Olympic Foods: Το δυναμικό επαναλανσάρισμα του παγκόσμιου brand Bridor και η τρέχουσα επένδυση σε νέο εργοστάσιο σοκολάτας

Το ρόλο του αποκλειστικού διανομέα για τη γαλλική σειρά αρτοπαρασκευασμάτων και γλυκών παίζει η Olympic Foods, η οποία ανήκει στο Switz Group από το 2017.

Ο στόχος της Olympic Foods είναι τα προϊόντα Bridor να ξεπεράσουν στο δωδεκάμηνο του 2024 το 60% επί του ετήσιου τζίρου της εταιρείας. Το 2023 είχαν μερίδιο γύρω στο 40%. Η Olympic Foods εισάγει προϊόντα και από άλλες εταιρείες και τα μεταπωλεί κάτω από το δικό της όνομα.

Η ιδιοπαραγωγή της εταιρείας βρέθηκε στο 30% του τζίρου του 2023, με στόχο να μεγαλώσει περισσότερο. Άλλωστε, βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης της επένδυσης σε νέο εργοστάσιο σοκολάτας, με νέες γραμμές παραγωγής, πλάι στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στη Μεταμόρφωση Αττικής.

Οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, όπως αποκάλυψε στο FOODReporter η διευθύνουσα σύμβουλος της Olympic Foods, Χριστίνα Μπενάκη. «Το brand Bridor, με επενδύσεις του Switz Group, επαναλανσάρεται κάτω από την “ομπρέλα” της Olympic Foods. Η Bridor ξεκίνησε και παραδοσιακά επικεντρώνεται στο κρουασάν, σε όλες τις μορφές του και είναι σημαντικό που ξεκινάμε φέτος το επαναλανσάρισμα, μιας και βλέπουμε έντονη αναψηλάφιση του προϊόντος του κρουασάν σε γενικότερο επίπεδο και το ελληνικό καταναλωτικό κοινό ώριμο να το κατανοήσει και να το δοκιμάσει.

Φέτος παρουσιάζουμε κρουασάν σε κύβο, αλλά και σε άλλα, παραλληλόγραμμα σχήματα», τόνισε ο επικεφαλής του τομέα κατεψυγμένων προϊόντων του Switz Group, Ιωάννης Ρούδας.

Ο στρατηγικός στόχος του Switz Group
Το επαναλανσάρισμα και η δυναμική τοποθέτηση του brand Bridor στην ελληνική αγορά αποτελούν ένα από τα κορυφαία projects του Switz Group στη χώρα μας για το 2024. «Το Switz Group επιδιώκει να κρατά ανεξάρτητες τις διαφορετικές εταιρείες στις οποίες επενδύει.

Κάθε φορά η επένδυση γίνεται με τη λογική ότι η εταιρεία ήδη παράγει και διατηρεί θέση στην αγορά. Μπαίνει ως στρατηγικός επενδυτής, προκειμένου να την καταστήσει μεσομακροπρόθεσμα πιο κερδοφόρα. Βοηθά τη ρευστότητα, τις επόμενες επενδύσεις που απαιτούνται κάθε φορά, αλλά και το “άνοιγμα” σε εξαγωγές προς Μέση Ανατολή, Ασία γενικότερα και Αυστραλία», πρόσθεσε ο κ. Ρούδας.

Το Switz Group διατήρησε τα σημεία συνεργατών της Olympic Foods σε αρτοποιείο, ζαχαροπλαστείο και συνεχίζει να στοχεύει στην αύξηση των τελικών σημείων και τη διεύρυνση διανομής των προϊόντων. Οι σειρές της Bridor, περιλαμβάνουν branded προϊόντα, βάσει σταθερών παγκόσμιων συνεργασιών, όπως εκείνη με τον Όμιλο BEL. Υπάρχουν επίσης σειρές που παρασκευάζονται με παραδοσιακά γαλλικά προϊόντα υψηλής ποιότητας: ΠΟΠ βούτυρα Βρετάνης, αυγά ή η σειρά παρασκευής του Γάλλου σεφ Φρεντερίκ Λαλός, η οποία άνοιξε το φετινό φεστιβάλ γαλλικής γαστρονομίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola HBC: Στο +7% ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα το 2023

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για τρίτη συνεχή χρονιά και κέρδη-ρεκόρ έφερε το 2023 στην Coca-Cola HBC, ενώ παρά τις ανατιμήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του έτους, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων, ανοδικά κινήθηκε και ο όγκος πωλήσεων του ομίλου, κατά 1,7% σε οργανική βάση – μάλιστα, στο δ’ τρίμηνο 2023 η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων έφτασε στο +6,8%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC για το 2023, οι πωλήσεις του ομίλου πέρυσι έκλεισαν στα 10,18 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 15% σε οργανική βάση σε σχέση με το 2022 (9,20 δισ.), ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, φτάνοντας τα 1,08 δισ. (2022: 929,7 εκατ.) και το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε επίσης από το 10,1% στο 10,6%.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 764,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 22,3% σε σχέση με το 2022 (624,9 εκατ.). Μιλώντας ειδικά για την Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε το 2023 κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, ενισχυμένος και από τη διευρυμένη τουριστική περίοδο. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ενεργειακά ποτά αναπτύχθηκαν σε ποσοστό περί το 15%. Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού.

Λιγότερες αυξήσεις το 2024
Όσον αφορά στο 2024, η διοίκηση του ομίλου βλέπει αύξηση 6-7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση μεταξύ 3% και 9%. Όπως εξήγησε κατά την ενημέρωση των οικονομικών αναλυτών ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, ο λόγος για το μεγάλο εύρος ως προς τις εκτιμήσεις για τα λειτουργικά κέρδη έχει να κάνει με τα διάφορα σενάρια για το πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες στην αγορά στην πορεία του 2024, και ειδικά στο «μέτωπο» του πληθωρισμού. Ένα μέτωπο που δε φαίνεται να κλείνει ούτε και φέτος, παρότι οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να είναι λιγότερο ισχυρές. Όπως σημείωσε η διοίκηση του ομίλου, αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν χώρες με αρνητικό πληθωρισμό: άλλες αγορές κινούνται με μονοψήφιο και άλλες με διψήφιο πληθωρισμό. Επομένως, η στρατηγική της Coca-Cola HBC όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική της θα είναι προσαρμοσμένη ανάλογα με την κάθε αγορά, αν και γενικά αναμένονται λιγότερες αυξήσεις σε σχέση με το 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodelco: Ανελαστικά αναπτύχθηκε το 2023 η αγορά plant-based κρέατος

Το plant-based τεμαχισμένο φιλέτο μοσχαρίσιο (steak pieces) παρουσίασε φέτος στις ΗΠΑ η Beyond Meat και η Foodelco το παρουσίασε στη HORECA 2024. Πρόκειται για φυτικό ribeye ψιλοκομμένο, αυτό καλείται να υποκαταστήσει στις ανάγκες του καταναλωτή. Η άποψη της εταιρείας είναι ότι πρόκειται για προϊόν που «δίνει ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επειδή αποτελεί διαφορετικό και συνάμα έτοιμο προϊόν». Στο σύνολο του 2023, η Foodelco σημείωσε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 27%. «Παρότι πρόκειται για ακριβά προϊόντα, η αγορά έχει ακόμη χώρο μέχρι να ωριμάσει. Μπορούμε να μιλάμε για αφιοσιωμένο καταναλωτικό κοινό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία λειτούργησε αρνητικά ως προς το κόστος προϊόντων. Στη λιανική, αναγκαστήκαμε να προβούμε σε ανατιμήσεις έως 25%», δήλωσε στο FOODReporter ο ιδιοκτήτης και οικονομικός διευθυντής της Foodelco, Ηλίας Σαχαρίδης.

Η Foodelco έχει αποφασίσει στην αποκλειστική συνεργασία της με την Beyond Meat να φέρνει στην Ελλάδα στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα το σύνολο των κωδικών που λανσάρονται. «Επιδιώκουμε να έχουμε πάντα και από την αρχή όλη την γκάμα. Δεν πρόκειται για όρο της συμφωνίας. Θεωρούμε ότι έτσι παρέχουμε περισσότερες λύσεις στους πελάτες και παράλληλα, δείχνουμε εμπιστοσύνη στον αποκλειστικό μας συνεργάτη. Όταν το προϊόν steak pieces μπει στο σούπερ μάρκετ, θα γίνει πρώτο σε πωλήσεις πολύ σήμερα», Ο λόγος που αυτό δεν έχει γίνει ακόμη είναι ότι για την ώρα τα steak pieces παρασκευάζονται αποκλειστικά στις ΗΠΑ. Μόλις εισαχθούν στις αντίστοιχες γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της Beyond Meat στην Ολλανδία, πολύ σύντομα θα τα δούμε στα ψυγεία του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Μέχρι στιγμής, το best-seller της σειράς Beyond Meat σε πωλήσεις της Foodelco στην Ελλάδα είναι το μπέργκερ. Αναπτυσσόμενα ακολουθεί ο φυτικός κιμάς (plant-based mince meat), κατεψυγμένο προϊόν, που αποψύχεται και στη συνέχεια αποτελεί πρώτη ύλη για παρασκευές που θα μαγείρευε κανείς και με ζωικό κιμά: μαγειρεμένο κιμά, κεφτεδάκια, σουτζουκάκια, μπιφτέκια. Απολαμβάνει τη μεγαλύτερη ευελιξία στο portfolio.

Το κοτόπουλο (nuggets, chicken burger και chicken-style schnitzel) της Beyond Meat ήρθε τελευταίο χρονικά στην Ελλάδα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Έχει μόλις οκτώ στη χώρα μας. Σε όλα τα σημεία που έχει τοποθετηθεί, προτιμάται ως προϊόν και οι παραγγελίες αυξάνονται. Θέλει απλώς το χρόνο του», εξήγησε ο κ. Σαχαρίδης.

Η αλλαγή τεχνολογιών και συνταγών των προϊόντων Beyond Meat, με προσθαφαιρέσεις συστατικών, αναμένεται να επεκτείνει την ημερομηνία λήξης τους από τους 12 στους 18 μήνες από τον προσεχή Απρίλιο. Οι αλλαγές θα ενισχύσουν το δείκτη υγιεινής των προϊόντων, με τη συμμετοχή σαφώς λιγότερων κορεσμένων λιπαρών. Αμφότεροι οι παράγοντες αποτελούν και ζητούμενα της αγοράς. H Foodelco ΙΚΕ συνεργάζεται σταθερά με τις αλυσίδες Πρόεδρος, TGI Fridays, Pizza Fan, Home Burger.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter