Συνεχίζονται τα deals στη Μέση Ανατολή για την Αγγελάκης ΑΕ

Ο δρόμος της ανάπτυξης των εξαγωγών της Αγγελάκης ΑΕ, ενώ επεκτείνεται και στην υπόλοιπη Ασία, περνά μέσα από τη Μέση Ανατολή. Ο Αντώνης Σιγανός, International Sales Exports Manager της Αγγελάκης ΑΕ, περιγράφει στο FOODReporter πώς άνοιξε ο δρόμος για το ελληνικό premium κοτόπουλο στις αραβικές χώρες, αλλά και τη σημασία της Gulfood ως μέσο έκθεσης προϊόντων και προοπτικής για την εταιρεία.

Πώς βλέπετε την αγορά κρέατος στη Μέση Ανατολή; Είναι εξοικειωμένη με τα ελληνικά προϊόντα;

Πρόκειται οπωσδήποτε για αγορά με πολύ μεγάλες προοπτικές, στην οποία η εταιρεία μας εστιάζει τα τελευταία δύο χρόνια, τόσο με τις συνεργασίες που έχει συνάψει, όσο και με την παρουσία της στη διεθνή έκθεση Gulfood. Η αγορά δεν ήταν εξοικειωμένη με τα ελληνικά προϊόντα της κατηγορίας μας, καθότι, μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, με βάση το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, δεν υπήρχε η δυνατότητα εξαγωγής, ένα πρόβλημα το οποίο υπάρχει και σε άλλες χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως Αγγελάκης ΑΕ, δουλεύουμε επάνω σ’ αυτό και βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία αλλά και με τις κατά τόπους αρμόδιες Αρχές, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τις εξαγωγές κοτόπουλου σε χώρες που παρουσιάζουν εξαγωγικό ενδιαφέρον. Μετά τη δυναμική είσοδο των ελληνικών προϊόντων στο Ντουμπάι, φαίνεται πως η αγορά πλέον εξοικειώθηκε: Στη δική μας περίπτωση, αυτό αποδεικνύεται, τόσο από τον διπλασιασμό των πωλήσεων μας το 2023 σε σχέση με το 2022 στη συγκεκριμένη αγορά, όσο και από την αυθόρμητη ζήτηση που πλέον υπάρχει.

Ποιες είναι οι τρέχουσες προκλήσεις τοποθέτησης που αντιμετωπίζει η Αγγελάκης; Είναι πιο εύκολη η συνεργασία με σημεία εστίασης ή εισαγωγής του food service ή η τοποθέτηση στο σούπερ μάρκετ; Ποιες σχετικές κινήσεις έχουν ήδη γίνει και ποιες ακόμη αναμένουμε;

Στην Αγγελάκης ΑΕ στοχεύουμε στρατηγικά, σε πρώτη φάση, στην εστίαση, με στόχο να αυξήσουμε το brand awareness γύρω από το premium προϊόν μας, το Ελαιοπουλάκι «OliVchicken». Έχουμε ήδη τοποθετηθεί με μεγάλη επιτυχία σε fine-dining εστιατόρια, πεντάστερα ξενοδοχεία αλλά και σε χώρους lounge μεγάλων αεροπορικών εταιρειών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν τον πρόδρομο για την είσοδό μας και στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, για την οποία εργαζόμαστε δυναμικά το τελευταίο διάστημα. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη τοποθετήσει το Ελαιοπουλάκι «OliVchicken» σε πλατφόρμες e-commerce και σε τρέχοντα χρόνο, βρισκόμαστε σε επικοινωνία με μια μεγάλη αλυσίδα λιανικής στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οπότε σύντομα αναμένεται η τοποθέτησή μας και εκεί.

Ποιο είναι το ποσοστό των εξαγωγών της Αγγελάκης ΑΕ στο συνολικό τζίρο έτους της εταιρείας; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εξαγωγικές εθνικές αγορές και ποιες οι επόμενες χώρες-στόχοι;

Το ποσοστό των εξαγωγών για το 2023 βρέθηκε στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. Οι εξαγωγές της Αγγελάκης ΑΕ κατά το τελευταίο έτος διπλασιάστηκαν, αλλά παράλληλα αυξήθηκε σημαντικά και ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρείας. Οι μεγαλύτερες εξαγωγικές εθνικές αγορές περιλαμβάνουν οπωσδήποτε τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Κεντρική Ευρώπη. Οι χώρες-στόχοι για το επόμενο διάστημα ανήκουν επίσης στη Μέση Ανατολή και την υπόλοιπη Ασία, καθώς υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από συγκεκριμένα κράτη και αναμένουμε την ολοκλήρωση των σχετικών διακρατικών συμφωνιών για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Υπάρχει κάποιο καινούριο λανσάρισμα κωδικού που σχεδιάζει η εταιρεία για το 2024;

Το τμήμα R&D της εταιρείας μας πάντα εργάζεται πάνω σε νέες ιδέες και καινοτόμα προϊόντα. Το λανσάρισμα νέων κωδικών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες μας. Δουλεύουμε ήδη πάνω σε αυτό και σύντομα θα έχετε νέα μας.

Πώς αποτυπώθηκε η ανάπτυξη πωλήσεων της Αγγελάκης ΑΕ το 2023, ως προς την αξία και τον όγκο πωλήσεων συνολικά;

Η εταιρία έτρεξε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2023 τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε επίπεδο παραγόμενων ποσοτήτων, συνεχίζοντας έτσι την επιτυχημένη πορεία και δυναμική των τελευταίων ετών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Royal Mediterranean: Επένδυση 3,5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εργοστασίου των πρώην Αλλαντικών Μακεδονίας

Στα 27 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2023 ο τζίρος της Royal Mediterranean Αφοί Τσατσούλη ΑΕ, εκ του οποίου περίπου το 90% αφορά εξαγωγές. Πρόκειται για εξαγωγές branded προϊόντων, αλλά και συμφωνίες ιδιωτικής ετικέτας στο διεθνές οργανωμένο λιανεμπόριο. Ανέκαθεν η εταιρεία εξήγαγε προϊόντα, στο 60% και 70% του τζίρου της. Οι εξαγωγές στο κανάλι του food service αφορούν μικρό κομμάτι του κύκλου εργασιών.

Στην Ελλάδα, η Royal Mediterranean είναι τοποθετημένη στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με πωλήσεις κοντά στα 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η εταιρεία ετοιμάζει νέα επένδυση, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ με νέες γραμμές παραγωγής, αναβάθμιση των υπαρχόντων μηχανημάτων και βελτίωση των χώρων παραγωγής στο πρώην εργοστάσιο των Αλλαντικών Μακεδονίας, το οποίο εξαγόρασε πρόσφατα από τη Νίκας Συμμετοχών. Για την επένδυση καταρτίζεται σχετικό σχέδιο με πρόθεση να ενταχθεί στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο ή σε πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Πρόκειται για συνορεύουσα παραγωγική μονάδα, εμβαδού 5.000 τ.μ. σε οικόπεδο 12.000 τ.μ., στη Βιομηχανική Περιοχή Ξάνθης, όπου, άλλωστε, βρίσκεται η έδρα της εταιρείας από το 1997. Η Royal Mediterranean ξεκίνησε το 1925 από τα Αμισιανά Καβάλας.

«Βρισκόμαστε σε αναπτυξιακή πορεία», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγγελος Τσατσούλης, εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς. Η Royal Mediterranean διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες στην Ξάνθη και άλλη μία, από το 2004, στο Τσανάκκαλε της Τουρκίας.

Οι νέες αγορές που κυνηγά η εταιρεία και η πρόσκαιρη αλλαγή ισορροπιών που επέφεραν οι ελλείψεις σε ελληνική ελιά
Το best seller προϊόν της εταιρείας είναι οι πιπεριές Φλωρίνης σε γυάλινο βάζο και έπονται οι ελιές. Ο Άγγελος Τσατσούλης επιβεβαίωσε το αυξημένο ενδιαφέρον ξένων αγοραστών για ελιές, που εξηγείται από τη μειωμένη παραγωγή της περσινής σοδειάς. Μερικές από τις σημαντικότερες χώρες εξαγωγών για την εταιρεία είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό. «Κυνηγάμε νέες αγορές. Μας ενδιαφέρει η αγορά των αραβικών χωρών, κυρίως με παραδοσιακά προϊόντα που εκτιμώνται εδώ, όπως τα αραβικά τουρσιά, οι πιπεριές και οι πίκλες και σε δεύτερο επίπεδο, οι ελιές, που έχουν αλλού μικρή και αλλού μεγάλη παρουσία», πρόσθεσε ο κ. Τσατσούλης.

Η Αίγυπτος φέρεται να έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο λόγω των φετινών ελλείψεων σε ελιές ελληνικής προέλευσης. «Παγκοσμίως έχει αυξηθεί το σύνολο των αιγυπτιακών εταιρειών που εμπορεύονται ελιές. Ποιοτικά δεν έχουν καμία σχέση με τις ελληνικές. Οι χώρες, οι οποίες δεν έχουν κουλτούρα στην κατανάλωση ελιάς, μοιραία φεύγουν πρώτοι. Στις ΗΠΑ, το μεγαλύτερο μερίδιο δείχνει να αναγνωρίζει την ποιότητα. Αν η επόμενη σοδειά κυμανθεί σε φυσιολογικά επίπεδα, λόγω της ποιότητας και της γεύσης της ελληνικής ελιάς, οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να πάρουν πίσω ξανά την αγορά», εκτίμησε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola HBC: Προχωρά σε εξαγορά της ιρλανδικής BDS Vending Solutions

To 100% της ιρλανδικής BDS Vending Solutions Ltd (BDS Vending) αποκτά η θυγατρική της Coca-Cola HBC, Coca-Cola HBC Northern Ireland Limited, σύμφωνα με ανακοίνωση της δεύτερης στην επίσημη ιστοσελίδα της χθες την Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2024.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, η εν λόγω εξαγορά συνάδει απόλυτα με τη στρατηγική της Coca-Cola HBC καθώς έχει ως στόχο να ενισχύσει τη δυνατότητα της διαδρομής προς την αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της παράδοσης last mile. Παράλληλα, θα ξεκλειδώσει ευκαιρίες για περαιτέρω κερδοφορία σε όλο το οργανωμένο χαρτοφυλάκιο κρύων και ζεστών ποτών και σνακ της Coca-Cola HBC.

Γιατί τη BDS Vending;
Η BDS Vending, η οποία ιδρύθηκε το 1993, είναι μια επιχείρηση υπηρεσιών αυτόματης πώλησης τροφίμων και ποτών στην Ιρλανδία, διαθέτοντας περίπου 2.000 μηχανήματα αυτόματης πώλησης σε εθνικό επίπεδο με επιχειρησιακά κέντρα στο Δουβλίνο, το Κορκ, το Μπέλφαστ, το Γκάλγουεϊ, το Σλίγκο, το Λίμερικ και το Γουέξφορντ.

Γιατί όμως η Coca-Cola HBC προτίμησε την εν λόγω επιχείρηση; Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η ιρλανδική BDS Vending παρέχει ένα πολύτιμο δομικό στοιχείο: εξελιγμένη τεχνολογία και υπηρεσίες, από τις οποίες η Coca-Cola HBC έχει την ευκαιρία να σχεδιάζει και να αναπτύξει πρόσθετες δυνατότητες σε όλες τις αγορές της.

Ολοκλήρωση της προτεινόμενης συναλλαγής μέσα στους επόμενους μήνες
Σημειώνεται ότι οι δύο συνιδρυτές της, David Mullan και Brian Berry, συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μετάβαση της ιδιοκτησίας της BDS Vending μετά την ολοκλήρωση της προτεινόμενης συναλλαγής. Αναφορικά, η προτεινόμενη συναλλαγή υπόκειται σε έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών (CCPC) στην Ιρλανδία και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter