Vesta Foods: Πώς έγινε leader στην αγορά επεξεργασίας, τυποποίησης και εμπορίας κρεάτων στην Ελλάδα

Leader της αγοράς επεξεργασίας, τυποποίησης και εμπορίας κρεάτων κατέστη πλέον η Vesta Foods (πρώην Φλωρίδης ΑΕΒΕΚ), μετά και την ολοκλήρωση της απορρόφησης της εταιρείας Αφοί Νασόπουλοι ΑΕ Εμπορία Κρεάτων στις 30 Δεκεμβρίου 2022. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρείας έφτασε τα 166,74 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένος κατά 91% σε σχέση με εκείνον του 2021: 87,21 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, ξεπέρασε τη Βουδούρης Κώνστας ΑΕ Ειδών Διατροφής, η οποία δημοσίευσε τζίρο ύψους 111,24 εκατ. ευρώ το 2022. Μαζί με τα ανόργανα έσοδα, η Vesta Foods έφτασε τα 167,08 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Η εταιρεία έλαβε το 2022 συνολικό απόθεμα της απορροφώσας εταιρείας που αποτιμήθηκε στα 1,58 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία σημείωσε καθαρά κέρδη μετά φόρων ύψους 2,67 εκατ. ευρώ για το 2022, για τα οποία το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μεταφορά σε υπόλοιπο εις νέο, δίχως διανομή μερίσματος, αν και αφήνει την οριστική απόφαση στην ευχέρεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων. Παρά τη μεγάλης έκτασης απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας που το 2021 παρουσίασε κύκλο εργασιών στα 65,78 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας δηλαδή το 39,37% του συνολικού τζίρου του 2022, η Vesta Foods αύξησε τις συνολικές δαπάνες για προσωπικό μόνο κατά 51,29%, από τα 7,85 εκατ. ευρώ για το 2021, σε 11,88 εκατ. ευρώ πέρσι και τις αμοιβές, παροχές και έξοδα τρίτων από τα 2,75 εκατ. ευρώ στα 4,76 εκατ. ευρώ, αυξητικά δηλαδή κατά 73%.

Προοπτικές για το δωδεκάμηνο του 2022 και νέο μετοχικό κεφάλαιο
Η Vesta Foods αναμένει «αύξηση του κύκλου εργασιών της στα ίδια επίπεδα με την οικονομική χρήση 2022 και για το 2023» και εκτιμά ότι «τα κέρδη προ φόρων θα είναι και πάλι θετικά». Μοναδικός προβληματισμός της εταιρείας είναι η εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων. Πελάτες της εταιρείας είναι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl Ελλάς, Metro ΑΕΒΕ, The Mart), δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, ξενοδοχεία, ψητοπωλεία, κρεοπωλεία, με εξαγωγές και σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ιταλία και Ισπανία.
Για να ολοκληρωθεί η απορρόφηση της Αφοί Νασόπουλοι ΑΕ, εισφέρθηκε νέο μετοχικό κεφάλαιο ύψους 12,64 εκατ. ευρώ, με έκδοση νέων μετοχών, ώστε να δικαιολογηθεί η αποτίμηση των καθαρών περιουσιακών στοιχείων της απορροφώσας εταιρείας, η οποία υπολογίστηκε στο τέλος του 2021 σε 19,68 εκατ. ευρώ. Πρόεδρος της Vesta Foods διατελεί ο Χαράλαμπος Φλωρίδης και διευθύνων σύμβουλος ο Διονύσης Νασόπουλος. Στο τρέχον διοικητικό συμβούλιο συμμετέχουν δύο ακόμη μέλη από έκαστη οικογένεια: Κωνσταντίνος Φλωρίδης, Αγγελική – Κωνσταντίνα Φλωρίδη, Δημήτρης Νασόπουλος, Ιωάννης Νασόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Vero ΑΕ: Στα 127,5 εκατ. ο τζίρος του 2022

Ανοδική πορεία διατηρούν οι πωλήσεις του ομίλου Vero AE, συμφερόντων της οικογένειας Βερόπουλου, που δραστηριοποιείται με καταστήματα σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Μακεδονία και στη Σερβία. Το 2022 ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε στα 127,54 εκατ. ευρώ, έναντι 121,88 εκατ. το 2021, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 28,65 εκατ. ευρώ, έναντι 27,35 εκατ. το 2021.Ωστόσο, η αύξηση των εξόδων διάθεσης σχεδόν κατά 4 εκατ ευρώ «ροκάνισε» την κερδοφορία της Vero AE, που διαμορφώθηκε στα 10,31 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, έναντι 11,51 εκατ..

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις της για το 2022, στην επίτευξη των παραπάνω αποτελεσμάτων συνετέλεσαν θετικά η πορεία και τα αποτελέσματα των θυγατρικών εταιρειών VEROPULOS DOOEL Βόρεια Μακεδονία και VEROPOULOS DOO Σερβία, οι οποίες υλοποίησαν τους στόχους που είχαν τεθεί και αφορούσαν στη βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων και στην ορθολογικότερη λειτουργία τους.

Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2023 η Vero AE εγκαινίασε το μεγαλύτερό της κατάστημα στο Novi Sad, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας. Σε μια επένδυση 15 εκατ. ευρώ, το ιδιόκτητο κτίριο επιφανείας 12.000 τ.μ. αποτελείται από 3.500 τ.μ. κατάστημα τροφίμων Super Vero και 6.500 τ.μ. κατάστημα ειδών σπιτιού και παιχνιδιών Jumbo (η VERO έχει συμφωνία για το master franchise στη Σερβία) και διαθέτει 220 θέσεις στάθμευσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair 2023: Η καρδιά της «πράσινης» φιλοσοφίας

Η καθιερωμένη πλέον «γιορτή» της βιωσιμότητας και των βιολογικών προϊόντων, Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair 2023, ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 16 Νοεμβρίου 2023, έπειτα από δύο ημέρες γεμάτες καινοτόμα προϊόντα από σκανδιναβικές χώρες, και όχι μόνο. Από την τάση των βιολογικών και οργανικών τροφίμων, πλέον μπορούμε να μιλάμε για εδραίωση μια niche αγοράς η οποία μεγαλώνει με καλπάζοντα ρυθμό, αποκτώντας ολοένα και περισσότερους ακολούθους, είτε πρόκειται για καταναλωτές, είτε για επιχειρήσεις. Ειδικότερα, από τις 15 έως τις 16 Νοεμβρίου, στο Μάλμε της Σουηδίας, έδωσαν το παρών επιχειρηματίες του κλάδου τροφίμων και ποτών πίσω από τα stands τους, στα οποία δεν «περιορίστηκαν», καθώς η περιήγηση και η γνωριμία με τους υπόλοιπους «ομοϊδεάτες» εκθέτες ήταν η κοινή λογική. Αυτή τη λογική, λοιπόν, ακολούθησαν και οι ελληνικές επιχειρήσεις ανταλλάσσοντας ιδέες και παίρνοντας έμπνευση από τους Σκανδιναβούς εκθέτες, οι οποίοι είναι και οι leaders, θα έλεγε κανείς, στην πράσινη φιλοσοφία.

Οι επισκέπτες, από την άλλη πλευρά, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα πιο καινοτόμα φυσικά και βιολογικά προϊόντα και παράλληλα, να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικές με τη βιομηχανία μέσα από ειδικευμένα πάνελ συζητήσεων, με στόχο να τις ενσωματώσουν στις επιχειρήσεις τους. Αναφορικά, οι καινοτομίες που ξεχώρισαν στα μάτια των επισκεπτών, όπως φάνηκε άλλωστε και από την έκβαση της ψηφοφορίας στην Innovation Zone, ήταν βιολογικά RTD (Ready-To-Drink) ροφήματα, ξηροί καρποί, βιολογικά on- the-go snacks και οργανικά έτοιμα γεύματα. Εν ολίγοις, το «πάντρεμα» ανάμεσα στις δύο σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, ήτοι τη γρήγορη και άμεση κατανάλωση και τις οργανικές και vegan επιλογές, είναι το νέο κύμα στη συγκεκριμένη αγορά.

Τι είδαν οι Έλληνες εκθέτες
Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι οι Έλληνες εκθέτες διέκριναν σε όλους τους επισκέπτες της Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair 2023 ένα κοινό χαρακτηριστικό: στοχευμένη προσέγγιση και στρατηγικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά οργανικά και vegan προϊόντα. Αυτό μαρτυρά ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί αντάξια στην εν λόγω αγορά, παίρνοντας το ρίσκο να συμμετάσχει σε μια αρκετά προχωρημένη έκθεση βιολογικών τροφίμων, ακόμη κι αν πολλές από τις δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις δεν εξάγουν ακόμη τα προϊόντα τους στη Σουηδία. Η συμμετοχή μας πλέον στη συγκεκριμένη έκθεση αναγνωρίζεται, καθώς δεν αποτελεί απλά μια εμπειρία, αλλά μια επένδυση η οποία έχει αντίκρισμα μακροπρόθεσμα και θα οδηγήσει σε στοχευμένες συμφωνίες και συνεργασίες.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Nordic Organic Food Fair και Eco Living Scandinavia 2024, θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στη δωδεκάχρονη ιστορία της στο KistaMässan στη Στοκχόλμη. Η εν λόγω κίνηση ακολουθεί τα σχόλια της πλειονότητας των εκθετών και επισκεπτών, οι οποίοι πιστεύουν ότι η εκδήλωση θα ωφεληθεί περισσότερο από το να είναι πιο κοντά στους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής στη Σουηδία, που εδρεύουν κυρίως στη Στοκχόλμη, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση από την Κοπεγχάγη, το Όσλο και το Ελσίνκι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter