Coca-Cola 3Ε: Το πλάνο ανάπτυξης του 24/7 μοντέλου για το 2024

Με κύριες αξίες την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα θα κινηθεί το 2024 η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεων στο πλαίσιο του 24ωρου πλάνου υποστήριξης των συνεργαζόμενων σημείων εστίασης που έχει αποκτήσει.

Η γενική διευθύντρια της Coca-Cola 3Ε, Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς ανέλυσε το πλάνο το οποίο υποστηρίζει για δεύτερη συνεχή χρονιά η Τρία Έψιλον και αφορά την εξυπηρέτηση κάθε ανάγκης του συνεργαζόμενου σημείο που έχει να κάνει με ποτό, καφέ, αναψυκτικό, αλκοολούχο ποτό ή mixer. Το πλάνο αναμένεται να ενισχυθεί προϊοντικά με τον κωδικό της Coca Cola χωρίς καφεΐνη από τον Σεπτέμβριο του 2023, αλλά κυρίως ενισχύεται με την ωρίμανση της συμφωνίας απόκτησης του brand Finlandia. Πρόκειται για ένα premium brand βότκας, εξαιρετικά δημοφιλές στον πλανήτη, το οποίο, εκτός από την Ελλάδα, διανεμόταν ήδη από την Coca-Cola 3E σε άλλες 17 χώρες παγκοσμίως. Σύμφωνα με την Corporate Affairs and Sustainability Director Ελλάδας και Κύπρου της Coca-Cola 3E, Αγγελική Πατρούμπα, η διανομή της Τρία Έψιλον στη βότκα Finlandia κάλυπτε, μέχρι την εξαγορά του brand, το 60% του συνολικού όγκου πωλήσεων της Finlandia παγκοσμίως. Μέσα στο 2024, αναμένεται να κυκλοφορήσουν δύο νέοι κωδικοί Finlandia Botanicals, με μέντα και αγγούρι και με τριαντάφυλλο και βοτανικά φύλλα, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές στο τελικό σημείο.

Η ενίσχυση της στρατηγικής διείσδυσης σε τελικά σημεία πώλησης
Για να ενισχύσει τις πωλήσεις των προϊόντων της σειράς Finlandia, η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεων θα εστιάσει στην ενίσχυση της αξίας της μάρκας (brand equity), στην ενισχυμένη προώθηση της πώλησης σε σημεία on-trade, αλλά και σε premium σημεία, με αυξημένη διανομή σε υποκανάλια στρατηγικής σημασίας και έμφαση στην εποχική αγορά. Θα λανσάρει καμπάνιες για την προστιθέμενη αξία μέσω χρήσης σε παραδοσιακά κοκτέιλς, αλλά και προώθησης του mixability, βάσει των υπαρχουσών επιλογών στο portfolio της 3Ε. Η εταιρεία υποστηρίζει ακόμη και το Finlandia espresso martini.

Διευρύνει το δίκτυο πωλητών της με νέους εξειδικευμένους συνεργάτες
Η Coca-Cola 3E προσθέτει στο ήδη μεγάλο δίκτυο πωλητών της ακόμη περισσότερους εξειδικευμένους συνεργάτες. «Η αύξηση θέσεων συνεργατών στην ήδη πολυπληθή ομάδα πωλήσεων συνεπάγεται και προσθήκη νέων δεξιοτήτων και χρήσης τεχνολογίας», δήλωσε η κυρία Αναργύρου – Νίκολιτς. Πράγματι, μέσα από το πρόγραμμα «Ho.Re.Ca. Empowered», η Coca-Cola 3Ε φιλοδοξεί να εκπαιδεύσει προσωπικό κατάλληλα. «Η εμπειρία έδειξε ότι χρειάζεται υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των πωλητών και τεχνογνωσία, για την κατάλληλη επικοινωνία με το τελικό σημείο», είπε ο διευθυντής πωλήσεων Ελλάδας της εταιρείας, Βαγγέλης Παπαδημητρίου. Το πρόγραμμα «Ho.Re.Ca. Empowered» παρέχει δωρεάν εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, με στόχο την υποστήριξη περισσότερων από 1.000 επαγγελματιών του κλάδου φέτος και συνέχιση και τα επόμενα χρόνια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Frou Frou: Πρεμιέρα στην Ελλάδα για την κυπριακή εταιρεία μπισκότων

Την είσοδό της στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε πρόσφατα η κυπριακή εταιρεία μπισκότων Frou Frou, βάζοντας για πρώτη φορά προϊόντα της στα ράφια ελληνικού σούπερ μάρκετ, και συγκεκριμένα του Σκλαβενίτη. Το προϊόν με το οποίο «ντεμπουτάρει» στην Ελλάδα η Frou Frou είναι τα Frou Frou Morning Coffee Chocos, σοκολατένιες μπάλες με πυρήνα μπισκότου, που τρώγονται είτε σε θερμοκρασία δωματίου, είτε από το ψυγείο, αλλά ακόμα και από την κατάψυξη, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν διακοσμητικό για τούρτες ή σαν συνοδευτικό για το γάλα. Κυκλοφορούν σε δύο τύπους, με σοκολάτα γάλακτος και σοκολάτα υγείας, σε κυλινδρική μεταλλική συσκευασία των 400 γραμμαρίων. Πρόκειται για ένα προϊόν που η εταιρεία λάνσαρε το 2021 στην Κύπρο και έχει γνωρίσει αξιοσημείωτη επιτυχία, την οποία η Frou Frou ελπίζει να επαναλάβει και στην ελληνική αγορά, παρότι στη χώρα μας δεν απολαμβάνει της αναγνωρισιμότητας που έχει στην Κύπρο.

Ποια είναι η Frou Frou
Η Frou Frou δημιουργήθηκε το 1964 στη Λευκωσία από τα αδέλφια Χάρη και Γιώργο Χατζηκυριάκο, παράγοντας διάφορα μπισκότα, τα οποία διέθετε στην κυπριακή αγορά μέσω δικού της δικτύου διανομής. Σύντομα εξελίχθηκε σε ηγέτη της αγοράς των μπισκότων στην Κύπρο, ενώ χάρη σε αποκλειστικές συνεργασίες με μεγάλες μάρκες του εξωτερικού και σε εξαγορές μικρότερων κυπριακών εταιρειών κατάφερε να «μεγαλώσει» και να επεκταθεί και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως τα πατατάκια, τα δημητριακά, οι σοκολάτες και τα παξιμάδια. Το γνωστότερο προϊόν της βέβαια παραμένουν τα εμβληματικά μπισκότα Morning Coffee, τα οποία λάνσαρε το μακρινό 1967.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε η (εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κύπρου) εταιρεία για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο κύκλος εργασιών της έφτασε τα 11,64 εκατ. ευρώ, έναντι 10,32 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ ελαφρώς αυξημένη ήταν και η κερδοφορία της, που προ φόρων διαμορφώθηκε στα 1,59 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2022: 1,47 εκατ.) και μετά από φόρους στα 1,41 εκατ, ευρώ (α’ εξάμηνο 2022: 1,32 εκατ.). Η αύξηση του τζίρου αποδίδεται κυρίως στην ανατίμηση των προϊόντων της εταιρείας και στα επιτυχημένα λανσαρίσματα νέων παραγόμενων προϊόντων. Σε επίπεδο έτους, το 2022 είχε κλείσει για τη Frou Frou στα 22,09 εκατ. ευρώ ως προς τον τζίρο, επίπεδα τα οποία η εταιρεία εκτιμάται ότι ξεπέρασε κατά το προηγούμενο έτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Metro: Επέκταση με Cash & Carry, My market Local και τέσσερα ιδιόκτητα My market

Τέσσερα νέα ιδιόκτητα καταστήματα My market περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης της Metro ΑΕΒΕ για το 2024, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο περιθώριο της έκθεσης HORECA 2024 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Υπάρχει ενδιαφέρον να γίνει ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης, για το οποίο η Metro ΑΕΒΕ προχωρά στην αγορά οικοπέδου. Όπως έχει γράψει και σε προηγούμενο χρόνο το FOODReporter, το δίκτυο καταστημάτων My market θα αναπτυχθεί περαιτέρω μέσω του franchise βραχίονα, δηλαδή των καταστημάτων My market Local: Αναμένεται να ανοίξουν από 25 έως 30 νέα franchise σημεία εντός 2024. Η εταιρεία έχει διαβλέψει την ανάγκη για εξυπηρέτηση των σημείων εστίασης στα ελληνικά νησιά και έχει δρομολογήσει την ανεύρεση χώρων σε Λέσβο, Κω, Σάμο και Κεφαλονιά για δημιουργία καταστημάτων Metro Cash & Carry, αλλά προκύπτει μέχρι στιγμής πολύ δύσκολη η ανεύρεση κατάλληλου χώρου. Εντός 2025 αναμένεται να λειτουργήσει, πάντως, το δεύτερο Metro Cash & Carry στην Κύπρο. O κ. Παντελιάδης διαβλέπει μείωση των ελλείψεων σε θέσεις προσωπικού στο μισό σε παρόντα χρόνο, κάτι που πιστεύει ότι οφείλεται και στην αναπροσαρμογή αποδοχών προς τα πάνω στις οποίες προχώρησε η εταιρεία από τον Ιανουάριο. «Το δέλεαρ του τουρισμού είναι αμείλικτο, πρέπει να περιμένουμε για να δούμε την τελική εικόνα», πρόσθεσε.

Σε ποια προϊόντα μειώνονται οι τιμές
Ο πρόεδρος και CEO της Metro ΑΕΒΕ αποκάλυψε ότι οι όγκοι πωλήσεων Ιανουαρίου είναι σχετικά σταθεροί συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα και σημείωσε ότι έχει δει μειώσεις τιμών, ικανών να οδηγήσουν σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων. «Οι τιμές στα εισαγόμενα τυριά έχουν πέσει, στα σπορέλαια έχουν “γκρεμιστεί”», επεσήμανε και πρόσθεσε: «Το πρώτο μέλημα είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους και να διορθωθούν οι υπέρογκες αυξήσεις στα πρόβεια τυριά, οι οποίες αρχίζει και φαίνεται ότι μειώνουν την κατανάλωση. Μόνο με τη μείωση αναγκών σε πρόβειο γάλα, θα αρχίσουν να μειώνονται οι τιμές, αν και δεν θα φτάσουν ποτέ εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν».

Ο αντίκτυπος του κρατικού παρεμβατισμού στην αγορά
Αναφορικά με τα κυβερνητικά μέτρα για την τιμολογιακή σχέση μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, ο κ. Παντελιάδης αρκέστηκε να πει ότι «ίσως ο εξορθολογισμός των προσφορών να αποβεί στο τέλος της ημέρας πραγματικά βοηθητικός. Η στρατηγική βρίσκεται στα χέρια των προμηθευτών. Θα χρειαστεί να μειώσουν προσφορές και να χαμηλώσουν τις αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου. Σε ποια ένταση θα το κάνουν; Θα μειώσουν το βάθος, τη διάρκεια προσφορών ή το ρυθμό; Πόσος προϋπολογισμός θα τους απομείνει για προωθητικές ενέργειες; Μένει να το δούμε». Ως πρόεδρος της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), ο κ. Παντελιάδης δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για «το υπερβολικό χρονικό διάστημα των 3,5 ετών ελέγχου του μεικτού περιθωρίου κέρδους, το οποίο έχει ωθήσει τις αλυσίδες στο να “παγώσουν” την εμπορική στρατηγική τους», αλλά και για τη «διάθεση υψηλού βαθμού παρεμβατισμού στην αγορά που δείχνει το κράτος».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter