NielsenIQ: Τα αισιόδοξα μηνύματα που δείχνουν ένα καλό 2024 για το οργανωμένο λιανεμπόριο

Αισιόδοξα μηνύματα εξέπεμψε για τη φετινή πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα ο managing director της NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας, από το βήμα του Retail Food Conference που διοργάνωσε η Boussias Events.

Αν και παραδέχθηκε πως και η φετινή χρονιά κάθε άλλο παρά εύκολη είναι για τα σούπερ μάρκετ, εκτίμησε πως στο τέλος του 2024, όπως συνέβη και τα προηγούμενα έτη, η γενική εικόνα θα είναι θετική για τον κλάδο.

Ποιες είναι οι θετικές ενδείξεις; Μεταξύ άλλων, η ορατή αποκλιμάκωση της αύξησης των τιμών, που μάλιστα ενδεχομένως να φέρει και μείωσή τους, με βάση τα πρώτα στοιχεία για το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Το μειωμένο ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι τα οικονομικά τους φέτος είναι χειρότερα σε σχέση με πέρυσι. Αλλά κυρίως, η καταναλωτική συμπεριφορά που φαίνεται να ωριμάζει.

Οι καταναλωτές ανακαλύπτουν ότι μπορούν να είναι χαρούμενοι με λιγότερα…
Όπως προκύπτει από την έρευνα της NielsenIQ, ο καταναλωτής σήμερα περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Είναι πιο προσεκτικός ώστε να αποφεύγει να πετάει φαγητό και προσαρμόζεται στην ιδέα ότι χρειάζεται λιγότερα για να είναι χαρούμενος. Προσπαθεί να παίρνει προληπτικά μέτρα για την υγεία του, να ελέγξει το άγχος της καθημερινότητας και την έλλειψη ισορροπίας μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Έχει γνώση και συνειδηση των τιμών, πλανάρει τις αγορές του. Αναζητά ευκολία και οικονομία χρόνου, π.χ. επιλέγοντας έτοιμα γεύματα.

…αλλά δεν εγκαταλείπουν την αναζήτηση ποιοτικών προϊόντων
Όμως την ίδια στιγμή, ο καταναλωτής δεν αφήνει την αναζήτηση καλών προϊόντων, αλλά βάζει μπροστά την ανάγκη για πιο υγιεινά προϊόντα, με ξεκάθαρες πληροφορίες για το τι περιέχουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 καταγράφηκε αύξηση (43% έναντι 39% το 2022) στο ποσοστό αυτών που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ένα ποιοτικό προϊόν.
Επιπρόσθετα, η έρευνα της NielsenIQ έδειξε ότι τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι σε ποσοστό άνω του 40% premium ή super premium προϊόνταμ ποσοστό που είναι ακόμα πιο έντονο στις κατηγορίες της προσωπικής περιποίησης και της οικιακής φροντίδας.

Καινοτόμα προϊόντα
Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι καταναλωτές αναζητούν καινοτόμα προϊόντα. Μάλιστα, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι η περσινή ανάπτυξη στις πωλήσεις τροφίμων και μη τροφίμων προήλθε κατά κύριο λόγο από τις πωλήσεις προϊόντων που κυκλοφόρησαν μέσα στο 2022 ή το 2023, και όχι από core προϊόντα.

Η παγίδα της επικέντρωσης στους όγκους με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα
Ο κ. Δημοράγκας έκλεισε την παρουσίασή του με ορισμένες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις:

  • Η επίτευξη ισορροπίας ανάμεσα στη βιωσιμότητα και την κερδοφορία είναι κομβικής σημασίας σε μία αγορά που επιβραδύνει. Η επικέντρωση στους όγκους με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κερδοφορία σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Η προωθητική δραστηριότητα από την πλευρά των εταιρειών θα πρέπει να γίνεται με σκοπό, ώστε από τη μία να συντηρεί την κατανάλωση, αλλά ταυτόχρονα να συντηρεί και την κερδοφορία της εταιρείας.
  • Η καινοτομία στο προσκήνιο: Είναι δύο φορές περισσότερες οι πιθανότητες για μια εταιρεία που λανσάρει συχνά νέα προϊόντα να έχει ανάπτυξη, σε σχέση με μια εταιρεία που το κάνει λιγότερο εντατικά.
  • Πολύ λίγοι είναι οι καταναλωτές που είναι τόσο άνετοι ώστε να μη χρειάζεται να κάνουν καμία προσαρμογή. Είναι σημαντικό οι εταιρείες να προσθέτουν αξία με τα προϊόντα τους για τους καταναλωτές, με την κατάλληλη επιλογή κωδικολογίων.

Διαρκής μαραθώνιος με… happy end;
Τα τελευταία χρόνια μοιάζουν με έναν διαρκή μαραθώνιο, όπου καταναλωτές, λιανέμποροι και προμηθευτές καλούνται να διαγωνιστούν με ενίοτε όχι καλές καιρικές συνθήκες. «Είναι πολλές οι ανησυχίες, αλλά από την άλλη τα τελευταία χρόνια έχουμε δει το κλείσιμο της χρονιάς να μας βρίσκει γενικά ευχαριστημένους», προσέθεσε.

«Πιστεύω και ελπίζω ότι και η φετινή χρονιά, που δεν αναμένεται εύκολη, στο τέλος θα μας βρει με ικανοποίηση», κατέληξε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Circana: Η βιωσιμότητα αντέχει παρά την «πολιορκία» του πληθωρισμού

Την απάντηση σε ένα ερώτημα που απασχολεί τους πάντες επιχείρησε να δώσει στο Food Retail Conference ο Βασίλης Φώσκολος, head of retail sales της Circana: Πόσο ανθεκτική είναι η τάση του sustainability, της βιωσιμότητας εν γένει, σε μία εποχή υψηλού πληθωρισμού; Γιατί, όπως σχολίασε και ο ίδιος, «καλό το sustainability, αλλά χωρίς έσοδα δεν πάμε πουθενά».

Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Φώσκολος είναι ότι η τάση της βιωσιμότητας παραμένει αρκετά ισχυρή: παρά τον πληθωρισμό, οι πωλήσεις sustainable προϊόντων αυξάνονται, και είναι ενδεικτικό ότι από το 2017 έως το 2022 οι πωλήσεις προϊόντων που προωθούνται ως «βιώσιμα» αυξήθηκαν με μέσο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 9,4%, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα (+5%) και πολύ υψηλότερο σε σχέση με το σύνολο της αγοράς (+5,7%). Κι αυτό παρότι το premium στην τιμή τους ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 28% σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα, ένα ποσοστό πάντως που έχει περιοριστεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, όταν είχε φτάσει ακόμα και στο 40%.

Σημαντικό είναι επίσης ότι οι καταναλωτές φαίνονται να αντιλαμβάνονται περισσότερο γύρω τους τα βιώσιμα προϊόντα, με το 70% αυτών να δηλώνουν ότι θα επέλεγαν να δοκιμάσουν ένα τέτοιο προϊόν. Ένα επιπλέον στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι μεταξύ των ήδη αγοραστών βιώσιμων προϊόντων, το 90% είναι θετικά διακείμενοι να συνεχίσουν να τα αγοράζουν.

Οι νέοι οδηγούν την αλλαγή
Ο κ. Φώσκολος επιβεβαίωσε άλλωστε αυτό που λίγο-πολύ όλοι υποψιαζόμασταν: ότι η στροφή προς τη βιωσιμότητα πυροδοτείται από τη νέα γενιά, την περίφημη Gen Z. Έχει ενδιαφέρον το εξής στοιχείο που παρουσίασε: σχεδόν οι μισοί καταναλωτές δηλώνουν ότι αναζητούν λιανεμπόρους που διαθέτουν βιώσιμα προϊόντα ή που επικοινωνούν τη δέσμευσή τους προς τη βιωσιμότητα, αν και παραμένει μεγαλύτερο το ποσοστό αυτών για τους οποίους αυτό δεν είναι ένα κριτήριο όταν επιλέγουν από πού θα κάνουν τα ψώνια τους (55%). Όμως βλέποντας τα αντίστοιχα ποσοστά μεταξύ των εκπροσώπων της Gen Z, τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά: μόλις για το 39% η βιωσιμότητα δεν αποτελεί κριτήριο για το πού θα ψωνίσουν, ενώ ο ποσοστό αυτών που θέλουν retailers αφοσιωμένους στις βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το σύνολο του πληθυσμού (38% έναντι 20%).

Δεν αποδίδουν τα παραδοσιακά μέσα
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις των καταναλωτών για το πώς βρίσκουν τα sustainable προϊόντα που αγοράζουν. Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων βλέπει αυτά τα προϊόντα στο ράφι και τα παίρνει, ενώ ένα 24% επίσης τα είδε κάπου ενώ ψώνιζε. Πάνω από 1 στους 5 καταναλωτές έμαθε για αυτά τα προϊόντα από κάποιον φίλο/συγγενή του ή από κάποιο άρθρο που διάβασε, ενώ μικρότερα ποσοστά συγκεντρώνει η πληροφόρηση μέσω τηλεόρασης, διαφημίσεων στο Διαδίκτυο και social media, κάτι που υποδεικνύει ότι η προώθηση των sustainability χαρακτηριστικών μέσω των παραδοσιακών και ψηφιακών καναλιών δε φαίνεται να αποδίδει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα φλέγοντα ζητήματα του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου σήμερα

«Ναι μεν, είναι πολύ καλό το γεγονός ότι υπάρχει ένα πλαίσιο πληρωμών για να μην υπάρχει ασυδοσία προς τους προμηθευτές, αλλά πρέπει να γίνει με αρκετή μελέτη ώστε να μην πλήξει πολύ σοβαρά τις επιχειρήσεις» σχολίασε αναφορικά με το κανονιστικό πλαίσιο του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου ο Κώστας Αντιμησάρης, Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής της Metro ΑΕΒΕ, στο πλαίσιο της συζήτησης “ The Greek Super Markets’ chief dialogue”, στο 14ο Food Retail Conference στο OTEAcademy, την Τρίτη 9 Απριλίου 2024.

Το ζήτημα της σταθερής διαθεσιμότητας ποικιλίας προϊόντων στο ράφι
Με τη σειρά του, ο Τέλης Θανόπουλος, Πρόεδρος της Δ. Θανόπουλος ΑΕ, ανέφερε: «Εμείς έχουμε πελάτες για όλα τα “βαλάντια”, όχι μόνο από την ανώτερη οικονομική τάξη και σε αυτό στηρίζεται και η στρατηγική μας. Επομένως, κι εμείς βιώνουμε όπως όλοι, τη δυστοκία και τον προβληματισμό των καταναλωτών σε αυτές τις πληθωριστικές τάσεις». Ο ίδιος επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που βιώνει ο κλάδος και θεωρείται μια υψηλή προτεραιότητα της Δ. Θανόπουλος, είναι η διαθεσιμότητα των προϊόντων και η ποικιλία που δύναται να διατίθεται σε μόνιμη βάση στο ράφι. Η σταθερότητα της διαθεσιμότητας ποικιλίας προϊόντων στο ράφι, από το πιο φθηνό έως το πιο ακριβό, προσφέρει την ασφάλεια στον πελάτη ότι ο ίδιος μπορεί να συνεχίσει να απολαμβάνει τα προϊόντα που επιθυμεί. «Δυστυχώς, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, αλλά κάτι που οξύνεται και ίσως να προβληματίσει περισσότερο μέσα στα επόμενα έτη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τέλης Θανόπουλος.

Αλλαγή στο μείγμα των προϊόντων που αγοράζει ο καταναλωτής
«Άλλαξε το μείγμα των προϊόντων. Μεταφέρθηκε η ζήτηση σε φθηνότερα προϊόντα, σε κατηγορίες private label ή σε χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα» σχολίασε η Δέσποινα Ξυνού, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ok! Anytime Markets, όσον αφορά στις επιπτώσεις του πληθωρισμού πέραν της μονοψήφιας αύξησης του τζίρου του κλάδου για το 2023. Η ίδια έκανε αναφορά, επίσης, στο ζήτημα που απασχολεί έντονα τον κλάδο σήμερα, αναφορικά με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στις χαμηλόβαθμες αλλά αρκετά χρήσιμες θέσεις.Σ

Η έκθεση βιωσιμότητας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
«Πλέον θα μπορούμε όλα αυτά που συζητάμε να αποτυπώνονται και στην αξία της επιχείρησης» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, Γενικός Διευθυντής της Δ. Μασούτης ΑΕ, σχετικά με την έκθεση βιωσιμότητας, έπειτα από οδηγία της ΕΕ. «Πάντα στην αρχή είναι “βαρύ” το κανονιστικό πλαίσιο, από την άλλη όμως δίνει πολύ μεγάλες ευκαιρίες στην επιχείρηση» σχολίασε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι έτσι θα δοθεί σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Απ. Πεταλάς (ΕΣΕ): «Στόχος δεν είναι μόνο η επάρκεια προϊόντων, αλλά και η ποιότητα»

«Η ευθύνη μας είναι πολύ μεγάλη. Γνωρίζουμε όλοι, από το πρώτο έτος των σπουδών μας, ότι μια επιχείρηση για να έχει ρόλο και μέλλον, πρέπει να είναι χρήσιμη. Οι δύο ομάδες που έρχονται στο μυαλό μας είναι οι εργαζόμενοι και οι μέτοχοι» ανέφερε ο Απόστολος Πεταλάς, Γενικός Διευθυντής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), κατά τη διάρκεια του 14ου Food Retail Conference, στις 9 Απριλίου 2024.

Ο κ. Πεταλάς έκανε λόγο για την «αξία» που οφείλει μια επιχείρηση να προσφέρει στους πελάτες της: «Ειδικά, για το οικοσύστημα των τροφίμων, αξία είναι όλη η κοινωνία ουσιαστικά, που πρέπει να προσπαθούμε να δίνουμε στους καταναλωτές – είτε είμαστε στο κομμάτι του λιανεμπορίου, είτε της βιομηχανίας ή της εφοδιαστικής αλυσίδας», συμπληρώνοντας ότι πλέον γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική η ανταπόκριση των επιχειρήσεων ως προς την προστασία του περιβάλλοντος και της κοινωνίας.

«Κρινόμαστε στο πώς θα επηρεάσουμε την ποιότητα ζωής των ανθρώπων και τη δημόσια υγεία», σχολίασε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι ο στόχος δεν είναι μόνο η επάρκεια προϊόντων, αλλά και η ποιότητά αυτών, με υψηλή διατροφική αξία σε βιώσιμες τιμές για όλους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μασούτης: Με κριτήρια ESG η επιλογή προμηθευτών για PL

Για τα κριτήρια με τα οποία η Μασούτης αξιολογεί τους προμηθευτές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που τοποθετεί στα ράφια της μίλησε στο Food Retail Conference της Boussias Events η διευθύντρια υγιεινής εγκαταστάσεων και ασφάλειας τροφίμων της αλυσίδας, Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου.

Όπως ανέφερε, παλιότερα ο καταναλωτής PL προϊόντων έδινε μεγαλύτερη βάση στο κομμάτι της τιμής, όμως τώρα, αν και η τιμή παραμένει καθοριστικός παράγοντας, πλέον ρόλο παίζουν η ασφάλεια και η ποιότητα των τροφίμων, η προέλευση και ο τρόπος παρασκευής τους, η γνησιότητά τους, καθώς και τα συστατικά και η θρεπτική τους αξία.

Έτσι, αυτά είναι στοιχεία στα οποία και η Μασούτης με τη σειρά της δίνει περισσότερη σημασία όταν αξιολογεί πιθανούς προμηθευτές PL προϊόντων. Όμως δεν είναι μόνο αυτό: πλέον, στην αξιολόγηση εντάσσονται και κριτήρια ESG. Ως προς το περιβάλλον, εξετάζεται μεταξύ άλλων το αν ο προμηθευτής ανακυκλώνει συσκευασίες, αν τηρεί τους περιβαλλοντικούς όρους, αν έχει εγγραφεί στο ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων, αν υλοποιεί δράσεις εξοικονόμησης πόρων, ενέργειας και νερού και αν πραγματοποιεί ορθή διαχείριση απορριμμάτων και επιστρεφόμενων ειδών.

Επιπλέον, λαμβάνονται υπ’ όψιν και κοινωνικά κριτήρια, όπως η πολιτική της εταιρείας σε σχέση με την κοινωνική ευαισθησία, η ευζωία του προσωπικού, η εκπαίδευση και η κατάρτιση του προσωπικού και η τήρηση των συστημάτων ασφαλείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Από τη σκοπιά του καταναλωτή: Πού κερδίζουν και πού χάνουν Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl

Μία πρωτότυπη και διαφορετική έρευνα παρουσίασε στο 14ο Food Retail Conference της Boussias Events η εταιρεία στρατηγικής έρευνας μάρκετινγκ Long Lust, η οποία ήταν και εκ των χορηγών του συνεδρίου.

Στην έρευνα, που παρουσίασε ο ιδρυτής της εταιρείας, Βαγγέλης Σκούρας, η Long Lust επιχείρησε να χαρτογραφήσει τον κλάδο των σούπερ μάρκετ από τη σκοπιά των καταναλωτών, εξετάζοντας το πώς βαθμολογείται η κάθε αλυσίδα και ποια είναι τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους.

Το πρώτο συμπέρασμα της έρευνας επιβεβαίωσε κάτι που λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουν: ότι ο Σκλαβενίτης, παρότι αποφεύγει τις διαφημιστικές επικοινωνίες, έχει καθιερωθεί ως η top-of-mind αλυσίδα σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές, κυριαρχώντας με διαφορά στο share of heart, δηλαδή στη συναισθηματική σύνδεση με το καταναλωτικό κοινό.

Σε σχετική ερώτηση, το 48% των καταναλωτών επέλεξαν τον Σκλαβενίτη, έναντι 17% της Lidl, 10% της ΑΒ Βασιλόπουλος, 6% της My market και 4% της Μασούτης.

Σε μία άλλη, θεωρητική ερώτηση για την αλυσίδα στην οποία θα προτιμούσαν να εργάζονται, ένα 67% των ερωτηθέντων επέλεξε τον Σκλαβενίτη, έναντι μονοψήφιων ποσοστών για τις υπόλοιπες αλυσίδες.

Γιατί όμως κυριαρχεί ο Σκλαβενίτης; Όπως προκύπτει από την έρευνα, αυτό έχει να κάνει με τα πράγματα που, κατά την αντίληψη των καταναλωτών, κάνει καλύτερα από τους άλλους:

Έχει ποικιλία προϊόντων (63%), βρίσκει κανείς εύκολα αυτό που θέλει (56%), έχει καλή σχέση τιμής-ποιότητας (54%), έχει ποιότητα στα προϊόντα του (45%). Όσον αφορά στις άλλες αλυσίδες, η Lidl «σκοράρει» δυνατά στην ύπαρξη καλών προσφορών (74%), αλλά χαμηλά στην ευγένεια του προσωπικού (8%), ενώ ο Γαλαξίας αξιολογείται θετικά ως προς την καλή σχέση τιμής-ποιότητας (51%) και παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό προσωπικής γνωριμίας με τους καταναλωτές (19%).

Την ίδια στιγμή, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποσπά υψηλά ποσοστά για το πρόγραμμα ανταπόδοσής της (55%) και την ποιότητα των προϊόντων της (41%), αλλά χαμηλό ποσοστό ως προς τη σχέση της τιμής με την ποιότητα (18%).

Κερδίζει έδαφος και στα υψηλά εισοδήματα η Lidl
Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι αυτό που δείχνει το πόσο έχει επηρεάσει η ακρίβεια τους καταναλωτές στην επιλογή της κύριας αλυσίδας από την οποία ψωνίζουν.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2021, η Lidl ενισχύει το αποτύπωμά της ως η πρώτη επιλογή για αγορές κατά 10% στα χαμηλά εισοδήματα και κατά 8% στα μεσαία εισοδήματα, όμως το εντυπωσιακό είναι ότι κερδίζει έδαφος ακόμα και στα υψηλά εισοδήματα, όπου το ποσοστό αυτών που την προτιμούν έχει αυξηθεί κατά 5%.

Την ίδια στιγμή, ο Σκλαβενίτης χάνει ποσοστό 12% ως πρώτη επιλογή στα χαμηλά εισοδήματα και 3% στα μεσαία εισοδήματα, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος χάνει ποσοστό 6% στα μεσαία εισοδήματα και 10% στα υψηλά εισοδήματα.

Οι «φυλές» των καταναλωτών
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, η Long Lust κατατάσσει τους καταναλωτές σε τρεις «φυλές»: τους price driven, που αποτελούν το 38% του συνόλου και έχουν «αδυναμία» στα οικονομικά προϊόντα, με προτίμηση στη Lidl, τους efficiency & variety, που αποτελούν το 35% του συνόλου και ενδιαφέρονται για σούπερ μάρκετ που είναι οργανωμένα και έχουν πολλές υπηρεσίες, προτιμώντας την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη My market, και τους service driven, που αποτελούν το 27% του συνόλου και αναζητούν πολύ καλή εξυπηρέτηση, βαθμολογώντας πιο θετικά τη Μασούτης και την Κρητικός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το άνοιγμα της Agrohellas σε νέες δραστηριότητες

Ο «Δαίμων του Τυπογραφείου» χτύπησε χθες Τρίτη το FOODReporter, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις για μια εταιρεία που αναπτύσσεται. Η Agrohellas, καταθέτοντας το νέο της καταστατικό, όχι μόνο δεν αφαίρεσε, αλλά πρόσθεσε σκοπούς δραστηριότητας στη συνολική της λειτουργία μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2023 και της 8ης Απριλίου 2024, όταν και αναρτήθηκαν στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) τα δύο πιο πρόσφατα καταστατικά λειτουργίας της.

Στους νέους σκοπούς δραστηριότητας της Agrohellas, συμπεριλαμβάνονται η εμπορική αντιπροσωπεία για τη μεσολάβηση στην πώληση γεωργικών πρώτων υλών, το χονδρικό εμπόριο σιτηρών, σπόρων, αλλά και ζωοτροφών. Στα πλαίσια ανάπτυξης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, η εταιρεία κάνει επίσης νέα βήματα στον τομέα του γενετικού υλικού και των φυτωρίων, επεκτείνοντας την γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών.

Η Agrohellas συμπεριέλαβε ακόμη στο καταστατικό τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε υπεργολαβίες στο πλαίσιο της διαδικασίας παραγωγής ζωοτροφών για ζώα εκτρεφόμενα σε αγροκτήματα, αλλά κι επίσης, κάθε συναφή δραστηριότητα που εξυπηρετεί τους παραπάνω νέους σκοπούς.

Τέλος, η Agrohellas ενισχύει τη δυναμικότητα της επενδύοντας σε μια νέα πλήρως αυτόματη γραμμή παραγωγής λιπασμάτων και στη δημιουργία σύγχρονου εργοστασίου παραγωγής ζωοτροφών και φυραμάτων, επεκτείνοντας τις εγκαταστάσεις της στην Αγχίαλο Θεσσαλονίκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το κατάστημα λιανικής πώλησης του μέλλοντος

Για το «κατάστημα του μέλλοντος» μίλησε στο διεθνές συνέδριο Future of Retail που διοργάνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), μεταξύ 5 και 6 Απριλίου 2024, ο Senior Account Executive της εταιρείας Salesforce, Μάριος Παπαγεωργίου.

Ο κ. Παπαγεωργίου ανέλυσε την αναγκαιότητα της ψηφιακής μετάβασης των εν Ελλάδι επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, δηλαδή τη μετατροπής του «μαγαζιού της γειτονιάς» σε «κατάστημα του μέλλοντος». Υπερτονίστηκε η σημασία της υιοθέτησης προηγμένων τεχνολογιών: τεχνητή νοημοσύνη και omnichannel εμπόριο. Στα παραπάνω πεδία, η Salesforce προσφέρει καινοτόμες λύσεις, μέσω των οποίων οι έμποροι μπορούν να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών, να ενισχύσουν την απόδοσή τους και να επιτύχουν στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης στην ψηφιακή εποχή.

Η δυναμική εξέλιξη του τοπίου των Μέσων που χρησιμοποιούν από μόνες τους οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης ως διαφημιστικό κανάλι στο ελληνικό περιβάλλον εμπορίου είναι πια γεγονός.

Αναμφισβήτητος στόχος είναι η προσέγγιση ευρύτερων καταναλωτικών κοινών: Καθώς τα καταστήματα γίνονται όλο και πιο σημαντικά διαφημιστικά κανάλια, οι λιανέμποροι, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, επιβάλλεται να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, για να προσελκύσουν αποτελεσματικά τους καταναλωτές σε πολλαπλά σημεία επαφής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Φωτοβολταϊκά στο χωράφι»: Οι παράγοντες συμπερίληψης

Άνοιξε χθες Τρίτη 9 Απριλίου 2024 το πρόγραμμα Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Μέσω του προγράμματος ενισχύεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος έως 50kW από επαγγελματίες αγρότες, από αγρότες ειδικού καθεστώτος και από αγροτικές επιχειρήσεις.

Για τους αιτούντες απαιτείται ενεργή αγροτική παροχή, όντας εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων για το 2024, ώστε να παράξουν δική τους «πράσινη» ενέργεια, μειώνοντας ενεργειακό κόστος. Βασική προϋπόθεση είναι ο ωφελούμενος να μην έχει ξεκινήσει καμία εργασία ή παραγγελία για τον φωτοβολταϊκό σταθμό.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως και 15 Μαΐου 2024. Η ενίσχυση φθάνει το 30% έως 350 ευρώ ανά kW, ξεχωριστά των ενισχύσεων αγροτών ήσσονος σημασίας. Για αιτήσεις ισχύος έως 30kW εφαρμόζεται net metering. Για αιτήσεις από 31kW έως 50kW, συμψηφίζεται η κατανάλωση που συμπίπτει χρονικά με την παραγωγή του φωτοβολταϊκού σταθμού.

Η περίσσεια παραγωγή αποζημιώνεται με σταθερή τιμή από το Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων Προέλευσης, σαν ενέργεια απλού αυτοπαραγωγού. Αν ο αιτών διαθέτει περισσότερες αγροτικές παροχές, υποβάλει αίτηση για καθεμία εξ’ αυτών, έως 50kW. Η κατάταξη αιτήσεων αφορά φωτοβολταϊκά έως και 10,8kW και από 10,8kW έως 50kW.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η διαφοροποίηση του πλάνου των efood Local από τα Kiosky’s Convenience Stores

Επίσημα ανακοίνωσε η efood το νέο concept καταστημάτων μικρής λιανικής με φυσικό δίκτυο, επιβεβαιώνοντας μέχρι κεραίας το σχετικό δημοσίευμα του FOODReporter της Τετάρτης 27 Μαρτίου 2024.

Πιο συγκεκριμένα, το efood επεκτείνεται σε φυσικό, επίγειο δίκτυο αγορών, με τα δικά του καταστήματα μικρής λιανικής, υπό το όνομα efood local.

Στόχος της εταιρείας είναι η εδραίωσή της και στα φυσικά καταστήματα αγορών, με τη δημιουργία νέας γενιάς «καταστημάτων γειτονιάς» και την ανάπτυξη «ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους καταναλωτές, με το συνδυασμό των φυσικών και των ηλεκτρονικών αγορών».

Για να μην υπάρχουν συγχύσεις η εταιρεία διευκρίνισε στο ίδιο δελτίο Τύπου ότι συνεχίζει κανονικά και τη διαχείριση του δικτύου καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores, με 51 καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας.

Μεγαλύτερη έμφαση στο φαγητό “grab & go”
Βασική αναφορά των καταστημάτων efood local είναι η γειτονιά και άρα και η εξυπηρέτησή της: Το νέο concept έχει μεγαλύτερη έμφαση στο φαγητό, με κύρια στοιχεία του καταστήματος τη γωνιά του καφέ και τη ζεστή γωνιά, στην οποία θα προσφέρονται σφολιατοειδή και λοιπά αρτοσκευάσματα. Σε επίπεδο κωδικολογίου, θα περιλαμβάνονται και διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, σε σύγκριση με τα Kiosky’s Convenience Stores, όπως η κάβα, καπνικά και είδη mini market, κυρίως τρόφιμα και σνακ. Η πρώτη φάση ανάπτυξης των efood local περιλαμβάνει επισήμως τη δημιουργία δύο νέων καταστημάτων εντός της Αττικής, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, δηλαδή μέχρι τέλος Ιουνίου. Μετέπειτα, αναμένεται να υλοποιηθεί το στρατηγικό πλάνο της συνολικής επέκτασης του δικτύου.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να απολαμβάνουν μια συνδυαστική εμπειρία ανάμεσα στον online και το φυσικό κόσμο. Τα νέα στοιχεία που φέρνει το efood local είναι ο καφές και το φαγητό, με τη δημιουργία μιας ζεστής γωνιάς, ενώ δίνει έμφαση στο φαγητό “grab & go”.

Δημιουργία δικτύου καταστημάτων νέας γενιάς
Παράλληλα, οι κατηγορίες mini market θα περιλαμβάνουν όλα τα προϊόντα των στρατηγικών συνεργατών του ομίλου στο κομμάτι της λιανικής. Τα δύο πρώτα καταστήματα θα είναι η βάση για να κατανοήσουμε καλύτερα τη μικρή λιανική και να δημιουργήσουμε το δίκτυο καταστημάτων νέας γενιάς, με το σήμα του efood», σημείωσε ο Χάρης Τάκας, General Manager – Quick Commerce & Integrated Verticals της εταιρείας.

Το efood συνεργάζεται σε παρόντα χρόνο με περισσότερα από 21.000 καταστήματα σε 100 πόλεις, πριν καν αναπτύξει το δικό του επίγειο δίκτυο. Από την έναρξη λειτουργίας του, με βάση την τεχνολογία και την καινοτομία, το efood αναπτύσσει συνεχώς τις υπηρεσίες του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter