Νερά Βλάστης: Η κατασκευή του εμφιαλωτηρίου και η επωνυμία «Άσκιον»

Με την επωνυμία «Άσκιον» σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, να μπει στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού η εταιρεία «Νερά Βλάστης» του επιχειρηματία Μελά Γιαννιώτη. Μία επωνυμία που παραπέμπει στο ομώνυμο βουνό (γνωστό και ως Σινιάτσικο), στο οποίο βρίσκεται το χωριό Βλάστη Κοζάνης, όπου εδρεύει η επιχείρηση, και όπου κατασκευάζεται αυτήν την περίοδο το σύγχρονο εμφιαλωτήριο νερού που θα παράγει τα προϊόντα της. Ένα εμφιαλωτήριο του οποίου ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Νοέμβριο του 2023 και θα ανεγερθεί σε δασική έκταση 36 στρεμμάτων, μετά και από τη σχετική έγκριση που έδωσε τον Ιανουάριο του 2023 η Διεύθυνση Δασών Κοζάνης.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως τα Νερά Βλάστης θα δραστηριοποιηθούν τόσο στο μεταλλικό, όσο και στο επιτραπέζιο νερό.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ
Όπως είχατε διαβάσει πρώτοι στο FOODReporter τον Νοέμβριο του 2022, η εταιρεία «Νερά Βλάστης» αποτελεί δημιούργημα του γνωστού Βορειοελλαδίτη επιχειρηματία Μελά Γιαννιώτη, ιδρυτή του ασφαλιστικού ομίλου Ιντερσαλόνικα, ο οποίος γεννήθηκε στη Βλάστη το 1939 και είχε ως προσωπικό όνειρο να μπορέσει να αξιοποιήσει το φυσικό νερό της περιοχής, χάρη στο οποίο παλιότερα η Βλάστη ήταν γνωστή και ως «Πολυνέρι».

Την εταιρεία ίδρυσε ο ίδιος ο επιχειρηματίας μαζί με τη σύζυγό του, Κλεοπάτρα Βρανάκη, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 30.000 ευρώ, το οποίο όμως αυξήθηκε κατά 70.000 ευρώ τον Απρίλιο του 2023 και πιο πρόσφατα, τον Ιανουάριο του 2024, κατά 1 εκατομμύριο ευρώ, κι έτσι πλέον το μετοχικό κεφάλαιο της επιχείρησης ανέρχεται στα 1,1 εκατ. ευρώ. Ο Μελάς Γιαννιώτης διατηρεί τον ρόλο του προέδρου της εταιρείας, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Νίκο Φίστα, εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Ιντερσαλόνικα. Σημειώνεται πάντως ότι στο καταστατικό της εταιρείας εξακολουθεί να υπάρχει η αναφορά ότι η Νερά Βλάστης έχει ως κύριο σκοπό «την εμφιάλωση μεταλλικού και επιτραπέζιου νερού από την περιοχή Βλάστη Κοζάνης, όπως και αναψυκτικών, και τα παραγόμενα προϊόντα θα ονομάζονται “Βλάστη” ή “Vlasti”». Μάλιστα, η εταιρεία έχει κατοχυρώσει και τα εμπορικά σήματα «Βλάστη Φυσικό Μεταλλικό Νερό» και «Βλάστη Επιτραπέζιο Νερό» ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο.

Στους σκοπούς της επιχείρησης συμπεριλαμβάνονται επίσης η παραγωγή και εμπορία ειδών συσκευασίας (φιαλών, προπλασμάτων φιαλών PET, πωμάτων φιαλών κλπ) από PET, πολυαιθυλένιο και εν γένει εκ πλαστικών υλών ή γυάλινων, η εμπορία πρώτων και βοηθητικών υλών για την παραγωγή ειδών συσκευασίας, η ίδρυση και διαχείριση αποθηκών διανομής προϊόντων (logistics), αλλά και η καλλιέργεια, παραγωγή, συσκευασία, εμπορία και διάθεση γεωργικών προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Loulis Food Ingredients: Η δικαίωση της στρατηγικής που ενίσχυσε τις B2B συνεργασίες

Ανάκαμψη της κατανάλωσης το 2024 σε προϊόντα διατροφής στις χώρες της ευρωζώνης προβλέπει η Loulis Food Ingredients στην οικονομική έκθεση που συνόδευσε τον ισολογισμό που δημοσίευσε στο Χρηματιστήριο Αθηνών για το 2023. Αναμένει υποχώρηση του πληθωρισμού, αλλά και της αβεβαιότητας ως προς το βιομηχανικό ενεργειακό εφοδιασμό, που υπόσχεται θετικό αντίκτυπο στα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου. Αναφέρονται, ωστόσο, ενστάσεις ως προς τη βέβαιη βελτίωση του οικονομικού κλίματος που έχουν να κάνουν με τις εντεινόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.

Ακόμη, η Loulis Food Ingredients είχε αλλαγές στη σύνθεση του ΔΣ της στις 8 Ιανουαρίου, όταν ο Άρνουντ φαν ντεν Μπεργκ αντικατέστησε ως μη εκτελεστικό μέλος τον Τζιανλούκα Φάμπρι. Βάσει της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας στα τέλη Μαρτίου, ο Νικόλαος Λούλης κατέχει ποσοστό 48,47%, η Al Dahra Agriculture Spain SLU 20,01%, η Ευαγγελία Λούλη 6,86% και κανένα άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ποσοστό άνω του 5%.

Οι πωλήσεις της για το 2023 ανήλθαν σε 176,66 εκατ. ευρώ, έναντι 173,3 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,94%. Αντίστοιχα, ο Όμιλος έσπασε το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ, με κύκλο εργασιών 202,75 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 197,91 εκατ. ευρώ το 2022 και -εντονότερη- αύξηση κατά 2,44%. Η εταιρεία αναμένεται εντός 2014 να αποπληρώσει ομολογιακά δάνεια 20,15 εκατ. ευρώ, όμως το μεγαλύτερο μέρος τους (€28.425.000) έχει προγραμματιστεί να εξοφληθεί το 2025.

Τα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου και μειγμάτων και πρώτων υλών έκαναν τη διαφορά
Ωστόσο, διαπιστώθηκε μείωση στις πωλούμενες ποσότητες καταναλωτικών προϊόντων αλευρόμυλου και μειγμάτων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τους 19.900 τόνους, ενώ το 2022 βρίσκονταν υψηλότερα από τους 21.200 τόνους, χαρακτηριστικό δείγμα της αύξησης της έντασης του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η εταιρεία το 2023, στη συμμετοχή της εταιρείας στις εμπορικές εκθέσεις του περασμένου έτους σε Ελλάδα και αλλού, είχε εστιάσει στα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου και πράγματι, πέτυχε αυξημένη διείσδυση, παρουσιάζοντας αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 13,54% (249.700 τόνοι) σε σχέση με τις αντίστοιχες της οικονομικής χρήσης 2022. Ανάλογη αύξηση επέδειξε και ο Όμιλος, κατά 13,46%, στους 282.100 τόνους. Η αξία πωλήσεων του Ομίλου για την κατηγορία κινήθηκε αυξητικά κατά 3,93% και ανήλθε σε 140,24 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 69,2% του συνολικού ετήσιου τζίρου.

Αντίστοιχα, για την εταιρεία, η αξία πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας διαμορφώθηκε στα 125,95 εκατ. ευρώ (71,3% του ετήσιου τζίρου), με αύξηση κατά 3,46%. Επίσης, η κατηγορία επαγγελματικής προμήθειας πρώτων υλών και μειγμάτων για αρτοποιία και ζαχαροπλαστική, που αφορά κυρίως τα προϊόντα Kenfood και προωθήθηκε αναλόγως, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 4,7%, ανεβαίνοντας στα 11,84 εκατ. ευρώ. Σημαντική αύξηση πραγματοποίησαν οι πωλήσεις δημητριακών σε επίπεδο Ομίλου, κατά 40,63% ως προς τον όγκο πωλήσεων (98.200 τόνοι).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lidl Ελλάς: Επένδυση 10,6 εκατ. ευρώ και άνω για τον εκσυγχρονισμό καταστημάτων της

Με προσήλωση στο πλάνο εκσυγχρονισμού του δικτύου της, η Lidl Ελλάς εγκαινίασε υπερσύγχρονα καταστήματα στις περιοχές του Ρέντη, επί της Λεωφόρου Πειραιώς 161-165 & Φλέμινγκ, στη Χανιόπορτα Ηρακλείου Κρήτης, στη νέα πλέον διεύθυνση επί της οδού Αρχιεπισκόπου Μακαρίου 2, καθώς και στη Λευκάδα, με την επέκταση του καταστήματος που βρίσκεται στο 2ο χλμ της επαρχιακής οδού Λευκάδας-Νυδρίου. Η επένδυση εκσυγχρονισμού για τα συγκεκριμένα καταστήματα ξεπερνά συνολικά τα 10,6 εκατ. ευρώ.

Οι επενδύσεις της Lidl Ελλάς στα καταστήματα
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των καταναλωτών, η εταιρεία επέκτεινε τον χώρο πώλησης σε όλα τα εκσυγχρονισμένα καταστήματά της, φτάνοντας τα 1.303 τ.μ. στο κατάστημα του Ρέντη, τα 1.281 τ.μ. στη Χανιόπορτα και τα 1.260 τ.μ. στο κατάστημά της στη Λευκάδα. Με στόχο τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος αγορών, η Lidl Ελλάς επανασχεδιάζει τα καταστήματά της με στόχο να παρέχει μία σύγχρονη και άνετη εμπειρία εξυπηρέτησης.

Παράλληλα, με στόχο την ανάδειξη της εντοπιότητας, η Lidl Ελλάς εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα της με υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lavazza: Συμφωνία για ολική εξαγορά του IVS Group το 2027

O όμιλος Lavazza πρόκειται να αγοράσει μεγαλύτερο μερίδιο, αξίας 185 εκατ. ευρώ, στον όμιλο μηχανημάτων αυτόματης πώλησης IVS, ενώ επισυνάφθηκε συμφωνία για την πλήρη εξαγορά της επιχείρησης το 2027, σύμφωνα με πηγές του World Coffee Portal. Αναλυτικά, ο όμιλος Lavazza, που κατέχει ήδη μερίδιο 20,4% στον IVS Group, ανακοίνωσε ότι θα εκκινήσει δημοπρασία για να αγοράσει ένα επιπλέον μερίδιο 28,36% (συνολικά 48,76%) με στόχο την ολική απόκτηση της επιχείρησης μηχανημάτων αυτόματης πώλησης.

Έχει συνάψει συμφωνία με τον πλειοψηφικό μέτοχο του ομίλου IVS, IVS Partecipazioni, για να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο το 2027. Η προσφορά της εξαγοράς αποτιμάται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ. Η IVS Partecipazioni θα διατηρήσει το μερίδιο του 50,75% έως ότου ασκηθούν τα δικαιώματα πώλησης και αγοράς μετά τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου IVS για το 2026.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Lavazza χτίζει σταθερά από το 2018 το δίκτυο μηχανημάτων αυτόματης πώλησης, με σημείο εκκίνησης την απόκτηση της επιχείρησης αυτόματων πωλητών Flavia και Klix της Mars Drinks σε ΗΠΑ, Γερμανία, ΗΒ, Γαλλία και Ιαπωνία, την οποία μετονόμασε σε Lavazza Professional.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Food Innovation 50: Ανοικτή η πλατφόρμα έως και 3 Μαΐου 2024

Συνεχίζεται η λήψη προτάσεων από συνδρομητές, αναγνώστες και παραλήπτες του FOODReporter, ώστε να καταρτιστεί η τελική λίστα Food Innovation 50, που θα παρουσιαστεί μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Η σχετική πλατφόρμα θα υποδέχεται ανοικτές προτάσεις έως και τη Μεγάλη Παρασκευή 3 Μαΐου 2024.

Οπότε, προλαβαίνετε κι εσείς να εισάγετε στην πλατφόρμα τις δικές σας προτάσεις. Ελάτε να μας βοηθήσετε να εντοπίσουμε τις προσωπικότητες που ωθούν προς τα εμπρός την καινοτομία, την έρευνα και την ανάπτυξη σε τρόφιμα και ποτά.

Άλλωστε, στο FOODReporter, για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, έχουμε θέσει σε προτεραιότητα την καινοτομία, γνωρίζοντας πολύ καλά τον καίριο ρόλο που λαμβάνει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων τροφίμου και ποτού στην Ελλάδα.

Αναζητούμε στελέχη από τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης βιομηχανιών τροφίμων και ποτών ή και ακαδημαϊκές προσωπικότητες από το χώρο της τεχνολογίας τροφίμων, για projects που αφορούν δοκιμή, επεξεργασία πρώτων υλών, ενσωμάτωση καινοτόμων διαδικασιών, επιλογών συσκευασίας, τεχνολογικές συνέργειες για λανσαρίσματα, μέχρι και παραγωγή νέου προϊόντος από την αρχή μέχρι το τέλος.

Δεν υπάρχουν προεπιλεγμένα στελέχη. Οι συμμετέχοντες προτείνουν τα στελέχη της αγοράς, που θεωρούν ότι αξίζουν να αναδειχθούν για το έργο τους, με ονοματεπώνυμο και προφίλ στο LinkedIn.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nestlé (Γαλλία): Αναγκαστική καταστροφή 2 εκατ. μπουκαλιών Perrier μετά από βακτηριακή μόλυνση

Εντολή έλαβε από το γαλλικό κράτος η Nestlé, η οποία αναφέρεται στην καταστροφή δύο εκατομμυρίων μπουκαλιών Perrier, έπειτα από την ανακάλυψη κολοβακτηριδίων και E. coli, αλλά και μικρόβια του είδους Pseudomonas aeruginosa.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Nestlé Γαλλίας, πολλές παρτίδες φιαλών του brand Perrier που ισοδυναμούν με αρκετές εκατοντάδες παλέτες καταστράφηκαν. H παρουσία των μολυσματικών βακτηριδίων εντοπίστηκε μετά από τις πολύ έντονες βροχοπτώσεις μετά την καταιγίδα Monica που έπληξε τη νοτιοανατολική Γαλλία στα μέσα Μαρτίου, ενώ το πρόβλημα εντοπίστηκε σε πηγάδι στις 10 Μαρτίου 2024, στο Vergèze κοντά στη Nîmes, το οποίο παρέχει νερό για τη μάρκα Perrier από τότε που δημιουργήθηκε το 1903, σύμφωνα με πηγές της Euronews.

«Τα μπουκάλια που κυκλοφορούν στην αγορά μπορούν να καταναλωθούν με απόλυτη ασφάλεια»
Ο κολοσσός ανέφερε, επιπλέον, ότι η επαναλειτουργία του πηγαδιού θα αρχίσει την «κατάλληλη στιγμή» υπό τον έλεγχο των γαλλικών αρχών. Η Nestlé Γαλλίας σημείωσε ότι δεν έχει διευκρινίσει ακριβώς τη φύση της μόλυνσης, αλλά διαβεβαιώνει τους καταναλωτές ότι όλα τα μπουκάλια τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά μπορούν να καταναλωθούν με «απόλυτη ασφάλεια».
Υπενθυμίζεται ότι η Nestlé βρίσκεται «υπό πίεση και έλεγχο» από τα τέλη Ιανουαρίου 2024, αφού παραδέχτηκε ότι είχε χρησιμοποιήσει απαγορευμένες επεξεργασίες σε ορισμένες από τις μάρκες της για να διατηρήσει την ποιότητα αυτών.

Ανάκαμψη των πωλήσεων της Perrier στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο 2024
Παράλληλα, χθες την Πέμπτη, 25 Απριλίου, ανακοινώθηκε η πορεία ανάπτυξης της Nestlé για το πρώτο τρίμηνο του 2024, με την Perrier να σημειώνει ανάκαμψη των πωλήσεων της στη ζώνη της Ευρώπης, συμβάλλοντας θετικά στη συνολική – αλλά μονοψήφια – ανάπτυξη της κατηγορίας νερού.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στη ζώνη της Ευρώπης, η Nestlé κατέγραψε οργανική ανάπτυξη της τάξεως του 4,4% το πρώτο τρίμηνο 2024. Οι συνολικές πωλήσεις της στην εν λόγω ζώνη σημείωσαν πτώση κατά 5%, διαμορφωμένες σε αξία 4,6 δισεκατομμυρίων φράγκων Ελβετίας το πρώτο τρίμηνο του 2024 (στα 4,9 δισεκατομμύρια φράγκα Ελβετίας το πρώτο τρίμηνο του 2023). Παρόλα αυτά, ο κολοσσός ανέφερε ότι συνολικά, η αύξηση των οργανικών πωλήσεων προήλθε από την Ευρώπη και τις αναδυόμενες αγορές, με αρνητικό αντίκτυπο από τη Βόρεια Αμερική.

Σχετικά με τις προοπτικές για το πλήρες έτος 2024, η Nestlé αναμένει αύξηση των οργανικών της πωλήσεων περίπου κατά 4% και μέτρια αύξηση του υποκείμενου περιθωρίου λειτουργικού κέρδους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε λειτουργία το νέο e-shop της Citrus Άρωμα Μνήμης

Νέο ηλεκτρονικό κατάστημα ανακοίνωσε και έθεσε σε λειτουργία η εταιρεία Citrus Άρωμα Μνήμης ΙΚΕ. Μέσα από την ιστοσελίδα citrus-chios.gr, η οποία ανακατασκευάστηκε πλήρως και λειτουργεί ως e-shop, καλύπτεται η ανάγκη για μεγάλο μέρος των μεμονωμένων πωλήσεων λιανικής στην πλήρη γκάμα του κωδικολογίου της Citrus, πέρα από την τοποθέτηση σε delicatessen καταστήματα ή καταστήματα τροφίμων που φιλοξενούν παραδοσιακά προϊόντα, αλλά και τις συνεργασίες με τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και My Market.

Το e-shop «παντρεύει» και τις αντίστοιχες προωθήσεις και προσφορές που γίνονται γνωστές μέσα από τα social media της εταιρείας (Facebook και Instagram).

Η Citrus επιτρέπει στον πελάτη να ανακαλύψει όλα τα προϊόντα, με αρώματα της Χίου και άλλων ελληνικών προϊόντων.

Η Citrus αξιοποιεί μια σειρά από ιδιαίτερες γεύσεις και ποικιλίες πρώτων υλών (μαστίχα Χίου, πικραμύγδαλο, αρωματικά μαγιάτικα τριαντάφυλλα από τον Άγιο Γεώργιο Συκούση της Χίου). Σε ό,τι αφορά την παραγωγική διαδικασία, συνεχίζει να διαχειρίζεται τις πρώτες ύλες με το χέρι όπου αυτό είναι εφικτό, για τη δημιουργία artisanal κωδικών, με προϊόντα που στην πλειοψηφία τους δεν περιέχουν συντηρητικά, χρωστικές ουσίες, πηκτίνη.

Σημειώνεται ότι τα προϊόντα της Citrus πλέον σε περισσότερες από δέκα χώρες του εξωτερικού, όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Καναδά και ΗΠΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Flexopack: Βελτιωμένοι δείκτες κερδών και εξισσορρόπηση δανεισμού σε επίπεδο Ομίλου

Μειωμένα λειτουργικά κέρδη για την οικονομική χρήση 2023 εμφάνισε ο Όμιλος Flexopack, κατά 5,9%, από τα 21,08 εκατ. ευρώ σε 19,83 εκατ. ευρώ. Για την εταιρεία μειώθηκαν κατά 11,3%, από τα 14,21 εκατ. ευρώ σε 12,61 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 1,4% το 2023, στα 153,09 εκατ. ευρώ, έναντι 151,01 εκατ. ευρώ το 2022. Η μητρική εταιρεία εμφάνισε μείωση αξίας πωλήσεων κατά 6,5% από τα 120,4 εκατ. ευρώ του 2022, σε 112,52 εκατ. ευρώ πέρσι. Το μεικτό κέρδος της εταιρείας μειώθηκε κατά 9,4% σε σχέση με το 2022, ενώ μείωση μεικτού κέρδους, ύψους 4,7%, εμφάνισε και ο Όμιλος, που όμως περιόρισε την αύξηση εξόδων διοικητικής λειτουργίας στο 7,8% σε επίπεδο έτους, έναντι του υψηλότερου 17,1% που εμφάνισε η εταιρεία.

Στις 2 Φεβρουαρίου 2024 εγκρίθηκε η μετονομασία της θυγατρικής εταιρείας στη Σερβία (Βελιγράδι) σε Flexopack Trade and Services DOO Beograd, ως μέρος του ευρύτερου σχεδίου ομογενοποίησης θυγατρικών και ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητάς τους.

Η μείωση καθαρών κερδών και αποσβέσεων της μητρικής
Τα κέρδη προ φόρων σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 19,06 εκατ. ευρώ για το 2023, κατά 0,8% ανοδικά σε σχέση με τα 18,9 εκατ. ευρώ του 2022. Η εταιρεία σημείωσε μείωση κερδών προ φόρων κατά 8,1%, από τα 11,75 εκατ. ευρώ του 2022 σε 10,8 εκατ. ευρώ κατά την περσινή οικονομική χρήση. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 4,9%, από τα 27,09 εκατ. ευρώ στα 25,77 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου και κατά 9,6%, από τα 18,61 εκατ. ευρώ στα 16,82 εκατ. ευρώ, σε επίπεδο μητρικής, η οποία σημείωσε και μείωση αποσβέσεων στο δωδεκάμηνο του 2023, καταλήγοντας στα 4,4 εκατ. ευρώ.

Τέλος, τα κέρδη μετά φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 15,1 εκατ. ευρώ για το 2023, έναντι 14,1 εκατ. ευρώ το 2022, αυξητικά δηλαδή κατά 7,1%. Σε επίπεδο μητρικής, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 9,6%, από τα 9,18 εκατ. ευρώ το 2022, σε 8,3 εκατ. ευρώ για το 2023.

Σε σχέση με το τέλος του 2022, τόσο ο Όμιλος Flexopack, όσο και η μητρική εταιρεία έχουν αυξήσει τον μακροπρόθεσμο και τον βραχυπρόθεσμο -άρα και το συνολικό- τραπεζικό δανεισμό τους: Κατά % ο Όμιλος, από τα 33,07 εκατ. ευρώ στα 39,13 εκατ. ευρώ και κατά % η εταιρεία, από τα 29,41 εκατ. ευρώ σε 32,05 εκατ. ευρώ. Όμως ο Όμιλος, με την αύξηση των ιδίων κεφαλαίων από τα 106,5 εκατ. ευρώ στα 121,29 εκατ. ευρώ και την επιπλέον αύξηση των διαθέσιμων και ταμειακών ισοδύναμων κατάφερε σχεδόν να μηδενίσει το δείκτη καθαρού δανεισμού προς τα συνολικά απασχολούμενα κεφάλαια, ήτοι στο 0,3%, έναντι 8,5% το 2022.

Η οικονομική έκθεση της Flexopack αποκαλύπτει «εύλογες και βάσιμες ανησυχίες της εταιρείας» ως προς τις προοπτικές του 2024 που αφορούν γεωπολιτικές εντάσεις, το ευμετάβλητο και ασταθές περιβάλλον της παγκόσμιας οικονομίας, ενεργειακό κόστος, πληθωριστικές πιέσεις, τον αυξημένο διεθνή ανταγωνισμό και τον κίνδύνο αδυναμίας ουσιαστικής περαιτέρω μετακύλισης της αύξησης του κόστους των τιμών των πρώτων υλών στην τιμή του τελικού προϊόντος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

NielsenIQ: Συνεχίζεται το ράλι της ιδιωτικής ετικέτας, τονώθηκαν το Μάρτιο οι «καλοκαιρινές» κατηγορίες τροφίμων

Θετικά ως προς τη συνολική αξία πωλήσεων, κατά 3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα άνω των 100 τ.μ.), το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση η NielsenIQ και αφορούν το χρονικό διάστημα από 1η Ιανουαρίου 2024 έως και 31 Μαρτίου 2024.

Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών: Το μερίδιό τους συνεχίζει την αυξητική του πορεία. Από το 24,7%, όπου βρισκόταν στο τέλος του 2023, σύμφωνα με τις μετρήσεις της NielsenIQ, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%. Με βάση ευρήματα της πιο πρόσφατης έρευνας Shopper Trends της NielsenIQ, το 90% των αγοραστών φέρονται να επηρεάζονται από τις προωθητικές ενέργειες, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και για τα καταστήματα, όπου επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών» κατηγοριών τροφίμων, όπως είναι τα παγωτά, που κινήθηκαν ανοδικά κατά 21%, τις μπύρες (ανοδικά κατά 12,7%) και τα νερά (κατά 10,4%).

Θετική μεταβολή πωλούμενων όγκων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα
Σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs), στο σύνολό τους φέρονται να παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, με άνοδο αξίας πωλήσεων κατά 2,7%.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρέθηκε στο 3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs ήταν σημαντικά χαμηλότερη.

Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, παρατηρείται ότι τόσο στα τρόφιμα και ποτά, όσο και στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, η αύξηση του κύκλου εργασιών που σημειώθηκε βρέθηκε στα υψηλότερα σημεία της ανάμεσα στις υπερ-κατηγορίες, δηλαδή στο 3,3%.

Στη μεγάλη κατηγορία της φροντίδας του σπιτιού, ο τζίρος εμφανίστηκε μειωμένος κατά 1,7%, με τη μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες συμμόρφωσης, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιώτης ΑΕ: Στήριξε με τρόφιμα περισσότερους από 530 κοινωνικούς φορείς την τελευταία τετραετία

Μέσω Προγράμματος Δωρεάς Τροφίμων «Θρέφουμε με αγάπη» Μέσα από το Πρόγραμμα Δωρεάς Τροφίμων «Θρέφουμε με αγάπη», η Γιώτης AE συμβάλλει έμπρακτα στην αντιμετώπιση της επισιτιστικής κρίσης στη χώρα μας, στηρίζοντας σταθερά την ελληνική οικογένεια και τις ευπαθείς ομάδες, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας.

Μόνο την τελευταία τετραετία, η εταιρεία στήριξε με δωρεές τροφίμων πάνω από 530 κοινωνικούς φορείς, όπως Κοινωνικά Παντοπωλεία Δήμων, Ιδρύματα, Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις και άλλους κοινωνικούς φορείς, ανά την Ελλάδα. Συγκεκριμένα διέθεσε περισσότερες από 1.900.000 μερίδες τροφίμων καθώς και 40 τόνους αλεύρων.

Το Πρόγραμμα Δωρεάς Τροφίμων «Θρέφουμε με αγάπη», της Γιώτης Α.Ε. περιλαμβάνει διαχρονικές δωρεές τροφίμων σε κοινωφελείς οργανισμούς, με στόχο να εξυπηρετούνται οι ετήσιες ανάγκες διατροφής των ωφελούμενων. Επιπλέον, η εταιρεία δίνει το «παρών» με έκτακτες δωρεές τροφίμων σε αιφνίδιες καταστάσεις, όπως οι φυσικές καταστροφές, πλημμύρες, σεισμοί και πυρκαγιές. Επίσης, η Γιώτης ΑΕ ενισχύει την Τράπεζα Τροφίμων υποστηρίζοντας τις δράσεις για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Η ισότιμη πρόσβαση στη θρέψη αποτελεί πυλώνα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας από την αρχή της ίδρυσής της μέχρι σήμερα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter