Το «σπάσιμο» της Drakoulis Meat και η νεοσύστατη ΑΕ

Σε μία κίνηση εταιρικού μετασχηματισμού προχωρά η εταιρεία εμπορίας κρέατος Drakoulis Meat, η οποία περιλαμβάνει τη μερική διάσπαση της εταιρείας. Ειδικότερα, το σχετικό σχέδιο σύμβασης μερικής διάσπασης της Drakoulis Meat ΜΕΠΕ περιλαμβάνει την απορρόφηση του κλάδου της επεξεργασίας και μεταποίησης κρεάτων και πουλερικών της εταιρείας από μία νεοσύστατη εταιρεία, την Drakoulis Meat Μονοπρόσωπη ΑΕ. Η εταιρεία αυτή συστήθηκε μόλις πριν από έναν μήνα, με μοναδικό μέτοχο τον Στράτο Δρακούλη και αντικείμενο την παραγωγή, επεξεργασία και συντήρηση προϊόντων κρέατος και πουλερικών και το χονδρικό και λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος.

Από την άλλη, η Drakoulis Meat ΜΕΠΕ ελέγχεται κατά 100% από την κυπριακή εταιρεία DNS Luxury Meats Limited, την οποία κατά το παρελθόν συμμετείχε εκτός από τον Σταύρο Δρακούλη και ο Λιβανέζος επενδυτής Nawaf Diab, όμως εν συνεχεία αποχώρησε.

Η DNS θα είναι και αυτή που θα έχει τον έλεγχο της νεοσύστατης εταιρείας μετά την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης: σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, η DNS θα ανταλλάξει 39.088 εταιρικά της μερίδια στην ΕΠΕ, ονομαστικής αξίας 30 ευρώ το καθένα (περίπου το 39%), με 1.172.640 μετοχές ονομαστικής αξίας 1 ευρώ η καθεμιά που θα εκδώσει η Drakoulis Meat Μονοπρόσωπη ΑΕ, λόγω της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου από τη μεταβίβαση σε αυτήν του εισφερόμενου κλάδου, η καθαρή θέση του οποίου υπολογίζεται σε 1.172.640 ευρώ. Δεδομένου ότι σήμερα το μετοχικό κεφάλαιο της Drakoulis Meat Μονοπρόσωπη ΑΕ αποτελείται από μόνο 25.000 μετοχές, τις οποίες θα κρατήσει ο Στράτος Δρακούλης, το μετοχικό μερίδιο της DNS θα ανέρχεται σε 97,91%, έναντι 2,09% του Στράτου Δρακούλη.

Πέρα από τον κλάδο επεξεργασίας και μεταποίησης κρεάτων και πουλερικών, η Drakoulis Meat ΜΕΠΕ έχει ως αντικείμενο την εμπορία, εισαγωγή, παρασκευή, επεξεργασία και τυποποίηση αλλαντικών, γαλακτοκομικών, αρτοσκευασμάτων, αναψυκτικών, αλκοολούχων ποτών, ειδών delicatessen, καθώς και την ίδρυση και λειτουργία καταστημάτων μαζικής εστίασης και χώρων αναψυχής και την εκμετάλλευση αυτών. Η νεοσύστατη ΑΕ δεν περιλαμβάνει τέτοιες δραστηριότητες στον σκοπό της.

Πτωτικός τζίρος τα τελευταία χρόνια
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια ο κύκλος εργασιών της Drakoulis Meat παρουσιάζει κάμψη: ενώ το 2019 είχε φτάσει τα 6,9 εκατ. ευρώ, το 2020 (χρονιά που στιγματίστηκε από την πανδημία) υποχώρησε στα 5,44 εκατ. ευρώ, το 2021 στα 3,67 εκατ. ευρώ και το 2022 στα 3,38 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, από το 2020 και μετά οι οικονομικές χρήσεις της εταιρείας είναι ζημιογόνες, αν και το 2022 οι ζημίες συρρικνώθηκαν από τα 1,05 εκατ. ευρώ του 2021, στα 412.981 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Palse: Τα προϊόντα της τοποθετούνται στα ράφια των OK! Anytime Market και The Mart Cash & Carry

Την τοποθέτηση των προϊόντων της στα ράφια των σούπερ μάρκετ OK! Anytime Market και The Mart Cash & Carry ανακοίνωσε στα μέσα κοινωνικής της δικτύωσης η εταιρεία φυτικών σνακ Palse. Ειδικότερα, πλέον τα καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας θα είναι διαθέσιμα στο καταναλωτικό κοινό μέσα από το πλήρες δίκτυο των OK! Anytime Market και σε οκτώ μεγάλα καταστήματα σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα της The Mart Cash & Carry.

Εισέρχεται στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο και το travel retail
Επιπλέον, η Palse μπαίνει δυναμικά και στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω της διάθεσης των προϊόντων της από το e-Fresh.gr, αλλά και στο κανάλι του travel retail με την τοποθέτησή τους στα καταστήματα Hellenic Duty Free.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η Palse βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για τοποθέτηση των προϊόντων της σε άλλη μια μεγάλη ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Αναφορικά, η εταιρεία προσφέρει vegan χωρίς γλουτένη σνακ από όσπρια, ενώ τα προϊόντα της είναι ήδη διαθέσιμα στις αλυσίδες Market In, Κρητικός, Σκλαβενίτης και Θανόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η… κάθοδος των Σουηδών αγοραστών στην Αθήνα

Έναν χρόνο μετά από την επίσκεψη Σουηδών αγοραστών που διοργάνωσε η RECO Exports στη Θεσσαλονίκη (και ενώ παρεμβλήθηκε και μία δεύτερη επίσκεψη, Βρετανών αγοραστών αυτήν τη φορά), ήρθε η σειρά της Αττικής. Οκτώ Σουηδοί επαγγελματίες από τον κλάδο των τροφίμων βρέθηκαν για δύο μέρες στην Αθήνα, όπου είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν προϊόντα επιχειρήσεων της Αττικής, να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις τριών εξ αυτών και να συζητήσουν με στελέχη τους για την πιθανότητα τοποθέτησης των προϊόντων τους στη σουηδική αγορά. Αρκετοί από τους επισκέπτες είχαν συμμετάσχει και στην περσινή εκδήλωση της Θεσσαλονίκης, και επέστρεψαν να δοκιμάσουν και τις γεύσεις της Αττικής.

Η διήμερη επίσκεψη ξεκίνησε την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου με μία κλειστή γευσιγνωσία: οι Σουηδοί αγοραστές κλήθηκαν να δοκιμάσουν επιλεγμένα προϊόντα από δεκαπέντε συμμετέχουσες επιχειρήσεις τροφίμων της Αττικής, και να τα αξιολογήσουν ως προς τέσσερις παράγοντες: τη συσκευασία τους, τη γεύση τους, την τιμή τους και τις προοπτικές εισόδου τους στη σουηδική αγορά. Το FOODReporter παρακολούθησε τη γευστική δοκιμή και συζήτησε με τους συμμετέχοντες, αποκομίζοντας την αίσθηση ότι, αν και η γεύση των προϊόντων στις περισσότερες περιπτώσεις άφησε ευχάριστες εντυπώσεις, πολλά από αυτά για διάφορους λόγους είναι περίπλοκο να μπουν στην αγορά της Σουηδίας, η οποία είναι μια αγορά δύσκολη και ιδιαίτερη, αλλά προσοδοφόρα για αυτούς που καταφέρνουν να την «ξεκλειδώσουν».

«Μεγάλη ευκαιρία»
Στις ιδιαιτερότητες αυτές αναφέρθηκε ο managing partner της RECO Exports, Αντώνης Σιούλης, μιλώντας στο δείπνο που ακολούθησε μετά τη γευσιγνωσία, στο οποίο παρέστησαν εκπρόσωποι των συμμετεχουσών επιχειρήσεων. Το «παρών» έδωσε και η Περιφέρεια Αττικής, υπό την αιγίδα της οποίας διοργανώθηκε η επίσκεψη, με τον Σταύρο Βοϊδονικόλα, αντιπεριφερειάρχη Νήσων και επί χρόνια υπεύθυνου για την αγροτική πολιτική και την επιχειρηματικότητα της διατροφής και των οίνων στην περιφέρεια, να δηλώνει μεταξύ άλλων: «Η Αττική παράγει σπουδαία, ποιοτικά προϊόντα που ταιριάζουν με τις γευστικές προτιμήσεις των Σουηδών, και ένας λόγος παραπάνω γιατί η Ελλάδα είναι αγαπημένος τουριστικός προορισμός των Σουηδών, και έτσι έχουν έρθει σε επαφή τις τελευταίες δεκαετίες με τις ελληνικές γεύσεις. Μετά την πανδημία είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ενισχυθούν περαιτέρω αυτές οι σχέσεις που έχουμε γύρω από τον αγροδιατροφικό τομέα».

Επισκέψεις σε εργοστάσια και Β2Β συναντήσεις
Η δεύτερη μέρα της επίσκεψης περιελάμβανε επισκέψεις των Σουηδών επαγγελματιών στις εγκαταστάσεις τριών εταιρειών (γαλακτοκομία Κακιάς, Sesamis Natural Bars, Trikalinos) και κατόπιν Β2Β συναντήσεις με στελέχη των 15 συμμετεχουσών επιχειρήσεων για τη διερεύνηση πιθανών συνεργασιών., καθώς και επίσκεψη σε κατάστημα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, όπου είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα για το πώς λειτουργεί το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο. Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις ήταν οι εξής: Dakry Olive, Entopia Deli, Oleve, Gea Bakery, HealthyBites, Korvel, Naturals, Melira, Μελίτιμον, Melopolio, Sesamis Natural Barks, Kakias Dairy, Stalia, SteviaParana και Trikalinos.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα αυξημένα δάνεια του Ομίλου Γρηγόρης και οι μέθοδοι ανάπτυξης των πωλήσεων

Αύξηση τραπεζικού δανεισμού κατά 4,6% μεταξύ 2021 και 2022 έδειξαν τα οικονομικά αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα ο Όμιλος Γρηγόρης για την αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση, με ακόμη νωρίτερες απαιτητές εξοφλήσεις.

Ο τραπεζικός δανεισμός έφτασε στα 16,48 εκατ. ευρώ, από τα 15,75 εκατ. ευρώ του 2021. Ο βραχυχρόνιος δανεισμός αυξήθηκε, από ποσοστό 27%, σε 53,16% επί του συνολικού δανεισμού, ο οποίος στο 100% του έχει αποπληρωμή έως πέντε έτη το αργότερο, σταθερά για τον Όμιλο. Συν τοις άλλοις, το 2022 προστέθηκαν υποχρεώσεις προς προμηθευτές, που, μαζί με τις λοιπές υποχρεώσεις, ξεπέρασαν τα 13,43 εκατ. ευρώ.

Στο τέλος του 2022, ο Όμιλος είχε συνολικό δανεισμό ύψους 56,38 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 70,8%, ήτοι €39,9 εκατ. ευρώ αφορούσε χρηματοδοτικές μισθώσεις και τραπεζικό δανεισμό 16,48 εκατ. ευρώ, με μέσο ετήσιο ανοικτό επιτόκιο 3%.

Ωστόσο, το σύνολο των διαθέσιμων και ταμειακών ισοδύναμων, που έφτασε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 τα 16,86 εκατ. ευρώ, υπερβαίνει το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού, κατά €382.832, με συνολικά απασχολούμενα κεφάλαια 47,21 εκατ. ευρώ και αρνητικό συντελεστή μόχλευσης κατά 1%.

Για το 2022, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ξεπέρασαν το πάγιο ενεργητικό, κατά 1,07%. Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €47.916.453,10, ενώ το πάγιο ενεργητικό σε €47.409.122,70.

Ανοδικότερα ο τζίρος για τον Όμιλο, απ’ ό,τι για την εταιρεία – Η Κλασικοί Δρόμοι ΑΕ και η ανακατασκευή της Αίγλης Ζαππείου
Ο Όμιλος Γρηγόρης έφτασε ένα βήμα από τα 80 εκατ. ευρώ σε τζίρο το 2022 (79,8 εκατ. ευρώ), με αύξηση κατά 46,7%, συγκριτικά με τα 54,4 εκατ. ευρώ τζίρου στην οικονομική χρήση 2021. Τα μεικτά κέρδη του 2022 ξεπέρασαν τα 47,17 εκατ. ευρώ και τα τελικά καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,76 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 16,3 εκατ. ευρώ, έναντι 14,3 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένα δηλαδή κατά 14%. Αισθητά μικρότερη ήταν η ετήσια αύξηση κύκλου εργασιών για τη μητρική εταιρεία, κατά 14,26%, από τα 40,43 εκατ. ευρώ του 2021 σε 46,2 εκατ. ευρώ πέρσι.

Μέσα από την εκμετάλλευση νέων σημείων πώλησης αναμένεται η μεγαλύτερη ανάπτυξη για το 2023
H μεγαλύτερη ανάπτυξη για το 2023, για λογαριασμό της μητρικής Γρηγόρης ΑΒΕΕ, αναμένεται μέσα από εκμετάλλευση νέων σημείων πώλησης. Εντός του Ιουνίου του 2023, απέκτησε το 60% της νεοσυσταθείσας Κλασικοί Δρόμοι ΑΕ, με σκοπό τις υπηρεσίες παροχής γευμάτων και ποτών από κυλικεία, σε δημόσιους χώρους, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία.

Επιπλέον, εντός 2023, ανέλαβε την εικοσαετή μίσθωση της Αίγλης Ζαππείου, κατόπιν διαγωνισμού της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων. Για το σκοπό αυτό, έχει ξεκινήσει την ανακατασκευή του χώρου.

Ως προς τις τρέχουσες franchise συνεργασίες, το πλέον αξιοσημείωτο εντός 2023 μέχρι στιγμής ήταν η διακοπή συνεργασίας με franchisee έξι καταστημάτων στην Κρήτη (Ηράκλειο και Λασίθι) και το άνοιγμα ισάριθμων νέων σημείων, σε αντικατάσταση των παλαιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Craft: Έρχεται special release μπύρα το 2024 – Εξαγωγές προς Κύπρο και Καναδά

Μια νέα special release μπύρα της μάρκας Craft ετοιμάζει για να λανσάρει η αποκλειστική διανομέας της, εταιρεία Foodrinco, εντός του 2024. Η special release μπύρα θα είναι εμπνευσμένη από γεγονότα που συνέβησαν το 2023.
Την παραπάνω αποκάλυψη έκανε ο εμπορικός διευθυντής της Foodrinco, Στέλιος Βυτόγιαννης, μιλώντας στην ημερίδα ExportReady που συνδιοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).

Την ίδια στιγμή, ο κ. Βυτόγιαννης πρόσθεσε ότι οι μπύρες Craft διανέμονται πια και στην Κύπρο, ενώ «βρίσκονται καθ’ οδόν οι πρώτες παραγγελίες προς Καναδά».

Τα στοιχεία που κάνουν ελκυστικό ένα brand και τα βασικά χαρακτηριστικά που οικοδόμησαν την ιστορία γύρω από το brand Craft
Αναφορικά με τα στοιχεία που κάνουν ένα brand ελκυστικό προς τον καταναλωτή, ο κ. Βυτόγιαννης είπε: «Πρέπει να είναι ελκυστικό, ενδιαφέρον και αυθεντικό. Αν μια εταιρεία επιθυμεί την επαναληψιμότητα της επιλογής από τον καταναλωτή, θα πρέπει το προϊόν να τον βοηθά να ταυτίζεται με αυτόν, να μην τον απογοητεύει, με την έννοια να του παρέχει ό,τι του υπόσχεται, να τον αισθάνεται και να τον εκφράζει. Πάνω απ’ όλα όμως, το προϊόν πρέπει να είναι δίκαιο, δηλαδή να προσφέρεται στην αντίστοιχη τιμή με την αξία που προσφέρει».

Η Craft συγκέντρωνε, από δημιουργίας της, ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία βοήθησαν τη Foodrinco να οικοδομήσει την εικόνα του brand γύρω από αυτά: «Συνειδητοποιήσαμε -και βάσει έρευνας που πραγματοποιήσαμε- ότι το βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο της μπύρας Craft είναι η δημιουργικότητα: Ήταν η πρώτη μπύρα ελληνικής μικροζυθοποιίας. Παρήγαγε την πρώτη ελληνική μπύρα τύπου Weiss και τύπου Ale. Ήταν το πρώτο brand που συνέδεσε το προϊόν της μπύρας με την υψηλή γαστρονομία και η πρώτη που έφερε την παραγωγή μπύρας στα εστιατόρια», πρόσθεσε ο κ. Βυτόγιαννης.

Ποια χαρακτηριστικά προκρίνουν οι καταναλωτές όταν πρόκειται για κατανάλωση μπύρας, ειδικά από μικροζυθοποιίες
Άλλωστε, η σχετική έρευνα έδειξε στη Foodrinco, όπως εξήγησε και πάλι ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας ότι, σε ό,τι αφορά τις μικροζυθοποιίες, το βασικό κίνητρο επιλογής μπύρας από τον καταναλωτή είναι η δημιουργικότητα. Μετέπειτα, ακολουθούν η προσωπική έκφραση, η ανακάλυψη (του διαφορετικού και της κάθε γεύσης) και ενίοτε, η αντισυστημικότητα. Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της μπύρας Craft, ο κύριος Βυτόγιαννης τόνισε:

«Μας βοηθά πολύ το εύηχο και πολύ χαρακτηριστικό όνομα. Φιλοδοξούμε να καταστήσουμε την μπύρα Craft ένα παγκόσμιο brand, για όλο τον κόσμο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Real: Ο αργός θάνατος μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ

Τίτλοι τέλους θα πέσουν οριστικά την άνοιξη του 2024 για τη γερμανική αλυσίδα hypermarkets Mein Real, καθώς τα εναπομείναντα καταστήματα της αλυσίδας για τα οποία δεν έχουν ακόμα βρεθεί αγοραστές θα κλείσουν τον ερχόμενο Μάρτιο, κλείνοντας έναν κύκλο τριάντα και πλέον ετών.

Η Real (όπως ήταν η αρχική της επωνυμία) ιδρύθηκε το 1992 από τον όμιλο Metro και προέκυψε από τη συγχώνευση των αλυσίδων Divi, Basar, Continent, Esbella και Real-Kauf. Η αλυσίδα εξειδικεύθηκε στην κατηγορία των hypermarkets, διαθέτοντας καταστήματα μεγάλου μεγέθους, μεταξύ 5.000 και 15.000 τετραγωνικών μέτρων. Η ανάπτυξή της ήταν ταχύτατη: το 1998 είχε 150 καταστήματα και το 1999 έφτασε τα 280, κάνοντας και άνοιγμα στην αγορά της Τουρκίας. Το 2006 ενισχύθηκε έτι περαιτέρω, όταν απορρόφησε μέρος των καταστημάτων της Walmart στη Γερμανία, τα οποία εξαγόρασε ο όμιλος Metro. To 2008 το δίκτυο της Real είχε φτάσει τα 350 καταστήματα, ενώ είχε επεκταθεί σε Πολωνία, Ρωσία, Ρουμανία και Ουκρανία.

Η αρχή του τέλους
Κάπου εκεί όμως ξεκίνησε η πτώση της Real. Το 2008 η διοίκηση του ομίλου Metro αποφάσισε να πωλήσει ή να βάλει λουκέτο σε συνολικά σαράντα καταστήματα που αθροιστικά εμφάνιζαν ζημιές ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, και ακολούθησαν και άλλες τέτοιες κινήσεις τα επόμενα χρόνια.

Το 2013 τα 91 καταστήματα της Real σε Πολωνία, Ρωσία, Ρουμανία και Ουκρανία πωλήθηκαν στον γαλλικό όμιλο Auchan, ενώ το 2014 ήρθε η σειρά της Τουρκίας, με την αλυσίδα να διατηρεί τη δραστηριότητά της αποκλειστικά εντός των συνόρων της Γερμανίας.

Καθώς τα προβλήματα συνεχίζονταν, ο όμιλος Metro αποφάσισε το 2018 να πωλήσει τη Real, και το 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας, ολοκληρώθηκε η πώλησή της στην επενδυτική εταιρεία SCP Group. Η οποία όμως δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς η αλυσίδα συνέχισε να «φυλλορροεί» και να χάνει καταστήματα, τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις αποκτήθηκαν από ανταγωνιστές της, όπως η Rewe και η Edeka.

Οριστικό λουκέτο τον Μάρτιο του 2024
Το 2022, κι ενώ είχε μείνει με 63 καταστήματα, η εταιρεία πωλήθηκε εκ νέου σε εταιρεία του επενδυτή Sven Tischendorf, πραγματοποιώντας rebranding και αλλάζοντας την επωνυμία της σε Mein Real. Και αυτό το εγχείρημα στέφθηκε από αποτυχία, με την SCP Group να επαναγοράζει την αλυσίδα τον περασμένο Μάιο. Λίγους μήνες αργότερα, η Mein Real υπέβαλε αίτηση πτώχευσης και, όπως έγινε γνωστό προ ημερών, ορισμένα από τα καταστήματά της θα πωληθούν σε ανταγωνιστικές αλυσίδες (Rewe, Kaufland, Edeka), ενώ τα υπόλοιπα 45 καταστήματα θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους μέχρι τον Μάρτιο του 2024, αν δε βρεθεί αγοραστής, οπότε και θα κλείσουν οριστικά.

«Παρά τις εντατικές προσπάθειες, το κλείσιμο των καταστημάτων είναι αναπόφευκτο, δεδομένης της δύσκολης κατάστασης της real GmbH», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Bojan Luncer.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter