Konva: Σε τόνο και τονοσαλάτα και με το brand Flokos

Συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη η Konva ΑΕΒΕ και λανσάρει επώνυμα προϊόντα ανταγωνιστικής τιμής («Every day low price») στις κατηγορίες του τόνου και της τονοσαλάτας, όπως πληροφορήθηκε αποκλειστικά το FOODReporter.

«Ως ο εγχώριος και ουσιαστικός leader, που έχει ανάγκη η κατηγορία τυποποιημένων ψαρικών, επενδύουμε ισχυρά σε έρευνα, ανάπτυξη και στην πραγματική καινοτομία, που καλύπτει νέες ανάγκες και εκμεταλλεύεται αποδοτικά τα ράφια του λιανεμπορίου προσελκύοντας νέους καταναλωτές. Όταν εκείνοι μένουν πιστοί στην κατηγορία, συμβάλλουν στη διεύρυνση της, κάτι που καρπώνονται και τα υπόλοιπα brands», δήλωσε στο FOODReporter ο εμπορικός διευθυντής της Konva ΑΕΒΕ, Δημήτρης Συνοδινός.

H Konva εισάγει, εντός του μηνός Φεβρουαρίου, το brand Flokos στην κατηγορία τόνου και τονοσαλάτας με τη φιλοσοφία της ανταγωνιστικής τιμής: «Χαμηλή τιμή κάθε μέρα» («Every day low price»). Γιατί όμως προχώρησε σε αυτή την απόφαση;

Η «ακτινογραφία» νέων και έμπειρων καταναλωτών στην υποκατηγορία τυποποιημένων ψαρικών
Όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, εντός του 2023, η Konva πραγματοποίησε εκτεταμένη ποιοτική ερεύνα επάνω στο «Δέντρο απόφασης κατηγορίας» για την αντίστοιχη υποκατηγορία ενδιαφέροντος, σε συνεργασία με την εταιρεία Alternative. Προέκυψαν πολύ χρήσιμα ευρήματα: Ο καταναλωτής τυποποιημένων ψαρικών διατηρεί ισχυρή εμπιστοσύνη στα επώνυμα προϊόντα σε σχέση με άλλες κατηγορίες, στων οποίων την αγορά όμως δεν θα στραφεί αν δεν τα βρει σε προωθητικές ενέργειες. Δεν θα επιλέξει εναλλακτικά προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Ο τακτικός καταναλωτής και της ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί «heavy user». Ωστόσο, προκύπτει ότι συχνά δεν αισθάνεται συνήθως επιβράβευση από την private label επιλογή του, προχωρά όμως σε συχνή αγορά επειδή είναι πιο συμβατή με το εισόδημα του. «Αναγνώσαμε το κενό στην κατηγορία. Έρχεται λοιπόν να το καλύψει ολιστικά η εντελώς νέα προϊοντική πρόταση Flokos, η οποία υπόσχεται “καμία χαμένη πώληση τόνου ή τονοσαλάτας”. Τα εμπορικά κίνητρα για το λιανεμπόριο θα είναι πολύ σημαντικότερα από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της κατηγορίας, επειδή εκείνα, όσο μεγαλώνουν σε όγκο, εξελίσσονται σε απειλή για την κερδοφορία των αλυσίδων, λόγω των κοστολογικών αυξήσεων της πρώτης ύλης», εξήγησε ο κ. Συνοδινός.

Κωδικοί έτοιμων γευμάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη
Επιπλέον, η προϊοντική προσθήκη των Trata high protein meals αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας: Πρόκειται για έτοιμα γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (23 γραμμάρια), τα οποία, ενώ εσχάτως δεσπόζουν σε κάθε προϊοντική κατηγορία, απουσίαζαν από τα τοξοειδή προϊόντα, τα οποία είναι κατεξοχήν πρωτεϊνούχα.

«Πρόκειται για την αρχή σειράς λανσαρισμάτων που θα αιφνιδιάσουν ευχάριστα το λιανεμπόριο και τους καταναλωτές. Υπόσχονται ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων και περεταίρω ενίσχυσης της κατηγορίας. Ξεκινάμε το 2024 με πολύ υψηλούς στόχους σε προϊοντικό επίπεδο. Έχουμε χαρτογραφήσει πλήρως τις ανάγκες του κάθε λιανέμπορου και λειτουργούμε εστιασμένα στον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Στόχος μας δεν είναι να λανσάρουμε κωδικούς για να διατηρούμε θέσεις στα ράφια, αλλά να δημιουργούμε το “αύριο” της κατηγορίας, μέσα από βιώσιμους κωδικούς που προσφέρουν πραγματική υπεραξία στο ράφι και δεν δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές», συνέχισε τη σκέψη του ο κ. Συνοδινός.

Κάλεσμα στους λιανέμπορους από την Konva να εκμεταλλευτούν την υπεραξία
Σε ευρύτερο επίπεδο, η έρευνα περί του «Δέντρου απόφασης κατηγορίας» εξήγαγε σημαντικά στοιχεία για το πλανόγραμμα των λιανεμπόρων στα τυποποιημένα ψαρικά, όπως, άλλωστε, εκτίμησε ο εμπορικός διευθυντής της Konva ΑΕΒΕ. «Η πλειοψηφία των λιανεμπόρων δείχνει να μην εκμεταλλεύεται τη δυναμική και τις ευκαιρίες της κατηγορίας, γεγονός που επιφέρει αντίστοιχα σημαντικές απώλειες σε πωλήσεις και κερδοφορία. Το ιδανικό πλανόγραμμα κατηγορίας θα είναι το επόμενο “big thing” που θα απασχολήσει σύντομα τον σύγχρονο λιανέμπορο. Ως Konva, έχουμε την τεχνογνωσία να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, ώστε μέσα από τη σωστή τοποθέτηση των προϊόντων να μετατρέψουν την απειλή της μειωμένης κατανάλωσης σε ευκαιρία για τις αίθουσες τους», συμπλήρωσε ο κ. Συνοδινός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φυτικά ροφήματα και γάλα: Μπορούν να μπουν στο ίδιο «καλάθι»;

Πιο διαδραστικό από ποτέ ήταν το 3ο Dairy Conference, powered by MIK3, που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία σε πολλά σημεία του συνεδρίου να πάρουν το λόγο και να τοποθετηθούν, σχολιάζοντας τις ομιλίες και τις παρουσιάσεις και εκφράζοντας τις δικές τους απόψεις και ανησυχίες σχετικά με το παρόν και το μέλλον της γαλακτοβιομηχανίας. Ένα από τα σημεία που είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν η συζήτηση που άνοιξε σχετικά με τη συμπερίληψη των φυτικών ροφημάτων στο ίδιο «καλάθι» με το γάλα, όταν πρόκειται για έρευνες που αφορούν στα γαλακτοκομικά, όπως αυτές που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του συνεδρίου και για τις οποίες διαβάσατε στο χθεσινό τεύχος του FOODReporter.

«Είναι άλλο προϊόν»
Το θέμα αυτό σχολίασε ο Θεόφιλος Μασούρας, καθηγητής Γαλακτοκομίας στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Να τελειώνουμε με αυτό το “φυτικό ρόφημα”, τουλάχιστον σε συναντήσεις που είμαστε όλοι γνώστες του θέματος. Είναι ένα άλλο προϊόν. Στο χρώμα μοιάζει. Γιατί να το βάζουμε δίπλα στο γάλα; Μπορεί να είναι πολύ, πολύ καλύτερο, άριστο. Αλλά δεν είναι το γάλα. Θα πρέπει εδώ τουλάχιστον να μιλάμε με μία κοινή γλώσσα. Αν εμείς επιτρέπουμε να βρίσκεται οποιοδήποτε ρόφημα δίπλα στο γάλα, ήδη αυτοακυρωνόμαστε», σημείωσε.

Παρεμβαίνοντας, ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ Χρήστος Αποστολόπουλος επεσήμανε: «Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές αυτό το θέμα και είναι δυστυχώς ένα από τα σημαντικά που έχει πλήξει τον κλάδο. Σαν ΣΕΒΓΑΠ έχουμε κάνει οτιδήποτε γίνεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε κάνει τέσσερις προσφυγές στον ΕΦΕΤ, και επειδή δεν ικανοποιηθήκαμε από τις αντιδράσεις του ΕΦΕΤ, με την έννοια ότι συνεχίζονται αυτές οι παρουσίες των φυτικών ως γαλάτων, έχω προσφύγει εγώ προσωπικά, έχω δει την πρόεδρο της Επιτροπής Διαφάνειας και έχει κάνει πρόσφατα επικοινωνία με τον ΕΦΕΤ για να διορθωθεί η κατάσταση».

Μία διαφορετική άποψη
Μία άλλη οπτική έδωσε η Σωτηρούλα Σωτηρίου από την κυπριακή εταιρεία Χαραλαμπίδης Κρίστης, η οποία παρατήρησε: «Συμφωνούμε απόλυτα με το ότι πρέπει να διαχωρίζεται η λέξη γάλα από το ρόφημα. Δεν υπάρχει φυτικό γάλα, είναι φυτικό ρόφημα. Όμως αναπόφευκτα, από τη στιγμή που ο καταναλωτής αγοράζει το προϊόν αντί για γάλα, γιατί δε θεωρώ ότι ένας καταναλωτής πίνει και γάλα και φυτικό ρόφημα, στις έρευνες πρέπει να συμπεριλαμβάνεται δυστυχώς.

Καταλαβαίνω απόλυτα τι λέτε, αλλά συνήθως δεν θα πιει και γάλα, και αμύγδαλο, και καρύδα. Για σκοπούς έρευνας θεωρώ ότι σωστά εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία. Μας ενοχλεί κι εμάς, γιατί είμαστε αμιγώς γαλακτοκομική εταιρεία, αλλά βγάζουμε έναν μπούσουλα τουλάχιστον».

Από την πλευρά του, ο Χάρης Λαλάτσης της Ierax Analytics, που στην παρουσίασή του είχε αναφερθεί στα φυτικά ροφήματα με τον όρο «φυτικό γάλα», διευκρίνισε: «Η έρευνα καταναλωτών ρωτά τον καταναλωτή ακριβώς την έννοια την οποία ξέρει, όχι την επιστημονικά σωστή, με την οποία συμφωνώ απολύτως. Αν λέγαμε “φυτικά ροφήματα”, ο καταναλωτής δεν θα καταλάβαινε τίποτα, θα φαινόταν το μισό ποσοστό και θα σας έλεγα ψέματα. Οπότε συμφωνώ απολύτως, αλλά επειδή εμένα δε μου αρέσουν οι θεωρίες να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή, γιατί ο καταναλωτής δεν θα καταλάβει τίποτα, προτείνω να βρούμε έναν τρόπο να καταλάβουν τη διαφορά η κυρία Σούλα και ο κύριος Αντώνης που παίρνουν τα προϊόντα σας και τα πληρώνουν. Αλλά μην έχετε ελπίδες ότι είναι επιστήμονες και ότι γνωρίζουν όσα ξέρετε εσείς. Να είμαστε ρεαλιστές».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οξεία διαμάχη παραγωγών – βιομηχανίας για την κατοχύρωση του ελληνικού γιαουρτιού

Πώς θα κερδίσουμε την κατοχύρωση του ελληνικού γιαουρτιού; Το θέμα που «καίει» όλες τις πλευρές της γαλακτοκομίας συζητήθηκε στο τρίτο Dairy Conference που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events, powered by MIK3, υπό την αιγίδα του ΣΕΒΓΑΠ.

Και πώς να μην «καίει» το ζήτημα όταν ο ευρωπαϊκός ετήσιος τζίρος στο στραγγιστό και συμπυκνωμένο γιαούρτι είναι 7,8 δισ. ευρώ και το ελληνικό μερίδιο σε κέρδη μόλις 0,1%. Σε 36 δισ. ευρώ υπολογίζεται ο συνολικός κύκλος εργασιών της κατηγορίας των γαλακτοκομικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και από αυτά, μόνο 2,2 δισ. ευρώ αφορούν πωλήσεις εντός Ελλάδας.

Μεταξύ παραγωγών και βιομηχανίας αποκαλύφθηκε ότι επικρατεί για την ώρα οξεία διαμάχη, επειδή ακριβώς αμφότερες οι πλευρές βλέπουν την ευκαιρία. Η πρόταση του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Χρήστου Αποστολόπουλου έχει το πλεονέκτημα της απλότητας του επιχειρήματος: Το ελληνικό γιαούρτι, όπως πρέπει να καθιερωθεί στην ΕΕ, δηλώνει προέλευση παραγωγής, όχι συνταγή. Κατά τον κ. Αποστολόπουλο, «το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι δεν έχει συγκεκριμένη συνταγή. Επίσης, δεν μπορεί να κατοχυρωθεί ως ΠΟΠ επειδή δεν έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ούτε ιστορική καταγωγή». Ο ΣΕΒΓΑΠ ανέθεσε την κατάρτιση φακέλου προς την ΕΕ για τη φράση «ελληνικό γιαούρτι» σε επιτροπή με επικεφαλής τον καθηγητή γαλακτοκομίας του Τμήματος Επιστήμης, Τροφίμων και Διατροφής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόφιλο Μασούρα.

Οι σκέψεις κατοχύρωσης ως ΠΓΕ ή ως ΠΟΠ
Η πρόταση των παραγωγών, όπως εκφράστηκε στο Dairy Conference από τον Τεχνικό Σύμβουλο του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ), Θωμά Μόσχο, είναι ότι «εφόσον ελληνικό γιαούρτι σημαίνει καταγωγή και προέλευση, ελληνική πρέπει να είναι και η πρώτη ύλη, άρα πρέπει να παράγεται αμιγώς από ελληνικό γάλα». Παρότι τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) δεν απαιτούν η πρώτη ύλη να προέρχεται από τον ίδιο τόπο με τον τόπο παρασκευής του προϊόντος, ο ΣΕΚ τίθεται υπέρ της πρότασης να αποπειραθεί η Ελλάδα να κατοχυρώσει το ελληνικό γιαούρτι ως ΠΓΕ.

Ο κ. Αποστολόπουλος επιχειρηματολόγησε «ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στην απόσυρση της πλειονότητας των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού, διότι οι περισσότερες εταιρείες που κρατούν ψηλά τις εξαγωγές, θα έπρεπε εν μία νυκτί να αλλάξουν ονομασία, καθώς δεν θα μπορούσαν πια να ονομάζονται “ελληνικό γιαούρτι”, επειδή για την ώρα δεν το παράγουν με ελληνικό γάλα».

Στο περιθώριο του Dairy Conference, άλλωστε, άλλες πηγές παραγωγών κτηνοτρόφων τόνισαν ότι «η βιομηχανία θα είχε ζήτημα και με τη μέθοδο παραγωγής αν γινόταν η απόπειρα να κατοχυρωθεί στην ΕΕ το ελληνικό γιαούρτι ως ΠΟΠ, με συνταγή, επειδή ακριβώς έχουν πάψει να στραγγίζουν φυσικά το στραγγιστό γιαούρτι και χρησιμοποιούν εναλλακτικά συμπυκνωμένο γάλα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Dakry Olive: Στο +72% ο τζίρος το 2023 – Λανσάρισμα 12 νέων κωδικών μέχρι το τέλος του 2024

Έπειτα από το ταξίδι στη Σουηδία και την παρουσία της στην έκθεση Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair 2023, η µεσσηνιακή οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής ελαιολάδου και µελιού, Dakry Olive, κατάφερε να κάνει το πρώτο της εξαγωγικό άνοιγµα και στη σουηδική αγορά, επισυνάπτοντας συµφωνίες µε δύο ατοµικές τοπικές επιχειρήσεις. Ο Ιωάννης Κρυφός, συνιδρυτής και διευθύνων σύµβουλος της Dakry Olive, συνοµιλώντας µε το FOODReporter, ανέφερε ότι το 2023 έκλεισε µε θετικό πρόσηµο για τη νεοσυσταθείσα επιχείρηση, ενώ µέσα στην προηγούµενη χρονιά, πραγµατοποιήθηκε µια επιπλέον ανάπτυξη µετοχικού κεφαλαίου.

Σαουδική Αραβία και Σκανδιναβία: Αγορές-στόχοι πενταετίας
«Συνολικά, αποκτήσαµε τέσσερις νέους πελάτες σε εξαγωγικό πλαίσιο, ενώ βρισκόµαστε στο +72% του τζίρου από πέρσι. Το 2023 ήταν µια καλή χρονιά για εµάς, αν και προφανώς, στα τέλη του 2023, ξεκινήσαµε να αντιµετωπίζουµε όλοι µας το ζήτηµα της υψηλής τιµής το ελαιόλαδου» υπογράµµισε ο κ. Κρυφός στο FOODReporter. Ο ίδιος σχολίασε σχετικά µε τις τιµές του ελαιολάδου ότι πλέον είναι αποτρεπτικές σε µεγάλο βαθµό για τους αγοραστές. Όσον αφορά στις αγορές – στόχους της, σε βάθος πενταετίας, η επιχείρηση θα στραφεί προς Σαουδική Αραβία και Σκανδιναβία, ενώ επιδιώκει να επεκτείνει τις εξαγωγές της σε Ρουµανία και Πολωνία.

Οι επιπτώσεις του “salad oil” στην κατανάλωση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου
Ο Ιωάννης Κρυφός επεσήµανε ότι η κατάσταση δυσχεραίνεται µε την έντονη παρουσία και κατανάλωση του γνωστού “salad oil” (µείξη ελαιολάδου µε ηλιέλαιο), του οποίου τα διατροφικά στοιχεία δεν συγκρίνονται σε σχέση µε εκείνα του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, αλλά προτιµάται λόγω της µειωµένης τιµής.

«Ειδικά ο κόσµος στο εξωτερικό, σε ένα πολύ µεγάλο βαθµό δεν ξέρει τη διαφορά του salad oil που θα του παρουσιάσουν συγκριτικά µε το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Αντίθετα, δεν µπορείς να βρεις ελληνικό νοικοκυριό το οποίο δεν έχει εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Μπορεί να υπάρχει ενηµέρωση των άλλων λαών πάνω στο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, αλλά δεν έχει γίνει ακόµη τρόπος ζωής τους όπως εδώ στην Ελλάδα» προσέθεσε ο ίδιος. Κάνοντας µια πρόβλεψη επί του ζητήµατος, ο Ιωάννης Κρυφός ανέφερε ότι στα επόµενα χρόνια, δύσκολα θα κατέβει η τιµή του ελαιολάδου στα αρχικά επίπεδα, ενώ θεωρεί ότι θα σταθεροποιηθεί η τιµή του ελαιολάδου γύρω στα 7 ευρώ το κιλό, ενώ θα βρίσκονται στα 9 ευρώ τα βιολογικά, πολυφαινολικά ελαιόλαδα.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης του Ιωάννη Κρυφού µε το FOODReporter στην έκθεση Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair, ο ίδιος είχε µοιραστεί ότι η αγορά θα δει νέα λανσαρίσµατα προϊόντων από τη Dakry Olive µέσα στο 2024. Όπερ και εγένετο: µέσα στο πρώτο τρίµηνο του 2024, η επιχείρηση προχωρά σε νέα λανσαρίσµατα, εµπλουτίζοντας το κωδικολόγιο της µε βασιλικό πολτό και νωπή γύρη, ενώ παράλληλα θα συµπληρώσει στη φαρέτρα της ένα νέο µέλι – ελιξίριο υγείας, το οποίο θα είναι βιταµινούχο µε ενισχυµένο σίδηρο. «Μέσα στο 2024, θα λανσάρουµε περίπου 12 κωδικούς» δήλωσε ο ίδιος στο FOODReporter. Αναφορικά, η οικογενειακή επιχείρηση Dakry Olive ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στα µέσα του 2022, ενώ εξάγει τα προϊόντα της στις εξής αγορές: Ρουµανία, Πολωνία, Αγγλία, Γαλλία, Κίνα και Σουηδία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter