BEL Hellas: Ενισχύει το Ho.Re.Ca. πλάνο της, προσδοκά μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024

Σε σταθερούς όγκους πωλήσεων έκλεισε το 2023 για την BEL Hellas στο σύνολο των προϊόντων, συγκριτικά με το 2022, με μικρή όμως αύξηση στη συνολική αξία πωλήσεων, όπως αποκάλυψε στο FOODReporter ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Μπενζεμάν Μπρετόν. Η αύξηση οφείλεται στην τεράστια άνθηση κωδικών, όπως οι Τυροβουτιές, οι οποίες αναπτύχθηκαν με 60%, ενώ άλλο ένα 15% ανάπτυξης γνώρισε ο παιδικός κωδικός Babybel. Η εταιρεία δεν εφάρμοσε ανατιμήσεις μέσα στο 2023, εκτός από πολύ μικρής κλίμακας σε κωδικούς της σειράς Babybel, προσπαθώντας να διατηρήσει ανταγωνιστικές τις τιμές της, αν και σε επίπεδο μάρκετινγκ, τοποθετείται ως επιλογή σνακ υγιεινής διατροφής.

Η BEL Hellas συνεργάζεται με την εταιρεία 3PL logistics, Diakinisis, για κεντρική διαχείριση εισαγωγών προϊόντων από τη Γαλλία. Η Diakinisis μετέπειτα αναλαμβάνει την κεντρική διανομή προς τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, My market, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Πέντε ΑΕ. Πρόσφατα η BEL Hellas ανέπτυξε ξεχωριστή συνεργασία διανομής για την Κρήτη και ούτως ή άλλως, τοποθετεί τα προϊόντα της στο λοιπό οργανωμένο λιανεμπόριο μέσω συνεργατών χονδρεμπόρων.

Από τον Απρίλιο του 2023, η εταιρεία έστρεψε την προσοχή της προς τον κλάδο του food services, με διανομή επαγγελματικών συσκευασιών. Η συνεργασία όμως με την εταιρεία Διανομεύς γρήγορα τερματίστηκε. Από πλευράς όγκου πωλήσεων πιάστηκαν οι on-trade στόχοι που είχαν τεθεί, όμως, όπως παραδέχτηκε ο κ. Μπρετόν, η ανάπτυξη των σημείων δεν προχώρησε όπως θα ήθελε η εταιρεία και χρειάζεται ακόμη δουλειά.

Πλέον, η BEL Hellas ενισχύει την στρατηγική της προς τα σημεία Ho.Re.Ca., προσπαθώντας να ενταχθεί στο πρωινό ξενοδοχείων με ατομικές συσκευασίες La Vache qui Rit, σε δύο πυλώνες: Εύκολο σνακ, ιδανικό για παιδιά. Σε επίπεδο διείσδυσης στα αρτοζαχαροπλαστεία, οι πωλητές της BEL Hellas έχουν δημιουργήσει συνδυαστικές επιλογές για να πείσουν ότι η ευελιξία και η ποιότητα χρήσης των κωδικών για επαγγελματίες μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγή γευστικών αρτοσκευασμάτων. Η εταιρεία έχει αναπτύξει συνέργειες με συγκεκριμένα καταστήματα ΙΚΕΑ, αλλά και με το Κουλούρι του Ψυρρή.

Η διανομή παραμένει μια πρόκληση στην «υπερ-κατακερματισμένη αγορά τροφίμου της Ελλάδας», όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Μπρετόν και λόγω γεωγραφίας, αλλά η BEL Hellas «επιδιώκει να είναι παντού» και ως προς το «άνοιγμά» της προς την ελληνική εστίαση, «φιλοδοξεί να γίνει περισσότερο γνωστή», μιας και «ο τουρισμός αλλά και η κατά κεφαλήν κατανάλωση τυριού από τους Έλληνες αφήνουν τεράστιες προοπτικές». Κατά σειρά, η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα είναι οι μεγαλύτερες κατά κεφαλήν καταναλώτριες χώρες τυριού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τον κ. Μπρετόν και εμφανίζονται και αρκετά δεκτικές σε νέες γευστικές επιλογές, ενώ το ιταλικό κοινό στηρίζει σχεδόν αποκλειστικά τα ντόπια τυριά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η Ελλάδα αποχαιρετά την Pepsi Max και υποδέχεται την Pepsi Zero Sugar

Πέρυσι η PepsiCo Hellas συμμετείχε για πρώτη φορά στην έκθεση HORECA, παρουσιάζοντας το πλήρες χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Φέτος επέστρεψε με μία έκπληξη, παρουσιάζοντας το rebranding του κλασικού αναψυκτικού Pepsi, με αφορμή και την 125η επέτειο της μάρκας.

Το rebranding αφορά αρχικά στην κλασική και στη zero-sugar εκδοχή της Pepsi, με έναν μινιμαλιστικό, μονόχρωμο σχεδιασμό (ανοιχτό μπλε για την Pepsi, σκούρο μπλε για τη zero-sugar Pepsi), όμως το σημαντικότερο είναι η αλλαγή της επωνυμίας της Pepsi Max, όπως τη γνωρίζουμε στην Ελλάδα από τα τέλη του 1994 που κυκλοφόρησε (η χώρα μας ήταν μάλιστα μία από τις πρώτες στις οποίες λανσαρίστηκε).

Πλέον, το zero-sugar αναψυκτικό της Pepsi θα ονομάζεται Pepsi Zero Sugar. Σε δεύτερο χρόνο, αντίστοιχο rebranding θα υποστούν και τα άλλα δύο αναψυκτικά Pepsi που κυκλοφορούν στην Ελλάδα: η Pepsi Twist με λεμόνι και η Pepsi Max Lime (που επίσης θα μετονομαστεί σε Pepsi Zero Sugar Lime Flavor).

Προτεραιότητα στις κλασικές γεύσεις
Όπως μας ανέφεραν άνθρωποι της PepsiCo, η προτεραιότητα δόθηκε στα δύο πιο εμβληματικά προϊόντα Pepsi, την κανονική και τη low-sugar εκδοχή του αναψυκτικού, καθώς αυτές είναι οι γεύσεις που γνωρίζει καλύτερα η ελληνική αγορά. Μία αγορά που προτιμά τις πιο κλασικές γεύσεις και δεν ενθουσιάζεται με πιο ασυνήθιστες γεύσεις (π.χ. βανίλια), όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. Αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι τώρα δεν έχουμε δει στην Ελλάδα άλλες εκδοχές πέραν των κλασικών και αυτών με λεμόνι και λάιμ (που είναι γεύσεις κοντά στα γούστα των Ελλήνων καταναλωτών).

Όσο για το αν θα υπάρξουν μελλοντικά λανσαρίσματα με άλλες γεύσεις, όπως πληροφορηθήκαμε κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί μέσα στο 2024, όμως δρομολογείται για αργότερα.

Η τάση των zero sugar αναψυκτικών
Όσον αφορά στα μερίδια της Pepsi στην ελληνική αγορά, αυτά χαρακτηρίζονται ως «ελπιδοφόρα και με πολλές ευκαιρίες» και καταγράφουν ανοδική πορεία ειδικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, χάρη στις κινήσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η PepsiCo Hellas, δείχνοντας ότι τα προϊόντα της απολαμβάνουν πλέον μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας από τους Έλληνες καταναλωτές.
Τι γίνεται όμως με την τάση των zero sugar αναψυκτικών; Όπως μας επιβεβαίωσαν από την εταιρεία, είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές μετακινούνται σε κάποιο βαθμό προς τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη (π.χ. με στέβια), στο πλαίσιο μίας ευρύτερης αναζήτησης για πιο υγιεινές ή έστω λιγότερο βλαβερές συνήθειες, και με δεδομένο ότι η ζάχαρη έχει «δαιμονοποιηθεί» τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή εκδηλώνεται όχι μόνο στα αναψυκτικά, αλλά και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπου υπάρχει μια στροφή προς βιολογικά προϊόντα ή προϊόντα χωρίς αλάτι. Και οι ίδιες οι εταιρείες αναψυκτικών, ακολουθώντας αυτήν την τάση, αλλά και υπό την πίεση μεγάλων φόρων που επιβάλλονται στη ζάχαρη σε ορισμένες χώρες, κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Kafea Terra: Στο +8% οι πωλήσεις το 2023

Τα χαρμάνια από το Dimello Three Continents στη γωνιά Dimello παρουσιάστηκαν από την Kafea Terra στην HORECA 2024. Kάθε χαρμάνι περιλαμβάνει τις γεύσεις, τα αρώματα και το ξεχωριστό χαρακτήρα κάθε μιας από τις 3 ηπείρους προέλευσης: Λατινική Αμερική, Ασία και Αφρική.

Η Rannia Sehade, global marketing manager στην Kafea Terra, ανέφερε στο FOODReporter ότι θα δοθεί ιδιαίτερη βάση στο Dimello Three Continents και το 2024, με το πρόσφατο λανσάρισμα να είναι οι αρωματικοί φίλτρου Dimello καραμέλα, βανίλια και φουντούκι. Η Rannia Sehade υπογράμμισε σχετικά με τις πωλήσεις της εταιρείας: «Το 2023 έκλεισε ανοδικά για εμάς, ήμασταν στο +8%. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την πορεία μας και στη Ho.Re.Ca. και το λιανεμπόριο».

Όσον αφορά στις τάσεις, η ίδια σχολίασε ότι παρατηρεί ζήτηση για τα plant – based milk, decaf και τα well – being προϊόντα. «Μπαίνει σιγά σιγά στις ζωές μας και το cold brew, αλλά δεν είναι ακόμη ώριμο το κοινό της Ελλάδας σε αυτό. Κυρίως οι νέοι υποστηρίζουν τα Ready–To–Drink προϊόντα» προσέθεσε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter