Sdoukos Good Snack: Στα 1,12 εκατ. ευρώ η επένδυση επέκτασης σε φρούτα και σοκολάτες

Ξεπέρασε τα 1,12 εκατ. ευρώ η συνολική ενισχυόμενη δαπάνη για την επένδυση της Β. Σδούκος ΑΕ (Sdoukos Good Snack), η οποία ολοκληρώθηκε, αφού προηγουμένως είχε ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο. Η Β. Σδούκος ΑΕ, η οποία αποτελεί την ωφελούμενη εταιρεία ένταξης επενδυτικού σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο απορροφήθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2023 από την Σδούκος ΑΕΕΤΤ, ιδίων συμφερόντων, η οποία αναλαμβάνει επεξεργασία και τυποποίηση τροφίμων.

Το νέο κτίριο και οι νέες γραμμές παραγωγής
Η εταιρεία με έδρα τα Ιωάννινα είχε εκπονήσει αναπτυξιακό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο προχώρησε την υλοποίηση εκσυγχρονισμού και επέκτασης της μονάδας τυποποίησης τροφίμων για τα προϊόντα της. Στο σχέδιο συμπεριλαμβανόταν και το νεότευκτο βιομηχανικό κτίριο στο Νεοχωρόπουλο Ιωαννίνων, το οποίο περιλάμβανε και προσθήκη μίας νέας γραμμής αποξήρανσης φρούτων, για τους νέους κωδικούς Good Snacks σε μπάρες δημητριακών, αλλά και για τους κωδικούς Fruit for Snack που αφορούν προϊόντα αποξηραμένων φρούτων σταθερού βάρους σε αεροστεγή συσκευασία. Εκσυγχρονίστηκαν, επίσης, οι υπάρχουσες γραμμές παραγωγής και η γραμμή παραγωγής μαντολάτου, ενώ προστέθηκε νέα γραμμή παραγωγής σοκολάτας. Από τα συνολικά €1.120.381,12 στα οποία ανήλθε το κόστος επένδυσης, τα €380.435,13 αντιστοιχούν σε ενισχυόμενο κόστος της συμβατικής επένδυσης και τα υπόλοιπα €739.945,99 αντιστοιχούν στο ενισχυόμενο κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης. Το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής ως προς τη συμβατική επένδυση της Β. Σδούκος ΑΕ ανήλθε οριστικά σε €209.239,32 και αντίστοιχα, το ποσό της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ανήλθε σε ποσοστό 55% επί του ενισχυόμενου κόστους των €739.945,99, δηλαδή ποσό επιδότησης ύψους €406.970,29.

Το portfolio της Σδούκος, οι συνεργασίες και οι προσδοκίες εξαγωγών
Η Σδούκος έχει στο χαρτοφυλάκιό της επώνυμα προϊόντα αποξηραμένων φρούτων, ξηρών καρπών κι ακόμη, mixes για σαλάτες και γλυκές παρασκευές, μαντολάτα, παστέλια, μπάρες δημητριακών, ταχίνι, φυστικοβούτυρο. Διατηρεί, ωστόσο και συνεργασίες παραγωγής αντίστοιχων κωδικών ιδιωτικής ετικέτας μέρους των κωδικών του portfolio της με τουλάχιστον δύο αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το FOODReporter. Στο πλαίσιο της ανάπτυξής της και ιδιαιτέρως της ενίσχυσης εξαγωγών, η Σδούκος ΑΕΕΤΤ συμμετείχε φέτος στην έκθεση ζαχαρωδών ειδών ISM 2024 στην Κολωνία και ακόμη, θα συμμετέχει ως εκθέτης και στη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών της Μέσης Ανατολής, Gulfood 2024, από 19 έως 23 Φεβρουαρίου 2024, στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ράπτης ΙΚΕ: Νέα προσθήκη στον ΕΛΟΜΑΣ

Ένα νέο μέλος απέκτησε και επίσημα ο όμιλος ΕΛΟΜΑΣ, με την προσθήκη της κερκυραϊκής αλυσίδας Ράπτης ΙΚΕ (Micra Οργανωμένη Μικρή Αγορά). Η ένταξη της Ράπτης ΙΚΕ στον όμιλο αποφασίστηκε ομόφωνα κατά την τακτική γενική συνέλευση των εταίρων του ΕΛΟΜΑΣ τον Σεπτέμβριο του 2023, με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΕΛΟΜΑΣ κατά 60.000 ευρώ, που αντιστοιχεί στα είκοσι εταιρικά μερίδια αξίας 3.000 ευρώ έκαστο με τα οποία μπαίνει στον όμιλο η Ράπτης ΙΚΕ.

Η απόφαση αυτή επισημοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, όταν και καταρτίστηκε με συμβολαιογραφική πράξη το τροποποιημένο καταστατικό του ΕΛΟΜΑΣ, με το οποίο οι αλυσίδες που εντάσσονται στον όμιλο φτάνουν τις 27. Υπενθυμίζεται ότι είχαν προηγηθεί το 2023 πέντε νέες προσθήκες στον όμιλο, καθώς πέρυσι μπήκαν οι αλυσίδες Πίτσιας με έδρα την Κατερίνη, Κάντζας ΑΕ με έδρα τις Σέρρες, Μυλωνάκης με έδρα τα Χανιά, Αγορά Ναταλί με έδρα τη Νάουσα και Αραμπατζής ΑΕ με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Σημειώνεται ότι η Ράπτης ΙΚΕ ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 και δραστηριοποιείται στην Κέρκυρα. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2022 παρουσίασε κύκλο εργασιών 3,16 εκατ. ευρώ, έναντι 2,41 εκατ. το 2021, ενώ η καθαρή της κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 23.174 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Agrohellas: «Πατάει» στη Βουλγαρία με την εξαγορά της Orest Ltd

Στην απόκτηση του 100% της βουλγαρικής Orest Ltd προχωρά η εταιρεία Agrohellas, η οποία επεξεργάζεται και εμπορεύεται αγροτικά προϊόντα. Πρόκειται για εταιρεία η οποία ανήκε από κοινού στον διευθύνοντα σύμβουλο της Agrohellas, Ιάκωβο Κυβιρτζίκη, και στο μέλος του ΔΣ της εταιρείας Δημήτρη Μποζατζίδη. Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο της Agrohellas αποφάσισε στις αρχές του έτους να χορηγήσει ειδική άδεια για τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, η οποία προβλέπει την αγορά του συνολικού εταιρικού μεριδίου του Ιάκωβου Κυβιρτζίκη στην Orest Ltd έναντι 255.645,94 ευρώ, και την αγορά του συνολικού εταιρικού μεριδίου του Δημήτρη Μποζατζίδη έναντι του ίδιου αντιτίμου. Συνολικά, η Agrohellas αποκτά το 100% της βουλγαρικής εταιρείας έναντι του ποσού των 511.291,88 ευρώ.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, η σύναψη της εν λόγω σύμβασης θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση και προαγωγή των σκοπών της Agrohellas, καθώς η εταιρεία, με την εξαγορά της Orest Ltd, θα επεκτείνει την εμπορική της δραστηριότητα στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος των Ιάκωβου Κυβιρτζίκη και Δημήτρη Μποζατζίδη στην εν γένει λειτουργία και στην ανάπτυξη της εταιρείας από ιδρύσεώς της, και κρίθηκε σημαντική η συναλλαγή με τα συγκεκριμένα μέλη της εταιρείας, δεδομένου ότι η εταιρεία δε ζημιώνεται, αλλά αντιθέτως εκτιμάται ότι θα αποκομίσει όφελος μέσω της εξαγοράς.

Τζίρος 128 εκατ. το 2022
Η Agrohellas ιδρύθηκε το 1991 με την επωνυμία «Αφοί Κυβιρτζίκη ΟΕ» και με κύρια δραστηριότητα την εμπορία και επεξεργασία αγροτικών προϊόντων, ενώ στο μετοχικό σχήμα εντάχθηκε το 2001 και ο Δημήτρης Μποζατζίδης. Το 2004 η εταιρεία μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία και έκτοτε αναπτύχθηκε με δημιουργία νέων μονάδων παραγωγής και αποθήκευσης, ενώ το 2023 δημιούργησε και υποκατάστημα γεωργικών εφοδίων στη Λάρισα, που είναι το έβδομο της εταιρείας, μετά από αυτά σε Αγνάντια Αλεξανδρούπολης, Γιαννιτσά, Θεσσαλονίκη, Ορεστιάδα, Πεντάλοφο Κιλκίς και Ρίζια Έβρου.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της Agrohellas, στη χρήση 2022 η εταιρεία παρουσίασε συνολικό κύκλο εργασιών 128,18 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 40,88% συγκριτικά με τα 91 εκατ. ευρώ τζίρου του 2021, ενώ το αποτέλεσμα μετά από φόρους έδειξε κέρδη ύψους 7,18 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 4 εκατ. ευρώ το 2021. Για το 2023, η διοίκηση της εταιρείας ανέμενε επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης και αποτελέσματα σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2022, παρά τις οικονομικές επιπτώσεις στη λειτουργία της εταιρείας από την ενεργειακή κρίση, ως συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς η Agrohellas έλαβε μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει πιθανούς κινδύνους στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις σχέσεις της με τους κύριους προμηθευτές της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ύδνον: Στα σκαριά νέο εργαστήρι για επέκταση της γκάμας των προϊόντων

Στο επόμενο επίπεδο φιλοδοξεί να ανέβει η εταιρεία Ύδνον από τη Χαλανδρίτσα Αχαΐας με τη δημιουργία ενός νέου εργαστηρίου στο οποίο θα παράγει περισσότερα προϊόντα με βάση την τρούφα, στην οποία και ειδικεύεται. Μιλώντας στο FOODReporter, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Δημόπουλος, αποκάλυψε πως έχει ήδη αγοραστεί το ακίνητο στο οποίο θα κατασκευαστεί το εργαστήριο και δρομολογείται η υλοποίησή του.

Η Ύδνον παράγει ήδη μία ποικιλία από προϊόντα με βάση την ακριβοθώρητη τρούφα, όπως πατέ ελιάς με τρούφα, μέλι με τρούφα, λάδι λευκής τρούφας και κρέμα λευκής τρούφας. Τα προϊόντα αυτά πωλούνται τόσο στην Ελλάδα, κυρίως σε καταστήματα delicatessen, όσο και στο εξωτερικό, και ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η Ύδνον συνεργάζεται με μία εταιρεία Ελλήνων που εισάγει ελληνικά προϊόντα. Όμως στις ΗΠΑ υπάρχει ζήτηση και για άλλα προϊόντα που περιέχουν τρούφα, όπως σάλτσες ντομάτας, τα οποία επί του παρόντος η Ύδνον δεν παράγει. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα δημιουργήσει το νέο της εργαστήριο, ώστε να μπορεί να επεκτείνει την γκάμα της.

Ο κ. Δημόπουλος στάθηκε στο γεγονός ότι και στην Ελλάδα το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει και εκτιμά την τρούφα, κάτι το οποίο αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στις τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής, οι οποίες «εκπαίδευσαν» τους καταναλωτές, μαθαίνοντάς τους την τρούφα. Ένα μανιτάρι που η Ύδνον καλλιεργεί σε έξι στρέμματα στην Αχαΐα, με τρία ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά που «ξετρυπώνουν» το πολύτιμο μανιτάρι. Η παραγωγή σε ποσότητα ανάλογα με τη χρονιά μπορεί να φτάσει και τα 50 ή τα 100 κιλά, ή να περιοριστεί σε 10 κιλά. Όμως το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η καλλιέργεια τρούφας είναι το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες καλλιέργειες ανά τον κόσμο: η κλιματική αλλαγή.

«Ο καιρός μας τα έχει κάνει μαντάρα, και γίνεται όλο και χειρότερο. Χάνουμε τον χειμώνα και τις βροχές, που τις χρειαζόμαστε. Στην Πελοπόννησο, πιο νότια, έχει ήδη αρχίσει η ερημοποίηση», επεσήμανε ο κ. Δημόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Spinos Coffee: Στο +10% ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της

Το καλαματιανό micro roastery Spinos Coffee παρουσίασε τα προϊόντα του στη φετινή Έξποτροφ, από τις 3 έως τις 5 Φεβρουαρίου 2024. Συγκεκριμένα, προμηθεύεται και ψήνει εκλεκτούς κόκκους καφέ από όλο τον κόσμο, με μακρά ιστορία από το 1925.

Ο ελληνικός καφές Σπίνου είναι το πρώτο προϊόν της επιχείρησης και σύμφωνα με το Γιώργο Σπίνο, ιδιοκτήτη του Spinos Coffee, συνεχίζει να είναι το best – seller της μέχρι και σήμερα. Το 2017, το micro roastery αποφάσισε να πειραματιστεί με διαφορετικές ποικιλίες καφέ και τεχνικές καβουρδίσματος, ώστε να δημιουργηθούν νέα εξωτικά μείγματα και να τα διαθέσει στην αγορά της μικρής λιανικής.

Η τεχνογνωσία στην ανάμειξη και το ψήσιμο διαπιστώνεται πλήρως μέσω των μιγμάτων Key Largo. Ο κ. Σπίνος ανέφερε στο FOODReporter: «Η επιχείρηση μας προσπαθεί να αναπτυχθεί με νέους κωδικούς και νέα προϊόντα», ενώ θεωρείται σχετικά νέος κωδικός το We Roast Decaf (για ελληνικό, εσπρέσο, μόκα, V60 και γαλλικό καφέ). Αξίζει να σημειώσουμε ότι, κάθε χρονιά, η Spinos Coffee σημειώνει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 10%, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Στην αγορά της Καλαμάτας είμαστε καλά τοποθετημένοι, σε ένα μεγάλο αριθμό σημείων, ενώ διαθέτουμε τα προϊόντα μας και στην Αθήνα κατά τόπους, σε διάφορα σημεία», προσέθεσε ο Γιώργος Σπίνος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter