Επτά νέα καταστήματα έως το τέλος του 2023 για την αλυσίδα μικρολιανικής i-mall Micro Market

Στο άνοιγμα επτά νέων καταστημάτων, δύο εταιρικών και πέντε υπό τη μορφή franchise, προχωρά η i-mall Micro Market έως το τέλος του 2023, όπως αποκάλυψε αποκλειστικά στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης.

Πρόκειται για δύο νέα καταστήματα στην Αθήνα, το πρώτο στην πλατεία Βραζιλίας στα Ιλίσια και το δεύτερο στη συμβολή των οδών Βεάκη και Ρούζβελτ στο Περιστέρι, πολύ κοντά στο δημαρχείο. Το i-mall Micro Market πραγματοποιεί επιτόπιες επιθεωρήσεις για καιρό και ενδιαφέρεται για σημεία με έντονη κίνηση από τις 18:00 κάθε ημέρας και μετά, όπως εξήγησε ο κ. Καραβασίλης.

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ανοίγουν franchise καταστήματα της αλυσίδας στην Πάτρα (πλατεία Γεροκωστοπούλου), Τρίκαλα (οδός Τσιτσάνη) και τρία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η αλυσίδα διατηρεί αρκετά μεγάλες προσδοκίες και για νέα καταστήματα franchise το 2024, επειδή θεωρεί ότι αναδιαμόρφωσε επιτυχημένα το επιχειρηματικό της πλάνο για franchisees: Πλέον, κοστολογεί την άδεια σε €65.000 αντί για €150.000 που ζητούσε, για κατάστημα μεταξύ 16 και 20 τ.μ., έναντι 60 έως 80 τ.μ. του παλιού πλάνου. Σε κάθε νέο κατάστημα θα προσαρμόζεται, εντός του κόστους ένα διπλό, ανακατασκευασμένο, ρομποτικό μηχάνημα μήκους 3,20μ., πλάτους 1,10μ. και ύψους 2,20μ., το οποίο θα εκτελεί όλες τις λειτουργίες απομακρυσμένα, έναντι δύο ρομποτικών μηχανημάτων που περιελάμβανε το αρχικό πλάνο.

Στρατηγική συνεργασία με Polis Park
Συν τοις άλλοις, μέσα στην τρέχουσα χρονιά το παρθενικό ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής της καινοτόμας αλυσίδας micro market, που πρωτοάνοιξε το 2022, μετακόμισε από την οδό Αγίας Φωτεινής σε εξωτερική εγκατάσταση εντός της πλατείας Νέας Σμύρνης (Αθανασίου Καρύλλου), πλάι στο συντριβάνι, δίπλα από την επιχείρηση πάρκινγκ οχημάτων Polis Park. Εξάλλου, η i-mall Micro Market σύναψε στρατηγική συνεργασία με την Polis Park με σκοπό τη δημιουργία καταστημάτων όπου υπάρχει Polis Park και συγκεκριμένα, στο Νοσοκομείο Παίδων στο Γουδί, στο Πεδίο του Άρεως και στον σταθμό μετρό Εθνική Άμυνα εντός του 2024.

Τι προσέφερε η ανακατασκευή των ρομποτικών μηχανημάτων
«Υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες μας. Καταστήσαμε περισσότερο βιώσιμο το επιχειρηματικό μας πλάνο, με χαμηλότερο κεφάλαιο και γρηγορότερη απόσβεση, δίχως να χάνουμε σε κωδικούς. Η ανακατασκευή των ρομποτικών μηχανημάτων, μια δαπανηρή επένδυση, μας επέτρεψε να προσθέσουμε επιπλέον 25% στο συνολικό εμπόρευμα κάθε μηχανήματος. Με την εφαρμογή ενός διπλού ρομποτικού μηχανήματος, φέρνουμε το ίδιο αποτέλεσμα σε σύνολο κωδικών προϊόντων προς πώληση και εξοικονομούμε και χώρο, άρα αποφεύγουμε υψηλότερα ενοίκια», ανέλυσε ο κ. Καραβασίλης.

Οι ποιοτικές έρευνες, που «τρέχουν» μέσα από το ίδιο το ρομποτικό μηχάνημα παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. «Έχουμε μηχανισμούς πρόβλεψης της ζήτησης και βάσει αυτών, έχουμε καταλήξει ότι η μικρολιανική αγορά απαιτεί μεγάλη εναλλαγή κωδικών: Εφαρμόζουμε σταθερούς κωδικούς κατά 60%, σε μεγαλύτερες ποσότητες κι ακόμη, 40% σε νέους φρέσκους κωδικούς, που υπαγορεύονται από μόδα, μοντέρνες τάσεις, διαφορετικότητα, νέα δοκιμή», είπε ο κ. Καραβασίλης. Πλέον, κάθε κατάστημα i-mall Micro Market μπορεί να διαθέτει 150 διαφορετικά είδη κωδικών και 1.200 προϊόντα συνολικά.

Η ανακατασκευή των ρομποτικών μηχανημάτων έφερε ακόμα περισσότερη τεχνολογία αιχμής, ώστε να μπουν να αξιοποιηθούν και σε άλλες υπηρεσίες στο μέλλον. Όλα τα μηχανήματα φέρουν βιομετρικά scanner, που θα μπορούν να ταυτοποιούν αντίστοιχα έγγραφα, αν και εφόσον εφαρμοστεί η σχετική λειτουργία. «Επειδή η πληρωμή γίνεται μόνο με κάρτα (ή και ηλεκτρονικά πορτοφόλια, όπως Google Pay και Apple Pay), έχουμε παρατηρήσει ότι άνω του 70% των συναλλαγών γίνονται από άτομα κάτω των 18 ετών, χρησιμοποιώντας δηλαδή κλώνους χρεωστικών καρτών υπό γονεϊκό έλεγχο (parental control), κάτι που δείχνει την εξοικείωση της νέας γενιάς με την τεχνολογία.

Άλλωστε, το κοινό στο οποίο κυρίως απευθύνεται η αλυσίδα είναι τα άτομα ηλικίας από 14 έως 35 ετών», σημείωσε ο κ. Καραβασίλης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

AB Fresh to go – Fresh Boxes: Η ιδέα πίσω από τις μεριδοποιημένες συνταγές της ΑΒ Βασιλόπουλος

Ένα νέο concept στην κατηγορία φρούτων και λαχανικών, με την ονομασία «AB Fresh to go – Fresh Boxes» προσφέρει πλέον στα καταστήματά της η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ αλλάζει τις ισορροπίες στη λογική του μανάβικου εντός καταστημάτων οργανωμένου λιανεμπορίου και προσφέρει μια επιπλέον επιλογή, στη λογική της άνεσης (convenience).

Πρόκειται για συσκευασίες, οι οποίες περιέχουν τα απαραίτητα λαχανικά -ή και φρούτα- μαζί και με τα υπόλοιπα συστατικά για την πιο υγιεινή εκδοχή της κάθε συνταγής που αφορούν.

Με πέντε διαφορετικούς κωδικούς σε 100 καταστήματα το αρχικό λανσάρισμα
Στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος εξήγησαν στο FOODReporter ότι η συγκεκριμένη λύση παρέχεται σε πέντε διαφορετικούς κωδικούς, αρχικά σε 100 ιδιόκτητα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, για τη φάση του λανσαρίσματος. Δεν αποκλείστηκε, ωστόσο, στη συνέχεια, αν το concept «αγκαλιαστεί» από το καταναλωτικό κοινό, να επεκταθεί σε περισσότερα καταστήματα.

Τα Fresh Boxes, πέρα από τα απαραίτητα υλικά, περιέχουν και την αναλυτική συνταγή για κάθε προτεινόμενο γεύμα, αλλά και διατροφικά χαρακτηριστικά των συστατικών και του γεύματος εν συνόλω, εντός της συσκευασίας.

Εξοικονόμηση χρόνου, χρήματος και περιορισμός της σπατάλης τροφίμων
Οι πελάτες γλιτώνουν χρόνο από την καθημερινή διαδικασία επιλογής του “Τι να μαγειρέψω σήμερα;”, με τη βοήθεια και των συνταγών και ταυτόχρονα, περιορίζουν τη σπατάλη τροφίμων και χρήματος, επειδή τα υλικά για την κάθε συνταγή είναι μεριδοποιημένα, υπολογισμένα για γεύμα δύο ατόμων. Αποτελούν λύση τύπου convenience», υπογραμμίστηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, αναφορικά με τις σχετικές ερωτήσεις του FOODReporter.

ράγματι, τα AB Fresh to Go – Fresh Boxes περιέχουν σε ένα κουτί όλα τα απαραίτητα φρέσκα λαχανικά για τη δημιουργία αγαπημένων ελληνικών -και όχι μόνο- συνταγών. Ι κωδικοί, οι οποίοι είναι επί του παρόντος διαθέσιμοι για το σχετικό concept είναι οι παρακάτω: Μπριάμ, μανιταρόσουπα, μινεστρόνε, ριζότο και Asian Stir Fry, αποκλειστικά από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η μεριδοποίηση βοηθά και στην εξοικονόμηση χρημάτων: «Οι μερίδες είναι έτοιμες, οπότε ο καταναλωτής πληρώνει ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να ετοιμάσει τη συγκεκριμένη συνταγή», αναφέρθηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες: Τέλος εποχής μετά το deal με την Ίριδα

Στα χέρια της εταιρείας παραγωγής ιχθυοτροφών Ίριδα περνά πλέον ο έλεγχος της Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες, με την εξαγορά αυτή να σηματοδοτεί και το τέλος εποχής για την τελευταία, καθώς για πρώτη φορά από ιδρύσεώς της δεν θα βρίσκεται στο «τιμόνι» της η Νάνσυ Παντελεημονίτου. Η συμφωνία εξαγοράς της Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες δίνει στην Ίριδα μερίδιο 83,5% της εταιρείας, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής το τίμημα της εξαγοράς.

Ήδη μάλιστα από τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου έχει εκλεγεί το νέο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης από το Γαλαξίδι, στο οποίο δε μετέχει πια η Νάνσυ Παντελεημονίτου, μέχρι πρότινος πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας. Πλέον, καθήκοντα προέδρου ασκεί ο Νίκος Παπαϊωάννου, ένας εκ των ιδρυτών και επικεφαλής της Ίριδας, ενώ οι Απόστολος και Μιχαήλ-Άγγελος Γκογκορώσης, γιοι του έτερου συνιδρυτή της Ίριδας, Χρήστου Γκογκορώση, μετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο ως εκτελεστικά μέλη.

Στο πόστο του διευθύνοντος συμβούλου παραμένει πάντως ο Σπύρος Γιαννουλάτος, ενώ νέα προσθήκη στο ΔΣ της εταιρείας αποτελεί ο Αντώνης Χαχλάκης, επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος της Νηρεύς.

Τα οικονομικά μεγέθη των δύο εταιρειών
Η εξαγορά της Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες αποτελεί μία εξέλιξη που μπορεί να… ταράξει τα νερά της ελληνικής υδατοκαλλιέργειας, τα οποία έχουν «θολώσει» τους τελευταίους μήνες από την ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι με την Avramar. Αρκεί να δει κανείς τα οικονομικά μεγέθη των δύο παικτών: η Ίριδα το 2022 πραγματοποίησε τζίρο που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια ευρώ (έναντι 112,7 εκατ. το 2021), με καθαρά κέρδη κοντά στα 8,8 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία από το Γαλαξίδι εμφάνισε πέρυσι πωλήσεις 73,4 εκατ. ευρώ (έναντι 64,4 εκατ. το 2021), με καθαρά κέρδη άνω των 2,5 εκατ. ευρώ.

Με ιστορία από το 1987
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες ιδρύθηκε το 1987, όταν η νορβηγική εταιρεία Marine Farms ASA ανέθεσε στη Νάνσυ Παντελεημονίτου να βρει κατάλληλες περιοχές στην Ελλάδα για υδατοκαλλιέργειες. Η κ. Παντελεημονίτου επέλεξε τοποθεσίες γύρω από το Γαλαξίδι και ανέλαβε καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου της νεοσύστατης εταιρείας. Το 1995 οι εταίροι αποφάσισαν να αποχωρήσουν από την εταιρεία και η Νάνσυ Παντελεημονίτου αγόρασε την επιχείρηση και ανέλαβε τη συνέχισή της, πετυχαίνοντας να τη διατηρήσει ως έναν σταθερό, ισχυρό παίκτη σε μία αγορά που γνώρισε ουκ ολίγες ανακατατάξεις τις τελευταίες δεκαετίες. Πλέον, η «μπαγκέτα» περνά στα χέρια της Ίριδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Petrou Nuts: Με το βλέμμα στραμμένο στην αμερικάνικη αγορά

Αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη ζήτηση για υψηλής ποιότητας συστατικά στον τομέα Ho.Re.Ca., στην Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair, η Petrou Nuts παρουσιάζει μια σειρά νέων προϊόντων με την επωνυμία Stylato. Η συγκεκριμένη σειρά περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας προϊόντα ξηρών καρπών καθαρής ετικέτας, που πληρούν όλα τα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια και την ποιότητα τροφίμων.

«Χωρίς πρόσθετα, συντηρητικά, τεχνητές χρωστικές και αρώματα, τα προϊόντα Stylato θεωρούμε ότι θα ανταποκριθούν επάξια στις απαιτήσεις των επαγγελματιών στον χώρο της εστίασης, προσφέροντας υψηλή ποιότητα και γεύση» επεσήμανε η Σταυρούλα Πλαΐτη από το τμήμα Μάρκετινγκ της εταιρείας, μιλώντας στο FOODReporter.

Όσον αφορά στις προγραμματισμένες επενδύσεις που υλοποιεί η Petrou Nuts αυτή την περίοδο, η εταιρεία ξεκίνησε ένα επενδυτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει τον πλήρη εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού της, καθώς και την επέκταση και αναβάθμιση των βιοκλιματικών εγκαταστάσεών της.

«Επιπλέον, έχουμε ολοκληρώσει τη δημιουργία μίας νέας εγκατάστασης που αφορά μία νέα δραστηριότητα υπό το εμπορικό σήμα Dotion Snacks, εστιάζοντας με αυτό αποκλειστικά στην επεξεργασία αραχίδας για τη δημιουργία διαφόρων προϊόντων, όπως η πάστα, το άλευρο, καθώς και μεγάλη ποικιλία γαρνιτούρων με βάση την αραχίδα» σύμφωνα με την κ. Πλαΐτη.

Στόχος η αύξηση των εξαγωγών και η είσοδος στην αμερικάνικη αγορά
«Η εταιρεία μας ξεκίνησε τις εξαγωγές το 2000, αλλά από το 2017 και έπειτα ξεκίνησε μία πιο δομημένη προσπάθεια στον τομέα αυτό» σχολίασε η εταιρεία υπογραμμίζοντας ότι, σήμερα, οι εξαγωγές της αντιστοιχούν περίπου στο 12% του συνολικού κύκλου εργασιών της και συμπεριλαμβάνουν συνεργασίες με χώρες της Ευρώπης όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία, καθώς και με χώρες των Βαλκανίων όπως η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Σλοβενία κ.ά..

«Στο προσεχές χρονικό διάστημα, κύριος στόχος μας είναι η αύξηση των εξαγωγών μας και η είσοδος στην αμερικάνικη αγορά» ανέφερε στο FOODReporter η κ. Πλαΐτη. Το διάστημα αυτό, διατηρεί τις υφιστάμενες αγορές της στο εξωτερικό, συνεχίζοντας να εξυπηρετεί τις χώρες με τις οποίες έχει ήδη συνεργασίες. «Ωστόσο, η βασική μας προτεραιότητα αυτό το χρονικό διάστημα είναι η είσοδος στην αμερικάνικη αγορά. Εργαζόμαστε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον».

Το 2022 αποτέλεσε μια δημιουργική χρονιά για την Petrou Nuts, καθώς εργάστηκε εντατικά για τη δημιουργία δομών που στόχευαν στην επιτυχή ανάπτυξη νέων προϊόντων της. «Για το 2023, μπορεί να ειπωθεί ότι ξεκίνησε αρχικά με καλούς οιωνούς που χρωματίστηκαν για την εταιρεία μας από την επέκταση των δραστηριοτήτων μας στον κλάδο Ho.Re.Ca., καθώς και από την περαιτέρω ανάπτυξη νέων προϊόντων. Πιστεύουμε ότι παρά τις προκλήσεις που προέκυψαν από τις περιβαλλοντικές συνθήκες, θα ολοκληρωθεί με θετικά αποτελέσματα χρήσης, ενισχύοντας περαιτέρω την ανάπτυξη της εταιρείας μας» σύμφωνα με την Σταυρούλα Πλαΐτη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter