Μειωμένες τιμές κυνηγά η κυβέρνηση, ανατιμήσεις συζητούν οίκοι τροφίμων του εξωτερικού

Νέες ανατιμήσεις φαίνεται ότι έρχονται και στο οργανωμένο λιανεμπόριο μέσα στο ερχόμενο διάστημα, παρά τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, ανάμεσα στα οποία πρωταγωνιστεί η Μόνιμη Μείωση Τιμής για διάστημα έξι μηνών. Όσο κι αν αυξάνονται οι εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν με κωδικούς τους στο μέτρο, την ίδια στιγμή εταιρείες που δεν έχουν δικό τους τμήμα πωλήσεων στην Ελλάδα φαίνονται απρόθυμες να συμμετάσχουν στο μέτρο μείωσης τελικής τιμής στο ράφι. Κάποιες από αυτές ενημερώνουν τους εν Ελλάδι συνεργάτες τους ότι θα προχωρήσουν και σε νέες ανατιμήσεις σε προϊόντα τους.

Το ζήτημα της αυξημένης τιμής και ελλείψεων πρώτων υλών
Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, το βασικό αιτιολογικό για νέες ανατιμήσεις είναι η συνέχιση της αύξησης τιμής πρώτων υλών και ειδικότερα, η άνοδος τιμής των υλών που διαμορφώνονται χρηματιστηριακά, η μη επαρκής κάλυψη των βιομηχανικών αναγκών για κάποιες πρώτες ύλες σε παγκόσμιο επίπεδο (όπως ρύζι, κακάο, αλλά και ελαιόλαδο) και η παραμονή του κόστους μεταφοράς σε υψηλά επίπεδα. Σε επίπεδο προϊόντων, όσα αφορούν το βούτυρο, τη σοκολάτα ή πορτοκάλια, όπως είχε διαβλέψει και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, αλλά σε γενικές γραμμές, όπως μαθαίνει το FOODReporter, «οι ανατιμητικές τάσεις εξαρτώνται από την κατηγορία τροφίμων και δεν μπορεί να μπει γενικός κανόνας». Υπάρχει, εξάλλου και το κανάλι των αλλοδαπών εταιρειών που εξάγει τρόφιμα στην Ελλάδα στη λογική της «ανταγωνιστικής τιμής» από την αρχή («every day low pricing»), προκειμένου να καταστούν ελκυστικότερα σε μεγαλύτερα καταναλωτικά κοινά, οπότε εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής στο μέτρο Μόνιμης Μείωσης Τιμής, εφόσον ο σταθερός τιμοκατάλογος προϊόντων βασίζεται στα κόστη που ορίζουν οι οικονομίες κλίμακας.

Τι έχει καταφέρει μέχρι τώρα το μέτρο της Μόνιμης Μείωσης Τιμής
Άνθρωποι της αγοράς ασκούν κριτική απέναντι στα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας που εφαρμόζει η κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντάς τα «αποσπασματικά» και «προσχηματικά». Άλλο στέλεχος της αγοράς ρίχνει στο τραπέζι την αιρετική, θα μπορούσε να πει κανείς, άποψη «ολικής απόσυρσης προσφορών και προωθητικών ενεργειών, με “καθαρές” τιμές προϊόντων, ώστε να λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός στο οργανωμένο λιανεμπόριο μεταξύ των αλυσίδων». Υπενθυμίζεται ότι στο μέτρο έχουν ενταχθεί 660 προϊόντα από 53 προμηθευτές, έχοντας ξεπεράσει, τον αρχικό στόχο της κυβέρνησης τουλάχιστον 500 προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Trata: Άνοιξε πανιά για τις αγορές Τσεχίας, Σλοβακίας, Γεωργίας, Ομάν και συνεχίζει με Καναδά

Μέσω της εταιρείας εισαγωγών ATI Delicates SRO μπαίνει η Konva ΑΕΒΕ στις αγορές της Τσεχίας και της Σλοβακίας. Είναι η πρώτη φορά που η Konva τοποθετεί επώνυμα προϊόντα Trata στις δύο χώρες. Η εκκίνηση γίνεται αρχικά με ολόκληρη την γκάμα καπνιστών τόνων, με φυσικό κάπνισμα στο φούρνο, αλλά και με τις τονοσαλάτες. Θα ακολουθήσουν στο ακριβώς επόμενο χρονικό διάστημα και οι συσκευασίες των προϊόντων Pocket (pouches), με τη χαρακτηριστική ευκολία στη χρήση.

Η συνεργασία με την Ari Delicates
H ATI Delicates SRO διανέμει προϊόντα στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ), τόσο της Τσεχίας, όσο και της Σλοβακίας, αλλά και σε online grocery τοποθεσίες. Οι online αγορές σούπερ μάρκετ είναι πολύ πιο διαδεδομένες στις δύο αυτές χώρες και κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο συγκριτικά με την ελληνική αγορά, όπως μαθαίνει το FOODReporter. Η εισαγωγέας συνεργάτιδα εταιρεία της Konva ΑΕΒΕ διανέμει επίσης και στη μικρή λιανική. «Δίνουμε την ευκαιρία σε ακόμα περισσότερο κόσμο να γνωρίσει την ποιότητα και τη γεύση των θαλασσινών Trata», αναφέρεται σχετικά από την εταιρεία.

Έρχεται νέα διεύρυνση του δικτύου διανομής της Konva ΑΕΒΕ στο εξωτερικό
Το δίκτυο διανομής της Konva ΑΕΒΕ στο εξωτερικό εξελίσσεται διαρκώς. Σύντομα η εταιρεία θα επανέλθει με branded προϊόντα και στην αγορά του Καναδά, όπως αποκάλυψε η διευθύντρια εξαγωγών της εταιρείας, Δήμητρα Τζίκα. Μπαίνει όμως και στη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Γεωργίας ονόματι Nikora εντός του Νοεμβρίου 2023. Ταυτόχρονα, το Τμήμα Εξαγωγών της Konva ΑΕΒΕ, με επικεφαλής την κυρία Τζίκα, εξασφάλισε τη διεύρυνση της παρουσίας των προϊόντων της εταιρείας στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Lulu, με τα οποία, ούτως ή άλλως, ήδη συνεργάζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Πλέον ξεκινά η είσοδος των επώνυμων προϊόντων Trata και στα Lulu Supermarket του Ομάν. Οι πρώτες σχετικές αποστολές προϊόντων έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Η λογική σε όλους τους νέους εξαγωγικούς προορισμούς της Konva ΑΕΒΕ είναι ο ίδιος: Η συνεργασία ξεκινά πρώτα με την γκάμα καπνιστών τόνων και θα ακολουθήσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι συσκευασίες της σειράς Pocket.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η αναγέννηση της Παγωτά Δωδώνη: Νέα σημεία και marketing ανέβασαν το EBITDA

Επέστρεψε σε κέρδη EBITDA άνω του 1 εκατ. ευρώ η βιοτεχνική εμπορική εταιρεία Παγωτά Δωδώνη. Η αύξηση σε επίπεδα EBITDA αγγίζει το 18,32% σε ετήσια βάση.

Η εταιρεία εκτιμά ότι το 2023 επικρατούν καλύτερες οικονομικές συνθήκες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, εν μέρη λόγω αποκλιμάκωσης των τιμών ενέργειας, αλλά και του γεγονότος ότι οι τιμές πρώτων υλών συνεχίζουν μεν να ανεβαίνουν, αλλά με μικρότερη ένταση σε σχέση με πέρσι. Η εταιρεία τονίζει ότι βρίσκεται «σε ετοιμότητα υιοθέτησης εναλλακτικών λύσεων», ως προς τις μεταβολές αξίας των πρώτων υλών, των υλικών συσκευασίας και του μεταφορικού κόστους.

Βελτιωμένη η προοπτική για το 2023
Η ίδια η Παγωτά Δωδώνη εκτιμά ότι θα έχει «προοπτική και δυνατότητα να παρουσιάσει βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη» και κατά το 2023, μέσω τριών πυλώνων: «Με γεωγραφική επέκταση σε περιοχές όπου δεν είχε παρουσία στο παρελθόν, μέσω συμφωνιών με νέες αντιπροσωπείες, με ανανεωμένη γκάμα προϊόντων που αναπτύσσονται και με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού ιδιαίτερα στους τομείς του marketing και των πωλήσεων». Η εταιρεία δηλώνει ότι εξακολουθεί «να βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση και αναχρηματοδότηση του συνολικού δανεισμού της».

Ο κύκλος εργασιών της Παγωτά Δωδώνη για το 2022 έκλεισε σε 6,1 εκατ. ευρώ έναντι 4,89 εκατ. ευρώ το 2021 (αύξηση 24,92%). Οι ενοποιημένες ζημιές προ φόρων μειώθηκαν θεαματικά, κατά 40,14%, κατά τη χρήση του οικονομικού έτους 2022 και ανήλθαν σε 2,23 εκατ. ευρώ, έναντι 3,72 εκατ. ευρώ το 2021, με καθαρές ζημιές 2022 2,29 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter