Τριποδάκης: Το ζήτημα του εργατικού δυναμικού φρενάρει τις επόμενες επενδύσεις στο κρασί

Διατηρεί σταθερό το χαρτοφυλάκιό κωδικών της η Οινοποιία Τριποδάκη. Το λανσάρισμα του παλαιωμένου τσίπουρου τριπλής απόσταξης, το οποίο δοκίμαζε το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας, φαίνεται ότι μετακινείται για χρόνο μεταγενέστερο.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε θετικό 2023, με αύξηση σε όγκο και σε αξία πωλήσεων, σε σχέση με το 2022. «Το ζήτημα της μειωμένης παραγωγής σταφυλιού, αλλά και το πολύ περισσότερο αυξημένο κόστος συγκομιδής που έχει προκύψει μας κάνουν επιφυλακτικούς προς νέα εγχειρήματα και “ανοίγματα”, είτε σε νέα προϊόντα, είτε σε αύξηση όγκου παραγωγής υπαρχόντων κωδικών.

Το σύνολο των κωδικών της εταιρείας είναι ιδιαίτερα ευρύ, έχουμε σκεφτεί να το διευρύνουμε περαιτέρω, αλλά μένουμε σταθεροί για την ώρα. Κανονικά, θα έπρεπε να έχουμε ήδη αρχίσει επένδυση επέκτασης παραγωγής, επειδή έχουμε ήδη ξεπεράσει το… 110% της παραγωγικής δυναμικότητας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Οινοποιίας Τριποδάκη, Κωνσταντίνος Τριποδάκης, μιλώντας στο FOODReporter. «Προσπαθούμε να μένουμε σταθεροί σ’ αυτό που κάνουμε, για να συντελέσουμε στο να μειωθούν οι παράγοντες ρευστότητας:

Συνεχίζουμε με τους δημοφιλείς κωδικούς μας, διατηρούμε τους παραγωγούς μας με σταθερές συνεργασίες. Αν όμως δεν είσαι σίγουρος αν θα βρεις εργατικό δυναμικό και πρώτη ύλη να επεξεργαστείς, τι επένδυση να κάνεις;», διερωτήθηκε ο κ. Τριποδάκης.

Ξύδι και κρασί πρώτα σε όγκο πωλήσεων
Ο Κωνσταντίνος Τριποδάκης επιβεβαίωσε ότι το 2023 ανέβηκε η κατανάλωση του όγκου, τόσο στο τσίπουρο, όσο και στο κρασί, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, αλλά και την καταναλωτική προτίμηση σε περισσότερους premium οίνους. Ως προς τον όγκο πωλήσεων, πρώτο για την εταιρεία έρχεται το ξύδι, με δύο επώνυμους κωδικούς (Πάρος, Τριποδάκης), αλλά και αρκετά συμβόλαια ιδιωτικής ετικέτας σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που φτάνουν έως και το 80% της private label αγοράς ξυδιού στην Ελλάδα, είτε απευθείας, είτε μέσω πελατών που αγοράζουν από την πρώτη ύλη από την εταιρεία. Ακολουθεί το κρασί, το οποίο βρίσκεται στα ράφια όλων των μεγάλων αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου και ύστερα, οι γλυκαντικές ουσίες (πετιμέζι, σταφιδίνη και άλλες), που αφορούν και χονδρική πώληση στον κλάδο εστίασης και ζαχαροπλαστικής.

Το τσίπουρο -που αφορά το brand Αλλιώτικο- κατέχει ποσοστό αρκετά κάτω από 5% στον συνολικό όγκο πωλήσεων της εταιρείας.

Το ζήτημα της πληθώρας ετικετών οίνου και του ελέγχου ορθής ανακύκλωσής τους στο ράφι
Ο κ. Τριποδάκης θέτει έναν σαφή προβληματισμό απέναντι στο φαινόμενο της πληθώρας ετικετών που υπάρχουν διαθέσιμες σε κάβες, σούπερ μάρκετ και άλλα σημεία πώλησης: «Κάπου έχει χαθεί ο κόσμος ανάμεσα στις χιλιάδες ετικέτες.

Έχουμε δει ότι αυξάνεται διαρκώς η ποικιλία ετικετών, ιδίως στο σούπερ μάρκετ.

Αν πάει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα κρασί στην κάβα ενός σούπερ μάρκετ, σε πρώτο επίπεδο θα μείνει ιδιαίτερα ικανοποιημένος επειδή εκείνες γίνονται ολοένα και καλύτερες και έχουν μεγάλη ποικιλία.

Αφότου λοιπόν πραγματοποιήσει την πρώτη αγορά του, την επόμενη φορά που θα πάει και πάλι να αγοράσει κρασί, πόσες πιθανότητες υπάρχουν να πάρει το ίδιο; Θα μπει στον πειρασμό να δοκιμάσει κάποια άλλη ετικέτα. Θα δοκιμάζει το επόμενο και το επόμενο και το επόμενο», επεσήμανε.

Προβληματισμός υπάρχει, σύμφωνα με τον κ. Τριποδάκη, αναφορικά και με τον έλεγχο για τη σωστή ανακύκλωση ετικετών, βάσει πρωτοκόλλων ασφάλειας τροφίμων: «Υπάρχει ζήτημα, με τόσες ετικέτες οίνου, αν μπορεί να γίνει επαρκής και αποτελεσματικός έλεγχος ως προς το χρόνο που παραμένει κάθε ετικέτα από όλες αυτές στο ράφι.

Εμείς, ως Τριποδάκης, έχουμε δικό μας δυναμικό από merchandisers, που πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ ανά την Ελλάδα και φροντίζουν ώστε να ελέγχεται ότι το προϊόν που τοποθετούμε δεν παραμένει περισσότερο καιρό στο ράφι απ’ όσο είναι ασφαλές», συμπλήρωσε.

Η Οινοποιία Τριποδάκη λειτουργεί ως πλήρως καθετοποιημένη επιχείρηση, από την καλλιέργεια του αμπελιού, που μεταφέρεται για επεξεργασία με ιδιόκτητα φορτηγά, ελέγχεται και επεξεργάζεται από οινολόγους της εταιρείας, με δική της παραγωγή, ιδιόκτητο δίκτυο πωλήσεων, διανομής, μεταφοράς και ελέγχου ποιότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός της παραγωγής της PotPan

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η πρώτη επένδυση στην Ελλάδα στον κλάδο του βιομηχανικού catering από θεσμικό επενδυτή. Πρόκειται για τη στρατηγική επένδυση 6,65 εκατ. ευρώ του Synergia Ηellenic Fund στην PotPan Foodservice, για την οποία είχατε διαβάσει στο FOODReporter τον περασμένο Ιούλιο. Η εν λόγω επένδυση του Synergia Ηellenic Fund, το οποίο διαχειρίζεται η Hellenic Capital Partners υπό την καθοδήγηση των Μαρίας Σαρρής, Σπύρου Παπαδάτου και Νικόλα Γκιούρα, βασίστηκε σε επιχειρηματικό σχέδιο, στο οποίο προβλέπεται η υλοποίηση επενδυτικών δαπανών αναβάθμισης του εξοπλισμού της εταιρείας και η πραγματοποίηση εξαγορών στον κλάδο των τροφίμων.

Η παρουσία της HCP στο εταιρικό σχήμα παρέχει τη δυνατότητα άντλησης πρόσθετων κεφαλαίων σε περιπτώσεις εξαγοράς εταιρειών. Το πρώτο στάδιο του επενδυτικού προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει και αφορά στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας, με εγκατάσταση νέων τεχνολογιών παραγωγής και μηχανολογικού εξοπλισμού. Παράλληλα, αναπτύσσονται νέες παραγωγικές γραμμές και προϊόντα με την εισαγωγή τεχνολογιών ποιότητας με εφαρμογές blockchain. Οι βασικοί μέτοχοι της PotPan, Ιωάννης Τουτζιαρίδης και Κωνσταντίνος Μπινιάρης, θα συνεχίσουν να αποτελούν τον κορμό της μετοχικής και διοικητικής ομάδας, έχοντας και την ευθύνη εκτέλεσης του αναπτυξιακού πλάνου.

Σημειώνεται ότι η PotPan ιδρύθηκε το 2001 από τον Ιωαννη Τουτζιαρίδη και σήμερα διαθέτει δύο σύγχρονες μονάδες με παραγωγική δυναμικότητα άνω των 80.000 μερίδων/ημέρα σε έτοιμα γεύματα, σαλάτες και σάντουιτς. Πριν την πανδημία, η εταιρεία παρουσίασε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αγγίζοντας τα 26 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, ενώ το 2023 παρουσίασε σημαντική βελτίωση των λειτουργικών της μεγεθών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Premia Properties και ΤΕΜΕΣ μεταμορφώνουν τους αμπελώνες Navarino Vineyards

Σε στρατηγική συνεργασία για τη δημιουργία ενός πρότυπου οινοποιείου διεθνών προδιαγραφών στους ιστορικούς αμπελώνες Navarino Vineyards που βρίσκονται στην Costa Navarino, στη Μεσσηνία, προχωρούν η ΤΕΜΕΣ ΑΕ και η Premia Properties. Όπως έγινε γνωστό, η Premia Properties, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, θα αποκτήσει το 50% της εταιρείας Navarino Vineyards AE, η οποία μέχρι σήμερα είναι 100% θυγατρική της ΤΕΜΕΣ. Η αξία των αμπελώνων και του νέου οινοποιείου, μετά από την ολοκλήρωση της επένδυσης, αναμένεται να ανέλθει στα 10 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Θα ιδρυθεί επίσης νέα εταιρεία με βασικό μέτοχο την Ελληνικά Οινοποιεία ΑΕ (μέλος του Ομίλου Sterner Stenhus, βασικού μετόχου της Boutari Wineries) και συμμετοχή της ΤΕΜΕΣ με 25%, η οποία θα ενοικιάσει τους αμπελώνες και τις εγκαταστάσεις του νέου οινοποιείου και θα αναλάβει την παραγωγή και εμπορία υψηλής ποιότητας κρασιών.

Το νέο οινοποιείο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, θα δημιουργηθεί σύμφωνα με παγκόσμια πρότυπα μοντέρνων οινοπαραγωγικών κτημάτων. Οι εγκαταστάσεις θα έχουν παραγωγική δυναμικότητα που θα ξεπερνά αρχικά τις 300 χιλιάδες φιάλες το χρόνο, ενισχύοντας τη δυναμική του πελοποννησιακού αμπελώνα. Ο χώρος του οινοποιείου θα είναι ανοικτός σε επισκέπτες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν την αμπελοοινική ιστορία της περιοχής και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της. Σύμφωνα με τον Ηλία Γεωργιάδη, CEO της Sterner Stenhus, μέσω αυτής της σύμπραξης ενισχύεται ο στρατηγικός στόχος της εταιρείας για παραγωγή ελληνικού κρασιού υψηλής ποιότητας, ενώ παράλληλα θα αναπτυχθεί ο οινοτουρισμός στη Μεσσηνία σε συνεργασία με τις τουριστικές επενδύσεις της ΤΕΜΕΣ, οι οποίες έχουν αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή. Από την πλευρά του, ο Κώστας Μαρκάζος, διευθύνων σύμβουλος της Premia Properties, εξήγησε πως η επένδυση της εισηγμένης εντάσσεται στο επενδυτικό πλάνο απόκτησης ακινήτων στρατηγικού ενδιαφέροντος, όπως τα οινοποιεία και αμπελώνες, τα οποία πληρούν κριτήρια βιωσιμότητας και ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο της Premia. Τέλος, ο Αχιλλέας Β. Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος Δ.Σ. της ΤΕΜΕΣ, ανέφερε ότι κοινό όραμα της σύμπραξης αποτελεί η καθιέρωση της Μεσσηνίας στον τομέα της οινοποιίας.

Αμπελώνες έκτασης 600 στρεμμάτων
Οι ιδιόκτητοι αμπελώνες Navarinο Vineyards βρίσκονται στο Μουζάκι Τριφυλίας και καλύπτουν έκταση 600 στρεμμάτων. Στις εκτάσεις έγινε διατήρηση και ανασύσταση των αμπελώνων με διεθνείς ποικιλίες όπως Cabernet Sauvignon, Chardonnay, Syrah και Merlot. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε αναμπέλωση τμημάτων με ελληνικές ποικιλίες, όπως Αγιωργίτικο, Μαυροδάφνη, Ασύρτικο, Κυδωνίτσα και Μαλαγουζιά, για τον εμπλουτισμό της οινικής παραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter