Water Invest – Σ. Μεντεκίδης: Το deal που… ταράζει τα νερά

Στην ίδρυση μίας νέας ανώνυμης εταιρείας προχώρησαν από κοινού το fund SMERemediumCap (SMERC) του Νίκου Καραμούζη και το EOS Hellenic Renaissance Fund, με εμπλοκή και της Bespoke SGA Holdings του Σπύρου Θεοδωρόπουλου.

Η επωνυμία της εταιρείας, που ιδρύθηκε μόλις την περασμένη Τετάρτη, είναι Water Invest και, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του FOODReporter, θα χρησιμοποιηθεί ως «όχημα» για την είσοδο των εταίρων της στην Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, γνωστή για τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι.

Το μετοχικό κεφάλαιο της νεοσύστατης εταιρείας ανέρχεται σε 12,38 εκατ. ευρώ, με το 56,54% (7 εκατ. ευρώ) να καλύπτεται από το SMERC και το υπόλοιπο 43,46% (5,38 εκατ.) από το EOS Hellenic Renaissance Fund.

Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας είναι ο Γιάννης Παπαδόπουλος, senior partner του EOS, ενώ στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μετέχουν επίσης ο Νίκος Βουδούρης, αντιπρόεδρος του SMERC, αλλά και η Μαρία Γεώργαλου, αντιπρόεδρος της Bespoke SGA Holdings, γεγονός που επιβεβαιώνει και την εμπλοκή της εταιρείας συμφερόντων του Σπύρου Θεοδωρόπουλου στο εγχείρημα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Περίπου 8.000 εργαζόμενοι λείπουν από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ

Στους 8.000 περίπου εργαζόμενους προσδιόρισε το έλλειμμα εργαζομένων σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, εκτός θέσεων γραφείων, ο πρόεδρος της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), Αριστοτέλης Παντελιάδης. Πρόκειται για μέση εκτίμηση, εφόσον η ΕΣΕ δεν έχει παραγγείλει ακόμη σχετικές ποιοτικές έρευνες και τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν τροφοδοτήσει την Ένωση με επιχειρησιακά δεδομένα τέτοιου τύπου. «Το έντονο πρόβλημα, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, κινδυνεύει να απογοητεύσει τους τουρίστες, ως προς την ποιότητα και την ταχύτητα των παρεχόμενων υπηρεσιών», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης, αλλά παραδέχτηκε ότι τα σούπερ μάρκετ κουβαλούν μικρό μέρος του προβλήματος, καθώς το κύριο ζήτημα της αύξησης καταναλωτικού κοινού και όγκου πελατών αφορά την εστίαση.

Αυξήσεις μεγαλύτερες του μέσου πληθωρισμού του 2024
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕ, «ο πρώτος λόγος που οι αλυσίδες, η μία μετά την άλλη, έχουν μπει στο… γαϊτανάκι αναπροσαρμογών απολαβών εργαζομένων στα σούπερ μάρκετ είναι η αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους ζωής». «Οι αυξήσεις που δίνονται στο σύνολο του κλάδου θα είναι μεγαλύτερες του μέσου πληθωρισμού του 2024. Χρειάζονται περισσότερες επενδύσεις που θα βελτιώνουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων», συμπλήρωσε. «Ασφαλώς και όταν αυξάνεται το επίπεδο του μισθού, η εκάστοτε θέση εργασίας γίνεται πιο ελκυστική», επισήμανε ο γενικός διευθυντής της ΕΣΕ, Απόστολος Πεταλάς, για να προσθέσει ότι η Ένωση επιχειρεί να «ρίξει γέφυρες συνεργασίας» με τα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, ώστε να επενδύσει στην εκπαίδευση και στην επανακατάρτιση των εργαζομένων, πράγμα που αποτελεί «κύριο μέλημα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ».

Τάση για περισσότερους οκτάωρους εργαζόμενους
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ απασχολούν στο τέλος του 2023 περίπου 120.000 εργαζόμενους, αυξημένοι μεταξύ 10.000 και 15.000 από τα επίπεδα προ πανδημίας του κορωνοϊού. Ο μέσος μισθός βρίσκεται περίπου στα €200 παραπάνω ανά μήνα, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, ενώ ο ίδιος παραδέχτηκε ότι υπάρχει τάση να αυξηθούν οι οκτάωροι εργαζόμενοι λόγω μεγαλύτερης προσφοράς, εις βάρος των τετράωρων, που αποτελούν μικρότερη βάση υποψήφιων εργαζομένων.

Το φαινόμενο των διαφορετικών προσδοκιών των νέων από την εργασία τους
Ο κ. Παντελιάδης χαρακτήρισε «παράδοξο γεγονός» τη συνέχιση της ύπαρξης ανεργίας στη χώρα, δεδομένης της έλλειψης εργατικών χεριών σε διάφορους κλάδους, όπως στα σούπερ μάρκετ. «Πρόκειται για ζήτημα διεθνές, φαινόμενο του δυτικού κόσμου, το οποίο γιγαντώθηκε μετά την πανδημία του κορωνοϊού. Κατά τη διάρκεια των lockdowns, πολλές δουλειές χάθηκαν, πολλά επιδόματα δόθηκαν, οι άνθρωποι έφτασαν στο σημείο να σκεφθούν διαφορετικά. Οι νέοι έχουν πια διαφορετικές απαιτήσεις από τη δουλειά τους, αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες και γρηγορότερη ανέλιξη. Επιθυμούν διαφορετική ισορροπία μεταξύ ελεύθερου χρόνου και εργασίας», ανέλυσε και αποκάλυψε ότι έχουν τεθεί προτάσεις προς την ελληνική δημόσια διοίκηση, ώστε «να επιδοτείται η διάθεση για εργασία, για να είναι ελκυστικό για τους πολίτες να συνεχίσουν να εργάζονται».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Healthy Food & Beverage Awards 2024 και Bio Food Awards 2024: Οι εταιρείες που διακρίθηκαν

Την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου, στο Radisson Blu Park Hotel, πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των Healthy Food & Beverage Awards 2024 και Bio Food Awards 2024 της BOUSSIAS Events. Περισσότερα από 150 υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων, εκπρόσωποι φορέων, πανεπιστημίων, επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι τύπου, βρέθηκαν στην τελετή απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εταιρειών-επιχειρήσεων που διαθέτουν τρόφιμα και ποτά ή παρέχουν υπηρεσίες, οι οποίες εξυπηρετούν ένα ισορροπημένο υγιεινό ή βιολογικό μοντέλο διατροφής και τα τελευταία χρόνια έχουν να επιδείξουν καινοτόμες πρακτικές.

Συνολικά, διακρίθηκαν 31 εταιρείες-επιχειρήσεις από ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικής δραστηριότητας πάνω σε όλες τις κατηγορίες των βραβείων.

Πιο συγκεκριμένα, βραβείο απέσπασαν οι εταιρείες: Astarti Co., Athonites, BIOGEL ORIGINAL INNOVATION, Fitness Meals, Healthier Choice – MOOVEAT International, K22 Global Traders, MEDITERRA S.A., Mon Kooloor, Nutria AE, OhLaLow, PALIRIA, THAMMA Φυσικά Προϊόντα, VK Nutrition by vasileios karamanidis, AB Bασιλόπουλος, ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΠΑΛΑΜΑΡΗΣ, ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε., ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΥΡΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΑΕ, ΒΙΟΛΟΓΟΣ ΙΚΕ, Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ, ΔΕΛΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ Α.Ε., ΔΙΟΔΩΡΑ, ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ IKE, ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε., ΘΕΟΝΗ Α.Ε, ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ ΒΙΟΚΙΒΩΤΙΑ-BIOKREMMYDAS, ΚΩΣΤΑΣ A. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Β.Ε., ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ, ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΔΙΡΦΥΣ ΙΚΕ, ΟΛΥΜΠΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ ΑΒΕΕ και ΦΑΙΔΩΝ Α.Ε..

Επίσης, οι εταιρείες οι οποίες κατέκτησαν την υψηλότερη βαθμολογία στο σύνολο των υποψηφιοτήτων, αποσπώντας το Platinum Βραβείο ήταν οι: Nutria AE με την υποψηφιότητα Ιωνίς Eξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο – Κορωνέικη Ποικιλία, ΘΕΟΝΗ Α.Ε με την υποψηφιότητα Φυσικό Μεταλλικό Νερό Θεόνη Στη Χάρτινη 100% Ανακυκλώσιμη Συσκευασία, και Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ με την υποψηφιότητα με την υποψηφιότητα Βιολογικά Ζυμαρικά ΗΛΙΟΣ Χωρίς Γλουτένη από Όσπρια, Λαχανικά και Δημητριακά.

Η βραδιά όπως πάντα κορυφώθηκε με την απονομή των μεγάλων βραβείων της χρονιάς, του Grand Awards, όπου η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. αναδείχθηκε Healthy Food & Beverage Brand of the Year και η Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ αναδείχθηκε Healthy Food & Beverage Company of the Year.

Διευρύνεται η αγορά υγιεινών τροφίμων
Η βραδιά των βραβείων ξεκίνησε με τον χαιρετισμό της Άννας Μαρίας Παπίρη, Wellness Editor – Author, Co-Founder Wellness Project, BOUSSIAS events, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Η αγορά των υγιεινών τροφίμων και ποτών διευρύνεται σε νέες προϊοντικές κατηγορίες προκυμμένου να καλύψουν το σύγχρονο, ευαισθητοποιημένο καταναλωτικό κοινό. Σύμφωνα με μελέτη της Tetra Pak Index η οποία διεξήχθη το 2023 υποστηρίζεται ότι το 66% των καταναλωτών έχουν καλλιεργήσει μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με τη διατροφή τους και γι’ αυτό επιλέγουν προϊόντα με θετική επίδραση στην συνολική τους ευεξία, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να τροποποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν το περιβάλλον και κατ’ επέκταση τον πλανήτη, μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο έχει σχηματιστεί μία νέα ομάδα καταναλωτών που ονομάζεται climatarians.

Οι μετρήσεις της αγοράς των φυτοπροστατευτικών προϊόντων δείχνουν ότι η ανοδική τάση των βιολογικών προϊόντων συνεχίζεται καθώς βιώνουμε μία αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού για την προστασία του περιβάλλοντος για πιο ποιοτικά προϊόντα στη διατροφή και την καθημερινότητά τους. Στην χώρα μας, η αγορά των βιολογικών φυτοπροστατευτικών προϊόντων είναι σχετικά μικρή, αλλά αναπτύσσεται με αισιόδοξους ρυθμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας, οι πωλήσεις βιολογικών φυτοπροστατευτικών στην Ελλάδα το 2022 αυξήθηκαν κατά 10% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 30 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της αγοράς των βιολογικών φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην χώρα μας εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025».

«Απαίτηση των καιρών η ανασύνθεση των τροφίμων»
Στην συνέχεια, ο Γεώργιος Μπόσκου, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Healthy Food & Beverage Awards 2024 και Bio Food Awards 2024, Αναπληρωτής Καθηγητής Οργάνωσης & Διαχείρισης Μονάδων Διατροφής, Αναπληρωτής Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Υγείας & Αγωγής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, άφησε το δικό του ξεχωριστό στίγμα στην βραδιά με το μήνυμά του αναφέροντας: «Τα τρόφιμα δεν είναι φάρμακα, γιατί δεν μπορούν να δώσουν άμεσα θεραπευτικά αποτελέσματα σε μικρές ποσότητες.

Μπορεί όμως το σύνολο των διατροφικών μας επιλογών, σε βάθος χρόνου, να έχει θετικές επιπτώσεις στην υγεία. Τα τρόφιμα δεν είναι φάρμακα γιατί, σε αντίθεση με τα δεύτερα, είναι και πρέπει να είναι νόστιμα και άμεσα διαθέσιμα.

Η βιομηχανία τροφίμων τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει δώσει βαρύτητα στην παραγωγή τροφίμων με καλύτερο διατροφικό προφίλ. Η ανασύνθεση των τροφίμων είναι απαίτηση των καιρών για την ανάπτυξη την βιώσιμη διατροφής, δηλαδή για την υγεία του ανθρώπου αλλά και την αειφορία του πλανήτη που ζούμε».

Ο καταναλωτής στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Η Βάσω Παπαδημητρίου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΒΤ, απηύθυνε χαιρετισμό στην έναρξη της βραδιάς, η οποία ανέφερε: «Ο κλάδος μας σήμερα αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, που απαιτούν ισχυρά αντανακλαστικά. Ο καταναλωτής πάντοτε βρισκόταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών. Σήμερα, ακόμη περισσότερο και επομένως πρωταρχικός στόχος των επιχειρήσεων του κλάδου είναι η διατήρηση της εμπιστοσύνης του στα προϊόντα διατροφής. Ο καταναλωτής, στις μέρες μας, έχει άμεση πρόσβαση σε ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών, που καθορίζει σημαντικά τις επιλογές και τη στάση του απέναντι σε προϊόντα, δίαιτες, διατροφικά πρότυπα και παραγωγικά μοντέλα με αποτέλεσμα να γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός, να συμμετέχει ενεργά σε θέματα, που σχετίζονται με την διατροφή του και να μην παραμένει απλά ο τελικός χρήστης. Άλλωστε, τα τρόφιμα δεν καλύπτουν μόνο βασικές μας ανάγκες, είναι απόλαυση και σε πολλές περιπτώσεις τρόπος ζωής. Με άλλα λόγια η διατροφή είναι άμεσα συνδεδεμένη με ιστορικές, πολιτιστικές και κοινωνικές αξίες που επηρεάζουν τον τρόπο που ζούμε και αποτελεί άρρηκτο στοιχείο της πολιτισμικής μας ταυτότητας».

«Η υγιεινή πρέπει να αποτελέσει την αυτονόητη επιλογή»
Επίσης, χαιρετισμό στη βραδιά απηύθυνε ο Ιωάννης Σμαρνάκης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων, ο οποίος μεταξύ άλλων επισήμανε: «Προκειμένου να βελτιωθεί η υγεία των ανθρώπων, η υγιεινή πρέπει να αποτελέσει την αυτονόητη επιλογή όχι μόνο στην διατροφή αλλά και στον τρόπο ζωής. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, απαιτείται μια συνολική προσέγγιση, φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον που να στηρίζει και να ενθαρρύνει ορθές πρακτικές κατανάλωσης τροφίμων και άσκησης, αντικειμενικές διατροφικές πληροφορίες και εκπαίδευση με γνώμονα τη δημόσια υγεία, αποτελούν καθοριστικής σημασίας παράγοντες. Η βελτίωση των προϊόντων τροφίμων, μεταξύ άλλων, μέσω της μείωσης της περιεκτικότητας σε αλάτι, κορεσμένα λίπη, πρόσθετα σάκχαρα και ενεργειακή αξία, καθώς και της βελτίωσης της διαθεσιμότητας μικρών και/ή μεσαίων μερίδων, αποτελεί σημαντικό μέσο που καθιστά αυτονόητη την υγιή επιλογή».

Το μη διαγωνιστικό μέρος της βραδιάς ολοκληρώθηκε με την απονομή των τιμητικών βραβείων για τα Healthy Food & Beverage Awards 2024 και Bio Food Awards 2024, όπου o Αλέξανδρος Μερκούρης, παρέλαβε τιμητικό βραβείο για την σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ «Το τέλειο γεύμα» και ο Βασίλειος Ζαμπούνης παρέλαβε τιμητικό βραβείο για τη συνολική προσφορά στην ελαιοκομία, τη μεσογειακή διατροφή και το ελαιόλαδο.

Στο site www.healthyfoodawards.gr μπορείτε να δείτε τον πίνακα των νικητών, καθώς επίσης και φωτογραφίες της βραδιάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter