Οι αλλαγές σε Delivery Hero και Online Delivery για την πλήρη απορρόφηση της Instashop

Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αναγκάστηκε να προχωρήσει η Delivery Hero Dmart Greece ΑΕ, προκειμένου να απορροφήσει την Instashop με έδρα το Ντουμπάι, η οποία δραστηριοποιούνταν στο e-commerce και q-commerce τροφίμων και άλλων λιανικών προϊόντων. Την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023, η Delivery Hero Dmart αύξησε το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 5,5 εκατ. ευρώ, σε μετρητά. Οι νέες ονομαστικές μετοχές, 183.333 τον αριθμό, διατηρούν ονομαστική αξία €30,00 η καθεμία. H αύξηση ακολούθησε εκείνη που βεβαιώθηκε στο καταστατικό της εταιρείας τον Οκτώβριο 203, λόγω της απορρόφησης της ΙΝΚΑΤ ΑΕ Εμπορίας Ειδών Περιπτέρου (Kiosky’s) το 2022, κατά €820.083,11. Το τρέχον συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της Delivery Hero Dmart Greece ΑΕ αναλύεται σε 859.136 κοινές ονομαστικές μετοχές, με ενεργό δικαίωμα ψήφου, ύψους €25.774.090.

Το modus operandi της Instashop και η νέα υπηρεσία «efood local» που έρχεται
Η Delivery Hero Dmart Greece ΑΕ περιλαμβάνει πλέον το modus operandi της Instashop, πέρα από εκείνο των επίγειων καταστημάτων Kiosky’s και των δραστηριοτήτων του δικτύου efood και του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ efood Market. Εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η Instashop, δηλαδή με επίγεια παρουσία των εργαζόμενων που πραγματοποιούσαν και την παράδοση στα καταστήματα των συνεργαζόμενων αλυσίδων σούπερ μάρκετ προκειμένου να επεξεργαστούν και να ετοιμάσουν την τελική απομακρυσμένη παραγγελία του πελάτη, κρίθηκε αναγκαίο, όπως έμαθε το FOODReporter, να προχωρήσει και η Online Delivery Μον. ΑΕ Προώθησης Διαδικτυακών Υπηρεσιών, δηλαδή η εταιρεία που πραγματοποιεί τις διανομές του δικτύου της efood, σε προσθήκη σε κώδικες δραστηριότητας που αφορούν εμπορία. Πρόκειται για κλάσεις προϊόντων καθαρισμού, αρωματοποιίας, στιλβωτικών, καλλυντικών, λοσιόν και αιθέριων ελαίων κι ακόμη, τσαντών, ειδών συσκευασίας, αποθήκευσης και περιτυλίγματος, γραφικής και χαρτικής ύλης, εκπαιδευτικού υλικού, διακοσμήσεων, ειδών για πάρτυ και εορτές, ειδών γυμναστικής και αθλητισμού και παιδικών παιχνιδιών.

Στις επιπρόσθετες κλάσεις που δήλωσε η Online Delivery περιλαμβάνονται ακόμη αλάτι, άλευρα, δημητριακά, πάγος, μαγιά, είδη ζαχαροπλαστικής, παγωτά, λαχανικά, ρύζι, ξύδι, σάλτσες, αφεψήματα, υποκατάστατα καφέ, γλυκά, φρέσκα φρούτα, βότανα, ξηροί καρποί, μεταλλικά και αεριούχα νερά, ποτά, χυμοί φρούτων, σιρόπια και υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας λιανικής (έκδοση καρτών προπληρωμένου χρόνου επικοινωνίας). Οι παραπάνω προστιθέμενες κλάσεις προϊόντων απαρτίζουν τις δυνατότητες της νέας υπηρεσίας της efood, που θα ονομάζεται «efood local». Εκκρεμεί ακόμη ο φάκελος του σχετικού λογότυπου της ξεχωριστής υπηρεσίας στην αίτηση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Τροφίμων. Εξάλλου, στο δίκτυο των 24ωρων επίγειων καταστημάτων Kiosky’s, που ανήκουν στην Delivery Hero Dmart Greece ΑΕ και στα franchise αντίστοιχά τους καταστήματα, αναμένεται, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, να πωλούνται πλέον και απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, είδη καλλωπισμού και καλλυντικά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Απαγόρευση προσφορών στα σούπερ μάρκετ για όσους προμηθευτές προβούν σε νέες ανατιμήσεις

Στους τρεις μήνες απαγόρευσης προωθητικών ενεργειών κατέληξε η κυβέρνηση για όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται στο οργανωμένο λιανεμπόριο και παράλληλα έχουν πραγματοποιήσει ανατιμήσεις στους σταθερούς τιμοκαταλόγους τους προς τα σούπερ μάρκετ στο αμέσως προηγούμενο διάστημα.

Το συγκεκριμένο μέτρο είναι το δεύτερο που πήρε η κυβέρνηση αναφορικά με την καταπολέμηση των πλασματικών εκπτώσεων για την αναχαίτιση της ακρίβειας. Όταν ένας προμηθευτής τροφίμων, είτε non-food προϊόντων, ανακοινώσει ανατιμήσεις σε προϊόντα που διαθέτει προς το οργανωμένο λιανεμπόριο, τότε δεν θα μπορεί να οργανώσει και να παρουσιάσει προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ για χρονικό διάστημα 90 ημερών. Πρόκειται για μέτρο άμεσης εφαρμογής, που θα λάβει υπόψη δηλαδή τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών προς τους λιανεμπόρους που βρίσκονται σε ισχύ από 10 Ιανουαρίου.

Το πρώτο μέτρο αφορά τη μείωση των παροχών προωθητικών ενεργειών κατά 30%, η οποία, όπως εκτίμησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, «θα μεταφέρει το όφελος στον καταναλωτή». Το μέτρο αφορά απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες, τις κατηγορίες δηλαδή, όπου, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρατηρήθηκαν αποκλίσεις στις τιμές. Στην κατεύθυνση της πάταξης της ακρίβειας στα μη συσκευασμένα τρόφιμα, κινείται το επιπρόσθετο μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Τροφίμων για «καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι»:

Πλέον, οι προμηθευτές θα υποχρεώνονται να τιμολογούν την προωθητική τους πολιτική και να διαθέτουν στο λιανεμπόριο τιμοκαταλόγους με καθαρές τιμές. Θα επιτρέπεται η επιστροφή πιστωτικού τιμολογίου 3% μόνο για φύρα προϊόντων. Το μέτρο αφορά φρούτα, νωπά λαχανικά και κρέας. Πηγές της αγοράς τονίζουν στο FOODReporter ότι «απαιτείται διάστημα προσαρμογής για το συγκεκριμένο μέτρο, επειδή διαφοροποιεί κατά πολύ τους όρους με τους οποίους λειτουργούσε μέχρι σήμερα η αγορά προϊόντων από το λιανεμπόριο».

Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα
Τέλος, μετά και τη σχετική έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το Υπουργείο θέσπισε, έπειτα από πρωθυπουργική απόφαση, πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα, το οποίο ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας, προστιθέμενου και εμπορικού κέρδους ύψους 7%. Ο κ. Σκρέκας το χαρακτήρισε «κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει άμεση μείωση τιμής».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Cosmos ΘΕΣ Γάλα: Μπήκαν τα 3,5 εκατ. ευρώ του μετοχικού κεφαλαίου

Στην καταβολή των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ που αποτελούν το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της νεοσύστατης εταιρείας Cosmos ΘΕΣ Γάλα προχώρησε χθες η οικογένεια Καντώνια, στο πλαίσιο της διάσωσης του συνεταιρισμού ΘΕΣΓάλα.

Ειδικότερα, σε χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση του μοναδικού εταίρου, Cosmos Investments (συμφερόντων της οικογένειας Καντώνια), πιστοποιήθηκε η καταβολή κεφαλαιακών εισφορών εταιρικού κεφαλαίου ποσού 3.500.000 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό όψεως της Cosmos ΘΕΣ Γάλα.

Προηγουμένως, ο εκ των διαχειριστών της εταιρείας Θοδωρής Καντώνιας έλαβε γνώση της κατάστασης των λογαριασμών της εταιρείας και πραγματοποιήθηκε έρευνα των βιβλίων, των δικαιολογητικών και των λοιπών εγγράφων της.

Υπενθυμίζεται ότι η Cosmos ΘΕΣ Γάλα ΙΚΕ ιδρύθηκε την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023, με μοναδικό μέτοχο την Cosmos Investments, εταιρεία στην οποία έχουν εισφερθεί τα ακίνητα και οι συμμετοχές της εταιρείας διέλασης αλουμινίου Cosmos Aluminium, με κύρια δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο γάλακτος και κρέμας σε στέρεες μορφές.

Πλέον, μετά και την κάλυψη του μετοχικού κεφαλαίου της νεοσύστατης εταιρείας, το επόμενο αναγκαίο βήμα είναι να εγκριθεί από το αρμόδιο Πρωτοδικείο Λάρισας το σχέδιο εξυγίανσης του συνεταιρισμού ΘΕΣ Γάλα, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίησή του. Σημειωτέον ότι το σχέδιο εξυγίανσης αναμένεται να περιλαμβάνει σημαντικό «κούρεμα» οφειλών της ΘΕΣγάλα προς τους πιστωτές της, δεδομένου ότι τα χρέη του συνεταιρισμού προς το Δημόσιο, τις τράπεζες και τους εργαζομένους του φτάνουν τα 25 εκατομμύρια ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter