Οι κινήσεις για την αύξηση μεριδίου της Βίκος στην αγορά Ho.Re.Ca.

Στη μεγέθυνση των μεριδίων του brand Βίκος στην αγορά Ho.Re.Ca. αφοσιώνεται η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ενόψει 2024. Μετά το μπαράζ επενδύσεων των προηγούμενων χρόνων, η εταιρεία κάνει παύση και επικεντρώνεται στην αύξηση των σημείων πώλησης, τόσο για το φυσικό μεταλλικό νερό, όσο και για την πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των αναψυκτικών.

Στο ίδιο πλαίσιο βρίσκεται η πρόσφατη συμφωνία με την Coffee Island, για πάγια αποκλειστική συνεργασία με νερό και αναψυκτικά Βίκος σε όλα τα ιδιόκτητα και franchise καταστήματα. Η περιοχή του Μετσόβου και η Κρήτη έχουν στηρίξει πολύ το εγχείρημα διείσδυσης της Βίκος στο on-trade αναψυκτικό, όπως μαθαίνει το FOODReporter. Η μόνη προγραμματισμένη επένδυση για την επόμενη χρονιά είναι η εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα μη αποσπώμενα καπάκια στο φυσικό μεταλλικό νερό.

Πόλος έλξης οι γυάλινες συσκευασίες, συγκριτικό πλεονέκτημα δίνουν οι ανατιμήσεις του ανταγωνισμού
Ο Sales and Marketing Director της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σεπετάς, παραδέχτηκε ότι οι κομψές γυάλινες συσκευασίες είναι πόλος έλξης για νέες συνεργασίες και έχουν και τη μεγαλύτερη κατανάλωση. Πιο πίσω έχουν μείνει οι συσκευασίες αλουμινίου (can), οι οποίες αντιμετωπίζουν εντονότερο ανταγωνισμό. Η Βίκος αποκομίζει εμπορικό πλεονέκτημα βάσει αυξημένου περιθωρίου κέρδους που επιτρέπει στον on-trade συνεργάτη. Όπως εκτίμησε ο κ. Σεπετάς, οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησαν οι άμεσες ανταγωνίστριες πολυεθνικές εταιρείες δίνουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα, μιας και η Βίκος δεν έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις: «Καθιστούν τα προϊόντα περισσότερο ελκυστικά και για τον επιχειρηματία και για τον καταναλωτή».

Στην κορυφή των πωλήσεων σε όγκο για τη Βίκος βρίσκονται οι τρεις κωδικοί Βίκος Cola (κλασική, Zero Sugar και με Stevia) και ακολουθούν η πορτοκαλάδα και το pink grapefruit, σε περίπου ισόποσους όγκους. Το pink grapefruit κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» στην αγορά των bars και clubs, στην οποία επίσης αναπτύσσεται εμπορικά η εταιρεία και ακολουθούν οι κωδικοί tonic και πορτοκαλάδας. Ο κωδικός του pink grapefruit φαίνεται να προσφέρει την ειδοποιό διαφορά και το breakthrough που είχε ανάγκη η Βίκος από τη στιγμή της απόφασης για ενασχόληση με την κατηγορία των αναψυκτικών. Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Σεπετάς, «φαίνεται ότι έως το τέλος του 2023 θα κλείσει στη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία του pink grapefruit ανάμεσα στα mixers για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, πίσω από τα Schweppes». Οι επενδύσεις στο pink grapefruit θα συνεχιστούν και το 2024 για τη Βίκος. «Ο συγκεκριμένος κωδικός φαίνεται ότι θα συμπαρασύρει και τους υπόλοιπους την επόμενη χρονιά», δήλωσε.

Νέα εταιρική ταυτότητα
Αναφορικά με τη νέα εταιρική ταυτότητα και το νέο λογότυπο της Βίκος, ο κ. Σεπετάς δήλωσε: «Μας θορύβησε όταν είδαμε να συγχέεται το όνομα “Βίκος”, που είναι τοπωνύμιο, με δραστηριότητες της Νατούρα Εμφιαλωτική ΑΕ στην Κόρινθο, η οποία παράγει τα brands υάς και Iris. Πήραμε την απόφαση να δημιουργήσουμε ξεχωριστή εταιρική εικόνα για τη μητρική εταιρεία και για το κάθε ξεχωριστό brand που παράγουμε».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελληνικές Διανομές ΑΕ: Προσπάθειες τοποθέτησης των Mijenta και Bottega Spa στο ράφι του οργανωμένου λιανεμπορίου

Το παρών έδωσε η θυγατρική των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών «Ελληνικές Διανομές ΑΕ» στο φετινό Athens Bar Show, 7 με 9 Νοεμβρίου 2023, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζοντας την γκάμα των premium εμπορικών σημάτων που προμηθεύει και διανέμει σε ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων σε αεροδρόμια και λιμάνια σε ολόκληρη την Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στην τεκίλα Mijenta και τη Bottega Spa. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι ο αποκλειστικός διανομέας της Philip Morris όσον αφορά αφορολόγητες πωλήσεις σε πλοία και για την εσωτερική αγορά στις Bottega Spa, Roberto Cavalli Spirits & Wines, Mijenta, Six Saints, Rum & Cane, Lost Distilerry, Bodvar, Scottish Bird στην Ελλάδα.

«Η τεκίλα Mijenta στέκεται πάρα πολύ καλά ανταγωνιστικά σε επίπεδο τιμής και σε επίπεδο γεύσης» αναφέρει στο FOODReporter ο Στέφανος Καβαλιώτης, Country Wholesale Sales Manager στην Ελληνικές Διανομές ΑΕ. «Έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια τοποθέτησης σε κάβες λιανικής και στο χονδρεμπόριο από τον Απρίλιο 2023 και σταδιακά μπαίνουμε και σε καταστήματα λιανικής και τελικά σημεία, ξεκινώντας με τους κωδικούς Blanco και Reposado της Mijenta» επισημαίνει ο κ. Καβαλιώτης. Ο ίδιος δηλώνει στο FOODReporter ότι αναμένεται να γίνουν προσπάθειες ένταξης των brands Mijenta και Bottega σε κάβες τριών διαφορετικών αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου για το 2024. «Αυτό βέβαια θα το δείξει και η πορεία δεδομένου ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις» σχολιάζει, συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου αγαστής συνεργασίας με τους λιανοπωλητές ώστε να καταλήξουν σε “win – win” συμφωνίες.

Θα λανσαριστούν σε Ελλάδα το Lemon Spritz και το Negroni της Bottega Spa
«Σχετικά σύντομα θα λανσάρουμε τα RTD (Ready-To-Drink) Lemon Spritz και Negroni της Bottega Spa» αναφέρει στο FOODReporter ο κ. Καβαλιώτης. Σημειώνουμε ότι το Lemon Spritz είναι ένα έτοιμο προς κατανάλωση κοκτέιλ χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, αποτελώντας μια πρωτότυπη εκδοχή του κλασικού Spritz του brand. Αντίστοιχα, το Bottega Negroni δημιουργήθηκε από ένα μείγμα τριών προϊόντων Bottega: Bottega Vermouth Rosso, The Bottega Bitter και Bottega Bacûr.

Όσον αφορά στις πωλήσεις για τη φετινή χρονιά, ο Στέφανος Καβαλιώτης υπογραμμίζει ότι η εταιρεία «τρέχει» με αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 38% και αύξηση αξίας κατά 24%. «Στόχος μας είναι περίπου +30% για το 2024, ώστε να εξισώσουμε τον όγκο με την αξία των πωλήσεων» προσθέτει ο ίδιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιατί ο όμιλος Campari πιστεύει στην ελληνική αγορά

«Πιάνει δουλειά» και επισήμως από την 1η Ιανουαρίου 2024 η Campari Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία του ομίλου Campari που θα αναλάβει τη διανομή του χαρτοφυλακίου του στη χώρα μας, την οποία μέχρι το τέλος του 2023 έχει (στο μεγαλύτερο μέρος της) η Coca-Cola Τρία Έψιλον. Ήδη μάλιστα η εταιρεία, αν και δεν έχει ακόμα αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα, ετοιμάζεται για την ανάληψη των καθηκόντων της, συζητώντας με πελάτες και χτίζοντας τις ομάδες που θα πάρουν τη σκυτάλη. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η παρουσία της Campari Hellas με αυτόνομο περίπτερο στο Athens Bar Show 2023, όπου παρουσίασε τόσο τα κλασικά προϊόντα της, όσο και τη νέα τεκίλα Espolòn, που έρχεται στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Το σωστό timing
Μιλώντας στο FOODReporter, ο Γιάννης Στράτος, Managing Director της Campari Hellas, εξήγησε πως «η Campari είχε στην Ελλάδα μια πολύ καλή πορεία, τα προϊόντα της πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, πάνω στις τάσεις του low/no alcohol, μια πολύ δυνατή τάση και στην Ελλάδα, οπότε φτάσαμε σε ένα σημείο που είναι το σωστό timing να ξεκινήσουμε μόνοι μας και να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας». Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος για τη νέα εποχή της Campari στην Ελλάδα, μία αγορά που ο όμιλος Campari πιστεύει πολύ: «Πιστεύουμε πολύ στην ελληνική οικονομία και στην ανάπτυξη που θα έχει τα επόμενα χρόνια. Σημαντικό μέρος αυτού είναι ότι η Ελλάδα είναι ένας τουριστικός προορισμός, ένα πολύ ισχυρό τουριστικό brand, οπότε πέρα από το κομμάτι των Ελλήνων καταναλωτών κοιτάζουμε και τους ξένους καταναλωτές, να έχουν μια ωραία εμπειρία στην Ελλάδα και μετά να την επαναλάβουν στη χώρα τους». Άλλωστε, ένας από τους λόγους για τους οποίους η Campari έρχεται στην Ελλάδα είναι ότι πιστεύει πολύ στην αγορά του all-day HoReCa, καθώς η χώρα μας, ως τυπική μεσογειακή χώρα, παρουσιάζει υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ εκτός σπιτιού, ειδικά το καλοκαίρι.

Τι γίνεται όμως τις άλλες εποχές εκτός καλοκαιριού; Ο κ. Στράτος παρατήρησε πως στην Ελλάδα έχουμε την τάση κάποια ποτά να τα πίνουμε μόνο το καλοκαίρι, κάτι που η Campari Hellas επιδιώκει να διευρύνει και πέραν των θερινών μηνών. «Θέλει εκπαίδευση ο καταναλωτής. Γι’ αυτό η Ελλάδα είναι μια τέλεια αγορά για τα προϊόντα μας», σημείωσε.

«Όχημα» τα απεριτίφ
Το… βαρύ πυροβολικό της Campari είναι τα απεριτίφ, που περιλαμβάνουν τα brands Campari, Aperol και Crodino. Κι αυτό γιατί η κατηγορία αυτή ταιριάζει με τις τάσεις της εποχής: «Ο κόσμος βγαίνει νωρίτερα, δουλεύει περισσότερες ώρες, είναι πολύ πιο απαιτητικό το πρόγραμμα, όχι όπως παλιά που βγαίναμε πολύ αργά, και αυτή είναι μια τάση γενικά στην Ευρώπη», επισημαίνει ο κ. Στράτος, συμπληρώνοντας ότι ακόμα και τα πιο «βαριά» ποτά, όπως η τεκίλα, εξελίσσονται επίσης και, από εκεί που πίνονταν συνήθως σε σφηνάκια, τώρα είναι πιο δημοφιλή σε πιο ελαφριά κοκτέιλ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter