Ανδρικόπουλος: Στο +10% ο τζίρος, στο +20% τα EBITDA

Με πωλήσεις αυξημένες κατά 10% και κέρδη EBITDA αυξημένα κατά σχεδόν 20% έκλεισε για την πατρινή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Ανδρικόπουλος η χρήση 2022-23 (1η Ιουλίου 2022 – 30 Ιουνίου 2023), κόντρα στη γενικότερη τάση της πληθωριστικής αύξησης τζίρου με μειωμένη κερδοφορία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, στη χρήση 2022-23 εμφάνισε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 59,31 εκατ. ευρώ, έναντι 54,05 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,73%. Αυξημένα ήταν και τα μικτά κέρδη, στα 15,16 εκατ. ευρώ, έναντι 13,76 εκατ. το 2021-22, ενώ τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 3,52 εκατ. ευρώ, έναντι 2,95 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 19,35%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 1,72 εκατ. ευρώ, έναντι 1,35 εκατ. το 2021-22. Αξιοσημείωτο είναι ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της Ανδρικόπουλος, παρά τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις, όχι μόνο δε μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε ελαφρώς στη χρήση 2022-23, φτάνοντας το 25,62%, έναντι 25,45% στην προηγούμενη χρήση.

Στα αξιοσημείωτα των οικονομικών καταστάσεων της αλυσίδας και οι μειωμένες υποχρεώσεις (4,09 εκατ. ευρώ, έναντι 4,30 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα) και οι μειωμένες πληρωτέες επιταγές (4,75 εκατ. ευρώ, έναντι 5,14 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα) της αλυσίδας, αλλά και η επένδυσή της στο προσωπικό της: στη χρήση 2022-23 η εταιρεία απασχόλησε κατά μέσο όρο 591 εργαζομένους, έναντι 570 στην προηγούμενη χρήση, ενώ το γενικό σύνολο του μισθοδοτικού κόστους της αυξήθηκε κατά 750.000 ευρώ περίπου μέσα σε έναν χρόνο, φτάνοντας τα 8,61 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ακόμη ότι η εταιρεία διατηρεί μηδενικό δανεισμό.

Στο πλάνο δύο ακόμα καταστήματα
Σημειώνεται ότι εντός του 2023 η εταιρεία ολοκλήρωσε το τριετές επενδυτικό πλάνο της, το οποίο περιλάμβανε την ανάπτυξη του δικτύου της με τρία νέα καταστήματα (πλέον διαθέτει 13 καταστήματα) και την επέκταση του ιδιόκτητου κέντρου διανομών με αύξηση της χωρητικότητάς του κατά 50%. Ακόμη, πραγματοποιήθηκαν ανακαινίσεις σε τρία καταστήματα με εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας, μειώνοντας έτσι τις ενεργειακές ανάγκες των καταστημάτων αυτών κατά 24%.

Παράλληλα, ξεκίνησε να λειτουργεί το τηλεφωνικό κέντρο παραγγελιών. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ανδρικόπουλος έως το 2025 περιλαμβάνει την προσθήκη δύο νέων καταστημάτων, εξυπηρετώντας ακόμα μεγαλύτερο τμήμα της Πάτρας. Ένας ακόμη στόχος για την επόμενη διετία είναι η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως και κατά 80%. Προβλέπεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της επιχείρησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Ναι» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal SwitzGroup – Ιωνικής Σφολιάτας

Tην έγκριση της απόκτησης του αποκλειστικού ελέγχου της Ιωνική Σφολιάτα από την εταιρεία SwitzGroup Europe Limited αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι συνθήκες ανταγωνισμού δεν θα μεταβληθούν ως αποτέλεσμα της συναλλαγής ούτε σε οριζόντιο, ούτε σε κάθετο επίπεδο και η εξετασθείσα συγκέντρωση δεν αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στη δομή των σχετικών αγορών και κατά συνέπεια δεν θα επηρεάσει το επίπεδο ανταγωνισμού ή θα οδηγήσει σε περιορισμό του σε αυτές.

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις του ομίλου SwitzGroup δραστηριοποιούνται στους κλάδους παραγωγής και επεξεργασίας αυγών, εμπορίας και παραγωγής συστατικών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, παραγωγής και διανομής κατεψυγμένων συσκευασμένων προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής με βάση τη ζύμη, καθώς και στην ανάπτυξη αλυσίδων λιανικής πώλησης. Η Ιωνική Σφολιάτα δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία κατεψυγμένων προϊόντων σφολιάτας, ζύμης και αρτοποιίας.

Βάσει των ανωτέρω, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ομόφωνα ενέκρινε τη συγκέντρωση, κρίνοντας ότι δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολλανδία και Πολωνία οι ορμητικότεροι εξαγωγείς σοκολάτας του πρώτου εννεαμήνου του 2023

Η Ολλανδία αναδείχθηκε πρωταθλήτρια της αύξησης εξαγωγών σοκολάτας για το πρώτο εννεάμηνο του 2023, καθότι σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων μεταξύ των 15 πρώτων χωρών του σχετικού πίνακα. Η βάση εμπορικών δεδομένων Comtrade των Ηνωμένων Εθνών, σε συνεργασία με την Ένωση Επιχειρήσεων Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής Askond κατέγραψαν αύξηση 18% εξαγωγών σοκολάτας. Διαμορφώθηκαν σε 1,51 δισ. ευρώ. Η Ολλανδία κατέχει την τρίτη θέση στο σύνολο. Ακολούθησε η τέταρτη Πολωνία, με αύξηση 10% και συνολική αξία εξαγωγών 1,48 δισ. ευρώ.

Την τάση αύξησης εξαγωγών ακολούθησε και η Ρωσία, με 9% μεγαλύτερη αξία στους πρώτους εννέα μήνες του 2023 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022.

Η Ρωσία είναι η μόνη χώρα, μεταξύ των πρώτων 15, που κέρδισε θέση στην κατάταξη, προσπερνώντας την Τουρκία, με συνολικές εξαγωγές σοκολάτας αξίας 486,9 εκατ. ευρώ.

Η κορυφαία εξαγωγός χώρα σοκολάτας στον πλανήτη παρέμεινε η Γερμανία, με αξία 3,49 δισ. ευρώ.

Στη δεύτερη θέση κατετάγη το Βέλγιο (1,61 δισ. ευρώ). Για το πρώτο εννεάμηνο του 2023, κατά σειρά ακολούθησαν Ολλανδία, Πολωνία, Καναδάς (1,21 δισ. ευρώ), Ιταλία (1,17 δισ. ευρώ), Μαλαισία (1,02 δισ. ευρώ), ΗΠΑ (902 εκατ. ευρώ), Ηνωμένο Βασίλειο (593,8 εκατ. ευρώ), Ελβετία (585,1 εκατ. ευρώ), Ρωσία, Τουρκία (420,42 εκατ. ευρώ), Μεξικό (391,3 εκατ. ευρώ), Αυστρία (375,83 εκατ. ευρώ) και Ισπανία (354,9 εκατ. ευρώ).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter