Δέας ΑΕ: Σταθερός τζίρος με «ατμομηχανή» τις αγορές εκτός Ευρώπης

Σταθερός στα επίπεδα των 62 εκατομμυρίων ευρώ παρέμεινε ο τζίρος της βιομηχανίας επεξεργασίας, εμπορίας και τυποποίησης ελαίων Δέας ΑΕ στη χρήση 2022-23 (1η Ιουλίου 2022 – 30 Ιουνίου 2023), με τις εξαγωγές να παραμένουν ο κινητήριος μοχλός για την ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της ΔΕΑΣ ΑΕ, ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2022-23 έκλεισε στα 62,19 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 61,96 εκατ. στη χρήση 2021-22, ενώ χάρη στη μείωση του κόστους πωλήσεων κατά περίπου 1,5 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν στα 12,73 εκατ. ευρώ, έναντι 10,97 εκατ. στην αμέσως προηγούμενη χρήση, δηλαδή το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 20,47%, έναντι 17,7% έναν χρόνο νωρίτερα.

Και παρά την αύξηση των εξόδων διοίκησης κατά 415.000 ευρώ και των εξόδων διάθεσης κατά σχεδόν 800.000 ευρώ, η επιχείρηση κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία της, φτάνοντας τα 5,66 εκατ. ευρώ προ φόρων (2021-22: 5,02 εκατ.) και τα 3,85 εκατ. ευρώ μετά από φόρους (2021-22: 3,43 εκατ.). Αναλύοντας τις πωλήσεις της εταιρείας, είναι εμφανής ο εξωστρεφής χαρακτήρας της: μόλις 2,41 εκατ. ευρώ ήταν ο τζίρος που έκανε από τη δραστηριότητά της στην εσωτερική αγορά, με το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων να κατευθύνεται προς χώρες εκτός Ευρώπης (39,74 εκατ. ευρώ, έναντι 38,12 εκατ. στην αμέσως προηγούμενη χρήση), ενώ οι πωλήσεις της Δέας ΑΕ στις ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκαν στη χρήση 2022-23, πέφτοντας στα 20,04 εκατ. ευρώ, έναντι 21,45 εκατ. στη χρήση 2021-22.

Αυξημένος δανεισμός
Όσον αφορά στον δανεισμό της εταιρείας, αυτός τα τέλη του Ιουνίου του 2023 άγγιζε τα 23 εκατομμύρια ευρώ, με την αποπληρωμή των τραπεζικών δανείων που έχει λάβει η επιχείρηση από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες να ολοκληρώνεται εντός του 2025 και του 2026. Μάλιστα, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας εμφανίζεται αυξημένες κατά σχεδόν 15 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, ανεβάζοντας αντίστοιχα και το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της Δέας ΑΕ στα 54,51 εκατ. ευρώ και των συνολικών υποχρεώσεων στα 72,63 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε άλλωστε ως αποτέλεσμα και τη σημαντική μείωση του δείκτη ρευστότητας από το 78,75% στο 49,22%.

Σημειώνεται ότι η Δέας ΑΕ, είναι μια οικογενειακή επιχείρηση με έδρα τη Χαλκιδική, όπου διαθέτει εγκαταστάσεις επιφάνειας 40.000 τετραγωνικών μέτρων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μονάδα τυποποίησης ελαιών στην Ελλάδα, από την οποία παράγονται ελιές και προϊόντα με βάση την ελιά, όπως πάστες ελιάς, με τα οποία η επιχείρηση διατηρεί παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες του κόσμου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Βελτίωση πωλήσεων και κερδών για την ΑΒΙΓΑΛ

Χρονιά ισχυρής ανάκαμψης ήταν για την Αχαϊκή Βιομηχανία Γάλακτος (ΑΒΙΓΑΛ) το 2022-23 (οικονομική χρήση από 1η Ιουλίου 2022 έως 30 Ιουνίου 2023), με τη γαλακτοβιομηχανία να αυξάνει σημαντικά τον τζίρο και την κερδοφορία της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η οικονομική χρήση 2022-23 έκλεισε με καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 18,30 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 13,67 εκατ. της αμέσως προηγούμενης χρήσης (αύξηση 33,81%), ενώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 43%, φτάνοντας τα 2,59 εκατ. ευρώ, έναντι 1,81 εκατ. στη χρήση 2021-22.

Παρά τη σημαντική αύξηση των εξόδων διάθεσης κατά περίπου 134.000 ευρώ, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των εξόδων διοίκησης κατά περίπου 129.000 ευρώ, τα κέρδη προ φόρων της ΑΒΙΓΑΛ ξεπέρασαν έστω και οριακά το 1 εκατομμύριο ευρώ, έναντι 632.453 ευρώ στη χρήση 2021-22, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε κέρδη 851.269 ευρώ, έναντι κερδών 532.790 ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Αξιοσημείωτη είναι η σημαντική αύξηση των αποθεμάτων της εταιρείας, που από τα 7,69 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021-22 εκτοξεύθηκαν στα 10,41 εκατ. ευρώ το 2022-23.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το κυπριακό «Ροδόσταγμα Αγρού» κατοχυρώθηκε ως προϊόν ΠΓΕ

Ένα μήνα μετά τα «τερτζιελλούθκια», ένα ακόμα (όχι ιδιαίτερα γνωστό) παραδοσιακό κυπριακό προϊόν προστέθηκε στον κατάλογο των προϊόντων με Προστασία Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή τη φορά είναι το «Ροδόσταγμα Αγρού», ένα αρωματικό νερό που παράγεται με απόσταξη ολόκληρου του άνθους της αρωματικής τριανταφυλλιάς του είδους Rosa damascena σε πόσιμο νερό, και χρησιμοποιείται συχνά στο σιρόπι διαφόρων ειδών ζαχαροπλαστικής, καθώς και σε γλυκά όπως ο χαλβάς και το ρυζόγαλο, προσδίδοντάς τους γεύση τριαντάφυλλου. Σύμφωνα με την περιγραφή του προϊόντος, όπως αυτή δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ροδόσταγμα Αγρού αποτελεί προϊόν αποκλειστικά πρώτης απόσταξης που δεν υφίσταται αραίωση με νερό και στο οποίο δεν γίνεται προσθήκη οποιασδήποτε πρόσθετης αρωματικής ουσίας ή συντηρητικού, ενώ χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερα έντονο και δροσιστικό άρωμα, το οποίο προσομοιάζει με άρωμα φρέσκου τριαντάφυλλου.

Η παραγωγή και η εμφιάλωση του ροδοστάγματος Αγρού ΠΓΕ θα πρέπει να γίνεται εντός των διοικητικών ορίων της κοινότητας Αγρού της Επαρχίας Λεμεσού, η οποία βρίσκεται σε ένα ορεινό λεκανοπέδιο με ιδιαίτερο κλιματολογικό προφίλ, που χαρακτηρίζεται από ήπιους χειμώνες, δροσερά καλοκαίρια, χαμηλών εντάσεων ανέμους και υψηλή σχετική υγρασία, συνθήκες ιδιαίτερα ευνοϊκές για την καλλιέργεια της τριανταφυλλιάς Rosa damascena και την επίτευξη έντονων αρωμάτων.

Όπως επισημαίνεται, τυχόν αυξομειώσεις της θερμοκρασίας ή/ και έκθεση στο φως θα μπορούσαν να διαφοροποιήσουν τα χημικά χαρακτηριστικά του προϊόντος και να οδηγήσουν σε υποβάθμιση του αρώματος του, ενώ η εμφιάλωση εντός της οριοθετημένης γεωγραφικής περιοχής διασφαλίζει την ιχνηλασιμότητα του προϊόντος. Η σήμανση, επίσης, του προϊόντος θα πρέπει να γίνεται εντός της οριοθετημένης περιοχής για λόγους ιχνηλασιμότητας. Στην ετικέτα θα πρέπει να αναγράφεται ευκρινώς η φράση «προϊόν παραγόμενο από την τριανταφυλλιά “Rosa damascena”, η οποία καλλιεργείται στην κοινότητα Αγρού».

Ο δεσμός με την περιοχή
Στη δημοσίευση της καταχώρισης της ονομασίας του ροδοστάγματος Αγρού ΠΓΕ περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία με την οποία παράγεται το προϊόν, αλλά και τα στοιχεία που το «δένουν» με τη γεωγραφική περιοχή στην οποία οριοθετείται η παραγωγή του. Όπως σημειώνεται, η παραγωγή του στην κοινότητα Αγρού ξεκίνησε μαζί με την καλλιέργεια της τριανταφυλλιάς Rosa damascena, περί τις αρχές του 20ού αιώνα, όταν ένας πρωτοπόρος δάσκαλος της περιοχής οραματίστηκε τη διάδοση της μυρωδάτης τριανταφυλλιάς, ιδρύοντας τον «Σύλλογο Μαθητών προς Διάδοση της Τριανταφυλλιάς» και εγκαθιστώντας τον πρώτο αποστακτήρα για την παραγωγή του προϊόντος. Έκτοτε, η κοινότητα Αγρού διατηρεί την παράδοση με τους κατοίκους της να μαθητεύουν από νεαρή ηλικία κοντά στους γονείς τους στην καλλιέργεια και συγκομιδή των τριαντάφυλλων, με κύριο σκοπό την παραγωγή του ροδοστάγματος Αγρού. Το έντονο άρωμα της Rosa damascena που καλλιεργείται στον Αγρό αλλά και η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί για τη διατήρηση και μεταφορά των αρωμάτων στο προϊόν έχουν συμβάλει στη φήμη του και στην πολύ μεγάλη συγκέντρωση καλλιεργειών Rosa damascena στην κοινότητα Αγρού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

McDonald’s: Ανανεώνει τη δέσμευσή της για Κυκλική Οικονομία

Η McDonald’s στην Ελλάδα, με διαχειρίστρια την Premier Capital Ελλάς, είναι το πρώτο δίκτυο εστιατορίων στη χώρα που εφαρμόζει πρόγραμμα zero waste – μηδενικών αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής, με σκοπό τη μείωση και ανακύκλωση των απορριμμάτων στα εστιατόρια. Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί τη δέσμευση της Premier Capital Ελλάς να αποτελεί μέρος της κυκλικής οικονομίας για ένα καθαρότερο πλανήτη.

Περαιτέρω, η Premier Capital Ελλάς από την έναρξη του προγράμματος μέχρι και τον Φεβρουάριο 2024 έχει καταφέρει να αποτρέψει την απόρριψη περίπου 133 τόνων απορριμμάτων σε ΧΥΤΑ. Στις 18 Μαρτίου που γιορτάζεται διεθνώς η Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης, η δέσμευση της McDonald’s ανανεώνεται από την Premier Capital plc, τον developmental licensee της McDonald’s σε 6 χώρες: Ελλάδα, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα και Ρουμανία.

«Παίρνουμε σοβαρά τη δέσμευσή μας να κρατήσουμε τις κοινότητές μας καθαρές, να προστατεύσουμε τον πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές, να διασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή μας ανθεκτικότητα και να έχουμε διαφάνεια σχετικά με τις περιβαλλοντικές μας δράσεις. Θέλουμε επίσης να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να συμμετέχουν ενεργά στην αποστολή μας και να χρησιμοποιούν τους σταθμούς ανακύκλωσης για τον διαχωρισμό των απορριμμάτων στα εστιατόρια μας», είπε ο Manuele Vagnoli, Director ESG της Premier Capital.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δικαστική νίκη της Lidl κατά της Tesco: Αλλάζει το λογότυπο των Clubcard Prices

Το μπλε – κίτρινο λογότυπο που χρησιμοποιείται για την προώθηση του προγράμματος επιβράβευσης των Clubcard Prices πρόκειται να εγκαταλείψει άμεσα η αλυσίδα Tesco, σύμφωνα με πηγές του Guardian. Συγκεκριμένα, το rebranding του λογότυπου δύναται να της κοστίσει σχεδόν 8 εκατ. λίρες, αφού έχασε την έφεση στην οποία είχε προχωρήσει κατά της απόφασης ότι είχε «αντιγράψει» το επίσημο λογότυπο της αλυσίδας Lidl. Σε αυτό το σημείο επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών Clubcard, προσφέρει εκπτώσεις στα σημεία πώλησης σε επιλεγμένα είδη στα μέλη της Tesco.

Αναλυτικά, το δικαστήριο ανέφερε ότι η Lidl θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση για παραβίαση του εμπορικού της σήματος, κάτι το οποίο θα μπορούσε να σημαίνει επιπλέον οικονομική επιβάρυνση πολλών εκατομμυρίων λιρών για το μεγάλο βρετανικό σούπερ μάρκετ.

Το ιστορικό της έφεσης της Tesco
Σύμφωνα με πηγές του Guardian, η διαφωνία ξεκίνησε όταν η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί ένα κίτρινο κυκλικό σχέδιο με μπλε φόντο για την προώθηση προσφορών που είναι διαθέσιμες για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης Clubcard. Το γνωστό λογότυπο της Lidl διαθέτει παρόμοιο σχέδιο, το οποίο πλέον θεωρείται και σήμα – κατατεθέν από πολλούς καταναλωτές. Πέρσι, η Tesco είχε ασκήσει έφεση κατά απόφασης του ανώτατου δικαστηρίου ότι είχε αντιγράψει το εμπορικό σήμα της Lidl, με τη δεύτερη να κατηγορεί την πρώτη ως «ένοχη», καθώς αυτή προσπάθησε να παραπλανήσει τους καταναλωτές ώστε οι ίδιοι να θεωρούν ότι τα προϊόντα στο πλαίσιο του Clubcard Prices προσφέρονταν στις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές με εκείνα της Lidl.

Φτάνοντας στο σήμερα, σε απόφαση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, οι δικαστές δήλωσαν ότι η έφεση της Tesco πρέπει να απορριφθεί, αλλά συμφωνήθηκε με το ανώτατο δικαστήριο ότι δεν υπήρξε παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Η Tesco έχει αποδεχθεί την απόφαση του εφετείου και θα ενημερώσει το λογότυπό της μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Σημειώνεται ότι η Tesco ανέφερε κατά τη διάρκεια της νομικής διαδικασίας ότι το κόστος της αλλαγής επωνυμίας των Clubcard Prices θα μπορούσε να ανέλθει στις 7,8 εκατ. λίρες, ένα ποσό το οποίο δεν συμπεριλαμβάνει πιθανή αποζημίωση που ζητά η Lidl.

Σύμφωνα με το Guardian, επίσημος εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε την Τρίτη: «Είμαστε απογοητευμένοι με την κρίση σχετικά με το χρώμα και το σχήμα του λογότυπου Clubcard Prices, αλλά θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες ότι δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση το πρόγραμμα προσφορών». Από την άλλη, εκπρόσωπος της Lidl δήλωσε: «Πέρυσι, το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco αντιγράφηκε από το δικό μας και παραβίαζε τα δικαιώματα εμπορικών σημάτων μας, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν άδικα από τη μακροχρόνια φήμη μας, παραπλανώντας τους πελάτες της. Παρόλα αυτά, η Tesco παρέτεινε τη διαμάχη κάνοντας έφεση, εξαπατώντας τους πελάτες για έναν ακόμη χρόνο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Kapelis Packaging: Νέες κομποστοποιήσιμες σακούλες τύπου Doypack της Isoplus

Η εταιρεία Isoplus, σε συνεργασία με την πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα της συσκευασίας Kapelis Packaging, παρουσίασε πρόσφατα τη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής “myelements” στις νέες οικολογικές, κομποστοποιήσιμες σακούλες τύπου Doypack, ενισχύοντας έτσι τη δέσμευσή της για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.

Η σειρά διαθέτει εννέα διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, από προσεκτικά επιλεγμένες πρώτες ύλες, που θωρακίζουν τον οργανισμό, καλύπτουν αποτελεσματικά τις ανάγκες κάθε ανθρώπου και τον βοηθούν να φροντίζει και να βελτιώνει τον εαυτό του κάθε μέρα.

Αναφορικά, οι νέες σακούλες κατασκευάζονται από κομποστοποιήσιμο και πλήρως ανακυκλώσιμο υλικό το οποίο προέρχεται από παρθένο α’ ύλη χαρτιού, με βιοδιασπώμενη επίστρωση που της προσδίδει φραγή ενάντια στην υγρασία και τις λιπαρές ύλες. Είναι ανθεκτικές σε θερμοκρασίες από -18° C έως και 220° C και μπορούν να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες κατάψυξης και αναθέρμανσης. Επιπρόσθετα, οι νέες σακούλες έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσης τετραχρωμίας με οικολογικά μελάνια.

Διατίθενται σε διάφορα μεγέθη από την Kapelis Packaging, προσφέροντας την πλέον σύγχρονη οικολογική λύση στη συσκευασία των σακουλών τύπου Doypack, συμβάλλοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΗΠΑ: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αλκοολούχων θα αναπτυχθεί με CAGR +7% για το 2023-2027

Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ για τα αλκοολούχα ποτά εισέρχεται σε μια περίοδο ήπιας ανάπτυξης, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία μελέτης του IWSR.

Ενώ η εστίαση των καταναλωτών στο εν λόγω κανάλι έχει επιβραδυνθεί έπειτα από την πανδημία του Covid-19, υπάρχει ακόμη περιθώριο για μελλοντική ανάπτυξη, ιδιαίτερα μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στους Millennials και Gen Z.

Το κανάλι προσφέρεται επίσης για αγορές αλκοόλ υψηλότερης αξίας, με το κρασί να απολαμβάνει μεγαλύτερη διαδικτυακή παρουσία χάρη στην καθιερωμένη παρουσία του D2C (απευθείας στον καταναλωτή), αν και τόσο τα οινοπνευματώδη, όσο και η μπύρα, αναμένεται να κερδίσουν μερίδιο τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, οι διαδικτυακοί καταναλωτές λόγω των συνεχιζόμενων οικονομικών πιέσεων, δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα στις ειδικές προσφορές και τις χαμηλότερες τιμές, παρά στους ταχύτερους χρόνους παράδοσης.

«Η διαδικτυακή αγορά αλκοόλ των ΗΠΑ πέτυχε σταθερή, αλλά πιο αργή ανάπτυξη σε αξία (+1%) το 2022, με ελαφρά ετήσια μείωση του συνολικού αριθμού των διαδικτυακών καταναλωτών αλκοολούχων», ανέφερε ο Guy Wolfe, επικεφαλής του Ecommerce Insights του IWSR. «Μετά την πανδημία, οι διαδικτυακές πωλήσεις αλκοόλ έχουν σταθεροποιηθεί καθώς το on-trade ανακάμπτει και οι καταναλωτές επιστρέφουν σε πιο τυπικές αγοραστικές συνήθειες».

Αναφορικά, οι προβλέψεις του IWSR δείχνουν ότι θα αναπτυχθούν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αλκοολούχων με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) +7% για το 2023-2027. Αυτό μαρτυρά ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί από 3,2% το 2022 σε 3,9% το 2027.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Bayer Ελλάς: Τρεις νέες υποτροφίες στο πλαίσιο του Agrifood Exports 360º

Η Bayer Ελλάς, συνεχίζοντας τη δέσμευσή της στην υποστήριξη του γεωργικού κλάδου και του Έλληνα παραγωγού, ανακοινώνει τη χορήγηση τριών υποτροφιών, στο πλαίσιο του προγράμματος Agrifood Exports 360º του οργανισμού «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά».

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, επιδιώκει να στηρίξει την ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων στην αγροδιατροφή, αλλά και των προϊόντων τους, προωθώντας παράλληλα τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

Οι δύο υποτροφίες που παρέχονται από την Bayer Ελλάς, απευθύνονται σε στελέχη εταιρειών με εξαγωγική δραστηριότητα ή έχουν ενδιαφέρον να εξάγουν τα προϊόντα τους και η τρίτη υποτροφία θα χορηγηθεί σε επιχείρηση που ηγείται γυναίκα, γυναικείο συνεργατικό σχήμα ή επιχείρηση όπου η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι γυναίκες, με στόχο την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Για την υποτροφία προς γυναίκες επαγγελματίες της αγροδιατροφής, θα ακολουθήσει ανοιχτό κάλεσμα προς κάθε ενδιαφερόμενη υποψήφια μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, από τις 22 ως τις 26 Μαρτίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola: Νέο τηλεοπτικό σποτ με τον Άκη Πετρετζίκη

Με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο Έλληνα chef Άκη Πετρετζίκη, η Coca-Cola δημιούργησε ένα μοναδικό τηλεοπτικό σποτ που έρχεται να θυμίσει τη συνταγή της μαγείας και να αναδείξει την πραγματική αξία που κρύβει μία Κυριακή γύρω από ένα τραπέζι, με αγαπημένα πρόσωπα και τη συντροφιά μίας παγωμένης Coca-Cola.

Για τις ανάγκες παραγωγής του τηλεοπτικού σποτ, η Coca-Cola και ο Άκης συνεργάστηκαν με τον σκηνοθέτη Γιάννη Δημολίτσα, και δημιούργησαν μια ατμοσφαιρική διαφημιστική ταινία που αποτυπώνει όλα τα συναισθήματα, τις γεύσεις και τις σκέψεις που μοιραζόμαστε και που συνθέτουν ένα μοναδικό Κυριακάτικο γεύμα.

Στο διαφημιστικό σποτ, δύο οικογένειες ενώνονται γύρω από ένα Κυριακάτικο τραπέζι και απολαμβάνουν μία μαγική συνταγή από τα χέρια του Άκη, παρέα με μία δροσερή Coca-Cola. Η ταινία είναι διαθέσιμη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ιστοσελίδα της Coca-Cola.

«Για εμάς στην Coca-Cola, η αίσθηση του ‘να είμαστε μαζί’ αποτελεί μία διαχρονική αξία, άρρηκτα συνδεδεμένη με την εταιρική μας κουλτούρα. Η νέα διαφημιστική ταινία που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με μία ομάδα ιδιαίτερα ταλαντούχων ανθρώπων, αποτελεί τη συνέχεια μίας διαχρονικής στρατηγικής κατεύθυνσης, που έχει ως στόχο να μας ενώνει, γύρω από ένα τραπέζι και ένα αγαπημένο μας φαγητό, πάντα με τη συντροφιά μίας παγωμένης Coca-Cola!» σημείωσε ο Αντώνης Θεοχάρης, Brand Manager Greece, Cyprus & Malta της Coca-Cola Company.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελλάδα: Μεγάλη η αναντιστοιχία εκτάσεων με την παραγωγή οίνων

Στα 646.279,4 στρέμματα κατέγραψε η απογραφή τις εκτάσεις με αμπελώνες οινοποιήσιμων ποικιλιών, σύμφωνα με την πληροφόρηση που απέστειλε στην Commission, το τμήμα Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών στις 29 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τον ΚΕΟΣΟΕ, η έκταση οιναμπέλων στην Ελλάδα παρουσιάζεται αυξημένη σε σύγκριση με πέρσι, κατά 6073,6 στρέμματα, και οφείλεται στο γεγονός ότι φυτεύθηκαν ισοδύναμες εκτάσεις αμπέλων, με βάση τις χορηγηθείσες Άδειες Φύτευσης.

Η αναδρομικότητα στη δυνατότητα φύτευσης και η δυνατότητα που χορήγησαν οι παρατάσεις, επέτρεψε στους αμπελουργούς να προβούν σε φυτεύσεις έκτασης 6073,6 στρεμμάτων το 2023, έκταση η οποία αφορά χορηγηθείσες Άδειες Φύτευσης, τουλάχιστον τριών περιόδων με σύνολο χορηγήσεων 17.693,49 στρεμμάτων. Ο ΚΕΟΣΟΕ αναφέρει ότι η απογραφείσα έκταση το 2023 στα 646.279,4 στρέμματα σε σύγκριση με το άθροισμα της έκτασης περιόδου 2014/15 (έναρξη του καθεστώτος Αδειών Φύτευσης) πλέον των χορηγηθεισών Αδειών Φύτευσης περιόδου 2016-2023, παρουσιάζει αρνητική διαφορά 35.300,5 στρεμμάτων, έκταση η οποία ερμηνεύεται ότι έχει εγκαταλειφθεί τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Επιπλέον, οι εκτάσεις φυτεμένες με ποικιλίες που μπορούν να παράγουν οίνους με ΠΓΕ, ανέρχονται σε 388.379,2 στρέμματα με 60,09% επί του συνόλου των εκτάσεων. Το ποσοστό αντίστοιχης παραγωγής οίνων με ΠΓΕ το 2023 ανέρχεται σε 27,03% επί του συνόλου. Η ΚΕΟΣΟΕ τονίζει ότι είναι αναγκαίο να διερευνηθεί από το σύνολο του κλάδου, η αντίφαση του γεγονότος ότι στην Ελλάδα έχουν θεσμοθετηθεί και απογράφονται εκτάσεις και περιοχές που μπορούν να παράγουν οίνους με Γεωγραφική Ένδειξη με ποσοστό 80,83% επί του συνόλου των εκτάσεων φυτεμένων με αμπέλια οινοποιήσιμων ποικιλιών, ενώ η αντίστοιχη παραγωγή των οίνων με Γ.Ε. ανέρχεται σε ποσοστό 37% επί του συνόλου της οινοπαραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter