ΕΛΒΑΚ: Συνεχίζει με αυξημένο τζίρο και κέρδη

Με άνοδο τζίρου και κερδοφορίας έκλεισε για την εταιρεία ΕΛΒΑΚ, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορική διάθεση κονσερβών φρούτων και λαχανικών, η οικονομική χρήση 2022-23 (1η Ιουλίου 2022 – 30 Ιουνίου 2023). Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της βιομηχανίας, ο καθαρός κύκλος εργασιών για το 2022-23 διαμορφώθηκε στα 45,73 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 37,88 εκατ. το 2021-22, ενώ παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους μισθοδοσίας κατά 1,56 εκατ. ευρώ (λόγω της αύξησης των απασχολουμένων από 190 σε 230) και των διαφόρων εξόδων (κυρίως μεταφορικά έξοδα πωλήσεων και προμήθειες για πωλήσεις) κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 1,3 εκατ. ευρώ, στα 5,74 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 4,25 εκατ. ευρώ, έναντι 3,34 εκατ. το 2021-22.

Όσον αφορά στον δανεισμό της εταιρείας, αυτός ανερχόταν στα τέλη Ιουνίου 2023 στα 19,65 εκατ. ευρώ, έναντι 18,29 εκατ. κατά την αμέσως προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,46%.

Τα δεδομένα στην αγορά της κονσερβοποιίας
Στις οικονομικές της καταστάσεις, η διοίκηση της ΕΛΒΑΚ επαναλαμβάνει τα όσα ανέφερε και σε αυτές της χρήσης 2021-22 σχετικά με τις συνθήκες στην αγορά στην οποία δραστηριοποιείται: όπως τονίζει, ο κλάδος της κονσερβοποιίας αποκτά μια σημαντική δυναμική που θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια, κυρίως λόγω της μείωσης της παραγωγής ροδάκινου στην Αμερική, η οποία ήταν η μεγαλύτερη χώρα παραγωγής ροδάκινου, και της μεγάλης ζήτησης για το προϊόν, ενώ παράλληλα το κόστος παραγωγής στην Ελλάδα έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τις τιμές πώλησής του στο εξωτερικό ανταγωνιστικές. Επιπλέον, η εταιρεία έχει υλοποιήσει πολλές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια, που την έχουν καταστήσει πιο ανταγωνιστική εντός του κλάδου, ενώ έχει κάνει σημαντικά βήματα εισόδου σε νέες αγορές, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη κερδοφορία σε σχέση με άλλες αγορές, και εκτιμά ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη διείσδυση στις εν λόγω αγορές κατά τα επόμενα χρόνια. Εξάλλου, στα επόμενα χρόνια αναμένεται αύξηση των διατιθέμενων ποσοτήτων πώλησης ροδάκινου από τους παραγωγούς, με συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας του ροδάκινου και τη θετική επίδραση στην κερδοφορία της εταιρείας.

Αμετάβλητος σε σχέση με την περασμένη οικονομική χρήση παραμένει και ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για φέτος, που είναι η περαιτέρω αύξηση του τζίρου της και η βελτίωση της κερδοφορίας της, κυρίως μέσω της επίτευξης υψηλότερων τιμών πώλησης και της περαιτέρω μείωσης του κόστους. Ήδη από τα στοιχεία που η εταιρεία έχει στη διάθεσή της, εκτιμά ότι στη χρήση 2023-24 θα επιτύχει κερδοφόρο αποτέλεσμα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ξεπέρασαν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές του κλάδου της παραγωγής ελληνικών αλκοολούχων ποτών το 2023

Παρότι οι εξαγωγές του συνόλου των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών μειώθηκαν το 2023 κατά 7% σε σχέση με το 2022, ο κλάδος της ελληνικής αποσταγματοποιίας ξεχώρισε εμφανίζοντας άνοδο των εξαγωγών του κατά 9,4%, ξεπερνώντας το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΟΠ (Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών). Ο κλάδος της ποτοποιίας και της αποσταγματοποιίας φαίνεται να είναι ένας από τους πιο εξωστρεφείς, αναδεικνύοντας την ελληνική παράδοση σε όλο τον κόσμο, ενώ αποτελεί κινητήρια δύναμη για την εγχώρια οικονομία με ανοδική πορεία στις εξαγωγές. Το επόμενο βήμα σε αυτή την πορεία είναι να εξασφαλιστεί η διατήρηση και η επέκταση αυτής της τάσης, ενώ παράλληλα, πρέπει να διασφαλίζεται ότι θα υποστηρίζεται η εγχώρια παραγωγική βάση, υποκαθιστώντας τις εισαγωγές και ελαφρύνοντας το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου.

Στο -5,02% οι εξαγωγές σε ποσότητα των ελληνικών αλκοολούχων ποτών
Αναλυτικά, λοιπόν, όπως προκύπτει από τα προσωρινά στοιχεία της Eurostat που επεξεργάσθηκε ο ΣΕΑΟΠ, το 2023 η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών αλκοολούχων ποτών ενισχύεται περαιτέρω και ξεπερνά κατά πολύ σε αξία τα προ πανδημίας επίπεδα. Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2022, σημειώθηκε συνολική αύξηση (εντός ΕΕ 27 και σε Τρίτες Χώρες) σε αξία κατά 9,4% (+9,12 εκατ. ευρώ σε απόλυτες τιμές). Σε αντίθεση με την συνολική αξία, οι εξαγωγές σε ποσότητα των ελληνικών αλκοολούχων ποτών εμφανίζουν πτώση, καταγράφοντας μείωση -5,02% (-2 εκατ. κιλά σε απόλυτες τιμές). Αυξητική καταγράφεται το 2023 και η εξέλιξη της μέσης τιμής μονάδος, ανά εξαγόμενο κιλό ποτού όπου εμφανίζει αύξηση κατά 15,2%. Σε σύγκριση με την τελευταία πενταετία (2019 – 2023) ο κλάδος της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων ποτών, καταγράφει διαχρονική αύξηση των εξαγωγών του, σε αξία κατά +39,3%, αλλά και σε ποσότητα κατά +5,2%. Αξίζει να αναφερθεί ότι η πτώση του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αλκοολούχων ποτών προς Τρίτες Χώρες το 2023, ευθύνεται κατά μεγάλο μέρος στη μείωση των εξαγωγών προς το Ιράκ, όπου το 2023 εφαρμόστηκε ο Νόμος περί απαγόρευσης εισαγωγής και πώλησης αλκοολούχων ποτών. Η μείωση του της ποσότητας των εξαγωγών «συμβάλλει» στην άνοδο της μέσης τιμής πώλησης των ελληνικών αλκοολούχων ποτών η οποία καταγράφει ανοδική πορεία, καθώς το 2023 αυξήθηκε +15,2 % (19,2 % σε Τρίτες Χώρες & 14,5 % εντός ΕΕ 27), σε σύγκριση με το 2022.

Με ποσοστό 76% σε αξία τα Κράτη Μέλη της ΕΕ-27 αποτελούν σταθερά τους σημαντικότερους προορισμούς
Ως προς τους εξαγωγικούς προορισμούς, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα Κράτη Μέλη της ΕΕ-27, αποτελούν σταθερά τους σημαντικότερους προορισμούς των ελληνικών αποσταγμάτων, με ποσοστό 76% σε αξία δηλαδή 80,7 εκατ. ευρώ και 78% σε ποσότητα. Οι εξαγωγές εντός ΕΕ-27 του κλάδου της ελληνικής ποτοποιίας το 2023 σε σύγκριση με το 2022, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση σε αξία περίπου 10 εκατ. ευρώ (ποσοστιαία 13,7%), ενώ ως προς την ποσότητα, υπάρχει μία μικρή πτώση των -0,2 εκατ. kg (ποσοστιαία 0,7%). Αναφορικά με τις εξαγωγές εκτός ΕΕ-27 σημειώνεται μείωση και σε αξία και σε ποσότητα. Συγκεκριμένα, -2,3% σε αξία και -18% σε ποσότητα. Η Γερμανία εμφανίζεται σταθερά στην πρώτη θέση, ως βασική χώρα εξαγωγής ελληνικών αλκοολούχων ποτών, καθώς το 40% σε αξία (42,5 εκατ. ευρώ) και το 45,4% σε ποσότητα της ελληνικής ποτοποιίας, οδηγείται στη Γερμανία. Δεύτερη χώρα προορισμού των ελληνικών αλκοολούχων ποτών εξακολουθεί να είναι – παρά την πτώση – το Ιράκ, με αξία εξαγωγών 14,6 εκατ. ευρώ και ποσότητα 5,6 εκατ. kg. Στον κατάλογο με τις κυριότερες χώρες εξαγωγών, ακολουθούν η Βουλγαρία με 10 εκατ. ευρώ (+25,7% σε αξία), η Ολλανδία με 5 εκατ. ευρώ (+98% σε αξία), η Αυστρία με 3,8 εκατ. ευρώ (με αύξηση +194% σε αξία), η Πολωνία με 3,7 εκατ. ευρώ (που καταγράφει πτώση -4,1% σε αξία) από την ΕΕ-27 και η Αλβανία με 2,9 εκατ. ευρώ, οι ΗΠΑ με 2,2 εκατ. ευρώ (-14% σε αξία) και το Ισραήλ με 0,96 εκατ. ευρώ (-6,6% σε αξία) από τις Τρίτες Χώρες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Καραμολέγκος: Δικαίωση από το ΣΕΕ για τη νέα διαφημιστική καμπάνια

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε καταναλωτής κατά της πιο πρόσφατης διαφημιστικής καμπάνιας της Καραμολέγκος, με το μήνυμα «Δεν είναι το τοστ. Είναι η αγάπη». Στην καμπάνια αυτή παρουσιάζονται στιγμές με γκρίνια, φωνές, ξεσπάσματα και απειλές μέσα στο σπίτι, οι οποίες όμως δεν αναιρούν την αγάπη μεταξύ των μελών της οικογένειας, η οποία εκδηλώνεται ακόμα και με ένα ζεστό τοστ.

Ο εν λόγω καταναλωτής ενοχλήθηκε από τη διαφημιστική καμπάνια της Καραμολέγκος, την οποία δημιούργησε η Frank & Fame, λόγω των σκηνών οικογενειακής έντασης που περιλαμβάνει. Ωστόσο, η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας που εξέτασε την καταγγελία του έκρινε πως στη διαφημιστική καμπάνια «προβάλλονται σκηνές από συνηθισμένες, κοινές, γνώριμες σε όλους, στιγμές οικογενειακών εντάσεων, οι οποίες εντάσεις με κανένα τρόπο δεν επιδοκιμάζονται, ούτε ενθαρρύνονται, ενώ μάλιστα αναδεικνύεται ότι στο οικογενειακό περιβάλλον η αγάπη είναι αυτή που τελικά υπερισχύει».

Με αυτό το δεδομένο, κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, η εν λόγω επικοινωνία δεν παραβιάζει τα όρια της διαφημιστικής δεοντολογίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χωριάτικη Ζύμη: Ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα 30 εκατομμύρια ευρώ για το 2023

Τα οικονομικά μεγέθη ξεπέρασαν τις προβλέψεις για το 2023 και η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω διεύρυνση του κύκλου εργασιών, καθώς και στην υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου για τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στη ΒΙ.ΠΕ. Σερρών, που θα ενισχύσουν την παραγωγή και θα επιφέρουν σημαντική μείωση στο κόστος παραγωγής.

Εξαγωγές σε 20 χώρες και νέες συνεργασίες
Με αντίστοιχους αυξητικούς ρυθμούς επεκτείνεται και η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας, με τα προϊόντα της να είναι πλέον διαθέσιμα σε 20 χώρες με νέες συνεργασίες σε Ισλανδία, Κροατία, Ρουμανία, Πολωνία, Νορβηγία και Ρωσία. Στην εγχώρια αγορά η ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΖΥΜΗ ΑΕ μετρά πάνω από 4.000 πελάτες ενώ στο εξωτερικό έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μεγάλων retailers και τα προϊόντα της αποτελούν αγαπημένη επιλογή των καταναλωτών στις ζεστές γωνιές τους – Bake Off.

Αναδείχθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά Pastry & Bakery Supplier of the Year
Η νέα χρονιά έχει ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εταιρεία, καθώς μετρά ήδη νέες διακρίσεις, αποσπώντας 4 βραβεία στο εσωτερικό και ειδικότερα στα Bakery Awards 2024 by Boussias Events. Επίσης βραβεύτηκε από τον ίδιο φορέα με το Grand Award, καθώς αναδείχθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά Pastry & Bakery Supplier of the Year. Παράλληλα, σε διεθνές επίπεδο δύο προϊόντα της εταιρείας ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΖΥΜΗ ΑΕ βραβεύτηκαν από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (iTQi), στο πλαίσιο των Superior Taste Awards 2024.

Στην ARTOZYMA 2024, έκθεση που αποτελεί σημείο συνάντησης και γιορτή του κλάδου της αρτοζαχαροπλαστικής, η εταιρεία παρουσίασε τη νέα σειρά παραδοσιακής Μακεδονικής πίτας με τραγανό χωριάτικο φύλλο και συνδυασμούς αγνών υλικών σε 4 διαφορετικές εκδοχές γεμίσεων, όπως φέτα, κοτόπουλο, σουφλέ αλλαντικών, και σπανάκι με τυρί.

Δυναμική παρουσία σε εκθέσεις στο εξωτερικό
Δυναμική αναμένεται να είναι η παρουσία της εταιρείας και εκτός συνόρων, όχι μόνο με την ανάπτυξη των εξαγωγών, αλλά και με την συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις και συγκεκριμένα στην PLMA 2024 World of Private Label στο Amsterdam και στη Διεθνή Έκθεση SIAL Paris όπου και θα παρουσιάσει νέα καινοτόμα προϊόντα της σειράς Street Food.

Η ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΖΥΜΗ ΑΕ ανανεώνει συνεχώς την γκάμα των προϊόντων της, δημιουργώντας νέους κωδικούς ή εξελίσσοντας τους ήδη υπάρχοντες, με στόχο να ικανοποιεί τις σύγχρονες γευστικές απαιτήσεις και να εναρμονίζεται με τις καταναλωτικές τάσεις των αγορών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αθηναϊκή Ζαχαροποιία: Εμπόδια στο νέο εμπορικό πλάνο της επόμενης γενιάς της οικογένειας Καραθανάση

Έφεση για την απόρριψη του εμπορικού σήματος αναφορικά με τη δήλωση των προϊόντων ζάχαρης που εμπορεύεται αναμένεται άμεσα να ασκήσει η Αθηναϊκή Ζαχαροποιία. Η εταιρεία είχε καταθέσει αίτηση κατοχύρωσης εμπορικού σήματος για τις δραστηριότητές της, αλλά η αίτησή της έγινε τελικά αποδεκτή μόνο μερικώς, σε ό,τι αφορά την αναφορά του brand της Αθηναϊκής Ζαχαροποιίας επάνω στις συσκευασίες ζάχαρης.

Το αιτιολογικό της απόρριψης εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Εμπορικών Σημάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αφορά τον «μη περιορισμό της έκτασης περιγραφής ενδιαφέροντος δραστηριοτήτων», σε σχέση με την δηλωθείσα κλάση. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η Αθηναϊκή Ζαχαροποιία θα χρησιμοποιήσει το αιτιολογικό ότι αγοράζοντας το κτίριο της πρώην -επίσης- Αθηναϊκής Χαρτοποιίας (Softex) στη Νέα Πέραμο (θέση Κάτω Βλυχάδα), όπου βρίσκονται, πλήρως λειτουργικά, τα γραφεία της νεοσυσταθείσας εταιρείας, «δημιουργεί ιστορική συνέχεια στις εγκαταστάσεις». Ταυτόχρονα, θα υποστηρίξει ότι «δεν υπαινίσσεται προέλευση της ζάχαρης από την Αθήνα». Τουναντίον, οι συσκευασίες ζάχαρης που εμπορεύεται, η αναγραφή του ονόματος «Αθηναϊκή Ζαχαροποιία ΙΚΕ» στις οποίες έχει ήδη εγκριθεί, συμπληρωματικά αναγράφουν ξεκάθαρα, ως προς την προέλευση του περιεχόμενου προϊόντος, ότι πρόκειται για «προϊόν ΕΕ».

Ο διαχωρισμός αρμοδιοτήτων με τη Royal Sugar ΑΒΕΕ και η άσκηση της εμπορικής αντιπροσωπείας από τη νέα γενιά
Η Αθηναϊκή Ζαχαροποιία ΙΚΕ αποτελεί την επιχειρηματική συνέχεια της επόμενης γενιάς της οικογένειας Καραθανάση, αναλαμβάνοντας σταδιακά το έργο εμπορίας και διανομής των κωδικών με το brand «Royal Sugar», με δικά της μέσα. Πρόκειται για τις συνολικές χονδρικές και λιανικές πωλήσεις εντός Ελλάδος, οι οποίες μέχρι πρότινος διεξάγονταν από την Royal Sugar ΑΒΕΕ. Η εκκίνηση του συγκεκριμένου πλάνου έγινε την 1η Ιανουαρίου 2024. Ο Δημήτρης Καραθανάσης, που αποτελεί συνδιαχειριστή της ΙΚΕ μαζί με τον πρώτο του εξάδελφο Πασχάλη Καραθανάση, έχει αποχωρήσει εδώ και περισσότερο από ένα εξάμηνο από τη θέση του αναπληρωτή προέδρου και στη συνέχεια, του μέλους διοικητικού συμβουλίου της Royal Sugar ΑΒΕΕ. Ο Δημήτρης Καραθανάσης πλέον αποτελεί τον «ιθύνοντα νου» και εκτελεστικό διευθυντή της Αθηναϊκής Ζαχαροποιίας ΙΚΕ, η οποία ιδρύθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2023.

Οι δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με την παραγωγή ζάχαρης στις εγκαταστάσεις της Royal Sugar ΑΒΕΕ στη Θεσσαλονίκη, αλλά και οι εισαγωγές από χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα περάσουν και αυτές σταδιακά στην Αθηναϊκή Ζαχαροποιία ΙΚΕ. Μιλώντας στο FOODReporter, ο Δημήτρης Καραθανάσης εξήγησε ότι το εν Ελλάδι δίκτυο και η διαχείριση πωλήσεων ζάχαρης σε όλα τα κανάλια (οργανωμένο λιανεμπόριο, παραδοσιακή και μικρή λιανική, χονδρεμπόριο και food service) περνούν πλέον στη νέα γενιά. H Royal Sugar ΑΒΕΕ θα αναλάβει μεγάλες συμφωνίες εφοδιασμού (logistics) για μεγάλα cargo φορτία ζάχαρης, που αφορούν εξαγωγές -και κάποιες εισαγωγές- από και προς τα ελληνικά, αλλά και διεθνή λιμάνια, όπως σημείωσε περαιτέρω.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Premier Capital Hellas: Ανοίγει ξανά το εστιατόριο McDonald’s στη Ρόδο

Η Premier Capital Hellas άνοιξε πάλι το εστιατόριο McDonald’s στην πόλη της Ρόδου, μετά την εκτεταμένη ανακαίνισή του, κόστους 475.000 ευρώ. Αναφορικά, το εστιατόριο απασχολεί 40 εργαζόμενους και ενσωματώνει πλέον όλες τις καινοτομίες σύμφωνα με το πιο πρόσφατο μοντέλο υπηρεσιών ‘Experience of the Future’.

Το εστιατόριο McDonald’s Ρόδος λειτουργεί με την υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι και τρία διπλής όψης μηχανήματα αυτόματης συναλλαγής: οι καινοτόμες ψηφιακές οθόνες που χειρίζεται προσωπικά ο επισκέπτης προσφέροντάς του μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή και τον έλεγχο της παραγγελίας του.

Το εστιατόριο προσφέρει την υπηρεσία McDelivery, καθώς και την υπηρεσία παραγγελίας και πληρωμής από το κινητό, που επιτρέπει στους επισκέπτες να παραγγέλνουν και να πληρώνουν από το κινητό τους μέσω της εφαρμογής McDonald’s app και να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους προϊόντα McDonald’s, αφού παραλάβουν την παραγγελία τους από το ταμείο (dine-in και take away) ή με την υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι.

Από το 2011 που ανέλαβε ως Developmental Licencee της McDonald’s στην Ελλάδα, η Premier Capital Ελλάς έχει επενδύσει περισσότερα από 44,6 εκατ. ευρώ για το άνοιγμα νέων εστιατορίων, την ανακαίνιση υφιστάμενων, καθώς και την αναβάθμιση των υποδομών σε ολόκληρο το δίκτυό της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο Υπουργός Ανάπτυξης στο 14ο Food Retail Conference

Τα νέα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που πλήττουν τους καταναλωτές αλλά και τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (super market, convenience market, βιομηχανία προμηθευτών) τέθηκαν σε εφαρμογή μέσα στον Μάρτιο.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, θα μιλήσει για το στρατηγικό αυτό σχεδιασμό στο 14ο Food Retail Conference, στις 9 Απριλίου 2024. Υπενθυμίζεται ότι τα μέτρα αφορούν συνολικά επτά κατηγορίες FMCG (βρεφικές και παιδικές πάνες, σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά παντός είδους, απορρυπαντικά ρούχων, οδοντόκρεμες και σαπούνια) ενώ έχει τεθεί και πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους στην πώληση βρεφικού γάλακτος.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται το τελευταίο κυβερνητικό μέτρο που υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές. Στόχος του υπουργείου είναι το μέτρο αυτό να συμβάλλει στη μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ: Διοργάνωσε την ημερίδα «Η πρόληψη ως ασπίδα ενάντια στον καρκίνο του μαστού»

Στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης και του σεβασμού προς τον άνθρωπο, η εταιρεία «Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» διοργάνωσε ενημερωτική ημερίδα με το Άλμα Ζωής – Σύλλογος Γυναικών με καρκίνο του μαστού Ν. Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, το θέμα της ημερίδας είχε τίτλο:

«Η πρόληψη ως ασπίδα ενάντια στον καρκίνο του μαστού». Την εκδήλωση άνοιξε ο διευθύνων σύμβουλος της Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ Αντώνης Βεζύρογλου τονίζοντας την ανάγκη του προληπτικού ελέγχου και τη σημασία της υγιούς γυναίκας στην κοινωνία με τον πολύτιμο ρόλο που διαδραματίζει ως προσωπικότητα, και με τις ιδιότητες της μητέρας, συζύγου, επαγγελματία. Τα στελέχη του Συλλόγου, αναφέρθηκαν στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει το Άλμα Ζωής – Σύλλογος Γυναικών με καρκίνο του μαστού Ν. Θεσσαλονίκης, προσφέροντας σημαντική υποστήριξη στις γυναίκες που νοσούν. Στην εκδήλωση μίλησαν η πρόεδρος του συλλόγου Κυριακούλα Δερεκενάρη, η Κατερίνα Λέντη Ψυχολόγος, και η κεντρική συντονίστρια της εκδήλωσης Δέσποινα Πάρτσια, Υπεύθυνη Επιστημονικών Προγραμμάτων, Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt.

Η εκδήλωση έκλεισε με κλινικό έλεγχο στις συμμετέχουσες. Την ημερίδα κάλυψαν ιατροί από το ΓΝΘ «Γ. Γεννηματά – Αγ. Δημήτριος»: Ιωσήφ Χατζής M.D. PhD, Αναστάσιος Κατσουράκης M.D, M.Sc., PhD και Dr. MED Μαρία Καραβαλάκη. Στο κλείσιμο της εκδήλωσης ο Αντώνης Βεζύρογλου δήλωσε: «H εταιρεία μας, θα συνεχίσει να στηρίζει τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, με στόχο να συνεισφέρει στην καλύτερη ποιότητα ζωής τους». Η ημερίδα έκλεισε με ξενάγηση του κλιμακίου των επισκεπτών στους αγρούς αλλά και στους χώρους τυποποίησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στην Άρτα το επόμενο διεθνές συνέδριο για το ακτινίδιο

Το 43ο διεθνές συνέδριο IKO Convention για το ακτινίδιο ανέλαβε με κάθε επισημότητα η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ακτινιδίου (ΕΔΟΑ). Στη συγκεκριμένη διοργάνωση συμμετέχουν αντιπροσωπείες των σημαντικότερων παραγωγών χωρών (Ελλάδα, Νέα Ζηλανδία, Ιταλία, Χιλή, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, ΗΠΑ) και ενημερώνονται για ζητήματα παραγωγής ανά χώρα, βιοασφάλειας, αλλά και τις προοπτικές του κλάδου.

Η διοργάνωση θα λάβει χώρα μεταξύ 23 και 25 Σεπτεμβρίου 2024 στην Άρτα. Η παραγωγή ακτινιδίου στην πιο πρόσφατη σεζόν συγκομιδής έφθασε τους 240.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΔΟΑ στην πιο πρόσφατη γενική της συνέλευση. Η εμπορική περίοδος 2023-2024 θα ολοκληρωθεί και τυπικά εντός του Απριλίου 2024.

Οι σύγχρονες προκλήσεις για το ακτινίδιο αφορούν την ανεξέλεγκτη αύξηση φυτεύσεων, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, αλλά και τη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών του ελληνικού ακτινιδίου, μετά και την κορύφωση του διεθνούς ανταγωνισμού από ξένες αγορές για εμπορική τοποθέτηση.

Άλλωστε, η Νέα Ζηλανδία έχει στραφεί στο κίτρινο ακτινίδιο, το οποίο προωθείται για την ώρα ως premium προϊόν και διασφαλίζει υψηλότερες τιμές σε παραγωγούς και εμπόρους. Η ΕΔΟΑ διεκδικεί συστηματικούς ελέγχους στο χωράφι, στις εγκαταστάσεις τυποποίησης και στους ελληνικούς συνοριακούς σταθμούς, με αυστηρή εφαρμογή κυρώσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τσάνταλης: Σε πλειστηριασμό ακίνητο στη Νάουσα

Σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό πρόκειται να βγει για πρώτη φορά τον ερχόμενο Οκτώβριο ένα ακίνητο της «Τσάνταλης» στη Νάουσα, με επισπεύδουσα ιδιώτη για οφειλή ύψους 13.560 ευρώ. Το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται επί της οδού Βεροίας – Σκύδρας, 150 μέτρα πριν την είσοδο προς την πόλη της Νάουσας, και έχει εμβαδό 2.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ εντός του ακινήτου υφίσταται ισόγειο επαγγελματικό κτίριο εμβαδού 280 τ.μ. περίπου, με τμήμα πρώτου ορόφου επιφανείας 125 τ.μ., με μεταλλικό υπόστεγο στο πίσω μέρος του επιφανείας 250 τ.μ..

Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης του ακινήτου, η αγοραία αξία του υπολογίζεται στα 124.000 ευρώ. Ο πλειστηριασμός έχει δρομολογηθεί για τις 23 Οκτωβρίου, με τιμή πρώτης προσφοράς στα 124.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ιστορική οινοποιία τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα και, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το 2021 ο κύκλος εργασιών της είχε μεν αυξηθεί στα 24,26 εκατ. ευρώ, πλην όμως παρέμενε ζημιογόνα, με ζημίες ύψους 2,2 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες ήρθαν να προστεθούν σε σωρευμένες ζημίες άνω των 40 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα οι υποχρεώσεις της εταιρείας ξεπερνούσαν τα 55 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter