Αύξηση κατά περίπου 6% στο πρώτο δεκάμηνο του 2023 έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2022 (ως προς την αξία πωλήσεων της εταιρείας στο σύνολο των διαθέσιμων προϊόντων του portfolio για σημεία Ho.Re.Ca.) εκτιμά η Customer Activation Manager της Diageo Hellas, Βασιλική Κωνσταντινίδη, μιλώντας στο FOODReporter.
Αντίστοιχα, η κυρία Κωνσταντινίδη εκτίμησε ότι η αύξηση στην αξία πωλήσεων off-trade, δηλαδή σε κάβες, μικρή λιανική και οργανωμένο λιανεμπόριο, είναι πολύ μεγαλύτερη στο πρώτο δεκάμηνο της χρονιάς, με τον όγκο πωλήσεων, πάντως, να παραμένει σταθερός σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Diageo Hellas αφορούν το χρονικό διάστημα μεταξύ 1 Ιουλίου και 30 Ιουνίου του κάθε επόμενου έτους, οπότε οι παραπάνω αναφορές αποτελούν εκτιμήσεις.
Εν πολλοίς, η διατήρηση σταθερού όγκου πωλήσεων σημαίνει αύξηση της δαπάνης για τον καταναλωτή, καθότι μεσοσταθμικά τα brands που διαχειρίζεται, εμπορεύεται και διανέμει στη χώρα μας η Diageo Hellas έχουν δεχτεί ανατίμηση κοντά στο 25%. Σημαντικό παράγοντα στη διατήρηση του σταθερού όγκου πωλήσεων είναι η συγκράτηση των τιμών στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι πρώτες ανατιμήσεις εμφανίστηκαν μετά τα μέσα Απριλίου, δηλαδή μετά το Πάσχα. Το αποτέλεσμα όμως μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου ευνοεί τον κύκλο εργασιών και φαίνεται πως υπολογίζει ως επιτυχία τον σταθερό όγκο πωλήσεων σε σχέση με το πρώτο δεκάμηνο του 2022.
Η non-alcohol τάση
Η Diageo Hellas εντατικοποιεί την προώθηση του Tanqueray 0.0, dry gin χωρίς αλκοόλ το οποίο έχει ωριμάσει ένα έτος στην ελληνική αγορά, από τη στιγμή που πρωτολανσαρίστηκε. Η Diageo Hellas ακολουθεί την αυξητική τάση των ποτών χωρίς αλκοόλ, ωστόσο, δεν έχει επιλέξει ακόμη να λανσάρει στην ελληνική αγορά τον κωδικό Gordon’s 0.0 της μητρικής, το οποίο λανσαρίστηκε φέτος στην Πορτογαλία, μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προφανώς η εταιρεία επιθυμεί να στρέψει τη ζήτηση για τζιν 0% περιεκτικότητας σε αλκοόλ στο Tanqueray 0.0 και να εκπαιδεύσει περισσότερο τον Έλληνα καταναλωτή.
Οι αναταράξεις που έφερε ο καιρός και οι νέες μεταπανδημικές συνήθειες στη Ho.Re.Ca. κατανάλωση
«Στο φετινό καλοκαίρι υπήρξαν πολλοί τουριστικοί προορισμοί, κυρίως νησιά, που αλλιώς τα περιμένανε αναφορικά με την κατανάλωση και αλλιώς τους ήρθε: Κυρίως Μάιο και Ιούνιο, λόγω κακοκαιρίας, δεν δουλέψανε σε όγκους όπως το υπολόγιζαν. Μιλάμε για νησιά που αποτελούν παραδοσιακά μεγάλους καταναλωτές (Μύκονος, Σαντορίνη), αλλά και τα άλλα νησιά, με μικρότερη συνολική κατανάλωση, βρέθηκαν κι εκείνα κάτω από τους στόχους τους, ιδίως τον Ιούνιο», είπε η κυρία Κωνσταντινίδη.
Η Diageo Hellas έχει αυξήσει τους συνολικούς συνεργάτες της κατ’ απόλυτη τιμή το 2023, όμως η κυρία Κωνσταντiνίδη τονίζει ότι το σημαντικό γεγονός της φετινής τουριστικής περιόδου ήταν άλλο:
«Ο τουρισμός στην Ελλάδα αυξήθηκε φέτος αριθμητικά, αλλά το μέσο έξοδο των τουριστών για ποτά ήταν ορατά χαμηλότερο». «Τα Ready-To-Drink ποτά Gordon’s Space και Smirnoff Ice είναι πολύ γνωστά και οικεία ως προϊόντα στον μέσο αλλοδαπό τουρίστα και πράγματι, το φετινό καλοκαίρι σημείωσαν ξανά μεγάλες καταναλώσεις. Όμως, ως ένα ποσοστό, ο τουρίστας τα επιλέγει επειδή μπορεί να τα καταναλώσει και στο σπίτι», επεσήμανε η κυρία Κωνσταντινίδη. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι η συμπεριφορά της κατανάλωσης ποτών στο χώρο διαμονής τους, από πλευράς τουριστών, έχει ανέβει στη μεταπανδημική περίοδο και πιθανολόγησε ότι ενδεχομένως να οφείλεται και σε εντός οικίας καταναλωτικές συμπεριφορές που ακολούθησαν οι ίδιοι στις περιόδους των κατά τόπους εθνικών lockdowns.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter