«Ζεσταίνει» τη Β.Σ. Καρούλιας το deal με τη Lipton

Αισιόδοξη ότι το deal για τη διανομή των προϊόντων της Lipton σε Ελλάδα και Κύπρο θα υπερκαλύψει τον χαμένο τζίρο από τη διανομή των ποτών της AB InBev, η συμφωνία για την οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2022, εμφανίζεται η διοίκηση της Β.Σ. Καρούλιας στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας για την οικονομική χρήση 2022/23 (1η Απριλίου 2022 – 31 Μαρτίου 2023).

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαρτίου 2023 η Β.Σ. Καρούλιας έχει αναλάβει για την ελληνική και την κυπριακή αγορά τη διανομή των brands τσαγιού Lipton, Pukka Herbs και PG Tips της Lipton, προϊόντα τα οποία, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, θα αυξήσουν το μερίδιο αγοράς της στα σούπερ μάρκετ και στα καταστήματα επιτόπιας κατανάλωσης, θα βελτιώσουν την κερδοφορία της και θα επεκτείνουν τη γκάμα των ροφημάτων της. Όπως μάλιστα αναφέρεται συγκεκριμένα, η εκτίμηση είναι ότι η καθαρή αξία πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων θα υπερκαλύψει το αντίστοιχο τζίρο της AB Inbev, και μάλιστα με καλύτερο συντελεστή κερδοφορίας, καθώς πρόκειται για διεθνή προϊόντα με μερίδια αγοράς που υπερβαίνουν το 50% της κατηγορίας, χωρίς ανάγκες για επένδυση παγίων, χωρίς επιβάρυνση από ειδικό φόρο κατανάλωσης και με μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%.

Καθαρές πωλήσεις 85,25 εκατ. ευρώ το 2022/23
Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση της Β.Σ. Καρούλιας εκτιμά πως το deal για τα προϊόντα της Lipton θα έχει θετική επίδραση σε όλους τους χρηματοοικονομικούς δείκτες της εταιρείας, ενισχύοντας περαιτέρω τα οικονομικά μεγέθη της που το 2022/23 κινήθηκαν έντονα ανοδικά. Ειδικότερα, η χρήση 2022/23 έκλεισε για την εταιρεία με πωλήσεις (μη συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) 85,25 εκατ. ευρώ, έναντι 70,35 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,19%. Αν συνυπολογιστεί και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 125,37 εκατ. ευρώ, έναντι 105,06 εκατ. το 2021/22. Τα μικτά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 24,39 εκατ. ευρώ, έναντι 20,05 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,68%.

Ανοδικά κινήθηκαν εξάλλου, παρά τις δυσκολίες που καταγράφηκαν πέρυσι στην αγορά, τόσο τα κέρδη EBITDA (6,35 εκατ. ευρώ, +13,77% σε ετήσια βάση), όσο και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (4,26 εκατ. ευρώ, +22,09% σε ετήσια βάση). Σημειώνεται ότι, πέρα από τη συμφωνία με τη Lipton, η Β.Σ. Καρούλιας βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση και σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες, όπως επισημαίνεται στην οικονομική της έκθεση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δέλτα: Εξαγόρασε την εταιρεία παγωτών Cold Sin

Στον όμιλο Δέλτα εντάσσεται η εταιρεία παγωτών Cold Sin. Ο Όμιλος Vivartia ανακοίνωσε την εξαγορά εκ μέρους της Δέλτα του 100% των μετοχών της Cold Sin ΑΕ την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2023.

Όπως προκύπτει από πηγές της Δέλτα, «ο βασικός πρώτος στόχος είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων Cold Sin».

Η Cold Sin αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα παγωτών της εταιρείας Mars Hellas ΑΕ, τον επίσημο διανομέα των παγωτών της εταιρείας General Mills AE για το brand Häagen-Dazs κι ακόμη, αποκλειστικό διανομέα της ιταλικής εταιρείας Sammontana SPA για Ελλάδα και Κύπρο. Υπολογίζεται ότι η Cold Sin ΑΕ, διαθέτει δίκτυο 12.000 ψυγείων σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, προ εξαγοράς από τον Όμιλο Δέλτα. Η Δέλτα θέλχτηκε από τα «ισχυρά brands στο παγωτό», με τα οποία «ενισχύεται ο Όμιλος».

Πηγές της Δέλτα πληροφόρησαν το FOODReporter ότι μέσα στις ερχόμενες ημέρες αναμένονται εξελίξεις και νέα πρόσωπα στο διοικητικό συμβούλιο της Cold Sin ΑΕ, με προσθήκη μελών που θα προέρχονται από τον Όμιλο Δέλτα, όμως κατά γενική ομολογία, για το πρώτο χρονικό διάστημα, η στρατηγική της εταιρείας, ως μέλος πλέον του Ομίλου, θα παραμείνει σταθερή σε επιχειρησιακό πλαίσιο στη λογική «business as usual».

Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για την Cold Sin ΑΕ το 2022
Θυμίζουμε ότι η Cold Sin ΑΕ εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 20% το 2022, πλησιάζοντας τα 7,43 εκατ. ευρώ, έναντι 6,18 εκατ. ευρώ του οικονομικού έτους 2021. Παράλληλα, ήταν μια από τις ελάχιστες εταιρείες εμφάνισαν μείωση -κατά 9%- του κόστους πωλήσεων σε ετήσια βάση, από τα 4,59 εκατ. ευρώ σε 4,19 εκατ. ευρώ, εν μέρει και λόγω μείωσης αποθεμάτων, η οποία καταγράφηκε στη συνολική μείωση κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων, που άγγιξε το 28%, πέφτοντας από τα 4,66 εκατ. ευρώ στα 3,34 εκατ. ευρώ.

Ο συνδυασμός της αυξημένης αξίας πωλήσεων με το μειωμένο κόστος πωληθέντων συνετέλεσε ώστε να υπερδιπλασιαστεί το μεικτό αποτέλεσμα της εταιρείας σε 3,23 εκατ. ευρώ, έναντι 1,59 εκατ. ευρώ το 2021. Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη προ φόρων ύψους €802.648,60 το 2022 και κέρδη μετά φόρων ύψους €446.864,25.
Η σειρά των branded παγωτών της εταιρείας (Cold Sin Ice Cream), υπό τις ετικέτες Fancy, Enormous, Squeezer και Amore, παράγεται από τρίτα μέρη και η Cold Sin αναλάμβανε το marketing, τη συσκευασία και την πώληση, κάτι που θα συνεχίσει να ισχύει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

HellasTrace: «Συγκριτικό πλεονέκτημα» για συνεργασίες με εισαγωγείς και λιανεμπόρους

Η φετινή σεζόν είναι η πρώτη όπου θα εφαρμοστεί σε πλήρη παραγωγή η χρήση της πλατφόρμας HellasTrace από τον GS1 Association Greece στην πλήρη παραγωγική διαδικασία της εταιρείας παραγωγής και εμπορίας φρούτων Κολιός ΑΕ. Η περσινή σεζόν «έτρεξε» επιτυχημένα, με την πιλοτική εφαρμογή της χρήσης της πλατφόρμας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή εσπεριδοειδών και ακτινιδίων στην Άρτα. Η πλατφόρμα HellasTrace εφαρμόζεται σε ατομικές συσκευασίες ακτινιδίων. Η φυσιογνωμία της επιχείρησης είναι εξαγωγική, με το 95% των πωλήσεων σε αξία να κατευθύνεται στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα, σε ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες), Καναδά, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Χιλή, Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδία, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι), Κουβέιτ, Νότιο Αφρική, αλλά και στην Ευρώπη: Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία. Το υπόλοιπο 5% κατευθύνεται στην ελληνική αγορά, κυρίως στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ).

Πώς προέκυψε η ανάγκη
«Η ανάγκη προέκυψε από την αναγκαιότητα καταγραφής συγκεκριμένων στοιχείων, όπως είναι τα λιπάσματα, η περίοδος ποτίσματος, το χωράφι καλλιέργειας. Πολλοί πελάτες της Κολιός ΑΕ, αλλά και πολλοί καταναλωτές επιθυμούν να γνωρίζουν επακριβώς τα στάδια παραγωγής του προϊόντος. Την ίδια στιγμή, βοηθά και εμάς τους ίδιους να αναγνωρίζουμε συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ακόμη και πληροφορίες που αφορούν την αποθήκευσης και τις διαδικασίες logistics. Το HellasTrace βοηθά και τη δικό μας κομμάτι διαδικασιών και δαπάνης χρόνου», εξήγησε στο FOODReporter η Ραφαέλλα Κολιού, Assistant Production Manager της Κολιός ΑΕ. Η κυρία Κολιού υποστήριξε ότι και η Ελλάδα έχει μπει για τα καλά στις απαιτήσεις ιχνηλάτησης των αγροτικών προϊόντων, την οποία υπηρετεί η πλατφόρμα HellasTrace: «Το προϊόν που έχει στο χέρι του ο καταναλωτής επιθυμεί να γνωρίζει από ποια στάδια έχει περάσει και ποια επεξεργασία έχει υποστεί, τα λιπάσματα και τις ουσίες που έχει προσλάβει κατά την καλλιέργεια», είπε.

Η χρήση της HellasTrace από μόνη της δείχνει να έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη των εξαγωγών: «Σε μια παρουσίαση στη Νότια Κορέα, χώρα που κρατά αυστηρή στάση απέναντι στις σταθερές ασφάλειας τροφίμων του αγροδιατροφικού τομέα, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για την πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε και λειτούργησε θετικά απέναντι σε ενδιαφερόμενους εισαγωγείς», επεσήμανε στο FOODReporter η Ραφαέλλα Κολιού.

Η σημασία της αναλυτικής πληροφόρησης
Άλλωστε, η παροχή υπηρεσιών πλήρους ιχνηλασιμότητας και αναλυτικής πληροφόρησης για κάθε στάδιο της παραγωγής του κάθε ακτινιδίου χρησιμοποιείται ως «εργαλείο» marketing από την εταιρεία, η οποία, πέρα από ποιότητα, γεύση, αξιοπιστία, μπορεί και εγγυάται διαφάνεια στο σύνολο του όγκου παραγωγής: «Είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο χρησιμοποιούμε και προωθούμε με υπερηφάνεια, ενώ έχει ήδη αποδειχτεί από τις εμπορικές εξαγωγικές μας σχέσεις ότι παράγει αποτελέσματα. Σκοπεύουμε στο εγγύς μέλλον να το προωθήσουμε και μέσα από τις ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις στις οποίες προγραμματίζουμε να συμμετέχουμε. Έχουμε πολλά να κερδίσουμε από αυτό», υπογράμμισε η κυρία Κολιού.

Η πλήρης καταγραφή στοιχείων ξεκινά από το υπό καλλιέργεια κτήμα, από το χωράφι και την αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι παραγωγοί, οι οποίοι συνεργάζονται με την Κολιός ΑΕ ως προμηθευτές πρώτης ύλης. Από την εταιρεία ζητείται ως προαπαιτούμενο, από τη στιγμή που έχει αποφασίσει την εφαρμογή της πλατφόρμας HellasTrace και δεδομένα πλέον, οι παραγωγοί συμπληρώνουν τα απαιτούμενα στοιχεία ιχνηλάτησης. «Το ενδιαφέρον του παραγωγού για καταχώριση στοιχείων είναι ένα “στοίχημα” που κερδίσαμε. Ούτως ή άλλως, οι παραγωγοί είναι υποχρεωμένοι από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να συμπληρώνουν Ημερολόγιο Αγρού. Εμείς τους εξηγήσαμε το επίπεδο οργάνωσης που φέρνει η πλατφόρμα HellasTrace και πλέον, η συγκεκριμένη διαδικασία έχει ενταχθεί ομαλά στην καθημερινότητά τους», σημείωσε σ’ αυτό το σημείο η Assistant Production Manager της Κολιός ΑΕ. Για την ίδια την εταιρεία, εξάλλου, στα στάδια συγκομιδής, παραλαβής, τυποποίησης, συσκευασίας και αποθήκευσης, την καταχώρηση των αντίστοιχων στοιχείων ανά στάδιο αναλαμβάνουν εργαζόμενοι της εταιρείας Κολιός ΑΕ, ώστε να εξασφαλιστεί το τελικό αποτέλεσμα της πλήρους ιχνηλασιμότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter