Οι αριθμοί της Lidl στην Ελλάδα

Στοιχεία για τη συνεισφορά της Lidl Ελλάς στην ελληνική οικονομία παρουσίασε ο πρόεδρος διοίκησης της εταιρείας, Martin Brandenburger, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δίνοντας έτσι μια εικόνα για τους αριθμούς της εταιρείας, η οποία ως γνωστόν δε δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ελληνικό ΑΕΠ ανήλθε το 2022 σε 953 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 363 εκατ. ευρώ αφορούν σε φόρους προς το κράτος. Σε ποσοστιαία βάση, η Lidl Ελλάς συνεισφέρει σχεδόν 1 ευρώ ανά 200 ευρώ του ελληνικού ΑΕΠ (0,46%) και ανά 200 ευρώ φορολογικών εσόδων του κράτους (0,48%). Επιπλέον, προκύπτει ότι για κάθε 1 ευρώ που συνεισφέρει η εταιρεία στο ελληνικό ΑΕΠ, δημιουργούνται περίπου 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Επίσης, η Lidl Ελλάς αντιπροσωπεύει το 0,82% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα (33.417 θέσεις εργασίας).

Αξιόλογο στοιχείο αποτελεί το εξής: η Lidl Ελλάς πραγματοποίησε το 2022 απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων συνολικού ύψους 463,4 εκατ. ευρώ, σε 31 διαφορετικές χώρες (1.624 κωδικοί από 244 προμηθευτές). Εξ αυτών, τα 166 εκατ. ευρώ αφορούν σε απευθείας εξαγωγές φρούτων και λαχανικών από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl και τα 49 εκατ. σε απευθείας εξαγωγές προϊόντων Eridanοus από Έλληνες προμηθευτές στο πλαίσιο ελληνικών θεματικών εβδομάδων.

Μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών οι 41 μέρες
Όσον αφορά στο… αιώνιο ερώτημα για τον τζίρο της Lidl και για το αν είναι δεύτερη ή τρίτη στην κατάταξη του ελληνικού λιανεμπορίου, ο κ. Brandenburger αρκέστηκε να πει ότι επιδίωξη της Lidl είναι να είναι πρώτη. Έδωσε όμως κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία: όπως ότι η Lidl Ελλάς εμφανίζει μέσο όρο εξόφλησης των προμηθευτών της στις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες.

Ανέφερε ακόμα ότι το 70% των προϊόντων της αλυσίδας είναι ιδιωτικής ετικέτας και αντιστοιχούν στο 80% του τζίρου της, ενώ επικαλέστηκε έρευνες που τρέχει εσωτερικά η εταιρεία, σύμφωνα με τις οποίες η Lidl είναι κατά 10% φθηνότερη από τους ανταγωνιστές της σε πάνω από 200 βασικά είδη.

Μία άλλη κατηγορία αριθμών που επίσης έχουν το ενδιαφέρον τους είναι αυτοί των επενδύσεων: από το 1999 μέχρι σήμερα η Lidl έχει επενδύσει στη χώρα μας πάνω από 1,4 δισ. ευρώ, και συνεχίζει με ένα επενδυτικό πρόγραμμα που για τα επόμενα τρία χρόνια περιλαμβάνει νέα καταστήματα και συνολικές επενδύσεις πάνω από 120 εκατ. ευρώ για το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών της, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου που θα ανακοινωθεί σε μελλοντικό χρόνο.

Στους σημαντικούς αριθμούς θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα 1,6 εκατ. ευρώ που, σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, δαπανά κάθε χρόνο η Lidl Ελλάς για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων της.

Νέες πρωτοβουλίες
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ανακοινώθηκαν δύο νέες πρωτοβουλίες της Lidl Ελλάς: πρώτον, η αύξηση του κατώτατου μικτού μισθού για όλους τους εργαζομένους στα 1.000 ευρώ, και δεύτερον, η συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για τη δημιουργία ενός λειτουργικού μηχανισμού άμεσης αρωγής, διαθέσιμου ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή από τη Lidl ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών, τον οποίο η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση.

Επιπλέον, 16 καταστήματα Lidl έχουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 αναμένεται να έχουν αυξηθεί σε 37.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΛΣΤΑΤ: Κάλπασε κατά 20% ο πληθωρισμός τροφίμων τον Οκτώβριο

Στο 20% υπολόγισε τις ανατιμήσεις σε κατηγορίες τροφίμων η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) τον Οκτώβριο 2023, μέσα στο σύνολο του πληθωρισμού, ο οποίος κινήθηκε ανοδικά κατά 3,4% στο σύνολό του.

Ο συνολικός πληθωρισμός κινήθηκε ανοδικά, κατά 0,6%, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2023, πτωτικά πάντως, κατά 1,2%, συγκριτικά με τον Οκτώβριο 2022. Ως προς τις ανατιμήσεις, πρωταγωνιστούν τα τρόφιμα κι ενώ το FOODReporter έχει ήδη παρουσιάσει πληροφορίες για αυξημένους τιμοκαταλόγους που πρόκειται να έρθουν από οίκους τροφίμων του εξωτερικού και για το μήνα Δεκέμβριο. Στέλεχος της αγοράς που δεν επιθυμεί να κατονομαστεί σχολίασε στο FOODReporter ότι «δεν αποκλείεται ορισμένες εταιρείες, που δεν παράγουν προϊόντα στην Ελλάδα, να βλέπουν την τρέχουσα συγκυρία ως πρώτης τάξεως ευκαιρία να βελτιώσουν την κερδοφορία τους».

Ποια τρόφιμα ακρίβυναν τον περασμένο μήνα
Επιστρέφοντας στα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η μεγαλύτερη πληθωριστική αύξηση για τον τομέα των τροφίμων καταγράφεται στα έλαια, κατά 26% και ακολουθούν τα φρούτα, στο 20%, οι φυσικοί και συμπυκνωμένοι χυμοί στο 14,3%, το εμφιαλωμένο νερό, κατά 14% και τα φρέσκα λαχανικά κατά 12,3%.

Πιο συγκεκριμένα, για τον Οκτώβριο 2023 καταγράφηκαν αυξήσεις, κατά 9,9%, στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, καφέ, κακάο, τσάι, φυσικό μεταλλικό νερό, αναψυκτικά, χυμούς φρούτων. Επίσης, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε αύξηση κατά 4,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, κυλικεία κι ακόμη, αύξηση στα μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά κατά 2,6%.

Το «κυνήγι» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Τροφίμων
Εξάλλου, την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2023, η Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) επέβαλε συνολικά πρόστιμα ύψους €619.512 στις εταιρείες εμπορίας σχολικών ειδών Γιοβάς ΑΕ (€253.650), Notos.com (€290.950) και Graffiti ΑΕ (€74.912), με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστα Σκρέκα, να δηλώνει αναφορικά με το φαινόμενο της αθέμιτης κερδοφορίας που επιβαρύνει τον πληθωρισμό: «Οι έλεγχοι συνεχίζονται με ιδιαίτερη ένταση ιδίως όσον αφορά σε καταναλωτικά προϊόντα με ιδιαίτερο κοινωνικό χαρακτήρα.

Στόχος μας, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας, είναι να μετριάσουμε τις συνέπειες του εισαγόμενου πληθωρισμού και να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τα φαινόμενα της αισχροκέρδειας. Η προσπάθειά μας είναι αδιάλειπτη»


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι στόχοι της μετατροπής ελληνικών αμπελώνων: Στρέμματα, προδιαγραφές και υποψήφιοι νέοι αμπελουργοί

Ολοκληρώθηκε ο καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αμπελώνες προσαρμόζονται στις μεταβολές που επιφέρει η κλιματική αλλαγή. Στόχος της παρέμβασης είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης του αμπελουργικού δυναμικού, της εγκατάστασης ποικιλιών αμπέλου με αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον, της εισαγωγής σύγχρονων καλλιεργητικών τεχνικών. Ακόμη, εξυπηρετείται η αύξηση ανταγωνιστικότητας των ελληνικών οίνων, με καλύτερο προσανατολισμό ποιοτικά βελτιωμένων παραγόμενων προϊόντων.

Προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ, ποικιλίες, στάδια αναδιάρθρωσης και χρηματοδότηση
Ο στόχος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι η ένταξη του 30% των συνολικών εκτάσεων αμπελώνων σε βιολογική είτε ολοκληρωμένη παραγωγή ή παραγωγή προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) ή Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), με ελάχιστο μέγεθος ένταξης εκμεταλλεύσεων τα 300 στρέμματα, μαζί με συμμετοχή -και παραμονή- νεώτερου ηλικιακά ανθρώπινου δυναμικού στον αμπελοοινικό τομέα, κατά τουλάχιστον 10% των ενταγμένων παραγωγών.

Η περίοδος εφαρμογής της παρέμβασης αφορά την αμπελοοινική περίοδο 2023/24.

Όταν πρόκειται για αναφύτευση της ίδιας ποικιλίας, υποχρεωτικά υλοποιείται αλλαγή αποστάσεων και μεταβολή στον αριθμό πρέμνων κατά 20% στις αποστάσεις. Οι εκτάσεις φυτεμένες με τις ποικιλίες «Ξινόμαυρο» και «Νεγκόσκα» στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, οι οποίες συμμετέχουν στον οίνο «ΠΟΠ Γουμένισσα», δεν μπορούν να συμμετέχουν στην παρέμβαση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter