Philosofish: Η πρωτοπορία των ανακυκλωμένων διχτυών διασφαλίζει το προϊόν υψηλού επιπέδου

Tα πρώτα ανακυκλωμένα δίχτυα σε ιχθυοκαλλιέργεια εντός Ελλάδος είχε την τιμή να θέσει σε χρήση η Philosofish. Η εταιρεία υπογράμμισε τη δέσμευσή της για βιώσιμες πρακτικές και περιβαλλοντική προστασία. Ταυτόχρονα, έθεσε νέα δεδομένα στον κλάδο. Πρόκειται για πρωτοβουλία πιλοτικής δοκιμής οικολογικών διχτυών, σε συνεργασία με την Diopas και την Aquafil. Η Diopas κατασκευάζει τα βιώσιμα δίχτυα και η Aquafil, αντίστοιχα, διατηρεί μακροχρόνια εμπειρία στην παραγωγή του ανακυκλωμένου νάιλον ECONYL®.

Η πιλοτική εγκατάσταση και οι εξειδικευμένοι έλεγχοι που θα βελτιστοποιήσουν την αντοχή
Η Philosofish εγκαινίασε την πρωτοβουλία οικολογικών διχτυών Eco Net, στις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ Φθιώτιδας, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Τα νέα, επαναστατικής τεχνολογίας, ανακυκλωμένα δίχτυα, που τοποθετήθηκαν την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 στις εγκαταστάσεις της Philosofish. Έχει σχεδιαστεί να παραμείνουν στο νερό για αξιολόγηση και στη συνέχεια, θα ανασυρθούν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας σε εξειδικευμένα εργαστήρια, όπου θα ελεγχθούν για αλλοιώσεις, εξασφαλίζοντας την ανθεκτικότητά τους και την απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες.

Η επαναστατική πρωτοβουλία αποτελεί σταθμό στη διαδρομή της Philosofish. Η εταιρεία διαχρονικά φροντίζει να προσφέρει σε όλη την Ευρώπη τα πιο φρέσκα ψάρια, τα οποία προέρχονται από μεθόδους βιώσιμης εκτροφής σε κρυστάλλινα καθαρά νερά. Μαζί με τους συνεργάτες της, παραμένει σταθερή στη δέσμευση προώθησης θετικών αλλαγών στον κλάδο της υδατοκαλλιέργειας, με αιχμή τις βιώσιμες πρακτικές και την περιβαλλοντική ευθύνη. Η Philosofish, ως η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας εντός Μεσογείου θάλασσας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ως η πέμπτη μεγαλύτερη ιχθυοκαλλιέργεια διεθνώς, θέτει ως προτεραιότητα την καινοτομία και τη βιωσιμότητα σε όλο το πλαίσιο των δραστηριοτήτων της. Η σύμπραξη μεταξύ της Philosofish, της Diopas και της Aquafil επιδεικνύει πώς η δύναμη της συνεργασίας οδηγεί σε θετικές αλλαγές.

«Κυρίαρχο στοιχείο της φιλοσοφίας μας παραμένει η αρμονική συνύπαρξη με τη φύση, που θα διασφαλίσει τη διατήρηση υγιούς υδάτινου περιβάλλοντος και θα προσφέρει υψηλού επιπέδου προϊόν στους καταναλωτές», δήλωσε ο διευθύνων Σύμβουλος της Philosofish, Νίκος Λυμπέρης. «Είμαστε πολύ περήφανοι που κατασκευάσαμε το πρώτο δίχτυ ιχθυοκαλλιέργειας παγκοσμίως από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά και δίχτυα νάιλον, ανοίγοντας το δρόμο για τη χρήση βιώσιμων διχτυών στον κλάδο», δήλωσε μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής της Diopas, Ιωακείμ Διαμαντίδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αποχωρεί από τη Lidl Ελλάς ο Σταύρος Σταυρινός

Την αποχώρησή του από τη Lidl Ελλάς γνωστοποίησε ο Σταύρος Σταυρινός, με ενημερωτικό του σημείωμα προς τους συνεργάτες του, με τη σημερινή ημέρα να είναι η τελευταία του στην εταιρεία.

Στο σημείωμά του, ο Σταύρος Σταυρινός αναφέρει ότι αποφάσισε να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, μετά από πέντε χρόνια στη Lidl Ελλάς. Σύντομα θα ανακοινώσει τον επόμενο προορισμό του, σε ένα εντελώς διαφορετικό επαγγελματικό πεδίο, όπως έμαθε το FOODReporter. «Η εμπειρία μου στη Lidl είναι σίγουρα σταθμός στην επαγγελματική και προσωπική μου πορεία και οι αναμνήσεις και οι εμπειρίες που απέκτησα θα με συνοδεύουν για μια ζωή», σημείωσε στο αποχαιρετιστήριό του μήνυμα. Μέχρι στιγμής ο κ. Σταυρινός δεν έχει αποκαλύψει ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός στην καριέρα του.

Από τον Μάρτιο του 2019 στη Lidl Hellas
Σημειώνεται ότι ο Σταύρος Σταυρινός ξεκίνησε την πορεία του στη Lidl Ελλάς τον Μάρτιο του 2019, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Department Manager, External Communications της αλυσίδας. Προηγουμένως είχε εργαστεί για τριάμισι χρόνια στη διαφημιστική εταιρεία Admine, με καθήκοντα Senior Client Planning and Operations Manager.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Condito: Προτεραιότητα οι εξαγωγές για την επόμενη πενταετία

Η Condito ειδικεύεται σε βιομηχανική παραγωγή μαγιονέζας, μουστάρδας, κέτσαπ, σαλτσών και σαλατών. Με σεβασμό στην ελληνική γαστρονομική κουλτούρα, η εταιρεία επαναλάνσαρε την κατηγορία της μαγιονέζας και διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο σε όλα τα κανάλια. Ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης, εμπορικός διευθυντής και μέτοχος της Condito, μιλά στο FOODReporter.

Πώς αναπτύχθηκε η Condito το 2023 ως προς τον συνολικό κύκλο εργασιών;

Το 2023 ήταν χρονιά με ιδιαίτερες προκλήσεις για την ελληνική αγορά και η βιομηχανία κλήθηκε να ισορροπήσει εκ νέου στα δεδομένα που διαμορφώθηκαν παγκοσμίως.

Μέσα από αρκετές μεταβολές, απορροφήσεις κόστους, ενέργειες προβλέψεων και αυστηρού προγραμματισμού, η Condito διέγραψε μια αποδοτική και ιδιαίτερα θετική πορεία με τις πωλήσεις της να σημειώνουν ανάπτυξη που ξεπερνά το 20% σε σχέση με το 2022.

Σε τι ποσοστό του τζίρου βρίσκονται οι πωλήσεις στα κανάλια food service, οργανωμένου λιανεμπορίου και εξαγωγών; Πού εντοπίζεται η προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια;

Παραμένει η σχεδόν ισομερής κατανομή των πωλήσεων στα κανάλια food service και οργανωμένου λιανεμπορίου. Η ανάπτυξη που σημειώθηκε το 2023 στις πωλήσεις της Condito βρήκε εξίσου κερδισμένα τα δύο βασικά κανάλια, με ελαφρύ προβάδισμα του food service. Δεν ήταν, ωστόσο, αρκετό για να αλλάξει τις ισορροπίες. Οι εξαγωγές, που αποτελούν σημαντική στόχευση της επόμενης πενταετίας, παρουσίασαν ανάπτυξη, επειδή ολοκληρώθηκαν συμφωνίες και μπήκαμε σε αγορές που είχαμε προσεγγίσει από τα τέλη του 2022, αναμένοντας τα πρώτα επιδραστικά αποτελέσματα εντός 2024. Διατηρώντας το ποσοστό των εξαγωγών στο 10% του κύκλου εργασιών για το 2023, προσδοκούμε την περαιτέρω ποσοστιαία του αύξηση τα προσεχή έτη. Η συμμετοχή στη Food Expo 2024 δημιούργησε ευκαιρίες που θα εξετάσουμε εκτενέστερα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα αποτέλεσε καλή βάση συνομιλιών με αγοραστές του εξωτερικού.

Ποιο ποσοστό του τζίρου αφορά vegan προϊόντα; Είναι πεδίο όπου αξίζει να αναμένουμε περαιτέρω λανσαρίσματα στο μέλλον;

Οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και οι ανάγκες μας. Τα προϊόντα χωρίς ζωικά παράγωγα και γλουτένη δεν απευθύνονται πλέον αποκλειστικά σε όσους νηστεύουν, είναι vegans, έχουν διατροφική δυσανεξία ή αλλεργία σε κάποια τροφή. Απευθύνονται και σε όλους όσους θέλουν να νιώθουν καλύτερα με τη διατροφή τους, δίχως να στερούνται την απόλαυση και την ποικιλία γεύσεων.
Τους βοηθά να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

Η φιλοσοφία των προϊόντων CONDITO THE GREEN LINE στηρίζεται στη χαρά που μπορεί να προσφέρει στις αισθήσεις η τροφή. Σ’ αυτή την αξία στηρίχθηκε το 2020 το επαναλανσάρισμα της πρώτης μαγιονέζας χωρίς αυγό στην Ελλάδα από την CONDITO και σηματοδότησε την εξέλιξη της σειράς CONDITO THE GREEN LINE: Vegan mayo sauces, vegan σαλάτες, φυτικά υποκατάστατα τυριού, προϊόντα που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των καταναλωτών.

Ταξινομούνται στους δέκα top-selling κωδικούς μας. Η κατηγορία της vegan μαγιονέζας έχει διαγράψει εντυπωσιακή πορεία και άνοιξε το δρόμο στο λανσάρισμα της Mayo Vegan Sauce με μαύρη τρούφα: Εκλεπτυσμένα γευστική, που δίνει αίσθηση πολυτέλειας στο καθημερινό γεύμα.

Πείτε μας λίγα λόγια για τη στρατηγική επαναλανσαρίσματος της κατηγορίας της μαγιονέζας.

Εδώ και 45 χρόνια, φτιάχνουμε τη δική μας ελληνική εκδοχή της μαγιονέζας για να ταιριάζει περισσότερο στις γευστικές συνήθειες του τόπου μας.

Η συνταγή αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο και βραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Την ίδια συνταγή χρησιμοποιούμε και στο λανσάρισμα της νέας σειράς «Μαγιονέζα με ελληνικά αυγά αχυρώνα» που θα κυκλοφορήσει σε τέσσερις γεύσεις και σε νέους περιέκτες, φιλικούς προς το περιβάλλον.

Ποιες είναι οι αξίες που διαφοροποιούν την Condito έναντι του ανταγωνισμού;

Η ευελιξία και η μεγάλη παραγωγική δυναμική μας και η καινοτομία, σε συνδυασμό με σημαντική επένδυση στο τμήμα R&D, για την δημιουργία και παραγωγή πρωτοποριακών προϊόντων που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον, αποτελούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Condito. Μας διαφοροποιεί η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, η διαφύλαξη της γαστρονομικής παράδοσης του τόπου μας μέσα από την γκάμα μας και η συνεχής επένδυση στην εξέλιξη στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.

Η οικογενειακή κουλτούρα και φροντίδα των ανθρώπων μας και η ομαδική προσπάθεια απέδειξε πολλάκις την επίδρασή της στον οργανισμό μας. Πιστεύουμε ακράδαντα στην αποτελεσματικότητά της και στο όραμα που γεννά στις ομάδες μας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο αμπελοοινικός τομέας της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 62% της παγκόσμιας παραγωγής και εμπορίου κρασιού

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Οίνου Εταιρειών (Comité Vins – CEEV) παρουσίασε την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τα αποτελέσματα μιας αποκλειστικής μελέτης που διεξήχθη από την PwC, η οποία έχει ποσοτικοποιήσει την κοινωνικοοικονομική και περιβαλλοντική συνεισφορά του αμπελοοινικού τομέα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. «Με σχεδόν 3 εκατ. θέσεις εργασίας και συνεισφορά 130 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της ΕΕ το 2022, που αντιστοιχεί στο 0,8% του συνόλου, ο αμπελοοινικός τομέας διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο στην κοινωνικοοικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών περιοχών της ΕΕ. Μια ευλογία ενάντια στην ερήμωση της υπαίθρου», δήλωσε ο Mauricio González-Gordon, Πρόεδρος της CEEV.

Ειδικότερα, η εν λόγω έκθεση δείχνει πώς ο αμπελοοινικός τομέας της ΕΕ κατέχει ηγετική θέση σε διεθνές επίπεδο, ηγείται της παγκόσμιας αγοράς κρασιού, αντιπροσωπεύοντας το 62% της παγκόσμιας παραγωγής και εμπορίου κρασιού. Με εξαγωγές ύψους 17,9 δισ. ευρώ το 2022 και θετικό εμπορικό ισοζύγιο 15,9 δισ. ευρώ, το κρασί διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος της ΕΕ κατά 3,7%.

Επιπρόσθετα, ο αμπελοοινικός τομέας αποτελεί ποιοτική κοινωνικοοικονομική βάση για τις αγροτικές περιοχές της ΕΕ.

Σε κοινωνικό επίπεδο, οι αμπελοοινικές περιοχές τείνουν να παρουσιάζουν μικρότερη δημογραφική πτώση και σε οικονομικό επίπεδο, οι αμπελώνες είναι 37% πιο κερδοφόροι από άλλες μόνιμες καλλιέργειες.

Σημειώνεται στην έκθεση ότι ο αμπελοοινικός τομέας της ΕΕ αποτελεί σημαντικό μοχλό θέσεων εργασίας, κυρίως σε αγροτικές περιοχές, και αντιπροσωπεύει το 1,4% της συνολικής απασχόλησης στην ΕΕ. Αυτές οι θέσεις εργασίας παρουσιάζουν εξαιρετική παραγωγικότητα, δημιουργώντας μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία ανά εργαζόμενο σε σύγκριση με παρόμοιες δραστηριότητες σε κάθε στάδιο της αλυσίδας (+90% στη γεωργία, +16% στη μεταποίηση και +5% στην εμπορευματοποίηση). Το κρασί έχει, επίσης, αναδειχθεί ως πόλο έλξης τουριστών και, κατά συνέπεια, βασικός οικονομικός καταλύτης σε πολλές αγροτικές περιοχές, δημιουργώντας έσοδα σχεδόν 15 δισ. ευρώ.

Από περιβαλλοντικής πλευράς, η έκθεση δείχνει πώς τα περισσότερα από 3,2 εκατ. εκτάρια αμπελώνων στην ΕΕ συμβάλλουν στη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος της ΕΕ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στρατηγική συνεργασία της Αβγά Τσακίρη με την Pax Hospitality

Η «Αβγά Τσακίρη» ξεκινά στρατηγική συνεργασία με την Pax Hospitality, εταιρεία στην οποία ανήκουν αναγνωρίσιμα brands στο χώρο της εστίασης (TGI Fridays/ Pax Burgers/ Napolitivo).

Η συνεργασία αφορά αρχικά στην προμήθεια αβγών ελευθέρας βοσκής καθώς και σε παστεριωμένα αβγά υψηλής ποιότητας.

Η εν λόγω συνεργασία επισφραγίζει τη διαχρονική δέσμευση των δύο εταιρειών, να προσφέρουν προϊόντα υψηλής θρεπτικής αξίας και ποιότητας στους καταναλωτές τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Eurocert: Ενημέρωση αιχμής για διεθνείς πιστοποιήσεις στην AAHAR 2024 της Ινδίας

Στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων στην Ινδία, την AAHAR 2024, η οποία διεξήχθη στο Νέο Δελχί (Πραγκάτι Μαϊντάν), προσελκύοντας πλήθος επαγγελματιών του κλάδου από όλον τον κόσμο, από τον Οργανισμός ITPO (India Trade Promotion Organisation), συμμετείχε η Eurocert.

Στην Ινδία, η Eurocert δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Eurocert Inspection Services PVT Limited και προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες πιστοποίησης στον τομέα των τροφίμων και της βιομηχανίας. Με μια ιστορία που υπερβαίνει τα 16 χρόνια παρουσίας στην επικράτεια της Ινδίας, η Eurocert θεωρείται εδραιωμένη στην ασιατική αγορά, καταλαμβάνοντας ηγετική θέση στον τομέα της πιστοποίησης. Δραστηριοποιείται, άλλωστε, σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως, με έμπειρο επιστημονικό προσωπικό σε ευρύ φάσμα ειδικοτήτων.

Η έκθεση AAHAR αποτελεί κορυφαίο προορισμό για επαγγελματίες και εταιρείες στον τομέα των τροφίμων, που αναζητούν νέες τάσεις, καινοτόμες τεχνολογίες και συνεργασίες.

Η παρουσία της Eurocert σε αυτό το σημαντικό γεγονός σηματοδοτεί την αφοσίωσή της στην προαγωγή της ασφάλειας και της ποιότητας στον τομέα τροφίμων σε παγκόσμια κλίμακα. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Eurocert προσέφερε ενημέρωση και τεχνογνωσία, σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα των πιστοποιήσεων τροφίμων, με έμφαση στην συμμόρφωση με τα σύγχρονα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η εξάρτηση της κυπριακής αγοράς μελιού από την Ελλάδα

Σχεδόν αποκλειστικά από άνθη και εσπεριδοειδή προέρχεται η κυπριακή παραγωγή μελιού, σύμφωνα με την έρευνα αγοράς του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Λευκωσίας.

Η παραγωγή δεν περιλαμβάνει καθόλου πεύκο και έλατο. Κυριαρχεί το μέλι με έντονη γλυκιά γεύση, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, σε αντίθεση με το μέλια πικρής επίγευσης, για παράδειγμα, καστανιάς, τα οποία είναι εισαγόμενα και λιγότερο δημοφιλή. Κυριότερες κυπριακές ποικιλίες μελιού είναι το θυμαρίσιο μέλι και το μέλι πορτοκαλιάς. Στην αγορά κυκλοφορεί ευρέως το «μέλι ποικίλης ανθοφορίας», το οποίο συνήθως αποτελεί μίξη των παραπάνω.

Η πυκνότητα των μελισσιών εντός Κυπριακής Δημοκρατίας κυμαίνεται περίπου σε 8,7 μελίσσια ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Το Δεκέμβριο 2022, τα μελίσσια ανέρχονταν συνολικά σε 56.774, μειωμένα κατά 1,1% συγκριτικά με το 2019) και οι εγγεγραμμένοι μελισσοκόμοι, πτωτικά κατά 5% σε σχέση με το 2019, σε 698.

Το 2019, η εγχώρια παραγωγή ανήλθε σε 542 τόνους, με ζήτηση 1.413 τόνων. Κύριοι λόγοι για την σχετική διακύμανση απόδοσης και παραγωγής αποτελούν οι ιδιαίτερα ξηροθερμικές συνθήκες που επικρατούν το καλοκαίρι στην Κύπρο, η μικρή μελισσοχλωρίδα και οι πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές που αφάνισαν μεγάλο μέρος της.

Αύξηση της εγχώριας παραγωγής, της ζήτησης και των εισαγωγών
Μεταξύ 2016 και 2022, εγχώρια παραγωγή και ζήτηση έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η αύξηση παραγωγής έχει ευνοηθεί από την κρατική πολιτική για την «Ανάπτυξη της Μελισσοκομίας στην Κύπρο», η οποία εφαρμόζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2023-2027 και περιλαμβάνει ποικίλες δράσεις για την προστασία των μελισσών και τον εμπλουτισμό της μελισσοκομικής χλωρίδας.

Η ζήτηση παρουσιάζει αύξηση κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, με κορύφωση την περίοδο των Χριστουγέννων και κάμψη κατά τους υπόλοιπους μήνες του έτους.

Οι εισαγωγές μελιού στην Κύπρο ανήλθαν το πρώτο δεκάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 1,67 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούσαν σε 591,4 τόνους, με μέση τιμή εισαγωγής €2,81 ανά κιλό. Η μέση χονδρική τιμή του μελιού που εισάγεται στην κυπριακή αγορά βαίνει διαρκώς μειούμενη, από €3,06 το 2015, σε €2,81 το 2023.

Αντίστοιχα, οι κυπριακές εξαγωγές μελιού ανήλθαν σε περίπου €66.100 (7.518 κιλά), εκ των οποίων το 93,5% σε αξία αφορούσε το Ηνωμένο Βασίλειο (7.056 κιλά, αξίας €61.825). Έπονται το Κατάρ και οι ΗΠΑ.

Οι σημαντικότεροι εισαγωγείς μελιού είναι η Ελλάδα, με μερίδιο 75% σε αξία (624.195 κιλά έναντι €1.823.038) και ακολουθούν Κίνα, με μερίδιο αξίας εξαγωγών 8,5%, ήτοι €206.378, Γερμανία (4,9%) και Ισπανία (3,9%).

Το κινεζικό μέλι δεν εισάγεται συσκευασμένο. Οι ελληνικές ετικέτες μελιού είναι διαδεδομένες τόσο στο κυπριακό οργανωμένο λιανεμπόριο, όσο και σε καταστήματα delicatessen και βιολογικών ειδών.

Το ελληνικό μέλι περιέχεται ως συστατικό σε γνωστές κυπριακές ετικέτες, που περιλαμβάνουν μίξεις μελιών διαφόρων χωρών.

Το ελληνικό μέλι κόστισε το 2022 €2,90 ανά κιλό, το κινεζικό €1,50 και το γερμανικό €2,10. Οι εισαγωγές μελιού από Ελλάδα ακολουθούν αυξητική πορεία από το 2019.

Η σήμανση του μελιού στην Κύπρο
Η σήμανση του μελιού που πωλείται στην κυπριακή αγορά διέπεται από τους κανονισμούς του 2004 και 2015, οι οποίοι εναρμονίζονται με την Οδηγία 2001/110/ΕΚ, όπως έχει τροποποιηθεί έως σήμερα.

Είναι υποχρεωτική η αναγραφή χωρών συγκομιδής στη σήμανση για το μέλι που συσκευάζεται στην Κύπρο. Δε γίνονται αποδεκτές οι ενδείξεις: Μείγμα μελιών ΕΕ, Μείγμα μελιών εκτός ΕΕ, Μείγμα μελιών ΕΕ και εκτός ΕΕ. Η υποχρέωση δεν ισχύει για το προσυσκευασμένο μέλι εισαγωγής.

Για το μέλι, δεν είναι υποχρεωτική η διατροφική δήλωση. Αν ο εμφιαλωτής μελιού επιθυμεί εθελοντικά να συμπεριλάβει, εκείνη θα συμμορφώνεται πλήρως με τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού 1169/2011.

Μετά από Διάταγμα του Δεκεμβρίου 2023, τα μέλια που προέρχονται μερικώς ή κυρίως, από θυμάρι ή πορτοκαλιά και έχουν συγκομιστεί εντός Κυπριακής Δημοκρατίας, μπορούν να αναγράφουν στην επισήμανσή τους πληροφορίες που αφορούν την ανθική και φυτική προέλευσή τους, εφόσον οι γυρεόκοκκοι έχουν ελάχιστο ποσοστό 16% για το θυμάρι και 3% για την πορτοκαλιά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ούζο Πλωμαρίου: Οι προτεραιότητες των εξαγωγών και της νέας παγκόσμιας καμπάνιας «Window to Greece»

Για δωδέκατη διαδοχική χρονιά βρέθηκε στη διεθνή έκθεση οίνων και αποσταγμάτων, ProWein 2024, η Ποτοποιία Πλωμαρίου. Η εταιρεία βρέθηκε στη δημοφιλή έκθεση που διεξάγεται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας με το εμβληματικό της προϊόν, το Ούζο Πλωμαρίου:

Έχοντας πια εδραιώσει τη θέση του στο διεθνή χάρτη των εξαγωγών, το Ούζο Πλωμαρίου επέλεξε την Prowein 2024 για το λανσάρισμα της νέας παγκόσμιας καμπάνιας του, με την ονομασία «Window to Greece», η οποία και πρόκειται να το συνοδεύει τα επόμενα χρόνια σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται εμπορικά. Η καμπάνια «Window to Greece», κάνει μνεία στο παραδοσιακό μπλε παράθυρο με καμάρα που συναντάμε στα νησιά των Κυκλάδων. Στόχος της είναι να ανακαλέσει όλες τις αναμνήσεις από το ελληνικό καλοκαίρι στο μυαλό του διεθνούς καταναλωτή: Ήλιος, θάλασσα, ευχάριστες περιπέτειες.

Το χαρακτηριστικό παράθυρο με τη καμάρα αποτέλεσε την έμπνευση της μπλε τοξωτής ετικέτας στο μπουκάλι του Ούζου Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου. Με αφορμή τη συμπλήρωση των 130 Χρόνων Ούζου Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου, ξεχωριστή θέση στο περίπτερο είχαν η επετειακή συλλεκτική φιάλη, που απεικονίζει τις αναμνήσεις που μοιραζόμαστε με φίλους και οικογένεια, απολαμβάνοντας ένα ποτήρι Ούζο Πλωμαρίου αλλά και η επετειακή συσκευασία, με πρωταγωνιστή το σύμβολο του Ούζου Πλωμαρίου, που θα διατίθεται για όλο το 2024 στις χώρες του εξωτερικού. Κατά την διάρκεια της ProWein 2024, αντιπροσωπείες από Ινδία, Καναδά, Ισραήλ και ΗΠΑ έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το προϊόν.

Το περίπτερο του Ούζου Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου απέπνευσε νησιώτικο αέρα, ως ο απόλυτος πρεσβευτής της Ελλάδας, στην έκθεση με 5.400 εκθέτες από 65 χώρες και συνολικά 47.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτη έχει παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, με την εξαγωγική του δραστηριότητα να επεκτείνεται συνεχώς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodora: Η σουηδική εταιρεία που θα διανείμει φαγητό μέσω drones

Η σουηδική εταιρεία διανομής φαγητού Foodora πρόκειται να λανσάρει μια νέα καινοτόμα υπηρεσία η οποία προσφέρει ταχεία παράδοση τροφίμων μέσω drones έπειτα από συνεργασία με την εταιρεία Tele2.

Σύμφωνα με πηγές του ESM, η υπηρεσία «Foodora Air» περιλαμβάνει ένα στόλο drones για την παράδοση φαγητού από διάφορα εστιατόρια στο Värmdö, έξω από τη Στοκχόλμη. Το Foodora Air χρησιμοποιεί τεχνολογία IoT και 5G από το Tele2 για την παράδοση τροφίμων στην ιδιοκτησία των πελατών. Αναφορικά, τα drones έχουν αυτονομία 21 χιλιόμετρα.

Η Aerit, πάροχος τεχνολογίας, έχει αναπτύξει προηγμένα drones για την τεχνολογική πλατφόρμα της foodora.

«Για εμάς στο Tele2, η συνεργασία με το Foodora είναι ένα τέλειο παράδειγμα του πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη συνδεσιμότητα 5G και την τεχνογνωσία μας για να οδηγήσουμε τις μελλοντικές υπηρεσίες παράδοσης με βιώσιμο τρόπο παρέχοντας στους πελάτες μια εξαιρετική εμπειρία», δήλωσε ο Stefan Trampus, executive vice president of B2B στην Tele2.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΣΕΒΤ: Υποστηρίζει τη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων

Το έργο της Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ). Κρίθηκε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει επαρκής κατανόηση από πλευράς καταναλωτικού κοινού ως προς τις ενδείξεις στις ετικέτες τροφίμων, ώστε οι καταναλωτές να καταναλώνουν με ασφάλεια, αλλά και να μειώνεται η σπατάλη τροφίμων, η περιβαλλοντική επιβάρυνση και να εξασφαλίζεται η εξοικονόμηση χρημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων, τα νοικοκυριά πραγματοποιούν το 50% της συνολικής ετήσιας σπατάλης τροφίμων στην Ελλάδα, όπου απορρίπτονται περισσότεροι από 2 εκατ. τόνοι ανά δωδεκάμηνο.

Ένα πολύ σημαντικό εύρημα είναι ότι το περίπου 33% των καταναλωτών παρερμηνεύει την ένδειξη περί «Ανάλωσης κατά προτίμηση πριν από». Ο ΣΕΒΤ, ως φορέας που επεμβαίνει δημόσια, υπεύθυνα και τεκμηριωμένα στις διεργασίες και εξελίξεις που αφορούν τη νομοθεσία και τα γενικότερα ζητήματα του κλάδου τροφίμων, αλλά και την προώθηση σύγχρονης βιομηχανικής πολιτικής, στηρίζει την προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού.

Η ένδειξη «ανάλωση έως» δηλώνει την ημερομηνία μέχρι την οποία είναι ασφαλές να καταναλωθεί το τρόφιμο και χρειάζεται απαραιτήτως σε νωπά και ευαλλοίωτα προϊόντα, όπως κρέας, ψάρι, κομμένες σαλάτες, γάλα. Ανεξαρτήτως ένδειξης, μετά το άνοιγμα συσκευασίας ακολουθούνται οι οδηγίες για το χρόνο διατήρησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter