Ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της Yellow Holding από τη Leader AE

Ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της εταιρείας συμμετοχών Yellow Holding Μον. ΑΕ από την ανώνυμη εμπορική βιομηχανική εταιρεία τροφίμων Leader, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς εισαγωγών, εξαγωγών και εμπορικών αντιπροσωπειών για brands τροφίμων.

Η απορροφώμενη εταιρεία είχε συμβάλει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Leader ΑΕ, το οποίο ανερχόταν σε €5.097.600, διαιρούμενο σε 9.440.000 ονομαστικές μετοχές μετά ψήφου, αντίστοιχης ονομαστικής αξίας €0,54 εκάστη, όμως πλέον ανέρχεται σε €3.112.084,80, αποτελούμενο από 5.763.120 ονομαστικές μετοχές, μετά ψήφου, ονομαστικής αξίας €0,54 η καθεμία. Η απόφαση της απορρόφησης της Yellow Holding μέσω συγχώνευσης πάρθηκε σε αυτόκλητη έκτακτη γενική συνέλευση της Τετάρτης 27 Μαρτίου 2024. Ήδη η διοικητική ομάδα της Yellow Holding εκπροσωπείται στο νέο διοικητικό συμβούλιο της Leader ΑΕ, που έχει σχηματιστεί ήδη από την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023, με δύο άτομα. Πρόκειται για τον Ιωάννη Καλαντζή, τέως πρόεδρο της Yellow Holding και τον Νικόλαο Αλιπραντή, που κατείχε τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στην απορροφώσα εταιρεία. Αμφότεροι κατέχουν ρόλο μέλος του διοικητικού συμβουλίου στη Leader ΑΕ, όπου καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου έχουν απονεμηθεί στον Αθανάσιο Γιαννακάκο, ο οποίος κατέχει τη συγκεκριμένη θέση από τον Αύγουστο του 2017.

Για την απορρόφηση της Yellow Holding από τη Leader ΑΕ χρειάστηκαν ειδικές διαδικασίες απομείωσης αξίας μετοχών και ακύρωσης τίτλων, επειδή η απορροφώσα εταιρεία αμέσως προηγουμένως κατείχε μετοχικό κεφάλαιο ύψους 18,8 εκατ. ευρώ, διαιρούμενο σε ισόποσες κοινές μετοχές, ονομαστικής αξίας €1,00 εκάστη. Οι 8.287.376 μετοχές που, κατόπιν συμφωνίας, βρέθηκε να κατέχει το σύνολο των μετόχων της Yellow Holding στο κεφάλαιο της Leader ΑΕ, έφθασαν να αντιπροσωπεύουν ποσοστό 87,79% επί των μετοχών που είχε ως τότε εκδώσει η εταιρεία που θα απορροφήσει τη Yellow Holding. Το συγκεκριμένο ποσοστό δεν είναι αντιπροσωπευτικό της συμφωνίας επένδυσης επί του ενεργητικού παγίων, μετρητών, αξιών και ενεργών συμφωνιών που κατέχει η Leader ΑΕ στην ελληνική και διεθνή αγορά τροφίμων.

Για το λόγο αυτό, ακυρώθηκαν μετοχές της Leader ΑΕ, που κατείχε η Yellow Holding, αξίας €4.475.183,04, αμέσως μετά την ολοκλήρωση και επικύρωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Leader ΑΕ (παραμένει €3.112.084,80 σε παρόντα χρόνο, όπως αναδιαμορφώθηκε), επειδή η Yellow Holding φέρεται να οδεύει προς αναστολή της εταιρικής λειτουργίας της στο εγγύς μέλλον και δεν θα μπορούσαν οι συγκεκριμένες μετοχές να παραμείνουν ενεργές ως συμμετοχές σε συνδεδεμένες εταιρείες.

Η διαφορά μεταξύ της τιμής διάθεσης και της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής της Leader ΑΕ, που προέκυψε από την αξιολόγηση και αποτίμηση της εμπορικής αξίας των δραστηριοτήτων της τελευταίας, υπολογίζεται, κατόπιν των παραπάνω οικονομικών πράξεων, σε ποσό ύψους €16.177.439,17, το οποίο θα περάσει στην καθαρή θέση της εταιρείας, ως διαφορά από έκδοση των μετοχών υπέρ το άρτιο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η απάντηση της Βασιλείου Τροφίνκο για το πρόστιμο από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Θετικής επί της αρχής της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης εμφανίζεται η Βασιλείου Τροφίνκο ΑΕΒΕ, αναφορικά με τα μέτρα καταπολέμησης αθέμιτης κερδοφορίας, αλλά και επί της φιλοσοφίας διεκδίκησης μείωσης των τιμών στο λιανεμπόριο. Τα παραπάνω δήλωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ξενοφών Λουράντος, μιλώντας στο FOODReporter.

Οι νομικές ενέργειες
Ωστόσο, η εταιρεία δεν αποδέχεται το πρόστιμο €263.000 που της επιβλήθηκε για αθέμιτη κερδοφορία. «Δεν θα αντιδικήσουμε με το Υπουργείο, αλλά θα ασκήσουμε όλα τα ένδικα μέσα που μας επιτρέπει η δικαιοσύνη», δήλωσε ο κ. Λουράντος. Συγκεκριμένα, θα κατατεθεί πρώτα αίτηση θεραπείας έναντι της απόφασης για το πρόστιμο. Αν εκείνη απορριφθεί, θα κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα και ταυτόχρονη αίτηση ακύρωσης κατά και της μεταβίβασης της απόφασης στην ΑΑΔΕ προς εξόφληση. Αν και αυτή η νομική ενέργεια δεν ευοδωθεί, η εταιρεία θα καταβάλει το πρόστιμο και στη συνέχεια, θα ασκήσει έφεση κατά της επιβολής του. Ο λόγος της αμφισβήτησης εξηγείται από τον κ. Λουράντο: «Είχαμε από την αρχή επισημάνει ότι η κυβερνητική παρέμβαση έχει “κενά” και χρειάζεται βελτιώσεις. Στερείται ουσιαστικής λογικής, επειδή συγκρίνει τις συνθήκες αγοράς του συνόλου του 2021, με έναν μόνο μήνα του 2023. Επιπλέον, μετά από δύο χρόνια, οι συνθήκες της αγοράς έχουν αλλάξει». «Το πρόστιμο ενέχει αδικία, επειδή κανονικά ο νόμος θα έπρεπε έστω να συγκρίνει το μέσο όρο τιμής του 2021 με τον μέσο όρο του 2023, όπου η Βασιλείου Τροφίνκο είχε κερδοφορία εντός επιτρεπόμενων ορίων. Το Τμήμα Πληροφορικής μας ενημέρωσε ότι υπάρχει δομικό ζήτημα στους υπολογισμούς του αλγορίθμου», πρόσθεσε.

Οι ιδιαίτεροι παράγοντες της αγοράς τροφίμου
Πέρα από τα τεχνικά ζητήματα, ο κ. Λουράντος θέλησε να σταθεί και στα δεδομένα της αγοράς: «Επαναλαμβάνουμε ότι ως εταιρεία, με ιστορία 62 ετών και προσωπικό 110 ατόμων, στηρίζουμε κάθε κυβερνητική προσπάθεια που αποδίδει ως προς τη μείωση των τιμών. Είναι θετικός κάθε έλεγχος, ως προς τις τιμές, την ποιότητα των προϊόντων, την ασφάλεια των τροφίμων ή τις εγκαταστάσεις των εταιρειών παραγωγής και εμπορίας. Ωστόσο, είναι αμφίβολο αν ο συγκεκριμένος νόμος μπορεί να σταθεί στα τρόφιμα. Έχουμε δει αποτελέσματα σε κλάδους όπου υπήρχαν μονοπωλιακές και ολιγοπωλιακές καταστάσεις. Αν όμως υπάρχει διεθνείς έλλειψη σε ένα προϊόν τροφίμου, τότε δεδομένα θα έχει υψηλότερη τιμή. Η εταιρεία εμπορίας θα έχει αναγκαστεί σε στοχευμένες αγορές στο σημείο (spot αγορές), που έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος. Δεν θέλουμε όμως να αφήσουμε άδεια τα ράφια και τα ψυγεία και τους καταναλωτές χωρίς προϊόν».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μειώνονται οι ελληνικές εξαγωγές, αυξάνονται όμως εκείνες των τροφίμων

Καθοδικά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Φεβρουάριο του 2024, συνεχίζοντας την ίδια πορεία με τον φετινό Ιανουάριο, ωστόσο, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στον τομέα των τροφίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ).

Οι συνολικές εξαγωγές της χώρας ξεπέρασαν συνολικά τα 7,9 δισ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2024. Τον Φεβρουάριο του 2024, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2023, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 518,9 εκατ. ευρώ, δηλαδή 11,6%, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 251,1 εκατ. ευρώ (3,7%). Ωστόσο, στα στοιχεία του ΣΕΒΕ διαφάνηκε σημαντική αύξηση στον κλάδο των τροφίμων, κατά 122,9 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η συγκεκριμένη αύξηση έφθασε το 11,7%. Επίσης, αύξηση παρατηρήθηκε στον κλάδο των ποτών και καπνών, κατά 29,7 εκατ. ευρώ. Μείωση των εξαγωγών σε κλάδους που ενδιαφέρουν τη βιομηχανία των τροφίμων και ποτών παρατηρήθηκε σε λίπη και έλαια, κατά το υψηλό 48,5%, ήτοι κατά 198,1 εκατ. ευρώ. Πτώση παρουσίασαν και οι πρώτες ύλες προς βιομηχανίες του εξωτερικού, σε όλους τους κλάδους παραγωγής, κατά 47,7 εκατ. ευρώ, ποσοστιαία δηλαδή κατά 14,8%.

Η μείωση των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας οδήγησε σε αύξηση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας κατά 770 εκατ. ευρώ, δηλαδή κατά το σημαντικό 34%. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και τα οποία επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ανήλθε σε 3,96 δισ. ευρώ τον φετινό Φεβρουάριο, έναντι €4,48 δισ. ευρώ του περσινού. Αντίθετα, οι εισαγωγές κινήθηκαν ανοδικά, από €6,75 δισ. ευρώ πέρσι, σε 7 δισ. ευρώ φέτος. Το εμπορικό ισοζύγιο αγαθών παρέμεινε ελλειμματικό κατά €3,03 δισ. ευρώ.

Κρίθηκε «ανεπαίσθητη» η μείωση αξίας εξαγωγών στο πρώτο δίμηνο του 2024
Πάντως, η μείωση της αξίας των ελληνικών εξαγωγών, δίχως να υπολογίζονται τα πετρελαιοειδή αγαθά, κρίθηκε από τον ΣΕΒΕ ως «ανεπαίσθητη». Στο πρώτο δίμηνο του 2024, οι εξαγωγές ξεπέρασαν τα 7,9 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,4% και 1,03 δισ. ευρώ, σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές διαμορφώθηκαν σε 5,2 δισ. ευρώ, από 4,8 δισ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2023, με εμπορικό έλλειμμα στα 2,28 δισ. ευρώ, αυξητικά κατά 443,5 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τους προορισμούς όπου απεστάλησαν τα ελληνικά αγαθά, τα κράτη-μέλη της ΕΕ απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών και συγκεκριμένα, το 55,5%, ενώ οι τρίτες χώρες απορρόφησαν το 44,5%. Δίχως να υπολογίζονται πετρελαιοειδή αγαθά, τα ποσοστά διαμορφώθηκαν σε 66,1% εντός ΕΕ και σε 33,9% προς τρίτες χώρες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Hippocrates Farm: Ομολογιακό δάνειο ύψους 5.150.000 ευρώ

Την 5η Απριλίου 2024, καταχωρίστηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) η απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας με την επωνυμία Hippocrates Farm Μονοπρόσωπη ΑΕ (Hippocrates Farm) η οποία αφορά στην έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 5.150.000 ευρώ.

Η ημερομηνία λήξης ορίστηκε η 30η Ιουνίου 2027, ενώ το δάνειο είναι διαιρούμενο σε μέχρι 5.150 ονομαστικές, κατά αύξοντα αριθμό, αριθμούμενες ομολογίες με δικαίωμα μετατροπής τους σε κοινές ονομαστικές μετοχές της εταιρείας, ονομαστικής αξίας 10 ευρώ εκάστης. Οι ομολογίες θα εκδοθούν σε δύο σειρές: Ομολογίες σειράς Α’ ύψους 2.500.000 ευρώ και σε δεύτερη φάση θα εκδοθούν ομολογίες σειράς Β’ και μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ανωτέρω μέχρι ποσού 1.250.000 ευρώ.

Προώθηση των προϊόντων της εταιρείας στο εξωτερικό
Στόχος είναι η χρηματοδότηση του αρχικού κεφαλαίου κίνησης για την υποστήριξη και προώθηση των προϊόντων της εταιρείας στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό, όπως και η προμήθεια των πρώτων και βοηθητικών υλών για τη δοκιμαστική λειτουργία της πρώτης μονάδας παραγωγής ώσμωσης και αποξήρανσης στη Σερβία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τριπλή Βράβευση για τα «Περιβόλια του Βεζύρογλου» στα Chef’s Choice Awards

Επιτυχία σημείωσαν στο διαγωνισμό Chef’s Choice Awards 2024, υπό τη διοργάνωση της BOUSSIAS Events, τα προϊόντα της εταιρείας Αντ. Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ – “Απ΄τα Περιβόλια του Βεζύρογλου”.

Τρεις ιδιαίτερα δημοφιλείς κωδικοί απέσπασαν ισάριθμα βραβεία ποιότητας, καθώς κρίθηκαν από επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης. Αναφορικά, ο διαγωνισμός «υποβάλλει» τα προϊόντα σε διαδικασίες με προκαθορισμένα κριτήρια που αντικατοπτρίζουν το απαιτητικό performance των προϊόντων στις επαγγελματικές κουζίνες.

Τα χαρακτηριστικά ποιότητας των προϊόντων της εταιρείας, ξεχώρισαν και πρόσφεραν τις συγκεκριμένες διακρίσεις. Τα ίδια χαρακτηριστικά εκτός των επαγγελματιών Chef, εκτιμούν και οι καταναλωτές πανελλαδικά αλλά και στο εξωτερικό:

  • Υψηλή Θρεπτική Αξία
  • Διαφοροποίηση λόγω πολλών διαφορετικών baby Φύλλων (χρώματα, υφές, γεύσεις)
  • Μεγάλη αντοχή και διατηρησιμότητα
  • Ιδιαίτερη γεύση, νοστιμιά
  • Χωρίς Επεξεργασία σε κανένα στάδιο από την καλλιέργεια έως και τη συσκευασία
  • Σεβασμός στο περιβάλλον και στους πόρους που απαιτούνται για την καλλιέργεια τους (Ήπια Καλλιέργεια®)

Οι κωδικοί που διακρίθηκαν είναι: Baby Φύλλα Άγριας Ρόκας (Chef’s Choice Winner), Super Μix (Chef’s Choice Winner) και Kale Mix (Chef’s Choice Platinum).
Επισημαίνεται ότι οι συγκεκριμένοι κωδικοί αποτελούν προϊόντα της γκάμας των προϊόντων «Απ΄τα Περιβόλια του Βεζύρογλου», που κυκλοφορούν τόσο στη λιανική αγορά πανελλαδικά, όσο και στην αγορά Food Service.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γευσήνους: Σύναψε συμφωνία για παροχή γευμάτων και καφέ με τον ΕΛΓΟ Δήμητρα

Σε ισχύ τέθηκε η συμφωνία της Γευσήνους (Γευσήνους ΑΒΕΕ) με τον ΕΛΓΟ Δήμητρα για την προμήθεια ειδών για την παροχή ελαφρού γεύματος και καφέ προς τους καταρτιζόμενους για τις ανάγκες υλοποίησης των Δράσεων κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για νέους γεωργούς και μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις, στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020.

Ειδικότερα, η συμφωνία ισχύει από την ημέρα της υπογραφής της, ήτοι από την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, έως και την Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025, ενώ η μέγιστη εκτιμώμενη αξία της συμφωνίας πλαίσιο ισχύος ανέρχεται στο ποσό του 1.306.165,51 ευρώ συμπεριλαμβανόμενης της επιβάρυνσης με τον ισχύοντα ΦΠΑ.

Αναφορικά, σημειώνεται ότι για την καλή εκτέλεση των όρων της συμφωνίας πλαίσιο, ο συμβαλλόμενος οικονομικός φορέας κατέθεσε τη με αρ. 7004119846/28-03-2024 εγγύηση καλής εκτέλεσης Τράπεζας Eurobank, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε 6.000 ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,5% επί της συνολικής αξίας της συμφωνίας πλαίσιο που του κατακυρώθηκε, εκτός ΦΠΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο Enterprise Greece και στη Saudi Food Show 2024

Τη διαρκή ανάπτυξη της αγοράς κρέατος και πουλερικών στη Σαουδική Αραβία φιλοδοξεί να πρεσβεύσει η έκθεση The Saudi Food Show, που θα διεξαχθεί μεταξύ 21 και 23 Μαΐου 2024, στο Front Exhibition and Conference Center του Ριάντ.

Οι αιτήσεις για συμμετοχή στην έκθεση ολοκληρώνονται στα τέλη Απριλίου. Για πρώτη φορά, υπήρξε ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενες ελληνικές εταιρείες και από τον Οργανισμό Enterprise Greece, για συμμετοχή στα εθνικά περίπτερα, αποκλειστικού κλαδικού ενδιαφέροντος, με κόστος συμμετοχής €550,00 ανά τετραγωνικό μέτρο και €638,00 εφάπαξ κόστος εγγραφής.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Dubai World Trade Center (DWTC), διοργανωτή της Gulfood Dubai. Πληροφορίες του FOODReporter αναφέρουν ότι μεγάλο μέρος των Ελλήνων εκθετών στην Gulfood 2024 ενδιαφέρθηκαν για συμμετοχή με περίπτερο και στο Ριάντ.

Στο 18,5% η ετήσια αύξηση κατανάλωσης τροφίμων στη Σαουδική Αραβία
Η DWTC αναφέρει ότι ο μέσος όρος της αύξησης μεγεθών των κλάδων κρέατος και πουλερικών στη χώρα θα ξεπερνά το 4,8% ετησίως για την επόμενη πενταετία.

Η κατανάλωση τροφίμων στη Σαουδική Αραβία φθάνει τις 3.130 θερμίδες ανά κάτοικο την ημέρα, με ετήσια αύξηση 18,5% και εισαγωγές άνω των 13 δισ. ευρώ ετησίως, οι οποίες αναμένεται να παρουσιάσουν γεωμετρική άνοδο τα επόμενα χρόνια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ενισχύοντας τη Βιώσιμη Διατροφή: Τα Like-A-Pro Living Labs στο ACG-RC

Το Center of Excellence in Food, Tourism & Leisure (CoEFTL) του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (ACG) ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στην υλοποίηση του 1ου Living Lab στο πλαίσιο του πρωτοποριακού ερευνητικού έργου “Building a better world through alternative protein sources” (Like-A-Pro), που χρηματοδοτείται από την ΕΕ – Horizon Europe.

Το έργο στοχεύει στη μεταστροφή του συστήματος παραγωγής τροφίμων στην Ευρώπη προς την αειφορία, εξερευνώντας τη στάση και συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι σε συγκεκριμένες εναλλακτικές πηγές εδώδιμων πρωτεϊνών. Τέσσερα Living Labs θα πραγματοποιηθούν μεταξύ άνοιξης 2024 και άνοιξης 2025 στην Ελλάδα καθώς και σε άλλες 10 Ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό την εξέταση με βιωματικό τρόπο των διαφορετικών πτυχών που διαμορφώνουν τις διατροφικές αποφάσεις γύρω από το κρέας.

Το CoEFTL θα υλοποιήσει το 1ο Living Lab στην Ελλάδα εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία παρέμβασης «επεξεργασία επιλογής». Η 1η παρέμβαση με την καμπάνια “Meat or Dare!” που τη συνοδεύει, θα πραγματοποιηθεί 8-12 Απριλίου 2024, στο Δειπνοσοφιστήριον της πανεπιστημιούπολης του ACG. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομαδιαίας παρέμβασης, ερευνητές του CoEFTL και φοιτητές του ACG θα συνεργαστούν στενά με τους καταναλωτές για να εξερευνήσουν τις στάσεις και συμπεριφορές τους απέναντι στην κατανάλωση κρέατος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στα 329 ευρώ η μηνιαία δαπάνη για τα ψώνια του ελληνικού νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ το 2023 – Αυξημένη ετησίως κατά 5%

Παραδοσιακά, ο μέσος αγοραστής, είναι ουσιαστικά αγοράστρια, δηλαδή γυναίκα 39 ετών και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό το 2023, σύμφωνα με την έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, που αφορά στο προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ.

Αναφορικά, η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ, στις 3 Απριλίου, όπου συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, εκπροσωπώντας 38 εταιρείες από τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.

Οι έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα
Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από δύο διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό εύρημα της έρευνας των Shopper Trends της NielsenIQ είναι το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ, το οποίο υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ποια ήταν η κινητήρια δύναμη του Έλληνα για το αγοραστικό του ταξίδι
Αναφορικά με τις προϊοντικές κατηγορίες που βρήκε η έρευνα με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή ήταν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τις αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά.

Παρόλα αυτά, η κινητήρια δύναμη, ή αλλιώς ο λόγος για να ξεκινήσει ο αγοραστής το ταξίδι του, ήταν με σημαντική διαφορά το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και το φρέσκο γάλα.

Στον αντίποδα, με το χαμηλότερο δείκτη βρέθηκαν προϊοντικές κατηγορίες που παρά την ενδεχόμενη υψηλή συμμετοχή τους στο καλάθι του αγοραστή φαίνεται πως δεν αποτελούν κίνητρο για την πραγματοποίηση του αγοραστικού του ταξιδιού όπως είναι τα snacks, οι σοκολάτες/μπισκότα, αλλά και τα αναψυκτικά.

Τέλος, αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, με μία αφοπλιστική καθολικότητα, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται, και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Το 68% των Ελλήνων αγοράζουν μόνο όσα είναι απαραίτητα
Επιπλέον, σύμφωνα με τη NielsenIQ, το 2023, το 68% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζουν μόνο όσα θεωρούν απαραίτητα αγαθά, ένα ποσοστό το οποίο δεν μεταβλήθηκε καθόλου συγκριτικά με το 2022.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι. Επιπρόσθετα, το 2023, το 56% αγόραζε προϊόντα τα οποία είναι σε εκπτώσεις, φανερώνοντας αύξηση κατά 4% σε σύγκριση με πέρσι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κατακόρυφη πτώση της τιμής αγαύης – Πώς θα επηρεαστεί η τεκίλα

Καθώς οι τιμές της αγαύης πέφτουν κατακόρυφα και η ζήτηση για τεκίλα υψηλής ποιότητας μετριάζεται στην αμερικανική αγορά, οι ιδιοκτήτες επωνυμιών έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους σε χαμηλότερες τιμές, ενώ μπορούν να πραγματοποιήσουν πρόσθετες επενδύσεις όσον αφορά στο μάρκετινγκ, σε διεθνείς αγορές με ισχυρές δυνατότητες ανάπτυξης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του IWSR. Βέβαια, το IWSR υπογραμμίζει ότι οι ιδιοκτήτες επωνυμίας θα είναι επιφυλακτικοί ως προς το να θυσιάσουν την «αξία» της μάρκας που απέκτησαν πρόσφατα, μέσα από τη μείωση των τιμών.

Από τα 32 πέσο Μεξικού στα 5 πέσο Μεξικού ανά κιλό
Συγκεκριμένα, οι τιμές της αγαύης στο Μεξικό έφτασαν το ρεκόρ των 32 πέσο Μεξικού/kg (1,79 ευρώ ανά κιλό) μόλις πριν από 18 μήνες, αλλά μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, έφτασαν σε 5 πέσο Μεξικού/kg (0,28 ευρώ ανά κιλό). Οι μειώσεις των τιμών πρόκειται να συνεχιστούν χάρη στον τεράστιο αριθμό νέων φυτών τα τελευταία χρόνια (αύξηση κατά περισσότερο από 10% μόνο μεταξύ 2021 – 2022) και εξαιτίας του γεγονότος ότι η αγαύη χρειάζεται αρκετά χρόνια για να ωριμάσει.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, βάσει έρευνας IWSR, μετά από αρκετά χρόνια ισχυρών διψήφιων αυξήσεων, ο συνολικός όγκος κατανάλωσης τεκίλα αυξήθηκε μόνο κατά +4% στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter