Μειωμένο μέρισμα για τη Ferrero International ΕΠΕ, παρά τις θετικότερες προοπτικές για το 2024

Αυξήθηκε κατά 12,59% ο ετήσιος κύκλος εργασιών της Ferrero International ΕΠΕ κατά το δωδεκάμηνο μεταξύ 1 Σεπτεμβρίου 2022 και 31 Αυγούστου 2023.

Η εταιρεία πλησίασε τα 54 εκατ. ευρώ ως προς την αξία πωλήσεων (53,89 εκατ. ευρώ), ενώ στην αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση είχε διαμορφωθεί σε 47,86 εκατ. ευρώ.

Χαμηλότερα κέρδη μετά φόρων
Το μεικτό κέρδος στην πιο πρόσφατη χρήση της εταιρείας ανήλθε σε 18,04% επί του κύκλου εργασιών, ενισχυμένο σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο, που ήταν 17,54%. Τα κέρδη προ φόρων οριστικοποιήθηκαν στο 2,5% του συνολικού κύκλου εργασιών, στα €1.347.186, αυξημένα δηλαδή κατά 12,25%, σε σχέση με τα €1.200.124 της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε €975.839, μειωμένα κατά 14,64% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη οικονομική έκθεση της Ferrero International ΕΠΕ Ελλάδος, για τις προοπτικές του 2024 αναφέρεται ότι «η γενικότερη εικόνα της εταιρείας, από άποψη οργάνωσης, υποδομής και προοπτικών ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια, είναι θετική». Αναφορικά με την πορεία των εργασιών της για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση ευελπιστεί εκείνη να κινηθεί «σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με αυτά της κλειόμενης», λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες της αγοράς των σοκολατοειδών σε παγκόσμιο εύρος.

Στόχος η αύξηση του κύκλου εργασιών στην τρέχουσα χρήση, μαζί με σταθεροποίηση λειτουργικών εξόδων
Στόχος της Ferrero International ΕΠΕ για την επόμενη χρήση θα είναι «η αύξηση του κύκλου εργασιών, μαζί με την ταυτόχρονη σταθεροποίηση των συνολικών εξόδων λειτουργίας». Άλλωστε, βασική αρχή της στρατηγικής της εταιρείας είναι η συνεχής ενίσχυση και βελτίωση των συστημάτων ανάπτυξης του προσωπικού που απασχολεί (19 άτομα) και των επιπέδων εργασίας τους, με κύριους άξονες την επιμόρφωση και την εκπαίδευσή τους. Η Ferrero International ΕΠΕ, στην ολοκλήρωση της οικονομικής χρήσης έως 31 Αυγούστου 2023, δεν είχε δανεισμό.

Για την προσεχή τακτική γενική συνέλευση, οι διαχειριστές της εταιρείας θα προτείνουν τη διανομή μερίσματος ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, από κέρδη της τρέχουσας και των προηγούμενων χρήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η τακτική γενική συνέλευση του εταίρου της εταιρείας που αφορούσε την αμέσως προηγούμενη χρήση είχε εγκρίνει τη διανομή μερίσματος 2 εκατ. ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων, τα οποία εκταμιεύτηκαν εντός της τελευταίας ολοκληρωμένης χρήσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολιστικοί έλεγχοι: Η κυβερνητική απάντηση στις φήμες νόθευσης της φέτας και λαθραίας διακίνησης γάλακτος

Ολιστική πολιτική στους ελέγχους των τυριών Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) σε λιανεμπόριο και οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ) ξεκινούν από κοινού να εφαρμόζουν ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και ο γεωργικός Οργανισμός ΕΛΓΟ Δήμητρα.

Τα παραπάνω συμφωνήθηκαν σε σύσκεψη υπό τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη.

Οι έλεγχοι έχουν να κάνουν με προϊόντα εγχώριας παραγωγής, τα οποία φέρουν τις αντίστοιχες επισημάνσεις και ετικέτες, συμμορφούμενα με τη σχετική ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι έλεγχοι θα αφορούν αναλύσεις που θα επιβεβαιώνουν τα ισοζύγια γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία τυροκομίας κατά την παραγωγή και την επισήμανση. Επίσης, έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν και για την τήρηση των προδιαγραφών που αφορούν τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Γιατί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ζητά αυστηρότερους ελέγχους
Οι έλεγχοι επανήλθαν στο προσκήνιο μετά από πύκνωση των καταγγελιών που αναφέρουν ανώνυμα ότι υπάρχουν εταιρείες με έδρα την Ελλάδα, οι οποίες νοθεύουν ελληνικά ΠΟΠ και ΠΓΕ τυριά και ιδιαίτερα τη φέτα, ως προς την ποσόστωση των πρώτων υλών που αφορούν την παρασκευή της. «Οι καταγγελίες πρέπει να γίνουν ονομαστικές και συγκεκριμένες, με ονόματα και διευθύνσεις, αλλά και ως προς τις κατηγορίες όπου έχει υπάρξει παραβίαση της νομοθεσίας, να γίνει δηλαδή γνωστή η φύση της κάθε παραβίασης, να πάρουν ουσία ως καταγγελίες.

Ο ΣΕΒΓΑΠ κρίνει ότι απαιτείται εισαγγελική παρέμβαση για το θέμα, καθότι οι ανώνυμες καταγγελίες κάνουν μόνο κακό στον κλάδο και δηλητηριάζουν το κλίμα για όλους τους εμπλεκόμενους στην παραγωγική κατηγορία. Το τοπίο επιβάλλεται να καθαρίσει. Πάγια θέση του ΣΕΒΓΑΠ είναι αν και εφόσον υπάρχουν νοθευτές, να δεχτούν μεγάλες κυρώσεις.

Αν υπάρχουν καθ’ υποτροπήν νοθευτές, να εξεταστεί η αφαίρεση της άδειας δραστηριότητάς τους διά παντός. Χρειάζονται αδιαμφισβήτητα στοιχεία, γι’ αυτό έχουμε ανάγκη από αντικειμενικές αναλύσεις από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα και οποιονδήποτε άλλο αρμόδιο φορέα. Έχουμε ακούσει για διορθωτική νομοθετική πρωτοβουλία, αλλά εφαρμογή δεν έχουμε δει από την Πολιτεία», δήλωσε στο FOODReporter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Χρήστος Αποστολόπουλος.

Το σύνθετο ζήτημα της αύξησης της τιμής των γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων
Κατά άλλες πηγές που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, ο υπουργός πήρε πρωτοβουλία αυστηροποίησης των ελέγχων «με αφορμή τις διαρκείς αυξήσεις της τιμής των ελληνικών τυροκομικών προϊόντων» και δη της φέτας.

Ωστόσο, ο ίδιος ο κ. Αυγενάκης αποφάσισε να διευρύνει το πεδίο των ελέγχων και στο χώρο του γάλακτος. Πρόκειται για ελέγχους της ελληνικότητας του γάλακτος και της αντιστοιχίας της πραγματικής πρώτης ύλης των αντίστοιχων προϊόντων, σε σχέση με την αναγραφόμενη στις συσκευασίες ή στις ετικέτες πώλησης.

Οι παραπάνω εξειδικεύσεις των ελέγχων αφορούν άλλες αόριστες καταγγελίες, οι οποίες ακόμη βρίσκονται σε επίπεδο φημών, περί εκτεταμένης διακίνησης γάλακτος από το εξωτερικό προς την ελληνική αγορά.

«Το ζήτημα της τιμής των γαλακτοκομικών προϊόντων αυτή τη στιγμή είναι σύνθετο και είναι υπερβολικά φιλόδοξο έως ουτοπικό από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να ζητείται να υπάρξει άμεσος αντίκτυπος της πτώσης της τιμής της πρώτης ύλης τυριών και άλλων γαλακτοκομικών σκευασμάτων, όποτε εκείνη συμβαίνει, στο τελικό προϊόν.

Θα πρέπει να υπάρχει η κατανόηση ότι προηγείται περίοδος ωρίμανσης περί των δύο μηνών, μαζί με την εξάντληση των πρότερων αποθεμάτων του κάθε παραγωγού και της κάθε βιομηχανίας, τα οποία είχαν δημιουργηθεί με διαφορετική τιμή στις πρώτες ύλες, ώστε να υπάρξει ακόλουθη μείωση και της τιμής του τελικού προϊόντος στο ράφι», δήλωσε στέλεχος της γαλακτοβιομηχανίας στο FOODReporter.

Η δέσμευση Αυγενάκη
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Αυγενάκης έχει ήδη διαμηνύσει στον ΣΕΒΓΑΠ ότι «το Υπουργείο δεν πρόκειται να ανεχθεί πρακτικές που οδηγούν σε συμβόλαια με μειωμένες τιμές γάλακτος, σε μια περίοδο που υπάρχει μειωμένη παραγωγή και αυξημένη ζήτηση».

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, ο κ. Αυγενάκης έχει ήδη ζητήσει την ενεργοποίηση κάθε μηχανισμού ελέγχου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο οποίος θα μπορούσε να συμβάλει στην προσπάθεια για προστασία της ελληνικής παραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Άροσις: Ετοιμάζει νέα λανσαρίσματα και βλέπει επέκταση σε νέες κατηγορίες

Στο διοικητικό συμβούλιο της Άροσις εντάχθηκε στα τέλη Νοεμβρίου ο Δημήτρης Τρίκαρδος της εταιρείας πωλήσεων και merchandising Access One. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την οριστικοποίηση της ομάδας που θα οδηγήσει την εταιρεία σε μία νέα εποχή, υπό την καθοδήγηση του SMERemediumCap (SMERC) του Νίκου Καραμούζη, και του διευθύνοντος συμβούλου Τρύφωνα Φωτιάδη.

Σε αυτήν την ομάδα, ο Δημήτρης Τρίκαρδος έχει αναλάβει ρόλο υπευθύνου εμπορικών θεμάτων, ένα πόστο που γνωρίζει καλά, καθώς η Access One συνεργάζεται εδώ και έντεκα χρόνια με την Άροσις, παρέχοντας τις υπηρεσίες της. Μιλώντας στο FOODReporter, ο κ. Τρίκαρδος ανέφερε πως υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με το SMERC, που παρότι είναι σχετικά νεοεισερχόμενο στον κλάδο των τροφίμων, διαθέτει ανθρώπους που γνωρίζουν τη δουλειά και εστιάζει πολύ στο τρόφιμο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τον τελευταίο έναν και κάτι χρόνο, μετά την είσοδο του SMERC στην Άροσις, η εταιρεία είναι πλέον πιο εξωστρεφής, δημιουργώντας μάλιστα για πρώτη φορά και τηλεοπτικό σποτ, ενώ γίνεται σοβαρή προσπάθεια ώστε η Άροσις να επεκταθεί μελλοντικά και σε νέες κατηγορίες, πέρα από τις κατηγορίες οσπρίων στις οποίες δραστηριοποιείται σήμερα.

Για την ώρα, η εταιρεία σχεδιάζει ορισμένα νέα λανσαρίσματα, όπως τα αποφλοιωμένα ρεβίθια που αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ ενισχύει τις συνεργασίες που έχει για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σημειώνεται ότι η Άροσις δραστηριοποιείται στο χώρο των οσπρίων από το 1956 και τα τελευταία χρόνια καταγράφει ανοδική πορεία, με τις πωλήσεις της το 2022 να αυξάνονται στα 3,09 εκατ. ευρώ, έναντι 2,66 εκατ. το 2021. Στο πλάνο της εταιρείας είναι να επεκτείνεται σε δύο νέες αγορές του εξωτερικού κάθε χρόνο, έχοντας ήδη ισχυρά πατήματα κυρίως στις ομογενειακές κοινότητες στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Γερμανία, ενώ έχει επίσης εδώ και χρόνια μία συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της Νορβηγίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χρήση ΑΙ, fresh corners και self-checkouts: Τα σούπερ μάρκετ ακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις και το 2024

Οι καταναλωτικές τάσεις που κυριαρχούν παγκοσμίως, δεν επηρεάζουν μόνο τις εταιρείες τροφίμων οι οποίες ενσωματώνουν πλέον νέες πρακτικές και καινοτόμα προϊόντα στη φαρέτρα τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου. Σύμφωνα με το European Supermarket Magazine (ESM), οι αλυσίδες προσαρμόζονται στις τάσεις αυτές, αναδιαμορφώνοντας τους χώρους τους με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ευκολία.

«Φρέσκια» εμπειρία σε πραγματικό χρόνο
Συγκεκριμένα, μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων καινοτομιών, το ESM σημειώνει ότι οι μηχανές χυμού πορτοκαλιού ξεχωρίζουν ως μία από τις πιο ελκυστικές τάσεις, προσφέροντας μια «φρέσκια» εμπειρία σε πραγματικό χρόνο για τους καταναλωτές. Τα σημεία πώλησης φρέσκων χυμών και φρέσκων προϊόντων εντός των καταστημάτων πληθαίνουν, δημιουργώντας τη δική τους “Fresh Corner”.

Ανάλυση δεδομένων και εξατομίκευση
Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι τα σούπερ μάρκετ υιοθετούν το 2024 προηγμένες τεχνολογίες, όπως ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη, για να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών στους καταναλωτές τους. Ειδικότερα, από προτάσεις προϊόντων που βασίζονται σε ατομικές προτιμήσεις έως και αποκλειστικές προσφορές, τα σούπερ μάρκετ αξιοποιούν την τεχνολογία για να ενισχύσουν περαιτέρω τη σχέση τους με τους πελάτες.

Επιπλέον, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και του αυτοματισμού παραμένει κινητήρια δύναμη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς η επιλογή των self-check out διευρύνεται.

Βιωσιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Η περιβαλλοντική ανησυχία παραμένει προτεραιότητα για πολλούς καταναλωτές. Τα σούπερ μάρκετ, ανταποκρινόμενα στην εν λόγω τάση, καθώς συνεχίζουν να εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού τους. Από τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης έως την προώθηση τοπικών και βιολογικών προϊόντων, οι λιανέμποροι υιοθετούν μια ολιστική προσέγγιση για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter