Hellenic Duty Free Shops: Deal για δέκα ακόμα χρόνια στο «Ελ. Βενιζέλος»

Για δέκα ακόμα χρόνια, μέχρι τις αρχές του 2034, επεκτείνεται η συνεργασία της Avolta (πρώην Dufry) με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» για την παρουσία των καταστημάτων της Hellenic Duty Free Shops στους χώρους του αεροδρομίου. Πρόκειται για συνολικά 31 καταστήματα λιανικής που καταλαμβάνουν επιφάνεια άνω των 4.900 τετραγωνικών μέτρων και διαθέτουν προς το επιβατικό κοινό μεταξύ άλλων τρόφιμα, καλλυντικά, κοσμήματα και είδη ένδυσης. Πέρα από τα Hellenic Duty Free Shops και τα Hellenic Travel Shops που λειτουργούν σε διάφορα σημεία του αεροδρομίου, στα καταστήματα που διαχειρίζεται η Avolta περιλαμβάνονται το Candyfair, γνωστό για τα ζαχαρώδη προϊόντα του, το Mastiha Shop, που ειδικεύεται στα προϊόντα με μαστίχα, το κατάστημα A Piece of Greece με διάφορα ελληνικά προϊόντα, και ο Τερκενλής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Avolta, η συμφωνία για την επέκταση της συνεργασίας της με το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών υπογραμμίζει τη σημασία των ισχυρών εταιρικών συνεργασιών της για την υλοποίηση της στρατηγικής της «Destination 2027», με σκοπό να δημιουργήσει μία «επανάσταση» στην ταξιδιωτική εμπειρία. Όπως δήλωσε ο Luis Marin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Avolta σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, η συνεργασία αυτή έχει υπάρξει αμοιβαία επωφελής στα 23 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου, καθώς πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα αεροδρόμια στα οποία δραστηριοποιείται ο όμιλος στη νότια Ευρώπη, με ιδιαίτερη σπουδαιότητα για τον μεσογειακό τουρισμό.

«Δεσμευόμαστε για την αναδιαμόρφωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας μέσω καινοτόμων λύσεων και μακροχρόνιων συνεργασιών, μετασχηματίζοντας εν τέλει τα αεροδρόμια σε προορισμούς όπου οι ταξιδιώτες χαίρονται να περνούν χρόνο», σημείωσε ο ίδιος. Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η Avolta αύξησε το αποτύπωμά της στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κατά 290 τ.μ. περίπου, στο πλαίσιο της ανακαίνισης του μεγάλου walk-through καταστήματος duty free στην περιοχή της ζώνης Σένγκεν, με σκοπό την ανάδειξη των κατηγοριών των αρωμάτων και των καλλυντικών και την επέκταση της γκάμας των αξεσουάρ. Επιπλέον, στο πλαίσιο της ανακαίνισης, μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία θα παραπέμπουν στην Ελλάδα, δημιουργώντας μία ξεχωριστή αίσθηση στους ταξιδιώτες και προβάλλοντας παράλληλα ντόπια ελληνικά τρόφιμα και σουβενίρ.

Από τα αεροδρόμια το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων
Σημειώνεται ότι η Hellenic Duty Free Shops στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της στα αεροδρόμια, όπου οι πωλήσεις της το 2022 είχαν ανέλθει στα 231,6 εκατ. ευρώ, επί συνόλου πωλήσεων 311,3 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στα σύνορα της χώρας είχαν ανέλθει σε 56,2 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η προστασία της φέτας ΠΟΠ στη συμφωνία Νέας Ζηλανδίας – Ευρωπαϊκής Ένωσης

Την 1η Μαΐου 2024 τίθεται οριστικά σε εφαρμογή η συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών (ΣΕΣ) μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και Νέας Ζηλανδίας. Από πλευράς ΕΕ, η διαδικασία επικύρωσης και ενσωμάτωσης στο κοινοτικό δίκαιο έχει ήδη ολοκληρωθεί από 27 Νοεμβρίου 2023. Η συγκεκριμένη εφαρμογή αναμένεται να εξοικονομήσει έως και 1,01 δισ. ευρώ σε δασμούς για τη Νέα Ζηλανδία. Περιλαμβάνει την άμεση κατάργηση δασμών στο 91% των εξαγόμενων προϊόντων προς ΕΕ. Μόνο ο πρώτος μήνας εφαρμογής αναμένεται να εξοικονομήσει 56 εκατ. ευρώ.

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα της ΣΕΣ που αφορούν την Ελλάδα είναι η προστασία της ονομασίας φέτα, η οποία έχει λάβει Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και ελληνική γεωγραφική ένδειξη, με προστασία και εποπτεία, εντός συμφωνημένης ρήτρας χρονικής έκτασης εννέα ετών.

Τα λοιπά διατροφικά προϊόντα υψηλής εξαγωγικής αξίας που συμπεριλαμβάνονται
Στη ΣΕΣ συμπεριλαμβάνονται διατροφικά προϊόντα υψηλής εξαγωγικής αξίας για τη Νέα Ζηλανδία: Πρωτίστως ακτινίδια, ιχθυηρά, κρεμμύδια, οίνοι και μέλι Manuka. Ακόμη, η Νέα Ζηλανδία εξάγει συσκευασμένα τρόφιμα βιομηχανικής παραγωγής διαφόρων κατηγοριών, που επίσης εμπίπτουν στις διατάξεις της πρόσφατα υπογραφείσας ΣΕΣ.

Επιπλέον, στη Νέα Ζηλανδία η συμφωνία παρέχει σημαντική καινοφανή πρόσβαση σε ποσοστώσεις εισαγωγής σε χώρες ΕΕ βόειου και πρόβειου κρέατος, βουτύρου και γαλακτοκομικών. Η ΣΕΣ περιλαμβάνει φιλόδοξα βιώσιμα εμπορικά αποτελέσματα σε σειρά τομέων, όπως η κλιματική αλλαγή, τα εργασιακά δικαιώματα, η οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών και των Μαορί, αλλά και η επιβλαβής για το περιβάλλον αλιεία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι επτά ελληνικές εταιρείες της Anuga FoodTec 2024

Επτά ελληνικές εταιρείες συμμετείχαν στην Anuga FoodTec 2024. Από τη χώρα μας συμμετείχαν οι: Συστήματα Αυτοματισμού Ελλάδος ΑΕ (λύσεις βιομηχανικού αυτοματισμού), BioCoS (βιοεπιστημονικοί έλεγχοι ποιότητας ελαιολάδου), Εμμ. Δ. Κουμάκης ΑΕ, (αντιπροσωπεία ειδών αυτοματισμού και μετάδοσης κίνησης) INOX Design Κατέρης (μηχανολογικός εξοπλισμός επεξεργασίας γαλακτοκομικών), Γεννάδιος Ισαακίδης ΟΕ (μηχανολογικός εξοπλισμός γαλακτοκομίας και ανοξείδωτες κατασκευές δοχείων τροφίμων), το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και η εταιρεία επικοινωνίας Omind Creatives.

Παρουσιάστηκαν καινοτόμες στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση των απωλειών τροφίμων και επεξεργασία λυμάτων, μείωσης χρήσης πλαστικού και χρήσης εναλλακτικών υλικών συσκευασίας, καθώς και διαδικασίες επεξεργασίας υψηλής πίεσης, η οποία διατηρεί τα τρόφιμα φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς συντηρητικά.

Επιχειρήθηκε να δοθούν απαντήσεις για: Εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, διαχείριση ενέργειας και νερού, η ψηφιοποίηση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Στην Anuga FoodTec 2024 των 40.000 επισκεπτών, συμμετείχαν 1.307 εκθέτες από 49 χώρες. Η επόμενη Anuga FoodTec θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 23 και 26 Φεβρουαρίου 2027.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δυναμική η παρουσία του ΣΕΚΛΑ στη Freskon 2024

Στη Θεσσαλονίκη για το Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρούτων και Λαχανικών Freskon 2024 βρέθηκαν επιχειρηματίες από το Σύνδεσμο Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθήνας (ΣΕΚΛΑ). Ειδικότερα, εκθέτες από 28 χώρες, επιχειρηματίες, επαγγελματίες, άνθρωποι της αγοράς συναντήθηκαν στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και αντάλλαξαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον του κλάδου.

Ο ΣΕΚΛΑ συμμετείχε με περισσότερες από 20 επιχειρήσεις μέλη ως επισκέπτες ενώ συνολικά οι εκθέτες ήταν 267. Με τιμώμενη χώρα την Πολωνία, η φετινή διοργάνωση αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για τον κλάδο των φρούτων και των λαχανικών ενώ στα εγκαίνια παραβρέθηκε πλήθος πολιτικών και θεσμικών εκπροσώπων, οι οποίοι επιβεβαίωσαν τη στήριξή τους στον κλάδο των φρούτων και λαχανικών. Τα επιχειρηματικά ραντεβού που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ εκθετών και επισκεπτών αποτελέσαν μία ευκαιρία ανάπτυξης και δικτύωσης.

«Οι επιχειρήσεις του ΣΕΚΛΑ συμμετείχαν δυναμικά, τόσο ως εκθέτες όσο και ως επισκέπτες, στη Freskon 2024. Υποστηρίζουμε δράσεις και πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τον κλάδο μας διεθνώς και προσδοκούμε κάθε χρονιά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη» ήταν η δήλωση του προέδρου του ΣΕΚΛΑ, Νίκου Καλόγρη. «Παράγουμε, καινοτομούμε, αναδεικνύουμε τον τόπο μας και τα προϊόντα μας» ανέφερε ο γενικός γραμματέας του ΣΕΚΛΑ, Παναγιώτης Μιχελής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δ. Μασούτης: «Επιλέγουμε να μετακυλήσουμε μέρος της κερδοφορίας μας, στηρίζοντας έμπρακτα τους καταναλωτές»

Η Δ. Μασούτης συμμετείχε ενεργά στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (DEF IX 2024), μέσω της παρουσίας του Θεόδωρου Γεροστεργιούδη, Γενικού Διευθυντή, στα panels “The Future of Consumer Landscape: The Way Forward” και “Responsible Leadership: The importance of corporate governance in sustainable development and investment opportunities”.

Όπως ανέφερε ο κ. Γεροστεργιούδης, το λιανεμπόριο «πιάνει» τον σφυγμό της κοινωνίας και του καταναλωτή, ο οποίος τους τελευταίους 18 μήνες βρέθηκε αντιμέτωπος με μαζικές πληθωριστικές πιέσεις με τις τιμές να ανεβαίνουν και το εισόδημά του να συμπιέζεται.

Το γεγονός αυτό οδήγησε σε αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με τον καταναλωτή σταθερά να αναζητά και να συνεχίσει να αναζητά τις μειωμένες τιμές. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε χαρακτηριστικά πως: «Στην Δ. Μασούτης επιλέγουμε να μετακυλήσουμε μέρος της κερδοφορίας μας, στηρίζοντας έμπρακτα τους καταναλωτές».

Για τα κριτήρια ESG και τις πρακτικές βιωσιμότητας, ο κ. Γεροστεργιούδης υπογράμμισε πως η Δ. Μασούτης έχει κατανοήσει από την αρχή της λειτουργίας της τον κοινωνικό της ρόλο, έχοντας πάντα τον άνθρωπο στο επίκεντρο, είτε είναι εργαζόμενος, είτε καταναλωτής και το κέρδος είναι το αποτέλεσμα και όχι αυτοσκοπός, όπως είχε αναφέρει και την προηγούμενη εβδομάδα στο 14ο Food Retail Conference.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στο +25,2% οι ελληνικές εξαγωγές οίνου στην Ισπανία το 2023

Το 2023, οι ελληνικές εξαγωγές οίνου στην Ισπανία ανήλθαν στις 360,03 χιλ. ευρώ, ενώ το 2022 είχαν ανέλθει στο ποσό των 287,55 χιλ. ευρώ (αύξηση 25,2%), σύµφωνα µε δηµοσιευµένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που επεξεργάστηκε το Γραφείο ΟΕΥ Μαδρίτης. Από την άλλη, οι ελληνικές εισαγωγές οίνου από την Ισπανία έφθασαν τα 4,75 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι των 4,34 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση κατά 9,5%).

Τι έδειξε το ισπανικό DataComex
Αξιοσημείωτο δε, ότι σύμφωνα με τα αντίστοιχα στοιχεία του ισπανικού Υπουργείου Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού (DataComex), οι εν λόγω τιμές εμφανίζονται ελαφρώς τροποποιημένες, χωρίς ωστόσο να καταγράφονται εξαιρετικές διαφορές. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ισπανικά στοιχεία το 2023 οι ελληνικές εξαγωγές οίνου στην Ισπανία ανήλθαν στις 135,89 χιλ. ευρώ, στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2022 (137,89 χιλ. ευρώ) και ελαφρώς μειούμενες σε σχέση με το 2021 (148,77 χιλ. ευρώ). Αντίστοιχα, οι ελληνικές εισαγωγές οίνου από την Ισπανία εμφανίζονται να αγγίζουν τα 3,82 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 3,18 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση κατά 20%). Το 2023 η Ισπανία εισήγε από την Ελλάδα 29.131 κιλά οίνου σε συσκευασίες κάτω των 2 λίτρων συνολικής αξίας 103.388 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,5% σε σχέση με το 2022 (95.296 ευρώ). Εισήγαγε, επίσης, 2.998 κιλά αφρώδους οίνου συνολικής αξίας 32.504 ευρώ (μείωση σε σχέση με το 2022, κατά 23,7%). Σύμφωνα με την επεξεργασία του Γραφείου ΟΕΥ, το 2023 η Ισπανία εξήγε προς την Ελλάδα οίνο σε συσκευασίες κάτω των 2 λίτρων αξίας 1.664.031 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 7,3% σε σχέση με το 2022 (1.550.646 ευρώ), ενώ οι ισπανικές εξαγωγές αφρώδους οίνου προς τη χώρα μας ανήλθαν στα 1.593.222 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 183,3% σε σχέση με το 2022 (562.349 ευρώ).

Περιορισμένες οι προοπτικές διείσδυσης ελληνικών κρασιών στην Ισπανία
Δεδομένου του μεγέθους της ισπανικής οινοπαραγωγής και της εγχώριας προσφοράς κρασιών, καθώς επίσης και των προσιτών τιμών καλής ποιότητας εγχώριων κρασιών, οι προοπτικές διείσδυσης των ελληνικών κρασιών στην Ισπανία είναι μάλλον σχετικά περιορισμένες, σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ. Δράσεις που θα μπορούσαν να αποδώσουν για το ελληνικό κρασί στην Ισπανία θα περιελάμβαναν προσκλήσεις αγοραστών σε εκθέσεις στην Ελλάδα, συμμετοχή Ελλήνων παραγωγών-εξαγωγέων κρασιού σε επιχειρηματικές αποστολές στην Ισπανία, προώθηση επιλεγμένων ελληνικών ετικετών σε μεγάλα σούπερ μάρκετ, κ.ά..


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δουμπιά: Άλλο ένα χρυσό βραβείο για το Ανθρακούχο Φυσικό Μεταλλικό Νερό

Το Ανθρακούχο Φυσικό Μεταλλικό Νερό Δουμπιά αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για την ποιότητα και τη φρεσκάδα. Αυτά τα στοιχεία αναγνωρίζουν κάθε χρόνο στον διεθνή Οργανισμό Monde Selection.

Η φήμη της αυθεντικότητας επιβεβαιώθηκε και φέτος με την κατάκτηση της 1ης θέσης και του Χρυσού Βραβείου.

Η πίστη στην αυθεντικότητα των πρώτων υλών από τη φύση, με την προσθήκη φυσικών μεσογειακών αρωμάτων, επιβραβεύτηκε. Το Ανθρακούχο Φυσικό Μεταλλικό Νερό Δουμπιά Περγαμόντο, ξεχώρισε επίσης κερδίζοντας το Χρυσό Βραβείο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα Heinz Ketchup zero

Η κλασική, αγαπημένη γεύση της Heinz Ketchup, τώρα χωρίς καμία προσθήκη ζάχαρης ή αλατιού, για νόστιμες δημιουργίες με μηδενικές ενοχές και κανένα συμβιβασμό στην ποιότητα και τη γεύση.

Από juicy burger και tapas, μέχρι σπιτικά club sandwich και ψητά λαχανικά, όλα τα πιάτα μπορούν πλέον να έχουν την ίδια γεύση της Heinz Ketchup με τη Heinz Ketchup zero.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελ. Τσατσαρωνάκη: «Το σώμα έγινε όργανο ανοιχτής καινοτομίας για μας»

Ιστορίες «ασυνήθιστης» (atypical) αριστείας αναδείχθηκαν σε πάνελ του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών το περασμένο Σάββατο, και μεταξύ των ιστοριών αυτών ήταν και εκείνη της εταιρείας «Το Μάννα – Τσατσαρωνάκης», την οποία παρουσίασε η διευθύνουσα σύμβουλος της επιχείρησης, Ελένη Τσατσαρωνάκη. Όπως τόνισε, η εταιρεία είναι συνυφασμένη με την παράδοση, καθώς το παξιμάδι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «δεν είναι ξερό ψωμί, είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία».

Όμως συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία, με λανσαρίσματα όπως η σχετικά πρόσφατη σειρά «Δαγκωτό», που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Βέβαια, βασικός κωδικός της εταιρείας παραμένει ακόμα και μετά από 60 χρόνια το κριθαρένιο παξιμάδι. Σύμφωνα με την κ. Τσατσαρωνάκη: «Εκείνη την εποχή η πυξίδα μας ήταν το σώμα μας, ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε όργανο ανοιχτής καινοτομίας για μας. Δεν είχαμε κάτι άλλο να πιαστούμε για να δημιουργήσουμε, οπότε προχωρήσαμε στα τρία βασικά προϊόντα που στήριξαν την εταιρεία μας και τα θεωρώ καινοτόμα: το κριθαρένιο παξιμάδι, τη σειρά χωρίς πρόσθετο αλάτι και τη σειρά με παρθένο ελαιόλαδο».

Η ίδια μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία στο δρόμο προς την επιτυχία: «Η δυσκολία ήταν ότι έπρεπε να στελεχώσουμε την εταιρεία με εργαζομένους χωρίς εξειδίκευση από το χωριό και από χώρες του εξωτερικού. Δεν ήταν εύκολο να εξειδικεύσεις έναν εργαζόμενο στα ανάλογα πόστα, απαιτούσε χρόνο, χρήμα, και κυρίως ιδιαίτερη προσπάθεια για τον καθένα ξεχωριστά. Επίσης, στην πορεία μας έπρεπε να εμπνευστούμε προϊόντα, γιατί ο μόνος τρόπος να επικοινωνήσουμε με τον άνθρωπο ήταν η ποιότητα, τίποτα άλλο. Φτιάχναμε καινοτόμο προϊόντα, καθαρά; Μας αγοράζανε. Δε φτιάχναμε; Μας απέρριπταν».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το Νουνού προσφέρει το γάλα σε 6.699 μαθητές για τη σχολική χρονιά 2023-24

Την πολύτιμη και στρατηγικής σημασίας συνεργασία με το Νουνού ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Prolepsis, η οποία αφορά στην κάλυψη όλων των αναγκών γάλακτος του Προγράμματος «Διατροφή» για το τρέχον σχολικό έτος.

Μέσω του προγράμματος, που υλοποιείται από το Ινστιτούτο Prolepsis για 13η χρονιά σε σχολεία ευπαθών περιοχών της χώρας, έχουν ήδη προσφερθεί 341.136 ποτήρια γάλα Νουνού Family και Νουνού εβαπορέ σε μαθητές όλης της χώρας, εξασφαλίζοντας τα οφέλη που καλύπτει το γάλα για τα παιδιά.

Όπως κάθε σχολική χρονιά, έτσι και φέτος το γάλα αποτελεί σημαντικό μέρος των γευμάτων που λαμβάνουν καθημερινά οι 6.699 μαθητές των 168 σχολείων, τα οποία συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Διατροφή.

Τα σχολεία βρίσκονται σε Αττική, Εύβοια, Βοιωτία, Φωκίδα, Φθιώτιδα, Ευρυτανία, Ροδόπη, καθώς και σε περιοχές της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Το Νουνού θα καλύψει το γάλα για όσους μαθητές ενταχθούν στο Πρόγραμμα μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter