Πίτσιας ΑΕ: Τζίρος άνω των 40 εκατ. ευρώ το 2023, δικαιώθηκαν οι επενδύσεις σε μαναβική και κρεοπωλεία

Ξεπέρασε τα 40 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Πίτσιας ΑΕ το 2023, σε «μια πολύ καλή και υγιή χρονιά για την εταιρεία», όπως παραδέχτηκε στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Κωνσταντίνος Πίτσιας. Σύμφωνα με τον κ. Πίτσια, η χρονιά που έκλεισε θα εμφανίσει υψηλότερες κερδοφορίες συγκριτικά με το 2022, όταν ο κύκλος εργασιών είχε φτάσει στα 30,5 εκατ. ευρώ (+31,15%). Η αύξηση οφείλεται και στα νέα καταστήματα που άνοιξε πέρσι η Πίτσιας ΑΕ. Αφορούσαν επανεγκαινιάσεις παλαιών καταστημάτων της αλυσίδας Αρβανιτίδης και αποκτήθηκαν σε πλειστηριασμούς. Εξαιτίας τους, αυξήθηκε και ο συνολικός όγκος πωλήσεων της αλυσίδας, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε πληθωριστικό περιβάλλον για χρονική περίοδο άνω του δωδεκαμήνου. Ο στόχος τζίρου για το 2024 βρίσκεται μεταξύ 45 και 46 εκατ. ευρώ. Η Πίτσιας ΑΕ αριθμεί πλέον δίκτυο 36 καταστημάτων. Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου αναμένονται τελικά τα εγκαίνια του 37ου καταστήματος, στη Χρυσούπολη Καβάλας. Το μεταγενέστερο άνοιγμά του οφείλεται στην καθυστερημένη μεταβίβαση κατοχής του καταστήματος μετά τον πλειστηριασμό.

Στο 15% κατά μέσο όρο η άνοδος τζίρου των παλαιών καταστημάτων
Η Πίτσιας ΑΕ εμφάνισε ισχυρή άνοδο αξίας πωλήσεων, κατά μέσο όρο στο 15%, στα 27 παλαιότερα καταστήματα του δικτύου. Τα σούπερ μάρκετ Πίτσιας δίνουν προτεραιότητα στα branded προϊόντα στο μείγμα των προσφερόμενων επιλογών αγοράς, αλλά κερδίζουν και το στοίχημα υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης επικέντρωσης στις πωλήσεις μαναβικής και κρέατος, που έθεσε προσωπικά ο Κωνσταντίνος Πίτσιας:

Η μαναβική εμφάνισε αύξηση συμμετοχής στον ετήσιο τζίρο κατά 1,6%, την υψηλότερη μεταξύ των επιμέρους υποκατηγοριών. «Εμμένουμε σε φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα. Μέρος των προσφερόμενων επί ζυγίω προϊόντων προέρχονται από τα ιδιόκτητα κτήματα που αναπτύξαμε και εξελίξαμε με τη μέθοδο της υδροπονίας», εξήγησε ο κ. Πίτσιας. Στα εσωτερικά κρεοπωλεία, προστέθηκε εξειδικευμένο προσωπικό, με εμπειρία και γνώση στην κοπή κρέατος. Ταυτόχρονα, «η εταιρεία επένδυσε στην ποιότητα κρέατος ως προς την επιλογή προμηθευτών και αυτό έγινε αντιληπτό από τον καταναλωτή, που ανέβασε τον τζίρο στα κρεοπωλεία μας», αποκάλυψε επίσης ο κ. Πίτσιας. «Πιστεύω ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για ενσωμάτωση των προωθητικών ενεργειών των κωδικών στις αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου θα βοηθήσουν μεσοπρόθεσμα στην αποκλιμάκωση των τιμών», πρόσθεσε ο κ. Πίτσιας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χρηματοδότηση μέσω Ταμείου Ανάκαμψης σε επενδύσεις των Άλμη ΑΒΕΕ, Κτήμα Πόρτο Καρράς και ΕΑΣ Δράμας

Χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εξασφάλισαν εταιρείες και αγροτικοί συνεταιρισμοί για επενδυτικά τους σχέδια, τα οποία με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων Κωνσταντίνου Μπαγινέτας εντάχθηκαν στο υποέργο «Εκσυγχρονισμός του Πρωτογενούς Τομέα» της δράσης «Οικονομικός Μετασχηματισμός του Αγροτικού Τομέα» του Ταμείου Ανάκαμψης. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα εντάσσονται μεταξύ άλλων οι επενδύσεις:

Άλμη ΑΒΕΕ
Το επενδυτικό πλάνο της Άλμη ΑΒΕΕ αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας ειδών διατροφής της εταιρείας στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, εγκεκριμένου προϋπολογισμού 5,19 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,08 εκατ. ευρώ (ποσοστό 40%) θα καλυφθούν από δημόσια δαπάνη. Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (2,12 εκατ. ευρώ) και στην κατασκευή και εκσυγχρονισμό ακινήτων (1,95 εκατ. ευρώ). Περιλαμβάνεται επίσης επένδυση 360.000 ευρώ για παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ.

Κτήμα Πόρτο Καρράς
Το επενδυτικό πλάνο της Κτήμα Πόρτο Καρράς ΑΕ αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων οινοποιείου της εταιρείας στη Σιθωνία Χαλκιδικής, εγκεκριμένου προϋπολογισμού 3,56 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,43 εκατ. ευρώ (ποσοστό 40%) θα καλυφθούν από δημόσια δαπάνη. Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (1,67 εκατ. ευρώ) και στην κατασκευή και εκσυγχρονισμό ακινήτων (1,38 εκατ. ευρώ). Περιλαμβάνεται επίσης επένδυση 300.960 ευρώ για παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ.

ΕΑΣ Δράμας
Το επενδυτικό πλάνο της ΕΑΣ Δράμας αφορά στον εκσυγχρονισμό της μονάδας παραγωγής πατάτας και στην επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας τυποποίησης και αποθήκευσης πατάτας στο Κάτω Νευροκόπι, εγκεκριμένου προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,25 εκατ. ευρώ (ποσοστό 50%) θα καλυφθούν από δημόσια δαπάνη. Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (1,43 εκατ. ευρώ).

Αγροτικές Επιχειρήσεις Αγίου Αθανασίου
Το επενδυτικό πλάνο της ένωσης παραγωγών αφορά στον εκσυγχρονισμό της μονάδας παραγωγής και στην ίδρυση μονάδας αποθήκευσης ρυζιού στη Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης, εγκεκριμένου προϋπολογισμού 1,26 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 630.670 ευρώ (ποσοστό 50%) θα καλυφθούν από δημόσια δαπάνη.

Φάρμα Βήτης
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας αφορά στην ίδρυση μονάδας εκτροφής μόσχων πάχυνσης και αποθήκευσης βόειου κρέατος στη Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης, εγκεκριμένου προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 598.243 ευρώ (ποσοστό 50%) θα καλυφθούν από δημόσια δαπάνη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σταθερή αύξηση πωλήσεων στα φυτικά ροφήματα στο ενδεκάμηνο 2023

Αύξηση 5,1% εμφάνισε στο ενδεκάμηνο του 2023 η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα αντίστοιχα στοιχεία που έδωσε η Circana στο FOODReporter, από 1η Ιανουαρίου έως 26 Νοεμβρίου 2023.

Ο «καυτός» Δεκέμβριος των πωλήσεων
Η συνολική αξία πωλήσεων είχε ξεπεράσει τα 35,9 εκατ. ευρώ, έχοντας υπολογισμένες τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της υποκατηγορίας κατά τη διάρκεια του έτους, δίχως όμως τις πωλήσεις του μήνα Δεκεμβρίου, ο οποίος αποτελεί σημαντικό μήνα στις συνολικές πωλήσεις έτους: Πέραν της αύξησης της αγοραστικής δύναμης, περιλαμβάνει και περίοδο νηστείας.

Το 2022 στο αντίστοιχο διάστημα η υποκατηγορία των φυτικών ροφημάτων στο σύνολό τους είχε ξεπεράσει τα 34,17 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολο δωδεκαμήνου ξεπέρασε τα 37,61 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ο Δεκέμβριος 2023 είχε αύξηση μεγαλύτερη του 10% πάνω από το μέσο όρο μηνιαίου τζίρου.

Άνοδο παρουσίασε και ο όγκος πωλήσεων των φυτικών ροφημάτων στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2023, κατά 4,5%, σε σχέση με τους πρώτους έντεκα μήνες του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Εν πολλοίς, η σταθερή αύξηση όγκου οφείλεται στην πρώτη ωρίμανση της αγοράς: Οι ανταγωνιστές κράτησαν σταθερή την τιμή για πολύ μεγάλο διάστημα μέσα στο έτος. Είναι σημαντικό να σχολιαστεί ότι το ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας των φυτικών ροφημάτων είναι ακόμη χαμηλό σε πωλήσεις, αλλά εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη, όσο προστίθενται σχετικοί κωδικοί στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο: Η αύξηση στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου μεταξύ 2022 και 2023 είναι 25,8% σε τζίρο, με συνολική αξία που δεν ξεπερνά τα 2,7 εκατ. ευρώ στα υψηλότερά της. Αντίστοιχα, η αύξηση όγκου φθάνει στο 30,2%. Τα φυτικά ροφήματα αποτελούν κατηγορία, η οποία αυξάνει όγκο πωλήσεων και τζίρο σταθερά χρόνο με το χρόνο: Από τα 32,53 εκατ. ευρώ του δωδεκαμήνου του 2020, με την έξαρση στις αγορές σε καταστήματα σούπερ μάρκετ εξαιτίας των lockdowns που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού, επάνω από τα 39 εκατ. ευρώ αναλογικά στο δωδεκάμηνο του 2023, σύμφωνα με τις τάσεις που δείχνουν οι πωλήσεις ενδεκαμήνου που κατέγραψε η Circana. Μιλάμε για αύξηση άνω του 20%, η οποία αντίστοιχα μεταφράζεται και σε αύξηση όγκου πωλήσεων κοντά στο 22% με 23% σε όγκο, κατ’ αναλογία. Οι αρχικές τιμές των φυτικών ροφημάτων στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχουν μείνει σχετικά σταθερές μεταξύ των επώνυμων ανταγωνιστών για αρκετά χρόνια ύστερα από το πρώτο λανσάρισμά τους.

Επιδόσεις ανά γεύση
Αναλύοντας βαθύτερα τις επιμέρους γεύσεις φυτικών ροφημάτων που προσφέρονται στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, το ρόφημα αμυγδάλου, το οποίο απαντάται σε περισσότερους από έναν κωδικούς (με ή χωρίς ζάχαρη, ενισχυμένο με πρωτεΐνη, με κακάο, ψημένο ή ωμό), δείχνει μια πρώτη ωρίμανση, ως προϊόν που βρίσκεται περισσότερο διάστημα στην αγορά και προσφέρεται και από ελληνικές βιομηχανίες σχεδόν από την αρχή της διάθεσής του:

Στο ενδεκάμηνο του 2023, έχει σημειώσει κάμψη πωλήσεων σε αξία ύψους 1,4% και ίση ποσοστιαία μείωση σε όγκο. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρατηρείται στο σχετικά νέο προϊόν του ροφήματος καρύδας (34,7% σε αξία και 38,1% σε όγκο) και ακολουθεί η βρώμη, η οποία επανακάμπτει χάρη σε νέα λανσαρίσματα που ήρθαν από παραδοσιακούς παίκτες του χώρου, με αύξηση κατά 18,4% σε αξία πωλήσεων και κατά 12,2% σε όγκο πωλήσεων.

Σε διαφορετική τροχιά τα plant-based επιδόρπια
Το εγχείρημα, η επιτυχία του οποίου, βάσει των επίσημων μετρήσιμων στοιχείων πωλήσεων, τίθεται σε σοβαρή αμφιβολία -καθώς έχουν προηγηθεί και ανάλογες συζητήσεις πίσω από κλειστές πόρτες, όπως έχει πληροφορηθεί το FOODReporter- είναι εκείνο των plant-based επιδόρπιων, τα οποία εμφάνισαν κάμψη ως προς την αξία πωλήσεών τους κατά 0,7% στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2023, με τζίρο που μετά βίας αγγίζει τα 4,23 εκατ. ευρώ, ενώ πρόκειται για τόσο πρόσφατα λανσαρισμένα προϊόντα. Η αντίστοιχη μείωση όγκου πωλήσεων βρέθηκε στο 7,3%, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Circana. Η μεγάλη διαφορά στη διακύμανση μεταξύ αξίας και όγκου πωλήσεων αποκαλύπτει τις ανατιμήσεις που έγιναν μέσα στο 2023 στη συγκεκριμένη υποκατηγορία plant-based προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Περισσότερα από 820 λανσαρίσματα νέων vegan προϊόντων με αφορμή το παγκόσμιο κίνημα Veganuary

Όλα ξεκίνησαν το 2013, όταν μια καινοτόμα ιδέα «έπεσε» σε ένα τραπέζι στο Γιορκ του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία δεν άργησε να αναδειχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα κινήματα που προωθούν τη vegan διατροφή και το vegan τρόπο ζωής εν γένει: το Veganuary. Με ιδρυτές τους Matthew Glover και Ane Land, το εν λόγω ισχυρό κίνημα εμπνέει εκατομμύρια καταναλωτές από την 1η Ιανουαρίου κάθε χρόνο, οι οποίοι προσπαθούν να αλλάξουν τον τρόπο διατροφής τους με στόχο την προστασία των ζώων και του πλανήτη, ενώ βοηθά χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως, δείχνοντάς τους τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αυξήσουν τις επιλογές τους για vegan προϊόντα ώστε να επωφεληθούν από αυτό.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από τη περσινή καμπάνια του Veganuary 2023, περισσότεροι από 700.000 καταναλωτές παγκοσμίως εγγράφηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του vegan κινήματος, ενώ εκατομμύρια ακολούθησαν το Veganuary χωρίς να έχουν εγγραφεί απαραίτητα σε αυτήν. Επιπρόσθετα, 2,3 εκατ. καταναλωτές παγκοσμίως έδειξαν το ενδιαφέρον τους μέσα από την επίσκεψή τους στην ιστοσελίδα, αναζητώντας συμβουλές για να ενσωματώσουν στη διατροφή τους plant – based πρακτικές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του Veganuary, φαίνεται ότι έλαβαν μέρος στο Veganuary την περσινή χρονιά, καταναλωτές από σχεδόν κάθε χώρα του κόσμου. Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι έγιναν περισσότερα από 820 λανσαρίσματα νέων vegan προϊόντων, ενώ δημιουργήθηκαν τουλάχιστον 790 vegan μενού σε αλυσίδες εστιατορίων με αφορμή το Veganuary. Ειδικότερα, όσον αφορά στην ανταπόκριση των εταιρειών στις ΗΠΑ, τουλάχιστον 446 αμερικανικές επιχειρήσεις προώθησαν ενεργά το κίνημα. Αναφορικά, οι αμερικανικές επιχειρήσεις τροφίμων «αγκάλιασαν» το κίνημα, προωθώντας το ακόμη και πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων τους ως έναν έξυπνο τρόπο σύνδεσης με τους συμμετέχοντες του Veganuary, ενώ πολλά καταστήματα τροφίμων δημιούργησαν τη δική τους «γωνιά» Veganuary. Επιπρόσθετα, πολλές αλυσίδες εστιατορίων στις ΗΠΑ, ενσωμάτωσαν νέο vegan μενού για χάρη του κινήματος, όπως η αλυσίδα πίτσας Mellow Mushroom, σύμφωνα με την έκθεση.

Στο +21% οι πωλήσεις PL plant-based σειρών στα βρετανικά σούπερ μάρκετ
Σχετικά με την ανταπόκριση της γενέτειρας του κινήματος, συνολικά, το 85% των μη vegan Βρετανών συμμετεχόντων έχουν μειώσει την κατανάλωση προϊόντων ζωικής προέλευσης από τότε που ακολούθησαν το Veganuary το 2023. Συγκεκριμένα, έπειτα από το Veganuary την περσινή χρονιά, το 23% έγινε vegan, ενώ το 43% μείωσε τουλάχιστον κατά το ήμισυ την κατανάλωση προϊόντων ζωικής προέλευσης.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της καμπάνιας, το 2023 οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο γνώρισαν αύξηση της τάξεως του 21% των πωλήσεών τους στις plant-based σειρές ιδιωτικής ετικέτας (PL) τους κατά τη διάρκεια του Veganuary (στοιχεία Kantar).

Σταδιακή καθιέρωση της vegan διατροφής ως επικρατούσα καταναλωτική τάση
Αναφορικά, οι στρατηγικές του κινήματος Veganuary οι οποίες βοηθούν την περαιτέρω προώθηση της ετήσιας καμπάνιας και τη σταδιακή καθιέρωση της vegan διατροφής ως επικρατούσα καταναλωτική τάση είναι οι ακόλουθες:

Ενθάρρυνση και υποστήριξη εκατομμυρίων καταναλωτών να εντάξουν vegan επιλογές στη καθημερινή διατροφή τους μέσα στον Ιανουάριο και μετά. Δημιουργία ενός απαραίτητου υλικού για τα μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης για την περαιτέρω ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη ενός vegan τρόπου ζωής.

Ενθάρρυνση των επιχειρήσεων για την προώθηση και τη δημιουργία νέων καινοτόμων vegan και plant-based προϊόντων με γνώμονα την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα περισσότερων επιλογών για το καταναλωτικό κοινό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter