Οι λόγοι πίσω από την επένδυση της Water Invest στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ

Σε ποσοστό 80% αναμένεται να εισχωρήσει μετοχικά η εταιρεία Water Invest στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter. Η Water Invest, εταιρεία χαρτοφυλακίου (holding) που ιδρύθηκε μόλις την προηγούμενη Τετάρτη, ως σύμπραξη των επενδυτικών κεφαλαίων SMERemediumCAP, EOS Hellenic Renaissance Fund και Bespoke SGA Partners, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τα brands φυσικού μεταλλικού νερού Σέλι και Διός και αυτή θα είναι η μόνη δραστηριότητά της.

Σε επόμενη φάση οι πιθανές συνέργειες
Σε επόμενη φάση, υπάρχουν ήδη σκέψεις, δίχως να έχουν τελεσφορήσει, για ενδεχόμενες συνέργειες με την εταιρεία αναψυκτικών Έψα, μέσω της Αγριά Εμπορική ΑΕ, στην οποία μετοχικά συμμετέχει το SMERemediumCAP, ένας από τους τρεις εταίρους της Water Invest. Ο ρόλος της Water Invest ως επενδυτικό χαρτοφυλάκιο συνάδει με την πρακτική που είχε ακολουθήσει η Bespoke SGA Partners, στην εξαγορά της Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ (Viva). Δεν αποκλείονται συνέργειες και από αυτή την πλευρά. Εντός των πρώτων ημερών του Ιανουαρίου 2024 θα πρέπει να αναμένουμε αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, με συμμετοχή προσώπων από το αντίστοιχο διοικητικό συμβούλιο της Water Invest. Οι συγκεκριμένες αλλαγές δεν έχουν οριστικοποιηθεί: Αναμένεται μέλη του τρέχοντος ΔΣ της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, να διατηρήσουν θέσεις στο νέο, ως αποτύπωμα της διατήρησης μετοχικού μεριδίου από την οικογένεια Μεντεκίδη. Το FOODReporter πληροφορήθηκε ότι η Water Invest, προ σύστασης του εταιρικού σχήματός της, είχε διερευνήσει τις περιπτώσεις και άλλων εταιρειών του κλάδου που διέθεταν δικαιώματα εκμετάλλευσης πηγής, όμως τα φυσικά μεταλλικά νερά Διός και Σέλι κρίθηκαν ως «η πιο ελκυστική επιλογή».

Το τρίπτυχο της λογικής της επένδυσης στα νερά Σέλι και Διός
Πηγές αποκάλυψαν στο FOODReporter το τρίπτυχο πίσω από το επενδυτικό εγχείρημα: Αφενός η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα ανεβάζει την κατανάλωση, αφετέρου οι καταναλωτικές συνήθειες μειώνουν το πανελλαδικό μερίδιο κατανάλωσης νερού βρύσης προς όφελος του εμφιαλωμένου. Πρόκειται για αλλαγή που έχει εκτιμηθεί ως αναπτυσσόμενη και με περιβαλλοντικά αίτια (κλιματική κρίση, μείωση διαθεσιμότητας πόσιμου νερού) που θα την καταστήσουν ισχυρότερη σε βάθος χρόνου. Συνεκτιμήθηκε ότι ο ελληνικός τουρισμός αυξάνεται και σε περιοχές όπου δεν είναι δυνατή η κατανάλωση πόσιμου νερού βρύσης. Η Water Invest δεν αποθαρρύνθηκε από τη μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού με νέους «παίκτες», ίσα-ίσα που την θεωρεί «ευκταίο γεγονός που επιβεβαιώνει τη λογική της επένδυσης». Ο τρίτος λόγος είναι η εξάντληση των διαθέσιμων πηγών φυσικού μεταλλικού νερού στη χώρα σε παρόντα χρόνο, που είναι διαθέσιμες δίχως την απαίτηση μεγάλων επενδύσεων για άντληση νερού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ισχυρότερες σε ποσοστό και ημέρες έκπτωσης οι προσφορές φυλλαδίου στα γαλακτοκομικά

Στις προσφορές φυλλαδίου επιλέγουν κατά κύριο λόγο τα σούπερ μάρκετ να εμφανίζουν τις προωθητικές ενέργειες των γαλακτοκομικών προϊόντων, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η ανάλυση που πραγματοποίησε η υπηρεσία Pockee Market Intelligence, σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες έξι αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου και παρουσιάζεται αποκλειστικά στο FOODReporter.

Στην ευρύτερη κατηγορία του γάλακτος ψυγείου, κατά μέσο όρο, το 70% των ενεργειών που γίνονται αφορούσαν προσφορές εντός καταστήματος και μεταξύ του 20% και 30% του συνόλου αφορούσαν, άλλωστε, προσφορές φυλλαδίου. Η προβολή των προσφορών της υποκατηγορίας μέσω τηλεοπτικών σποτ δεν είναι συχνή. Οι εντός καταστήματος προσφορές είχαν κατά μέσο όρο βάθος 17,1% στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, ενώ οι προσφορές που προβάλλονται στα φυλλάδια είχαν μεγαλύτερο βάθος: 23%.

Αντίστοιχα, στην ευρύτερη κατηγορία των γιαουρτιών, κατά μέσο όρο, το 70% των ενεργειών που γίνονται αφορούσαν προσφορές εντός καταστήματος, το 20% αφορούσαν προσφορές φυλλαδίου και ένα 10% αφορούσε τηλεοπτικές προσφορές. Σε όρους βάθους έκπτωσης στην υποκατηγορία, το υψηλότερο μέσο ποσοστό έκπτωσης αφορούσε τις τηλεοπτικές προσφορές (30,1%), με εκπτώσεις κατά 13,1% υψηλότερες κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με εκείνες των προσφορών εντός καταστήματος (17%), κατά 6,6% υψηλότερες, σε σύγκριση με αυτές των προσφορών φυλλαδίου (23,5%).

Προσφορές εντός καταστήματος
Συγκρίνοντας τα στοιχεία του χρονικού διαστήματος μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2023 με τα αντίστοιχα στοιχεία του ίδιου διαστήματος το 2022, βλέπουμε ότι στην κατηγορία του γάλακτος ψυγείου, ο αριθμός και η διάρκεια των προωθητικών ενεργειών που «έτρεξαν» αποκλειστικά εντός καταστήματος διπλασιάστηκε, με το βάθος έκπτωσης των προσφορών να μειώνεται κατά 0,9%. Αντίστοιχα, στην ευρύτερη κατηγορία των γιαουρτιών, ο αριθμός και η διάρκεια των εντός καταστήματος προσφορών αυξήθηκε κατά περίπου 30%. Επίσης, έγιναν 37 επιπλέον τηλεοπτικές προβολές προϊόντων της κατηγορίας από τους λιανέμπορους αναφοράς: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Metro ΑΕΒΕ (My market), Μασούτης, Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας).

Συγκριτικά με το 2022, στην ευρύτερη κατηγορία που συμπεριλαμβάνει τόσο το γάλα ψυγείου, όσο και τα γιαούρτια, My market και Σκλαβενίτης ήταν οι δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ που κατέγραψαν αύξηση σε όρους προωθητικών ενεργειών και διάρκειας αυτών:Αύξηση κατά 10,3% και 18,6%, για τα καταστήματα My market, αύξηση κατά 9,5% και 11,3%, αντίστοιχα, για τα καταστήματα Σκλαβενίτης.

Η στρατηγική των προσφορών φυλλαδίου ανά αλυσίδα
Με μια προσεκτική ματιά αποκλειστικά στις προσφορές φυλλαδίου, μπορεί κανείς, βάσει των στοιχείων της υπηρεσίας Pockee Market Intelligence, να διαπιστώσει ότι συνολικά συμμετείχαν 52 περισσότερες ενέργειες στην ευρύτερη κατηγορία, σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου 2023 έως τέλος Αυγούστου 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση, κατά 61 περισσότερες προωθητικές ενέργειες εντός φυλλαδίου, αφορούσε τα φυλλάδια προσφορών της Μασούτης, όπου στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Αύγουστος 2023, απόλαυσε και τη μεγαλύτερη διάρκεια στο συγκεκριμένο μέσο προβολής.

Μείωση τόσο σε όρους ενεργειών όσο και διάρκειας αυτών, κατέγραψε στην ενιαία κατηγορία η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ωστόσο, η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η αλυσίδα με το δεύτερο υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης, κατά 24,6%, δηλαδή κατά 2,8% υψηλότερα, σε σύγκριση με το 2022 στις προσφορές φυλλαδίου. Το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης στις προσφορές φυλλαδίου αφορούσε τα καταστήματα My market, με 26,5%.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του 2023, προβλήθηκαν 45 περισσότερες τηλεοπτικές προσφορές στην ευρύτερη κατηγορία που συμπεριλαμβάνει το γάλα ψυγείου και τα γιαούρτια. Τα καταστήματα My market διέθεταν τις περισσότερες τηλεοπτικές προσφορές στην κατηγορία, ενώ η μεγαλύτερη διάρκεια τηλεοπτικών προσφορών ανήκε στη Μασούτης. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές προσφορές της κατηγορίας, τα καταστήματα My market είχαν το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης (30,2%) και ακολουθούσε η Μασούτης, με 29,2%.

Στην ευρύτερη κατηγορία, το μεγαλύτερο μερίδιο προσωποποιημένων -ανά κατάστημα- ενεργειών και προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης με ποσοστό 28,8% και 26,4%, αντίστοιχα. Ακολουθούσαν τα My market και η ΑΒ Βασιλόπουλος με μερίδιο ημερών προωθητικών ημερών 20% και 19,1%, αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μέσο βάθος έκπτωσης στην κατηγορία καταγράφηκε στα καταστήματα My market με 21,1% και ακολουθούσε η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 20,1%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιλεγμένες υποκατηγορίες της ευρύτερης κατηγορίας γαλακτοκομικών, σύμφωνα με την υπηρεσία Pockee Market Intelligence.

Γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 28,1%, ακολουθούσαν τα My market, με 23,8% και η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 18,1%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχε η Μασούτης, με ποσοστό 17,1%. Τα My market και η Σκλαβενίτης ακολουθούσαν, με μέσο ποσοστό προσφορών 16,5% και 15,9%, αντίστοιχα.

Φρέσκο γάλα
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 31,7%, ακολουθούσαν τα καταστήματα My market, με 21,7% και τα καταστήματα Γαλαξίας. με 18,9%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχαν τα My market, με 16,6%, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να ακολουθεί, με μέσο ποσοστό προσφορών 14%.

Φυτικά ροφήματα
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στην ΑΒ Βασιλόπουλος, με 30,9%, ακολουθούσαν οι Σκλαβενίτης (23,5%) και My market (19,7%). Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχαν κατά σειρά τα καταστήματα My market (26%), ΑΒ Βασιλόπουλος (25,6%) και Μασούτης (24,9%).

Στραγγιστά γιαούρτια
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 29,4%, ακολουθούσαν My market (21,2%) και Γαλαξίας (17,5%). Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης εμφάνισαν οι Μασούτης και MyMarket, σε ποσοστό 21,6% και 21,4%, αντιστοίχως. Κατά μέσο όρο, χαμηλότερα ποσοστά έκπτωσης καταγράφηκαν στα καταστήματα Γαλαξίας (19,3%) και Σκλαβενίτη (20,2%).

Φυτικά γιαούρτια
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης με 35,7%, ενώ ακολουθούσε η ΑΒ Βασιλόπουλος με μέσο μερίδιο προωθητικών ημερών στο 21,7%.

Το υψηλότερο μέσο ποσοστό
έκπτωσης κατέγραψαν τα καταστήματα My market (23,1%) και Μασούτης (20,8%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μέλη της Ένωσης Supermarket Ελλάδος οι αλυσίδες Χαλκιαδάκης και Discount Markt

Την ένταξη δύο νέων μελών στην Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ) ανακοίνωσε ο ίδιος ο οργανισμός, με το σχόλιο «η συνεπής ενίσχυση του θεσμικού ρόλου της Ένωσης συνεχίζεται».

Η ΕΣΕ καλωσόρισε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης και Discount Markt (Σούπερ Μάρκετ Εγνατία ΑΕ), στους κόλπους της. Όπως ανακοινώθηκε, οι δύο αλυσίδες προχώρησαν σε υποβολή αιτήσεων για ένταξη, οι οποίες εγκρίθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης. Άλλωστε, στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου της ΕΣΕ, ο γενικός διευθυντής Απόστολος Πεταλάς είχε δηλώσει ότι πρόθεση της Ένωσης είναι «να είναι συμπεριληπτική και γι’ αυτό είναι καλοδεχούμενη οποιαδήποτε αλυσίδα ή κατάστημα οργανωμένου λιανεμπορίου θέλει να ενώσει τη φωνή του με την ΕΣΕ, ακόμη κι αν πρόκειται για ένα μόνο κατάστημα».

Η μόνη προϋπόθεση που έχει τεθεί βάσει καταστατικού της ΕΣΕ είναι η ύπαρξη τουλάχιστον δύο ταμείων.

Η κρητική εταιρεία Χαλκιαδάκης ΑΕ, που αποτελεί νέο Συνδεδεμένο Μέλος της ΕΣΕ, δραστηριοποιείται στο χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980. Σε παρόντα χρόνο, διαθέτει δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους. Αντίστοιχα, η αλυσίδα Discount Markt, που αποτελεί νέο Τακτικό Μέλος της ΕΣΕ, διαθέτει σύνολο 87 καταστήματα σε βόρεια και κεντρική Ελλάδα και αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων στη χώρα.

«Δυναμώνει ακόμη περισσότερο η παρουσία, αλλά και το ουσιαστικό έργο του οργανισμού»
Με τη νέα προσθήκη μελών, η ΕΣΕ θεωρεί ότι «δυναμώνει ακόμη περισσότερο η παρουσία, αλλά και το ουσιαστικό έργο του οργανισμού, μέσα από την ουσιαστική υποστήριξη που προσφέρει στον κλάδο, συνεισφέροντας στην προσπάθεια για ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον στον τομέα τροφίμων και καταναλωτικών αγαθών, προς όφελος των καταναλωτών».

«Σημαντική και απαραίτητη η συνεχής διεύρυνση»
«Η ΕΣΕ θεωρεί σημαντική και απαραίτητη τη συνεχή διεύρυνσή της, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση και ανάπτυξή της σε θεσμικό και συλλογικό επίπεδο. Θέλω, εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου, να ευχαριστήσω τα νέα μας μέλη για την εμπιστοσύνη τους. Η προσθήκη τους ενισχύει τη δυναμική της ΕΣΕ και τη δέσμευση στην προαγωγή του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων και στη συμβολή στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε σχετικά ο κ. Πεταλάς.

Με την προσθήκη των δύο νέων μελών, τα συνολικά μέλη της Ένωσης Supermarket Ελλάδος γίνονται 14: Πρόκειται για τις έξι ιδρυτικές αλυσίδες (Metro ΑΕΒΕ, Μασούτης, Πέντε ΑΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Lidl Ελλάς), κατά την εκτελεστική ιεραρχία του διοικητικού συμβουλίου, τις αλυσίδες ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Δ. Θανόπουλος ΑΕ, OK! Anytime Markets, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, Discount Markt, κατά σειρά εισόδου στην Ένωση και τέλος, το ΙΕΛΚΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter