Το «Φάβα της Αμοργού» ένα βήμα πριν την αναγνώριση ως ΠΓΕ

Ένα βήμα πριν την αναγνώρισή του ως ΠΓΕ (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη) είναι ένα ακόμα ελληνικό προϊόν. Ο λόγος για το «Φάβα της Αμοργού», η αίτηση καταχώρισης της ονομασίας του οποίου δημοσιεύθηκε την Τρίτη 2 Απριλίου στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που σημαίνει ότι εάν εντός τριών μηνών δεν υπάρξουν ενστάσεις κατά της αίτησης, το «Φάβα της Αμοργού» θα ενταχθεί και επίσημα στον ευρωπαϊκό κατάλογο των προϊόντων ΠΓΕ.

Τι είναι όμως το «Φάβα της Αμοργού»; Πρόκειται για τη γνωστή μας φάβα, η οποία όμως στο νησί της Αμοργού έχει ουδέτερο γένος, κάτι που χαρακτηρίζει όλα τα γυναικεία ονόματα στην τοπική διάλεκτο του νησιού. Μιλάμε για τα αποξηραμένα, αποφλοιωμένα και τεμαχισμένα σπέρματα του φυτού Pisum sativum, ενός τοπικού πληθυσμού αρακά που καλλιεργείται στο νησί της Αμοργού από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα και έχει προσαρμοστεί άριστα στις εδαφοκλιματικές συνθήκες του νησιού. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των σπερμάτων είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αφού σε 100 γραμμάρια περιέχονται περισσότερα από 22 γραμμάτια πρωτεΐνης, καθώς και το πολύ μικρό μέγεθός τους, αφού 1.000 σπόροι έχουν μέσο βάρος 95,7 γραμμαρίων (μικρόσπερμα).

Πώς συνδέεται το προϊόν με την Αμοργό
Στην αίτηση καταχώρισης του προϊόντος εξηγείται επίσης ο ιδιαίτερος δεσμός του με το νησί της Αμοργού. Όπως τονίζεται, η γεωγραφική απομόνωση του νησιού, οι τοπικές κλιματολογικές και εδαφολογικές συνθήκες, ο μακρόχρονος και ιδιαίτερος τρόπος καλλιέργειας του φυτού στην Αμοργό, η άνυδρη καλλιέργεια, η χρήση ιδιοπαραγόμενου σπόρου και η απουσία άλλων ψυχανθών στο νησί ευνόησαν την προσαρμογή και τη γενετική ομοιογένεια του πληθυσμού του φυτού Pisum sativum στο νησί της Αμοργού, του οποίου τα σπέρματα αποτελούν το «Φάβα της Αμοργού».
Ο τοπικός πληθυσμός του Pisum sativum έχει προκύψει από την μακρόχρονη καλλιέργεια, τη συνεχή επιλογή από τους γεωργούς των σπόρων από τα φυτά με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά, την απουσία επικονιάσεων από άλλα ψυχανθή, και μέσα από το μηχανισμό της φυσικής επιλογής.

Το εξαιρετικά μικρό μέγεθος των σπερμάτων, είναι αποτέλεσμα της ξηρικής καλλιέργειας και των ξηροθερμικών συνθηκών της Αμοργού, ενώ έχει σαν αποτέλεσμα την εντονότερη απορρόφηση του νερού από τα σπέρματα κατά το βράσιμο, ιδιότητα που συνδέεται με την βελούδινη υφή που αποκτά το φάβα κατά το μαγείρεμα. Το έτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προϊόντος, η υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνών, μπορεί να αποδοθεί κυρίως στη χαμηλή σχετική υγρασία και στην υψηλή θερμοκρασία, χαρακτηριστικά του ξηροθερμικού της κλίματος της Αμοργού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αλβανία: Πάνω από το 80% των φρούτων και λαχανικών στους πάγκους είναι εισαγόμενα

Κατά 63% αυξήθηκαν οι εισαγωγές φρούτων και λαχανικών στην Αλβανία την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, ενώ οι εξαγωγές αυτών αυξάνονται με πολύ χαμηλότερους ρυθμούς, σύμφωνα με πηγές του Γραφείου ΟΕΥ Τιράνων.

Το πρώτο δίμηνο 2023, οι εισαγωγές και οι εξαγωγές λαχανικών ήταν ίσες, αλλά η αναλογία αυτή αντιστράφηκε φέτος. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις εισαγωγές λαχανικών, οι οποίες ήταν κατά 79% υψηλότερες σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023, ενώ οι εισαγωγές φρούτων ήταν κατά 49% υψηλότερες το δίμηνο του 2024 σε σχέση με πέρυσι.

Πάνω από το 80% των φρούτων και λαχανικών στους πάγκους είναι εισαγόμενα, με τις πατάτες και τα φασόλια να προέρχονται από την Αίγυπτο και την Τουρκία, ενώ τα λαχανικά και τα φρούτα να προέρχονται από την Ελλάδα.

Φαίνεται ότι η αλβανική οικονομία αυξάνει σημαντικά την εξάρτησή της από τις εισαγωγές, αντανακλώντας τη ζημία της υποτίμησης του ευρώ στον τομέα της παραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Πάτησε» στην Ελλάδα η εταιρεία μεταφορών FJT Logistics

Την άφιξή της στην Ελλάδα πραγματοποίησε πρόσφατα η αυστραλιανή εταιρεία μεταφορών FJT Logistics, επεκτείνοντας περαιτέρω το αποτύπωμά της στην Ευρώπη. Ειδικότερα, τα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά, στην Ακτή Μιαούλη, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μέσα στον Μάρτιο, με τη Δόμνα Τοπούζογλου να αναλαμβάνει επικεφαλής των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων της FJT Logistics, ως branch manager, με τη βοήθεια της εμπορικής διευθύντριας της εταιρείας, Ελεονόρα Σάβι, που παρείχε υποστήριξη σε αυτό το νέο ξεκίνημα.

Η FJT Logistics ιδρύθηκε το 2001 στη Μελβούρνη αρχικά ως θυγατρική της FJT Italia από τον Alessandro D’Orto. Η δραστηριότητα της εταιρείας αρχικά αφορούσε σε εισαγωγές, διανομές και αποθήκευση αγαθών στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Το 2002 επεκτάθηκε στο Σίδνεϊ, το 2012 στο Μπρισμπέιν, το 2014 στο Περθ και το 2016 στην Αδελαΐδα, ενώ το 2017 επεκτάθηκε στη Νέα Ζηλανδία, ανοίγοντας υποκατάστημα στο Όκλαντ.

Η ανάπτυξή της τα επόμενα χρόνια ήταν ταχύτατη: το 2018 έκανε το πρώτο της βήμα στην Ασία, ανοίγοντας υποκατάστημα στο Χονγκ Κονγκ, ενώ το 2019 άπλωσε τα «δίχτυα» της και στην Ευρώπη, με το υποκατάστημά της στο Λιβόρνο. Το 2021 μπήκε στην αγορά της Κίνας, ανοίγοντας γραφεία στη Σαγκάη και στη Σενζέν, ενώ το 2023 ήταν χρονιά ταχύτατης εξάπλωσης στην Ευρώπη για την FJT Logistics, που άνοιξε υποκαταστήματα στο Μιλάνο, τη Γένοβα, τη Βενετία και τη Βαλένθια. Πλέον, ήρθε και η σειρά της Ελλάδας, από την οποία η FJT Logistics έχει υψηλές προσδοκίες, δεδομένου ότι το γραφείο του Πειραιά ευθυγραμμίζεται στρατηγικά με τα γραφεία της εταιρείας σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, και ειδικά στο Λιβόρνο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Nikolopoulou foods στην Alimentaria 2024

Η Nikolopoulou foods συμμετείχε στην έκθεση τροφίμων και ποτών Alimentaria 2024 στη Βαρκελώνη, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 18-21 Μαρτίου. 3.200 εκθέτες υποδέχθηκαν περισσότερους από 100.000 επισκέπτες, αναδεικνύοντας τη σημασία της έκθεσης τόσο για την Ισπανία, όσο και για την ευρύτερη Ιβηρική και μη περιοχή.

Η Nikolopoulou foods έλαβε μέρος έχοντας ως αιχμή της παρουσίας της τη μεγάλη ποικιλία από spring rolls και φαλάφελ, τα οποία απέσπασαν θετικά σχόλια από όσους τα δοκίμασαν, ενώ την παράσταση έκλεψε το καινοτόμο προϊόν της εταιρείας «spring rolls με λαχανικά και σταφίδες».

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές, τόσο με εταιρείες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην Ισπανία, όσο και με εταιρείες που έχουν τη δραστηριότητά τους αλλού, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται τόσο στον τομέα της λιανικής όσο και σε αυτόν του HORECA.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Coca-Cola Hellas προχωρά σε αντιπλημμυρικό έργο στην πόλη των Τρικάλων

Η Coca-Cola στην Ελλάδα παραμένει ενεργά στο πλευρό των κατοίκων της Θεσσαλίας που επλήγησαν από την κακοκαιρία Ντάνιελ, από την πρώτη στιγμή της καταστροφής τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι και σήμερα.

Ανακοινώθηκε ένα σημαντικό αντιπλημμυρικό έργο στην πόλη των Τρικάλων, που υλοποιείται σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med), με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation, και το οποίο συμπληρώνει τα έργα που ήδη υλοποιεί ο Δήμος και η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Τρικάλων (ΔΕΥΑΤ).

Το τεχνικό αντιπλημμυρικό έργο συζητήθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα παρουσία του Δημάρχου Νίκου Σακκά, της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρύσας Ντιντή, του Χρήστου Μπλουγούρα, Προέδρου της ΔΕΥΑT, του Νίκου Σκόνδρα, Τεχνικού Υπεύθυνου Έργου του GWP-Med, του Σταύρου Μουρελάτου, Γενικού Διευθυντή της Coca-Cola Hellas και της Μαρίας Αναργύρου Νίκολιτς, Γενικής Διευθύντριας της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Πρόκειται για το πρώτο έργο σύμπραξης ιδιωτικού-δημόσιου τομέα που ανακοινώνεται μετά τις καταστροφικές πλημμύρες. O διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου θα δημοσιευτεί μέσα στον Απρίλιο 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Access One: Το επιδραστικό merchandising με τη βοήθεια της τεχνολογίας

Την υπηρεσία του Shared Outsourcing Merchandising εξελίσσει η Access One με την εμπειρία του εκπαιδευμένου προσωπικού της, αλλά και τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που λάνσαρε στην Ελλάδα τη συγκεκριμένη υπηρεσία, κάτι που συνέβη το 2002. Οι επιχειρήσεις του κλάδου λιανικής, που τοποθετούν προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αναγνωρίζουν την αξία της υπηρεσίας του στοχευμένου merchandising, επειδή ακριβώς εκείνο μπορεί να ολοκληρωθεί δίχως να αναγκαστούν οι ίδιες να προβούν στο μεγάλο έξοδο δημιουργίας αντίστοιχου τμήματος.

Το σύνθημα της Access One είναι το παρακάτω: «Είμαστε το τμήμα πωλήσεων κάθε συνεργάτη».

Το μεγάλο πλεονέκτημα της εταιρείας, πράγματι, βρίσκεται στην πολύ καλή γνώση των μηχανισμών και της λειτουργίας κάθε αλυσίδας που λειτουργεί στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο.

Το πλεονέκτημα της «προτεινόμενης παραγγελίας»
«Δεν μένουμε σε απλή επιθεώρηση του ραφιού. Ένα από τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα αφορά στη δημιουργία της λεγόμενης “προτεινόμενης παραγγελίας”: Διαθέτουμε ιστορικά στοιχεία ανά κωδικό και κατάστημα που μας δίνουν την δυνατότητα της μεταφοράς της παραγγελίας με τρόπο εύληπτο στον εκάστοτε υπεύθυνο και ως αποτέλεσμα αυτού, τα ράφια των πελατών μας είναι πάντα γεμάτα», εξήγησε στο FOODReporter ο διευθυντής πωλήσεων της Access One, Βασίλης Παπαθανασίου.

«Πλέον, οι λιανέμποροι μας αντιμετωπίζουν ως συνεργάτες και ταυτόχρονα, εμείς εξασφαλίζουμε την τήρηση της συμφωνίας του πελάτη μας με τον λιανέμπορο. Σεβόμαστε στο ακέραιο την πολιτική της κάθε αλυσίδας σε ό,τι αφορά τα πλανογράμματα. Εμείς διευκολύνουμε την αναπλήρωση των ραφιών που είναι στόχος και του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας: Να αποφύγουμε τις ελλείψεις προϊόντων στο ράφι», συμπλήρωσε ο κ. Παπαθανασίου.

Η εξυπηρέτηση σε προωθητικές ενέργειες
Η Access One διατηρεί αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες της: Παρακολουθεί την κίνηση των προϊόντων και τις σχετικές εποχικότητες, αν υπάρχουν.

Ακόμη, προτείνει προωθητικές ενέργειες, αύξηση σημείων ή αλλαγή στρατηγικής, ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα αναπλήρωσης στο ράφι, αν αυτό κρίνεται ότι χρειάζεται.

«Γνωρίζουμε επακριβώς τους μηχανισμούς που χρησιμοποιεί η κάθε αλυσίδα οργανωμένου λιανεμπορίου για κάθε αντίστοιχη ενέργεια και προτείνουμε τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες, τις οποίες η ομάδα μας φροντίζει να υλοποιεί αποτελεσματικά στο σημείο πώλησης», επεσήμανε ο κ. Παπαθανασίου.

Το «όπλο» της χρήσης προηγμένης τεχνολογίας
Η Access One έχει έναν πολύτιμο συνεργάτη στην παροχή των υπηρεσιών της. Πρόκειται για το λογισμικό Regate Effective, ιδιοκτησίας της εταιρείας SoftOne, το οποίο επεκτείνει την ανάγκη αυτοματοποίησης της δυναμικής πωλήσεων και απευθύνεται σε ομάδες πωλήσεων και merchandising.

Η Access One έχει τροποποιήσει το πρόγραμμα ακριβώς επάνω στις ανάγκες της (tailor-made παραμετροποίηση), συμπεριλαμβάνοντας την τυπολογία κάθε καταστήματος στις ρυθμίσεις. Οι καταγραφές του Regate Effective περιλαμβάνουν ακόμη τον ακριβή αριθμό αποθεμάτων σε ράφι και αποθήκη, αποθέματα επιπλέον (extra) προβολών, θέση προϊόντος στο ράφι, «πρόσωπα» του κάθε προϊόντος στο ράφι, τιμή ραφιού και σχόλια για οποιαδήποτε καταγραφή ενεργειών ανταγωνισμού. Κατόπιν, παραδίδονται εβδομαδιαίες αναλυτικές εκθέσεις (reports) στον κάθε πελάτη. «Χρησιμοποιούμε dedicated άτομα για shared υπηρεσίες», συνόψισε ο κ. Παπαθανασίου.

Εορτάζοντας τα 20 χρόνια λειτουργίας της, η εταιρία λάνσαρε τη νέα της υπηρεσία, Merch rep, η οποία μέσω της αποκλειστικής εφαρμογής δικής της ιδιοκτησίας, AccessOne App, δίνει άμεση πληροφόρηση στους πελάτες για κάθε εξέλιξη που λαμβάνει χώρο στο σημείο πώλησης.

Οι συνεργασίες που διατηρεί η Access One
Η Access One απευθύνεται κυρίως σε μικρομεσαίες ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις που τοποθετούν προϊόντα σε αλυσίδες του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου και οι σχετικές συνεργασίες υλοποιούνται είτε μέσω παροχής υπηρεσιών, είτε μέσω εμπορικής αντιπροσώπευσης, όπως εξήγησε στο FOODReporter ο κ. Παπαθανασίου.

Σημειώνεται ότι η υπηρεσία Shared Outsourcing Merchandising της εταιρείας Access One είχε λάβει το bronze βραβείο στα Super Market Awards 2023, στην κατηγορία τωn επιχειρήσεων προμηθευτών που παρέχουν λύσεις και υπηρεσίες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κανάκης και Σία ΟΕ: Άνοιγμα στο οργανωμένο λιανεμπόριο με τα brands Χρησμός και Salvia

Συζητήσεις για είσοδο του ελληνικού καφέ υπό το brand Χρησμός στα ράφια μεγάλων αλυσίδων του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου πραγματοποιεί η Κανάκης και Σία ΟΕ, όπως πληροφορείται το FOODReporter.

Η εταιρεία, με έδρα την Αρκαδία, έχει ήδη τοποθετήσει τον επώνυμο ελληνικό της καφέ σε τοπικά καταστήματα της Πελοποννήσου και σε συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ του Ομίλου Αστέρας. Επιδίωξή της είναι όμως, όπως εκμυστηρεύεται ο συνιδιοκτήτης και υπεύθυνος ανάπτυξης Δημήτρης Πετρόπουλος στο FOODReporter, η είσοδος σε μεγάλες αλυσίδες, ακόμη και κάτω από συμφωνίες για ελληνικό καφέ ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που βρίσκεται ακόμη στο τραπέζι, καθώς ενδιαφέρει πολύ την εταιρεία. Ο καφές Χρησμός τυποποιείται σε τέσσερις συσκευασίες: 90, 190 και 500 γραμμαρίων.

Η επένδυση στο εργοστάσιο επεξεργασίας καφέ
Πρόσφατα, άλλωστε, ολοκληρώθηκε επένδυση σε νέα γραμμή παραγωγής και καινούριες ψηστικές μηχανές στο εργοστάσιο επεξεργασίας καφέ της εταιρείας στη Βιομηχανική Περιοχή Τρίπολης. Μετά τη νέα επένδυση, η Κανάκης και Σία ΟΕ μπορεί να διανέμει 15 τόνους έτοιμου συσκευασμένου καφέ ανά ημέρα.

Η Κανάκης και Σία ΟΕ αγοράζει πρώτη ύλη καφέ από 14 χώρες συνολικά πρωτίστως από τις αγορές της Βραζιλίας, της Αιθιοπίας και της Κολομβίας. Μέχρι το λανσάρισμα του brand Χρησμός, η εταιρεία επεξεργαζόταν καφέ espresso, υπό την επίσης ιδιόκτητη ονομασία Farelli, με πελατολόγιο χονδρεμπόρους και σημεία σε Πελοπόννησο, Θεσσαλονίκη και νησιά του Αιγαίου κάτι που συνεχίζεται έως σήμερα, με προοπτική επιπλέον διάχυσης προς την αγορά της Κρήτης.

«Το ιδανικό για μας είναι, αφότου καθετοποιήσαμε πλήρως το κομμάτι της επεξεργασίας, συσκευασίας, διανομής, να συνεργαζόμαστε με έναν χονδρέμπορο ανά περιοχή (νομό) και σ’ αυτή τη λογική, οικοδομούμε τις σταθερές συνεργασίες μας», δήλωσε σχετικά ο κ. Πετρόπουλος.

Η επέκταση στους 100% φυσικούς χυμούς Salvia
Τα τελευταία χρόνια, η Κανάκης και Σία ΟΕ έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στην παραγωγή σιροπιών για καφέ και κοκτέιλ. Ταυτόχρονα, στο portfolio της έχουν ενταχθεί και τέσσερις κωδικοί φυσικών χυμών από 100% χυμό φρούτων: μήλο (από μήλα ΠΟΠ Αρκαδίας), ρόδι (αποκλειστικά από παραγωγούς της Πελοποννήσου), μήλο – ρόδι και μήλο – μύρτιλο, επίσης με μύρτιλα Πελοποννήσου, όλα σε συσκευασίες 250ml. Παράγονται με τη μέθοδο ψυχρής έκθλιψης και μετέπειτα απευθείας κατάψυξης στους -60ο C, ώστε να μην χάνουν γεύση, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, σε διαφορετική εγκατάσταση από εκείνη του καφέ στην ίδια περιοχή και παραγωγική δυναμικότητα 1.000 φιάλες ανά ημέρα. Η επόμενη επένδυση της Κανάκης και Σία ΟΕ που μπαίνει στις ράγες αφορά τον τετραπλασιασμό παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας. Οι 100% φυσικοί χυμοί της εταιρείας, υπό το brand Salvia, πωλούνται σε τοπικά καταστήματα της Πελοποννήσου, σε σημεία delicatessen και καφεστίασης στην Αθήνα μέσω συνεργαζόμενου διανομέα και σε premium σημεία φιλοξενίας σε ελληνικά νησιά, όπως το Cavo Tagoo στη Μύκονο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το καθολικό Πάσχα φέρνει ελλείψεις σε ελληνικό αρνί στην αγορά

Περισσότερα από 300.000 αμνοερίφια πωλήθηκαν από Έλληνες παραγωγούς προς προορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για κατανάλωση στο καθολικό Πάσχα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΑΣ Νάξου, Δημήτρης Καπούνης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι μεγαλύτερες χώρες-προορισμοί ήταν η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ιταλία.

Ο κ. Καπούνης δήλωσε ότι «οι Έλληνες κτηνοτρόφοι κέρδισαν καλή τιμή ανά κιλό για το ελληνικό αρνί που πούλησαν στο εξωτερικό». Ωστόσο, η φετινή συγκυρία της μεγάλης χρονικής απόστασης μεταξύ του καθολικού και του ορθόδοξου Πάσχα (31 Μαρτίου έναντι 5 Μαΐου) αναμένεται εμπορικά να επηρεάσει αρνητικά τη χώρα μας, τόσο ως προς τη διαθέσιμη ποσότητα αρνίσιου κρέατος, αλλά και ως προς την τιμή του αρνιού. Η κυβέρνηση έχει ήδη κάνει γνωστή την πρόθεσή της να θεσμοθετήσει και φέτος το αντίστοιχο «Καλάθι του Πάσχα», προσπαθώντας να κρατήσει χαμηλά την τιμή του αρνιού την ορθόδοξη Μεγάλη Εβδομάδα, όταν και θα πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος των σχετικών αγορών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Έλληνες παραγωγοί, στην αναζήτηση καλύτερης τιμής, πούλησαν αμνοερίφια μικρής ηλικίας, τα λεγόμενα «αρνάκια γάλακτος». «Αναμένεται να παρουσιαστούν ελλείψεις αρνιού στην ελληνική αγορά κατά τις ημέρες πριν το ορθόδοξο Πάσχα, επηρεάζοντας και την τιμή, οι οποίες αναμένεται να καλυφθούν με εισαγωγές κυρίως από Ρουμανία και Βόρεια Μακεδονία. Δυστυχώς, φαίνεται ότι για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, από την εγχώρια εκτροφή ζώων, έχουν απομείνει αρνιά μεγαλύτερης ηλικίας, δηλαδή προβατίνες, οι οποίες θα σφαχτούν για να εξυπηρετήσουν τη γιορτή της Κυριακής του Πάσχα», πρόσθεσε ακόμη ο κ. Καπούνης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οινοποιία Μαλαματίνα: Οι εξαγωγές ξεπέρασαν το 25% των συνολικών πωλήσεων

Η Οινοποιία Μαλαματίνα, έδωσε δυναμικό «παρών» στην 30η έκθεση ProWein, στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Η Οινοποιία συμμετείχε και με τις πέντε βραβευμένες σειρές της: Ρετσίνα Μαλαματίνα, 2303 REZINE, Φίλιωμα, Ρεζινέ και Τέσσερις Άγγελοι.

Παράλληλα, παρουσίασε τη σειρά «Μοσχοβόλι», μία σειρά ημίγλυκων κρασιών, και τη σειρά ξηρών κρασιών «Αγιόκλημα», οι οποίες κυκλοφορούν αποκλειστικά στο εξωτερικό σε συσκευασία των δύο λίτρων, σε λευκό, ροζέ και κόκκινο. Θετική εντύπωση προκάλεσε η εφαρμογή ενός πλέον σύγχρονου ειδικού software, το οποίο ελέγχει τα σταφύλια κατά την παραλαβή τους και επιβλέπει όλα τα στάδια παραγωγής, ενισχύοντας την ποιότητα και τα μεγέθη που μπορεί να παράγει.

Οι εξαγωγές για την Οινοποιία το 2023 ξεπέρασαν το 25% των συνολικών πωλήσεων, ενώ είχε παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες. «Με όραμα την εξέλιξη, η Οινοποιία προβάλει νέες τεχνικές οινοποίησης και πολλές καινούργιες και ποιοτικές σειρές κρασιών.

Παράλληλα, επεκτείνεται στη διεθνή αγορά κλείνοντας σημαντικές συμφωνίες που αφορούν κυρίως στο χονδρεμπόριο, ενώ πραγματοποιεί και προωθητικές ενέργειες με αποδέκτες τους καταναλωτές του εξωτερικού», σύμφωνα με τον Φώτη Μικέ, Sales Director του Ομίλου Mantis and Fortis.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΥΠΑΑΤ: Πυκνώνουν οι έκτακτοι έλεγχοι στην αγορά εν όψει Πάσχα

Με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη, τις επόμενες ημέρες συγκροτείται η ομάδα εργασίας για τους ελέγχους εν όψει του Πάσχα σε κρέας και σε αυγά. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, οι έλεγχοι θα ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα και θα διεξαχθούν σε σημεία λιανικής-χονδρικής, σφαγεία, πύλες εισόδου στη χώρα, κ.ά..

Τα κλιμάκια των ελεγκτών θα απαρτίζονται από στελέχη των Γενικών Διευθύνσεων Κτηνιατρικής και Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ, των ΔΑΟΚ, της ΕΛΑΣ, της Οικονομικής Αστυνομίας, του Λιμενικού, της ΑΑΔΕ, του ΣΔΟΕ και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έλεγχοι στα γαλακτοκομικά και οπωροκηπευτικά, ενώ έχουν ξεκινήσει έλεγχοι στο ελαιόλαδο και στο μέλι. Στα γαλακτοκομικά, έως σήμερα, από τα 103 δείγματα που έχουν σταλεί, τα 86 αφορούν τη φέτα, εκ των οποίων στα 57 έχουν ολοκληρωθεί οι αναλύσεις.

Στα 55 δεν προέκυψαν ευρήματα ενώ, ένα είναι νοθευμένο με αγελαδινό γάλα και σε ακόμη ένα διαπιστώθηκε μεγαλύτερη υγρασία από την προβλεπόμενη. Οι έκτακτοι έλεγχοι στα οπωροκηπευτικά έχουν οδηγήσει σε απόσυρση δύο παρτίδων πατάτας από την Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξετάζεται περίπτωση πιθανής ελληνοποίησης εισαγόμενου ακτινιδίου από το Ιράν.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε μια μη συμμόρφωση, ως προς την αναγραφή σε ταμπέλα της χώρας καταγωγής σε πατάτες. Από τις 1 Ιανουαρίου 2024 έχουν επιβληθεί συνολικά πρόστιμα ύψους 170.000 ευρώ σε 16 επιχειρήσεις. Στον τομέα των γαλακτοκομικών, από τις 1 Ιανουαρίου έως σήμερα έχουν επιδοθεί πρόστιμα σε 17 επιχειρήσεις, ύψους 238.389,44 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter