Diageo Hellas: Αύξηση αξίας πωλήσεων 6% στη Ho.Re.Ca. στο πρώτο δεκάμηνο

Αύξηση κατά περίπου 6% στο πρώτο δεκάμηνο του 2023 έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2022 (ως προς την αξία πωλήσεων της εταιρείας στο σύνολο των διαθέσιμων προϊόντων του portfolio για σημεία Ho.Re.Ca.) εκτιμά η Customer Activation Manager της Diageo Hellas, Βασιλική Κωνσταντινίδη, μιλώντας στο FOODReporter.

Αντίστοιχα, η κυρία Κωνσταντινίδη εκτίμησε ότι η αύξηση στην αξία πωλήσεων off-trade, δηλαδή σε κάβες, μικρή λιανική και οργανωμένο λιανεμπόριο, είναι πολύ μεγαλύτερη στο πρώτο δεκάμηνο της χρονιάς, με τον όγκο πωλήσεων, πάντως, να παραμένει σταθερός σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Diageo Hellas αφορούν το χρονικό διάστημα μεταξύ 1 Ιουλίου και 30 Ιουνίου του κάθε επόμενου έτους, οπότε οι παραπάνω αναφορές αποτελούν εκτιμήσεις.

Εν πολλοίς, η διατήρηση σταθερού όγκου πωλήσεων σημαίνει αύξηση της δαπάνης για τον καταναλωτή, καθότι μεσοσταθμικά τα brands που διαχειρίζεται, εμπορεύεται και διανέμει στη χώρα μας η Diageo Hellas έχουν δεχτεί ανατίμηση κοντά στο 25%. Σημαντικό παράγοντα στη διατήρηση του σταθερού όγκου πωλήσεων είναι η συγκράτηση των τιμών στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι πρώτες ανατιμήσεις εμφανίστηκαν μετά τα μέσα Απριλίου, δηλαδή μετά το Πάσχα. Το αποτέλεσμα όμως μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου ευνοεί τον κύκλο εργασιών και φαίνεται πως υπολογίζει ως επιτυχία τον σταθερό όγκο πωλήσεων σε σχέση με το πρώτο δεκάμηνο του 2022.

Η non-alcohol τάση
Η Diageo Hellas εντατικοποιεί την προώθηση του Tanqueray 0.0, dry gin χωρίς αλκοόλ το οποίο έχει ωριμάσει ένα έτος στην ελληνική αγορά, από τη στιγμή που πρωτολανσαρίστηκε. Η Diageo Hellas ακολουθεί την αυξητική τάση των ποτών χωρίς αλκοόλ, ωστόσο, δεν έχει επιλέξει ακόμη να λανσάρει στην ελληνική αγορά τον κωδικό Gordon’s 0.0 της μητρικής, το οποίο λανσαρίστηκε φέτος στην Πορτογαλία, μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προφανώς η εταιρεία επιθυμεί να στρέψει τη ζήτηση για τζιν 0% περιεκτικότητας σε αλκοόλ στο Tanqueray 0.0 και να εκπαιδεύσει περισσότερο τον Έλληνα καταναλωτή.

Οι αναταράξεις που έφερε ο καιρός και οι νέες μεταπανδημικές συνήθειες στη Ho.Re.Ca. κατανάλωση
«Στο φετινό καλοκαίρι υπήρξαν πολλοί τουριστικοί προορισμοί, κυρίως νησιά, που αλλιώς τα περιμένανε αναφορικά με την κατανάλωση και αλλιώς τους ήρθε: Κυρίως Μάιο και Ιούνιο, λόγω κακοκαιρίας, δεν δουλέψανε σε όγκους όπως το υπολόγιζαν. Μιλάμε για νησιά που αποτελούν παραδοσιακά μεγάλους καταναλωτές (Μύκονος, Σαντορίνη), αλλά και τα άλλα νησιά, με μικρότερη συνολική κατανάλωση, βρέθηκαν κι εκείνα κάτω από τους στόχους τους, ιδίως τον Ιούνιο», είπε η κυρία Κωνσταντινίδη.

Η Diageo Hellas έχει αυξήσει τους συνολικούς συνεργάτες της κατ’ απόλυτη τιμή το 2023, όμως η κυρία Κωνσταντiνίδη τονίζει ότι το σημαντικό γεγονός της φετινής τουριστικής περιόδου ήταν άλλο:

«Ο τουρισμός στην Ελλάδα αυξήθηκε φέτος αριθμητικά, αλλά το μέσο έξοδο των τουριστών για ποτά ήταν ορατά χαμηλότερο». «Τα Ready-To-Drink ποτά Gordon’s Space και Smirnoff Ice είναι πολύ γνωστά και οικεία ως προϊόντα στον μέσο αλλοδαπό τουρίστα και πράγματι, το φετινό καλοκαίρι σημείωσαν ξανά μεγάλες καταναλώσεις. Όμως, ως ένα ποσοστό, ο τουρίστας τα επιλέγει επειδή μπορεί να τα καταναλώσει και στο σπίτι», επεσήμανε η κυρία Κωνσταντινίδη. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι η συμπεριφορά της κατανάλωσης ποτών στο χώρο διαμονής τους, από πλευράς τουριστών, έχει ανέβει στη μεταπανδημική περίοδο και πιθανολόγησε ότι ενδεχομένως να οφείλεται και σε εντός οικίας καταναλωτικές συμπεριφορές που ακολούθησαν οι ίδιοι στις περιόδους των κατά τόπους εθνικών lockdowns.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δυναμική ΑΕ: Σε ΑΒ Βασιλόπουλο και Σκλαβενίτη τα αναψυκτικά Thomas Henry

Τη δυναμική προώθηση των εισαγόμενων γερμανικών αναψυκτικών Thomas Henry στο οργανωμένο λιανεμπόριο επιχειρεί επί του παρόντος η Δυναμική ΑΕ. Οι μικρές συσκευασίες των 200ml βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος και αντίστοιχα, οι μεγάλες συσκευασίες των 750ml βρίσκονται στα καταστήματα Σκλαβενίτης.

Η σειρά Thomas Henry, με παράδοση από το 2010, αφορά δέκα πλέον διαφορετικά αναψυκτικά: Πρόκειται για τις νέες γεύσεις Botanical Tonic και Dry Tonic και για τα Soda Water, Ginger Ale, Bitter Lemon, Cherry Blossom Tonic, Mystic Mango, Tonic Water, Pink Grapefruit και Ginger Beer. Τα τρία τελευταία προσφέρονται και σε νέες συσκευασίες 750ml με βιδωτό καπάκι.

Κατ’ αρχήν, η Δυναμική ΑΕ ακολουθεί τις τρέχουσες τάσεις: «Μετά τον κορωνοϊό, άλλαξαν πολύ τα δεδομένα των τάσεων κατανάλωσης. Η τάση κατ’ αρχήν πηγαίνει προς το αναψυκτικό κι ακόμη, αρωματικά tonic, αρωματικές σόδες και soft drinks», εξήγησε στο FOODReporter ο Spirits Manager της εταιρείας, Στέλιος Μαγουλάς.

Επί του παρόντος, γίνονται συζητήσεις για να μπει στα ράφια των σούπερ μάρκετ και το mezcal The Lost Explorer.

Σε σημεία Ho.Re.Ca., η Δυναμική προωθεί τη μεξικάνικη τεκίλα Cazcabel, αλλά προμοτάρει με δυναμισμό και την πολωνική βότκα Zubrowka Czarna, η οποία αποτελεί «ένα πολύ ποιοτικό λευκό ποτό, σε μια κατηγορία, όπως η βότκα που έχει κατ’ απόλυτη τιμή λιγότερες επιλογές brands αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα σε σχέση με άλλα λευκά ποτά», όπως είπε η Marketing Manager της εταιρείας, Χριστίνα Βελισκάκη.

Οι νέες τάσεις κατανάλωσης σε spirits και πιο σκληρά ποτά
«Ως προς τα spirits, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για aperitivo και agave. Τα συγκεκριμένα ποτά είναι ελαφριά και συνδυάζονται και με φαγητό. Η κατανάλωση συνδυαστικά με φαγητό μπορεί να γίνει και στο σπίτι. Ειδικά για τα ποτά agave συνδυάζονται με τη μεξικάνικη κουζίνα, η οποία είναι πολύ κοντά σε πρώτες ύλες και γεύσεις με την ελληνική κουζίνα και είναι αρκετά οικεία στο ελληνικό κοινό. Έχουμε παρατηρήσει ότι η συγκεκριμένη τάση, που αρχικά ξεκίνησε εν μέσω των lockdowns, έχει παραμείνει. Μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει να πιεί το ποτό του σκέτο, σε σφηνάκι ή σε κανονική δόση, συνδυασμένο με αναψυκτικό. Φέρνει ο καταναλωτής καλά ποτά από κάβες ή από σούπερ μάρκετ σπίτι του και να πίνει μόνος ή με φίλους, για πρακτικούς ή και για οικονομικούς λόγους», πρόσθεσε ο κ. Μαγουλάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tsaknakis Premium Brands: Ξεπερνά τα 18 εκατ. ευρώ τζίρου το 2023

Άνω των 18 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθεί ο κύκλος εργασιών του 2023 για την Tsaknakis Premium Brands, κάτι που θα σηματοδοτήσει αύξηση κατά περισσότερο από 16,1%, σε σχέση με τον τζίρο των 15,5 εκατ. ευρώ στο δωδεκάμηνο του 2022. Τα παραπάνω εκτίμησε, μιλώντας στο FOODReporter, ο διευθυντής ανάπτυξης της εταιρείας, Κωνσταντίνος Αποστολάκης.

Οι πωλήσεις on-trade του Αυγούστου έφτασαν τα νούμερα του 2022
«Οι πωλήσεις on-trade, στον κλάδο Ho.Re.Ca. κινήθηκαν παραπάνω από ικανοποιητικά κατά το φετινό καλοκαίρι. Σημείωσαν σκαμπανεβάσματα, λόγω καιρού, τον Μάιο, που ήταν υποτονικός μήνας, παρότι είχαν υπάρξει προπαραγγελίες ήδη από το Μάρτιο. Ο Αύγουστος έφθασε σε νούμερα 2022», είπε ο κ. Αποστολάκης. «Στο κομμάτι της λιανικής έχει μειωθεί η κατανάλωση, φαινόμενο που εκτυλίσσεται πανευρωπαϊκά. Η περσινή χρονιά για την Tsaknakis είχε 20% διόρθωση στο κανάλι πωλήσεων λιανικής, συγκριτικά με το 2021. Μαθαίνω πως υπάρχουν εταιρείες που ξεπέρασαν το 45% και το 50%. Δεν συμφωνώ με όσους ισχυρίζονται ότι συνεχίζει η δυναμική της κατανάλωσης στο σπίτι. Αντιθέτως, περισσότερη σημασία θα έδινα στο post-covid effect της επιμονής για διασκέδαση σε εξωτερικούς χώρους, που ευνοείται και από την επέκταση της κακοκαιρίας λόγω κλιματικής αλλαγής».

Οι νέοι αναδιαμόρφωσαν τις τάσεις στο ποτό
Σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκη, έχει υπάρξει αλλαγή στον τρόπο και στην ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ από την Generation Z: «Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση απέναντι στα αλκοολούχα ποτά. Οι νέοι πίνουν με μέτρο, με βασική προτεραιότητα να περάσουν καλά και όχι να ξεδώσουν ή να ξεχαστούν από κάτι άλλο. Σέβονται θέματα υγείας και εκείνον που οδηγεί». Οι τάσεις έχουν περάσει και στις επιχειρηματικές επιλογές συνεργασιών: «Επιθυμούμε να δώσουμε λύση προς ένα αυξανόμενο κοινό. Είχαμε από πριν το non-alcoholic κανάλι και το εμπλουτίζουμε με νέες συνεργασίες. Η τάση προκρίνει ελαφριά και γλυκόπιοτα spirits. Από φέτος συνεργαζόμαστε με την ιταλική εταιρεία Juniper, έχοντας ολόκληρη τη σειρά συνοδευτικών ποτού, για ποιοτικά κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ, δίχως να στερηθούμε τίποτα στη γεύση», σημείωσε ο κ. Αποστολάκης.

Νέα συνεργασία τα premium αναψυκτικά Le Tribute
Τα αναψυκτικά Le Tribute είναι η νέα συνεισφορά της εταιρείας ενόψει του χειμώνα 2023 στην ελληνική αγορά ποτών. Πρόκειται για κομψές γυάλινες συσκευασίες χωρητικότητας 200ml, τα οποία ήδη προωθούνται σε κάθε συνεργαζόμενο σημείο λιανικής.

Οι τοπικοί πωλητές προτάσσουν στις κάβες την πώληση των συγκεκριμένων premium αναψυκτικών έξι γεύσεων (λεμονάδα, pink grapefruit, ginger ale, ginger beer, tonic και olive lemonade), ως συμπληρώματα στο ποτό που αγοράζει ο πελάτης, ως γευστική συνοδεία. Ωστόσο, το βασικό κανάλι για τη σειρά αναψυκτικών είναι τα σημεία Ho.Re.Ca. Η Tsaknakis διανέμει και το νέο premium gin της Le Tribute.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter