Το πρώτο της βήμα στην ελληνική αγορά πραγματοποιεί η ουγγρική αλυσίδα καταστημάτων με αυτόματους πωλητές Vendo Box, η οποία επιδιώκει να επεκταθεί με ταχείς ρυθμούς στη χώρα μας με το μοντέλο του franchise. Πρόκειται για ένα concept που έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά της Ουγγαρίας, με δεκάδες καταστήματα, ενώ πρόσφατα επεκτάθηκε και στη Ρουμανία. Και η χώρα μας είναι η επόμενη στη… σειρά.
Το ρόλο του master franchisee της εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει ο Παναγιώτης Μπάστας, ο οποίος διαθέτει εμπειρία στο χώρο των αυτόματων πωλητών μέσω εταιρείας που δραστηριοποιείται στους αυτόματους πωλητές ειδών για κατοικίδια ζώα. Μιλώντας στο FOODReporter, ο κ. Μπάστας αποκάλυψε πως έχει ήδη βρεθεί το ακίνητο που θα στεγάσει το πρώτο Vendo Box στην Ελλάδα, στα νότια προάστια της Αθήνας, και καλώς εχόντων των πραγμάτων μέσα στον επόμενο μήνα θα είναι σε λειτουργία. Ο ίδιος εκτίμησε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική στην Ελλάδα για μία τέτοια αλυσίδα καταστημάτων, προσαρμόζοντας το μοντέλο τους στα δεδομένα της χώρας μας με την υποστήριξη της ουγγρικής εταιρείας.
Ο στόχος που έχει τεθεί είναι μέσα σε έναν χρόνο να έχουν ανοίξει δέκα Vendo Box στη χώρα μας, με έμφαση στο μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών νησιών που είναι τουριστικά, εκτός Αθήνας. Κι αυτό γιατί το μοντέλο αυτό απευθύνεται περισσότερο σε τουρίστες, που είναι πιο εξοικειωμένοι με τους αυτόματους πωλητές στις χώρες τους, και σε ανθρώπους που επιθυμούν ή έχουν ανάγκη να αγοράσουν κάτι τις βραδινές και νυχτερινές ώρες, που είναι δύσκολο να βρει κανείς ανοιχτό κατάστημα, ειδικά στην επαρχία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχικό κόστος για έναν ενδιαφερόμενο που θέλει να ανοίξει το δικό του Vendo Box είναι ιδιαίτερα χαμηλό, στα 15-20 χιλιάδες ευρώ, καθώς στόχος είναι το μοντέλο αυτό να προσελκύσει και νέους που θέλουν να κάνουν έτσι το πρώτο τους βήμα στο επιχειρείν.
Και η προσωπική επαφή;
H ιδέα των καταστημάτων με αυτόματους πωλητές είναι διαδεδομένη σε άλλες χώρες, αλλά όχι τόσο στην Ελλάδα, όπου ένα αντίστοιχο concept «τρέχει» η i-mall. Μήπως αυτό σχετίζεται με το ότι οι Έλληνες, σαν μεσογειακός λαός, προτιμούν την προσωπική επαφή από τις απρόσωπες αγορές από μηχανήματα; Όπως μας ανέφερε ο κ. Μπάστας: «Όταν μία επιχείρηση λύνει ένα πρόβλημα, ο πελάτης θα πάει, γιατί θέλει να αγοράσει κάτι, να πάρει μια υπηρεσία, και να το κάνει άμεσα, χωρίς να περιμένει, και να το κάνει οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Άρα, ισχύει ότι οι Έλληνες, και γενικά οι μεσογειακοί λαοί, θέλουμε προσωπική επαφή, αλλά από την άλλη υπερισχύει η ανάγκη να λύσεις ένα πρόβλημα».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter