Το success story του Mataroa Gin της Ποτοποιίας Μελισσανίδη

Στο 40% ανέβηκε το 2023 το μερίδιο της σειράς Mataroa dry gin στο συνολικό κύκλο εργασιών της Ποτοποιίας Μελισσανίδη (Δ. Μελισσανίδης και Σία ΟΕ), σύμφωνα με όσα δήλωσε στο FOODReporter η συνιδιοκτήτρια, Sales και Marketing Director της εταιρείας, Νόπη Ρωμανίδου.

Η στροφή της εταιρείας προς τα «σκληρά» ποτά έγινε το 2015, μετά από 91 χρόνια απόσταξης ούζου με το φημισμένο brand Αρχοντικό, αμέσως μετά την ανάληψη των ηνίων από την τρίτη γενιά της οικογένειας. Το τσίπουρο με το brand Αρχοντικό ξεκίνησε την πορεία του αρκετά αργότερα από το ούζο, όμως βρίσκεται στη δεύτερη θέση των αποσταγμάτων της εταιρείας σε πωλήσεις, ξεπερνώντας το ούζο, λόγω της διευρυμένης του εμβέλειας.

Το Mataroa dry gin διανέμεται αποκλειστικά από την Beverage World, σε δύο κωδικούς, το Mataroa Mediterranean Gin, λανσαρίσματος 2019, με αλκοόλ 41,5% και δώδεκα διαφορετικά βότανα (δάφνη, ίριδα, γλυκόριζα, αγγελική, φλούδα μανταρινιού, πορτοκαλιού και λεμονιού, μαστίχα Χίου, μούρα άρκευθου, κόλιανδρο, χαμομήλι, λεβάντα) και το ελάχιστα ηπιότερο Matarώa Pink Gin, με αλκοόλ 38%, που έκανε πρεμιέρα το 2020.

Συνεργασίες με βάση τον τουρισμό
Η Ποτοποιία Μελισσανίδη εκτελεί την παραγωγή για το brand της Beverage World, Gin Tower Hill και για το Stray Dog της οικογένειας Λιβανού, διαχειρίστρια της αμερικανικής Livanos Restaurant Group, σε διανομή Granikal. Η εταιρεία στόχευσε και τα σημεία άφιξης τουριστών. Η σειρά Mataroa Gin βρίσκεται σε όλα τα Duty Free Shops των αεροδρομίων, σε αρκετά λιμάνια. Η εταιρεία εξασφάλισε αποκλειστική συμφωνία για παροχή τζιν σε business πελάτες της Aegean Airlines. Στο οργανωμένο λιανεμπόριο, η σειρά έχει τοποθετηθεί μόνο στα 16 καταστήματα Grand Μασούτης.

Εδώ και έναν μήνα «τρέχει» στο οργανωμένο λιανεμπόριο και σε επιλεγμένα σημεία Ho.Re.Ca. της Ιταλίας, βάσει της συμφωνίας με τον ιταλικό όμιλο διανομής και τοποθέτησης ποτών, OnestiGroup. Η σειρά Mataroa βρίσκεται σε σημεία Ho.Re.Ca. περισσότερων από 20 χωρών.

Tο νέο Mataroa Happy
Εντός Φεβρουαρίου, όπως έμαθε το FOODReporter, αναμένεται το λανσάρισμα του τρίτου κωδικού της σειράς: Πρόκειται για το Mataroa Happy Gin, με περιεκτικότητα 11% σε αλκοόλ. Κατατάσσεται στη χαμηλόβαθμη κατηγορία (low-alcohol spirits).

Εκτός από τα 12 βότανα, περιέχει επίσης τη σπάνια νταμιάνα, βότανο που καλλιεργείται στη Λατινική Αμερική και θεωρείται το «next big thing» στη βιομηχανία, μαζί με έλαιο σπόρων φαρμακευτικής κάνναβης. Η Ποτοποιία Μελισσανίδη γίνεται η πρώτη που συνδυάζει νταμιάνα με κάνναβη παγκοσμίως και η πρώτη πανευρωπαϊκά που χρησιμοποιεί εκχύλισμα νταμιάνας σε «σκληρό» ποτό. Η κυρία Ρωμανίδου δήλωσε ότι η εταιρεία αναμένει αύξηση τζίρου κατά 30% το 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Από την Αγγελάκης στην Tsakiris Family o Αντώνης Ρωμανός

Καθήκοντα διευθυντή πωλήσεων Ελλάδος της Tsakiris Family ανέλαβε στα μέσα Ιανουαρίου ο Αντώνης Ρωμανός, στο πλαίσιο της εσωτερικής οργάνωσης που προβλέπει το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της εταιρείας.

Τα καθήκοντά του αφορούν στην υλοποίηση των στόχων ενίσχυσης των πωλήσεων της εταιρείας με την οργάνωση του τμήματος πωλήσεων, αλλά και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των στόχων πωλήσεων πανελλαδικά.

Ο Αντώνης Ρωμανός είναι έμπειρο στέλεχος της αγοράς στον κλάδο τον FMCGs, και μετακινήθηκε από την αντίστοιχη θέση της εταιρείας Αγγελάκης Πτηνοτροφική ΑΕ. Κατέχει Πτυχίο στη Στατιστική και Χρηματοοικονομικά- Αναλογιστικά Μαθηματικά καθώς και Master in Business Administration- General (M.B.A) από το University of Derby (UK).

«Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμαστε τον Αντώνη Ρωμανό στην οικογένεια Τσακίρη. Στόχος μας είναι να πάμε την εταιρεία ακόμη πιο ψηλά, με την υποστήριξη και την εμπειρία στελεχών όπως ο κύριος Ρωμανός», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παύλος Τσακίρης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων: Σύμβαση με Ταμείο Ανάκαμψης και Eurobank για επένδυση ύψους 62,8 εκατ. ευρώ

Τη χρηματοδότηση επένδυσης ύψους 62,8 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων μέσω της Eurobank και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).
Η εταιρεία υλοποιεί επένδυση που εμπίπτει στην κατηγορία του ψηφιακού μετασχηματισμού. Από τον παραπάνω προϋπολογισμό, τα 50,3 εκατ. ευρώ αφορούν τους δύο χρηματοδοτικούς φορείς:

Οι πόροι του ΤΑΑ καλύπτουν τα 50% της συνολικής επένδυσης, ήτοι 31,4 εκατ. ευρώ και η Eurobank παρέχει δάνειο ύψους 18,8% για το 30%. Το υπόλοιπο 20% θα καλυφθεί μέσω ιδίας συμμετοχής της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων. Το επενδυτικό πλάνο, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0» με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU, περιλαμβάνει 79 υποέργα εκσυγχρονισμού συνολικού προϋπολογισμού €62,828,486.22, τα οποία θα υλοποιηθούν στα τρία εργοστάσια της εταιρείας εντός της Περιφέρειας Ιωαννίνων, καθώς και υποστηρικτικά έργα για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και την εξοικονόμηση ενεργειακού κόστους.

Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου περιλαμβάνει χρήση πρωτοποριακών αναδυόμενων τεχνολογιών για τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση της αλυσίδας αξίας της εταιρείας. Για την υπογραφή της σύμβασης, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση προχθές Δευτέρα, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, του διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του ΤΑΑ, Ορέστη Καβαλάκη, του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου της Eurobank, Κωνσταντίνου Βασιλείου και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ΑΕ, Πέτρου Σεπετά.

Έμπρακτη υποστήριξη «σε ανάπτυξη, βιωσιμότητα, καινοτομία»
«Η δανειακή σύμβαση εξασφαλίζει χρηματοδότηση μιας επένδυσης που έχει σημαντικές διαστάσεις, καθώς στοχεύει στον εκσυγχρονισμό μια παραγωγικής επιχείρησης με εξαγωγικό προσανατολισμό και θα υλοποιηθεί στα εργοστάσια της που βρίσκονται στην περιφέρεια της χώρας μας, στην Ήπειρο. Το ΤΑΑ, μέσα από το δανειακό του πρόγραμμα, κινητοποιεί επενδύσεις που επικεντρώνονται στην τεχνολογία και τη βιωσιμότητα, στηρίζοντας την αναπτυξιακή προοπτική των ελληνικών επιχειρήσεων», επεσήμανε ο κ. Καβαλάκης.

«Η επένδυση διευρύνει ακόμα περισσότερο την ηγετική θέση της εταιρείας στην αγορά και αποτυπώνει το διαχρονικό όραμα μίας αμιγώς οικογενειακής ελληνικής επιχείρησης. Στην Eurobank αποτελεί βασική επιδίωξή μας η έμπρακτη υποστήριξη επιχειρήσεων που με συνέπεια έχουν το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, σε ανάπτυξη, βιωσιμότητα, καινοτομία», τόνισε ο κ. Βασιλείου. «Εξελισσόμαστε και επενδύουμε στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού κόστους, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ψηφιοποίηση της λειτουργίας μας, επενδύοντας σε ποιοτικά παραγόμενα προϊόντα, στις αρχές και τις αξίες μας, στους ανθρώπους μας, στην Ήπειρο, στην Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Σεπετάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η… γυμνή αλήθεια της Sprite: Ένα «πράσινο» πείραμα

Σε πιλοτικό λανσάρισμα μίας νέας, διαφορετικής φιάλης Sprite των 500 ml προχωρά η Coca-Cola στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ιδιαιτερότητα της νέας συσκευασίας είναι ότι δεν έχει καμία ετικέτα: το λογότυπο της Sprite είναι χαραγμένο πάνω στη συσκευασία, όπως και οι διατροφικές και άλλες πληροφορίες που κανονικά τυπώνονται στην ετικέτα του αναψυκτικού.

Σκοπός του πειράματος αυτού είναι να διευκολυνθεί η ανακύκλωση των φιαλών της Sprite – αν και οι ετικέτες είναι επίσης ανακυκλώσιμες, ο διαχωρισμός τους από τη φιάλη είναι μια επιπλέον διαδικασία που παίρνει χρόνο, ενώ η κατάργησή τους σημαίνει και μικρότερη συνολική χρήση υλικών συσκευασίας. Όπως σχολίασε ο Dusan Stojankic, VP Franchise Operations, GB&I της Coca-Cola Great Britain, επιδίωξη της εταιρείας είναι να δημιουργήσει ένα μέλλον στο οποίο οι πλαστικές συσκευασίες αναψυκτικών θα έχουν πάντα πάνω από μία ζωή.

Τι γίνεται όμως με τις χρήσιμες πληροφορίες που αναγράφονται στις ετικέτες; «Οι ετικέτες περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τους καταναλωτές, όμως με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορούμε τώρα να δοκιμάσουμε άλλους τρόπους για να μοιραστούμε αυτές τις πληροφορίες, περιορίζοντας παράλληλα την ποσότητα υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούμε. Η κατάργηση της ετικέτας μπορεί να μοιάζει με ένα μικρό βήμα, όμως είναι ένας από τους αρκετούς τρόπους που εξερευνάμε για να κάνουμε την ανακύκλωση ευκολότερη, να ελαχιστοποιήσουμε τα απόβλητα και να ελαχιστοποιήσουμε την επίπτωση των συσκευασιών μας στο περιβάλλον», εξήγησε ο ίδιος.

Οι «γυμνές» συσκευασίες της Sprite θα είναι διαθέσιμες σε επιλεγμένα καταστήματα της Tesco έως τον Μάρτιο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter