Πλασματικές προωθητικές ενέργειες: Πώς οδηγούν σε περισσότερες «καθαρές τιμές» στο ράφι

Μέσω της πρωτοβουλίας καταπολέμησης των πλασματικών προωθητικών ενεργειών, που έχει θέσει κατά προτεραιότητα σε διαβούλευση το τελευταίο χρονικό διάστημα, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου προϊόντων με «καθαρές τιμές» στο ράφι.

Η πρώτη θεσμική προσέγγιση για το θέμα έγινε με την Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ) χθες Δευτέρα το πρωί, για την οποία ο γενικός διευθυντής της ΕΣΕ, Απόστολος Πεταλάς δήλωσε στο FOODReporter:

«Το οργανωμένο λιανεμπόριο, στο σύνολό του, επιθυμεί διαφάνεια και απλοποίηση των προσφορών».

Συνεπώς, η ΕΣΕ δείχνει σε πρώτο στάδιο θετικά διακείμενη.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες του FOODReporter, στο στόχαστρο έχουν μπει οι βιομηχανίες καλλυντικών και απορρυπαντικών, για τις προσφορές των οποίων έχει παρατηρηθεί το παρακάτω φαινόμενο: Ο ίδιος κωδικός πωλείται ξεχωριστά και την ίδια στιγμή, σε προσφορά 1+1 δώρο, σε πολυσυσκευασία. Από το υπουργείο εγείρεται το ερώτημα σε ποιες περιπτώσεις αυτή η πολυσυσκευασία συνιστά προσφορά και πότε όχι. Αναζητείται λοιπόν ο βέλτιστος μηχανισμός για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

Εφόσον το Υπουργείο Ανάπτυξης αποφασίσει να αντιμετωπίσει συνολικότερα το συγκεκριμένο ζήτημα με σχετικές αγορανομικές διατάξεις, αυτό αναμένεται να επηρεάσει και πολυσυσκευασίες τροφίμων, όπως τα γιαούρτια, οι φρυγανιές και ο τόνος, εκτός και αν, όπως αναφέρουν πληροφορίες, στις διατάξεις γίνει αναφορά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και κάποιες άλλες εξαιρεθούν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σημαντική η αύξηση των Ελλήνων που θεωρούν τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας βέλτιστη εναλλακτική μέσα σε μία εικοσαετία

«Οι Έλληνες καταναλωτές από τις εφτά ημέρες της εβδομάδας δηλώνουν ότι τρώνε 1,5 φορά κόκκινο κρέας, 1,6 φορά κοτόπουλο, 1 φορά ψάρι, και 2,3 φορές όσπρια ή λαδερά. Παράλληλα, όμως, το 38% παραγγέλνουν delivery τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και 67% επισκέπτονται εστιατόρια ταχείας εστίασης» ανέφερε η Ξένια Κούρτογλου, Ιδρύτρια της Focus Bari κατά τη διάρκεια του πάνελ «Τάσεις κατανάλωσης και ανταγωνισμός» στο 3ο Συμπόσιο Ιχθυοκαλλιέργειας με τίτλο «Μετασχηματισμός και ανθεκτικότητα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας προς μια κοινωνικά αποδεκτή και περιβαλλοντικά βιώσιμη ανάπτυξη», τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023. Η ίδια σημείωσε ότι η συχνότητα κατανάλωσης ψαριού στα ελληνικά νοικοκυριά έφτασε από το 79% το 2003 και στο 69% το 2023, με το 60% να καταναλώνεται εντός σπιτιού πλέον.

Τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας προτιμότερα λόγω τιμής–ευκολίας-γεύσης
Οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν υγιεινή διατροφική συνήθεια την κατανάλωση ψαριού με βαθμολογία 8.7 στα 10, με το 2023 να παραμένει στα ίδια επίπεδα (8.8/10). «Η κατανάλωση ψαριών έχει ανέβει τους τελευταίους 3 με 6 μήνες με τη συστηματική κατανάλωση να αγγίζει το 48%. Η τσιπούρα βρίσκεται στην κορυφή της συστηματικής κατανάλωσης και ακολουθεί το λαβράκι, το φαγκρί, το μαγιάτικο και ο κρανιός» σχολίασε. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας της Focus Bari, μέσα σε μία εικοσαετία, η άποψη του καταναλωτικού κοινού για τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας έχει αλλάξει, καθώς το 2003 το 31% που είχε πολύ καλή γνώμη για αυτά, έχει μετατραπεί πλέον σε 66% το 2023. Θεωρείται μία καλή εναλλακτική, καθώς συνδυάζει επιτυχώς το τρίπτυχο «τιμή – ευκολία – γεύση», σύμφωνα με την κυρία Κούρτογλου.

Ψηφιακή καταγραφή για τη μείωση παράνομης αλιείας
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ευρωβουλευτής Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και αντιπρόεδρος Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, στον εισηγητικό της λόγο κατά τη διάρκεια του πάνελ, ανέφερε ότι η Ευρώπη είναι μια αγορά με 450 εκατ. καταναλωτές γεγονός που αποτελεί μια πολύ ευνοϊκή συνθήκη για την άνθιση του εξαγωγικού εμπορίου και φυσικά των ελληνικών προϊόντων του κλάδου. «Σχεδόν το 70% της παραγωγής προϊόντων της υδατοκαλλιέργειας στην ΕΕ συγκεντρώνεται σε τέσσερα κράτη – μέλη: Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα, με τη δική μας χώρα να είναι η πρώτη όσον αφορά στην παραγωγή ιχθυοκαλλιέργειας» σημείωσε η ίδια. «Τον περασμένο μήνα, τα νέα μέτρα του κανονισμού για τον έλεγχο της αλιείας εγκρίθηκαν από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα σκάφη (συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ερασιτεχνικής αλιείας) πρέπει να φέρουν συσκευή παρακολούθησης κάτι το οποίο επιτρέπει στις εθνικές αρχές να τα εντοπίζουν και να τα τακτοποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω ενός νέου συστήματος» υπογράμμισε, συμπληρώνοντας ότι η εν λόγω ψηφιακή καταγραφή θα συμβάλλει στη μείωση της παράνομης αλιείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νέα εταιρεία logistics από την οικογένεια Αραμπατζή

Στη σύσταση μίας νέας εταιρείας η οποία θα δραστηριοποιηθεί στα logistics προχώρησε η οικογένεια Αραμπατζή, με τη συμμετοχή και του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της Αραμπατζής Ελληνικές Ζύμες, Μιχάλη Αραμπατζή. Η επωνυμία της νεοσύστατης εταιρείας είναι «Αραμπατζής Υπηρεσίες Logistics ΑΕ» και η κύρια δραστηριότητά της είναι οι υπηρεσίες μεταφοράς με διαχείριση τη αλυσίδας εφοδιασμού (logistics), με δευτερεύουσες δραστηριότητες τις υπηρεσίες αποθήκευσης υπό ψύξη, τις υπηρεσίες τοπικής συγκέντρωσης και διανομής εμπορευμάτων και τις άλλες υπηρεσίες αποθήκευσης.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, που εδρεύει στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε 25.000 ευρώ, με τον Μιχάλη Αραμπατζή να κατέχει το 20% του συνόλου των μετοχών, ενώ το υπόλοιπο 80% μοιράζονται άλλα μέλη της οικογένειας Αραμπατζή, με ποσοστά 15% (πλην ενός που έχει 5%).

Όσον αφορά στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της νεοσύστατης εταιρείας, σε αυτο ηγείται ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο Κωνσταντίνος Αραμπατζής, με αναπληρώτρια πρόεδρο την Ελένη Αραμπατζή, ενώ ο Μιχάλης Αραμπατζής συμμετέχει ως απλό μέλος του διοικητικού συμβουλίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter