Φαίδων: Αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 20% το 2023 – Νέα προϊόντα το 2024

Αύξηση κατά 20% στη συνολική αξία πωλήσεων σημείωσε το 2023 η εταιρεία Φαίδων, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Στάθη Γιαχανατζή.

Η εταιρεία παραγωγής αρτοσκευασμάτων και ειδών ζαχαροπλαστικής αναμένεται να σημειώσει καλύτερη κερδοφορία το τρέχον έτος, σε σύγκριση με το 2022. Σύμφωνα με τον κ. Γιαχανατζή, το παραπάνω οφείλεται σε δύο παράγοντες: Αφενός η εταιρεία προχώρησε σε μικρές ποσοστιαίες ανατιμήσεις στα προϊόντα της για να εξισορροπήσει την αύξηση κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας, αφετέρου σημείωσε αύξηση όγκου πωλήσεων στη χρονιά που ολοκληρώνεται.

Η υψηλότερη διείσδυση σε μικρή λιανική και οργανωμένο λιανεμπόριο
Η Φαίδων πέτυχε την τοποθέτησή της σε περισσότερα σημεία, τόσο στη μικρή λιανική, όσο και στο οργανωμένο λιανεμπόριο εν γένει μέσα στο 2023. Η εταιρεία είχε βάλει ως στόχο την αυξημένη τοποθέτηση στα ράφια των σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ. Χρησιμοποίησε γι’ αυτό ως βάση τα νέα προϊόντα της, τόσο τα τραγανά crispbreads, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη διεύρυνση της εταιρείας στο αλμυρό κομμάτι παρασκευών, όσο και τα προϊόντα με ταχίνι (κριτσίνια, κουλούρια και βουτήματα) και εξασφάλισε την τοποθέτησή της σε περισσότερα καταστήματα των αλυσίδων. Η Φαίδων πραγματοποιεί τη διανομή των προϊόντων της στα περισσότερα σημεία πώλησης λιανεμπορίου με ιδιόκτητο στόλο οχημάτων. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία φιλοδοξεί να παρουσιάσει και νέα προϊόντα.

Η αύξηση του μεριδίου εξαγωγών στον ετήσιο τζίρο και η προσέγγιση της μεγάλης αγοράς των ΗΠΑ
Σημειώνεται επίσης ότι η Φαίδων αύξησε και το εξαγωγικό της αποτύπωμα μέσα στο 2023: Οι εξαγωγές ισχυροποιήθηκαν κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες εντός του συνολικού ετήσιου τζίρου της εταιρείας, φθάνοντας το 17%. Για το 2024, η Φαίδων στοχεύει σε αυξημένη κερδοφορία και αύξηση όγκου πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αναφορικά με τις εξαγωγές, ο μεγάλος στόχος είναι το άνοιγμα της αγοράς των ΗΠΑ, με προώθηση τόσο των γλυκών όσο και των αλμυρών παρασκευασμάτων της. Αν ο στόχος επιτευχθεί, τότε θα αυξηθεί και η συνολική αξία εξαγωγών της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η Φαίδων είχε εμφανίσει ανάπτυξη κατά 19% σε αξία πωλήσεων και περίπου 7% σε όγκο πωλήσεων, αντίστοιχα. Από το 2022 έχει δημιουργήσει νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιό της, με αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα, που καλύπτει την αυξημένη ζήτηση και την επιπλέον τοποθέτηση της εταιρείας στο ελληνικό λιανεμπόριο, η οποία προχωρά με υγιή βήματα οργανικής ανάπτυξης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Krivek: Άνω των 48 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023, η προώθηση έτοιμων λύσεων και ο plant-based τομέας

Επιτυχημένα ολοκληρώνεται και 2023 για την Krivek Group of Companies. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Φασουλάς, μίλησε αποκλειστικά στο FOODReporter.

Πώς «κλείνει» το 2023 σε τζίρο σε σχέση με το 2022; Είχε η Krivek αύξηση όγκου πωλήσεων;

Το 2023 αποτελεί μια ακόμα χρονιά επιτυχίας σε σχέση με τη χρονιά-ορόσημο, το 2022. Ο τζίρος ξεπέρασε τα 48 εκατ. ευρώ, με αύξηση άνω του 10% Η αύξηση του όγκου πωλήσεων υπαρχόντων και νέων κωδικών συνιστά τον κύριο παράγοντα ανοδικού τζίρου για όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου, σε λιανική αγορά και σε food service.
Έχετε παρατηρήσει στροφή του καταναλωτικού κοινού προς μεγαλύτερη ζήτηση σε έτοιμα κρεατοσκευάσματα;
Πράγματι, παρατηρούμε την στροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς προς έτοιμες λύσεις στην επιλογή προϊόντων κρέατος. H έλλειψη προσωπικού στον κλάδο των κρεοπωλών, αλλά και οι τάσεις της σύγχρονης εστίασης, μας προέτρεψαν να προσθέσουμε στη γκάμα μας έτοιμες λύσεις σε προϊόντα κρέατος, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες, σε ειδικές κοπές και με μαριναρισμένες παρασκευές.

Υπάρχουν σχέδια για νέα προϊόντα το 2024;

Η καταρτισμένη και έμπειρη ομάδα Έρευνας και Ανάπτυξης της Krivek προχωρά σε ανάπτυξη νέων προϊόντων, με γνώμονα τις ανάγκες που διαμορφώνονται στο καταναλωτικό περιβάλλον. Πέρα από το κρέας, κεντρικό πυλώνα δημιουργίας αποτελούν τα θαλασσινά και οι έτοιμες λύσεις εστίασης, με πλήρη αξιοποίηση της νέας παραγωγικής μονάδας και στόχο την αύξηση μεριδίων στον τομέα food service.

Θεωρείτε ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι ικανός να πλήξει τη συνολική κατανάλωση κρέατος;

Η μείωση της κατανάλωσης στο περιβάλλον που ζούμε, με σταθερό το εισόδημα των πολιτών και πληθωριστικές τάσεις που οδηγούν σε αυξήσεις τιμών, είναι προφανής. Οι καταναλωτές οδηγούνται αναγκαστικά σε επιλογές προϊόντων χαμηλότερης τιμής, περικόπτοντας δαπάνες για κρέας με υψηλότερο επίπεδο τιμών, δηλαδή μοσχάρι ή άλλο premium κρέας). Από πλευράς μας, στα καταστήματα του Ομίλου, αλλά και προς τους συνεργάτες, καταφέρνουμε να κρατάμε χαμηλές τις τιμές στο κρέας και τα προϊόντα του, γεγονός που αναγνωρίζεται αν κρίνουμε από τους σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης που διατηρούμε σε απόλυτα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ποιο ποσοστό του τζίρου καλύπτει ο τομέας του plant-based κρέατος υπό το brand Campo Farm;

Το Campo Farm αποτελεί νέα δραστηριότητα και παρουσίασε σε σύντομο διάστημα αξιοσημείωτη δυναμική. Σε ευθεία αναλογία με τη διψήφια ανάπτυξη του core business, η ανάπτυξη του plant-based brand υπολείπεται ποσοστιαία. Ωστόσο, επενδύουμε σημαντικά στην αγορά και επιτύχαμε το πρώτο ορόσημο: Διπλασιασμό όγκου πωλήσεων στο food service μέσα σε έναν χρόνο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Halcyon Equity Partners: Ετοιμάζει επενδύσεις στον κλάδο τροφίμων και ποτών

Οι κλάδοι των τροφίμων και των ποτών περιλαμβάνονται στην επενδυτική στρατηγική του Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR, όπως αποκάλυψε ο εκ των εκπροσώπων της μητρικής εταιρείας στο επενδυτικό κεφάλαιο, Λυκούργος Γαλανόπουλος, μιλώντας στο FOODReporter.

Η εταιρεία Halcyon Equity Partners GP S.à r.l ανακοίνωσε την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023 την έναρξη λειτουργίας του Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR, με έδρα το Λουξεμβούργο και πρώτο γύρο συγκέντρωσης κεφαλαίων (First Closing) 115,5 εκατ. ευρώ.

Η συγκέντρωση κεφαλαίων θα διαρκεί για συνολικό διάστημα εννέα μηνών, με τελικό στόχο τα συνολικά κεφάλαια υπό διαχείριση να ανέλθουν σε 160 εκατ. ευρώ έως τα τέλη του 2024.

Τόσο «Mature Scale Up», όσο και «Growth» στόχευση εταιρειών
Αναφορικά με τους επενδυτικούς στόχους του Halcyon Equity Partners, εκείνο σκοπεύει να επενδύει σε ελληνικές, μη εισηγμένες, αναπτυσσόμενες μικρομεσαίες και μεσαίας κεφαλαιοποίησης εταιρείες (δηλαδή τόσο «Mature Scale Up», όσο και «Growth»), οι οποίες διακρίνονται από «ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, ισχυρές διοικητικές ομάδες και δυνατότητες ανάπτυξης», σύμφωνα με την κρίση του επενδυτικού κεφαλαίου.

Σημείο αναφοράς η καινοτομία και η προοπτική μετασχηματισμού, για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας
Επενδύοντας σε εταιρείες που θα πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, το Halcyon Equity Partners επιθυμεί να συμβάλει στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη, παρέχοντας κεφάλαια για νέες επενδύσεις. Παράλληλα, θα εστιάσει στην εφαρμογή «στρατηγικού οδικού χάρτη για τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας» για τις ίδιες τις εταιρείες, καθώς και για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Στόχος είναι να εντοπιστούν επενδυτικές ευκαιρίες που έχουν ως σημείο αναφοράς την καινοτομία και την προοπτική μετασχηματισμού.

Οι επενδυτές
Βασική πτυχή της στρατηγικής του Halcyon Equity Partners είναι η προώθηση σαφώς καθορισμένου πλαισίου ESG, σε όλα τα στάδια της επενδυτικής διαδικασίας, με δέσμευση στις αρχές των υπεύθυνων και βιώσιμων επενδύσεων. Σε αυτό συμμετέχουν ιδιώτες και θεσμικοί επενδυτές, όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (EIF) και η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΑΤΕ). Η εταιρεία Halcyon Equity Partners GP S.à r.l., λειτουργεί ως ο διαχειριστής του επενδυτικού κεφαλαίου και εκπροσωπείται από τους Ελένη Μπαθιανάκη, Λυκούργο Γαλανόπουλο και Γιάννη Μπαθιανάκη. Οι τρεις εκπρόσωποι αποτελούν στελέχη με ικανά έτη εμπειρίας στο χώρο των επενδύσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter