l’artigiano: Στα σκαριά το άνοιγμα τριών νέων εταιρικών καταστημάτων στην Αθήνα το 2024

Η αλυσίδα εστίασης l’artigiano, παρά τις δυσχερείς οικονομικές συγκυρίες και το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, συνεχίζει τη δυναμική της πορεία, αποτελώντας έναν εκ των τριών κορυφαίων παιχτών στην κατηγορία της pizza delivery στην Ελλάδα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της εορταστικής εκδήλωσης για τα 30ά γενέθλιά της στο κατάστημα της Λεωφόρο Συγγρού 1, στις 11 Δεκεμβρίου 2023, ο Χρήστος Βιτσικάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της l’artigiano, ανέφερε ότι το 2023 αναμένεται να κλείσει με κερδοφορία για τη l’artigiano, καθώς η αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών σε συνδυασμό με την τουριστική κίνηση, δημιουργούν περιθώριο για καλύτερα αποτελέσματα.

Η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας θα συμβάλλει στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας για την επόμενη χρήση
Συγκεκριμένα, ο κ. Βιτσικάνος, επεσήμανε ότι η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας θα συμβάλλει στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας της εταιρείας για την επόμενη χρήση, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή τροχιά που σημειώνει την τελευταία τριετία, ενώ το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα κλείσει με αύξηση πάνω από 16% σε σχέση με το προηγούμενο. «Το 2023 ο τζίρος όλου του δικτύου θα κλείσει στα 22 εκατ. ευρώ» δήλωσε ο ίδιος (ο τζίρος του 2022 είχε ανέλθει στα 18 εκατ. ευρώ περίπου).

Στα επόμενα σχέδια της εταιρείας είναι το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων κυρίως στα Βόρεια Προάστια και στο Κέντρο. «Κάναμε μία “παύση” μέσα στο 2023, γιατί όλη η εστίαση πέρασε δύσκολα την προηγούμενη χρονιά. Για το 2024, βλέπουμε το άνοιγμα τουλάχιστον 2-3 καταστημάτων» υπογράμμισε ο Χρήστος Βιτσικάνος, σχολιάζοντας ότι στα νησιά και την επαρχία η εταιρεία κινείται μόνο μέσω των franchise.

Προς το παρόν, διαθέτει 24 καταστήματα l’artigiano (6 franchise και 18 εταιρικά καταστήματα). «Στους ενδιαφερόμενους, αν ο ίδιοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, δεν δίνουμε κατάστημα l’artigiano, μόνο και μόνο για να δημιουργήσουμε άλλο ένα κατάστημα» ανέφερε χαρακτηριστικά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πωλήσεις μέσα από πλατφόρμες κατέχουν μερίδιο περίπου 20-30%, ανάλογα το κατάστημα, ενώ οι τηλεφωνικές και online παραγγελίες αποτελούν το 60%. Σχετικά με τις ανατιμήσεις, ο CEO της l’artigiano υπογράμμισε ότι αυτές ανήλθαν μεσοσταθμικά στο 8% και το 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η ακρίβεια… σπρώχνει τους καταναλωτές στη σοκολάτα

Η περίοδος των εορτών είναι παραδοσιακά «γλυκιά» για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία της σοκολάτας, καθώς τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αυξάνουν αναμενόμενα τη ζήτηση για καθετί σοκολατένιο. Όμως είναι πολύ πιθανό οι φετινές γιορτές να αποδειχθούν ακόμα καλύτερες απ’ ό,τι συνήθως, και η αιτία γι’ αυτό δεν είναι άλλη από τον… πληθωρισμό.

Συγκεκριμένα, αυτό που εκτιμούν ειδικοί πως θα συμβεί φέτος είναι ότι, λόγω της ακρίβειας που έχει περιορίσει δραματικά την αγοραστική τους δύναμη, οι καταναλωτές θα στραφούν σε φθηνότερα δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Που σημαίνει ότι αρκετοί αντί για παιχνίδια και ηλεκτρονικά γκάτζετ θα προτιμήσουν να χαρίσουν σοκολάτες και σοκολατάκια, που παρά την άνοδο των τιμών παραμένουν αρκετά προσιτά, και φυσικά δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο.

Πρόκειται για μία τάση που ήδη έχουν διαβλέψει οι αναλυτές: σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, το 74% των Βρετανών καταναλωτών θα ψωνίσουν φέτος φθηνότερα δώρα σε σχέση με πέρυσι, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να φτάνει το 83% μεταξύ των millennials και το 90% στους εκπροσώπους της Gen Z. Είναι δηλαδή εμφανές πως οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να…. ξοδευτούν για να αγοράσουν δώρα, αλλά μάλλον στρέφονται προς πιο οικονομικές λύσεις, όπως είναι οι σοκολάτες και τα σοκολατάκια, και αυτό είναι κάτι που ασφαλώς ευνοεί τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η ευκαιρία για τις premium σοκολάτες
Μιλώντας στο Reuters, η Fran McCargo, Lead Customer Category Manager της Nestle σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, επιβεβαίωσε πως τα κουτιά με σοκολατάκια κινήθηκαν σε πωλήσεις ανοδικά κατά 8,7% κατά την περίοδο Αυγούστου – Νοεμβρίου, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ εκτίμησε πως και μέσα στην περίοδο των γιορτών οι καταναλωτές θα αγοράσουν περισσότερες σοκολάτες ως δώρα.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν τις φθηνότερες σοκολάτες – απεναντίας, το γεγονός ότι πρόκειται για ένα σχετικά φθηνό προϊόν τους δίνει το περιθώριο να αγοράσουν μία πιο premium σοκολάτα σε υψηλότερη, αλλά και πάλι προσιτή τιμή, και ασφαλώς χαμηλότερη σε σχέση με ένα ηλεκτρονικό gadget ή ένα δημοφιλές παιχνίδι. Και αυτό αποτελεί και μία ευκαιρία για τις σοκολατοβιομηχανίες να πουλήσουν προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ειδικά σε μία περίοδο όπου η άνοδος της τιμής του κακάο αρχίζει να τις πιέζει οικονομικά και μετά τα Χριστούγεννα είναι πολύ πιθανό να δούμε ανατιμήσεις και στο ράφι – όμως για την ώρα η σοκολάτα εξακολουθεί να είναι ένα ιδανικό χριστουγεννιάτικο δώρο για τις δύσκολες εποχές στις οποίες ζούμε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΒ Βασιλόπουλος: Κλείνει ο κύκλος της καταπολέμησης της σπατάλης τροφίμων με συνεργασίες και σε σημεία εστίασης

Τη συνεργασία της με το καφεστιατόριο Σχεδία Home, ως «Τρόφιμα Αγάπης», ανακοίνωσε η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Πρόκειται για μια συνεργασία με σκοπό την αποφυγή της σπατάλης τροφίμων, για κοντόληκτα τρόφιμα που υπάρχουν στα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων της αλυσίδας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος καινοτόμα ίδρυσε την Τράπεζα Τροφίμων το 1995 και άλλωστε, φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια από την έναρξη της συνεργασίας της με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Μπορούμε, όσα συμπληρώνει και η έναρξη του προγράμματος δημιουργικής αξιοποίησης υλικού Σχεδία Art, που οδήγησε στη δημιουργία του χώρου εστίασης Σχεδία Home (Shedia Home). Πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα, το πρώτο που εφαρμόζει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε χώρο εστίασης.

Πλέον, όλα τα τρόφιμα από το 99% των ιδιόκτητων καταστημάτων της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος (εκτός από δύο καταστήματα) συνεργάζονται με κάποιον φορέα, ώστε να φροντίζουν για να μην υπάρχει σπατάλη τροφίμων. Το 2022 η αλυσίδα δώρισε από τα κοντόληκτα τρόφιμά της πάνω από 9 εκατομμύρια μερίδες φαγητού και πριν ακόμη ολοκληρωθεί το 2023, έχει δωρίσει φέτος πάνω από 10 εκατομμύρια μερίδες. «Σιτίζουμε κατά 90% και 100% σε διάφορα ιδρύματα και φορείς, με πολύ μεγάλη συνεισφορά στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο ανθρωπιστικό κομμάτι», δήλωσε η Αλεξία Μαχαίρα, εκ μέρους της ΑΒ Βασιλόπουλος, Sustainable Retail & Corporate Communication Manager της εταιρείας.

Η κεντρική απόφαση για μείωση σπατάλης τροφίμων κατά 50% μεταξύ 2019 και 2025
Το 2019 η ΑΒ Βασιλόπουλος έλαβε κεντρική απόφαση να μειώσει έως το τέλος του 2025 τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% σε σχέση με τα τότε μεγέθη. Για το σκοπό αυτό, συνάφθηκε σχετική συνεργασία και με τον οργανισμό WWF Hellas, η υποστήριξη της οποίας ζητήθηκε. Ο κύκλος έκλεισε και με την εμπλοκή στο χώρο της εστίασης, με πρώτο εταίρο το καφεστιατόριο Σχεδία Home: Τα κοντόληκτα τρόφιμα συλλέγεται από το comfort center και φθάνουν στην κουζίνα του καταστήματος, όπου αποθηκεύονται για σύντομο χρονικό διάστημα (καθότι κοντόληκτα), μαγειρεύονται και τελικά, προσφέρονται στο κοινό. Η συνεισφορά τροφίμων αφορά τόσο κανονικές μερίδες φαγητού (πιάτα ημέρας), γλυκίσματα, όσο και finger food, σαλάτες και συνοδευτικά μερίδων. Η διαχείριση των κοντόληκτων προϊόντων στο κατάστημα Σχεδία Home ξεκίνησε από το 60% και με σωστή επικοινωνία, έχει ανέβει στο 90% των προϊόντων που αποστέλλει η αλυσίδα. Τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται πιο πολύ από το Σχεδία Home είναι το γάλα, με περισσότερα από 20 λίτρα γάλακτος την εβδομάδα, τα λαχανικά, τα πουλερικά και το χοιρινό κρέας. «Είναι μια συλλογική προσπάθεια που κλείνει τον κύκλο της πρωτοβουλίας της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλα τα σημεία και όλα τα στάδια», κατέληξε η κυρία Μαχαίρα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter