Οι 11 ελληνικές εταιρείες που είδαν Γάλλους αγοραστές στο Παρίσι

Επιχειρηματικές B2B συναντήσεις με είκοσι αγοραστές της μικρής και της μεγάλης λιανικής της Γαλλίας είχε χθες Τρίτη 16 Απριλίου 2024 στο Παρίσι αντιπροσωπεία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.Η πα

ρουσία εταιρειών μελών της πρωτοβουλίας έγινε με αιτία την ελληνική τριήμερη επιχειρηματική αποστολή στο Παρίσι, με τη βοήθεια του τοπικού Γραφείου Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων και τη συνδρομή του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και του Οργανισμού Enterprise Greece. Το παρών έδωσαν η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος του Enterprise Greece, Μάιρα Μυρογιάννη και η πρόεδρος του ΕΦΕΑ Σοφία Εφραίμογλου-Κουνενάκη.

Το πρόγραμμα εξωστρέφειας και η περιήγηση στην αγορά Rungis Marché International, με την προσδοκία επιπλέον ευκαιριών για διμερείς εμπορικές συμφωνίες

Οι εταιρείες της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ που συμμετείχαν και δειγμάτισαν προϊόντα ήταν οι: Agrino, Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, Ευβοϊκή Ζύμη, Ζυμαρικά Ήλιος, Κρόκος Κοζάνης, Λουξ, Μανδρέκας, Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου. Συμμετείχαν ακόμη οι εταιρείες Menelaos Fresh, Tsanos, ΜΕΒΓΑΛ.

Η πρώτη ημέρα περιλάμβανε γεύμα γνωριμίας με ανώτατα στελέχη του γαλλικού λιανεμπορίου στην Ελληνική Πρεσβεία στο Παρίσι, παρουσία του πρέσβη Δημήτρη Ζεβελάκη, με γεύσεις ελληνικής κουζίνας και παράδοσης.
Η δεύτερη ημέρα περιλάμβανε τα B2B meetings και η τρίτη ημέρα περιήγηση στη φημισμένη και εξαιρετικά δημοφιλή γαλλική εξωτερική αγορά παραδοσιακής λιανικής με διεθνή γκάμα προϊόντων Rungis Marché International, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της έκθεσης, Στεφάν Λαγιανί.

Προφανώς και στην αγορά Rungis Marché International υπάρχει η προσδοκία για B2B συναντήσεις, συζητήσεις και εν δυνάμει συμφωνίες στο υψηλότατο επίπεδο για συμπερίληψη προϊόντων των ελληνικών εταιρειών στη δημοφιλή ανοικτή αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ένα βήμα πριν καταχωρηθεί ως ΠΟΠ το ελληνικό τυρί «Τσαλαφούτι»

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) κατέθεσε πριν λίγες ημέρες το αίτημα στην αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καταχώριση στο Μητρώο Προστατευόμενων Ονομασιών Προέλευσης (ΠΟΠ), της ονομασίας «Τσαλαφούτι/Tsalafouti». Αναφορικά, η αποδοχή του αιτήματος της ομάδας παραγωγών του τυριού Τσαλαφούτι από το ΥΠΑΑΤ, έγινε τον Μάρτιο του 2023.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τη σχετική έκθεση του αιτήματος του ΥΠΑΑΤ, το ελληνικό Τσαλαφούτι είναι ένα εύγευστο, λευκό αλοιφώδες τυρί, με μαλακή – κρεμώδη υφή.

Διαθέτει μια ελαφρώς γλυκιά γεύση και μια ελαφρά υπόξινη επίγευση, ως συνέπεια του έντονου όξινου χαρακτήρα του και ένα ελαφρύ άρωμα, χαρακτηριστικό των πτητικών τερπενίων και αλδεϋδών που εμπεριέχονται στα ντόπια βότανα που χρησιμοποιούνται στον εκτατικό τρόπο διατροφής των ζώων της περιοχής.

Οριοθετημένη Γεωγραφική Περιοχή: Η Κεντρική και νότια απόληξη της οροσειράς της Πίνδου
Επιπρόσθετα, πρόκειται για ένα τυρί όξινης πήξης το οποίο παρασκευάζεται για πολλά χρόνια σύμφωνα με την παραδοσιακή του συνταγή, από πρόβειο ή μίγμα αιγοπρόβειου γάλακτος (με το κατσικίσιο σε αναλογία μικρότερη του 20%), προερχόμενο από ζώα ελευθέρας βοσκής που ζουν προσαρμοσμένα στο ιδιαίτερο εδαφοκλιματικό περιβάλλον της Κεντρικής – Νότιας απόληξης της οροσειράς της Πίνδου.

Ως οριοθετημένη γεωγραφική περιγραφή για την παραγωγή και τυποποίηση του τυριού Τσαλαφούτι είναι, συγκεκριμένα, οι ορεινοί όγκοι των Αγράφων, του Ορεινού Βάλτου, της Αργιθέας, του Ασπροποτάμου και των Τζουμέρκων και οι παρακείμενες σε αυτούς περιοχές.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τυριού Τσαλαφούτι
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος είναι ο πολύ σύντομος χρόνος ωρίμανσης που δεν υπερβαίνει τις δώδεκα ημέρες, η χαμηλή του οξύτητα (pH μικρότερο του 4,6) και η σημαντικά μειωμένη περιεκτικότητά του σε λιπαρά (περίπου 10 – 17% του συνολικού του βάρους).

Η διάρκεια της ζωής του είναι περίπου 60 ημέρες από την ημέρα παρασκευής ή το άνοιγμα της συσκευασίας, όταν χρησιμοποιείται συσκευασία τροποποιημένης ατμόσφαιρας.

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, ένα επιπλέον πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που κάνει το Τσαλαφούτι να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα τυριά, είναι το πολύ χαμηλό περιεχόμενό του σε λιπαρά (10-17%), όταν αυτά αποτιμώνται στο συνολικό προϊόν (μαζί με την υγρασία). Το συγκεκριμένο προσόν εκτιμάται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές σήμερα, αφού για την παραγωγή ενός τυροκομικού προϊόντος με τόσο χαμηλό περιεχόμενο σε λιπαρά δεν είναι απαραίτητο για τη βιομηχανία να αλλοιώσει το χαρακτήρα του προϊόντος για να το παράγει ως προϊόν light (με λιγότερα λιπαρά).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Rewe: Άνοιξε το πρώτο vegan σούπερ μάρκετ της στη Γερμανία

Το πρώτο της πλήρως vegan κατάστημα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία άνοιξε πρόσφατα η αλυσίδα Rewe, με την επωνυμία Rewe Voll Pflanzich. Το κατάστημα, που διαθέτει περισσότερα από 2.700 προϊόντα από 300 και πλέον μάρκες, βρίσκεται στο Βερολίνο και στεγάζεται σε ακίνητο που μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο φιλοξενούσε το flagship κατάστημα της Veganz, της πρώτης vegan αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Rewe, Peter Maly, το συγκεκριμένο project είναι πειραματικό και η αλυσίδα ελπίζει να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα από την υλοποίησή του. «Κατά κύριο λόγο αναμένουμε ότι θα υπάρξουν διδακτικά αποτελέσματα για τα κλασικά μας σούπερ μάρκετ. Σε αυτό το κατάστημα έχουμε την ευκαιρία να ανοίξουμε τον δρόμο σε ακόμα περισσότερα προϊόντα και μάρκες ώστε να φτάσουν στα ράφια του σούπερ μάρκετ. Είμαστε πολύ περίεργοι», δήλωσε. Πάντως, αυτό που ξεκαθαρίζει η Rewe είναι ότι δεν πρόκειται για κάτι το προσωρινό, αλλά για ένα «τεστ» που θα αποτελέσει πιλότο για ενδεχόμενα μελλοντικά projects.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Rewe είχε ήδη από το 2022 προχωρήσει σε μία παρόμοια κίνηση στην αγορά της Αυστρίας, με τη θυγατρική της εταιρεία Billa να ανοίγει το πρώτο vegan σούπερ μάρκετ Billa Pflanzilla στη Βιέννη, ενώ ακολούθησε τον περασμένο Νοέμβριο ένα προσωρινό, pop-up κατάστημα στο Γκρατς, που λειτούργησε μέχρι τον Φεβρουάριο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η απάντηση των Νεοζηλανδών τυροκόμων στην απαγόρευση χρήσης του ονόματος φέτα

Η εναλλακτική ονομασία για τα πλέον δημοφιλή ευρωπαϊκά τυριά που με παραλλαγές παρασκευάζονται στη γαλακτοβιομηχανία και τυροκομία της Νέας Ζηλανδίας μοιάζει η πλέον εφικτή και προκρινόμενη λύση στη χώρα, ως αποτέλεσμα της διακρατικής συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών (ΣΕΣ) της Νέας Ζηλανδίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).

Η συγκεκριμένη ΣΕΣ μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την προστασία εκ μέρους ΕΕ και το σεβασμό εκ μέρους Νέας Ζηλανδίας περισσότερων των 2.000 ονομασιών, είτε Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), είτε Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Τυροκόμων της Νέας Ζηλανδίας (NZSCA), Σίμον Λαμπ, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εναλλακτικά ονόματα εστιάζεται, βάσει προτεραιοτήτων των επαγγελματικών και αγοραστικού ενδιαφέροντος του εθνικού καταναλωτικού κοινού, σε παρμεζάνα, μοτσαρέλα, γκοργκοντζόλα και φέτα.

Το χρονικό διάστημα συμμόρφωσης και οι πρώτες ενέργειες για εναλλακτικές ονομασίες
Σύμφωνα με τον κ. Λαμπ, από 1η Μαΐου 2024, ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της ΣΕΣ και εφεξής, η Νέα Ζηλανδία έχει χρονικό περιθώριο επτά ετών για να καταχωρήσει σχετικές εναλλακτικές ονομασίες για τα αντίστοιχα τυριά που παράγουν οι Νεοζηλανδοί τυροκόμοι, ώστε να κατοχυρωθούν προς μόνιμη χρήση. Για το συγκεκριμένο λόγο, η NZSCA έχει συνάψει συμφωνία με το Πανεπιστήμιο του Μάσεϊ, που εδρεύει στο Πάλμερστον Νορθ της Νέας Ζηλανδίας. Καθηγητές της έδρας του marketing αναμένεται να διερευνήσουν πιθανές μόνιμες λύσεις.

«Η μετονομασία των τυριών μας θα έχει μεγάλο κόστος, καθώς θα πρέπει να δημιουργηθούν και να ενεργοποιηθούν νέα σχετικά πρωτόκολλα και στη συνέχεια, περαιτέρω νομικοί έλεγχοι, αλλά κυρίως ευρεία ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού. Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε κυβερνητική χρηματοοικονομική στήριξη γι’ αυτό», είπε ο κ. Λαμπ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελληνικοί οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ στην Ελληνική Πρεσβεία Μπραζίλιας

Πραγματοποιήθηκε εκδήλωση παρουσίασης ελληνικών οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ ως masterclasses στην Ελληνική Πρεσβεία στη Μπραζίλια, την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Αγίου Παύλου, την παρουσίαση ανέλαβε η εταιρεία εισαγωγής ελληνικών οίνων ιδιοκτησίας Έλληνα Ομογενή στη Βραζιλία, Monte Dictis.

Σε πρώτο πλάνο οι ποικιλίες Ξινόμαυρο, Αγιωργίτικο και Ασσύρτικο
Παρουσιάστηκαν στους συμμετέχοντες μερικά από τα πιο εμβληματικά κρασιά της ελληνικής οινοπαραγωγής, εκφράζοντας, συγχρόνως, την παράδοση με τις σύγχρονες μεθόδους οινοποίησης. Τη γευσιγνωσία και παρουσίαση των κρασιών από τις περιοχές Πελοποννήσου, Μακεδονίας και Σαντορίνης ανέλαβε η Βραζιλιανή ειδική δημοσιογράφος Etienne Carvalho. Αναφορικά, είκοσι επαγγελματίες, δημοσιογράφοι, influencers από την ομοσπονδιακή πρωτεύουσα της Βραζιλίας είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να γευθούν κρασιά των ελληνικών ποικιλιών: Ξινόμαυρο, Αγιωργίτικο, Ασσύρτικο.

Σημειώνεται από το Γραφείο ΟΕΥ ότι, μετά το τέλος της παρουσίασης, προσφέρθηκαν στους συμμετέχοντες ελληνικά εδέσματα από παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα (ελιές, ελαιόλαδα).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε ταϊλανδέζικο όμιλο το 100% του ιστορικού KaDeWe

Νέες εξελίξεις στον κλάδο τροφίμων της Γερμανίας, αυτή τη φορά στο κανάλι Ho.Re.Ca., προκύπτουν από την πλήρη εξαγορά του Ομίλου KaDeWe από τον διεθνή Όμιλο πολυκαταστημάτων Central, με έδρα την Ταϊλάνδη.
Πρόκειται για την εξαγορά του μειοψηφικού 49,9% που διατηρούσε η εταιρεία Prime Selection, θυγατρική του αυστριακού κτηματομεσιτικού Ομίλου Signa, έναντι τιμήματος 1 δισ. ευρώ, έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις. Το πλειοψηφικό 50,1% του KaDeWe είχε ήδη μεταβιβαστεί στον Central το 2015.Ο

Signa προσπαθεί να αποκομίσει επιπλέον ρευστότητα ενόψει της έναρξης της διαδικασίας αναδιάρθρωσής του, με συνολικές απαιτήσεις πιστωτών που ξεπερνούν τα 11 δισ. ευρώ. Απετράπη, ωστόσο, η ενεργοποίηση της πτωχευτικής διαδικασίας, κάτι που ευνόησε και την προηγούμενη επένδυση του Central.

Ο Όμιλος KaDeWe κατέχει το ομώνυμο ιστορικό πολυκατάστημα στο κέντρο του Βερολίνου κι ακόμη, ελέγχει τα σημεία εστίασης Artisan de la Truffe, Austernbar, Beef Grill Club by Hasir, Brammibal’s Donuts, Brasserie Helene, BRLO Chicken & Beer, Budweiser Bar, Champagnerbar, Cinco Jotas, Daluma, Delabuu, Delikatessen Canapés, Diner Burger, Einstein Kaffee, Esser, Feinste Pho, Fischkutter, Goodtime Coffee, Hummer & Ochse, Laduree, Laggner Schwemme, Lenotre, Lutter & Wegner, Moet & Chandon Bar, Ovest La Pizza, Papaya, Round & Edgy, Royal, Pearlossol Kaviarbar, Sawade, Sumosan.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

H Κρι Κρι γιορτάζει 70 χρόνια και πρωτοπορεί με τη δημιουργία του πρώτου Θεματικού Πάρκου & Μουσείου Παγωτού στην Ελλάδα

Γιορτάζοντας αυτήν τη σημαντική επέτειο, η εταιρεία ανταποδίδει την εμπιστοσύνη του κοινού, δημιουργώντας το Εργοστάσιο Παγωτού, από την Κρι Κρι, Θεματικό Πάρκο & Μουσείο, ένα μοναδικό και πρωτοποριακό πάρκο εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα για μικρούς και μεγάλους, αλλά και έναν πόλο τουριστικής έλξης για την πόλη των Σερρών και σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα.

Το Εργοστάσιο Παγωτού, από την Κρι Κρι, ένα φιλόξενο και βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού, αποτελεί έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., όπου οι επισκέπτες θα ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του, ενώ στο τέλος, θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση στο εργαστήρι παγωτού.

Στόχος της Κρι Κρι με τη δημιουργία του Εργοστασίου Παγωτού, Θεματικού Πάρκου & Μουσείου. είναι να επιστρέψει στην κοινωνία την εμπιστοσύνη που της έχει δείξει έμπρακτα στη διάρκεια των 70 χρόνων λειτουργίας της, να αγκαλιάσει αλλά και να στηρίξει ακόμα περισσότερο την τοπική κοινωνία.

Περιηγηθείτε!
…στα 70 χρόνια σπουδαίας ιστορίας της Κρι Κρι που ξεπετάγονται μπροστά σας μέσα από το χρονολόγιο ενός διαφορετικού Μουσείου.

Ανακαλύψτε!
…τα μυστικά του παγωτού. Ποια είναι η διαδικασία παραγωγής του αγαπημένου σας παγωτού; Μέσα από πόσα και ποια στάδια – κύματα περνάει;

Όλες οι απαντήσεις θα σας δοθούν με τρόπο παραστατικό.

Ζήστε τη μαγεία!
…στο Happy Ice Cream. Ήρθε η ώρα για πάρτι, φωτογραφίες και παιχνίδι για μικρούς και μεγάλους! Ένας λαχταριστός χώρος είναι έτοιμος να σας προσφέρει συναρπαστικές στιγμές και εκπλήξεις.

Απολαύστε με όλη σας την καρδιά!
…στο Εργαστήρι Παγωτού. Η μεγάλη στιγμή έφτασε. Πόσο καλά μάθατε τα μυστικά του παγωτού; Είστε έτοιμοι να ξεδιπλώσετε την φαντασία σας και να δημιουργήσετε με μεράκι το παγωτό των ονείρων σας; Καλή σας απόλαυση!
Το Εργοστάσιο Παγωτού, από την Κρι Κρι, Θεματικό Πάρκο & Μουσείο, άνοιξε τις πύλες του στο κοινό στις 12 Μαρτίου 2024 και προσφέρει συναρπαστικές στιγμές και εκπλήξεις μέσα από μία μοναδική εμπειρία ξενάγησης με βιωματικό τρόπο σε οικογένειες, νέους και σχολεία τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, δήλωσε ότι ο σκοπός της Κρι Κρι με το Μουσείο Παγωτού, Θεματικό Πάρκο & Μουσείο, είναι χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα να επισκέπτονται το Εργοστάσιο Παγωτού, από την Κρι Κρι, κάθε χρόνο, γνωρίζοντας έτσι τον κόσμο του, ενώ το όραμά είναι η διάδοση της ιστορίας του ελληνικού παγωτού στις επόμενες γενιές.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Εργοστάσιο Παγωτού, από την Κρι Κρι, μπορείτε να βρείτε εδώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nico Lazaridi: Νέα εσοδεία το Μαγικό Βουνό Λευκό 2023

Κυκλοφόρησε η νέα εσοδεία της οινοποιίας Nico Lazaridi, το Μαγικό Βουνό Λευκό 2023: Πρόκειται για το νέο, λευκό κρασί της οινοποιίας Nico Lazaridi, ένα ιδιαίτερο κρασί με λαμπερό χρώμα και φρέσκο αρωματικό χαρακτήρα.

Ένα Sauvignon Blanc γαλλικών προδιαγραφών από τον όμορφο Βορειο – Ελλαδίτικο αμπελώνα της οινοποιίας Nico Lazaridi στη Δράμα.

Το Μαγικό Βουνό λευκό, που παράγεται από Sauvignon Blanc, από την πρώτη του κυκλοφορία το 1993 ως και σήμερα θεωρείται ένα προϊόν που χαρακτηρίζει την ποιότητα του οινοποιείου Nico Lazaridi για την φινέτσα και το αριστοκρατικό προφίλ που το διακατέχει. Πρόκειται για μια φιάλη λευκού οίνου, που χαρακτηρίζεται από το διαυγές κίτρινο χρώμα του, με έντονη μύτη και ζωντανά αρώματα από πυρηνόκαρπα και τροπικά φρούτα.

Την ετικέτα της φιάλης Μαγικό Βουνό Λευκό Εσοδείας 2023 φιλοτεχνεί ο ζωγράφος Ιάσωνας Μέγκουλας. Το Μαγικό Βουνό Λευκό 2023 διατίθεται αποκλειστικά στο e-shop της Nico Lazaridi.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ισπανία: Ενισχύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τους κλάδους μεταποίησης αλιευμάτων και υδατοκαλλιέργειας

Σύμφωνα με ανακοίνωση ισπανικού υπουργείου Γεωργίας, Αλιείας και Τροφίμων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ενισχύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τους τομείς μεταποίησης προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, στο πλαίσιο επιχορηγήσεων που εντάσσονται στο ισπανικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και συγκεκριμένα στο τομεακό πρόγραμμα για τον αγροδιατροφικό κλάδο (PERTE Agroalimentario). Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Μαδρίτης, το υπουργείο αναφέρει οι εν λόγω ενισχύσεις θα συμβάλουν στην επίτευξη του «πράσινου» μετασχηματισμού του τομέα μεταποίησης προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, ο οποίος αποτελεί στόχο που έχει τεθεί στο εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.

Ενισχύσεις απευθύνονται σε εταιρείες κάθε μεγέθους, νομίμως εγκατεστημένες και εγγεγραμμένες στην Ισπανία, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταποίησης προϊόντων αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας. Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων, ανά επιχείρηση και ανά έτος, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 2,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Γεωργίας, Αλιείας και Τροφίμων, ως άνω εγκεκριμένο πακέτο ενισχύσεων έχει μεγάλη σημασία για την Ισπανία, η οποία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός κονσερβοποιημένων ψαριών και θαλασσινών στην Ε.Ε. και ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

4ο Athens ESG Forum: Επιστρέφει με σημαντικούς ομιλητές και ολιστική προσέγγιση του Sustainability

To 4ο Athens ESG Forum επιστρέφει την Παρασκευή 28 Ιουνίου στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής, με την επιστημονική συνεργασία του CSR Hellas. Μέσα από καίριες ομιλίες και πλούσια πάνελ συζήτησης, το συνέδριο θα απαντήσει σε καίρια ερωτήματα που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο και κυρίως, πώς οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορούν να προχωρήσουν στον επανασχεδιασμό των επιχειρηματικών μοντέλων με γνώμονα το ESG, για να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Η συζήτηση για το ESG συχνά επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώσουν βιώσιμες πρακτικές στη λειτουργία τους περισσότερο ως μια ηθική υποχρέωση, ωστόσο το συνέδριο θα καταδείξει πως το ESG αποτελεί μια στρατηγική επιλογή που συνδέεται άμεσα με την κερδοφορία.

Μπορεί η εναρμόνιση στα πρότυπα ESG να επιφέρει βραχυπρόθεσμα σε αρκετές περιπτώσεις υψηλό κόστος, ωστόσο σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα συμβάλλει στη δημιουργία αξίας. Για παράδειγμα, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μπορεί να απαιτήσει επενδύσεις σε πιο αειφόρες τεχνολογίες ή διαδικασίες, αλλά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη μείωση των λειτουργικών δαπανών και σε μια πιο ανθεκτική επιχείρηση, ειδικά σε μια περίοδο αυξανόμενων κλιματολογικών αλλαγών.

Το speakers lineup του φετινού φόρουμ περιλαμβάνει προσωπικότητες με αναγνωρισμένη προσφορά και ιδιαίτερη επίδραση στο Sustainability, μεταξύ των οποίων οι:

  • Daan Van Acker, Program Manager for Carbon Majors, InfluenceMap
  • Patrick de Cambourg, Sustainability Reporting Board Chair, European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG)
  • Hasan Cerhozi, VP Impact & ESG Methodology Development, Moody’s Analytics
  • Alex Ely, Founder Director, Mae Architects UK
  • Eelco van der Enden, Chief Executive Officer at Global Reporting Initiative (GRI)
  • Vangelis Grapsas, ESG Ratings Senior Analyst, Sustainable Fitch
  • Peter Hajipieris, Chief Sustainability Solutions Officer, Real Sustainability Solutions™ UK
  • Anita Knezović, Managing Director, ESG Point Croatia
  • Jeremy Schwartz, former CEO and MD of some of the world’s most iconic brands: Pandora, The Body Shop,

Coca-Cola Europe, and L’Oreal UK; Chairman of the Kantar Consulting Sustainability Practice; Senior Advisor to the McKinsey Business Transformation Practice.

Ξεχωριστή μνεία στον Jeremy Schwartz, ο οποίος έρχεται στην Αθήνα για να μοιραστεί με το κοινό τρεις σημαντικές πτυχές για την παράλληλη ανάπτυξη της κερδοφορίας και της βιωσιμότητας, αναλύοντας τα δεδομένα της Kantar για την καταναλωτική συμπεριφορά και την ελαστικότητα ζήτησης, καθώς και τη σημασία της αντιστοίχισης τιμών και της zero-based κοστολόγησης. Περισσότερα εδώ.