Οι λόγοι του διαζυγίου Έψα και Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων

Στην αλλαγή στρατηγικής που ακολουθεί η νέα διοίκηση της Έψα οφείλεται η αποχώρηση της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) από το μετοχικό σχήμα της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η διοίκηση της Αγριά Εμπορική είχε ενημερώσει την ΗΒΕ για την στρατηγική που επιτάσσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην Έψα και η οποία από την αρχή περιελάμβανε κατάργηση κωδικών, ανάμεσά τους και η Έψα Cola, αλλά και η Έψα Blood Orange. Η Αγριά Εμπορική προκύπτει ότι έχει οραματιστεί επιθετικό εμπορικό πλάνο για τους κωδικούς Έψα. Ιδίως στο κανάλι της Ho.Re.Ca., η Έψα προσανατολίζεται να προμηθεύσει τους συνεργάτες με ψυγεία και λοιπές παροχές.

Η νέα στρατηγική της Έψα και το επιθετικό πλάνο προώθησης και awareness
Στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, η Έψα ποντάρει στο rebranding που ολοκλήρωσε και στους νέους κωδικούς καινοτόμων συνταγών «αναψυκτικών με διαφορετικό ενδιαφέρον» που λάνσαρε (πορτοκάλι cola, yuzu cola, ροζ γκρέιπφρουτ με λεμόνι, πορτοκάλι με γιασεμί, λεμόνι με ιβίσκο), ξεφεύγοντας δηλαδή από την παραδοσιακή λογική του ταχυκίνητου αναψυκτικού: Προχωρά στην προώθηση πιο ακριβών κωδικών, διαφορετικής γευστικής εμπειρίας, οι οποίοι κρίνεται πως είναι ικανοί να προσθέσουν περισσότερη αξία στα αναψυκτικά Έψα. Άλλωστε, όπως πληροφορείται το FOODReporter, η απόφαση της διοίκησης της Έψα να διατηρήσει την πολιτική ανατιμήσεων στα αναψυκτικά της μέσα στο προηγούμενο δίμηνο επηρέασε σημαντικά τα μερίδιά της, με αποτέλεσμα να απωλέσει το μεγαλύτερο κομμάτι των κερδισμένων μεριδίων που είχε αποκομίσει στο προηγούμενο δωδεκάμηνο, όταν πωλούσε με προσφορές σε ανταγωνιστικές τιμές κάτω του κόστους σε παραδοσιακούς κωδικούς, όπως η πορτοκαλάδα και η λεμονάδα.

Πώς κατέληξαν τα συμφέροντα να είναι «αντικρουόμενα»
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τη συνεργασία ΗΒΕ και Έψα ήταν η προσπάθεια υψηλόβαθμων στελεχών της Αγριά Εμπορική για να παρουσιαστεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, το rebranding του κωδικολογίου με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων Έψα και το λανσάρισμα των νέων κωδικών κάτω από κοινή δήλωση όλων των μετόχων. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η διοίκηση της ΗΒΕ έκρινε ότι «υπάρχει πλέον αντικρουόμενο συμφέρον» στην υποστήριξη του νέου προωθητικού branding πλάνου της Έψα -πόσο μάλλον και με την εμφάνιση στελεχών της προς τα έξω για τη στήριξη του πλάνου- αλλά και αρκετά χρήματα που πρέπει να δαπανηθούν ως προς το awareness όλων των αλλαγών.

Ο πρόεδρος της ΗΒΕ, Πέτρος Σεπετάς, δήλωσε, μετά την απόφαση της αποεπένδυσης: «Μετά την ανακοίνωση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματός μας, ύψους 100 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, αποφασίσαμε, μετά από δέκα χρόνια συμμετοχής μας, να αποεπενδύσουμε από την Έψα, κρίνοντας ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδυτές στο σχήμα αυτό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας σχεδιασμό για ανάπτυξη, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη θέση μας στην αγορά. Είμαστε η μεγαλύτερη εταιρεία εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία αναψυκτικών στη χώρα. Συνεχίζουμε να στοχεύουμε ακόμη πιο ψηλά πιστοί στις αξίες και τη στρατηγική μας».

Ειδικά για το κομμάτι προώθησης στο ράφι του σούπερ μάρκετ, από πληροφορίες προκύπτει ότι η Έψα θα διεκδικήσει περισσότερο χώρο για τους νέους κωδικούς της, οπότε ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί. Η ΗΒΕ θα βρίσκεται πλέον από την πλευρά των ανταγωνιστών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κερδίζουν μερίδιο οι τσίχλες στις συνολικές αγορές τροφίμων στη μικρή λιανική

Μεγάλη αύξηση αξίας πωλήσεων, κατά 23%, στην κατηγορία τσίχλας και καραμέλας διαπιστώνεται μέσα από τα στοιχεία που παρέχει η Intale στο FOODReporter, για το σταθερό δείγμα καταστημάτων μικρής λιανικής που εξετάζει η εταιρεία.

Η αύξηση αφορά τις πωλήσεις του τελευταίου δωδεκαμήνου στην υποαγορά που περιλαμβάνει α) μασώμενες τσίχλες (chewing gums), β) σκληρές (candies) και γ) μαλακές καραμέλες (jellies). Από τα στοιχεία της Intale, προκύπτει ότι η τιμή ανά τεμάχιο έχει αυξηθεί και στις τρεις υποκατηγορίες: Στις τσίχλες παρατηρούμε την υψηλότερη αύξηση τιμής, κατά 14,8% στο δωδεκάμηνο. Στις μαλακές καραμέλες, η τιμή αυξήθηκε κατά 13% και στις σκληρές καραμέλες κατά 9,4%. Οι τσίχλες, ως υποκατηγορία της συνολικής κατηγορίας τσίχλας και καραμέλας, κερδίζουν μερίδιο ύψους 2,4% σε αξία πωλήσεων, το οποίο διαμορφώνεται σε 42,9%, έναντι 40,5% πέρσι. Στις μαλακές καραμέλες παρατηρείται μείωση μεριδίου που αγγίζει το 1,9%, από το 29,8%, σε 27,9%. Οι σκληρές καραμέλες υποχώρησαν ηπιότερα σε μερίδιο κατά 0,5%, από το 29,7% στο 29,2%.

Η συνολική υποαγορά τσίχλας και καραμέλας αποτελεί το 9,9% του συνολικού τζίρου στη μικρή λιανική που αφορά τρόφιμα. Συμμετέχει στο 21,6% των συναλλαγών αγοράς τροφίμων.

Η υποκατηγορία της τσίχλας ανεβαίνει κατά 30,4% ως προς την αξία πωλήσεων και κατά 15,7% σε συναλλαγές αγορών. Το μέσο κατάστημα πραγματοποιεί 248 συναλλαγές το μήνα με αγορά τσίχλας. Το μέσο έξοδο σε τσίχλα ανά καλάθι αγοράς ανέρχεται σε €1,17. Η μέση τιμή ανά τεμάχιο τσίχλας που είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά έχει υπολογιστεί στα €0,86. Συμπεραίνεται ότι αγοράζονται περισσότερο από ένα τεμάχια κατά μέσο όρο σε κάθε απόδειξη αγορών και ότι λίγο περισσότεροι από τρεις στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν και δεύτερο τεμάχιο που περιέχει τσίχλες.

Αυξημένη μέση τιμή σε όλες τις υποκατηγορίες σοκολάτας
Σύμφωνα με στοιχεία της Intale, στα καταστήματα που αποτελούν σταθερό δείγμα δεδομένων, η κατηγορία της σοκολάτας αυξάνει τον τζίρο της κατά 17,4% το τελευταίο δωδεκάμηνο. Η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί το 14,6% της συνολικής αξίας πωλήσεων σε τρόφιμο λιανικής και συμμετέχει στο 22% των συναλλαγών αγοράς. Η τιμή ανά τεμάχιο έχει αυξηθεί σε όλες τις υποκατηγορίες προϊόντων που περιέχουν σοκολάτα, με τη μικρότερη, απειροελάχιστη αύξηση να αφορά την υποκατηγορία της γκοφρέτας (0,2%). Οι παραδοσιακές πλάκες σοκολάτας (chocolate tablets) έχουν αυξήσει την τιμή τους κατά 4% σε εύρος δωδεκαμήνου, αλλά το μερίδιό τους ως προς την αξία πωλήσεων έτους έχει μειωθεί από 52,9% σε 49,1%.

Εξαιτίας των ανατιμήσεων στις οποίες έχουν προχωρήσει οι «παίκτες» της υποκατηγορίας, οι πλάκες σοκολάτας έχουν αυξήσει τη συνολική αξία πωλήσεων κατά 8,9%, ενώ παράλληλα συμμετέχουν σε 4,3% περισσότερες συναλλαγές αγοράς, κάτι που επίσης καταδεικνύει τη συχνότερη αγορά σε πλάκες σοκολάτας εκ μέρους των καταναλωτών, ως έναν ακόμη πιθανό παράγοντα αύξησης της συνολικής αξίας πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Intale, το μέσο κατάστημα πραγματοποιεί 187 συναλλαγές ανά μήνα, οι οποίες περιέχουν πλάκες σοκολάτας. Το μέσο έξοδο για τη συγκεκριμένη υποκατηγορία ανά καλάθι αγορών ανέρχεται σε €2,63, με μέση τιμή ανά τεμάχιο να βρίσκεται στα €1,97.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ: Αύξηση κατά 15,33% στις πωλήσεις του Ομίλου

Σε 23,10 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις του ομίλου Costa Lazaridi το 2023 έναντι των 20,03 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 15,33%, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση του Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ (Costa Lazaridi).

Βάσει κατανομής εσόδων, στην Ελλάδα σημειώθηκε αύξηση +21,52% (στα 19.125.746 ευρώ το 2023 έναντι των 15.738.375 ευρώ το 2022), με τις λοιπές χώρες εντός ΕΕ να φανερώνουν ελαφρά μείωση κατά 0,41% και οι λοιπές χώρες εκτός ΕΕ μείωση κατά 20,34%. Τα μικτά κέρδη του ομίλου επηρεάστηκαν θετικά από την αύξηση των πωλήσεων παρά την αλματώδη αύξηση των τιμών των α’ και β’ υλών, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,23% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

Όσον αφορά στις πωλήσεις της εταιρείας το 2023 ανήλθαν σε 22,90 εκατ. ευρώ έναντι 19,90 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,10%. Η μεταβολή των πωλήσεων της εταιρείας στην κατανομή των εσόδων είναι σχεδόν αντίστοιχη με αυτήν του ομίλου. Τα μικτά κέρδη από το σύνολο των δραστηριοτήτων αυξήθηκαν κατά 13,06% περίπου έναντι του 2022 λόγω της αύξησης πωλήσεων. Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση, τα κέρδη EBITDA του ομίλου ανήλθαν στα 6,44 εκατ. ευρώ το 2023 (στα 5,3 εκατ. ευρώ το 2022) και, αντίστοιχα, της εταιρείας στα 6,38 εκατ. ευρώ (στα 5,2 εκατ. το 2022).

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Costa Lazaridi για το καλοκαίρι του 2024, πρόκειται να ξεπεραστούν ακόμη και τα επίπεδα-ρεκόρ της περσινής χρονιάς, κάτι που αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

3αλφα: Αποχωρεί μετά από 42 χρόνια η Όλγα Κουρέα

Η οικογένεια της 3αλφα ανακοινώνει με ιδιαίτερη συγκίνηση ότι η Όλγα Κουρέα, την οποία αποκαλεί ως «ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της», αποσύρεται από την ενεργό επαγγελματική δράση. μετά από 42 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης παρουσίας της μέσα στην εταιρεία.

«Η Όλγα Κουρέα είναι και θα είναι πάντα κομμάτι της ιστορίας και μέλος της οικογένειας της 3αλφα», αναφέρει η εταιρεία και συνεχίζει: «Πέρα από τους κομβικούς ρόλους σε πολλά και διαφορετικά τμήματα της εταιρείας, από τον ποιοτικό έλεγχο, τις προμήθειες, τις πωλήσεις και το marketing, μέχρι και τις εξαγωγές, η Όλγα Κουρέα, με την αφοσίωση, την επιμονή, την αξιοσύνη, τις αξίες, την πυγμή και τον επαγγελματισμό της συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της εταιρείας σε όλα τα επίπεδα».

Η κυρία Κουρέα αποτέλεσε ένα από τα βασικά στελέχη που συνέβαλαν αποφασιστικά στην δημιουργία του Συνδέσμου Ορυζόμυλων Ελλάδος (ΣΟΕ), του οποίου διετέλεσε Πρόεδρος μεταξύ 2020-2022. Από το 2022 έως σήμερα κατέχει τη θέση Αντιπροέδρου της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελληνικού Ρυζιού (ΕΔΟΡΕΛ).

«Οι εταιρείες είναι οι άνθρωποι που τις απαρτίζουν», αναφέρει συμπερασματικά η 3αλφα και ευχαριστεί την κυρία Κουρέα, μετά τα 42 χρόνια εργασίας της, για την αφοσίωσή της και το έργο της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα καμπάνια για τον Λουμίδη Παπαγάλο

Νέα τηλεοπτική καμπάνια ξεκινά ο καφές Λουμίδης® Παπαγάλος, με αληθινές, ανθρώπινες ιστορίες. Το τηλεοπτικό σποτ υπογράφει η McCann Athens και την παραγωγή η Topcut Modiano, με παραγωγό τον Μύρωνα Παπαδάκη.

H επικοινωνία, σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων, γίνεται από την IKON Fleishman Hillard. H σκηνοθεσία είναι του Βασίλη Κεκάτου και τη μουσική επιμελήθηκε ο Κωστής Μαραβέγιας. Η καμπάνια στέλνει μήνυμα ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης για το πόσο πολύτιμη μπορεί να είναι η απλή καθημερινή επικοινωνία με τους μεγαλύτερους αγαπημένους μας ανθρώπους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Αγριά Εμπορική αυξάνει το μετοχικό της μερίδιο στην Έψα

Παρά το γεγονός ότι το «διαζύγιο» της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) από τη βιομηχανία αναψυκτικών Έψα επισημοποιήθηκε μόλις χθες Δευτέρα 29 Απριλίου 2024, η Αγριά Εμπορική, μεγαλομέτοχος της Έψα ήδη από το προηγούμενο μετοχικό στάδιο, είχε ήδη προνοήσει για την αποχώρηση της ΗΒΕ από το μετοχικό σχήμα της Έψα.

Εξάλλου, η ίδια ανέλαβε την αγορά μετοχών της ΗΒΕ, βάσει προβλέψεων της μετοχικής αξίας της Έψα στο χρονικό διάστημα της εισόδου της ως επενδυτή στη βιομηχανία αναψυκτικών του Βόλου, όταν δηλαδή είχε πραγματοποιηθεί η τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πριν την τελευταία.

Την 1η Απριλίου 2024 -και ενώ η ΗΒΕ είχε ήδη ενημερωθεί για τους σκοπούς της Έψα, που καθιστούσαν τη δική της αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ως αναγκαία και απαραίτητη- η αυτόκλητη και καθολική έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Αγριά Εμπορική ΑΕ είχε αποφασίσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τελευταίας κατά €5.619.140, μέσω έκδοσης 561.914 νέων κοινών ονομαστικών μετοχών, ονομαστικής αξίας €10,00 η καθεμία. Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Αγριά Εμπορική, που υπερδιπλασίασε το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας σε €10.832.140, έχει ήδη ολοκληρωθεί με καταβολή μετρητών στο 100% του ποσού αύξησης και ουσιαστικά, προαναγγέλλει τη συμμετοχή της εταιρείας στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που απαιτούν οι νέες εμπορικές ενέργειες της Έψα, μαζί με την κάλυψη κατά 100% του ποσοστού που θα αναλογούσε στην αποχωρήσασα ΗΒΕ.

Ο πρόεδρος του SMERemediumCAP, μεγαλομετόχου σχήματος αμοιβαίων κεφαλαίων στην Αγριά Εμπορική, Νίκος Καραμούζης δήλωσε: «Είναι βαθιά η εκτίμηση μας για τον Πέτρο Σεπετά και την οικογένεια του, καθώς και για την επιτυχή επιχειρηματική του πορεία, που δημιουργεί σταθερά οικονομική και κοινωνική αξία.

Αποφασίσαμε, μετά από φιλικές και γόνιμες συζητήσεις, ότι θα ήταν καλύτερο για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, να ακολουθήσουν ανεξάρτητη επιχειρηματική πορεία, με την αγορά από την SMERC του ποσοστού μετοχικής συμμετοχής της εταιρείας Ηπειρωτικών Εμφιαλώσεων στην Έψα, έτσι ώστε και οι δυο εταιρείες να υλοποιήσουν απρόσκοπτα τα δικά τους φιλόδοξα σχέδια και στρατηγική ανάπτυξης, χωρίς αμοιβαίες δεσμεύσεις και περιορισμούς, σε ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Θα στηρίξουμε τη δυναμική ανάπτυξη της Έψα, ώστε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε λειτουργία ο αναβαθμισμένος e-Καταναλωτής

Ολοκλήρωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων την αναβάθμιση της πλατφόρμας e-Καταναλωτής, με ενημερωμένες εκδόσεις για smartphones και tablets. Η εφαρμογή θεωρείται χρήσιμο εργαλείο, ώστε να συγκρίνονται τιμές, αλλά και για να δημιουργούν οι καταναλωτές καλάθι με προϊόντα και συνεπώς, να πραγματοποιούν αγορές στο χαμηλότερο κόστος, από την εκάστοτε αλυσίδα που προσφέρει τα φθηνότερα.

Ο e-Καταναλωτής παρέχει δυνατότητα διαφανούς σύγκρισης τιμών σε 3.000 βασικά και ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Ακολούθως δίνεται η δυνατότητα ανεύρεσης του φθηνότερου καλαθιού, με κριτήριο τιμή και διαθεσιμότητα και με βοήθεια του χάρτη που περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα. Ο καταναλωτής ελέγχει όλα τα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται πλησίον του τόπου διαμονής του, πριν ξεκινήσει τις αγορές. Περιλαμβάνεται σύγκριση τιμών πολλαπλών προϊόντων μεταξύ αλυσίδων.

Η πηγή άντλησης τιμών είναι το κεντρικό e-shop κάθε αλυσίδας. Ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Οι τιμές ενημερώνονται καθημερινά στις 10:00. «Συνεχίζουμε τις δραστικές παρεμβάσεις, παρέχοντας νέα εργαλεία και βελτιστοποιώντας τα διαθέσιμα, με κύριο γνώμονα την προστασία, τη βοήθεια στον καταναλωτή, την ενίσχυση της διαφάνειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών», σημείωσε ο υπουργός Κώστας Σκρέκας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lidl UK: Επένδυση 585 εκατ. ευρώ για βιώσιμη συμβολαιακή χοιροτροφία

Νέα επένδυση ύψους 585 εκατ. ευρώ στον τομέα χοιρινού κρέατος πραγματοποιεί η Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η αλυσίδα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δημιουργεί νέα μονάδα επεξεργασίας χοιρινού κρέατος, σε συνεργασία με τις εταιρείες εκτροφής και επεξεργασίας χοίρων, Cranswick και Pilgrim’s Europe. Κυρίαρχος σκοπός είναι να προαχθεί η βέλτιστη μεταχείριση και ευζωία των ζώων, με παράλληλη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η Lidl αναμένεται να εφαρμόσει για το Ηνωμένο Βασίλειο στρατηγική «ανοικτού κόστους πρώτης ύλης», μέσα από τον νέο επιχειρησιακό βραχίονα Lidl Pork Producer Group, που στοχεύει «σε ένα νέο, περισσότερο βιώσιμο εκατέρωθεν μοντέλο τιμής, με έμφαση στη βιωσιμότητα των παραγωγών και των εγκαταστάσεών τους».

Η συγκεκριμένη στρατηγική υπολογίζει το κόστος εκτροφής κάθε ζώου και παράλληλα, εξασφαλίζει στις συνεργαζόμενες εκτροφικές επιχειρήσεις την αγορά, εκ μέρους της Lidl UK, ελάχιστου εγγυημένου αριθμού σφαγίων ανά επιχείρηση και επιπλέον, «κλειδωμένο» περιθώριο κέρδους ανά σφάγιο. Θυμίζουμε ότι η Lidl είχε έμπρακτα υποστηρίξει τον χοιροτροφικό κλάδο του Ηνωμένου Βασιλείου, όταν υπήρχαν θανατώσεις ζώων, μειώσεις κοπαδιών και κλείσιμο σχετικών επιχειρήσεων το 2022, με επένδυση 16,4 εκατ. ευρώ. Η Lidl UK καταλαμβάνει το 11% του ετήσιου τζίρου σε χοιρινό κρέας στη χώρα (τέταρτος κατά σειρά «παίκτης»), σύμφωνα με στοιχεία της Kantar.

Επιπλέον κονδύλια για αναλυτική έρευνα και ανάπτυξη
Η αλυσίδα έχει επίσης δεσμευτεί για την εκταμίευση επιπλέον κονδυλίων έρευνας και ανάπτυξης για εγχειρήματα που αφορούν βιώσιμη προσομοίωση των συμπεριφορών των χοίρων εν ζωή, ώστε να αφουγκραστούν τις ανάγκες τους και να συμβάλλουν στη βέλτιστη μεταχείρισή τους κατά το διάστημα της εκτροφής:

Πιο συγκεκριμένα, έχουν τοποθετηθεί πιλοτικά τρισδιάστατες κάμερες που καταγράφουν το περιβάλλον εκτροφής και τον ακριβή αριθμό των αλληλεπιδράσεων κάθε ζώου με τα υπόλοιπα του κοπαδιού. Τα δεδομένα της κάμερας καταγράφονται και καταχωρίζονται προς τη βελτίωση της ευζωίας.

Η Lidl UK έχει δεσμευτεί να καταγράφει το σύνολο των διακυμάνσεων του ποσοστού αερίων του θερμοκηπίου που απελευθερώνονται, ώστε να τα μειώνει βαθμιαία σε σταθερή βάση.

Άλλωστε, η αλυσίδα σκοπεύει να επενδύσει επιπλέον περισσότερα από €295.000 σε λεκάνες απορροής υδάτων στα χοιροτροφεία, ώστε να ενισχύσει τις συνθήκες υγιεινής στις εγκαταστάσεις, στους παρακείμενους ποταμούς και στη συνολική ποιότητα του νερού που χρησιμοποιείται από την εγκατάσταση. Ξεχωριστό κονδύλι φέρεται να έχει εκπονηθεί για να την ανάσχεση της αποψίλωσης καλλιεργειών σόγιας, με ορίζοντα τα τέλη του 2025.

«Αναγνωρίζουμε την περιπλοκότητα της συγκεκριμένης αλυσίδας εφοδιασμού και αποφασίσαμε να υποστηρίξουμε τις αγροτικές κοινότητες, διασφαλίζοντας ευελιξία για τους παραγωγούς και ταυτόχρονα, αυτάρκεια χοιρινού κρέατος για το βρετανικό καταναλωτικό κοινό σε ανεκτές τιμές», ανέφεραν εκπρόσωποι της αλυσίδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συνεργασία Nestlé με Coral ΑΕ στα πρατήρια Shell

Συνεργασία με τη Nestlé σύναψε η Coral ΑΕ, ως licencsee για τα πρατήρια καυσίμων Shell, για τη δημιουργία ανταγωνιστικής προσφοράς για τα μέλη της κάρτας πόντων allSmart:

Από το Σάββατο 27 Απριλίου έως το τέλος Μαΐου ή μέχρι εξάντλησης αποθεμάτων, με αγορά 20 λίτρων και άνω σε καύσιμα Shell V-Power, οι καταναλωτές μπορούν να αποκτoύν προϊόντα τροφίμων Nestlé για το ταξίδι, με €2,50 επιπλέον:

Σοκολάτα Kit-Kat, μπάρα δημητριακών Fitness, ελληνικό καφέ Λουμίδη και ανθρακούχο νερό Perrier. Από 1 έως και 12 Μαΐου 2024, οι κάτοχοι allSmart θα δικαιούνται διπλούς πόντους για αγορές καυσίμων κίνησης άνω των 20 λίτρων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δύο ελληνικές συμμετοχές στην Analytica 2024

Οι ελληνικές BD Inventions και ProGnosis Biotech SA συμμετείχαν στην κορυφαία διεθνή έκθεση εργαστηριακής τεχνολογίας, ανάλυσης και βιοτεχνολογίας τροφίμων, Analytica 2024, η οποία διοργανώθηκε στο Μόναχο.

Η επόμενη Analytica θα διοργανωθεί μεταξύ 24 και 27 Μαρτίου 2026 και παραδοσιακά αποτελεί σημείο συγκέντρωσης επαγγελματιών από τομείς αναλυτικής περιβάλλοντος, τροφίμων και βιομηχανίας βιοχημείας, βιοτεχνολογίας, τεχνολογίας γονιδίων, μορίων και κυττάρων, ιατρικής διαγνωστικής και φαρμακολογίας.

Στην Analytica 2024 συμμετείχαν συνολικά 1.066 εκθέτες από 42 χώρες, οι οποίοι ενημέρωσαν 34.000 εμπορικούς επισκέπτες από 117 εθνικές αγορές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter