Γιατί οι βιομηχανίες τροφίμων επιλέγουν πολυσυσκευασίες προϊόντων στο λιανεμπόριο

Τη στροφή των βιομηχανιών τροφίμων στο χαρτί για τις πολυσυσκευασίες προϊόντων λόγω επικέντρωσης στη βιωσιμότητα επιβεβαίωσε ο Κώστας Διπλάρης, ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής της Diplaris Packaging Solutions, μιλώντας στο FOODReporter.

Ο κ. Διπλάρης αποκάλυψε ότι η εταιρεία διάθετει πλέον πελάτες, οι οποίοι «εγκατέλειψαν την πλαστική συσκευασία ή πολυσυσκευασία και εμπιστεύθηκαν το χαρτί». «Είναι τάση αρκετά δυναμική και αυξανόμενη: Έχουμε διαβλέψει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και γι’ αυτό συμμετέχουμε στις σχετικές εκθέσεις, για να συνεργαστούμε με ακόμη περισσότερες εταιρείες», εξήγησε.

«Η εταιρεία αναλαμβάνει πολλές συσκευασίες στις υποκατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μπύρας, τυριών και γιαουρτιών. Το τελευταίο διάστημα ένα αυξημένο μερίδιο νέου πελατολογίου προέρχεται από το τελικό χάρτινο κάλυμμα για τις συσκευασίες έτοιμων γευμάτων», υπογράμμισε ο κ. Δίπλαρης.

«Θεωρώ ότι οι γαλακτοβιομηχανίες “ψάχνονται” πολύ το τελευταίο διάστημα, ώστε να αλλάξουν τη σύνθεση του πλαστικού που χρησιμοποιούν στις συσκευασίες τους και καταλήγουν σε υλικά μεταξύ πολυπροπυλενίου και PET, κάτι που δείχνει τη διάθεση για μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας για την κατασκευή συσκευασιών και τις αυστηρότερες προτεραιότητες βιωσιμότητας που έχουν θέσει», εκτίμησε, επίσης, ο κ. Διπλάρης.

Το χαρακτηριστικό παράδειγμα της αγοράς γιαουρτιού και όχι μόνο
Η Diplaris Packaging Solutions κατασκευάζει τις εξωτερικές χάρτινες συσκευασίες προσφοράς για τα γιαούρτια («μανίκια», όπως τα ονομάζει η αγορά), εν πολλοίς την πιο δημοφιλή και περισσότερο καθιερωμένη πολυσυσκευασία προσφοράς στο ράφι του σούπερ μάρκετ, με δύο ή τρία κεσεδάκια γιαουρτιού, σε ποικιλία προσφορών: Μειωμένη τιμή, 1+1 ή 2+1 δώρο και άλλες.

«Πρόκειται για ένα φαινόμενο ελληνικό», επεσήμανε ο κ. Διπλάρης, «που συνεχίζεται εξαιτίας της προτίμησης που δείχνουν σε αυτό οι Έλληνες καταναλωτές, ιδιαίτερα στα σούπερ μάρκετ». Παράλληλα, εκτίμησε ότι οι ρίζες της ισχυρής επίδρασης των προσφορών που περιλαμβάνουν ποσότητες ως δώρο πηγάζει από την προσωποιημένη πώληση που είχαν συνηθίσει οι προηγούμενες γενιές Ελλήνων την εποχή του μπακάλη.

«Ο Έλληνας αρέσκεται να πιστεύει ότι μέσα από μία κοινή αγορά κερδίζει ο ίδιος προσωπικά το οτιδήποτε. Παλιότερα, το φαινόμενο ήταν ακόμη πιο έντονο, αλλά συνεχίζει ισχυρό. Πρόκειται για στρατηγική marketing επιτυχημένη στο χρόνο. Προ 2009, το 50% των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου μας στα Σπάτα απασχολούνταν αποκλειστικά με προϊόντα που αφορούσαν πολυσυσκευασίες προσφοράς», είπε ο κ. Διπλάρης. Πλέον, το ποσοστό προσφορών στο συνολική αξία πωλήσεων της εταιρείας βρίσκεται στο 30%. «Αναμένω ο πληθωρισμός τροφίμων να δημιουργήσει νέα εργαλεία marketing για προσφορές, άρα μεγαλύτερη ζήτηση για τη δική μας παραγωγή», κατέληξε.

Οι χάρτινες πολυσυσκευασίες για το οργανωμένο λιανεμπόριο ξεπέρασαν το 30% του τζίρου της εταιρείας πέρσι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Θερμοδιαμόρφωση: Η τεχνολογική απάντηση στις σύγχρονες απαιτήσεις των συσκευασιών γαλακτοκομικών

Την υπεροχή των συσκευασιών με τη μέθοδο της θερμοδιαμόρφωσης για τα γαλακτοκομικά προϊόντα τροφίμων ως προς τις σύγχρονες απαιτήσεις της κυκλικής οικονομίας παρουσίασε σε σχετική εκδήλωση της έκθεσης FoodTech Global Pack 2023 ο δρ. Θεόδωρος Τσούφης, Μηχανικός Επιστήμης Υλικών του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας Πλαστικά Θράκης Pack ΑΒΕΕ.

Τα πλεονεκτήματα της συσκευασίας Thermoforming IML
Η μέθοδος δημιουργίας πλαστικών συσκευασιών για τρόφιμο, Thermoforming IML (In-Mould Label) απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις που θέτει η κυκλική οικονομία: Ειδικά για τα γαλακτοκομικά, τα οποία καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο συσκευασιών, έχει μοναδικά και πολλαπλά οφέλη. Πρόκειται για το πλέον ελαφρύ κύπελλο τροφίμων της σύγχρονης τεχνολογίας συσκευασίας, επειδή περιέχει έως 40% λιγότερο πλαστικό, άρα αποκτά πλεονέκτημα ως προς το βάρος του και ως προς το χρησιμοποιούμενο υλικό, αλλά και αισθητά μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα.
Ως προς τις σχεδιαστικές δυνατότητες της συσκευασίας, η γραφιστική απεικόνιση σχηματίζεται ψηφιακά μαζί με τον περιέκτη, εξασφαλίζοντας ευέλικτη και ταχεία διαδικασία παραγωγής σε μια γρήγορη γραμμή παραγωγής μίας μόνο φάσης σε πλήρης λειτουργία, εφόσον πρόκειται για παραγωγή με ένα μόνο υλικό. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά εγγυώνται τέλεια αισθητική και ταυτόχρονα, απεριόριστες επιλογές εκτύπωσης, άρα και δυνατότητες για προσωποποιημένες (tailor-made) συσκευασίες, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε brand προς πληροφόρηση του καταναλωτή. Αποτελεί δηλαδή την καλύτερη λύση για την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε προϊόντος στο ράφι κι ακόμη, για την οποιαδήποτε επισήμανση διατροφικών ισχυρισμών ή marketing πληροφοριών επάνω στη συσκευασία.

Συμβολή στην κυκλική οικονομία
Παρά το γεγονός ότι οι ετικέτες τύπου IML δημιουργούνται από το ίδιο υλικό και την ίδια στιγμή που σχηματίζεται και ο περιέκτης του τροφίμου, η τεχνολογία της θερμοδιαμόρφωσης μπορεί να εγγυηθεί τη δυνατότητα διαχωρισμού από τη συσκευασία στη φάση της ανακύκλωσης, εξασφαλίζοντας και αυτή τη φάση της κυκλικής οικονομίας. Η ετικέτα διατηρεί την άριστη αισθητική και λειτουργικότητα της τεχνολογίας IML και το πιο εντυπωσιακό είναι η δυνατότητα διατήρησης του food-contact status κατά τη μηχανική ανακύκλωση της συσκευασίας.

Η τεχνολογία της θερμοδιαμόρφωσης εξασφαλίζει δηλαδή ανακύκλωση προς μια νέα συσκευασία, η οποία θα εξακολουθεί να είναι ασφαλής, ακόμη και με τα πιο αυστηρά παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως είπε ο κ. Τσούφης, να ξαναπεριέχει τρόφιμο. Είναι, λοιπόν, λογικό αυτό που τόνισε ο Δημήτρης Μαλάμος, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Πλαστικά Θράκης, ότι δηλαδή «οι συσκευασίες τύπου Sleeve», που χρησιμοποιούν φιλμ διαφορετικού υλικού που «αγκαλιάζει» τον περιέκτη με όλες τις απαραίτητα αναγραφόμενες και τις χρήσιμες πληροφορίες με γραφικά, «είναι μια τεχνολογία που υπολογίζουμε πως θα αρχίσει να φθίνει μέσα στην επόμενη δεκαετία».

Πλαστικά Θράκης Pack ΑΒΕΕ: Αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας και συνεργασίες
Εξάλλου, η συνεργασία της Πλαστικά Θράκης Pack ΑΒΕΕ με την εταιρεία Γρηγόρης και με τέσσερις ακόμη αλυσίδες καφεστίασης για επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι καφέ on-the-go εγγυάται, βάσει μηχανικού σχεδιασμού, αποτελεσματικότητα, αντοχή και ασφάλεια για επανάχρηση «για περίπου 25 φορές στο σύνολο», όπως σχολίασε ο κ. Τσούφης.

Το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 10 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε να εφαρμόζει ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης στην Πλαστικά Θράκης Pack ΑΒΕΕ περιλαμβάνει τεχνομηχανολογικό εξοπλισμό που «θα αυξήσει κατά περίπου 10% τη συνολική παραγωγική δυναμικότητα των εγκαταστάσεων της εταιρείας, διαβλέποντας την αυξημένη ανάγκη για σύγχρονες πολυλειτουργικές συσκευασίες υψηλής τεχνολογίας», είπε στο FOODReporter ο κ. Μαλάμος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επιμελητήριο Πιερίας: Στόχος η υπεραξία μυδιών Πιερίας μέσω ενός σύγχρονου Συσκευαστηρίου Μυδιών κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα

Μέσα από στοχευμένες δράσεις του Επιμελητηρίου Πιερίας για την ανάδειξη του φρέσκου μυδιού Πιερίας, επιτυγχάνεται σταδιακά και η υπεραξία στο εν λόγω προϊόν – σήμα κατατεθέν της Πιερίας: «Πλέον το φρέσκο μύδι Πιερίας πωλείται στο 1 ευρώ. Σήμερα η παραγωγή μυδιών Πιερίας κατέχει το 61,5% της παραγωγής σε όλη την Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, πρόεδρος Επιμελητηρίου Πιερίας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο εστιατόριο «Ερατώ» στο Λιτόχωρο, το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2023. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Δράσεις προώθησης, προβολής και αύξησης της αναγνωρισιμότητας του φρέσκου Μυδιού Πιερίας στην αγορά της Ελλάδας, Ιταλίας, Βελγίου και Γαλλίας», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αλιείας & Θάλασσας 2014-2020», που ανέλαβε το Επιμελητήριο Πιερίας, δημοσιογράφοι επισκέφτηκαν την Πιερία από την Παρασκευή 10 έως και την Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023, με στόχο να προβληθεί η ανώτερη ποιότητα των φρέσκων μυδιών Πιερίας.

Ο κ. Χατζηχριστοδούλου επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι οι Ιταλοί παίρνουν τα μύδια όπως είναι με την πλεξούδα και τα επεξεργάζονται, τα συσκευάζουν και τα στέλνουν ξανά στην Ελλάδα, με την πώληση να ανέρχεται στα 4-5 ευρώ. «Αυτήν την υπεραξία θα προσπαθήσουμε να την κερδίσουμε» σχολίασε, υπογραμμίζοντας ότι ο επόμενος στόχος του Επιμελητηρίου είναι η εξεύρεση και εκμετάλλευση προγράμματος για τη χρηματοδότηση κατασκευής ενός σύγχρονου Συσκευαστηρίου Μυδιών κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Αναφορικά, η ετήσια δυναμικότητα μυδιών στην Πιερία ανέρχεται σε 10.500 τόνους.

Στόχος η απόκτηση ονόματος προέλευσης για τα Μύδια Πιερίας
Ένα από τα βασικά βήματα που ακολουθεί το Επιμελητήριο της Πιερίας είναι η ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων μυδοκαλλιέργειας. «Έτσι, λοιπόν, εκδώσαμε έναν οδηγό εξωστρέφειας (σε συνεργασία με το ΣΕΒΕ), που δείχνει τι ακριβώς πρέπει να κάνει μία επιχείρηση ώστε να πουλήσει εκτός Κατερίνης και Ελλάδας τα προϊόντα της. Το επόμενο βήμα ήταν η κατοχύρωση της επωνυμίας τους μέσω απόκτησης συλλογικού σήματος στην ευρωπαϊκή αγορά» ανέφερε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου. Ο Σάββας Ρούσσος, υπεύθυνος δημόσιων σχέσεων του Επιμελητηρίου Πιερίας, μιλώντας στο FOODReporter, υπογράμμισε ότι στόχος του Επιμελητηρίου Πιερίας είναι η απόκτηση ονόματος προέλευσης, μία διαδικασία η οποία έχει ήδη ξεκινήσει από το 2022. «Τα μύδια Πιερίας είναι ένα προϊόν εξαιρετικής διατροφικής αξίας, γευστικότατο, το οποίο καλλιεργείται στα νερά του Θερμαϊκού. Τα μύδια Πιερίας είναι εξαιρετικά, γιατί είναι εξαιρετικά και τα νερά του Θερμαϊκού» ανέφερε με τη σειρά της η Υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, προσθέτοντας ότι γύρω στο 95% της παραγωγής μυδιών Πιερίας εξάγεται σε χώρες εκτός της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, ο Σάββας Ρούσσος ανέφερε στο FOODReporter, ότι η Ιταλία είναι η βασική χώρα στην οποία εξάγονται τα μύδια Πιερίας, με την Ισπανία και τη Γαλλία να ακολουθούν.

Επιπλέον, η Δράση περιελάμβανε και την επίσκεψη στις Μονάδες Παραγωγής των Μυδιών στο Μακρύγυαλο. Σημειώνεται ότι η θερμοκρασία των νερών έχει ιδιαίτερη σημασία για την επιβίωση των μυδιών, γεγονός το οποίο αποτελεί πρόκληση σήμερα λόγω της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τον Τάσο Δραγάνη, πρόεδρο των Μυδοκαλλιεργητών της Πιερίας. Οι μυδοκαλλιεργητές δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στο βάθος όπου αναπτύσσονται τα μύδια, ώστε να βρίσκονται πάντα σε χαμηλή θερμοκρασία. Ο κ. Δραγάνης τόνισε ότι η συγκομιδή πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και η διαδικασία από τη μυδοκαλλιέργεια μέχρι το πιάτο του καταναλωτή διαρκεί περίπου 12-14 μήνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter