Zabka – Biedronka: Η κάθοδος των Πολωνών προς τη… γειτονιά μας

Επεκτατικές τάσεις προς τη… γειτονιά μας παρουσιάζουν οι πολωνικές αλυσίδες Zabka και Biedronka, οι οποίες δείχνουν διατεθειμένες να κατακτήσουν και νέες αγορές, έχοντας ήδη αποκτήσει ένα ισχυρό αποτύπωμα στην Πολωνία.

Από τη μία η Zabka, μία αλυσίδα με πάνω από 9.000 convenience καταστήματα στην Πολωνία, η οποία από το 2017 ανήκει στο fund CVC Capital Partners και τα τελευταία χρόνια καλοβλέπει την επέκτασή της στο εξωτερικό, με πιο πρόσφατη κίνηση την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου στην εταιρεία διανομής προϊόντων FMCG DRIM Daniel Distributie στα τέλη του 2023, η οποία σηματοδότησε την είσοδο της Zabka στην αγορά της Ρουμανίας, μετά από ενδελεχή ανάλυση της συγκεκριμένης αγοράς και των καταναλωτικών προτιμήσεων των Ρουμάνων. Από την άλλη η Biedronka, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Πολωνίας, με πάνω από 3.500 καταστήματα σε όλη την Πολωνία, η οποία ετοιμάζεται φέτος να ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα εκτός Πολωνίας, επιλέγοντας ως πρώτη αγορά του εξωτερικού τη Σλοβακία λόγω της γεωγραφικής και πολιτιστικής εγγύτητας με την Πολωνία, χωρίς όμως να αποκλείεται μελλοντικά μία επέκταση προς τη Ρουμανία ή την Ουκρανία.

Πεδίο μάχης η κροατική αλυσίδα Studenac
Οι δύο αλυσίδες, που «κονταροχτυπιούνται» στην Πολωνία, φαίνεται τώρα ότι θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους και σε μία άλλη αγορά, αρκετά πιο κοντά στη χώρα μας: την Κροατία. Εκεί όπου το fund Enterprise Investors δρομολογεί την πώληση της μεγάλης αλυσίδας convenience καταστημάτων Studenac, με περίπου 1.200 υποκαταστήματα σε όλη τη χώρα. Και, σύμφωνα με πολωνικά και κροατικά ΜΜΕ, η Zabka και η Biedronka είναι μεταξύ των διεκδικητών για την απόκτησή της. Μάλιστα, το γεγονός ότι πολλά από τα καταστήματα της Studenac βρίσκονται σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως το Σπλιτ και το Ντουμπρόβνικ, καθιστά ακόμα πιο ελκυστική την προοπτική εξαγοράς της Studenac, παρότι η τελευταία δεν είναι καν μέσα στις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες της Κροατίας (είναι μικρότερη από τις Konzum, Lidl, Spar, Plodine και Kaufland), είναι όμως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η CVC Partners επιχειρεί να μπει στην κροατική αγορά του λιανεμπορίου: πριν από δύο χρόνια επιχείρησε να εξαγοράσει την αλυσίδα Tommy, όμως δεν επετεύχθη συμφωνία στο οικονομικό σκέλος και έτσι η εξαγορά δεν προχώρησε.

Γεγονός είναι πάντως ότι τόσο η Zabka όσο και η Biedronka έχουν πλέον αναπτυχθεί σε βαθμό που τα σύνορα της Πολωνίας τις «σφίγγουν» και επιδιώκουν να ξεφύγουν από αυτά, αναζητώντας νέες ευκαιρίες στο εξωτερικό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Guala Closures εξαγοράζει την Astir Vitogiannis από την Ideal Holdings

Την αποχώρηση του ομίλου Ideal Holdings από τον κλάδο των μεταλλικών πωμάτων σηματοδοτεί η συμφωνία για την πώληση της εταιρείας Astir Vitogiannis έναντι εταιρικής αξίας 136 εκατομμυρίων ευρώ στην ιταλική Guala Closures, μία εταιρεία παραγωγής πωμάτων υψηλής προστιθέμενης αξίας για οινοπνευματώδη ποτά και κρασί, με 33 παραγωγικές εγκαταστάσεις και 7 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 100 χώρες.

H Astir Vitogiannis, που παράγει περίπου 7 δισεκατομμύρια μεταλλικά πώματα ετησίως και εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 70 χώρες εξαγοράστηκε σε ποσοστό 51% από το Virtus South European Fund του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, και το 2021 έγινε εξ ολοκλήρου μέρος της εισηγμένης Ideal Holdings. Τον Ιούλιο του 2022 η Astir απέκτησε το 74,99% της Coleus Packaging, με έδρα το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, η οποία παράγει περίπου 6 δισεκατομμύρια μεταλλικά πώματα ετησίως και είναι ο κορυφαίος παραγωγός στην Υποσαχάρια Αφρική.

Οι εταιρείες εξυπηρετούν πολυεθνικές ζυθοποιίες και εταιρείες αναψυκτικών αλλά και ομοειδείς εταιρείες με μικρότερο μέγεθος, με διαφοροποιημένη πελατειακή βάση και περισσότερους από 600 πελάτες. Το 2023 οι εταιρείες πούλησαν περισσότερα από 12,3 δισ. μεταλλικά πώματα, με έσοδα 75 εκατ. ευρώ, προσαρμοσμένο EBITDA 19 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 16 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 15 εκατ. ευρώ. Πάντως, ο κύκλος εργασιών της Astir Vitogiannis ήταν το 2023 μειωμένος κατά 12 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2022, μία πτώση που η διοίκηση της εταιρείας είχε αποδώσει αφενός στην εποχιακή μείωση όγκου λόγω αυξημένων παραγγελιών στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, και αφετέρου στη μείωση στις χρεώσεις πελατών προερχόμενες από μειωμένα έξοδα τρίτων (π.χ. κόστος διακίνησης).

«Μεγάλη ευκαιρία»
«Αρχικά επενδύσαμε στην Astir τον Σεπτέμβριο του 2017 μέσω του πρώτου μας επενδυτικού κεφαλαίου γιατί εντυπωσιαστήκαμε από τον κ. Στέλιο Βυτόγιαννη και το επιχειρηματικό μοντέλο. Τον Μάιο του 2021 η Astir έγινε μέρος της Ideal και συνέβαλε στην ανάπτυξή μας. Επενδύσαμε σε μια οικογενειακή επιχείρηση την οποία βοηθήσαμε να αναπτύξει την εταιρική διακυβέρνηση, να διεθνοποιηθεί, να επενδύσει σε άλλη ήπειρο, να αναπτυχθεί και να προσελκύσει την προσοχή της μεγαλύτερης εταιρείας στον τομέα της. Πιστεύουμε ότι η απόφασή μας να μεταβιβάσουμε την Astir στην Guala Closures θα προσφέρει την απαραίτητη πλατφόρμα για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη και το όραμα του Στέλιου», δήλωσε ο πρόεδρος της Ideal Holdings, Λάμπρος Παπακωνσταντίνου.

Από την πλευρά του, ο Στέλιος Βυτόγιαννης έκανε λόγο για μία «μεγάλη ευκαιρία» για την εταιρεία, που θα επιταχύνει περαιτέρω την επόμενη φάση ανάπτυξής της και θα επιτρέψει στην Astir Vitogiannis να επεκτείνει περαιτέρω το φάσμα των δραστηριοτήτων της.

Σημειώνεται ότι ο Στέλιος Βυτόγιαννης θα συνεχίσει στον ρόλο του ως διευθύνων σύμβουλος της Astir, θα αναφέρεται στον διευθύνοντα σύμβουλο της Guala Closures και θα γίνει έμμεσος μέτοχος της Guala.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Όμιλος Πλαστικά Θράκης: Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της νέας επένδυσης στα Θερμοκήπια Θράκης

Το προγραμματισμένο επενδυτικό πλάνο ύψους 30 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση του Ομίλου Πλαστικά Θράκης έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς με την υλοποίηση κρίσιμων έργων στους δύο βασικούς τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου, στις εγκαταστάσεις του τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της νέας επένδυσης στα Θερμοκήπια Θράκης, με την περαιτέρω επέκταση των Θερμοκηπίων κατά 65 στρέμματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου για το 2023, ο κύκλος εργασιών του ανήλθε σε 345,4 εκατ. ευρώ έναντι 394,4 εκατ. ευρώ το 2022, απόρροια και των ιστορικά υψηλών τιμών πρώτων υλών τους πρώτους μήνες του 2022. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης κατάφερε τη διατήρηση του όγκου πωλήσεων στα επίπεδα του 2022 (109,8 χιλ. τόνοι το 2023 έναντι 109,2 χιλ. τόνοι το 2022), υπό δυσμενείς εξωγενείς συνθήκες, όπως χαμηλότερη ζήτηση σε βασικούς κλάδους της οικονομίας (κατασκευές, αγροτικός τομέας) και σε σημαντικές αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος (ΕΕ, ΗΒ και ΗΠΑ).

Ενισχυμένο κατά 2,4% το συνολικό EBITDA
Το συνολικό EBITDA διαμορφώθηκε στα 44 εκατ. ευρώ ενισχυμένο κατά 2,4%, συγκριτικά με 43 εκατ. ευρώ που ανήλθε το EBITDA της χρήσης 2022 από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Σημειώνεται ότι, το EBITDA του 2022 έχει επηρεαστεί από έκτακτα κέρδη ύψους 5,3 εκατ. ευρώ, που προέκυψαν από τη διάθεση προϊόντων COVID-19, διαμορφώνοντας το συνολικό EBITDA στα 48,3 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του επιπέδου επαναλαμβανόμενης κερδοφορίας του 2023 ξεκάθαρα καταδεικνύει την ανθεκτικότητα του Ομίλου να επιτυγχάνει σταθερή και επαναλαμβανόμενη κερδοφορία, ενώ η διατήρηση των πωληθέντων όγκων είναι επίσης μια ισχυρή ένδειξη των δυνατοτήτων του Ομίλου.

Εκτιμάται αύξηση κατά 5% – 10% λειτουργικής κερδοφορίας για το πρώτο τρίμηνο 2024
Αναφορικά με την ετήσια κερδοφορία για το 2024, η Διοίκηση λαμβάνοντας υπόψιν την έντονη αβεβαιότητα για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και ειδικότερα της Ευρώπης είχε διαμορφώσει την εκτίμηση ότι η κερδοφορία EBITDA του 2024 θα κυμανθεί σε υψηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, αν και δεν αναπροσαρμόζει τους αρχικούς ετήσιους στόχους της, η πρόσφατη κρίση στη Μέση Ανατολή διαμορφώνει νέες συνθήκες αβεβαιότητας και ως εκ τούτου, οποιαδήποτε εκτίμηση για την ετήσια κερδοφορία είναι εξαιρετικά επισφαλής. Για το πρώτο τρίμηνο 2024, γίνεται η εκτίμηση ότι η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (EBITDA) σε απόλυτα μεγέθη θα είναι υψηλότερη από το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, κατά 5% – 10% ως τάξη μεγέθους, ως αποτέλεσμα των ενεργειών που ήδη λαμβάνουν χώρα από τις Διοικήσεις των εταιρειών και τις ομάδες πωλήσεων, αλλά και της απόδοσης των νέων προϊόντων και συνεργασιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Διαζύγιο Σπέντζα από τις επενδύσεις της Sterner Stenhus στα ποτά

Παρελθόν θα αποτελέσει από την Ελληνικά Οινοποιεία, όπου κατείχε ρόλο εκτελεστικού διευθυντή, στα τέλη του Απριλίου ο Νίκος Σπέντζας, όπως έμαθε το FOODReporter. Ο κ. Σπέντζας κατείχε θέση του διευθύνοντος συμβούλου σε δύο εταιρείες συμφερόντων της μεγαλομετόχου εταιρείας από τη Σουηδία, Sterner Stenhus AB. Στην Ιόλη Πηγή Μον. ΑΕ ήδη αντικαταστάθηκε από τον Θωμά Γεωργιάδη.

Πριν τον ανασχηματισμό του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ο κ. Γεωργιάδης κατείχε μόνο τη θέση του προέδρου στην εταιρεία, ενώ τώρα ανέλαβε και τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου.

Μέσα στις επόμενες ημέρες, όπως αποκλειστικά πληροφορήθηκε το FOODReporter, αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως η αποχώρηση του κ. Σπέντζα και από το διοικητικό συμβούλιο της Μπουτάρη Οινοποιεία ΑΕ.

Και σε αυτή την εταιρεία αναμένεται να αντικατασταθεί από τον Θωμά Γεωργιάδη, μέχρι πρότινος πρόεδρο του ΔΣ. Ο κ. Σπέντζας δήλωσε στο FOODReporter ότι έχει ήδη έρθει σε συμφωνία για το επόμενο βήμα της καριέρας του, όμως επιφυλάχθηκε να αποκαλύψει τον επόμενο επαγγελματικό προορισμό του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Υποψήφιος για την προεδρία του ΣΕΒ ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος

Tην πρόθεσή του να είναι υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές για την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) ανακοίνωσε χθες ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Έτσι, με δεδομένο ότι την υποψηφιότητά της έχει ήδη ανακοινώσει και η επικεφαλής του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη, Ιουλία Τσέτη, στις εκλογές του ΣΕΒ που θα πραγματοποιηθούν στις 19 Ιουνίου για πρώτη φορά θα υπάρχουν δύο υποψήφιοι.

Στην ανακοίνωσή του, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος υπενθυμίζει τη δραστηριότητά του επί 21 χρόνια ως μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, εκ των οποίων τα 10 τελευταία από τη θέση του αντιπροέδρου με αρμοδιότητα τα εργασιακά, ενώ αναφέρεται στις πολλές προκλήσεις που χρήζουν άμεσης και αποφασιστικής αντιμετώπισης, μεταξύ άλλων:

«Η ενεργειακή κρίση και η πράσινη μετάβαση, η συνεχής μείωση του μη μισθολογικού κόστους εργασίας, οι τιμές πρώτων υλών, η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η τεχνολογική εξέλιξη και ταυτόχρονα η έλλειψη εργατικού δυναμικού αλλά και η προάσπιση της ψυχικής υγείας των εργαζομένων». Ο ίδιος δηλώνει «απολύτως αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε στην επόμενη διετία να μεγιστοποιήσουμε την προστιθέμενη αξία για τα μέλη μας, να σχεδιάσουμε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της Ελληνικής επιχειρηματικότητας, και να συμβάλλουμε ουσιαστικά και στοχευμένα στην αντιμετώπιση των μεγάλων κοινωνικών ζητημάτων της χώρας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΕΛΚΑ: Μικρότερα οικογενειακά τραπέζια το φετινό Πάσχα – Σταθερή η μέση αγοραστική δαπάνη

Μικρότερα οικογενειακά τραπέζια και περισσότερες παρασκευές στο σπίτι προβλέπει για το φετινό Πάσχα η ετήσια έκθεση εποχιακών καταναλωτικών συνηθειών που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μόλις το 26% των Ελλήνων καταναλωτών θα ταξιδέψει εκτός αστικών κέντρων για το Πάσχα. Πρόκειται για σημαντική μείωση, καθώς το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%.

Αντίστοιχα, η μέση δαπάνη για αγορές λόγω Πάσχα ανά νοικοκυριό υπολογίζεται από το ΙΕΛΚΑ στα €190,00. Από αυτά, τα €120,00 φέρονται να αφορούν είδη παντοπωλείου και €70,00 για άλλα είδη και δώρα. Σύμφωνα με την έρευνα, η μέση δαπάνη αναμένεται να παραμείνει σταθερή, με τάση μείωσης: Το 40% εκτιμά ότι θα μειώσει τις αγορές του, ενώ το 34% ότι θα τις αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητο το ποσό που θα ξοδέψει για πασχαλινές αγορές.

Οι κορυφαίες αλλαγές στις καταναλωτικές προβλέψεις για το φετινό Πάσχα
Ανάμεσα στις κορυφαίες αλλαγές που καταγράφονται στις προβλέψεις των ενεργειών των Ελλήνων καταναλωτών για το φετινό Πάσχα, τα οικογενειακά αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα σε σχέση με το παρελθόν. Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των δέκα ατόμων. Το συγκεκριμένο ποσοστό έχει αυξηθεί σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά είναι σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει επίσης ότι αυξάνεται η τάση Do-It-Yourself (DIY), ως προς την ενασχόληση με τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική, δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και αντίστοιχα, το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%. Σε ό,τι αφορά το αρνί και το κατσίκι, το σούβλισμα του αρνιού καταγράφει χαμηλά ποσοστά, αν και εσχάτως αυξημένα: Το 33% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί, έναντι 32% το 2023, αλλά το 2019 το ποσοστό αυτό βρισκόταν στο 67%. Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο, από 40% σε 46%.

Η παραπάνω εξέλιξη, σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό ατόμων στα οικογενειακά τραπέζια, μεταφράζεται σε εκτιμήσεις για αγορές μικρότερες ποσοτήτων, αλλά και την επιλογή διαφορετικών «κοπών» για τα διάφορα είδη κρέατος από τους καταναλωτές. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% δηλώνει ότι θα το προμηθευτεί από το σούπερ μάρκετ. Η πλειοψηφία των αγορών τροφίμων για το Πάσχα θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα (53%) και μόνο το 35% δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει τις αγορές του νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του το ερχόμενο Σαββατοκύριακο και το 9% την τελευταία στιγμή. Τέλος, ένα μειωμένο ποσοστό, 9% έναντι 12% το 2023, δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα στον κλάδο της εστίασης.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, στο πλαίσιο της καταγραφής των διατροφικών και εποχικών καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο 2024, σε δείγμα 800 καταναλωτών σε πανελλαδικό επίπεδο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Citrus Άρωμα Μνήμης: Έμφαση στις εξαγωγές και στη διεύρυνση πωλήσεων σε σημεία φιλοξενίας

Η έμφαση στις εξαγωγές είναι το επόμενο βήμα για το Citrus Άρωμα Μνήμης ΙΚΕ. Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε τη συμφωνία για εξαγωγές στον Καναδά. Εξάλλου, η χονδρική πώληση καλύπτει πάνω από το 90% του ετήσιου τζίρου της επιχείρησης που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2008 και μετεξελίχθηκε εταιρικά σε ΙΚΕ το 2019, με διαχειρίστρια την Καίτη Χρήστου και μέλη τον Στάμο Φαφαλιό και τη Θεοδώρα Τσίγκρη. Η Citrus παράγει παραδοσιακά γλυκά, μαρμελάδες και άλλους γευστικούς «θησαυρούς», όπως πίτες φρούτων, αλείμματα, χυμούς και σάλτσες, αμυγδαλωτά, λουκούμια, υποβρύχια και εσχάτως σοκολάτες. Σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό νέων προϊόντων, πρόσφατα λάνσαρε σοκολάτες γεμιστές με λουκούμι, σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής σοκολάτας και γλυκισμάτων, Esophy ΙΚΕ. Η Citrus ποντάρει πολύ στην παράδοση και τις αντίστοιχες συνταγές. Ξεκίνησε από το ιδιαίτερα αρωματικό Μανταρίνι Χίου, το οποίο χρησιμοποιεί στο 100% των γλυκισμάτων που περιέχουν μανταρίνι, δίχως να το αναμειγνύει με πρώτη ύλη μανταρινιού από άλλη περιοχή. Στα υπόλοιπα παρασκευάσματα της Citrus, η συντριπτική πλειονότητα των πρώτων υλών, πάνω από 98%, φροντίζεται να είναι ελληνικά.

Το τρέχον στοίχημα της εταιρείας και η τοποθέτηση στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο
Η Citrus ανέπτυξε στα τέλη του 2019 βιοτεχνική μονάδα μεγάλης κλίμακας σε εγκαταστάσεις στον Ταύρο Αττικής, σε οικόπεδο και κτίσμα που ανήκει στον Όμιλο Φαφαλιού. Έχουν διατηρηθεί παραδοσιακές διαδικασίες παραγωγής, που παραπέμπουν σε παραγωγή με το χέρι (artisanal). Το παραπάνω αποτελεί το τρέχον στοίχημα για τη Citrus, μιας και σύμφωνα με την κυρία Χρήστου, «το κοινό της σίτισης στην premium φιλοξενία εντός Ελλάδος το έχει ήδη κατακτήσει». «Οραματίζομαι ένα μέλλον όπου οι χώροι φιλοξενίας, τα ξενοδοχεία συγκεκριμένα, θα δίνουν περισσότερο χώρο και όραμα στην ποιότητα του πρωινού και της λοιπής εστίασης, παρά στις οικονομίες κλίμακας. Για την ώρα, μπορεί να παραδέχονται ότι το προϊόν μας είναι πολύ ποιοτικότερο από εκείνα που αντίστοιχα χρησιμοποιούν, όμως μας κατατάσσουν ως ακριβούς. Πιστεύω ότι οι ίδιες οι επιλογές των επισκεπτών θα επιλύσουν στο μέλλον αυτό το ζήτημα», τόνισε.

Οι βασικοί κωδικοί της Citrus, δηλαδή πίτες φρούτων, μαρμελάδες και αμυγδαλωτά, βρίσκονται σε διευρυμένο δίκτυο delicatessen καταστημάτων και premium καταστημάτων τροφίμων μέσω χονδρεμπόρων, αλλά και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ My market και Σκλαβενίτης, με διαφορετικό μείγμα κωδικών ανά αλυσίδα. Στα καταστήματα My market βρίσκονται και οι αλμυροί κωδικοί της εταιρείας: Μουστάρδα με Μανταρίνι Χίου και σάλτσα ντομάτας. Στη λογική της προσέγγισης περισσότερων πιθανών τελικών σημείων πώλησης σε εστίαση και φιλοξενία, αλλά και της αύξησης της αναγνωρισιμότητας από το καταναλωτικό κοινό, η Citrus διοργάνωσε εκδήλωση στο εστιατόριο IT στο Κολωνάκι στη λογική της γευστικής ένταξης ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων στη σύγχρονη γαστρονομία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δίρφυς: Διάθεση περίπου 31.116 φιαλών νερού για την κάλυψη αναγκών πανελλαδικά

Η εταιρεία εμφιάλωσης νερού Δίρφυς από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα έχει αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες που εστιάζουν στην υποστήριξη του κοινωνικού ιστού. Μέσω της δρομολόγησης συστηματικών χορηγιών έχει διαθέσει περίπου 31.116 φιάλες νερού το τρέχον διάστημα για την κάλυψη αναγκών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ανταποκρινόμενη σε διαφορετικές ανάγκες και σκοπούς η ευβοιωτική εταιρεία εμφιάλωσης νερού έχει στηρίξει ενδεικτικά: την εκδήλωση του συλλόγου Αλωνακίου, την ταινία «Η Μάχη», το Career Day event του Κολλεγίου Αθηνών, τον Αθλητικό Σύλλογο Μακρυκάπας κλπ. Επιπλέον, έχει επεκτείνει τη στήριξή της στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, υποστηρίζοντας τα σχολεία: Δημοτικό Αρτάκης, 1ο Δημοτικό Ψαχνών και 14o Δημοτικό Χαλκίδας, καθώς και αθλητικούς συλλόγους: Όμιλος Πετοσφαίρισης Χαλκίδας, ακαδημία ποδοσφαίρου Δόξα Διρφύων Μεσσαπίων και την Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης για το Κύπελλο Ανδρών στην Λάρισα.

Με την τοποθέτηση της κοινωνικής και πολιτιστικής ευημερίας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της, η Δίρφυς επιδεικνύει όχι μόνο τη δυναμική της ως επιχείρηση, αλλά και τη δέσμευσή της στη διαρκή ενίσχυση του κοινωνικού συνόλου βρισκόμενη στο πλευρό των πολιτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Θύμα» της παρατεταμένης ξηρασίας η καταλανική Freixenet

Σε προσωρινή αναστολή θέτει σχεδόν το 80% των εργαζομένων της η οινοποιία Freixenet, λόγω της ξηρασίας που πλήττει την Καταλονία, εκμεταλλευόμενη την ισπανική εργατική νομοθεσία που επιτρέπει την προσωρινή αναστολή των συμβάσεων εργαζομένων σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν έκτακτες καταστάσεις. Εν προκειμένω, η έκτακτη κατάσταση είναι η έλλειψη σταφυλιών λόγω των διαδοχικών ξηρασιών που επηρεάζουν την Καταλονία, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Όπως ανακοίνωσε η Freixenet, η προσωρινή αναστολή των συμβάσεων 615 εργαζομένων θα τεθεί σε ισχύ τον ερχόμενο Μάιο, χωρίς να διευκρινίσει πότε θα επιστρέψουν στις εργασίες τους. Η ισπανική νομοθεσία δεν θέτει κάποιο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για το πότε οι συμβάσεις των εργαζομένων που τελούν σε αναστολή πρέπει να ενεργοποιηθούν εκ νέου.

Πρόκειται για μία εξέλιξη που κατά πολλούς προμηνύει ένα δυσοίωνο μέλλον για την οινοποίηση, ειδικά στις χώρες της Μεσογείου, οι οποίες είναι αντιμέτωπες με τον κίνδυνο της ερημοποίησης εφόσον το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής δεν αναχαιτιστεί εγκαίρως. Ήδη στην περιοχή Ελ Πενέδες της Καταλονίας, όπου εδρεύει η Freixenet, το 2023 ήταν μία ιδιαίτερα ξηρή χρονιά, με αποτέλεσμα οι ρίζες αμπελιών που έδιναν καρπούς επί τριάντα χρόνια να ξεραθούν, μειώνοντας δραματικά την παραγωγή κρασιού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Korinthian Foods: Εκτοξεύθηκε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2023 κατά 75%

Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις κατέγραψε και το 2023 η Korinthian Foods, η μεγαλύτερη περιφερειακή ελληνική εταιρεία βιομηχανικής εστίασης, ενισχύοντας την ηγετική της θέση στον κλάδο ως ένας κορυφαίος και αξιόπιστος εταίρος για επιχειρήσεις, οργανισμούς και κοινότητες.

Ειδικότερα, το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας παρουσίασε αύξηση 75% και ανήλθε σε 28,2 εκατ. ευρώ έναντι 16,1 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 8,3 εκατ. ευρώ έναντι 3,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά 136% σε σχέση με τη χρήση του 2022. Τα Κέρδη προ Φόρων αυξήθηκαν κατά 158%, σε 7,8 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα Κέρδη μετά Φόρων αυξήθηκαν κατά 157% φτάνοντας σε 5,9 εκατ. ευρώ από 2,3 εκατ. ευρώ για το ίδιο διάστημα.

Στα μεγέθη του ισολογισμού, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων για το 2023 ανήλθε σε 7,6 εκατ. ευρώ αυξημένο 81% σε σύγκριση με το τέλος του 2022. Σημαντική ήταν και η βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας, με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα να ανέρχονται σε 4,1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 81% σε σχέση με το 2022 την προηγούμενη χρήση). Επιπλέον, η εταιρεία διατήρησε την οικονομική της ευρωστία, με τον δείκτη ιδίων/δανειακά κεφάλαια στο 90% και τον δείκτη κυκλοφοριακής ρευστότητας στο 1,6x, απόρροια της αποτελεσματικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης. Οι ενεργές συμβάσεις της Εταιρείας αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε 24,55 εκατ. ευρώ.

Αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας
Παράλληλα, στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων την 3η Ιουλίου 2023, αποφασίσθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά ποσό 600.000 ευρώ. Η αύξηση καλύφθηκε στο σύνολό της με μετρητά από το μοναδικό μέτοχο της Korinthian Foods, Ηλία Κακογιάννη.

Για τη χρήση 2024, οι εκτιμήσεις της διοίκησης για τον κύκλο εργασιών της Εταιρείας είναι ότι θα κινηθεί σε επίπεδο παρόμοιο με τον κύκλο εργασιών της χρήσεως 2023, μέσω της ανανέωσης των εν ισχύ συμβάσεων ή την ανάληψη νέων έργων και την υπογραφή νέων συμβάσεων.

Στα σκαριά νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής γευμάτων
Η Korinthian Foods, στο πλαίσιο της στρατηγικής της, αναπτύσσει εντός του ιδιόκτητου γεωτεμαχίου της – παραπλεύρως της έδρας της στο Σολομό Κορινθίας – μια νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής γευμάτων η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2024. Η νέα μονάδα θα αυξήσει κατά έξι φορές την ημερήσια παραγωγική ικανότητα της εταιρείας, δίνοντάς της τη δυνατότητα παραγωγής 90.000 μερίδων ημερησίως έναντι 15.000 μερίδων σήμερα. Παράλληλα, θα εκσυγχρονιστεί η διαδικασία και θα εξορθολογιστεί το κόστος, δημιουργώντας όφελος της τάξης του 15%-18%. Επιπλέον, θα εξοικονομεί κόστη τόσο από τη λειτουργία όσο και από τη συντήρησή της, θα αυτοματοποιήσει την παραγωγική διαδικασία και θα αναβαθμίσει την ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter