Στοιχεία για τη συνεισφορά της Lidl Ελλάς στην ελληνική οικονομία παρουσίασε ο πρόεδρος διοίκησης της εταιρείας, Martin Brandenburger, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δίνοντας έτσι μια εικόνα για τους αριθμούς της εταιρείας, η οποία ως γνωστόν δε δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ελληνικό ΑΕΠ ανήλθε το 2022 σε 953 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 363 εκατ. ευρώ αφορούν σε φόρους προς το κράτος. Σε ποσοστιαία βάση, η Lidl Ελλάς συνεισφέρει σχεδόν 1 ευρώ ανά 200 ευρώ του ελληνικού ΑΕΠ (0,46%) και ανά 200 ευρώ φορολογικών εσόδων του κράτους (0,48%). Επιπλέον, προκύπτει ότι για κάθε 1 ευρώ που συνεισφέρει η εταιρεία στο ελληνικό ΑΕΠ, δημιουργούνται περίπου 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Επίσης, η Lidl Ελλάς αντιπροσωπεύει το 0,82% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα (33.417 θέσεις εργασίας).
Αξιόλογο στοιχείο αποτελεί το εξής: η Lidl Ελλάς πραγματοποίησε το 2022 απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων συνολικού ύψους 463,4 εκατ. ευρώ, σε 31 διαφορετικές χώρες (1.624 κωδικοί από 244 προμηθευτές). Εξ αυτών, τα 166 εκατ. ευρώ αφορούν σε απευθείας εξαγωγές φρούτων και λαχανικών από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl και τα 49 εκατ. σε απευθείας εξαγωγές προϊόντων Eridanοus από Έλληνες προμηθευτές στο πλαίσιο ελληνικών θεματικών εβδομάδων.
Μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών οι 41 μέρες
Όσον αφορά στο… αιώνιο ερώτημα για τον τζίρο της Lidl και για το αν είναι δεύτερη ή τρίτη στην κατάταξη του ελληνικού λιανεμπορίου, ο κ. Brandenburger αρκέστηκε να πει ότι επιδίωξη της Lidl είναι να είναι πρώτη. Έδωσε όμως κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία: όπως ότι η Lidl Ελλάς εμφανίζει μέσο όρο εξόφλησης των προμηθευτών της στις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες.
Ανέφερε ακόμα ότι το 70% των προϊόντων της αλυσίδας είναι ιδιωτικής ετικέτας και αντιστοιχούν στο 80% του τζίρου της, ενώ επικαλέστηκε έρευνες που τρέχει εσωτερικά η εταιρεία, σύμφωνα με τις οποίες η Lidl είναι κατά 10% φθηνότερη από τους ανταγωνιστές της σε πάνω από 200 βασικά είδη.
Μία άλλη κατηγορία αριθμών που επίσης έχουν το ενδιαφέρον τους είναι αυτοί των επενδύσεων: από το 1999 μέχρι σήμερα η Lidl έχει επενδύσει στη χώρα μας πάνω από 1,4 δισ. ευρώ, και συνεχίζει με ένα επενδυτικό πρόγραμμα που για τα επόμενα τρία χρόνια περιλαμβάνει νέα καταστήματα και συνολικές επενδύσεις πάνω από 120 εκατ. ευρώ για το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών της, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου που θα ανακοινωθεί σε μελλοντικό χρόνο.
Στους σημαντικούς αριθμούς θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα 1,6 εκατ. ευρώ που, σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, δαπανά κάθε χρόνο η Lidl Ελλάς για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων της.
Νέες πρωτοβουλίες
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ανακοινώθηκαν δύο νέες πρωτοβουλίες της Lidl Ελλάς: πρώτον, η αύξηση του κατώτατου μικτού μισθού για όλους τους εργαζομένους στα 1.000 ευρώ, και δεύτερον, η συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για τη δημιουργία ενός λειτουργικού μηχανισμού άμεσης αρωγής, διαθέσιμου ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή από τη Lidl ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών, τον οποίο η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση.
Επιπλέον, 16 καταστήματα Lidl έχουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 αναμένεται να έχουν αυξηθεί σε 37.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter