Οι τιμές στο ράφι του σούπερ μάρκετ και στη μέση οι προμηθευτές

Με προνοητικές διαδικασίες, οι προμηθευτές του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου προετοιμάζονται για το πιθανό ενδεχόμενο να εντάξει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τις κατηγορίες τροφίμων στην εξομάλυνση των διαδικασιών τιμολόγησης προς τους retailers.

Θυμίζουμε ότι το Υπουργείο απαιτεί την κατά 30% μείωση σε συνολικές ενέργειες, είτε εκείνες αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων, είτε παροχές προμηθευτών για προώθηση προϊόντων που μέχρι τώρα εγγράφονταν είτε ως έκπτωση επί τιμολογίου, είτε αναφέρονταν σε πιστωτικό σημείωμα, το οποίο αφορούσε παροχή, δηλαδή αμοιβή προς τον εκάστοτε λιανέμπορο ή προωθητική ενέργεια του λιανεμπόρου.

Το μεγάλο ζήτημα, όπως μαθαίνει το FOODReporter, αφορά την εγγραφή περισσότερες από μία ενεργειών σε μονή εγγραφή πιστωτικού σημειώματος, η οποία αποτυπώνει τη συνολική ποσοστιαία μείωση τιμής.

Η αναλυτική καταγραφή των ενεργειών μέχρι στιγμής γίνεται στα ιδιωτικά συμφωνητικά που διέπουν τις σχέσεις συνεργασίας μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων.

Αν μέχρι στιγμής εξυπηρετούσε τους προμηθευτές η διατήρηση μέρους των προωθητικών ενεργειών σε τιμολογιακή αποτύπωση μέσω τιμολογίων παροχής υπηρεσιών επειδή μείωνε το χάσμα μεταξύ αρχικής και τελικής τιμής στο ράφι, αργά ή γρήγορα, με την εισαγωγή ολοένα και περισσότερων κατηγοριών προϊόντων λιανικής στις απαιτήσεις της ρύθμισης -και με την ωρίμανση του μέτρου, η πλειονότητα των συνομιλητών την υπολογίζει περίπου στο τρίμηνο- οι προμηθευτές θα χρειαστούν ξανά τη μεγαλύτερη ελευθερία για να πραγματοποιούν προωθητικές ενέργειες. Τα πιστωτικά σημειώματα αποτελούν την πιο διάφανη λύση, αλλά οι προμηθευτές τρέμουν στο γεγονός ότι είναι πιθανό να συνθλιβεί το περιθώριο κέρδους τους ανάμεσα στις απαιτήσεις των λιανεμπόρων, που θα πυροδοτήσει η έκρηξη του ανταγωνισμού.

Οι προτάσεις των προμηθευτών και οι ενστάσεις των λιανεμπόρων
Προμηθευτές φέρονται να έχουν προτείνει διαχωρισμό των ενεργειών με περισσότερα του ενός πιστωτικά σημειώματα.

Πρόκειται για πρακτική που αναγνωρίζεται με τον όρο «διαδοχική έκπτωση» από την αγορά.

Θα διατηρούνταν ευελιξία του προμηθευτή στα ποσοστά εκπτώσεων που διατίθεται να παρέχει ανά ενέργεια, αλλά αποτελεί στοίχημα αν θα τη δεχτεί ο λιανέμπορος:

Στη διαδοχική έκπτωση, η δεύτερη θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη σε ποσοστό, επειδή θα απαλειφθεί από ήδη μειωμένη τιμή, εξαιτίας έκπτωσης που θα έχει ήδη δοθεί με το πρώτο πιστωτικό σημείωμα. Διαφορετικά, ο προμηθευτής θα είναι σαν να ενημερώνει τα σούπερ μάρκετ ότι δεν θα τους αφήνει πια το ίδιο περιθώριο.

Ο παραπάνω αποτελεί λόγο που πηγές του οργανωμένου λιανεμπορίου θεωρούν «ανεφάρμοστη» την πιθανή επέκταση της κυβερνητικής ρύθμισης σε κατηγορίες τροφίμων.

Οι retailers απέστειλαν μήνυμα προς την κυβέρνηση, δια του γενικού διευθυντή της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), Απόστολου Πεταλά, για «συνεχή παρεμβατισμό» που επιχειρεί στην αγορά. Λιανέμποροι εξομολογούνται ότι η κυβέρνηση «θα τους βάλει να έρθουν σε δύσκολες και αδιέξοδες συζητήσεις με κάθε προμηθευτή».

Ο λόγος πίσω από την έλλειψη ευελιξίας στη συνεννόηση
Η έλλειψη ευελιξίας στη συνεννόηση φαίνεται ότι οφείλεται στο πολύ χαμηλότερο περιθώριο κερδών των περισσότερων κατηγοριών τροφίμων.

Το επέκεινα μιας τέτοιας συνεννόησης, θα σήμαινε και σύναψη νέων ιδιωτικών συμφωνητικών με κάθε μία από τις προμηθεύτριες εταιρείες που συνεπάγεται δυσβάσταχτο όγκο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Consumers International: «Δίκαιη και υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές»

«Δίκαιη και υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές»: Αυτό είναι το φετινό θέμα που επιλέχθηκε από την παγκόσμια συνομοσπονδία δικαιωμάτων καταναλωτών “Consumers International” για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων Καταναλωτή, ή εν συντομία, Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή. Με τη σειρά του το FOODReporter, παρουσίασε στους αναγνώστες τη δική του «σκοπιά» για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ανήμερα του εορτασμού της (15/3), μέσα από ξεχωριστό αφιέρωμα «Loyalty Schemes – Οι αλυσίδες στηρίζουν τους πιστούς καταναλωτές τους».

Δεν επιλέχθηκε τυχαία από τη συνομοσπονδία το φετινό θέμα «Δίκαιη και υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές» (Fair and responsible AI for consumers). Χάρη στην κυκλοφορία των Generative AI chatbots, εκατομμύρια καταναλωτές χρησιμοποιούν ευρέως την εν λόγω τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή τους ζωή. Η τεχνολογία αναμένεται να έχει τεράστιο αντίκτυπο, στον τρόπο που εργαζόμαστε, επικοινωνούμε, συλλέγουμε πληροφορίες και κάνουμε τις καθημερινές μας αγορές.

Σύμφωνα με τη Consumers International, αναδύεται μία πραγματική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εξυπηρέτηση και τη «φροντίδα» των καταναλωτών. Ωστόσο, θα έχει επίσης σοβαρές επιπτώσεις για την ασφάλεια αυτών και την ψηφιακή δικαιοσύνη. Kαθώς οι εξελίξεις λαμβάνουν χώρα με ιλιγγιώδη ταχύτητα, πρέπει να κινηθούμε γρήγορα για να διασφαλίσουμε ένα δίκαιο και υπεύθυνο μέλλον τεχνητής νοημοσύνης. Φέτος, η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή θα δώσει βάρος σε ανησυχίες όπως η παραπληροφόρηση, οι παραβιάσεις του απορρήτου και οι πρακτικές που κάνουν διακρίσεις, καθώς και με ποιον τρόπο οι πλατφόρμες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, δύνανται να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες και να διαιωνίσουν προκαταλήψεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tsakiris Family: Παρουσίασε τα Αβγά Τσακίρη στη Food Expo 2024

Με επιτυχία στέφθηκε μία ακόμη συμμετοχή της Tsakiris Family στη φετινή Food Expo. Οι επισκέψεις στο stand της εταιρείας αφορούσαν σε υπάρχοντες πελάτες, αλλά και σε δυνητικές συνεργασίες τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά παρουσίασαν τα Αβγά Τσακίρη, με τη διαχρονικά υψηλή ποιότητα των αβγών που παράγει και διαθέτει, αλλά και την εξειδίκευση της παραγωγής στα βιολογικά, ενώ τα προϊόντα Le Petit Dejeuner, συγκέντρωσαν και το ενδιαφέρον των αγοραστών του εξωτερικού, ενισχύοντας έτσι ακόμη περισσότερο τον εξαγωγικό χαρακτήρα του brand.

Σημειώνεται ότι τα προϊόντα σνακ δημητριακών που διαθέτει η γκάμα του brand, διατίθενται και στην ελληνική αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΦΕΤ: Οι προτεραιότητες 2024 και 2025, προς όφελος του καταναλωτή

Η Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή υπενθυμίζει τέσσερα βασικά δικαιώματα που διατηρούμε όλοι: Ικανοποίηση βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση, δυνατότητα επιλογής. Ο ΕΦΕΤ συμβάλει μέσω υλοποίησης τακτικών και έκτακτων προγραμμάτων ελέγχου επιχειρήσεων και τροφίμων και μέσω ενημέρωσης καταναλωτών για ορθές διατροφικές συνήθειες, θέματα ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, για τη διαμόρφωση καταναλωτικής συνείδησης.

Συνεργάζεται με ομόλογους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς για τη διασφάλιση θεμιτών πρακτικών στο εμπόριο των τροφίμων και την προστασία της δημόσιας υγείας. Για τη διετία 2024-2025, ο ΕΦΕΤ εφαρμόζει πρόγραμμα επισήμου ελέγχου τροφίμων στη χώρα, με συνδυαστικούς ελέγχους επιθεώρησης, δειγματοληψίας και ανάλυσης. Υλοποιεί δράσεις επικοινωνιακής ευαισθητοποίησης για θέματα αλλεργιογόνων ουσιών, συνοδευόμενες από τη διενέργεια σχετικών ελέγχων σε τρόφιμα δίχως συναφή επισήμανση.

Στις πρωτοβουλίες συμπεριλαμβάνεται η εκτίμηση της περιεκτικότητας αλατιού σε διάφορα είδη ψωμιού και η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων σε μελλοντικές νομοπαρασκευαστικές δράσεις. Η τυποποίηση των διαδικασιών «ανάλυσης ριζικού αιτίου» από πλευράς επιχειρήσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί, το φαινόμενο αύξησης των θετικών σε Salmonella spp., δειγμάτων κρέατος και παραπροϊόντων, αποτελεί επίσης έργο του ΕΦΕΤ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

GS1 Association Greece: Τα άπειρα οφέλη από τις δυνατότητες πληροφόρησης των 2D Barcodes

«Τα 2D Barcodes έχουν έρθει για να ανατρέψουν ό,τι γνωρίζαμε». Με αυτή τη φράση ξεκίνησε να περιγράφει ο Digital & Marketing Director του GS1 Association Greece, Δημήτρης Χρήστου, την επέλαση της νέας γενιάς παροχής πληροφορίας για προϊόντα λιανικής αγοράς.

Εταιρείες όπως η Procter and Gamble και η PepsiCo έχουν ήδη ξεκινήσει να λανσάρουν προϊόντα που φέρουν μόνο κωδικούς QR και όχι πια γραμμωτό κώδικα. «Το μήνυμα που έρχεται είναι το εξής: Είτε μπορείς να διαβάσεις το QR, είτε μην το πουλάς καθόλου», είπε χαρακτηριστικά. Οι τεχνολογίες των scanner στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο είναι ήδη αναβαθμισμένες ώστε να υποστηρίζουν την ανάγνωση της νέας εικόνας. Τι ισχύει όμως για την διαθεσιμότητα πεδίων επιπρόσθετων πληροφοριών;

Πώς εξυπηρετούν τον τελικό καταναλωτή και το λιανέμπορο
Οι πληροφορίες που είναι δυνατό να περιληφθούν σε ένα 2D Barcode είναι θεωρητικά άπειρες. «Πολλές από τις πληροφορίες έχουν έρθει για να αλλάξουν την αντίληψη που έχουμε σε πολλές εκφάνσεις της λιανικής πώλησης Για παράδειγμα, στην περίπτωση των ημερομηνιών παραγωγής και λήξης, το scanner στο ταμείο θα μπορεί αυτόματα να εντοπίσει τα κοντόληκτα τρόφιμα: Λήγει σε δύο ημέρες; Δίνεται απευθείας μια έκπτωση. Λήγει σήμερα; Δίνεται μεγαλύτερη έκπτωση.

Έχει ήδη λήξει χθες και από αβλεψία ξέμεινε στο ράφι; “Συγγνώμη, αγαπητέ, αυτό δεν μπορείτε να το καταναλώσετε, θα σας φέρουμε ένα άλλο ίδιο προϊόν”. Το κατάστημα διαφυλάσσει φήμη, αποφεύγει πιθανά πρόστιμα, εξασφαλίζει την ασφάλεια τροφίμων και προστατεύει τον καταναλωτή», εξήγησε παραστατικά ο κ. Χρήστου. «Το νέο σύστημα είναι βοηθητικό για όσους καταναλωτές αντιμετωπίζουν αλλεργίες ή ακολουθούν ειδική διατροφή.

Το 2D Barcode είναι ικανό να δώσει την επιπλέον πληροφορία που απαιτείται. Σε σχετικά ερωτήματα των καταναλωτών, με την ανάγνωση του QR, θα μπορεί πλέον άμεσα και εύκολα να απαντήσει ακόμη και ο υπάλληλος του καταστήματος στο ταμείο, δηλαδή κυριολεκτικά μέχρι και την τελευταία στιγμή πριν την αγορά.

Είναι αρκετές οι φορές που οι καταναλωτές αναρωτιούνται για κάτι την ώρα που έχουν φτάσει στη θέση να πληρώσουν», προσέθεσε ο κ. Χρήστου.

Τα 2D Barcodes παρουσιάστηκαν από τον GS1 Association Greece στην έκθεση Food Expo 2024 και το ενδιαφέρον από προμηθευτές και λιανέμπορους ήταν πράγματι πολύ μεγάλο.

Οι λιανέμποροι αντιλαμβάνονται την ανάγκη, επειδή έχουν διαπιστώσει τη δίψα του καταναλωτικού για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση.

Σε συνεργασία με την αποθήκη, η τοποθέτηση στο ράφι μπορεί να εξασφαλίσει και περισσότερες πληροφορίες για τον λιανέμπορο: Αν εισαχθεί, για παράδειγμα, στα αντίστοιχα 2D Barcodes, η πληροφορία της ημερομηνίας τοποθέτησης στο ράφι για κάθε προϊόν, μια διαδικασία που μέχρι τώρα αναλάμβανε το τμήμα merchandising και απασχολούσε ανθρώπινο δυναμικό. Χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά προς την εκπαίδευση του καταναλωτή, μα πρώτα προς την εκπαίδευση των εργαζομένων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κι ακόμη πιο ειδικά, στη διασύνδεση και επικοινωνία με το σύστημα ERP (Enterprise Resource Planning) που χρησιμοποιεί η κάθε αλυσίδα, προκειμένου να αξιοποιηθούν καταλλήλως οι πληροφορίες.

Το δίλημμα: «Είτε πληροφορία ή μένεις πίσω»
Ταυτοχρόνως, πρέπει να εξηγηθούν τα πλεονεκτήματα στον παραγωγό. «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος δεν είναι ο ανταγωνισμός ή το κόστος παραγωγής, αλλά να εγκαταλειφθεί το προϊόν από τον καταναλωτή. Ο σύγχρονος καταναλωτής χρειάζεται πληροφορία και αν δεν του την παρέχεις, θα στραφεί αργά ή γρήγορα σε εκείνον που το κάνει», ανέλυσε ο κ. Χρήστου. Το νέο σύστημα έχει κόστος και χρειάζεται παρακολούθηση, αλλά η παροχή πληροφορίας είναι τρόπος που κρατά «ζωντανές» τις σύγχρονες επιχειρήσεις τροφίμων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Theodorou Salt: Αλάτι με γεύσεις και στην ελληνική εστίαση, μέσω της Δ. Κουνοβέλης ΙΚΕ

Στην Ελλάδα έφερε η Δ. Κουνοβέλης ΙΚΕ την πατέντα αλατιού με γεύσεις, ειδικά για τον κλάδο της εστίασης, ως επίσημη αντιπρόσωπος για τη χώρα μας της εταιρείας Theodorou Salt.
Η Theodorou Salt, με εργοστάσιο στη Λάρνακα της Κύπρου, ειδικεύεται στο φρέσκο αλάτι και παράγει το καινοτόμο προϊόν, χρησιμοποιώντας την πατέντα του σουηδικού κολοσσού Salinity. Η σουηδική εταιρεία με έδρα το Γκέτεμποργκ παράγει αλάτι από το 1830 και εμπνεύστηκε το αλάτι με γεύσεις, ως επιπρόσθετη premium εμπειρία seasoning.

Πρόκειται για κρυσταλλικές νιφάδες άλατος, σε γεύσεις: λεμόνι, παντζάρι, δεντρολίβανο, άγριο σκόρδο, αγριομανίταρο, λιαστές πιπεριές Chipotle, σπιρουλίνα, που αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη κωδικού κι ακόμη, φυσική γεύση και «μαύρο αλάτι», μείγμα νιφάδων με ενεργό άνθρακα.

Όπως εξήγησε στο FOODReporter ο σύμβουλος πωλήσεων της Δ. Κουνοβέλης ΙΚΕ, Κώστας Κανελλόπουλος, «τα προϊόντα προορίζονται κατά το μεγαλύτερό τους μέρος για καταστήματα εστίασης, μπορούν όμως να σταθούν και σε καταστήματα delicatessen».

Κάθε γεύση ανά κωδικό δημιουργείται με την προσθήκη φυτικής σκόνης
Προσφέρονται σε συσκευασίες «πυραμίδας» αλατιού, σε συμβατικές συσκευασίες λιανικής 125 γραμμαρίων, 600 γραμμαρίων και δέκα κιλών για εστιατόρια και ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων.. Σύμφωνα με τον κ. Κανελλόπουλο, η εκάστοτε γεύση ανά κωδικό δημιουργείται με την προσθήκη φυτικής σκόνης, από επεξεργασία αγροτικών προϊόντων που παράγονται στην Κύπρο. Η γεύση λεμόνι περιέχει κιτρινόριζα και το «μαύρο αλάτι» περιέχει καρύδα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σταφίδα «Μαυρομάτα», Αλφειούσας Αρχαίας Ολυμπίας

Η βιολογική μαύρη κορινθιακή σταφίδα «Μαυρομάτα» παράγεται στο Κτήμα Βαρώτσου στην Αλφειούσα Ηλείας, στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας.

Ο Κωνσταντίνος Βαρώτσος, αγρότης οργανικής γεωργίας-πρεσβευτής του αγροτουρισμού λειτούργησε στην επιχειρηματική του πρωτοβουλία με αιχμή τον «οικογενειακό χαρακτήρα» που παραδοσιακά χαρακτηρίζει την ελληνική σταφιδοπαραγωγή και βρέθηκε στη Food Expo 2024.

Άλλωστε, αποτελεί παραγωγό 4ης γενιάς, όντας κι εκείνος γιος των παιδιών που «μεγάλωσαν και σπούδασαν από τη σταφίδα», όταν μεσουρανούσε στις ελληνικές εξαγωγές. Το Κτήμα παράγει επίσης ελληνικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο Ηλείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Pilavas: Rebranding στο τσίπουρο και νέος κωδικός premium Ouzo Gold

Rebranding στους κωδικούς του τσίπουρου ολοκλήρωσε η Ποτοποιία Πιλαβάς ΑΒΕΕ και μαζί με αυτό, παρουσίασε τον premium κωδικό ούζου Ouzo Gold (43,5% περιεκτικότητας σε αλκοόλ), αλλά και το σύνολο των αλκοολούχων ποτών του portfolio της στη Food Expo 2024. «Δίνουμε μεγάλη έμφαση στα σημεία Ho.Re.Ca. Το ούζο και το τσίπουρο, τόσο για μας, όσο και για ανταγωνιστές, παραδοσιακά διατηρεί μερίδια από 60% έως και άνω του 80% στην εστίαση, εξαιρουμένων των μεγάλων εταιρειών που συνεργάζονται με διανομείς και άλλων ποτών.

Εμείς κυριολεκτικά στρεφόμαστε σε κάθε σημείο πόρτα-πόρτα. Έχουμε την ποιότητα και την επιμονή να το κάνουμε, επειδή πιστεύουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ως τελικό προϊόν», δήλωσε στο FOODReporter ο εμπορικός διευθυντής της Pilavas, Ηλίας Πετρόπουλος και πρόσθεσε: «Φέτος ήρθαμε για πρώτη φορά στην έκθεση Food Expo, ακριβώς επειδή επιχειρούμε να βγούμε σε εθνική κλίμακα, πέρα πλέον από την Πάτρα και τη λοιπή δυτική Ελλάδα». Το Ouzo Gold αποτελεί «αιχμή» της εν Ελλάδι εξωστρέφειας της εταιρείας.

Η Pilavas αναμένει να σταθεί το συγκεκριμένο προϊόν πολύ καλά και στην αγορά των Duty Free Shops. Δεν περιέχει καθόλου ζάχαρη, έχει διαφορετικό χαρμάνι, περιέχει περισσότερα βότανα και σύντομα, θα έχει υποστήριξη από τη νέα συσκευασία σε καραφάκι για τον κλάδο Ho.Re.Ca., πέρα από τις συσκευασίες 500ml και ενός λίτρου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Mondelēz International: Το 88% των καταναλωτών γεύεται σνακ καθημερινά

Οι συμπεριφορές που έχουν εντοπιστεί στο παρελθόν και αφορούν στα σνακ συνεχίζουν να αυξάνονται, συμπεριλαμβανομένης της αξιοσημείωτης αύξησης στην ενσυνείδητη κατανάλωση σνακ, με την κατηγορία της σοκολάτας να είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με το συναίσθημα της χαράς, σύμφωνα με την 5η ετήσια «State of Snacking» έκθεση της Mondelēz International σε συνεργασία με την εταιρεία The Harris Poll.

Αναλυτικότερα, οι καταναλωτές καταναλώνουν σνακ με συνέπεια. Οι δαπάνες για αυτά παραμένουν αμετάβλητες, με τα 2/3 των καταναλωτών να συμφωνούν ότι δεν έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές στις δαπάνες τους για σνακ, παρά το γεγονός ότι έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της τιμής. Επιπλέον, υπάρχει ενσυνείδητη κατανάλωση, με το 85% των καταναλωτών να αναφέρει ότι απολαμβάνει τακτικά τη γεύση και υφή του σνακ.

Σημειώνεται ότι το 78% δηλώνει ότι εκτιμά περισσότερο το σνακ όταν υπάρχει ενδυνείδητη κατανάλωση, ενώ το 67% αναφέρει ότι αναζητά σνακ με ελεγχόμενη μεριδοποίηση.

Αξιοσημείωτο δε, ότι το 62% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναζητούν καινοτομία, με 6 στους 10 να θεωρούν τους εαυτούς τους «εξερευνητές του σνακ» που τους αρέσει να δοκιμάζουν νέα σνακ.

Επίσης, πάνω από τα 2/3 των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνούν ότι συχνά επιλέγουν μάρκες που ταυτίζονται με τις δικές τους αξίες, τροφοδοτώντας μια αυξανόμενη όρεξη για σνακ με χαρακτηριστικά βιωσιμότητας.

Το 63% αναζητά σνακ που προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις
Η έρευνα καταδεικνύει επιπλέον την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για σνακ που προσφέρουν τόσο ικανοποίηση, όσο και ταύτιση με τις προσωπικές και περιβαλλοντικές τους αξίες. Οι καταναλωτές βασίζονται στο σνακ για οφέλη όπως, ενίσχυση της ενέργειάς τους (75%), βελτίωση της διάθεσής τους (74%) και συμβατότητα με τους στόχους που σχετίζονται με την φυσική τους κατάσταση (70%). Επιπλέον, το 63% των καταναλωτών αναζητά σνακ που εργάζονται στην κατεύθυνση να ελαχιστοποιήσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Το 71% των Millennials είναι πολύ πιθανό να πουν ότι δίνουν προτεραιότητα στο σνακ που έχει λιγότερο πλαστικό στην συσκευασία.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το σνακ παραμένει μια προτιμώμενη διατροφική συνήθεια, με το 88% των καταναλωτών να αναφέρει ότι καταναλώνει σνακ καθημερινά, ενώ έξι στους δέκα συμφωνούν ότι προτιμούν πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με μερικά μεγάλα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανακάλυψη σνακ, καθώς περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές που ερωτήθηκαν εκφράζουν ενδιαφέρον για μια επιλογή «γρήγορης αγοράς» για σνακ που ανακάλυψαν στο διαδίκτυο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η ανακύκλωση στα αυτοκόλλητα των φρούτων

Ο καταναλωτής του σήμερα ενδιαφέρεται για περιβαλλοντικά στοιχεία που δείχνουν βιωσιμότητα του προϊόντος, της εγκατάστασης που το παράγει, του περιβάλλοντος που φιλοξενεί την επιχείρηση, αποδείξεις αξιοποίησης της κυκλικής οικονομίας κατά την παραγωγή και κατά τη διαχείριση αποβλήτων. Όλα τα στοιχεία δύναται να συμπεριλαμβάνονται εντός των 2D Barcodes, τη νέα τεχνολογία κώδικα την οποία παρουσιάζει ο GS1 Association Greece.

Η σύγχρονη εποχή επιβάλλει συμπερίληψη και της πληροφορίας ανακύκλωσης της συσκευασίας. «Στις αγορές του εξωτερικού, το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί έχει προχωρήσει στο ζήτημα της ανακύκλωσης του αυτοκόλλητου επάνω στο φρούτο. Παρ’ όλο που στην Ελλάδα δεν βρισκόμαστε ακόμη σ’ αυτό το στάδιο ευαισθητοποίησης, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο», επεσήμανε στο FOODReporter ο Digital and Marketing Director, του GS1 Association Greece, Δημήτρης Χρήστου.

Σε παγκόσμια συνέδρια, έχουν τεθεί ερωτήματα που αφορούν την ανακύκλωση συσκευασιών τροφίμων προς εταιρείες-κολοσσούς, όπως η Dole και η Chiquita. Το κοινό του εξωτερικού είναι πολύ ευαισθητοποιημένο ως προς την ανακύκλωση και πλέον, αναζητά πληροφορία για τον πιο πρόσφορο τρόπο να ανακυκλώσει ακόμη και τα υλικά της σήμανσης επάνω σε οργανική ύλη (μπανάνες, ακτινίδια, μήλα). Όταν οι εταιρείες θα έχουν την απάντηση, θα μπορούν να επιλέξουν τα 2D Barcodes για να τη συμπεριλάβουν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter