Χωριάτικη Ζύμη: Σε ανοδική τροχιά και με εξαγωγές σε 20 χώρες

Ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική παρουσίασε η σερραϊκή Χωριάτικη Ζύμη το 2023, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε ο εταιρικός της μετασχηματισμός, καθώς μετατράπηκε από Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία σε Ανώνυμη Εταιρεία. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης, το 2023 ο κύκλος εργασιών της έφτασε μια ανάσα από τα 30 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώθηκε στα 29,77 εκατ. ευρώ, έναντι 22 εκατ. το 2022, ενώ και τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από τα 7,06 εκατ. ευρώ του 2022 στα 10,38 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 34,75%. Την ανοδική πορεία της εταιρείας αντικατοπτρίζει και η ενίσχυση της κερδοφορίας της: τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 3.48 εκατ. ευρώ, έναντι 1,42 εκατ. το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 2.93 εκατ. ευρώ, έναντι 1,05 εκατ. το 2022.

Σημειώνεται ότι στις 13 Ιουλίου 2023, λίγες μέρες αφού εγκρίθηκε η μετατροπή της σε ΑΕ, η Χωριάτικη Ζύμη προχώρησε σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατά το ποσό των 950.000 ευρώ, δια της κεφαλαιοποιήσεως κερδών προηγούμενων χρήσεων συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, με αύξηση της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής κατά 190 ευρώ.

Περισσότεροι από 4.000 πελάτες στο εξωτερικό, συνεργασίες με μεγάλους retailers στο εξωτερικό
Το μεγάλο «άλμα» της εταιρείας, βέβαια, σημειώθηκε το 2022, όταν ο τζίρος της υπερδιπλασιάστηκε από τα 10,2 εκατ. ευρώ του 2021 στα 22 εκατ. ευρώ. H «έκρηξη» αυτή του τζίρου είχε προέλθει από την απορρόφηση της εταιρείας χονδρικής πώλησης προϊόντων ζύμης Nestia, μίας εταιρείας που στην τελευταία ολοκληρωμένη χρήση της πριν την απορρόφησή της, αυτήν του 2021, είχε καταγράψει τζίρο ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ και κέρδη 186.569 ευρώ.

Όπως δήλωσε πρόσφατα στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Χωριάτικης Ζύμης, Πασχάλης Τσιώλας, τα προϊόντα της εταιρείας είναι πλέον διαθέσιμα σε 20 χώρες, με νέες συνεργασίες σε Ισλανδία, Κροατία, Ρουμανία, Πολωνία, Νορβηγία και Ρωσία. Στην εγχώρια αγορά η Χωριάτικη Ζύμη μετρά πάνω από 4.000 πελάτες, ενώ στο εξωτερικό έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μεγάλων retailers.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης δυναμική παρουσία σε εκθέσεις στο εξωτερικό, και φέτος δίνει το «παρών» στην PLMA 2024 World of Private Label στο Άμστερνταμ και στη Διεθνή Έκθεση SIAL Paris, όπου και θα παρουσιάσει νέα καινοτόμα προϊόντα της σειράς Street Food.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Korinthian Foods: Σύμβαση 1,12 εκατ. ευρώ με τον δήμο Κορυδαλλού

Σε υπογραφή σύμβασης, συνολικού προϋπολογισμού 1,12 εκατ. ευρώ με τον Δήμο Κορυδαλλού προχώρησε η εταιρεία βιομηχανικής εστίασης Korinthian Foods. Το έργο αφορά τα έτη 2024-2025 και έχει στόχο την ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και απόρων μέσω της παροχής τροφίμων σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, στο Κοινωνικό Μαγειρείο, στο Κοινωνικό Παντοπωλείο, στη δομή παροχής βασικών αγαθών και στο κέντρο ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων του Δήμου Κορυδαλλού.

Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών τροφίμων, όπως αρτοποιία και ζαχαροπλαστική, κατεψυγμένα προϊόντα, είδη κρεοπωλείου, οπωροπωλείου και παντοπωλείου, καθώς και ελαιόλαδο. Οι διανομές των τροφίμων έχουν ήδη ξεκινήσει και εκτιμάται ότι θα καλύπτουν σε καθημερινή βάση τις διατροφικές ανάγκες χιλιάδων δημοτών Κορυδαλλού.

«Η παροχή τροφίμων υψηλής ποιότητας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αποτελεί βασική προτεραιότητά μας. Διαθέτουμε μακρά εμπειρία και τεχνογνωσία στην υλοποίηση ποικίλων και απαιτητικών έργων, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία διανομές τροφίμων σε πλήθος περιφερειακών ενοτήτων σε όλη την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, διασφαλίζουμε την ομαλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση όλων των ωφελούμενων στα σημεία διανομής, αναγνωρίζοντας τη ζωτική σημασία που φέρει η συνεργασία μας για τους δικαιούχους που αφορ», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ηλίας Κακογιάννης, ιδρυτής και CEO της Korinthian Foods.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

IWSR: Γιατί οι βιολογικοί και φυσικοί οίνοι είναι το μέλλον του κρασιού στον πλανήτη

Yψηλές προοπτικές για τις επιμέρους αγορές των φυσικών και βιολογικών οίνων βλέπει το ινστιτούτο ερευνών για οίνους και ποτά, IWSR (International Wine and Spirit Research), σε σχετική έκθεση ανάλυσης της αγοράς που έχει εκδώσει.

Εντός της έκθεσης αναφέρεται η πρόκληση της διατήρησης της τοποθέτησης ετικετών οίνων στο σύνολο της αγοράς: Οργανωμένο και παραδοσιακό λιανεμπόριο, σημεία εστίασης. Το IWSR εντοπίζει «δομική υποχώρηση» που έχει να κάνει με το πάγιο ζήτημα της κινητικότητας των ετικετών. Ο παραπάνω προβληματισμός έρχεται να ενισχυθεί από τις ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή παγκοσμίως, που απασχολούν τα κοινά και συνάμα, επηρεάζουν την παραγωγή, τη διάθεση, αλλά και την κινητικότητα των προϊόντων οίνου.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που κερδίζουν τους καταναλωτές
Ωστόσο, το IWSR εκτιμά ότι οι εναλλακτικοί οίνοι, κατηγορία όπου περιλαμβάνονται οι φυσικοί και βιολογικοί οίνοι, είναι ικανοί να αντιστρέψουν τη δυσοίωνη τάση, μέσω της επιπλέον αξίας που μπορούν να δείξουν ότι προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό, στη λογική της προσωποποιημένης πώλησης («το καλύτερο προϊόν για σένα»), της υψηλότερης ποιότητας, της προσεγμένης μικρής παραγωγής, της απουσίας θειωδών ουσιών, της υποστήριξης του δίκαιου εμπορίου πρώτων υλών (Fairtrade χαρακτήρας) και της υιοθέτησης βιώσιμων μεθόδων καλλιέργειας και αξιοποίησης αμπελώνων.

Ο οικονομικός διευθυντής του IWSR, Ρίτσαρντ Χάλστεντ, επιφορτισμένος με το κομμάτι της έρευνας που αξιολογεί ποιοτικά τους καταναλωτές, αναφέρει ότι «ο θετικός αντίκτυπος των εναλλακτικών οίνων αφορά κυρίως το καταναλωτικό κοινό άνω των 21 που έχει ήδη θετική εικόνα για την αγορά αλκοολούχων ποτών και επιπλέον, διαθέτει την οικονομική επιφάνεια να πληρώσει για προϊόντα που ταιριάζουν στις συνήθειες, τις γεύσεις, τις αξίες και της ανάγκες του». Το ίδιο κοινό φέρεται να προκρίνει τη λογική «αγόρασε λιγότερο αλκοόλ, αλλά αγόρασε ποτά καλύτερης ποιότητας».

«Τρέχουν» με ανάπτυξη +60% οι βιολογικοί οίνοι στις ώριμες αγορές τους
Οι βιολογικοί οίνοι φέρονται, σύμφωνα με το IWSR, να αυξάνουν τη δυναμική τους ως υποκατηγορία εντονότερα από οποιαδήποτε άλλη. Ο κ. Χάλστεντ επισημαίνει:

«Οι βιολογικοί οίνοι έχουν πλέον εισέλθει στην κύρια (mainstream) αγορά οίνου». Πέρα από την ευρεία τους ανάπτυξη σε Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Σουηδία (άνω του 60% σε αξία και σε όγκο πωλήσεων ανά χώρα), οι βιολογικοί οίνοι φαίνεται ότι έχουν προσεγγίσει σχετικά παρθένες αγορές για την υποκατηγορία, όπως η Βραζιλία, η Νέα Ζηλανδία και το Χονγκ Κονγκ.

Τέλος, η βιωσιμότητα φέρεται να απασχολεί όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού που καταναλώνει οίνο, σύμφωνα με το IWSR. Στις ΗΠΑ, η Generation Z καταναλώνει βιολογικούς οίνους με προστιθέμενη αξία, σε ποσοστό 30%, ενώ, για τους άνω των 60 ετών, το συγκεκριμένο ποσοστό αγγίζει μόλις το 12%.

Οι νεαρότερες ηλικίες επιβεβαιωμένα αναζητούν συχνότερα δεσμούς βιωσιμότητας, υγειούς ανάπτυξης και κοινές αξίες με τα προϊόντα οίνου που καταναλώνουν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΣΕΒΕ: Αύξηση εξαγωγών και θετικότερο κλίμα στις αγορές του εξωτερικού βλέπουν οι Έλληνες εξαγωγείς

Αύξηση των εξαγωγών τροφίμων, ποτών και αγροτικών προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 προβλέπει και αναμένει η πλειονότητα των Ελλήνων παραγωγών που ήδη πραγματοποιούν εξαγωγές, σύμφωνα με έκθεση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Οι θετικές απαντήσεις ως προς τις επιχειρηματικές προσδοκίες για τις επιχειρήσεις τους ανήλθαν σε 55% για τους ερωτηθέντες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της αγροδιατροφής, των τροφίμων, των ποτών και του καπνού.

Πρόκειται για το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό θετικών προσδοκιών για το πρώτο εξάμηνο του 2024, πίσω από τα χημικά, πλαστικά και φαρμακευτικά προϊόντα, αλλά και τα δομικά υλικά. Το 31% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αναμένει σταθερές εξαγωγές και μόλις το 14% εκτίμησε ότι οι εξαγωγές που κάνει η εταιρεία του θα μειωθούν.

Γιατί διαβλέπουν αύξηση εξαγωγών – Οι κυρίαρχοι παράγοντες
Συνολικά, το 53% των ερωτηθέντων εκτίμησε αύξηση εξαγωγών, η οποία αναλύθηκε, βάσει της έρευνας του ΣΕΒΕ, ως εξής: Το 54% ποντάρει στην εξεύρεση νέων διεθνών πελατών, το 44% βλέπει αυξημένη διεθνή ζήτηση για το προϊόν που εξάγει, το 18% εκτιμά ότι προσφέρει βελτιωμένο προϊόν, το 17% έριξε το βάρος στη δημιουργία νέου προϊόντων και αναμένει τα αποτελέσματα στις πωλήσεις, το 17% στηρίζεται σε εποχιακή ζήτηση, το 13% στηρίζει τις θετικές προοπτικές στην ανάπτυξη του παγκοσμίου εμπορίου που παρατηρεί και το 1% εκτιμά ότι οι θετικές προοπτικές συνδέονται με την αύξηση της ανταγωνιστικότητας ελέω υποτίμησης του ευρώ έναντι άλλων νομισμάτων.

Ειδικότερα, ως προς το υποσύνολο του 53%, το 21% αυτού βλέπει μεγάλη αύξηση εξαγωγικών επιδόσεων στον κλάδο του στο πρώτο εξάμηνο του 2024, το 1% πολύ μεγάλη αύξηση και το 78% μικρή αύξηση.

Άλλωστε, το 41% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι θα αυξηθεί η παγκόσμια ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, ως πρώτο και κύριο παράγοντα ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.

Οι προσδοκίες εγχώριων πωλήσεων
Αναφορικά με τις εγχώριες πωλήσεις, οι προσδοκίες διαμορφώθηκαν ως εξής: Αύξηση αναμένει το 61% των ερωτηθέντων, σταθερότητα το 30% και μείωση το 9%. Από τις επιχειρήσεις που εξέφρασαν αισιόδοξη στάση και αποτελούν περισσότερο από το ήμισυ του δείγματος, το 54% εξ αυτών το απέδωσε στην αυξημένη ζήτηση για το προϊόν τους, το 46% στην ευνοϊκή εγχώρια οικονομική συγκυρία και το 30% στην εποχιακή ζήτηση. Σε μικρότερο βαθμό αναμένεται να επιδράσουν η δημιουργία νέου προϊόντος (19%), η εξεύρεση νέων πελατών (19%), η βελτίωση του υφιστάμενου προϊόντος (13%) και η ευνοϊκή διεθνής οικονομική συγκυρία (6%). Το 78% των αισιόδοξων απαντήσεων δήλωσε ότι αναμένει μικρή αύξηση των εγχώριων πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2024, ενώ το 21% αναμένει μεγάλη αύξηση. Μόλις το 1% αναμένει πολύ μεγάλη αύξηση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επ. Ανταγωνισμού: Πρόστιμο 30.000 ευρώ στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Την επιβολή προστίμου ύψους 30.000 ευρώ στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαπιστώνοντας εκπρόθεσμη γνωστοποίηση συγκέντρωσης που αφορά στη μεταβολή στον έλεγχο επί της αλυσίδας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες από τον αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας Ελληνικά Μάρκετ ΑΕ στον αποκλειστικό έλεγχο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, κάθε συγκέντρωση επιχειρήσεων πρέπει να γνωστοποιείται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσα σε τριάντα ημέρες από τη σύναψη της συμφωνίας που εξασφαλίζει τον έλεγχο της επιχείρησης. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία, προκύπτει ότι η εν λόγω συμφωνία γνωστοποιήθηκε εκπρόθεσμα στην υπηρεσία, υπερβαίνοντας κατά 33 ημέρες την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης γνωστοποίησης της συγκέντρωσης.

Υπενθυμίζεται ότι, επί της ουσίας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την εξαγορά της Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός με απόφασή της το 2022, κρίνοντας ότι δεν συντρέχουν αμφιβολίες ως προς την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αυξήθηκαν οι εισαγωγείς ελληνικού ακτινιδίου στην Αργεντινή

Σε εκδηλώσεις προβολής του ελληνικού ακτινιδίου προχώρησαν Αργεντινοί εισαγωγές, εκμεταλλευόμενοι κονδύλια του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Delicious Fruits.
Σύμφωνα με το αρμόδιο Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, οι εκδηλώσεις προβολής πραγματοποιήθηκαν στο Μπουένος Άιρες και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, καταδεικνύοντας το ενδιαφέρον των ντόπιων τελικών σημείων παραδοσιακού λιανεμπορίου για συμπερίληψη των ελληνικών ακτινιδίων στα ράφια τους. Το ακτινίδιο αποτελεί φρούτο στο οποίο το αργεντίνικο καταναλωτικό κοινό είναι επαρκώς εκπαιδευμένο, ως προς την κατανάλωσή του.

Παράλληλα, στελέχη των ίδιων εισαγωγικών εταιρειών, αλλά και άλλων, νέων εταιρειών, που πάντως εισάγουν κυρίως φρούτα και οπωροκηπευτικά στην Αργεντινή, πραγματοποίησαν, στο πλαίσιο του ίδιου ευρωπαϊκού προγράμματος, ταξίδι στην Ελλάδα για επιθεώρηση ντόπιων φρούτων. Συγκεκριμένα, επισκέφθηκαν παραγωγούς της Ημαθίας, γεγονός που συνέβαλε στην αύξηση εξαγωγικών συνεργειών για το ελληνικό ακτινίδιο, το οποίο πλέον θα μεταφέρεται στην Αργεντινή από περισσότερους εισαγωγείς κατ’ απόλυτη τιμή.

Ως προς την εισαγωγική σχέση των δύο χωρών προς την Ελλάδα, η Αργεντινή εξάγει στη χώρα μας ολοένα και περισσότερο αυξημένο όγκο ξηρών καρπών (κυρίως αραχιδών), αχλαδιών και εσπεριδοειδών κι επίσης, κατεψυγμένα ιχθυηρά, κυρίως γαρίδες διαφόρων ποικιλιών, και βόεια κρέατα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σημαντική αύξηση εξαγωγών ελληνικών φρούτων και καρπών στη Μολδαβία

Σημαντική αύξηση της αξίας εξαγωγών φρούτων από Ελλάδα προς Μολδαβία παρατηρήθηκε το 2023, σύμφωνα με την αντίστοιχη έκθεση της ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, που είναι αρμόδια και για τα σχετικά εμπορικά στοιχεία της γείτονος Μολδαβίας.

Πιο συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ 2022 και 2023 σημειώθηκε στα νωπά κεράσια, βερύκοκα και ροδάκινα, από €570.757 σε 2,7 εκατ. ευρώ. Μιλάμε για υπερτετραπλασιασμό εξαγωγών στη συγκεκριμένη υποκατηγορία. Αντίστοιχα, τα νωπά ή ξερά εσπεριδοειδή αυξήθηκαν κατά %, από τα 2,14 εκατ. ευρώ του 2022, σε 2,92 εκατ. ευρώ για το 2023. Αντίστοιχα, τα λοιπά νωπά φρούτα και οι άλλοι ελληνικοί καρποί αύξησαν τις εξαγωγές τους προς τη Μολδαβία, κατά %, από τα 2 εκατ. ευρώ, σε 2,54 εκατ. ευρώ.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε η ανταγωνιστικότητα της τιμής των ελληνικών φρούτων προς εξαγωγή, επειδή οι υψηλές τιμές των τροφίμων -και των καυσίμων- έπληξαν την αγοραστική δύναμη του μολδαβικού καταναλωτικού κοινού, όπως εκτίμησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Βουκουρέστι.

Άνοδο σημείωσαν και οι εξαγωγές σίτου και σιμιγδαλιού, από τα 14,1 εκατ. ευρώ, σε 16,4 εκατ. ευρώ (αύξηση ύψους %), μειώθηκαν ραγδαία όμως, κατά %, οι εξαγωγές καλαμποκιού, από τα 16,8 εκατ. ευρώ του 2022 σε 5,32 εκατ. ευρώ το 2023, κάτι που όμως κατά κύριο λόγο οφείλεται στην ομαλοποίηση του εφοδιασμού καλαμποκιού της Μολδαβίας από την πιο κοντινή της, Ουκρανία. Η εφοδιαστική αλυσίδα καλαμποκιού είχε διαρραγεί μετά το ξέσπασμα του πολέμου στα ουκρανικά εδάφη. Το 2023, η Ελλάδα εξήγαγε για πρώτη φορά σπέργματα αγριογογγύλης και σπέρματα αγριοκράμβης, προς καλλιέργεια ηλιάνθων, με αξία εξαγωγών που συνολικά ανήλθε σε 2,45 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τρία νέα digital videos για την προώθηση της μπύρας Άλφα Χωρίς

Τρία νέα digital videos, για την προώθηση της μπύρας Άλφα Χωρίς, ετοίμασε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Μέσα από τα τρία βίντεο, στις τρεις διαφορετικές καθημερινές ιστορίες της εκδρομής, της παραλίας και της εργασίας (το κατάστημα), στόχος είναι να αναδειχθούν οι φορές και οι περιστάσεις όπου μπορεί κανείς να απολαύσει τη γεύση και τα αρώματα μιας μπύρας δίχως την επίδραση του αλκοόλ, κάθε στιγμή, χωρίς περιορισμούς.

Τα τρία βίντεο είναι μουσικά επενδεδυμένα με το τραγούδι «Κι έμεινα εδώ», σε στίχους και μουσική του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου και ερμηνεία του Μπάμπη Στόκα, έχοντας ως κυρίαρχο μήνυμα το παρακάτω: «Χωρίς τους ανθρώπους μας δεν γίνεται, Άλφα Χωρίς αλκοόλ γίνεται».

Τα βίντεο δημιούργησε και επιμελήθηκε η Soho Square Athens, την παραγωγή ανέλαβε η Takes 2 και τη σκηνοθεσία ο Γιώργος Κανελλόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Grocery Outlet Holding Corp.: Τεχνικοί λόγοι έφεραν ζημίες στο πρώτο τρίμηνο 2024

Ξεπέρασε το 1 εκατ. δολάρια ο τζίρος της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Grocery Outlet Holding Corp. στο πρώτο τρίμηνο 2024, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, όπου είναι εισηγμένη (δείκτης NASDAQ).

Οι πωλήσεις τριμήνου ξεπέρασαν τα 967,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 7,4%, συγκριτικά με πέρσι. Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2024, η Grocery Outlet Holding Corp. άνοιξε έξι νέα σούπερ μάρκετ και πλέον, κατέχει 474 καταστήματα συνολικά, σε εννέα διαφορετικές Πολιτείες.

Ο μέσος όρος αύξησης πωλήσεων ανά κατάστημα διαμορφώθηκε στο 3,9%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, παρά τη σημαντική μεσοσταθμική μείωση συνολικού περιθωρίου κέρδους στο 29,3%, που προκάλεσαν οι δυσλειτουργίες τεχνολογικών συστημάτων που επιβεβαιωμένα αντιμετώπισε από τον Αύγουστο του 2023 έως και τα τέλη Ιανουαρίου 2024. Το μειωμένο περιθώριο και τα αυξημένα διαχειριστικά τέλη κατά 13,3% εξηγούν τις ζημιές ύψους €932.000 του πρώτου τριμήνου. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 37,5%, στα 36,6 εκατ. ευρώ, διαμορφούμενα σε ποσοστό 3,8% επί των πωλήσεων.

«Είμαστε απογοητευμένοι που τεχνικοί λόγοι ανέτρεψαν την κερδοφόρα πορεία μας. Προσδοκούμε επιστροφή στην κερδοφορία στο σύνολο του 2024», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αρ Τζέι Σίντι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεσμεύεται στη μείωση χρήσης πλαστικού

Τη στάση των επιχειρήσεων της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών απέναντι στη βιωσιμότητα, τώρα και σε πέντε χρόνια από τώρα, εξέτασε έρευνα της Tetra Pak, διαπιστώνοντας πως το 50% των συμμετεχουσών εταιρειών εστιάζουν την προσοχή τους στη ζήτηση των καταναλωτών ως τον κινητήριο παράγοντα πίσω από την εφαρμογή νέων βιώσιμων λύσεων στον τομέα της παραγωγής και επεξεργασίας.

Το 77% των επιχειρήσεων εξέφρασε προθυμία να αποδεχθεί συμβιβασμούς που σχετίζονται με το κόστος εφαρμογής βιώσιμων λύσεων παραγωγής και επεξεργασίας, παρά το γεγονός ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει συνεχείς μακροοικονομικές προκλήσεις. Αυτή η άποψη ακολουθεί όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο COP28, κατά τη διάρκεια του οποίοι πολλοί εμπορικοί εταίροι δεσμεύθηκαν σε στόχους και πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου του πλάνου δράσης της Tetra Pak προς τον μετασχηματισμό των συστημάτων τροφίμων.

Η εστίαση των επιχειρήσεων στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα φαίνεται να βρίσκεται σε σημείο καμπής, με την επείγουσα ανάγκη υιοθέτησης πρακτικών που ελαχιστοποιούν τις τιμές άνθρακα στα συστήματα τροφίμων του κόσμου να αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% τα επόμενα πέντε χρόνια, από το 49% στο 59%. Όταν ρωτήθηκαν πώς οι εμπλεκόμενοι στη βιομηχανία επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων μπορούν να συμβάλουν, το 65% των εταιρειών αναγνώρισε τη σημασία της ανάπτυξης νέων προϊόντων, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η καινοτομία στον παγκόσμιο αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον Gilles Tisserand, Vice President Climate & Biodiversity στην Tetra Pak, η εταιρεία πούλησε 46% περισσότερες συσκευασίες που κατασκευάζονται από φυτικά πολυμερή το 2023 σε σύγκριση με το 2021, γεγονός που υποδεικνύει ότι πράγματι η βιομηχανία έχει δεσμευτεί να αλλάξει συνήθειες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter