το οποίο απευθύνθηκε στους συνεργαζόμενους παραγωγούς της εταιρείας, με στόχο την ανάπτυξη των τεχνικών τους δεξιοτήτων, σχετικά με επίκαιρες θεματικές του κλάδου της αγροδιατροφής.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλάμβανε σειρά πρακτικών εκπαιδεύσεων με θέμα την αναγεννητική γεωργία, τη νέα ΚΑΠ και την κλιματική αλλαγή.

Οι εκπαιδεύσεις πραγματοποιήθηκαν από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Απρίλιο του 2024 στις κύριες καλλιεργητικές περιοχές της Μπάρμπα Στάθης. Οι θεματικές των εκπαιδεύσεων διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Αναγεννητική γεωργία, χρήση προϊόντων ειδικής θρέψης, αναγεννητικές και βιολογικές γεωργικές πρακτικές
  • Παρουσίαση του μοντέλου δικαιωμάτων και οικολογικών σχημάτων της Νέας ΚΑΠ 2023-2027, εστιάζοντας στα «Μέτρα Αγροτικής Ανάπτυξης», τη συμβολαιακή γεωργία ομάδων παραγωγών, τις οικονομικές ενισχύσεις και το στρατηγικό σχέδιογια τις καλλιέργειες των παραγωγών της
  • Κλιματική αλλαγή και γεωργία, τεχνολογίες προσαρμογής και μετριασμού των αρνητικών συνεπειών καθώς και γεωργία άνθρακα.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ahold Delhaize: Ο Claude Sarrailh προτεινόμενος για CEO σε Ευρώπη και Ινδονησία

Ο Claude Sarrailh είναι το πρόσωπο που προτείνει το εποπτικό συμβούλιο του ομίλου Ahold Delhaize για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου σε Ευρώπη και Ινδονησία, αντικαθιστώντας τον σημερινό CEO Wouter Kolk, ο οποίος έχει προαναγγείλει την αποχώρησή του από την Ahold Delhaize την 1η Οκτωβρίου 2024.

Ο Claude Sarrailh προέρχεται από τη Metro AG, όπου είναι Chief Customer and Merchandise Officer και μέλος του διοικητικού συμβουλίου από το 2022. Ο Claude Sarrailh εντάχθηκε στη Metro το 2006, μετά από μια δεκαετία στην Carrefour, και είχε αρκετούς ρόλους σε μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, πέρασε τρία χρόνια στην Κίνα ως διευθύνων σύμβουλος της Metro China, προτού ενταχθεί στο διοικητικό συμβούλιο της Metro το 2022.

«Ανυπομονώ να γνωρίσω τις διάφορες τοπικές μπράντες που εμπίπτουν στην ομπρέλα της εταιρείας και να συνδεθώ με τους ανθρώπους και τις κοινότητές τους. Κάθε brand έχει τα μοναδικά πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις του και ανυπομονώ να μάθω περισσότερα για το πώς λειτουργούν και τι τα κάνει επιτυχημένα», δήλωσε ο ίδιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε νερά και αναψυκτικά οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Απρίλιο

Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Απρίλιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του 1,10% (έναντι 0,28% τον Μάρτιο, 2,70% τον Φεβρουάριο και 3,00% τον Ιανουάριο 2024), σύμφωνα με στοχευμένη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Ειδικότερα, η μεταβολή του Απριλίου σε σχέση με τον Μάρτιο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ το 2024 στην πρώτη εβδομάδα του Μάϊου και δεν ενσωματώνεται στα στοιχεία της παρούσας μέτρησης.

Η μεγαλύτερη μείωση τιμών στις βρεφικές και παιδικές τροφές
Επιπλέον, σημειώθηκαν μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: βρεφικές και παιδικές τροφές με -4,57%, χαρτικά, πάνες και σερβιέτες με -2,99%, απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού με -2,71%, βούτυρα και αυγά με -2,34% και γαλακτοκομικά με -1,93%.

Στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, ενώ προϊόντα όπως το βούτυρο και τα αυγά επωφελούνται από τις προωθητικές ενέργειες λόγω του Πάσχα.

Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες: νερά και αναψυκτικά με +12,26%, μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη με +7,80%, αλκοολούχα ποτά με +7,68%, έτοιμα γεύματα με +5,14% και ξηροί καρποί και σνακ με +4,51%. Αναφορικά, τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο. Σημειώνεται ότι η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει το ελαιόλαδο καταγράφει αύξηση 4,29%. Σημειώνεται ότι η συγκρατημένη αύξηση οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Επιπλέον, το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, για τα οποία καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών και οδηγούσαν τις αυξητικές πιέσεις στον πληθωρισμό τροφίμων περιορίζεται ο ρυθμός αύξησης στο 2,09%.

Που αποδίδεται η τάση συγκράτησης τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Απρίλιο
Ένας από τους κύριους λόγους που αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ είναι η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Ειδικότερα, οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024. Από την άλλη, συνέβαλε οριστικά η σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού, καθώς οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής / τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Άλλοι δύο βασικοί λόγοι της εν λόγω τάσης συγκράτησης των τιμών στα σουπερμάρκετ είναι το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο και υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων.

Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

Επιπλέον, συνέβαλαν σε αυτό οι πρόσφατες προσφορές και εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου οι οποίες είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο δε, ότι η επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε μεγάλο αντίκτυπο στη συγκράτηση τιμών στα σουπερμάρκετ καθώς τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το Μικρό-Οινοποιείο Ακριώτου ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του στο κοινό

Το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Μαΐου 2024, από τις 11:00 έως τις 19:00, το Μικρό–Οινοποιείο Ακριώτου ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του στο κοινό και το προσκαλεί στις Πλαταιές Βοιωτίας στο πλαίσιο της οινικής εκδήλωσης «Ανοιχτές Πόρτες» με μια μοναδική οίνο-γευστική εμπειρία.

Ειδικότερα, η ομάδα του οινοποιείου με επικεφαλής την οινολόγο Βασιλική Ακριώτου θα υποδεχτεί και θα ξεναγήσει τους επισκέπτες στους χώρους του οινοποιείου. Σημειώνεται ότι οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν δωρεάν όλα τα βραβευμένα κρασιά του οινοποιείου με συνοδεία τοπικών προϊόντων και να μάθουν την ιστορία και τις λεπτομέρειες πίσω από τις ετικέτες από την οινολόγο Βασιλική Ακριώτου.

Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι η είσοδος και η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν.

Παράλληλα, ειδικές προσφορές και εκπτώσεις θα είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες οι οποίοι επιθυμούν να αγοράσουν κρασιά από το κατάστημα του οινοποιείου.

Το Μικρό–Οινοποιείο Ακριώτου βρίσκεται στις Πλαταιές Βοιωτίας σε απόσταση μόλις 1,5 ώρας από την Αθήνα. Η πρόσβαση είναι εφικτή είτε από την Αττική Οδό (Έξοδος 1 προς Θήβα/Ελευσίνα) είτε από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας (Έξοδος προς Θήβα/Χαλκίδα).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τη Γενική Διεύθυνση της Γρηγόρης αναλαμβάνει η Άννα Κολυβά

Τον ρόλο της Γενικής Διευθύντριας στην εταιρεία Γρηγόρης αναλαμβάνει από την 1η Ιουνίου 2024 η Άννα Κολυβά, απόφοιτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και κάτοχος ΜΒΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ειδικότερα, έχοντας ενταχθεί στο δυναμικό της Γρηγόρης το 2008, η Άννα Κολυβά εξελίχθηκε σε Marketing Director, το 2015, ενώ το 2023 ανέλαβε τις Εμπορικές & Shared Services Διευθύνσεις.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γρηγόρης, Βλάσσης Γεωργάτος δήλωσε σχετικά: «Η διευρυμένη και πολυετής εμπειρία της Άννας σε θέσεις ευθύνης της εταιρίας, σε συνδυασμό με τη στρατηγική σκέψη και το ομαδικό της πνεύμα, αποτελούν τη βάση για την επιτυχία στα νέα της καθήκοντα ως Γενική Διευθύντρια. Είμαι βέβαιος ότι η Άννα θα συνεχίσει να οδηγεί την εταιρία σε νέες επιτυχίες και επιδόσεις».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter