Market In: Πώς συνεχίζεται η κόντρα ανάμεσα στις αδερφές Ράμμου

Δεν έγινε δεκτή δίχως αντιρρήσεις η χορήγηση εξουσίας στο ΔΣ της εταιρείας Market In εκμετάλλευσης ακινήτων, ώστε να αυξάνει το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας για την επόμενη πενταετία. Ωστόσο, τελικά εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Πιο συγκεκριμένα, η σχετική πρόταση πέρασε τελικά με ποσοστό 70,46% επί των μετόχων και καταψηφίστηκε από τη Μαργαρίτα Ράμμου αυτοπροσώπως και δια των αντιπροσώπων της, δηλαδή σε ποσοστό 29,54% (ήτοι 554.911 ψήφοι, όσοι εκείνη κατέχει).

Η πλευρά της Μαργαρίτας Ράμμου είχε νωρίτερα αιτηθεί να πληροφορηθεί εάν η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων έχει πράγματι ανάγκη αύξησης μετοχικού κεφαλαίου για να λάβει την απάντηση από τον πρόεδρο της γενικής συνέλευσης, Αντίοπο Σελιανίτη, αλλά και από τον αντιπρόσωπο της πλευράς της Ευλαμπίας Ράμμου, Γεώργιο Σωτηρόπουλο ότι «πρόκειται για χορήγηση απλής δυνατότητας στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να αυξάνει το μετοχικό κεφάλαιο στο μέλλον, εάν παραστεί ανάγκη, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος και το καταστατικό της εταιρείας».

Τέθηκε υπόψη του Παναγιώτη Γιαννόπουλου, αντιπρόσωπου της Μαργαρίτας Ράμμου, ότι «το ζήτημα της τακτικής γενικής συνέλευσης δεν είναι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλά η χορήγηση της σχετικής εξουσίας στο διοικητικό συμβούλιο». Η πλευρά της Ευλαμπίας Ράμμου υποστήριξε ότι «οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ούτως ή άλλως, ελέγχονται», αλλά η πλευρά της Μαργαρίτας Ράμμου ανταπάντησε ότι «η ίδια υποεκπροσωπείται στο τρέχον διοικητικό συμβούλιο», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα ήταν δύσκολο να επηρεάσει τις αποφάσεις.

Άλλωστε, ο έτερος αντιπρόσωπος της πλευράς της Μαργαρίτας Ράμμου, Στέφανος Φουρτουνίδης, μίλησε για «συνθήκες απόλυτης αδιαφάνειας», με εισήγηση «που αποσκοπεί στη ματαίωση των δικαιωμάτων της μετόχου μειοψηφίας» και ακόμη, σημείωσε, ότι η πλευρά της Μαργαρίτας Ράμμου εκτιμά ότι «δεν συντρέχει τέτοια ανάγκη για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου», άρα και «για εκχώρηση τέτοιας εξουσίας στο διοικητικό συμβούλιο».

Σημειώνεται ότι η τακτική γενική συνέλευση της Δευτέρας 30 Οκτωβρίου 2023 στην ανώνυμη εμποροβιομηχανική εταιρεία Market In, είχε επίσης εγκρίνει τη χορήγηση του δικαιώματος αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας προς το διοικητικό της συμβούλιο σε εύρος πενταετίας. Επισημαίνεται όμως ότι η Μαργαρίτα Ράμμου δεν αποτελούσε, ούτε αποτελεί μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εμποροβιομηχανικής Market In.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποια σούπερ μάρκετ και ποιοι προμηθευτές κυριαρχούν στο φρέσκο αγελαδινό γάλα

Τη «μερίδα του λέοντος» στις πωλήσεις φρέσκου αγελαδινού γάλακτος σε σούπερ μάρκετ κατέχουν Lidl και Σκλαβενίτης, με ποσοστά της τάξεως του 20-30% η καθεμιά, με την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Μασούτης να έπονται με ποσοστά 10-15%, ενώ τα λοιπά σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύουν ποσοστό 5-10%. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη χαρτογράφηση της αγοράς του φρέσκου αγελαδινού γάλακτος που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, λαμβάνοντας σχετικά στοιχεία από έντεκα αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για την περίοδο Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023. Αυτό μάλιστα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι ενώ τα ποσοστά αυτά δεν άλλαξαν μετά την εφαρμογή του Καλαθιού του Νοικοκυριού (Νοέμβριος 2022 – Ιανουάριος 2023), αυτό που άλλαξε είναι η πρωτιά: στο τρίμηνο Νοεμβρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023 η Lidl πήρε «κεφάλι» στις πωλήσεις, έστω και με μικρή διαφορά.

Η επίδραση του Καλαθιού του Νοικοκυριού
Εξάλλου, όπως σημειώνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι καταναλωτές στράφηκαν στο Καλάθι του Νοικοκυριού για φρέσκο αγελαδινό γάλα, με αύξηση του μεριδίου της πωληθείσας ποσότητας προϊόντων εντός καλαθιού από το 16% τον πρώτο μήνα εφαρμογής του καλαθιού (Νοέμβριος 2022) σε 33% τον Δεκέμβριο του 2022 και σε 31% τον Ιανουάριο του 2023. Αυτό το στοιχείο αποδίδεται στο ότι η μέση τιμή των προϊόντων εντός του Καλαθιού είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτήν εκτός Καλαθιού, κυρίως λόγω και της επιλογής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που έχουν ήδη χαμηλότερη τιμή από τα επώνυμα. Συνολικά, το Καλάθι του Νοικοκυριού είχε μειωτική επίδραση στις τιμές, αλλά μόνο για τα προϊόντα που εντάχθηκαν σε αυτό. Ως προς την εξέλιξη των τιμών, με βάση τα στοιχεία που προσκόμισαν τα έντεκα σούπερ μάρκετ, σημειώνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2022 έως το τέλος Ιανουαρίου του 2023 η μέση σταθμισμένη τιμή προ ΦΠΑ ανά λίτρο έχει αυξηθεί από 1,04 ευρώ ανά λίτρο στα 1,25 ευρώ ανά λίτρο (+20%). Ταυτόχρονα, η πωληθείσα ποσότητα από τα σούπερ μάρκετ καταγράφει αύξηση 5,8% στο ίδιο διάστημα. Παρατηρείται πτώση της πωληθείσας ποσότητας στο ενδιάμεσο διάστημα, που ενδεχομένως οφείλεται σε εποχικούς παράγοντες.

Πρωτιά για ΜΕΒΓΑΛ και Δέλτα
Όσον αφορά στους προμηθευτές γάλακτος, το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις (βάσει αξίας) κατά την περίοδο Φεβρουαρίου 2022 – Φεβρουαρίου 2023 καταλαμβάνουν στο σύνολο οι ΜΕΒΓΑΛ και Δέλτα, με μερίδια ύψους 20-30% η καθεμιά, και ακολουθεί η Όλυμπος-Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 15-25% και οι Εβροφάρμα και ΕΒΟΛ με μερίδια 5-10% η καθεμιά.

Εξετάζοντας μόνο τα επώνυμα προϊόντα φρέσκου αγελαδινού γάλακτος, το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχει η Δέλτα με 20-30%, έναντι 10-20% της ΜΕΒΓΑΛ και της Όλυμπος-Ελληνικά Γαλακτοκομεία.

Όσον αφορά όμως στην ιδιωτική ετικέτα, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική: εκεί κυριαρχεί η ΜΕΒΓΑΛ με ποσοστό 40-50%, ενώ δεύτερη έρχεται η Εβροφάρμα με 25-35% και τρίτη η ΕΒΟΛ με 10-15%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποιες εξαγορές του κλάδου τροφίμων και ποτών σημάδεψαν το 2023 στην Ελλάδα

Το 2023 αποτέλεσε μια χρονιά – σταθμό για τον κλάδο τροφίμων και ποτών, αλλά και γενικότερα του οργανωμένου λιανεμπορίου, όσον αφορά στις εξαγορές, καθώς η δυναμική των ισχυρών συμφωνιών του 2022, συνεχίστηκε ακάθεκτα και την επόμενη χρονιά.

Η Paliria εξαγόρασε τη Τσαμπάσης
Ειδικότερα, το Φεβρουάριο της προηγούμενης χρονιάς, η Paliria της οικογένειας Σουλιώτη έκανε είσοδο στην αγορά της ζύμης και των προϊόντων φύλλου προχωρώντας στην εξαγορά της εταιρείας κατεψυγμένης ζύμης Τσαμπάσης.

Η απορρόφηση της Green Cola από τη Χήτος
Το Μάρτιο του 2023, έλαβε χώρα μια από τις πιο σημαντικές συμφωνίες του κλάδου τροφίμων και ποτών: η απορρόφηση της Green Cola από την ελληνική εταιρεία εμφιάλωσης νερού, Χήτος (Ζαγόρι) μέσα από τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας συμμετοχών με την ονομασία Green Beverages. Αναφορικά, ο αθροιστικός κύκλος εργασιών των εταιρειών Green Cola Hellas και Green Cola Operations άγγιξε το 2022 τα 20 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της απορρόφησής τους από τη Χήτος ΑΒΕΕ.

Η εξαγορά της Παγωτά Δωδώνη από τον Όμιλο Βενέτη
Τον Απρίλιο του 2023, δόθηκε το πράσινο φως για την εξαγορά της εταιρείας Παγωτά Δωδώνη από τον Όμιλο Βενέτη.

Ο Όμιλος, στο τετραετές αναπτυξιακό του πρόγραμμα, είχε προϋπολογίσει 10 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της εταιρείας Παγωτά Δωδώνη, μαζί με την αναβάθμιση του δικτύου διανομής καταστημάτων.

Το fund SMERemediumCap επένδυσε στην Έψα
Τον Ιούνιο 2023, στον έλεγχο του Νίκου Καραμούζη και του fund SMERC (SMERemediumCap) πέρασε περίπου το 66% της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ.

Συγκεκριμένα, συνεχίστηκε η δραστηριοποίηση στην εταιρεία Αγριά Εμπορική ΑΕ, ώστε να ολοκληρώσει με τη βέλτιστη ετοιμότητα το fund SMERemediumCap (SMERC) την επένδυσή του στη μεγάλη βιομηχανία αναψυκτικών Έψα.

Είσοδος της Alfa Pastry στα σνακ έπειτα από το deal με την Panini
Η Alfa Pastry ανακοίνωσε τον Απρίλιο του προηγούμενου έτους την είσοδό της στην εταιρεία Panini Αρτοποιήματα ΑΕ. Επίσημα, λοιπόν, η επιτυχημένη στην κατηγορία των κατεψυγμένων ζυμών – έτοιμων πιτών Alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης ΑΕΒΕ απέκτησε το 39,49% της Panini Αρτοποιήματα ΑΕ, μέσω συμμετοχής στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τελευταίας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι με την επένδυση αυτή, η Alfa μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των σνακ.

Η Coca-Cola HBC απέκτησε τη βότκα Finlandia
Μετά από 17 και πλέον χρόνια που διατηρούσε τη διανομή της βότκας Finlandia στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, η Coca-Cola HBC αποφάσισε να την κάνει δική της, καθώς ο όμιλος ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο ότι ήρθε σε συμφωνία με την Brown-Forman Netherlands για την εξαγορά της θυγατρικής της Brown-Forman Finland, στην οποία ανήκει η μάρκα Finlandia. H εν λόγω κίνηση της Coca-Cola HBC στόχευε στην ενίσχυση των διαπιστευτηρίων των premium αλκοολούχων ποτών της Coca-Cola HBC, δημιουργώντας ευκαιρίες ανάμειξης με premium και super-premium μη αλκοολούχα RTD προϊόντα.

Μπάρμπα Στάθης: Εξαγόρασε το 80% της Χαλβατζής Μακεδονική
Την εξαγορά του 80% της εταιρείας Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ ανακοίνωσε η Μπάρμπα Στάθης το Δεκέμβριο 2023. Όπως είχε εξηγήσει μεταξύ άλλων και σε δήλωσή του με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας ο Αντιπρόεδρος ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης, Νικήτας Ποθουλάκης: «Κοινό μας τόπο αποτελούν τόσο η έμπνευση που αντλούμε από τη φύση για την προσφορά προϊόντων αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και μέγιστης ασφάλειας, όσο και η ανάγκη μας να δημιουργήσουμε για τους καταναλωτές ένα οικοσύστημα απολαυστικής διατροφής, που θα οδηγεί στην ευζωία τους ίδιους και τις γενιές που θα ακολουθήσουν».

Η εξαγορά της Patrikon από τη Stayia Farm
Το Φεβρουάριο 2023, η Stayia Farm εξαγόρασε την Patrikon επενδύοντας στην κατηγορία του παστελιού. Συγκεκριμένα, στην ολική εξαγορά της εταιρείας Patrikon, που ειδικεύεται στα παστέλια, προχώρησε η Stayia Farm, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stayia Farm, Γιάννης Καρυπίδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter