Kotronis Packaging: Μια ανάσα από τα 30 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023

Λίγο κάτω από τα 30 εκατ. ευρώ αναµένεται να «κλειδώσει» ο ετήσιος κύκλος εργασιών της Kotronis Packaging για το δωδεκάµηνο του 2023, σε αύξηση 4,9% συγκριτικά µε το 2022, όταν η εταιρεία κατέγραψε συνολικό τζίρο 28,5 εκατ. ευρώ.

«Η καινούρια τάση στη συσκευασία αφορά τη βιωσιµότητα, που απασχολεί πλέον όλες τις εταιρείες, όχι µόνο εκείνες που αποτελούν πελάτες µας.

Εµείς επιδιώκουµε να είµαστε πάντα ένα βήµα µπροστά και να προσφέρουµε τη λύση για το ζήτηµα που µας θέτουν, να τους δίνουµε σωστές επιλογές συσκευασίας και να τους καθοδηγούµε σωστά, ανάλογα µε τις ανάγκες τους», δήλωσε η Financial Analyst της Kotronis Packaging, Νάντια Αναγνωστοπούλου, µιλώντας στο FOODReporter.

Η εταιρεία, µε έδρα τη Ναύπακτο, βρέθηκε στην έκθεση Patras IQ (Innovation Quest) 2023, επειδή φροντίζει όχι µόνο να διατηρεί, αλλά και να ενισχύει τη διαχρονική της συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο Πατρών, σε ερευνητικό και τεχνολογικό επίπεδο:

«Τρέχουν» προγράµµατα απορρόφησης φοιτητών σε πρακτική άσκηση, παρουσιάσεις υλοποίησης έργων για ενηµέρωση και εργασιακός «ανοικτός δίαυλος», ώστε τελειόφοιτοι µηχανικών τµηµάτων να αναζητήσουν σταθερή εργασία στην Kotronis Packaging.

100% ανακυκλώσιµες monomaterial συσκευασίες
Η Kotronis Packaging αναλαµβάνει συσκευασίες τροφίµων κατά 100%, µε βασικές κατηγορίες το γιαούρτι, τη φέτα και τις σαλάτες. Σε ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, οι τρεις παραπάνω υποκατηγορίες τροφίµων καταλαµβάνουν ποσοστό κοντά στο 50%. Οι συσκευασίες που κατασκευάζει η Kotronis Packaging είναι 100% ανακυκλώσιµες, επειδή παράγονται κατά 100% από ένα και µόνο υλικό (monomaterial).

Η εταιρεία δηµιουργεί και το δοχείο και το καπάκι -ενίοτε και το φιλµ της κάθε συσκευασίας- ενώ προσφέρει καθετοποιηµένες υπηρεσίες: Έχει τη δυνατότητα να αναλάβει και το σχεδιασµό της κάθε συσκευασίας, µε εσωτερικό τµήµα ατελιέ.

Παράλληλα, διατηρεί από το 2006 και τµήµα µηχανουργείου, µε µηχανές κατεργασίας τελευταίας τεχνολογίας, όπου πραγµατοποιείται η σχετική κατασκευή καλουπιών συσκευασίας και η συντήρησή τους.

Το 50% των καλουπιών που χρησιµοποιούνται για σχετικές παραγγελίες συσκευασιών κατασκευάζεται από την ίδια, ως άλλο ένα δείγµα της υγιούς καθετοποίησής της. Στον τοµέα των µηχανών κατεργασίας, η Kotronis Packaging παρουσίασε στην Patras IQ 2023 την τεχνολογία 3D Printing, η οποία χρησιµοποιείται για την κατασκευή εξαρτηµάτων µηχανών καλουπιών.

Πελάτες της Kotronis Packaging ενδεικτικά είναι τα Ελληνικά Γαλακτοκοµεία, η Friesland Campina, η σοκολατοβιοµηχανία ΙΟΝ, η Μπισκοτοποιία Δερµίση κι ακόµη, οι εταιρείες Γιώτης, Υφαντής και η Δέλτα Τρόφιµα για τα προϊόντα γιαουρτιού του brand Vitaline.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μπάρμπα Στάθης: Εξαγοράζει το 80% της Χαλβατζής Μακεδονική

Την εξαγορά του 80% της εταιρείας Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ ανακοίνωσε η Μπάρμπα Στάθης, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας.

Όπως εξήγησε σε δήλωσή του με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας ο Αντιπρόεδρος ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης, Νικήτας Ποθουλάκης: «Πρόκειται για μία επιχείρηση με άριστο ανθρώπινο δυναμικό, μακρόχρονη πορεία και ουσιαστική παρουσία στον χώρο της αγροδιατροφής. Κοινό μας τόπο αποτελούν τόσο η έμπνευση που αντλούμε από τη φύση για την προσφορά προϊόντων αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και μέγιστης ασφάλειας, όσο και η ανάγκη μας να δημιουργήσουμε για τους καταναλωτές ένα οικοσύστημα απολαυστικής διατροφής, που θα οδηγεί στην ευζωία τους ίδιους και τις γενιές που θα ακολουθήσουν. Οι δύο αυτοί πυλώνες διασφαλίζουν την επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος. Συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πρόγραμμα, υπογραμμίζοντας την πίστη της Μπάρμπα Στάθης στις δυνατότητες και τις προοπτικές του ελληνικού πρωτογενούς τομέα και της εθνικής οικονομίας».

Παραμένει CEO ο Λεωνίδας Χαλβατζής
Η Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1972 από τον Βλάση Χαλβατζή, ενώ το 1989 ανέλαβαν και συνέχισαν την ανοδική πορεία της επιχείρησης τα παιδιά του, Βασίλης και Λεωνίδας. Τα βασικά προϊόντα που παράγει και διαθέτει στην αγορά η εταιρεία είναι λαχανικά στον ατμό, έτοιμες σαλάτες λαχανικών και οσπρίων, και φρουτοσαλάτες χωρίς ζάχαρη, με το σήμα «Αγρόκηπος Χαλβατζή». Επιπλέον, διαθέτει μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού και λαχανικά σε άλμη, με τα σήματα «Οικογένεια Χαλβατζή» και «Μακεδονική». Το εργοστάσιο της εταιρείας έχει έκταση 40.000 τ.μ. και εδρεύει στην περιοχή Ριζό της Σκύδρας, στην Κεντρική Μακεδονία. Ο Λεωνίδας Χαλβατζής, ο οποίος παραμένει διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, επεσήμανε: «Σήμερα το όραμά μας μεγεθύνεται, το αποτύπωμά μας γίνεται εντονότερο και αποκτά υψηλότερη ταχύτητα, με ευρύτερα οφέλη για την τοπική κοινωνία και την ελληνική οικονομία. Οι εργαζόμενοί μας, η ομάδα των αγροτών μας, οι συνεργάτες μας, σε περιβάλλον μεγαλύτερης προοπτικής και ασφάλειας, θα έχουν πλέον νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσωπικής προόδου σε μία ισχυρότερη εταιρεία».

Αυξημένος τζίρος και κέρδη το 2022
Η Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ το 2022 είχε κύκλο εργασιών 12,33 εκατ. ευρώ, , έναντι 9,92 εκατ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη προ φόρων της αυξήθηκαν κατά 24,32% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τα 1,24 εκατ. ευρώ για το σύνολο του προηγούμενου έτους, έναντι 998 χιλ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 988 χιλ. ευρώ αυξημένα κατά 24,88% σε σχέση με το 2021. Η εταιρεία αύξησε πέρυσι το αποθεματικό της κατά 59,9%, στα 3.753.234,20 ευρώ, εν μέρει «νοικοκυρεύοντας», δηλαδή μειώνοντας και τις εμπορικές απαιτήσεις έναντι τρίτων κατά 15,76%, στα 2,49 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, από 2,95 εκατ. ευρώ που είχαν διαμορφωθεί εκείνες στην ολοκλήρωση του 2021. Η εταιρεία, ωστόσο, αύξησε κατά την περσινή οικονομική χρήση, τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 32,42%.Οι τελευταίες διαμορφώθηκαν σε 2.714.157,22 ευρώ για το 2022, έναντι 2.049.693,64 ευρώ το 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παρατείνεται έως 30 Ιουνίου 2024 το μέγιστο περιθώριο μεικτού κέρδους στο λιανεμπόριο

Παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου 2023 το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού, μέσω συμπερίληψης της σχετικής διάταξης στο τρέχον νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, «Οργανωτικές και Διαδικαστικές Διατάξεις για την Ανάπτυξη, παρεμβάσεις για την ενίσχυση της δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης και άλλες επείγουσες διατάξεις».

Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά επέκταση του συγκεκριμένου μέτρου που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2022: Η πρώτη περίοδος εφαρμογής ολοκληρωνόταν στις 31 Μαρτίου 2023, παρατάθηκε με αφορμή την προεκλογική περίοδο έως τις 30 Ιουνίου 2023 και κατόπιν, μετά τη σύσταση του νέου κυβερνητικού σχήματος έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Η διάταξη μέσα από την οποία προκύπτει η «αθέμιτη κερδοφορία»
Αυτό που έχει όμως μέγιστη σημασία για τους διαμορφούμενους κανόνες και ισορροπίες στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι ότι, σύμφωνα με το ίδιο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, παρατείνεται και το άρθρο που ορίζει το μέγιστο περιθώριο κέρδους για τα σημεία λιανικής πώλησης και τους αντίστοιχους προμηθευτές ως ίσο με εκείνο της 31ης Δεκεμβρίου 2021 (νόμος 5045/2023, Α’ 136, άρθρο 54, παράγραφος 1) για προϊόντα και υπηρεσίες «πρώτης ανάγκης», δηλαδή εκείνα που είναι «απαραίτητα για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση, τη θέρμανση, την παραγωγή ζεστού νερού χρήσεως και την ασφάλεια του καταναλωτή». Το ίδιο περιθώριο μεικτού κέρδους εφαρμόζεται και για «την πώληση σχολικών ειδών και γεωργικών προϊόντων και τροφίμων, ιδίως πρώτων υλών για την παραγωγή λιπασμάτων, ζωοτροφών, ωμών δημητριακών παντός είδους, αλεύρων, ηλίανθου φυτικών ελαίων». Θυμίζεται πως όταν το περιθώριο μεικτού κέρδους ανά μονάδα στις παραπάνω κατηγορίες υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο μεικτού κέρδους ανά μονάδα προ της 31ης Δεκεμβρίου 2021, τότε ορίζεται από τον νομοθέτη ως «αθέμιτη κερδοφορία».

Σημειώνεται ότι τα σούπερ μάρκετ ευελπιστούσαν προς απόσυρση της συγκεκριμένης αγορανομικής διάταξης στο τέλος του τρέχοντος έτους, δίχως να εκφράζουν επισήμως αυτή τους την προσδοκία. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι πιέσεις τους για να λειτουργήσει ξανά ο ελεύθερος ανταγωνισμός δεν έπιασαν τελικά τόπο, επειδή η κυβέρνηση έκρινε ως σημαντικότερο το έργο που παρέχει η συγκεκριμένη διάταξη στην αναχαίτιση της ακρίβειας και τη συνεπακόλουθη προστασία του καταναλωτή. Η πορεία των τιμών σε αγαθά και υπηρεσίες στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα κρίνει πολλά για την περαιτέρω διατήρηση ή την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης, οπότε όλα τα μέρη καλούνται να επιδείξουν υπομονή.

Ρύθμιση για τις άδειες πωλητών λαϊκών αγορών
Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ρύθμιση για τους πωλητές λαϊκών αγορών, οι οποίοι απώλεσαν την άδεια δραστηριοποιήσής τους μετά την 1η Φεβρουαρίου 2022 εξαιτίας της μη καταβολής του προβλεπόμενου τέλους. Οι πωλητές που πληρούν τα παραπάνω χαρακτηριστικά δύνανται να ανανεώσουν την ισχύ της αδείας, εφόσον εξοφλήσουν το σύνολο των σχετικών οφειλών τους, έως 31 Δεκεμβρίου 2023, αν και εφόσον πληρούν, φυσικά, τις λοιπές προϋποθέσεις ανανέωσής της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter