Ο δρόμος της ανάπτυξης των εξαγωγών της Αγγελάκης ΑΕ, ενώ επεκτείνεται και στην υπόλοιπη Ασία, περνά μέσα από τη Μέση Ανατολή. Ο Αντώνης Σιγανός, International Sales Exports Manager της Αγγελάκης ΑΕ, περιγράφει στο FOODReporter πώς άνοιξε ο δρόμος για το ελληνικό premium κοτόπουλο στις αραβικές χώρες, αλλά και τη σημασία της Gulfood ως μέσο έκθεσης προϊόντων και προοπτικής για την εταιρεία.
Πώς βλέπετε την αγορά κρέατος στη Μέση Ανατολή; Είναι εξοικειωμένη με τα ελληνικά προϊόντα;
Πρόκειται οπωσδήποτε για αγορά με πολύ μεγάλες προοπτικές, στην οποία η εταιρεία μας εστιάζει τα τελευταία δύο χρόνια, τόσο με τις συνεργασίες που έχει συνάψει, όσο και με την παρουσία της στη διεθνή έκθεση Gulfood. Η αγορά δεν ήταν εξοικειωμένη με τα ελληνικά προϊόντα της κατηγορίας μας, καθότι, μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, με βάση το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, δεν υπήρχε η δυνατότητα εξαγωγής, ένα πρόβλημα το οποίο υπάρχει και σε άλλες χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως Αγγελάκης ΑΕ, δουλεύουμε επάνω σ’ αυτό και βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία αλλά και με τις κατά τόπους αρμόδιες Αρχές, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τις εξαγωγές κοτόπουλου σε χώρες που παρουσιάζουν εξαγωγικό ενδιαφέρον. Μετά τη δυναμική είσοδο των ελληνικών προϊόντων στο Ντουμπάι, φαίνεται πως η αγορά πλέον εξοικειώθηκε: Στη δική μας περίπτωση, αυτό αποδεικνύεται, τόσο από τον διπλασιασμό των πωλήσεων μας το 2023 σε σχέση με το 2022 στη συγκεκριμένη αγορά, όσο και από την αυθόρμητη ζήτηση που πλέον υπάρχει.
Ποιες είναι οι τρέχουσες προκλήσεις τοποθέτησης που αντιμετωπίζει η Αγγελάκης; Είναι πιο εύκολη η συνεργασία με σημεία εστίασης ή εισαγωγής του food service ή η τοποθέτηση στο σούπερ μάρκετ; Ποιες σχετικές κινήσεις έχουν ήδη γίνει και ποιες ακόμη αναμένουμε;
Στην Αγγελάκης ΑΕ στοχεύουμε στρατηγικά, σε πρώτη φάση, στην εστίαση, με στόχο να αυξήσουμε το brand awareness γύρω από το premium προϊόν μας, το Ελαιοπουλάκι «OliVchicken». Έχουμε ήδη τοποθετηθεί με μεγάλη επιτυχία σε fine-dining εστιατόρια, πεντάστερα ξενοδοχεία αλλά και σε χώρους lounge μεγάλων αεροπορικών εταιρειών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν τον πρόδρομο για την είσοδό μας και στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, για την οποία εργαζόμαστε δυναμικά το τελευταίο διάστημα. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη τοποθετήσει το Ελαιοπουλάκι «OliVchicken» σε πλατφόρμες e-commerce και σε τρέχοντα χρόνο, βρισκόμαστε σε επικοινωνία με μια μεγάλη αλυσίδα λιανικής στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οπότε σύντομα αναμένεται η τοποθέτησή μας και εκεί.
Ποιο είναι το ποσοστό των εξαγωγών της Αγγελάκης ΑΕ στο συνολικό τζίρο έτους της εταιρείας; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εξαγωγικές εθνικές αγορές και ποιες οι επόμενες χώρες-στόχοι;
Το ποσοστό των εξαγωγών για το 2023 βρέθηκε στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. Οι εξαγωγές της Αγγελάκης ΑΕ κατά το τελευταίο έτος διπλασιάστηκαν, αλλά παράλληλα αυξήθηκε σημαντικά και ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρείας. Οι μεγαλύτερες εξαγωγικές εθνικές αγορές περιλαμβάνουν οπωσδήποτε τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Κεντρική Ευρώπη. Οι χώρες-στόχοι για το επόμενο διάστημα ανήκουν επίσης στη Μέση Ανατολή και την υπόλοιπη Ασία, καθώς υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από συγκεκριμένα κράτη και αναμένουμε την ολοκλήρωση των σχετικών διακρατικών συμφωνιών για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.
Υπάρχει κάποιο καινούριο λανσάρισμα κωδικού που σχεδιάζει η εταιρεία για το 2024;
Το τμήμα R&D της εταιρείας μας πάντα εργάζεται πάνω σε νέες ιδέες και καινοτόμα προϊόντα. Το λανσάρισμα νέων κωδικών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες μας. Δουλεύουμε ήδη πάνω σε αυτό και σύντομα θα έχετε νέα μας.
Πώς αποτυπώθηκε η ανάπτυξη πωλήσεων της Αγγελάκης ΑΕ το 2023, ως προς την αξία και τον όγκο πωλήσεων συνολικά;
Η εταιρία έτρεξε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2023 τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε επίπεδο παραγόμενων ποσοτήτων, συνεχίζοντας έτσι την επιτυχημένη πορεία και δυναμική των τελευταίων ετών.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter