Nespresso: Νέο κανάλι πωλήσεων από τη συνεργασία με BoxNow και Skroutz για κάψουλες σε lockers

Δυναμική άνοδο μεριδίου στις πωλήσεις με παράδοση σε σταθερούς χώρους δεμάτων (lockers) παρατηρούνται μέσω e-commerce για τις κάψουλες Nespresso, σύμφωνα με τον Γιώργο Κόκκαλη, Head of Customer Care and Services της εταιρείας για την ανατολική Ευρώπη: «Έχουμε ξεκινήσει συνεργασία μετά τα μέσα Νοεμβρίου με BoxNow και Skroutz Last Mile και το ποσοστό πελατών που επιλέγουν παράδοση μέσω lockers στην παραγγελία τους ξεπερνά ήδη το 10%», δήλωσε στο FOODReporter. Η επιλογή παράδοσης σε lockers έχει ενταχθεί στο υπάρχον λογισμικό της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγοράς, αμέσως πριν την πληρωμή.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nespresso Ελλάς ΑΕ, Αντώνης Αυγερόπουλος, παραδέχτηκε ότι το νεαρό κοινό φαίνεται να πραγματοποιεί τις αγορές του σε μεγαλύτερο ποσοστό μέσω e-commerce. Πρόσθεσε ακόμη ότι η ανάπτυξη της Nespresso σε αξία πωλήσεων ήταν σταθερά διψήφια σε ποσοστά κατά τα έτη -μικρότερου ή μεγαλύτερου- επηρεασμού από την πανδημία του κορωνοϊού (2020, 2021 και 2022) και για το 2023 αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη. Σημείωσε ότι η ανάπτυξη προέρχεται ισόποσα από όλα τα κανάλια (Nespresso boutiques, οργανωμένο λιανεμπόριο, e-commerce), τα οποία συμβάλλουν συνολικά στην αύξηση μεγεθών της εταιρείας. Η ετήσια κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα έχει παραμείνει σταθερή την τελευταία εξαετία στις 4 δισ. κούπες καφέ, που χωρίζονται σε οικιακή κατανάλωση και κατανάλωση εκτός σπιτιού με όλους τους τρόπους.

Βρισκόμαστε στο σημείο όπου η κατανάλωση εκτός σπιτιού έχει πάρει ξανά την ανιούσα και προσεγγίζει την αναλογία του 2019.

Συζητήσεις με BoxNow και Skroutz για τη διαδικασία επιστροφής καψουλών καφέ προς ανακύκλωση
Η Nespresso ΑΕ πρωτοστατεί στην ανακύκλωση καψουλών καφέ, με διαρκώς εξελισσόμενο σύστημα που ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια. Πλέον ακολουθεί το δικό της σύστημα ανακύκλωσης, μέσα και από τις Nespresso Boutiques, στο οποίο επιβεβαιωμένα συμμετέχουν ζωηρά καταναλωτές όλων των ηλικιών, ανακυκλώνοντας ακόμη και κάψουλες ανταγωνιστών. Πλέον, η εταιρεία φανερά εξετάζει την ανακύκλωση καψουλών με αποστολή μέσω Box Now και Skroutz, ως παράλληλη -αντίστροφη- ροή της ήδη υπάρχουσας συνεργασίας. Σε παρόντα χρόνο, εξάλλου, έξι στις δέκα κάψουλες καφέ -όλων των εταιρειών- που καταναλώνονται επανασυλλέγονται. Το 33% του συνόλου κατανάλωσης φθάνει σε πλήρη ανακύκλωση του βασικού υλικού, δηλαδή του αλουμινίου, προς επαναξιοποίηση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποια σούπερ μάρκετ και ποιοι προμηθευτές κυριαρχούν στο αγελαδινό γιαούρτι

Πάνω από το 30% των πωλήσεων αγελαδινού γιαουρτιού (χωρίς γεύσεις) στο οργανωμένο λιανεμπόριο γίνονται στον Σκλαβενίτη, ενώ στην ιδιωτική ετικέτα της ίδιας κατηγορίας κυριαρχεί η Lidl με ποσοστό που ξεπερνά το 40%. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά του αγελαδινού γιαουρτιού χωρίς γεύσεις, την οποία πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντλώντας στοιχεία από έντεκα αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συγκεντρώνουν μερίδιο άνω του 95% του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων.

Ειδικότερα, το σύνολο των πωλήσεων γιαουρτιού από τα σούπερ μάρκετ κατά την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2022 έως την 1η Φεβρουαρίου 2023 ανήλθε σε 133,4 εκατ. ευρώ, με μέση σταθμισμένη τιμή 3,02 ευρώ ανά κιλό. Στο σύνολο των πωλήσεων, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε αξία κατέχει η Σκλαβενίτης (30-40%) και ακολουθούν ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl (10-20%). Μερίδιο αγοράς μεταξύ 5% και 10% κατέχουν My Market και Γαλαξίας, ενώ τα λοιπά σούπερ μάρκετ κατέχουν μερίδιο αγοράς μεταξύ 0-5%.

Με βάση την αξία πωλήσεων στα επώνυμα γιαούρτια, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει και πάλι ο Σκλαβενίτης (30%-40%), και ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος (15%-20%). Όμως με βάση την αξία πωλήσεων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει η Lidl (40%-50%), και ακολουθούν Σκλαβενίτης (20%-30%), ΑΒ Βασιλόπουλος (10%-15%) και My Market (5%-10%).

Πρωτιά για την Κρι Κρι
Όσον αφορά στην «αντίπερα όχθη», αυτήν των προμηθευτών, από τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκύπτει ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις (βάσει αξίας), ανεξαρτήτως αν πρόκειται για επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, κατέχει η εταιρεία Κρι Κρι, και ακολουθεί η Φάγε και τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Μικρό μερίδιο αγοράς, μεταξύ 0-5%, κατέχουν οι εταιρείες FrieslandCampina, Numil, Φάρμα Κουκάκη, ΜΕΒΓΑΛ, Naabtaler, Εβροφάρμα, ΣΕΡΓΑΛ και Στάμου, μεταξύ άλλων. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις (σε αξία) των σούπερ μάρκετ στα επώνυμα προϊόντα κατέχει η Φάγε, και ακολουθούν οι εταιρείες Ελληνικά Γαλακτοκομεία και Κρι Κρι. Σε σχέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μόνο δυο προμηθευτές κατέχουν μερίδιο άνω του 10%:, η Κρι Κρι, που είναι ο σημαντικότερος προμηθευτής με μεγάλη διαφορά ως προς τους υπόλοιπους, και η Κολιός.

Τι έφερε το Καλάθι του Νοικοκυριού
Όσον αφορά στην επίδραση του Καλαθιού του Νοικοκυριού στις τιμές του γιαουρτιού, η μέση σταθμισμένη τιμή των προϊόντων εντός καλαθιού παρέμεινε σχεδόν σταθερή, ενώ η τιμή των προϊόντων εκτός καλαθιού αυξήθηκε κατά 17 λεπτά. Σε γενικές γραμμές, τα σούπερ μάρκετ κρατούν σταθερές τις τιμές των προϊόντων στο Καλάθι του Νοικοκυριού, ειδικά αυτών της ιδιωτικής ετικέτας. Ειδικότερα, κατά την 1η εβδομάδα εφαρμογής του Καλαθιού του Νοικοκυριού, η μέση τιμή για τα προϊόντα εντός καλαθιού διαμορφώθηκε στα 2,19 ευρώ ανά κιλό, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τα προϊόντα εκτός καλαθιού ήταν 3,29 ευρώ ανά κιλό. Η διαφορά αυτή αυξήθηκε κατά 15 λεπτά έως τα τέλη Ιανουαρίου 2023. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το 81% των πωλήσεων προϊόντων εντός καλαθιού σε όγκο προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία εμφανίζουν σταθερά χαμηλότερη τιμή από τα επώνυμα προϊόντα, αν και στο σύνολο των πωλήσεων το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σχετικά μικρότερο.

Ως προς τις προτιμήσεις των καταναλωτών, παρατηρήθηκε μικρή μετατόπιση προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την πρώτη εβδομάδα των παρατηρήσεων οι πωλήσεις (σε όγκο) προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούσαν στο 36,3%, ενώ την 52η εβδομάδα των παρατηρήσεων το ποσοστό αυξήθηκε σε 41,9%. Ειδικά το ποσοστό πωλήσεων (σε όγκο) των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που πωλήθηκε από τα σούπερ μάρκετ και συμμετείχαν στο Καλάθι του Νοικοκυριού κυμάνθηκε από 3,2%-4,5%.

Πάντως, από τα στοιχεία για τη λειτουργία του Καλαθιού του Νοικοκυριού φαίνεται πως το μέτρο δεν επηρέασε σημαντικά τις προτιμήσεις των καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι αλλάζει σε μέλι, μαρμελάδες, χυμούς φρούτων και γάλα

Με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών και την πάταξη της απάτης, ορίστηκαν νέοι κανόνες σχετικά με τη σύνθεση, την ονομασία, την ετικέτα και την παρουσίαση ορισμένων τροφίμων «πρωινού», όπως το μέλι, τις μαρμελάδες, τους χυμούς και το γάλα, από την προσωρινή πολιτική συμφωνία των κρατών – μελών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τη Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2024, σύμφωνα με το European Food Agency.

Υποχρεωτική η αναφορά χώρας προέλευσης για το μέλι
Οι αναθεωρημένες οδηγίες που συμφωνήθηκαν, θα επιφέρουν την υποχρεωτική επισήμανση προέλευσης για το μέλι: οι χώρες προέλευσης στα μείγματα μελιού πρέπει να εμφανίζονται στην ετικέτα με φθίνουσα σειρά των ποσοστών προέλευσης. Τα κράτη – μέλη θα έχουν την ευελιξία να ζητούν ποσοστά για τα 4 μεγαλύτερα μερίδια μόνο εάν αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% του μείγματος. Η Επιτροπή εξουσιοδοτείται να εισαγάγει εναρμονισμένες μεθόδους ανάλυσης για την ανίχνευση νοθείας του μελιού με ζάχαρη και κριτήρια για να διασφαλιστεί ότι το μέλι δεν υπερθερμαίνεται όταν πωλείται στον τελικό καταναλωτή. Σημειώνεται ότι θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα για την παροχή οδηγιών στην Επιτροπή σχετικά με αυτά τα θέματα.

Τρεις νέες κατηγορίες για τους χυμούς φρούτων
Όσον αφορά στους χυμούς φρούτων, θα είναι πλέον διαθέσιμες τρεις νέες κατηγορίες: «χυμός φρούτων μειωμένης ζάχαρης», «χυμός φρούτων μειωμένης ζάχαρης από συμπύκνωμα» και «συμπυκνωμένος χυμός φρούτων μειωμένης ζάχαρης».Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν έναν χυμό που περιέχει τουλάχιστον 30% λιγότερη ζάχαρη. Οι χυμοί φρούτων θα μπορούν να αναγράφουν στις ετικέτες τους ότι «περιέχουν μόνο φυσικά σάκχαρα» για να διευκρινιστεί ότι, σε αντίθεση με τα νέκταρ φρούτων, οι χυμοί φρούτων δεν μπορούν εξ ορισμού να περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα.

Υψηλότερη υποχρεωτική περιεκτικότητα φρούτων στις μαρμελάδες
Γίνεται υποχρεωτική η υψηλότερη περιεκτικότητα φρούτων στις μαρμελάδες. Για τις μαρμελάδες και τις μαρμελάδες εσπεριδοειδών, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον 450 γραμμάρια φρούτων για την παραγωγή 1 κιλού μαρμελάδας και μαρμελάδων εσπεριδοειδών (500 γραμμάρια για υψηλής ποιότητας «έξτρα μαρμελάδα»). Θα βελτιωθεί έτσι η μειωμένη ποιότητα και θα μειώσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη αυτών των προϊόντων για τους καταναλωτές της ΕΕ.

Απλοποιημένη επισήμανση για το γάλα
Μέσα από τις αναθεωρημένες οδηγίες, η επισήμανση για το γάλα απλοποιείται: η διάκριση μεταξύ «εβαπορέ» και «συμπυκνωμένου» γάλακτος θα καταργηθεί. Θα εγκριθεί επίσης το γάλα σε σκόνη χωρίς λακτόζη.

Σημειώνεται ότι η νέα πολιτική συμφωνία υπόκειται πλέον σε επίσημη έγκριση από τους συννομοθέτες. Από την έναρξη ισχύος, 20 ημέρες μετά τη δημοσίευση του οριστικού κειμένου, τα κράτη – μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 18 μήνες για να μεταφέρουν τις νέες διατάξεις στο εθνικό τους δίκαιο και άλλους 6 μήνες πριν από την εφαρμογή τους σε ολόκληρη την ΕΕ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αύξηση πωλήσεων για τέταρτη διαδοχική χρονιά για την Konva

Σε ανοδική τροχιά, με ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων κατά 4,5% κινήθηκε το δωδεκάμηνο του 2023 η Konva ΑΕΒΕ, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία που προέρχονται από την ίδια την εταιρεία. Η Konva γνωρίζει αύξηση πωλήσεων για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Το τελικό αποτέλεσμα καθαρών πωλήσεων άγγιξε το 2023 τα 40 εκατ. ευρώ, όπως αποκάλυψε στο FOODReporter ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Συνοδινός.

Η Konva κατέχει το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής σε όγκο πωλήσεων στην κατηγορία τυποποιημένων ψαρικών (24%), με τα brands Trata και Flokos. Ως leader της κατηγορίας, ο ρυθμός ανάπτυξης της συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στο σύνολο της κατηγορίας.

Όμοια κινήθηκαν και τα μερίδια στην μεγαλύτερη υποκατηγορία των τυποποιημένων ψαρικών, με τον τόνο TRATA να κερδίζει ισόποσα 2,1%, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων, με διαμορφωμένο μερίδιο στο 22% μεσοσταθμικά στο σύνολο του έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνολικές πωλήσεις τόνου το 2023 ήταν σταθερές σε όγκο, αλλά αυξήθηκαν κατά 9% σε αξία πωλήσεων στο σύνολο του λιανεμπορίου, εξαιρουμένης της Lidl, λόγω ανατιμήσεων. Ο τόνος Trata αντίστοιχα ρυθμό ανάπτυξης, κατά 16% σε όγκο και κατά 20% σε αξία.

Μηδενική κερδοφορία το 2023, αισιοδοξία για το 2024
Τα εμβόλιμα χρηματοοικονομικά κόστη, ως αποτέλεσμα της αύξησης επιτοκίων, η διατήρηση υψηλού κόστους πωληθέντων, ως αποτέλεσμα των ακριβών παραγωγών των πρώτων μηνών του περσινού έτους, σε συνδυασμό με την απόφαση της Konva να μην προχωρήσει σε συμπληρωματικές αναπροσαρμογές τιμών, με σεβασμό στο συρρικνωμένο εισόδημα των καταναλωτών λόγω πληθωρισμού, οδήγησαν σε αποτελέσματα χρήσης που αποτυπώνουν μηδενική κερδοφορία για το 2023, ως πρώτη εκτίμηση. Ωστόσο, η σκυτάλη για το 2024 επιφέρει πολύ καλύτερες προοπτικές: Η εταιρεία έχει προβεί στις αναγκαίες κινήσεις και σκοπεύει να προχωρήσει σε σημαντικές εμπορικές παρεμβάσεις με πρώτη την αναδιάρθρωση του προϊοντικού της μείγματος ανά πελάτη. Προχωρά επίσης σε επένδυση ανά πελάτη βάση της συμμετοχής του στην κατηγορία και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές που παρουσιάζει. «Πουθενά στην Ευρώπη δεν είναι δεδομένη η συνεργασία όλων με όλους, όμοια θα πρέπει να ισχύει και στην Ελλάδα, ειδικά όταν οι συνεργασίες δεν είναι αμοιβαία επωφελείς και αυτό λειτουργεί σε βάρος πελατών με υψηλή δυναμική, ανεξαρτήτου μεγέθους», σχολίασε στο FOODReporter ο κ. Συνοδινός.

«Συνεχίζουμε να απορροφούμε τις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοστολογικές πιέσεις και στόχος μας για το 2024 είναι να μην προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις των προϊόντων μας, αλλά να συνεργαστούμε στενά με τους συνεργάτες μας και να δημιουργήσουμε το ιδανικό για όλους τρίπτυχο ανάπτυξης καθαρών πωλήσεων, υγιούς αμοιβαίας κερδοφορίας και ουσιαστικής προωθητικής υποστήριξης, από το οποίο, πέρα από την ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων, θα συνεχίσει να είναι μακροπρόθεσμα κερδισμένος ο καταναλωτής κάθε φορά που εμπιστεύεται τα προϊόντα μας», κατέληξε ο εμπορικός διευθυντής της Konva ΑΕΒΕ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter